Omdat ze het niet interessant genoeg vinden en al in diverse andere klasses actief zijn en dat voldoende vinden.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:36 schreef IMVHI het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom doet BMW niet mee?
Zonde. Zou een mooie strijd zijn tussen Audi en BMWquote:Op zondag 23 juni 2013 23:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat ze het niet interessant genoeg vinden en al in diverse andere klasses actief zijn en dat voldoende vinden.
inderdaatquote:Op zondag 23 juni 2013 23:46 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Zonde. Zou een mooie strijd zijn tussen Audi en BMW
De reden dat ze volgens mij niet zo actief zijn met de Z4 GTE is dat het betaald wordt door BMW USA. Al verwacht ik ze eigenlijk komend jaar wel op Le Mans.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:46 schreef M90 het volgende:
Paar jaar geleden hebben ze de stekker uit het GT programma getrokken maar sinds dit jaar doen ze met de Z4 weer mee in diverse races o.a. ALMS en n24. Waarom ze niet meedoen aan Le Mans is mij niet bekend
quote:Op maandag 24 juni 2013 17:46 schreef M90 het volgende:
Gaan ook nog geruchten dat Nissan met een LMP1 komt, maar misschien ook pas voor 2015
Dat wist ik helemaal nietquote:
Omdat je voor het weekend wel zei dat Jeroen idd geen slechte coureur zou zijn voor Porsche, toen ik een post maakte dat ik 'm daar wel graag zou zien rijden.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:34 schreef M90 het volgende:
Het ziet er allemaal niet zo slecht uit voor de komende jaren idd
Idd dezelfde, niet heel origineel met gebruikersnamen (reageer daar heel soms)
Wou gewoon even weten of het dezelfde persoon was, en vanwaar die omslag in meningquote:Lijkt me sterk dat Bleekemolen hier tekent (en niet slim voor Porsche), in GTC in de ALMS bij de top 3 snelste coureurs maar als je zijn snelheid in LMP bekijkt valt dat heel erg tegen. Afgelopen weekend langzaamste in zijn auto, vorig jaar idem dito (langzaamste van de 6 Rebellions vorig jaar - imo de reden dat ze daarom dit jaar niet voor hem kozen). Er zijn heel veel betere opties voor Porsche.
Bleekemolen dit weekend langzamer dan z'n teamgenoten? Dat geloof ik niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Omdat je voor het weekend wel zei dat Jeroen idd geen slechte coureur zou zijn voor Porsche, toen ik een post maakte dat ik 'm daar wel graag zou zien rijden.
En nu postte je dit:
[..]
Wou gewoon even weten of het dezelfde persoon was, en vanwaar die omslag in mening
http://fiawec.alkamelsystems.com/ staat alles opquote:Op maandag 24 juni 2013 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Heb je een website waar je die statistieken vandaan haalt? Want ik ben al sinds gisteren aan het zoeken om de snelste rondes van de 3 coureurs in 1 wagen te vergelijken.
Lapcharts, snelste rondes, welke ronden pits, enzo......
quote:Op maandag 24 juni 2013 19:01 schreef M90 het volgende:
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Patric NIEDERHAUSER 3:41.983
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Michel FREY 3:43.539
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Jeroen BLEEKEMOLEN 3:44.699
superquote:Op maandag 24 juni 2013 19:04 schreef M90 het volgende:
[..]
http://fiawec.alkamelsystems.com/ staat alles op
Iddquote:Op maandag 24 juni 2013 19:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Frey is toch een gentleman driver?
me neither. Had gedacht dat Bleekemolen iets sneller wasquote:Op maandag 24 juni 2013 19:03 schreef M90 het volgende:
Zegt uiteraard niet alles, maar ik had dat niet verwacht.
Jeroen zijn tijd komt uit de race, en die is 0.7s sneller als in Q1 bv. Heb de rest van de lijsten nog niet nagekeken btw. De rest van de sessies ook. Zijn tijden in de FP en Q1,2,3 lagen constant rond de 3:45.2..quote:Op maandag 24 juni 2013 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar in free practice 1, qualifying 1 & 2 is het een stuk sneller dus volgens mij ligt het iets genuanceerder. Iemand als Bleekemolen wordt door gentleman drivers juist ingehuurd voor de snelle ronden. Bleekemolen zal niet betaald hebben voor z'n stoeltje.
