abonnement Unibet Coolblue
pi_128174956
Lijkt me onwaarschijnlijk dat Audi volgend jaar niet mee doet. Er is al vanuit diverse kanten bevestigd dat een gevecht met Porsche geen probleem zou zijn. De vierde Audi op de test-day deed mee voor data over de banden voor volgend jaar wat er ook weer op wijst dat ze er gewoon bij zijn.
pi_128175041
Misschien een domme vraag, maar waarom doet BMW niet mee?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juni 2013 @ 23:42:54 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128175398
BMW zet voorlopig in op de DTM. Geen idee of ze er in de nabije toekomst nog een klasse bij gaan pakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128175433
quote:
5s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:36 schreef IMVHI het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom doet BMW niet mee?
Omdat ze het niet interessant genoeg vinden en al in diverse andere klasses actief zijn en dat voldoende vinden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128175557
Paar jaar geleden hebben ze de stekker uit het GT programma getrokken maar sinds dit jaar doen ze met de Z4 weer mee in diverse races o.a. ALMS en n24. Waarom ze niet meedoen aan Le Mans is mij niet bekend
pi_128175573
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat ze het niet interessant genoeg vinden en al in diverse andere klasses actief zijn en dat voldoende vinden.
Zonde. Zou een mooie strijd zijn tussen Audi en BMW :)
  zondag 23 juni 2013 @ 23:57:19 #207
406312 EcstaticZero23
EcstaticZero is de naam
pi_128176153
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:46 schreef IMVHI het volgende:

[..]

Zonde. Zou een mooie strijd zijn tussen Audi en BMW :)
inderdaat
maar hadden ze in 1999 ook niet gewonnen???
Ik ben misschien niet perfect maar ik ben wel altijd mezelf gebleven
pi_128178574
Renault gaat Alpine weer in stelling brengen, vuurwerk. :7
pi_128185709
Neel Jani is vandaag bevestigd als coureur voor Porsche in 2014. Niet geheel verrassend, was verreweg de snelste van de Rebellion coureurs.

Momenteel dus bevestigd: Romain Dumas, Timo Bernhard, Neel Jani
pi_128185782
Hoeveel bolides wil Porsche eigenlijk in gaan zetten? Meteen een stuk of 3 of beginnen ze met 2?
Is daar al iets over bevestigd? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128185931
Voor volgend jaar twee zoals het nu lijkt (dat is iig zo bevestigd door Porsche)
pi_128201625
Ik hoop eigenlijk dat zowel Porsche, Audi en Toyota allemaal 2 auto's inzetten.
Daarnaast nog 2 nieuwe Rebellion-Oreca's en misschien Strakka en nog 1 of 2 privateer teams. Zoals dit jaar met Audi 3 wagens en Toyota 2 wagens dan begint Toyota eigenlijk al met een achterstand.

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:46 schreef M90 het volgende:
Paar jaar geleden hebben ze de stekker uit het GT programma getrokken maar sinds dit jaar doen ze met de Z4 weer mee in diverse races o.a. ALMS en n24. Waarom ze niet meedoen aan Le Mans is mij niet bekend
De reden dat ze volgens mij niet zo actief zijn met de Z4 GTE is dat het betaald wordt door BMW USA. Al verwacht ik ze eigenlijk komend jaar wel op Le Mans.
pi_128202305
Denk dat de kans niet zo groot is dat Audi maar met twee mee gaat doen. Gaan ook nog geruchten dat Nissan met een LMP1 komt, maar misschien ook pas voor 2015. Dome is ook bezig met een LMP programma maar deelname voor P1 hangt wel af van geïnteresseerde partijen
pi_128202612
Dome ben ik inderdaad vergeten te noemen.
Nissan is volgens mij voor 2015 (2014 die elektrische 3-wieler).
  maandag 24 juni 2013 @ 18:02:41 #215
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128202948
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:46 schreef M90 het volgende:
Gaan ook nog geruchten dat Nissan met een LMP1 komt, maar misschien ook pas voor 2015
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Nissan is volgens mij voor 2015
:o _O_ Dat wist ik helemaal niet :@
En als Peugeot dan ook nog eens terug komt, natte dromen :9~
Helaas zal dat niet gebeuren :'(

ff offtopic: M90, ben je dezelfde als op F1today?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128204387
Het ziet er allemaal niet zo slecht uit voor de komende jaren idd :P

Idd dezelfde, niet heel origineel met gebruikersnamen :@ (reageer daar heel soms)
  maandag 24 juni 2013 @ 18:55:18 #217
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128205385
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:34 schreef M90 het volgende:
Het ziet er allemaal niet zo slecht uit voor de komende jaren idd :P

Idd dezelfde, niet heel origineel met gebruikersnamen :@ (reageer daar heel soms)
Omdat je voor het weekend wel zei dat Jeroen idd geen slechte coureur zou zijn voor Porsche, toen ik een post maakte dat ik 'm daar wel graag zou zien rijden.
En nu postte je dit:
quote:
Lijkt me sterk dat Bleekemolen hier tekent (en niet slim voor Porsche), in GTC in de ALMS bij de top 3 snelste coureurs maar als je zijn snelheid in LMP bekijkt valt dat heel erg tegen. Afgelopen weekend langzaamste in zijn auto, vorig jaar idem dito (langzaamste van de 6 Rebellions vorig jaar - imo de reden dat ze daarom dit jaar niet voor hem kozen). Er zijn heel veel betere opties voor Porsche.
Wou gewoon even weten of het dezelfde persoon was, en vanwaar die omslag in mening :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128205568
Klopt inderdaad, die post toen was gebaseerd op wat ik hem in GTC & Porsche supercup had zien doen, want dat is buitengewoon indrukwekkend. Maar toen ging ik eens naar zijn snelheid in LMP kijken en dat viel me behoorlijk tegen, dat had ik (eigenlijk) niet verwacht. Vandaar die omslag
pi_128205590
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:55 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Omdat je voor het weekend wel zei dat Jeroen idd geen slechte coureur zou zijn voor Porsche, toen ik een post maakte dat ik 'm daar wel graag zou zien rijden.
En nu postte je dit:

[..]

Wou gewoon even weten of het dezelfde persoon was, en vanwaar die omslag in mening :)
Bleekemolen dit weekend langzamer dan z'n teamgenoten? Dat geloof ik niet.
pi_128205659
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Patric NIEDERHAUSER 3:41.983
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Michel FREY 3:43.539
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Jeroen BLEEKEMOLEN 3:44.699
pi_128205806
Zegt uiteraard niet alles, maar ik had dat niet verwacht.
  maandag 24 juni 2013 @ 19:03:54 #222
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128205810
Heb je een website waar je die statistieken vandaan haalt? Want ik ben al sinds gisteren aan het zoeken om de snelste rondes van de 3 coureurs in 1 wagen te vergelijken.
Lapcharts, snelste rondes, welke ronden pits, enzo......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128205838
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Heb je een website waar je die statistieken vandaan haalt? Want ik ben al sinds gisteren aan het zoeken om de snelste rondes van de 3 coureurs in 1 wagen te vergelijken.
Lapcharts, snelste rondes, welke ronden pits, enzo......
http://fiawec.alkamelsystems.com/ staat alles op
pi_128205869
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:01 schreef M90 het volgende:
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Patric NIEDERHAUSER 3:41.983
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Michel FREY 3:43.539
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Jeroen BLEEKEMOLEN 3:44.699
:D

Frey is toch een gentleman driver?
  maandag 24 juni 2013 @ 19:05:24 #225
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128205902
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:04 schreef M90 het volgende:

[..]

http://fiawec.alkamelsystems.com/ staat alles op
super _O_
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128205934
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:D

Frey is toch een gentleman driver?
Idd :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 juni 2013 @ 19:09:57 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128206130
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:03 schreef M90 het volgende:
Zegt uiteraard niet alles, maar ik had dat niet verwacht.
me neither. Had gedacht dat Bleekemolen iets sneller was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128206209
Klopt! Helemaal als je dus ALMS bekijkt waar hij pole na pole aan elkaar rijgt in GTC :P
pi_128206453
Maar in free practice 1, qualifying 1 & 2 is het een stuk sneller dus volgens mij ligt het iets genuanceerder. Iemand als Bleekemolen wordt door gentleman drivers juist ingehuurd voor de snelle ronden. Bleekemolen zal niet betaald hebben voor z'n stoeltje.

Ten tijde van Van Merksteijn Porsche LMP2 was hij volgens mij wel langzamer dan Verstappen.
  maandag 24 juni 2013 @ 19:21:42 #230
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128206727
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar in free practice 1, qualifying 1 & 2 is het een stuk sneller dus volgens mij ligt het iets genuanceerder. Iemand als Bleekemolen wordt door gentleman drivers juist ingehuurd voor de snelle ronden. Bleekemolen zal niet betaald hebben voor z'n stoeltje.

Ten tijde van Van Merksteijn Porsche LMP2 was hij volgens mij wel langzamer dan Verstappen.
Jeroen zijn tijd komt uit de race, en die is 0.7s sneller als in Q1 bv. Heb de rest van de lijsten nog niet nagekeken btw. De rest van de sessies ook. Zijn tijden in de FP en Q1,2,3 lagen constant rond de 3:45.2..
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128207890
Gemiddelde van snelste 50 rondjes tijdens de race:

BLEEKEMOLEN 03:49.758
FREY 03:48.708
NIEDERHAUSER 03:46.173

Totaal aantal rondes waar deze berekening over is gedaan: 114 voor Bleekemolen, 86 voor Frey, 115 voor Niederhauser.

Enige wat dit onbetrouwbaar(der) maakt is de wisselende omstandigheden.
pi_128208977
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:48 schreef M90 het volgende:
Gemiddelde van snelste 50 rondjes tijdens de race:

BLEEKEMOLEN 03:49.758
FREY 03:48.708
NIEDERHAUSER 03:46.173

Totaal aantal rondes waar deze berekening over is gedaan: 114 voor Bleekemolen, 86 voor Frey, 115 voor Niederhauser.

Enige wat dit onbetrouwbaar(der) maakt is de wisselende omstandigheden.
Heb je dat zelf uitgerekend? Zo ja heb je de langzame (b.v. tijdens safety car) meegeteld of heb je die weggelaten?

Hoe dan ook vind ik het opmerkelijk.
  maandag 24 juni 2013 @ 20:17:04 #233
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128209282
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Heb je dat zelf uitgerekend? Zo ja heb je de langzame (b.v. tijdens safety car) meegeteld of heb je die weggelaten?

Hoe dan ook vind ik het opmerkelijk.
Zoals ik het begrijp heeft M90 de 50 snelste ronden per coureur gepakt, daar zitten dan geen SC's bij. Kan wel zijn dat bv voor Jeroen meer regenrondes erin zitten. Dat totaal delen door 50 offcourse :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128209438
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp heeft M90 de 50 snelste ronden per coureur gepakt, daar zitten dan geen SC's bij. Kan wel zijn dat bv voor Jeroen meer regenrondes erin zitten. Dat totaal delen door 50 offcourse :P
Klopt :) wisselende omstandigheden zouden het verschil enigszins kunnen verklaren inderdaad, maar toch een fiks gat van 3 seconde per lap op z'n snelste teamgenoot
pi_128209778
Duidelijk.

Terwijl die Niederhauser volgens mij toch ook geen hoogvlieger is.

Maar goed besturen van een GT is toch anders dan een LMP.
Ik kan me nog herinneren dat een aantal jaren geleden Christophe Bouchut door Henri Pescarolo aan de kant werd gezet omdat die naar zijn mening te traag was, terwijl Bouchut toch een gerespecteerde GT coureur is.
pi_128231249
En iedereen vergeet misschien even dat hij een klapband had en ruim de halve baan even met 40 kmh moest cruisen naar de pits met een verrotte auto, niet heel stimulerend voor je gemiddelde snelheid :P
pi_128231433
Maar ik ga ervan uit dat M90 dat rondje niet meegeteld heeft.
pi_128245945
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:20 schreef Marks het volgende:
En iedereen vergeet misschien even dat hij een klapband had en ruim de halve baan even met 40 kmh moest cruisen naar de pits met een verrotte auto, niet heel stimulerend voor je gemiddelde snelheid :P
Ik heb alleen de 50 snelste ronden meegeteld in die berekening, dus zo'n ronde valt daar buiten. Het totale aantal rondjes had ik eronder gezet om een idee te geven op wat voor selectie die 50 ronden is gedaan. Hij had in totaal 114 ronden, het gemiddelde is van de snelste 50 van de in totaal 114. :P
pi_128294623
Is de oorzaak al bekend van de dodelijke ongeluk van zaterdag op Le Mans??
pi_128297796
Nope. Kans is wel groot dat die boom achter de vangrail de uiteindelijke reden van overlijden is geweest.
pi_128298970
Ik denk dat Faker meer bedoelt waarom die AMR ineens haaks linksom ging.

