Negatief bewijs is geen bewijs dat een theorie klopt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, evolutie is zeer weerlegbaar. Niemand is er tot dusver in geslaagd evolutie te weerleggen, maar er zijn heel veel zaken die dat in potentie zouden kunnen doen, als ze werden waargenomen. Konijnen in het vroege cambrium enzo, je kent de voorbeelden vast wel.
De evolutietheorie leidt tot een heel scala aan toetsbare implicaties. En geen van allen is tot zover een serieuze bedreiging geweest voor de theorie.
Je begrijpt me verkeerd als je denkt dat ik erop uit ben om evolutie onderuit te halen. Ik ben het met 99% van de evolutietheorie eens. Als er af en toe evolutie aangehaald wordt in een bepaalde context in een bepaalde topic, dan is dat geen reden om te denken dat dat als een aanval gezien moet worden op de evolutietheorie.quote:[..]
Je hebt meerdere uitnodigingen gehad om je kritiek op evolutie te uiten in daarvoor bestemde topics, maar somehow blijf je er de voorkeur aan geven om dat alleen off topic te bespreken. Handig he, zo'n fail safe? Als het lastig wordt is het off topic.
Even voor alle duidelijkheid: jij bent keer op keer degene die het geheel off topic ter sprake brengt. En keer op keer wanneer je geconfronteerd wordt met de fouten in je argumenten smeer je hem met de stelling dat het off topic is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:38 schreef man1986 het volgende:
[..]
Negatief bewijs is geen bewijs dat een theorie klopt.
Maar goed, het is hier niet de juiste plek om dat te bespreken.
[..]
Je begrijpt me verkeerd als je denkt dat ik erop uit ben om evolutie onderuit te halen. Ik ben het met 99% van de evolutietheorie eens. Als er af en toe evolutie aangehaald wordt in een bepaalde context in een bepaalde topic, dan is dat geen reden om te denken dat dat als een aanval gezien moet worden op de evolutietheorie.
Men kan prima evolutie aanhalen in een onderwerp als dat kan bijdragen om een bepaalde punt duidelijk te maken. Ongeacht de (on)juistheid van evolutie.
Prima.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid: jij bent keer op keer degene die het geheel off topic ter sprake brengt. En keer op keer wanneer je geconfronteerd wordt met de fouten in je argumenten smeer je hem met de stelling dat het off topic is.
Prima.quote:Wees dan een vent en bespreek het in een topic dat wel daarvoor bestemd is.
Waar blijkt dat uit?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:07 schreef Ashley. het volgende:
Als religie's het niet "verbieden" gaan mensen dus vaker en sneller sex hebben. Denken er minder over na. Beginnen steeds vroeger. Worden steeds vroeger moeder. Nog meer tienermoeders, die niet goed voor hun kind kunnen zorgen. Kinderen krijgen slechtere opvoedingen, omdat tienermoeders ook nog met school bezig zijn en al dat andere gedoe, misschien ook vaak ruzie met de vader(?). (ik zeg niet dat alle tienermoeders zo zijn) En tsjah, uiteindelijk wordt iedereen dan een beetje zo
Maria was hoogstwaarschijnlijk ook een tienermoeder (ergens tussen de 13 en 15?) en Jozef was waarschijnlijk een stuk ouder, zo tussen de 30 en 40. Was doodnormaal in die tijd.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:07 schreef Ashley. het volgende:
Als religie's het niet "verbieden" gaan mensen dus vaker en sneller sex hebben. Denken er minder over na. Beginnen steeds vroeger. Worden steeds vroeger moeder. Nog meer tienermoeders, die niet goed voor hun kind kunnen zorgen. Kinderen krijgen slechtere opvoedingen, omdat tienermoeders ook nog met school bezig zijn en al dat andere gedoe, misschien ook vaak ruzie met de vader(?). (ik zeg niet dat alle tienermoeders zo zijn) En tsjah, uiteindelijk wordt iedereen dan een beetje zo
Alleen is dat natuurlijk nooit gebeurd zoals alle verhalen in de bijbel, aangezien geen van de verhalen echt letterlijk genomen hoeven te worden maar het om de boodschap gaat.quote:Maria was hoogstwaarschijnlijk ook een tienermoeder (ergens tussen de 13 en 15?) en Jozef was waarschijnlijk een stuk ouder, zo tussen de 30 en 40. Was doodnormaal in die tijd.
BTW: door het te verbieden bind je de kat op het spek. Verboden vruchten zijn altijd begeerlijker .(zie Genesis 1)
God slacht een stad af omdat de bevolking homoseksueel is. Wat moeten we daar nou eens voor boodschap uithalen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:45 schreef Ashley. het volgende:
[..]
Alleen is dat natuurlijk nooit gebeurd zoals alle verhalen in de bijbel, aangezien geen van de verhalen echt letterlijk genomen hoeven te worden maar het om de boodschap gaat.
Historisch gezien, werden mensen rond die tijd toch niet ouders dan 35 jaar? Kun je dan spreken van tienermoeders?quote:Maria was hoogstwaarschijnlijk ook een tienermoeder (ergens tussen de 13 en 15?) en Jozef was waarschijnlijk een stuk ouder, zo tussen de 30 en 40. Was doodnormaal in die tijd.
Heb je het over Sedom en Amorra? Die werd niet vernietigd omdat ze homoseksueel waren maar om hele andere redenen.quote:God slacht een stad af omdat de bevolking homoseksueel is. Wat moeten we daar nou eens voor boodschap uithalen?
Gemiddeld misschien, vanwege hoge kindersterfte. Laatst nog iets over gelezen. Zie bijv linkjequote:Op woensdag 3 juli 2013 19:11 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Historisch gezien, werden mensen rond die tijd toch niet ouders dan 35 jaar? Kun je dan spreken van tienermoeders?
bedankt !quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:39 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Gemiddeld misschien, vanwege hoge kindersterfte. Laatst nog iets over gelezen. Zie bijv linkje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |