...maar waarom zou een lesbiënne bij een beetje wrijven al ontmaagd zijn, maar een hetero-dame niet?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:25 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat je dat als lesbienne zelf beslist hoe ver je gaat, en dus wanneer je ontmaagd wordt. Ik denk dat sommigen bijvoorbeeld nooit niet verder gaan dan clitoris wrijven, en geen penetratie van vingers/toys dus. Iedere vrouw-vrouw ervaring verder dan zoenen/knuffelen zou dus al ontmaagden zijn? Of je spreekt uberhaupt niet van ontmaagden, hoewel mijn lesbische vrienden wel zeggen allemaal ontmaagd te zijn.
Omdat bij man-vrouw er een penis is en bij vrouw-vrouw niet.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...maar waarom zou een lesbiënne bij een beetje wrijven al ontmaagd zijn, maar een hetero-dame niet?
Dan kan een ex-lesbo ook een tweede keer ontmaagd worden.
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:44 schreef Tegan het volgende:
Ik ben het opzich ook daarmee eens alleen bij hetero-vrouw vind ik alleen vingeren dat je dan toch nog maagd bent. Beetje kromme gedachte wel.
Ligt er een beetje aan wat gebruikelijk is tijdens de seks. Bij een man en vrouw is dat toch wel penetratie, dus daarom vind je een vrouw die alleen gevingerd is nog maagd.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:44 schreef Tegan het volgende:
Ik ben het opzich ook daarmee eens alleen bij hetero-vrouw vind ik alleen vingeren dat je dan toch nog maagd bent. Beetje kromme gedachte wel.
Ja idd. Maar toch is het dan idd meten met twee maten. Mocht je een man hebben met een defect is het dan ook eerder al ontmaagden? Of blijf je dan altijd maagd? Vragen, vragen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:46 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat gebruikelijk is tijdens de seks. Bij een man en vrouw is dat toch wel penetratie, dus daarom vind je een vrouw die alleen gevingerd is nog maagd.
Maagdenvlies brekenquote:Op zondag 23 juni 2013 00:18 schreef Suc het volgende:
Vrouwen zijn ontmaagd zodra hun maagdenvlies is gebroken. Mannen kunnen niet worden ontmaagd. Niet echt rocket-science dacht ik zo...
Je kan een maagdenvlies ook breken met een tampon.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:18 schreef Suc het volgende:
Vrouwen zijn ontmaagd zodra hun maagdenvlies is gebroken. Mannen kunnen niet worden ontmaagd. Niet echt rocket-science dacht ik zo...
Maagdenvlies onzin... Er is geen vlies, een heel aantal vrouwen heeft niet eens dat weefselrandje en bij weer een aantal andere vrouwen blijft dat weefselrandje gewoon in tact na de seks. Dus tja...quote:Op zondag 23 juni 2013 00:18 schreef Suc het volgende:
Kan je jezelf ontmaagden met een dildo of een vinger dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:58 schreef pokkerdepok het volgende:
als ze de eerste keer iets in haar doos krijgt.
denk het wel. t gaat er toch om dat het randje kapot gaat (als het er uberhaubt al zit, trouwens). dat is toch een lichamelijke verandering, en dat noemt men ontmaagding.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kan je jezelf ontmaagden met een dildo of een vinger dan?
Dus als je vliesje scheurt door een net iets te heftig ritje op een paard.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
denk het wel. t gaat er toch om dat het randje kapot gaat (als het er uberhaubt al zit, trouwens). dat is toch een lichamelijke verandering, en dat noemt men ontmaagding.
ja.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus als je vliesje scheurt door een net iets te heftig ritje op een paard.
Dan ben je ontmaagd door een paard?
Wat versta je daaronder?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:41 schreef Fascination het volgende:
Ik vind dat ontmaagding gelijk staat aan de eerste keer seks en aangezien er bij de seks tussen twee vrouwen geen echte penis beschikbaar is, vind ik dat je als lesbienne ontmaagd bent wanneer je vagina op seksuele wijze wordt beroerd.
Dat lijkt me onzin. Ik denk dat "ontmaagding" een abstract concept is geworden en niet meer iets te maken heeft met maagdenvliesjes. Ook mannen kunnen ontmaagd zijn/worden.quote:
als je het als abstract concept ziet en mannen ook ontmaagd kunnen worden, waarom dan lesbiennes niet?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin. Ik denk dat "ontmaagding" een abstract concept is geworden en niet meer iets te maken heeft met maagdenvliesjes. Ook mannen kunnen ontmaagd zijn/worden.
De vraag is dan, zijn er bij ontmaagdingen per definitie echte vleespiemels betrokken? Of mogen andere hulpmiddelen ook.
Als het eerste zo is dan zijn lesbiennes (die nog nooit ge-experimenteerd hebben met mannen) nog maagd.
Ik stel 2 opties voor. eentje expliciet, eentje impliciet. Je "leest" over de impliciete optie heen. Namelijk "als het eerste niet zo is". Ik neem op dit moment namelijk nog niks aan.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als je het als abstract concept ziet en mannen ook ontmaagd kunnen worden, waarom dan lesbiennes niet?
zo bekeken, is het gewoon de eerste keer dat je sex hebt. dus voor lesbos is ontmaagding dan de eerste keer lesbische sex.
Wanneer is het rotzooien en wanneer is het seks?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef snakelady het volgende:
naar mijn men ing ben je ontmaagd wanneer je voor het eerst seks hebt gehad, of dat nu met een man of een vrouw is maakt niks uit.
Waarom? Dat is de definitie van het woord, toch? Geslachtsgemeenschap...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:42 schreef erodome het volgende:
Als ze seks hebben gehad, ik vind het hele idee van voor ontmaagding moet er gepenetreerd worden nogal onzin...
ja okee, maar ik bedoel maar.. voor een lesbische vrouw is een eerste keer sex net zo goed een mijlpaal (phun intended)quote:Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik stel 2 opties voor. eentje expliciet, eentje impliciet. Je "leest" over de impliciete optie heen. Namelijk "als het eerste niet zo is". Ik neem op dit moment namelijk nog niks aan.
Seks is een enorm ruim begrip.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef snakelady het volgende:
Naar mijn mening ben je ontmaagd wanneer je voor het eerst seks hebt gehad, of dat nu met een man of een vrouw is maakt niks uit.
Ik heb seks gehad met een vrouw en met mannen, ben ik dan twee keer ontmaagd.
Dat kan ieder voor zichzelf invullen, ontmaagding moet je niet letterlijk nemen. Het is een figuurlijk begrip, aangezien het maagdenvlies bij meisjes al gescheurd kan zijn en er bij jongens niets scheurt.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wanneer is het rotzooien en wanneer is het seks?
Ik ga er vanuit dat het een "figuurlijk begrip" is als je mijn eerdere posts leest. Dat neemt niet weg dat jouw definitie te vaag is. Als ik voor mezelf mag invullen wat seks is dan zeg ik nu... de dag dat ik per ongeluk omviel en een meisje in de bus bij haar borst greep was voor mij seks. Ik ben dus ontmaagd door een meisje in de bus toen ik 14 was.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan ieder voor zichzelf invullen,ontmaagding moet je niet letterlijk nemen. Het is een figuurlijk begrip, aangezien het maagdenvlies bij meisjes al gescheurd kan zijn en er bij jongens niets scheurt.
Waarom dan er zo'n stom woord aan vast plakken?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin. Ik denk dat "ontmaagding" een abstract concept is geworden en niet meer iets te maken heeft met maagdenvliesjes. Ook mannen kunnen ontmaagd zijn/worden.
De vraag is dan, zijn er bij ontmaagdingen per definitie echte vleespiemels betrokken? Of mogen andere hulpmiddelen ook.
Als het eerste zo is dan zijn lesbiennes (die nog nooit ge-experimenteerd hebben met mannen) nog maagd.
Omdat ontmaagding misschien iets anders betekent dan "eerste keer seks"? Ik ben er nog niet uit.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:29 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Waarom dan er zo'n stom woord aan vast plakken?
Noem het dan gewoon de eerste keer seks.
Het hebben van seks is een subjectief begrip en zodoende niet eenduidig te definiëren. Voor ieder is dat anders, dus als jij het gevoel hebt dat de borst van een 14 jarig meisje vast grijpen seks is dan is dat seks voor jou,voor een ander is het pas seks als er kans is op voortplanting.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het een "figuurlijk begrip" is als je mijn eerdere posts leest. Dat neemt niet weg dat jouw definitie te vaag is. Als ik voor mezelf mag invullen wat seks is dan zeg ik nu... de dag dat ik per ongeluk omviel en een meisje in de bus bij haar borst greep was voor mij seks. Ik ben dus ontmaagd door een meisje in de bus toen ik 14 was.
Je ziet zelf ook wel dat dat onzin is toch?
Als je iemand pijpt of beft, heb je seks. Ben je dan ontmaagd? Ik vind van niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:29 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Waarom dan er zo'n stom woord aan vast plakken?
Noem het dan gewoon de eerste keer seks.
En dat subjectieve is er bij een ontmaagding niet... Leuk dat het als een "penis-fixatie" wordt gezien, maar het is zoals het is.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het hebben van seks is een subjectief begrip en zodoende niet eenduidig te definiëren. Voor ieder is dat anders, dus als jij het gevoel hebt dat de borst van een 14 jarig meisje vast grijpen seks is dan is dat seks voor jou,voor een ander is het pas seks als er kans is op voortplanting.
Hoewel mijn mening is dat om seks te hebben, beide een actieve rol spelen in het geheel.
Natuurlijk valt pijpen en beffen onder seks, net als aftrekken en anaal, seks is meer dan je penis in een vagina stoppen.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je iemand pijpt of beft, heb je seks. Ben je dan ontmaagd? Ik vind van niet.
Er is een gewoon een duidelijke scheiding tussen de vage 'seks' en de eenduidige 'ontmaagding' (geslachtsgemeenschap).
Je kan dus gerust beffen, pijpen en vanalles doen om seksueel genot te beleven, maar je bent dan nog maagd? Maagd staat voor niet aangeraakt seksueel, het zogenaamde "puur" zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom? Dat is de definitie van het woord, toch? Geslachtsgemeenschap...
Dus als een vieze man in de bus (misschien heb ik iets met bussen?) zijn hand op de schouder van een 16 jarige legt met de intentie seksueel genot te beleven. Dan is die 16 jarige volgens jou ontmaagd? Want seks is immers subjectief. Of moet de ontvanger seksueel genot beleven? Ok... Dus die 16 jarige vond het opwindend die hand op zijn/haar schouder. Ontmaagd?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Je kan dus gerust beffen, pijpen en vanalles doen om seksueel genot te beleven, maar je bent dan nog maagd? Maagd staat voor niet aangeraakt seksueel, het zogenaamde "puur" zijn.
Klopt. Daarom heb je wel seks als je ontmaagd bent, maar heb je geen ontmaagding als je seks hebt.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk valt pijpen en beffen onder seks, net als aftrekken en anaal, seks is meer dan je penis in een vagina stoppen.
Het is geen statement, het is een definitie. Je kunt het achterhaald vinden, maar verandert dat wat aan de definitie? Ik vind van niet.quote:Ontmaagding is officieel wanneer een man en een vrouw geslachtsgemeenschap hebben, maar ik persoonlijk vind dat een nogal achterhaalde statement.
Seksueel genot staat toch niet gelijk aan niet-maagd zijn?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Je kan dus gerust beffen, pijpen en vanalles doen om seksueel genot te beleven, maar je bent dan nog maagd? Maagd staat voor niet aangeraakt seksueel, het zogenaamde "puur" zijn.
Vingeren, beffen, penetratie met object/vingers.quote:
Penetratie met vingers == vingeren?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:42 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vingeren, beffen, penetratie met object/vingers.
Vingeren hoeft niet per se met vingers in de vagina te zijn, vandaar dat ik dat er even bij vermeldde.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Penetratie met vingers == vingeren?
Kijk, ik wil er best ruim naar kijken en vingeren en penetratie met objecten als een ontmaagding te zien, maar hoe kun je beffen als een ontmaagding zien?
Maar als seks een subjectief begrip is dan is ontmaagding DUS ook een subjectief begrip. En kan eigenlijk alles ontmaagding zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:45 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vingeren hoeft niet per se met vingers in de vagina te zijn, vandaar dat ik dat er even bij vermeldde.
Nou ja, zoals ik al zei zie ik ontmaagding als de eerste keer seks met iemand.
Een jongen/man die gepijpt is, is een niet-maagd volgens jou?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:45 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vingeren hoeft niet per se met vingers in de vagina te zijn, vandaar dat ik dat er even bij vermeldde.
Nou ja, zoals ik al zei zie ik ontmaagding als de eerste keer seks met iemand.
Een hand op de schouder is geen expleciet seksuele handeling, dat het als opwindend ervaren kan worden maakt het nog geen seks.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus als een vieze man in de bus (misschien heb ik iets met bussen?) zijn hand op de schouder van een 16 jarige legt met de intentie seksueel genot te beleven. Dan is die 16 jarige volgens jou ontmaagd? Want seks is immers subjectief. Of moet de ontvanger seksueel genot beleven? Ok... Dus die 16 jarige vond het opwindend die hand op zijn/haar schouder. Ontmaagd?
Is de puurheid aangetast als er langdurig is gezoend met alles erop en eraan? Geen lieve kusjes op de wang, zeg maar.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Een hand op de schouder is geen expleciet seksuele handeling, dat het als opwindend ervaren kan worden maakt het nog geen seks.
Het gaat wat mij betreft wel over zelf seks hebben, niet dat iemand je stiekem betast en je daardoor ontmaagd bent.
Pijpen, beffen, vingeren zonder penetratie e.d. zijn expleciet seksuele handelingen.
Maagdelijkheid gaat van oudsher al over "puurheid", "reinheid", "onaangetast" zijn. Het juist specifiek benoemen van het breken van het maagdenvlies is een manier om om die term heen te kunnen schaatsen, eigenlijk om zaken goed te praten, het ik neuk alleen anaal, dus ik ben nogsteeds die heilige maagd. Dat is scheinheilig gedrag...
Dat vind jij.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Een hand op de schouder is geen expleciet seksuele handeling, dat het als opwindend ervaren kan worden maakt het nog geen seks.
Daar houd ik rekening mee in mijn voorbeeld.quote:Het gaat wat mij betreft wel over zelf seks hebben, niet dat iemand je stiekem betast en je daardoor ontmaagd bent.
Volgens jou. Maar je hebt volgens mij aangegeven dat seks een subjectief begrip is. Dus jij mag daar niks over zeggen.quote:Pijpen, beffen, vingeren zonder penetratie e.d. zijn expleciet seksuele handelingen.
Eens. Dus laten we die onzin over subjectiviteit eens vallen en dan noemen we ontmaagding voor een meisje "de eerste keer dat iemand anders iets in haar doos of kont steekt" en voor een jongen: "de eerste keer dat hij zijn pik in een doos of kont steekt of hij iets in zijn kont gestoken heeft gekregen".quote:Maagdelijkheid gaat van oudsher al over "puurheid", "reinheid", "onaangetast" zijn. Het juist specifiek benoemen van het breken van het maagdenvlies is een manier om om die term heen te kunnen schaatsen, eigenlijk om zaken goed te praten, het ik neuk alleen anaal, dus ik ben nogsteeds die heilige maagd. Dat is scheinheilig gedrag...
Expleciet seksuele handelingen is lastig te begrijpen?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Is de puurheid aangetast als er langdurig is gezoend met alles erop en eraan? Geen lieve kusjes op de wang, zeg maar.
Hmm, ik vind persoonlijk van niet, maar ik zou het snappen als iemand dat wel zo ziet. Ik vind dat een heteroseksuele man ontmaagd is als hij een vagina gepenetreerd heeft met z'n penis, omdat dat gangbaar is bij heteroseks. Bij homoseks vind ik het al wat lastiger om aan te geven welke seksuele handeling als ontmaagding gezien moet worden, omdat ik niet weet of anale seks wel zo gebruikelijk is onder homo's.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een jongen/man die gepijpt is, is een niet-maagd volgens jou?
Ook in het woordenboek hier op tafel staat: zuiver, ongerept, onaangetastquote:MAAGDELIJKHEID
1) Eer 2) Onbevlektheid 3) Ongereptheid 4) Reinheid 5) Virginiteit 6) Zuiverheid
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/1010
Nogmaals, wat is seks en wat niet? Seks is een enorm ruim begrip, ik zou niet weten waarom je zoenen (deel van voorspel) niet als seks zou zien.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Expleciet seksuele handelingen is lastig te begrijpen?
Dat kan, maar je hebt mijn vraag over 'puurheid' niet beantwoord. De term "(expliciete) seksuele handelingen" zijn lekker vaag, net zoals "seks".quote:Maar dit is een instinkertje, ik weet het. Laten we eens kijken hoe erover gedacht wordt in de wereld. Er zijn zelfs nu nog plekken waar het je dood kan beteken als vrouw zijn, of je huwelijkskansen minimaliseert.
Ik vind de hele maagdelijkheidscultus een onzin iets, maar het idee van maagdelijkheid komt toch echt daarvandaan en dat behelst meer dan penis in vagina contact.
Dan is een kind van 6 wat op TV een scheldwoord heeft gehoord ook ontmaagd. Dus laten we het woordenboek maar niet gebruiken voor filosofische discussies.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook in het woordenboek hier op tafel staat: zuiver, ongerept, onaangetast
Ja, en wanneer ben je niet meer zuiver, ongerept en onaangetast?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook in het woordenboek hier op tafel staat: zuiver, ongerept, onaangetast
Waarom heb je zo'n moeite met het verschil tussen man en vrouw?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:53 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hmm, ik vind persoonlijk van niet, maar ik zou het snappen als iemand dat wel zo ziet. Ik vind dat een heteroseksuele man ontmaagd is als hij een vagina gepenetreerd heeft met z'n penis, omdat dat gangbaar is bij heteroseks. Bij homoseks vind ik het al wat lastiger om aan te geven welke seksuele handeling als ontmaagding gezien moet worden, omdat ik niet weet of anale seks wel zo gebruikelijk is onder homo's.
quote:Op zondag 23 juni 2013 12:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan is een kind van 6 wat op TV een scheldwoord heeft gehoord ook ontmaagd. Dus laten we het woordenboek maar niet gebruiken voor filosofische discussies.
Volgens jou was het toch geen filosofische discussie en moest het bij de definitie blijven?quote:Ik ben in ieder geval blij dat erodome geen hoge functie heeft bij de Nederlandse Taal Unie want voor je het weet kan je geen normale gesprekken meer voeren zonder over ELK woord een filosofische discussie te moeten uitdiepen omdat alles "maar subjectief is" en ieders mening is even waardevol en moet eerst helemaal worden vastgelegd en vertaald.