Ten tijde van Van Merksteijn Porsche LMP2 was hij volgens mij wel langzamer dan Verstappen.
Heb je dat zelf uitgerekend? Zo ja heb je de langzame (b.v. tijdens safety car) meegeteld of heb je die weggelaten?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:48 schreef M90 het volgende:
Gemiddelde van snelste 50 rondjes tijdens de race:
BLEEKEMOLEN 03:49.758
FREY 03:48.708
NIEDERHAUSER 03:46.173
Totaal aantal rondes waar deze berekening over is gedaan: 114 voor Bleekemolen, 86 voor Frey, 115 voor Niederhauser.
Enige wat dit onbetrouwbaar(der) maakt is de wisselende omstandigheden.
Zoals ik het begrijp heeft M90 de 50 snelste ronden per coureur gepakt, daar zitten dan geen SC's bij. Kan wel zijn dat bv voor Jeroen meer regenrondes erin zitten. Dat totaal delen door 50 offcoursequote:Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb je dat zelf uitgerekend? Zo ja heb je de langzame (b.v. tijdens safety car) meegeteld of heb je die weggelaten?
Hoe dan ook vind ik het opmerkelijk.
Klopt wisselende omstandigheden zouden het verschil enigszins kunnen verklaren inderdaad, maar toch een fiks gat van 3 seconde per lap op z'n snelste teamgenootquote:Op maandag 24 juni 2013 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp heeft M90 de 50 snelste ronden per coureur gepakt, daar zitten dan geen SC's bij. Kan wel zijn dat bv voor Jeroen meer regenrondes erin zitten. Dat totaal delen door 50 offcourse
Ik heb alleen de 50 snelste ronden meegeteld in die berekening, dus zo'n ronde valt daar buiten. Het totale aantal rondjes had ik eronder gezet om een idee te geven op wat voor selectie die 50 ronden is gedaan. Hij had in totaal 114 ronden, het gemiddelde is van de snelste 50 van de in totaal 114.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:20 schreef Marks het volgende:
En iedereen vergeet misschien even dat hij een klapband had en ruim de halve baan even met 40 kmh moest cruisen naar de pits met een verrotte auto, niet heel stimulerend voor je gemiddelde snelheid
quote:Frederic Makowiecki insists he will not dwell on his late mistake in the 2013 Le Mans 24 Hours, after crashing from the lead of the GTE Pro class.
The Frenchman had been the class of the GT field all weekend, qualifying the #99 Aston Martin he shared with Bruno Senna and Rob Bell on GTE Pro pole, almost one second clear of the field.
The trio were also ahead in the race, enjoying an advantage of more than two minutes heading into the final five hours, when Makowiecki crashed exiting the second Mulsanne chicane, forcing the #99 Vantage's retirement.
"It was a small mistake on my side; I take the blame," Makowiecki told AUTOSPORT.
Leuk, maar met die wisselende omstandigheden is het toch niet eerlijk vergelijken. Daarbij komt dat het ´s nachts altijd sneller is dan overdag ivm temperatuur en vochtigheid.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:20 schreef M90 het volgende:
Paar leuke dingetjes nog uit de race qua 'bekende' namen en hun teamgenoten en/of klasse
• Senna bij de top 5 snelste GT coureurs
• Kobayashi snelste lap voor Ferrari
• Nakajima langzaamste coureur bij Toyota over meerdere ronden bekeken
• Heidfeld in de middenmoot qua snelheid in de Rebellion
• Chandok laat in LMP2 1.8s liggen t.o.v. de snelste in zijn auto (Hartley)
• Fisichella op een halve seconde van Kobayashi, alleen Bruni zit ertussen
Goeie stap van hem. Weg bij de shit van Red Bull en een hele leuke nieuwe uitdaging.quote:
Heidfeld zou een goeie, logische keus zijn (die reed in dezelfde tijd als Webber voor Mercedes) maar Vernay klinkt als een vreemde eend in de bijt. Wel talentvol maar (in tegenstelling tot de anderen) geen echte long distance-ervaring.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef M90 het volgende:
Dit magazine heeft tot nu toe alles juist en voorspelt verder Heidfield en Jean-Karl Vernay
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |