abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129875191
ik ben van jongs af aan lid van de bieb, en dan bedoel ik vanaf de tijd van het datumstempeltje O+ en nog steeds, soms kom ik er een half jaar niet omdat ik mijn eigen boeken weer eens lees, maar meestal 2 wekelijks wel
ik vind het heerlijk om een echt boek in je handen te hebben en als boeken me erg boeien schaf ik ze daarna aan om ze meermalen te lezen.
studieboeken en fantasie, ik heb ze beide altijd in huis
pi_129880324
Ik ben ook lid van de bieb en kom er elke week. Omdat ik een iets duurder abonnement heb mag ik een onbeperkte hoeveelheid boeken lenen; cd's en DVD's leen ik ook gratis. :)
Als ze het bij onze bieb zelf niet hebben kan ik reserveren en dan kijken ze elders in het land, meestal max een weekje wachten.
Ik zou de bieb niet kunnen missen.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:06:12 #28
405257 Fred0w
Life is Music
pi_129895033
Vroeger had je op dit eiland in elke kern wel een bibliotheek maar die zijn allemaal wegbezuinigd op één na.
Zelfs de bibliobus zie ik in mijn dorpje niet meer.
De bakkerij, slager, speelgoedwinkel, klerenwinkel zijn ook jets.
pi_130120959
Ik kwam er vaak om computerboeken te lenen, die waren zeker in die tijd nog erg duur, en als jochie van 13 heb je niet zo veel geld. Ik fietste altijd naar het hoofdfiliaal omdat ze daar de 64'er hadden, een duits computertijdschrift met allemaal voorbeeld code, soms had ik geen geld om te kopieren, en dan schreef ik de listings over....

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_130143502
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:06 schreef Fred0w het volgende:
Vroeger had je op dit eiland in elke kern wel een bibliotheek maar die zijn allemaal wegbezuinigd op één na.
Zelfs de bibliobus zie ik in mijn dorpje niet meer.
De bakkerij, slager, speelgoedwinkel, klerenwinkel zijn ook jets.
Jammer is dat toch: alles verdwijnt langzaam.

[ Bericht 4% gewijzigd door Misty_eyes op 16-08-2013 22:11:50 ]
pi_130143568
Ik ga er morgen nog maar eens heen denk ik.
pi_130170591
Ah, de bieb. Good times. Al ben ik er jaren niet meer geweest.

Vroeger kwam ik er haast elke week, dan haalde ik altijd boeken als De Griezelbus van Paul van Loon. O+ 's Avonds lekker lezen op de bank met een kop thee.

In de zomervakantie was er de optie om extra boeken te lenen voor een aantal weken. Dan ging ik samen met mijn ouders en zus naar de bibliotheek om tassen vol boeken te halen. En dan zat ik daar lekker op de camping in Tsjechië, te genieten van mijn niveau B griezelboeken. :7

Ik kan mij overigens niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst naar de bieb ben geweest, dan moet onderhand haast wel tien jaar geleden zijn. Het internet heeft mij verpest, ik lees nooit meer, ik schrijf alleen.

Nog een jeugdherinnering: in mijn basisschoolcarrière ging ik eens samen met een klasgenootje naar de bieb. Hij nam me meteen mee naar de bio-boeken om daar naar vunzige plaatjes te kijken en te vertellen dat ze fysiek niet klopten. Wist ik veel.
I've sailed the seven seas,
I've climbed the mountains high,
I've crossed the endless plains,
But still the search goes on.
pi_130175127
Wat zonde dat zovelen denken dat het internet een substituut is. Waar alles gefilterd wordt en iedereen een belang heeft.

Aan de andere kant kan ik me het voorstellen dat in deze maatschappij met een bombardement aan informatie (en je MOET mee) het lezen van een (informatief) boek niet meer als ontspannend en zinvolle tijdsbesteding wordt gezien.

Maar internet is zeker geen substituut.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_135981636
Er is een groot verschil tussen informatieve boeken en leesvoer. Voor informatie zijn boeken al verouderd op het moment dat ze bij de drukker worden gedrukt. Laat staan in een rek bij de bibliotheek.

Internet is wat dat betreft een veel betere keuze.

Voor leesboeken... Tja. Digitaal zijn de nieuwste boeken veel sneller en makkelijker te vinden. Ik kan me herinneren dat de Harry Potter boeken al online te vinden zijn terwijl de eerste postleveringen in nl nog moeten gebeuren...

Tegenwoordig heb je stripscollecties online die de gehele nederlande collectie doen verbleken.