Ik spits ontmaagding niet toe op vaginale/anale penetratie, that's all.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom heb je zo'n moeite met het verschil tussen man en vrouw?
Gebruik dan de definitie van een woordenboek eens. Van Dale, of zo.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:58 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Volgens jou was het toch geen filosofische discussie en moest het bij de definitie blijven?
Ik zeg nergens dat dit geen valide filosofische discussie is. Ik zeg alleen dat jouw manier om naar woorden te kijken resulteert in een situatie waarbij ALLES met een filosofische discussie moet worden afgerond. En specifiek filosofische discussies waar nooit een conclusie uit kan worden getrokken omdat je anders iemands recht op zijn/haar subjectieve meningen schend.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:58 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Volgens jou was het toch geen filosofische discussie en moest het bij de definitie blijven?
Ik heb je vraag wel beantwoord, maar je neemt het antwoord niet aan.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nogmaals, wat is seks en wat niet? Seks is een enorm ruim begrip, ik zou niet weten waarom je zoenen (deel van voorspel) niet als seks zou zien.
Ja, ik ben nu bijdehand aan het doen, maar zoals ik net zei: ik krijg de kriebels als men eromheen draait.
[..]
Dat kan, maar je hebt mijn vraag over 'puurheid' niet beantwoord. De term "(expliciete) seksuele handelingen" zijn lekker vaag, net zoals "seks".
Jij maakt onderscheid tussen man-vrouw, man-man en vrouw-vrouw.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:00 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik spits ontmaagding niet toe op vaginale/anale penetratie, that's all.
Ik heb de definitie van het woordenboek erbij gepakt, prisma heb ik hier thuis, toegestaan op school.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gebruik dan de definitie van een woordenboek eens. Van Dale, of zo.
Nee, want we hebben het hier over maagdelijkheid, over dat woord. Maagdelijkheid is een woord dat gaat over meer dan alleen penis in vagina contact, dat al vele eeuwen lang.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat dit geen valide filosofische discussie is. Ik zeg alleen dat jouw manier om naar woorden te kijken resulteert in een situatie waarbij ALLES met een filosofische discussie moet worden afgerond. En specifiek filosofische discussies waar nooit een conclusie uit kan worden getrokken omdat je anders iemands recht op zijn/haar subjectieve meningen schend.
Big difference.
Slechts een kusje op een lul is ook expliciet, no?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb je vraag wel beantwoord, maar je neemt het antwoord niet aan.
Expleciet seksuele handelingen zijn helemaal niet zo vaag, als de geslachtsdelen erbij zijn betrokken, vandaar het expleciet.
Dus?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, want we hebben het hier over maagdelijkheid, over dat woord. Maagdelijkheid is een woord dat gaat over meer dan alleen penis in vagina contact, dat al vele eeuwen lang.
Als dat tot doel seksueel genot heeft ja. Als jij dat geen expleciet seksuele handeling vindt dan vindt je het vast geen vreemdgaan als je partner dat bij een ander doet toch?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Slechts kusje op een lul is ook expliciet, no?
Dat heeft dus geen reet met andere woorden te maken die veel duidelijker afgebakent zijn.quote:
Je linkte net naar een niet-bestaande URL...quote:Op zondag 23 juni 2013 13:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb de definitie van het woordenboek erbij gepakt, prisma heb ik hier thuis, toegestaan op school.
Dat doe ik niet?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heeft dus geen reet met andere woorden te maken die veel duidelijker afgebakent zijn.
Als maagdelijkheid al vele eeuwen met meer dan penis in vagina contact te maken heeft kan je toch niet stellen dat maagdelijkheid vasthangt aan penis in vagina contact?
Klopt, ja.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij maakt onderscheid tussen man-vrouw, man-man en vrouw-vrouw.
Laat ik je dit vragen: Bij vrouw-vrouw is beffen jouws inziens wel een ontmaagding. Is dat bij man-vrouw ook zo, als de man de vrouw beft?
En daaronder stond dat ik het woordenboek wat ik hier op tafel heb liggen heb opengeslagen.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je linkte net naar een niet-bestaande URL...
Oh god, haal nou niet telkens zaken erbij. Ik vind het al vreemdgaan als mijn vriendin een ander zoent, dat vind jij weer geen expliciete seksuele handeling.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Als dat tot doel seksueel genot heeft ja. Als jij dat geen expleciet seksuele handeling vindt dan vindt je het vast geen vreemdgaan als je partner dat bij een ander doet toch?
Dat doe je niet idd, maar dan zitten we toch op 1 lijn, maagdelijkheid gaat niet over de eerste keer penetratie. Snap niet goed waarom je dan zo moeilijk doet.quote:
Ik doe moeilijk omdat JOUW definities van maagdelijkheid dermate vaag zijn dat ze alles kunnen betekenen en op elke situatie van toepassing kunnen zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat doe je niet idd, maar dan zitten we toch op 1 lijn, maagdelijkheid gaat niet over de eerste keer penetratie. Snap niet goed waarom je dan zo moeilijk doet.