Later deed een andere AMR hetzelfde.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128299698
A ok, nee daar is nog niks over bekend voor #95, volgens mij is het vermoeden dat het puur aan de verf lag (maar vind het er alsnog raar uit zien)

Voor de #99 die later crashte:

quote:
Frederic Makowiecki insists he will not dwell on his late mistake in the 2013 Le Mans 24 Hours, after crashing from the lead of the GTE Pro class.

The Frenchman had been the class of the GT field all weekend, qualifying the #99 Aston Martin he shared with Bruno Senna and Rob Bell on GTE Pro pole, almost one second clear of the field.

The trio were also ahead in the race, enjoying an advantage of more than two minutes heading into the final five hours, when Makowiecki crashed exiting the second Mulsanne chicane, forcing the #99 Vantage's retirement.

"It was a small mistake on my side; I take the blame," Makowiecki told AUTOSPORT.
pi_128300398
Paar leuke dingetjes nog uit de race qua 'bekende' namen en hun teamgenoten en/of klasse

• Senna bij de top 5 snelste GT coureurs
• Kobayashi snelste lap voor Ferrari
• Nakajima langzaamste coureur bij Toyota over meerdere ronden bekeken
• Heidfeld in de middenmoot qua snelheid in de Rebellion
• Chandok laat in LMP2 1.8s liggen t.o.v. de snelste in zijn auto (Hartley)
• Fisichella op een halve seconde van Kobayashi, alleen Bruni zit ertussen
pi_128307076
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:20 schreef M90 het volgende:
Paar leuke dingetjes nog uit de race qua 'bekende' namen en hun teamgenoten en/of klasse

• Senna bij de top 5 snelste GT coureurs
• Kobayashi snelste lap voor Ferrari
• Nakajima langzaamste coureur bij Toyota over meerdere ronden bekeken
• Heidfeld in de middenmoot qua snelheid in de Rebellion
• Chandok laat in LMP2 1.8s liggen t.o.v. de snelste in zijn auto (Hartley)
• Fisichella op een halve seconde van Kobayashi, alleen Bruni zit ertussen
Leuk, maar met die wisselende omstandigheden is het toch niet eerlijk vergelijken. Daarbij komt dat het ´s nachts altijd sneller is dan overdag ivm temperatuur en vochtigheid.

En nu weer langgggg wachten, tot 1 september, tot de volgende race. Sao paulo.

Verder was de race op Spa eigenlijk toch boeiender qua spanning aan de kop. En het klapstuk was deze letterlijk epische inhaalactie, vergelijkbaar met de door iedereen overgewaardeerde inhaalactie van Hakkinnen op Schumacher... Deze is minstens zo goed, de Audi die 2e ligt, pakt de leiding en haalt tegelijkertijd een Ferrari GT wagen in...Buitenom in de Eau Rouge _O_ vanaf 5.20

[ Bericht 3% gewijzigd door Marks op 27-06-2013 00:40:57 ]
pi_128307669
Mooie actie ja :Y

Rustig overigens op de tribune daar. Paar jaar terug was het volgens mij een heel stuk drukker bij die 6 uur?!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128313415
Webber naar Porsche _O_
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:22:43 #247
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_128319338
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:44 schreef M90 het volgende:
Webber naar Porsche _O_
Goeie stap van hem. Weg bij de shit van Red Bull en een hele leuke nieuwe uitdaging.

Porsche is trouwens een leuk team aan het opbouwen met Neel Jani, Romain Dumas, Timo Bernhard en nu dus Webber. Allemaal rijders met niet alleen talent maar ook duidelijke ervaring.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 13:23:25 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128319361
Mooi van Webber dat hij voor iets anders kiest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128319468
Dit magazine heeft tot nu toe alles juist en voorspelt verder Heidfield en Jean-Karl Vernay
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:45:33 #250
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_128320232
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef M90 het volgende:
Dit magazine heeft tot nu toe alles juist en voorspelt verder Heidfield en Jean-Karl Vernay
Heidfeld zou een goeie, logische keus zijn (die reed in dezelfde tijd als Webber voor Mercedes) maar Vernay klinkt als een vreemde eend in de bijt. Wel talentvol maar (in tegenstelling tot de anderen) geen echte long distance-ervaring.

edit: oeps! Niet gezien dat ie dit jaar de LMGTE gewonnen heeft! :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')