Alleen prentenboeken, kinderboeken, daar zijn er weinig digitaal materiaal van te vinden. Daar wint de biep weer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 26 januari 2014 @ 22:14:31 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_135984060
ik ging er altijd de VI lezen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_135987428
Tot mijn verhuizing was ik enthousiast lid van de bieb. Elke zaterdagmorgen wandelde ik even binnen voor een paar boeken. In Boedapest ben ik één keer naar de internationale bibliotheek geweest maar veel soeps was het niet. Vooral veel boeken in het Russisch :D Wel heb ik er voor luttele forinten een paar gebonden jaargangen van Time Magazine en Der Spiegel uit de jaren tachtig op de kop getikt. Heb ik een paar maanden heel veel plezier aan beleefd. O+
pi_136007789
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:14 schreef rubbereend het volgende:
ik ging er altijd de VI lezen
De VI van twee weken oud? Of toch de actuele?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 januari 2014 @ 15:04:02 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_136007839
actuele
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 januari 2014 @ 15:33:05 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_136008956
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:04 schreef rubbereend het volgende:
actuele
Dat doe ik nog steeds. + enkele kranten als ik langsloop.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_136354307
Ik ben al jaren lid en kom er ook nog steeds en dan neem dan per keer ook echt wel 15 boeken mee ofzo.. daarnaast vind ik het ook heerlijk om in de bieb rond te snuffelen naar mooie boeken, ik kan er zo een paar uur rondlopen.

Maar die bibliotheek in Groningen gaat volgens mij naar het forum en of dat nou zo'n verstandig idee was... maar dat zal nog wel een aantal jaren duren ...
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2014 @ 09:42:16 #41
187254 Giertje
lets all make believe
pi_136354353
als kind zijnde kon ik dagen in de bieb zitten en lezen vond het heerlijk om te doen
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_136356006
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:42 schreef Giertje het volgende:
als kind zijnde kon ik dagen in de bieb zitten en lezen vond het heerlijk om te doen
Tegenwoordig komen kinderen naar de bieb om te rennen en te gillen. }:|
Het wordt allemaal maar goedgevonden vanuit het idee dat een bibliotheek als stille leeszaal zijn tijd heeft gehad, en nu een soort ontmoetingsplek cq. mediacentrum is geworden.
Jammer, want boeken lezen doe ik er niet meer, het is iets uitzoeken en snel wegwezen, zeker als ik op woensdagmiddag ga. Zelfs mijn dochter (zelf nota bene een kind!) klaagt over de herrie.
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2014 @ 11:34:16 #43
187254 Giertje
lets all make believe
pi_136357064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:56 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Tegenwoordig komen kinderen naar de bieb om te rennen en te gillen. }:|
Het wordt allemaal maar goedgevonden vanuit het idee dat een bibliotheek als stille leeszaal zijn tijd heeft gehad, en nu een soort ontmoetingsplek cq. mediacentrum is geworden.
Jammer, want boeken lezen doe ik er niet meer, het is iets uitzoeken en snel wegwezen, zeker als ik op woensdagmiddag ga. Zelfs mijn dochter (zelf nota bene een kind!) klaagt over de herrie.
mja en ik heb het idee dat boeken een beetje aan het verdwijnen zijn door oa E-readers en gebrek aan interesse door de jeugd want internet is leuker
er is niks wat mij zo blij kan maken als een goed boek
en dan bij voorkeur een beetje oud met een muffe geur
Det Som En Gang Var
pi_136358437
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:34 schreef Giertje het volgende:

[..]

er is niks wat mij zo blij kan maken als een goed boek
en dan bij voorkeur een beetje oud met een muffe geur
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 februari 2014 @ 12:44:19 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_136359004
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 12:25 schreef Gwywen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:Y
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † woensdag 5 februari 2014 @ 13:19:23 #46
187254 Giertje
lets all make believe
pi_136360213
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 12:25 schreef Gwywen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_ precies dat
Det Som En Gang Var
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:23:01 #47
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136360322
De bieb in goede oude tijden: http://viewrz.com/video/casper-library
reset
pi_136492764
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:48 schreef Nibb-it het volgende:
De bieb _O_
als kind zijnde bracht ik uren door in de bieb en dan boeken uitzoeken die je dan een week/2 weken mocht lenen.

Ik heb nu ondertussen een eigen bieb opgebouwd in de afgelopen jaren. Ik ben nog steeds gek op lezen:Y
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_136492797
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:34 schreef Giertje het volgende:

[..]

mja en ik heb het idee dat boeken een beetje aan het verdwijnen zijn door oa E-readers en gebrek aan interesse door de jeugd want internet is leuker.
Dat zou ik heel jammer vinden. een goed boek hoort gewoon op papier, lekker tastbaar
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  † In Memoriam † zondag 9 februari 2014 @ 11:05:26 #50
187254 Giertje
lets all make believe
pi_136496838
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 01:36 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]

Dat zou ik heel jammer vinden. een goed boek hoort gewoon op papier, lekker tastbaar
precies
Det Som En Gang Var
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')