In de brede zin van het woord is dat ook zo, je bent dan niet meer "puur", "onaangeraakt".quote:Op zondag 23 juni 2013 13:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh god, haal nou niet telkens zaken erbij. Ik vind het al vreemdgaan als mijn vriendin een ander zoent, dat vind jij weer expliciete seksuele handeling.
Dus, als ik jou goed begrijp: een meid die een kusje geeft op de lul om hem op te winden is ontmaagd? Of is de jongen dan niet meer maagd? Doe dan maar een kusje op de kut.
Een kusje op het geslachtsdeel met als doel op te winden is al ontmaagden. Good to know.
Dat is wat mij betreft bull, mensen die wel seks hebben, maar niet penetreren zijn geen maagd meer. Zoals gezegd is dat om de hete brij heen draaien, leuk verzonnen om toch vanalles te kunnen doen en toch nog aan die afgedwongen term te kunnen voldoen, een gevolg van de maagdelijkheidscultus.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik doe moeilijk omdat JOUW definities van maagdelijkheid dermate vaag zijn dat ze alles kunnen betekenen en op elke situatie van toepassing kunnen zijn.
Daarnaast zeg ik wel dat maagdelijkheid over de eerste keer penetratie gaat. Maar niet per se met een penis.
Ja, ja, niet gaan nuanceren.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
In de brede zin van het woord is dat ook zo, je bent dan niet meer "puur", "onaangeraakt".
Nu is dit wel heel erg dingen verzinnen om een punt te kunnen maken, want degene die echt alleen 1 simpel kusje op een geslachtsdeel geven zijn nogal zeldzaam, zeker als dat als doel seksueel genot heeft.
Het gaat mij er meer om dat orale seks ook ontmaagding is.
Wat mij betreft eigenlijk wel.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft bull, mensen die wel seks hebben, maar niet penetreren zijn geen maagd meer.
De enige die hier om de hete brij heendraait ben jij. We gooien hier continu voorbeelden op je af en je handelt ze niet af, je legt ze naast je neer en maakt er een vaag verhaal van.quote:Zoals gezegd is dat om de hete brij heen draaien, leuk verzonnen om toch vanalles te kunnen doen en toch nog aan die afgedwongen term te kunnen voldoen, een gevolg van de maagdelijkheidscultus.
Nogmaals, in de breedste zin van het woord vallen alle expleciet seksuele handelingen onder maagdelijkheid, of dacht je dat heeeeeeeeeeeeel vroeger een heilige maagd wel lekker mocht pijpen en gebeft worden, dat ze dan nog geschikt was voor die magische taken die ze kreeg?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, ja, niet gaan nuanceren.
Ik ben blij dat je het ziet als "heel erg dingen verzinnen om een punt te kunnen maken". Want je punt maak je niet door allerlei zaken erbij te betrekken, het maakt het alleen onzinniger.
Geen vaag verhaal, expleciet seksuele handelingen waar de geslachtsdelen bij betrokken zijn vind ik alles behalve vaag.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat mij betreft eigenlijk wel.
[..]
De enige die hier om de hete brij heendraait ben jij. We gooien hier continu voorbeelden op je af en je handelt ze niet af, je legt ze naast je neer en maakt er een vaag verhaal van.
Wel als jij het zegt, want het is jouw mening dat "seks" en daarmee "seksuele handelingen" subjectief zijn. Nu pas voeg je het woord "geslachtsdelen" toe aan je definities. Maar nog steeds. Iemand door zijn spijkerbroek heen betasten is al ontmaagding?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Geen vaag verhaal, expleciet seksuele handelingen waar de geslachtsdelen bij betrokken zijn vind ik alles behalve vaag.
Kan me niks schelen. Jij wil een filosofische discussie dus die hebben we nu. Wat andere mensen in andere culturen voor labels aan dingen hangen is dan minder belangrijk.quote:In vele culturen was dat zelfs nog breder, hoorde ook voorspelzaken zoals zoenen daarbij.
Echt, serieus, waarom haal je de Abrahamistische cultuur/culturen erbij in een discussie over vrouw-vrouw?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, in de breedste zin van het woord vallen alle expleciet seksuele handelingen onder maagdelijkheid, of dat je dat heeeeeeeeeeeeel vroeger een heilige maagd wel lekker mocht pijpen en gebeft worden, dat ze dan nog geschikt was voor die magische taken die ze kreeg?
Of dacht je dat in de abrahamistische cultuur er wel van die dingen gedaan mochten worden en je dan nog maagd was en geen straf kreeg?
Mij gaat het meer om dat jullie er geen concrete definitie aan kunnen geven. En als er dan doorgevraagd wordt, is het "in de breedste zin van het woord".quote:Op zondag 23 juni 2013 13:17 schreef snakelady het volgende:
Voor de mensen die ontmaagden alleen als penetratie zien, officieel is ontmaagden een penis in een vagina waarbij de vrouw zwanger zou kunnen worden, dat wil dus zeggen dat een homofiel of lesbiene nooit ontmaagd kan worden.
Toch lees ik hier dat als een man een andere man penetreert met een penis hij ontmaagd is en als een vrouw een andere vrouw penetreert met een object in de vorm van een penis zei ook ontmaagd is.
Dus jullie geven zelf ook een andere definitie aan ontmaagding dan de kerk die het ooit bedacht heeft, wat maakt jullie definitie zo veel meer naar waarheid dan die van erodome of die van mij?
Voor de mensen die van blauw houden, officieel houden mensen van rood!quote:Op zondag 23 juni 2013 13:17 schreef snakelady het volgende:
Voor de mensen die ontmaagden alleen als penetratie zien, officieel is ontmaagden een penis in een vagina waarbij de vrouw zwanger zou kunnen worden,
Homo's kunnen niet geneukt worden door iemand van het andere geslacht? Dat is fysiek onmogelijk? Belachelijke conclusie.quote:dat wil dus zeggen dat een homofiel of lesbiene nooit ontmaagd kan worden.
Dat lees je wellicht omdat dat ook de mening is van sommige mensen hier?quote:Toch lees ik hier dat als een man een andere man penetreert met een penis hij ontmaagd is en als een vrouw een andere vrouw penetreert met een object in de vorm van een penis zei ook ontmaagd is.
Niemand hier hecht per se waarde aan de traditionele definitie van het woord of aan de meningen van een kerkelijke instantie. Wellicht een goed idee om je daar niet zo op blind te staren?quote:Dus jullie geven zelf ook een andere definitie aan ontmaagding dan de kerk die het ooit bedacht heeft,
Omdat onze definitie tastbaarder is en die van erodome volledig subjectief is en eigenlijk op situaties toepasbaar is waarbij al je verstand zou zeggen: "nee dat klopt niet, in die situatie is iemand niet ontmaagd".quote:wat maakt jullie definitie zo veel meer naar waarheid dan die van erodome of die van mij?
Omdat er naar mijn mening geen concrete definitie aan te geven is, bij hetero stellen ben ik het er mee wanneer ze geslachtsgemeenschap hebben gehad.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mij gaat het meer om dat jullie er geen concrete definitie aan kunnen geven. En als er dan doorgevraagd wordt, is het "in de breedste zin van het woord".
Concretiseer het eens.
Je word nu wel boos op mij maar ik geef alleen de definitie volgens de kerk, niks meer en niks minder, ik zeg nergens dat ik het er mee eens ben, dat ben ik het namelijk niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Voor de mensen die van blauw houden, officieel houden mensen van rood!
- Eh.. ok.. dus?
Dat je het maar even weet
- Oh.
[..]
Homo's kunnen niet geneukt worden door iemand van het andere geslacht? Dat is fysiek onmogelijk? Belachelijke conclusie.
Daarnaast. Homo's en lesbiennes kunnen elkaar prima penetreren. Of snap je dat niet zo goed. Moet ik plaatjes posten?
[..]
Dat lees je wellicht omdat dat ook de mening is van sommige mensen hier?
[..]
Niemand hier per se hecht waarde aan de traditionele definitie van het woord of aan de meningen van een kerkelijke instantie. Wellicht een goed idee om je daar niet zo op blind te staren?
[..]
Omdat onze definitie tastbaarder is en die van erodome volledig subjectief is en eigenlijk op situaties toepasbaar is waarbij al je verstand zou zeggen: "nee dat klopt niet, in die situatie is iemand niet ontmaagd".
Kijk je nou anders naar een vrouw in een man-vrouwrelatie en een vrouw in een vrouw-vrouwrelatie?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat er naar mijn mening geen concrete definitie aan te geven is, bij hetero stellen ben ik het er mee wanneer ze geslachtsgemeenschap hebben gehad.
Maar aangezien lesbienes en homofielen dat niet kunnen hebben ligt het bij hun anders.
Als een homostel voor het eerst seks heeft en ze hebben anale seks, is de ontvanger dan nog steeds maagd?
Als een lesbisch stel voor het eerst seks hebben en ze gebruiken geen toys, zijn ze dan beide nog maagd? En als ze wel een toy gebruiken maar dan alleen bij eentje is dan alleen degene die de dildo in zich heeft gehad ontmaagd?
Het is dus heel lastig om er een concrete definitie aan te geven aangezien iedereen er anders over denkt.
Ja, ik kijk daar wel anders na maar mijn eerste seksuele ervaring was met een vrouw, pas later met een man maar ik ben niet twee keer ontmaagd voor mijn gevoel.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kijk je nou anders naar een vrouw in een man-vrouwrelatie en een vrouw in een vrouw-vrouwrelatie?
Is de vrouw in een man-vrouwrelatie ontmaagd als de man speeltjes heeft gebruikt om haar te verwennen?
Maar goed, het is duidelijk... Er is hier geen antwoord op te vinden dat iedereen zal accepteren.
Deze hele discussie wordt gevoerd vanuit de gedachte dat de officiele definitie van maagdelijkheid wellicht ook niet klopt. Dus dat jij met je spuit 11 onzin denkt een valide punt te maken is wel licht irriterend.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je word nu wel boos op mij maar ik geef alleen de definitie volgens de kerk, niks meer en niks minder, ik zeg nergens dat ik het er mee eens ben, dat ben ik het namelijk niet.
Maar dat is nu eenmaal de officiele definitie van ontmaagding en daar wijken we dus allemaal van af in deze discussie alleen de een iets meer dan de ander.
Dus je denigrerende opmerkingen maken maar dat heeft vrij weinig nut.
Waar zeg ik dat ik denk dat homo's nooit penetreren? Niet iedere homo penetreert overigens maar dat voegt weinig toe aan de discussie.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Deze hele discussie wordt gevoerd vanuit de gedachte dat de officiele definitie van maagdelijkheid wellicht ook niet klopt. Dus dat jij met je spuit 11 onzin denkt een valide punt te maken is wel licht irriterend.
Dat je daarnaast ook nog denkt dat homo's nooit penetreren is gewoon dom en eigenlijk onvergefelijk en komt als licht trollend over. Dus ja dan ga ik vervelend reageren.
quote:Op zondag 23 juni 2013 13:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik denk dat homo's nooit penetreren?
Ik zie dat je het nu alleen maar bedoelde voor de officiele definitie. Niet als commentaar op beide definities.quote:Voor de mensen die ontmaagden alleen als penetratie zien, officieel is ontmaagden een penis in een vagina waarbij de vrouw zwanger zou kunnen worden,
...
dat wil dus zeggen dat een homofiel of lesbiene nooit ontmaagd kan worden.
Penetreren of gepenetreerd worden.quote:Niet iedere homo penetreert overigens maar dat voegt weinig toe aan de discussie.
Net als veel hetero's vinden ook veel homofielen het niet fijn om iets in hun anus te krijgen, het is niet dat als je homofiel bent je dat automatisch prettig vind.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
Ik zie dat je het nu alleen maar bedoelde voor de officiele definitie. Niet als commentaar op beide definities.
[..]
Penetreren of gepenetreerd worden.
Als je als homo beide niet doet dan ben je of een hele verlegen homo of een saaie scharende lesbienne. Ik vind het niet erg om tegen die mensen te zeggen dat ze nog maagd zijn. Net zoals ik het niet erg vind om tegen een jongen die alleen nog maar over een kutje heeft mogen wrijven met zijn handje te zeggen dat hij nog maagd is.
Zeg ik dat? Pitching and catching heet het ook wel. En beide zijn wat mij betreft voor mannen een kwalificatie om jezelf als ontmaagd te bestempelen.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Net als veel hetero's vinden ook veel homofielen het niet fijn om iets in hun anus te krijgen, het is niet dat als je homofiel bent je dat automatisch prettig vind.
Een ongetrouwde lesbiënne wil natuurlijk wel weten hoe ver ze mag gaan van God.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:34 schreef Avey het volgende:
Los van het feit wat nou een goede definitie is, maakt het echt wat uit?
Ik ga het eens proberen. Moet ik mijn vriendin inlichten of is het verrassingselement nou juist wat het bijzonder maakt?quote:
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:42 schreef erodome het volgende:
Als ze seks hebben gehad, ik vind het hele idee van voor ontmaagding moet er gepenetreerd worden nogal onzin...
Al die arme paardrijmeisjes... Al heel vroeg ontmaagd... En dat zonder seks te hebben gehad.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:31 schreef Seikcid het volgende:
[..]Das wel het hele idee van het breken van het maagdenvlies e.d.
Das wat anders. Het idee van ontmaagding is het breken van het maagdenvlies door penetratie van een piemel. Dat het ook op andere manier kan is niet relevant.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:35 schreef Messina het volgende:
[..]
Al die arme paardrijmeisjes... Al heel vroeg ontmaagd... En dat zonder seks te hebben gehad.
Dat is jouw idee van ontmaagding.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:37 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Das wat anders. Het idee van ontmaagding is het breken van het maagdenvlies door penetratie van een piemel. Dat het ook op andere manier kan is niet relevant.
Dus niet. Dat had je zelf ook kunnen zien als je de moeite had genomen dit topic door te lezenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |