abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128134099
Dat vroeg ik me af.

Is dat als je gescissord hebt? of hoef je alleen elkaar te vingeren? Of is er een voorbindspeeltje voor nodig?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:21:20 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_128134121
Dat laatste
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:22:21 #3
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128134149
Goede vraag. Ik denk nooit.
Die heilige maagd van een Maria zal ook wel rond hebben liggen slutten in de gayscene van die tijd.
BEASTMODE
pi_128134271
Ik denk dat je dat als lesbienne zelf beslist hoe ver je gaat, en dus wanneer je ontmaagd wordt. Ik denk dat sommigen bijvoorbeeld nooit niet verder gaan dan clitoris wrijven, en geen penetratie van vingers/toys dus. Iedere vrouw-vrouw ervaring verder dan zoenen/knuffelen zou dus al ontmaagden zijn? Of je spreekt uberhaupt niet van ontmaagden, hoewel mijn lesbische vrienden wel zeggen allemaal ontmaagd te zijn :P.
pi_128134550
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:25 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat je dat als lesbienne zelf beslist hoe ver je gaat, en dus wanneer je ontmaagd wordt. Ik denk dat sommigen bijvoorbeeld nooit niet verder gaan dan clitoris wrijven, en geen penetratie van vingers/toys dus. Iedere vrouw-vrouw ervaring verder dan zoenen/knuffelen zou dus al ontmaagden zijn? Of je spreekt uberhaupt niet van ontmaagden, hoewel mijn lesbische vrienden wel zeggen allemaal ontmaagd te zijn :P.
...maar waarom zou een lesbiënne bij een beetje wrijven al ontmaagd zijn, maar een hetero-dame niet?

Dan kan een ex-lesbo ook een tweede keer ontmaagd worden.
pi_128134624
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:32 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...maar waarom zou een lesbiënne bij een beetje wrijven al ontmaagd zijn, maar een hetero-dame niet?

Dan kan een ex-lesbo ook een tweede keer ontmaagd worden.
Omdat bij man-vrouw er een penis is en bij vrouw-vrouw niet.

En je kan toch ook twee keer ontmaagd worden, een keer je eerste keer met een man, een keer je eerste keer met een vrouw :P.
pi_128134907
Ik vind dat ontmaagding gelijk staat aan de eerste keer seks en aangezien er bij de seks tussen twee vrouwen geen echte penis beschikbaar is, vind ik dat je als lesbienne ontmaagd bent wanneer je vagina op seksuele wijze wordt beroerd.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_128134955
Als ze seks hebben gehad, ik vind het hele idee van voor ontmaagding moet er gepenetreerd worden nogal onzin...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_128135058
Ik ben het opzich ook daarmee eens alleen bij hetero-vrouw vind ik alleen vingeren dat je dan toch nog maagd bent. Beetje kromme gedachte wel.
pi_128135104
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:44 schreef Tegan het volgende:
Ik ben het opzich ook daarmee eens alleen bij hetero-vrouw vind ik alleen vingeren dat je dan toch nog maagd bent. Beetje kromme gedachte wel.
Dat bedoel ik.
Dan is het voor Hetero's veel makkelijker om maagd te blijven tot het huwelijk. Meten met twee maten...
pi_128135116
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:44 schreef Tegan het volgende:
Ligt er een beetje aan wat gebruikelijk is tijdens de seks. Bij een man en vrouw is dat toch wel penetratie, dus daarom vind je een vrouw die alleen gevingerd is nog maagd.
pi_128135198
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:46 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat gebruikelijk is tijdens de seks. Bij een man en vrouw is dat toch wel penetratie, dus daarom vind je een vrouw die alleen gevingerd is nog maagd.
Ja idd. Maar toch is het dan idd meten met twee maten. Mocht je een man hebben met een defect is het dan ook eerder al ontmaagden? Of blijf je dan altijd maagd? Vragen, vragen.
pi_128135419
Ik denk dat de samenvatting is dat de termen niet zo letterlijk genomen moeten worden. Het is hoe je het zelf invult.
pi_128136049
Eigenlijk neig ik ernaar te zeggen dat je lesbisch niet ontmaagd kunt worden.

Maar dat is dan weer unfair ten opzichte van homo's, want die kunnen elkaar wel ontmaagden.
pi_128136262
Vrouwen zijn ontmaagd zodra hun maagdenvlies is gebroken. Mannen kunnen niet worden ontmaagd. Niet echt rocket-science dacht ik zo...
  zondag 23 juni 2013 @ 00:18:59 #16
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_128136300
Als ze per ongeluk op een bierflesje gaat zitten. ^O^
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_128136779
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 00:18 schreef Suc het volgende:
Vrouwen zijn ontmaagd zodra hun maagdenvlies is gebroken. Mannen kunnen niet worden ontmaagd. Niet echt rocket-science dacht ik zo...
Maagdenvlies breken :') Kan toch niet jongen. Het is geen vlies dat ervoor zit.
pi_128136857
quote:
Je kan een maagdenvlies ook breken met een tampon.

"Hoe was jouw ontmaagding?"
- "ongesteld, met tampon."
#TeamMiley
  zondag 23 juni 2013 @ 11:43:36 #19
37769 erodome
Zweefteef
pi_128143721
quote:
Maagdenvlies onzin... Er is geen vlies, een heel aantal vrouwen heeft niet eens dat weefselrandje en bij weer een aantal andere vrouwen blijft dat weefselrandje gewoon in tact na de seks. Dus tja...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_128144046
als ze de eerste keer iets in haar doos krijgt.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:01:38 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144124
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:58 schreef pokkerdepok het volgende:
als ze de eerste keer iets in haar doos krijgt.
Kan je jezelf ontmaagden met een dildo of een vinger dan?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_128144168
Als een lesbiënne seks heeft met een man, is ze dan wel of niet ontmaagd?
pi_128144217
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kan je jezelf ontmaagden met een dildo of een vinger dan?
denk het wel. t gaat er toch om dat het randje kapot gaat (als het er uberhaubt al zit, trouwens). dat is toch een lichamelijke verandering, en dat noemt men ontmaagding.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:06:13 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144240
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

denk het wel. t gaat er toch om dat het randje kapot gaat (als het er uberhaubt al zit, trouwens). dat is toch een lichamelijke verandering, en dat noemt men ontmaagding.
Dus als je vliesje scheurt door een net iets te heftig ritje op een paard.

Dan ben je ontmaagd door een paard?
pi_128144469
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus als je vliesje scheurt door een net iets te heftig ritje op een paard.

Dan ben je ontmaagd door een paard?
ja.
pi_128144539
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:41 schreef Fascination het volgende:
Ik vind dat ontmaagding gelijk staat aan de eerste keer seks en aangezien er bij de seks tussen twee vrouwen geen echte penis beschikbaar is, vind ik dat je als lesbienne ontmaagd bent wanneer je vagina op seksuele wijze wordt beroerd.
Wat versta je daaronder?
  zondag 23 juni 2013 @ 12:17:32 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144540
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja.
Dat lijkt me onzin. Ik denk dat "ontmaagding" een abstract concept is geworden en niet meer iets te maken heeft met maagdenvliesjes. Ook mannen kunnen ontmaagd zijn/worden.

De vraag is dan, zijn er bij ontmaagdingen per definitie echte vleespiemels betrokken? Of mogen andere hulpmiddelen ook.

Als het eerste zo is dan zijn lesbiennes (die nog nooit ge-experimenteerd hebben met mannen) nog maagd.
pi_128144609
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin. Ik denk dat "ontmaagding" een abstract concept is geworden en niet meer iets te maken heeft met maagdenvliesjes. Ook mannen kunnen ontmaagd zijn/worden.

De vraag is dan, zijn er bij ontmaagdingen per definitie echte vleespiemels betrokken? Of mogen andere hulpmiddelen ook.

Als het eerste zo is dan zijn lesbiennes (die nog nooit ge-experimenteerd hebben met mannen) nog maagd.
als je het als abstract concept ziet en mannen ook ontmaagd kunnen worden, waarom dan lesbiennes niet?
zo bekeken, is het gewoon de eerste keer dat je sex hebt. dus voor lesbos is ontmaagding dan de eerste keer lesbische sex.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:21:26 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128144640
Naar mijn mening ben je ontmaagd wanneer je voor het eerst seks hebt gehad, of dat nu met een man of een vrouw is maakt niks uit.
Ik heb seks gehad met een vrouw en met mannen, ben ik dan twee keer ontmaagd. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 23 juni 2013 @ 12:21:30 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144642
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je het als abstract concept ziet en mannen ook ontmaagd kunnen worden, waarom dan lesbiennes niet?
zo bekeken, is het gewoon de eerste keer dat je sex hebt. dus voor lesbos is ontmaagding dan de eerste keer lesbische sex.
Ik stel 2 opties voor. eentje expliciet, eentje impliciet. Je "leest" over de impliciete optie heen. Namelijk "als het eerste niet zo is". Ik neem op dit moment namelijk nog niks aan.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:21:58 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144648
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef snakelady het volgende:
naar mijn men ing ben je ontmaagd wanneer je voor het eerst seks hebt gehad, of dat nu met een man of een vrouw is maakt niks uit.
Wanneer is het rotzooien en wanneer is het seks?
pi_128144650
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:42 schreef erodome het volgende:
Als ze seks hebben gehad, ik vind het hele idee van voor ontmaagding moet er gepenetreerd worden nogal onzin...
Waarom? Dat is de definitie van het woord, toch? Geslachtsgemeenschap...
pi_128144678
Ik begrijp die penis-fixatie nooit zo. Seks is seks, ik neem aan dat hetero's ook wel eens seks hebben op andere manieren dan alleen penis-vagina. Of vind je anale seks dan ook geen seks? Je weet als lesbienne zelf precies wanneer je ontmaagd bent, gewoon omdat dat wat je doet op een gegeven moment aanvoelt als seks, en het voor jou en haar duidelijk is wat er is gebeurd.
pi_128144680
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik stel 2 opties voor. eentje expliciet, eentje impliciet. Je "leest" over de impliciete optie heen. Namelijk "als het eerste niet zo is". Ik neem op dit moment namelijk nog niks aan.
ja okee, maar ik bedoel maar.. voor een lesbische vrouw is een eerste keer sex net zo goed een mijlpaal (phun intended)
pi_128144682
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef snakelady het volgende:
Naar mijn mening ben je ontmaagd wanneer je voor het eerst seks hebt gehad, of dat nu met een man of een vrouw is maakt niks uit.
Ik heb seks gehad met een vrouw en met mannen, ben ik dan twee keer ontmaagd. :P
Seks is een enorm ruim begrip.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:24:30 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128144726
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wanneer is het rotzooien en wanneer is het seks?
Dat kan ieder voor zichzelf invullen, ontmaagding moet je niet letterlijk nemen. Het is een figuurlijk begrip, aangezien het maagdenvlies bij meisjes al gescheurd kan zijn en er bij jongens niets scheurt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 23 juni 2013 @ 12:26:27 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144791
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat kan ieder voor zichzelf invullen,ontmaagding moet je niet letterlijk nemen. Het is een figuurlijk begrip, aangezien het maagdenvlies bij meisjes al gescheurd kan zijn en er bij jongens niets scheurt.
Ik ga er vanuit dat het een "figuurlijk begrip" is als je mijn eerdere posts leest. Dat neemt niet weg dat jouw definitie te vaag is. Als ik voor mezelf mag invullen wat seks is dan zeg ik nu... de dag dat ik per ongeluk omviel en een meisje in de bus bij haar borst greep was voor mij seks. Ik ben dus ontmaagd door een meisje in de bus toen ik 14 was.

Je ziet zelf ook wel dat dat onzin is toch?

Hoe of wat je met je lichaam doet mag je zelf beslissen maar welke namen/labels we er aan hangen is weldegelijk binnen het gemeenschappelijke domein.
pi_128144897
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom dan er zo'n stom woord aan vast plakken?

Noem het dan gewoon de eerste keer seks.
pi_128144912
Ik vind het maar politiek-correct gedoe om het verschil tussen man-vrouw en vrouw-vrouw te verwaarlozen. Wat mij betreft is ontmaagd worden geslachtsgemeenshap hebben en dat kan nou eenmaal niet bij vrouw-vrouw. Het is dan ook heus niet dat er onrecht aangedaan wordt door het niet te zien als een ontmaagding, het is gewoon hoe het werkt.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:30:21 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144923
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Omdat ontmaagding misschien iets anders betekent dan "eerste keer seks"? Ik ben er nog niet uit.
pi_128144934
Ach het is allemaal weer zweverig gedoe, lijkt wel een religie :P
  zondag 23 juni 2013 @ 12:30:59 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128144942
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat het een "figuurlijk begrip" is als je mijn eerdere posts leest. Dat neemt niet weg dat jouw definitie te vaag is. Als ik voor mezelf mag invullen wat seks is dan zeg ik nu... de dag dat ik per ongeluk omviel en een meisje in de bus bij haar borst greep was voor mij seks. Ik ben dus ontmaagd door een meisje in de bus toen ik 14 was.

Je ziet zelf ook wel dat dat onzin is toch?
Het hebben van seks is een subjectief begrip en zodoende niet eenduidig te definiëren. Voor ieder is dat anders, dus als jij het gevoel hebt dat de borst van een 14 jarig meisje vast grijpen seks is dan is dat seks voor jou,voor een ander is het pas seks als er kans is op voortplanting.
Hoewel mijn mening is dat om seks te hebben, beide een actieve rol moeten spelen in het geheel.
pi_128144956
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Als je iemand pijpt of beft, heb je seks. Ben je dan ontmaagd? Ik vind van niet.

Er is een gewoon een duidelijke scheiding tussen de vage 'seks' en de eenduidige 'ontmaagding' (geslachtsgemeenschap).
pi_128144996
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het hebben van seks is een subjectief begrip en zodoende niet eenduidig te definiëren. Voor ieder is dat anders, dus als jij het gevoel hebt dat de borst van een 14 jarig meisje vast grijpen seks is dan is dat seks voor jou,voor een ander is het pas seks als er kans is op voortplanting.
Hoewel mijn mening is dat om seks te hebben, beide een actieve rol spelen in het geheel.
En dat subjectieve is er bij een ontmaagding niet... Leuk dat het als een "penis-fixatie" wordt gezien, maar het is zoals het is.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:34:39 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128145054
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je iemand pijpt of beft, heb je seks. Ben je dan ontmaagd? Ik vind van niet.

Er is een gewoon een duidelijke scheiding tussen de vage 'seks' en de eenduidige 'ontmaagding' (geslachtsgemeenschap).
Natuurlijk valt pijpen en beffen onder seks, net als aftrekken en anaal, seks is meer dan je penis in een vagina stoppen.
Ontmaagding is officieel wanneer een man en een vrouw geslachtsgemeenschap hebben, maar ik persoonlijk vind dat een nogal achterhaalde statement.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:35:10 #46
37769 erodome
Zweefteef
pi_128145067
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom? Dat is de definitie van het woord, toch? Geslachtsgemeenschap...
Je kan dus gerust beffen, pijpen en vanalles doen om seksueel genot te beleven, maar je bent dan nog maagd? Maagd staat voor niet aangeraakt seksueel, het zogenaamde "puur" zijn.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:38:41 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128145193
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan dus gerust beffen, pijpen en vanalles doen om seksueel genot te beleven, maar je bent dan nog maagd? Maagd staat voor niet aangeraakt seksueel, het zogenaamde "puur" zijn.
Dus als een vieze man in de bus (misschien heb ik iets met bussen?) zijn hand op de schouder van een 16 jarige legt met de intentie seksueel genot te beleven. Dan is die 16 jarige volgens jou ontmaagd? Want seks is immers subjectief. Of moet de ontvanger seksueel genot beleven? Ok... Dus die 16 jarige vond het opwindend die hand op zijn/haar schouder. Ontmaagd?
pi_128145202
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk valt pijpen en beffen onder seks, net als aftrekken en anaal, seks is meer dan je penis in een vagina stoppen.
Klopt. Daarom heb je wel seks als je ontmaagd bent, maar heb je geen ontmaagding als je seks hebt.

quote:
Ontmaagding is officieel wanneer een man en een vrouw geslachtsgemeenschap hebben, maar ik persoonlijk vind dat een nogal achterhaalde statement.
Het is geen statement, het is een definitie. Je kunt het achterhaald vinden, maar verandert dat wat aan de definitie? Ik vind van niet.

Ik wil er best ruim naar kijken hoor, maar zoals ik net zei vind ik het maar politiek-correct gedoe uiteindelijk.
pi_128145227
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Seksueel genot staat toch niet gelijk aan niet-maagd zijn? :{.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:41:49 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128145297
Ik ben in ieder geval blij dat erodome geen hoge functie heeft bij de Nederlandse Taal Unie want voor je het weet kan je geen normale gesprekken meer voeren zonder over ELK woord een filosofische discussie te moeten uitdiepen omdat alles "maar subjectief is" en ieders mening is even waardevol en moet eerst helemaal worden vastgelegd en vertaald.
pi_128145305
Ik word er een beetje kriebelig van als zaken abstract worden beschreven, alsof je bang bent van de gevolgen om het concreet te benoemen.

Het mannelijk en het vrouwelijk lichaam zijn niet gelijk aan elkander. Het is dan ook geen schande als zaken anders benoemd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 12:42:16 ]
pi_128145309
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat versta je daaronder?
Vingeren, beffen, penetratie met object/vingers.
pi_128145356
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:42 schreef Fascination het volgende:

[..]

Vingeren, beffen, penetratie met object/vingers.
Penetratie met vingers == vingeren?

Kijk, ik wil er best ruim naar kijken en vingeren en penetratie met objecten als een ontmaagding zien, maar hoe kun je beffen als een ontmaagding zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 12:45:03 ]
pi_128145426
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Penetratie met vingers == vingeren?

Kijk, ik wil er best ruim naar kijken en vingeren en penetratie met objecten als een ontmaagding te zien, maar hoe kun je beffen als een ontmaagding zien?
Vingeren hoeft niet per se met vingers in de vagina te zijn, vandaar dat ik dat er even bij vermeldde.

Nou ja, zoals ik al zei zie ik ontmaagding als de eerste keer seks met iemand.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:46:03 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128145458
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:45 schreef Fascination het volgende:

[..]

Vingeren hoeft niet per se met vingers in de vagina te zijn, vandaar dat ik dat er even bij vermeldde.

Maar als seks een subjectief begrip is dan is ontmaagding DUS ook een subjectief begrip. En kan eigenlijk alles ontmaagding zijn.
pi_128145487
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:45 schreef Fascination het volgende:

[..]

Een jongen/man die gepijpt is, is een niet-maagd volgens jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 12:47:05 ]
  zondag 23 juni 2013 @ 12:48:48 #57
37769 erodome
Zweefteef
pi_128145567
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus als een vieze man in de bus (misschien heb ik iets met bussen?) zijn hand op de schouder van een 16 jarige legt met de intentie seksueel genot te beleven. Dan is die 16 jarige volgens jou ontmaagd? Want seks is immers subjectief. Of moet de ontvanger seksueel genot beleven? Ok... Dus die 16 jarige vond het opwindend die hand op zijn/haar schouder. Ontmaagd?
Een hand op de schouder is geen expleciet seksuele handeling, dat het als opwindend ervaren kan worden maakt het nog geen seks.
Het gaat wat mij betreft wel over zelf seks hebben, niet dat iemand je stiekem betast en je daardoor ontmaagd bent.

Pijpen, beffen, vingeren zonder penetratie e.d. zijn expleciet seksuele handelingen.

Maagdelijkheid gaat van oudsher al over "puurheid", "reinheid", "onaangetast" zijn. Het juist specifiek benoemen van het breken van het maagdenvlies is een manier om om die term heen te kunnen schaatsen, eigenlijk om zaken goed te praten, het ik neuk alleen anaal, dus ik ben nogsteeds die heilige maagd. Dat is scheinheilig gedrag...
pi_128145595
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Een hand op de schouder is geen expleciet seksuele handeling, dat het als opwindend ervaren kan worden maakt het nog geen seks.
Het gaat wat mij betreft wel over zelf seks hebben, niet dat iemand je stiekem betast en je daardoor ontmaagd bent.

Pijpen, beffen, vingeren zonder penetratie e.d. zijn expleciet seksuele handelingen.

Maagdelijkheid gaat van oudsher al over "puurheid", "reinheid", "onaangetast" zijn. Het juist specifiek benoemen van het breken van het maagdenvlies is een manier om om die term heen te kunnen schaatsen, eigenlijk om zaken goed te praten, het ik neuk alleen anaal, dus ik ben nogsteeds die heilige maagd. Dat is scheinheilig gedrag...
Is de puurheid aangetast als er langdurig is gezoend met alles erop en eraan? Geen lieve kusjes op de wang, zeg maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 12:50:13 ]
  zondag 23 juni 2013 @ 12:52:48 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128145685
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat vind jij.

quote:
Daar houd ik rekening mee in mijn voorbeeld.

quote:
Volgens jou. Maar je hebt volgens mij aangegeven dat seks een subjectief begrip is. Dus jij mag daar niks over zeggen.

quote:
Eens. Dus laten we die onzin over subjectiviteit eens vallen en dan noemen we ontmaagding voor een meisje "de eerste keer dat iemand anders iets in haar doos of kont steekt" en voor een jongen: "de eerste keer dat hij zijn pik in een doos of kont steekt of hij iets in zijn kont gestoken heeft gekregen".

Dat lijkt mij een prima definitie die rigide genoeg is en nog steeds rekening houdt met mensen met een seksuele voorkeur anders dan hetreoseksualiteit.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:53:17 #60
37769 erodome
Zweefteef
pi_128145705
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Is de puurheid aangetast als er langdurig is gezoend met alles erop en eraan? Geen lieve kusjes op de wang, zeg maar.
Expleciet seksuele handelingen is lastig te begrijpen?

Maar dit is een instinkertje, ik weet het. Laten we eens kijken hoe erover gedacht wordt in de wereld. Er zijn zelfs nu nog plekken waar het je dood kan beteken als vrouw zijn, of je huwelijkskansen minimaliseert.
Ik vind de hele maagdelijkheidscultus een onzin iets, maar het idee van maagdelijkheid komt toch echt daarvandaan en dat behelst meer dan penis in vagina contact.
pi_128145711
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een jongen/man die gepijpt is, is een niet-maagd volgens jou?
Hmm, ik vind persoonlijk van niet, maar ik zou het snappen als iemand dat wel zo ziet. Ik vind dat een heteroseksuele man ontmaagd is als hij een vagina gepenetreerd heeft met z'n penis, omdat dat gangbaar is bij heteroseks. Bij homoseks vind ik het al wat lastiger om aan te geven welke seksuele handeling als ontmaagding gezien moet worden, omdat ik niet weet of anale seks wel zo gebruikelijk is onder homo's.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:56:19 #62
37769 erodome
Zweefteef
pi_128145815
quote:
MAAGDELIJKHEID
1) Eer 2) Onbevlektheid 3) Ongereptheid 4) Reinheid 5) Virginiteit 6) Zuiverheid
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/1010
Ook in het woordenboek hier op tafel staat: zuiver, ongerept, onaangetast
pi_128145843
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Expleciet seksuele handelingen is lastig te begrijpen?
Nogmaals, wat is seks en wat niet? Seks is een enorm ruim begrip, ik zou niet weten waarom je zoenen (deel van voorspel) niet als seks zou zien.

Ja, ik ben nu bijdehand aan het doen, maar zoals ik net zei: ik krijg de kriebels als men eromheen draait.

quote:
Maar dit is een instinkertje, ik weet het. Laten we eens kijken hoe erover gedacht wordt in de wereld. Er zijn zelfs nu nog plekken waar het je dood kan beteken als vrouw zijn, of je huwelijkskansen minimaliseert.
Ik vind de hele maagdelijkheidscultus een onzin iets, maar het idee van maagdelijkheid komt toch echt daarvandaan en dat behelst meer dan penis in vagina contact.
Dat kan, maar je hebt mijn vraag over 'puurheid' niet beantwoord. De term "(expliciete) seksuele handelingen" zijn lekker vaag, net zoals "seks".
  zondag 23 juni 2013 @ 12:57:29 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128145850
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan is een kind van 6 wat op TV een scheldwoord heeft gehoord ook ontmaagd. Dus laten we het woordenboek maar niet gebruiken voor filosofische discussies. ;)
pi_128145866
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, en wanneer ben je niet meer zuiver, ongerept en onaangetast?
pi_128145890
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:53 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hmm, ik vind persoonlijk van niet, maar ik zou het snappen als iemand dat wel zo ziet. Ik vind dat een heteroseksuele man ontmaagd is als hij een vagina gepenetreerd heeft met z'n penis, omdat dat gangbaar is bij heteroseks. Bij homoseks vind ik het al wat lastiger om aan te geven welke seksuele handeling als ontmaagding gezien moet worden, omdat ik niet weet of anale seks wel zo gebruikelijk is onder homo's.
Waarom heb je zo'n moeite met het verschil tussen man en vrouw?
  zondag 23 juni 2013 @ 12:58:53 #67
37769 erodome
Zweefteef
pi_128145898
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan is een kind van 6 wat op TV een scheldwoord heeft gehoord ook ontmaagd. Dus laten we het woordenboek maar niet gebruiken voor filosofische discussies. ;)
quote:
Ik ben in ieder geval blij dat erodome geen hoge functie heeft bij de Nederlandse Taal Unie want voor je het weet kan je geen normale gesprekken meer voeren zonder over ELK woord een filosofische discussie te moeten uitdiepen omdat alles "maar subjectief is" en ieders mening is even waardevol en moet eerst helemaal worden vastgelegd en vertaald.
Volgens jou was het toch geen filosofische discussie en moest het bij de definitie blijven?
pi_128145950
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom heb je zo'n moeite met het verschil tussen man en vrouw?
Ik spits ontmaagding niet toe op vaginale/anale penetratie, that's all.
pi_128145952
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:58 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Volgens jou was het toch geen filosofische discussie en moest het bij de definitie blijven?
Gebruik dan de definitie van een woordenboek eens. Van Dale, of zo.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:00:46 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128145962
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:58 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg nergens dat dit geen valide filosofische discussie is. Ik zeg alleen dat jouw manier om naar woorden te kijken resulteert in een situatie waarbij ALLES met een filosofische discussie moet worden afgerond. En specifiek filosofische discussies waar nooit een conclusie uit kan worden getrokken omdat je anders iemands recht op zijn/haar subjectieve meningen schend.

Big difference.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:00:58 #71
37769 erodome
Zweefteef
pi_128145969
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is seks en wat niet? Seks is een enorm ruim begrip, ik zou niet weten waarom je zoenen (deel van voorspel) niet als seks zou zien.

Ja, ik ben nu bijdehand aan het doen, maar zoals ik net zei: ik krijg de kriebels als men eromheen draait.

[..]

Dat kan, maar je hebt mijn vraag over 'puurheid' niet beantwoord. De term "(expliciete) seksuele handelingen" zijn lekker vaag, net zoals "seks".
Ik heb je vraag wel beantwoord, maar je neemt het antwoord niet aan.
Expleciet seksuele handelingen zijn helemaal niet zo vaag, als de geslachtsdelen erbij zijn betrokken, vandaar het expleciet.
pi_128145995
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:00 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik spits ontmaagding niet toe op vaginale/anale penetratie, that's all.
Jij maakt onderscheid tussen man-vrouw, man-man en vrouw-vrouw.

Laat ik je dit vragen: Bij vrouw-vrouw is beffen jouws inziens wel een ontmaagding. Is dat bij man-vrouw ook zo, als de man de vrouw beft?
  zondag 23 juni 2013 @ 13:01:41 #73
37769 erodome
Zweefteef
pi_128145996
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gebruik dan de definitie van een woordenboek eens. Van Dale, of zo.
Ik heb de definitie van het woordenboek erbij gepakt, prisma heb ik hier thuis, toegestaan op school.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:02:37 #74
37769 erodome
Zweefteef
pi_128146035
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat dit geen valide filosofische discussie is. Ik zeg alleen dat jouw manier om naar woorden te kijken resulteert in een situatie waarbij ALLES met een filosofische discussie moet worden afgerond. En specifiek filosofische discussies waar nooit een conclusie uit kan worden getrokken omdat je anders iemands recht op zijn/haar subjectieve meningen schend.

Big difference.
Nee, want we hebben het hier over maagdelijkheid, over dat woord. Maagdelijkheid is een woord dat gaat over meer dan alleen penis in vagina contact, dat al vele eeuwen lang.
pi_128146040
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb je vraag wel beantwoord, maar je neemt het antwoord niet aan.
Expleciet seksuele handelingen zijn helemaal niet zo vaag, als de geslachtsdelen erbij zijn betrokken, vandaar het expleciet.
Slechts een kusje op een lul is ook expliciet, no?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 13:03:35 ]
  zondag 23 juni 2013 @ 13:03:28 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128146070
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, want we hebben het hier over maagdelijkheid, over dat woord. Maagdelijkheid is een woord dat gaat over meer dan alleen penis in vagina contact, dat al vele eeuwen lang.
Dus?
  zondag 23 juni 2013 @ 13:03:51 #77
37769 erodome
Zweefteef
pi_128146076
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Slechts kusje op een lul is ook expliciet, no?
Als dat tot doel seksueel genot heeft ja. Als jij dat geen expleciet seksuele handeling vindt dan vindt je het vast geen vreemdgaan als je partner dat bij een ander doet toch?
  zondag 23 juni 2013 @ 13:04:51 #78
37769 erodome
Zweefteef
pi_128146108
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus?
Dat heeft dus geen reet met andere woorden te maken die veel duidelijker afgebakent zijn.
Als maagdelijkheid al vele eeuwen met meer dan penis in vagina contact te maken heeft kan je toch niet stellen dat maagdelijkheid vasthangt aan penis in vagina contact?
pi_128146123
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb de definitie van het woordenboek erbij gepakt, prisma heb ik hier thuis, toegestaan op school.
Je linkte net naar een niet-bestaande URL...
  zondag 23 juni 2013 @ 13:05:22 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128146132
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat heeft dus geen reet met andere woorden te maken die veel duidelijker afgebakent zijn.
Als maagdelijkheid al vele eeuwen met meer dan penis in vagina contact te maken heeft kan je toch niet stellen dat maagdelijkheid vasthangt aan penis in vagina contact?
Dat doe ik niet?
  zondag 23 juni 2013 @ 13:05:39 #81
279841 Avey
Blossom!
pi_128146141
Gaat nogal offtopic :+

Wat mij betreft blijf ik eeuwig maagd, als mensen zo nodig dat woord willen gebruiken voor heteroseks moeten ze dat vooral doen *O*
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_128146144
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij maakt onderscheid tussen man-vrouw, man-man en vrouw-vrouw.

Laat ik je dit vragen: Bij vrouw-vrouw is beffen jouws inziens wel een ontmaagding. Is dat bij man-vrouw ook zo, als de man de vrouw beft?
Klopt, ja.

Nee, dat vind ik geen ontmaagding, door wat ik eerder zei: vaginale penetratie is gebruikelijk bij heteroseks.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:05:51 #83
37769 erodome
Zweefteef
pi_128146149
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je linkte net naar een niet-bestaande URL...
En daaronder stond dat ik het woordenboek wat ik hier op tafel heb liggen heb opengeslagen.
pi_128146210
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Als dat tot doel seksueel genot heeft ja. Als jij dat geen expleciet seksuele handeling vindt dan vindt je het vast geen vreemdgaan als je partner dat bij een ander doet toch?
Oh god, haal nou niet telkens zaken erbij. Ik vind het al vreemdgaan als mijn vriendin een ander zoent, dat vind jij weer geen expliciete seksuele handeling.

Dus, als ik jou goed begrijp: een meid die een kusje geeft op de lul om hem op te winden is ontmaagd? Of is de jongen dan niet meer maagd? Doe dan maar een kusje op de kut.

Een kusje op het geslachtsdeel met als doel op te winden (seksueel genot) is al ontmaagden. Good to know.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 13:14:08 (+geen.) ]
  zondag 23 juni 2013 @ 13:07:48 #85
37769 erodome
Zweefteef
pi_128146221
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat doe ik niet?
Dat doe je niet idd, maar dan zitten we toch op 1 lijn, maagdelijkheid gaat niet over de eerste keer penetratie. Snap niet goed waarom je dan zo moeilijk doet.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:09:08 #86
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128146272
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat doe je niet idd, maar dan zitten we toch op 1 lijn, maagdelijkheid gaat niet over de eerste keer penetratie. Snap niet goed waarom je dan zo moeilijk doet.
Ik doe moeilijk omdat JOUW definities van maagdelijkheid dermate vaag zijn dat ze alles kunnen betekenen en op elke situatie van toepassing kunnen zijn.

Daarnaast zeg ik wel dat maagdelijkheid over de eerste keer penetratie gaat. Maar niet per se met een penis.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:09:54 #87
37769 erodome
Zweefteef
pi_128146300
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oh god, haal nou niet telkens zaken erbij. Ik vind het al vreemdgaan als mijn vriendin een ander zoent, dat vind jij weer expliciete seksuele handeling.

Dus, als ik jou goed begrijp: een meid die een kusje geeft op de lul om hem op te winden is ontmaagd? Of is de jongen dan niet meer maagd? Doe dan maar een kusje op de kut.

Een kusje op het geslachtsdeel met als doel op te winden is al ontmaagden. Good to know.
In de brede zin van het woord is dat ook zo, je bent dan niet meer "puur", "onaangeraakt".
Nu is dit wel heel erg dingen verzinnen om een punt te kunnen maken, want degene die echt alleen 1 simpel kusje op een geslachtsdeel geven zijn nogal zeldzaam, zeker als dat als doel seksueel genot heeft.

Het gaat mij er meer om dat orale seks ook ontmaagding is.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:11:19 #88
37769 erodome
Zweefteef
pi_128146352
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik doe moeilijk omdat JOUW definities van maagdelijkheid dermate vaag zijn dat ze alles kunnen betekenen en op elke situatie van toepassing kunnen zijn.

Daarnaast zeg ik wel dat maagdelijkheid over de eerste keer penetratie gaat. Maar niet per se met een penis.
Dat is wat mij betreft bull, mensen die wel seks hebben, maar niet penetreren zijn geen maagd meer. Zoals gezegd is dat om de hete brij heen draaien, leuk verzonnen om toch vanalles te kunnen doen en toch nog aan die afgedwongen term te kunnen voldoen, een gevolg van de maagdelijkheidscultus.
pi_128146359
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:09 schreef erodome het volgende:

[..]

In de brede zin van het woord is dat ook zo, je bent dan niet meer "puur", "onaangeraakt".
Nu is dit wel heel erg dingen verzinnen om een punt te kunnen maken, want degene die echt alleen 1 simpel kusje op een geslachtsdeel geven zijn nogal zeldzaam, zeker als dat als doel seksueel genot heeft.

Het gaat mij er meer om dat orale seks ook ontmaagding is.
Ja, ja, niet gaan nuanceren.

Ik ben blij dat je het ziet als "heel erg dingen verzinnen om een punt te kunnen maken". Want je punt maak je niet door allerlei zaken erbij te betrekken, het maakt het alleen onzinniger.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:12:52 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128146407
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft bull, mensen die wel seks hebben, maar niet penetreren zijn geen maagd meer.
Wat mij betreft eigenlijk wel.

quote:
Zoals gezegd is dat om de hete brij heen draaien, leuk verzonnen om toch vanalles te kunnen doen en toch nog aan die afgedwongen term te kunnen voldoen, een gevolg van de maagdelijkheidscultus.
De enige die hier om de hete brij heendraait ben jij. We gooien hier continu voorbeelden op je af en je handelt ze niet af, je legt ze naast je neer en maakt er een vaag verhaal van.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:13:47 #91
37769 erodome
Zweefteef
pi_128146431
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, ja, niet gaan nuanceren.

Ik ben blij dat je het ziet als "heel erg dingen verzinnen om een punt te kunnen maken". Want je punt maak je niet door allerlei zaken erbij te betrekken, het maakt het alleen onzinniger.
Nogmaals, in de breedste zin van het woord vallen alle expleciet seksuele handelingen onder maagdelijkheid, of dacht je dat heeeeeeeeeeeeel vroeger een heilige maagd wel lekker mocht pijpen en gebeft worden, dat ze dan nog geschikt was voor die magische taken die ze kreeg?
Of dacht je dat in de abrahamistische cultuur er wel van die dingen gedaan mochten worden en je dan nog maagd was en geen straf kreeg?
  zondag 23 juni 2013 @ 13:14:47 #92
37769 erodome
Zweefteef
pi_128146479
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat mij betreft eigenlijk wel.

[..]

De enige die hier om de hete brij heendraait ben jij. We gooien hier continu voorbeelden op je af en je handelt ze niet af, je legt ze naast je neer en maakt er een vaag verhaal van.
Geen vaag verhaal, expleciet seksuele handelingen waar de geslachtsdelen bij betrokken zijn vind ik alles behalve vaag.

In vele culturen was dat zelfs nog breder, hoorde ook voorspelzaken zoals zoenen daarbij.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:17:22 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128146562
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Geen vaag verhaal, expleciet seksuele handelingen waar de geslachtsdelen bij betrokken zijn vind ik alles behalve vaag.
Wel als jij het zegt, want het is jouw mening dat "seks" en daarmee "seksuele handelingen" subjectief zijn. Nu pas voeg je het woord "geslachtsdelen" toe aan je definities. Maar nog steeds. Iemand door zijn spijkerbroek heen betasten is al ontmaagding?

quote:
In vele culturen was dat zelfs nog breder, hoorde ook voorspelzaken zoals zoenen daarbij.
Kan me niks schelen. Jij wil een filosofische discussie dus die hebben we nu. Wat andere mensen in andere culturen voor labels aan dingen hangen is dan minder belangrijk.
pi_128146563
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals, in de breedste zin van het woord vallen alle expleciet seksuele handelingen onder maagdelijkheid, of dat je dat heeeeeeeeeeeeel vroeger een heilige maagd wel lekker mocht pijpen en gebeft worden, dat ze dan nog geschikt was voor die magische taken die ze kreeg?
Of dacht je dat in de abrahamistische cultuur er wel van die dingen gedaan mochten worden en je dan nog maagd was en geen straf kreeg?
Echt, serieus, waarom haal je de Abrahamistische cultuur/culturen erbij in een discussie over vrouw-vrouw?

Hoe ver wil je teruggaan? Dit is toch geen discussie voeren?

Ik ben geen maagd meer, want ik heb een kutje gekust. Nou whoopdiedoo.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:17:32 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128146568
Voor de mensen die ontmaagden alleen als penetratie zien, officieel is ontmaagden een penis in een vagina waarbij de vrouw zwanger zou kunnen worden, dat wil dus zeggen dat een homofiel of lesbiene nooit ontmaagd kan worden.
Toch lees ik hier dat als een man een andere man penetreert met een penis hij ontmaagd is en als een vrouw een andere vrouw penetreert met een object in de vorm van een penis zei ook ontmaagd is.

Dus jullie geven zelf ook een andere definitie aan ontmaagding dan de kerk die het ooit bedacht heeft, wat maakt jullie definitie zo veel meer naar waarheid dan die van erodome of die van mij?
pi_128146687
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:17 schreef snakelady het volgende:
Voor de mensen die ontmaagden alleen als penetratie zien, officieel is ontmaagden een penis in een vagina waarbij de vrouw zwanger zou kunnen worden, dat wil dus zeggen dat een homofiel of lesbiene nooit ontmaagd kan worden.
Toch lees ik hier dat als een man een andere man penetreert met een penis hij ontmaagd is en als een vrouw een andere vrouw penetreert met een object in de vorm van een penis zei ook ontmaagd is.

Dus jullie geven zelf ook een andere definitie aan ontmaagding dan de kerk die het ooit bedacht heeft, wat maakt jullie definitie zo veel meer naar waarheid dan die van erodome of die van mij?
Mij gaat het meer om dat jullie er geen concrete definitie aan kunnen geven. En als er dan doorgevraagd wordt, is het "in de breedste zin van het woord".

Concretiseer het eens. Zonder het woord "seks".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 13:21:21 ]
  zondag 23 juni 2013 @ 13:23:53 #97
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128146791
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:17 schreef snakelady het volgende:
Voor de mensen die ontmaagden alleen als penetratie zien, officieel is ontmaagden een penis in een vagina waarbij de vrouw zwanger zou kunnen worden,

Voor de mensen die van blauw houden, officieel houden mensen van rood!
- Eh.. ok.. dus?
Dat je het maar even weet
- Oh.

quote:
dat wil dus zeggen dat een homofiel of lesbiene nooit ontmaagd kan worden.
Homo's kunnen niet geneukt worden door iemand van het andere geslacht? Dat is fysiek onmogelijk? Belachelijke conclusie.
Daarnaast. Homo's en lesbiennes kunnen elkaar prima penetreren. Of snap je dat niet zo goed. Moet ik plaatjes posten?

quote:
Dat lees je wellicht omdat dat ook de mening is van sommige mensen hier?

quote:
Dus jullie geven zelf ook een andere definitie aan ontmaagding dan de kerk die het ooit bedacht heeft,
Niemand hier hecht per se waarde aan de traditionele definitie van het woord of aan de meningen van een kerkelijke instantie. Wellicht een goed idee om je daar niet zo op blind te staren?

quote:
wat maakt jullie definitie zo veel meer naar waarheid dan die van erodome of die van mij?
Omdat onze definitie tastbaarder is en die van erodome volledig subjectief is en eigenlijk op situaties toepasbaar is waarbij al je verstand zou zeggen: "nee dat klopt niet, in die situatie is iemand niet ontmaagd".
  zondag 23 juni 2013 @ 13:24:26 #98
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128146814
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mij gaat het meer om dat jullie er geen concrete definitie aan kunnen geven. En als er dan doorgevraagd wordt, is het "in de breedste zin van het woord".

Concretiseer het eens.
Omdat er naar mijn mening geen concrete definitie aan te geven is, bij hetero stellen ben ik het er mee wanneer ze geslachtsgemeenschap hebben gehad.
Maar aangezien lesbienes en homofielen dat niet kunnen hebben ligt het bij hun anders.

Als een homostel voor het eerst seks heeft en ze hebben anale seks, is de ontvanger dan nog steeds maagd?
Als een lesbisch stel voor het eerst seks hebben en ze gebruiken geen toys, zijn ze dan beide nog maagd? En als ze wel een toy gebruiken maar dan alleen bij eentje is dan alleen degene die de dildo in zich heeft gehad ontmaagd?

Het is dus heel lastig om er een concrete definitie aan te geven aangezien iedereen er anders over denkt.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:26:30 #99
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128146884
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Voor de mensen die van blauw houden, officieel houden mensen van rood!
- Eh.. ok.. dus?
Dat je het maar even weet
- Oh.

[..]

Homo's kunnen niet geneukt worden door iemand van het andere geslacht? Dat is fysiek onmogelijk? Belachelijke conclusie.
Daarnaast. Homo's en lesbiennes kunnen elkaar prima penetreren. Of snap je dat niet zo goed. Moet ik plaatjes posten?

[..]

Dat lees je wellicht omdat dat ook de mening is van sommige mensen hier?

[..]

Niemand hier per se hecht waarde aan de traditionele definitie van het woord of aan de meningen van een kerkelijke instantie. Wellicht een goed idee om je daar niet zo op blind te staren?

[..]

Omdat onze definitie tastbaarder is en die van erodome volledig subjectief is en eigenlijk op situaties toepasbaar is waarbij al je verstand zou zeggen: "nee dat klopt niet, in die situatie is iemand niet ontmaagd".
Je word nu wel boos op mij maar ik geef alleen de definitie volgens de kerk, niks meer en niks minder, ik zeg nergens dat ik het er mee eens ben, dat ben ik het namelijk niet.
Maar dat is nu eenmaal de officiele definitie van ontmaagding en daar wijken we dus allemaal van af in deze discussie alleen de een iets meer dan de ander.

Dus je kan denigrerende opmerkingen maken maar dat heeft vrij weinig nut.

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 23-06-2013 13:32:45 ]
pi_128146952
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat er naar mijn mening geen concrete definitie aan te geven is, bij hetero stellen ben ik het er mee wanneer ze geslachtsgemeenschap hebben gehad.
Maar aangezien lesbienes en homofielen dat niet kunnen hebben ligt het bij hun anders.

Als een homostel voor het eerst seks heeft en ze hebben anale seks, is de ontvanger dan nog steeds maagd?
Als een lesbisch stel voor het eerst seks hebben en ze gebruiken geen toys, zijn ze dan beide nog maagd? En als ze wel een toy gebruiken maar dan alleen bij eentje is dan alleen degene die de dildo in zich heeft gehad ontmaagd?

Het is dus heel lastig om er een concrete definitie aan te geven aangezien iedereen er anders over denkt.
Kijk je nou anders naar een vrouw in een man-vrouwrelatie en een vrouw in een vrouw-vrouwrelatie?

Is de vrouw in een man-vrouwrelatie ontmaagd als de man speeltjes heeft gebruikt om haar te verwennen?

Maar goed, het is duidelijk... Er is hier geen antwoord op te vinden dat iedereen zal accepteren.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:31:16 #101
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128147055
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kijk je nou anders naar een vrouw in een man-vrouwrelatie en een vrouw in een vrouw-vrouwrelatie?

Is de vrouw in een man-vrouwrelatie ontmaagd als de man speeltjes heeft gebruikt om haar te verwennen?

Maar goed, het is duidelijk... Er is hier geen antwoord op te vinden dat iedereen zal accepteren.
Ja, ik kijk daar wel anders na maar mijn eerste seksuele ervaring was met een vrouw, pas later met een man maar ik ben niet twee keer ontmaagd voor mijn gevoel.
Maar wat je schrijft is een goede ja, is de vrouw dan wel ontmaagd maar de man niet? En als een vrouw alleen als maagd een dildo gebruikt is ze dan ontmaagd of is het dan gewoon zelfbevrediging?

Het is dus enorm moeilijk om er een definitie aan te geven waar iedereen zich in kan vinden.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:32:56 #102
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128147129
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je word nu wel boos op mij maar ik geef alleen de definitie volgens de kerk, niks meer en niks minder, ik zeg nergens dat ik het er mee eens ben, dat ben ik het namelijk niet.
Maar dat is nu eenmaal de officiele definitie van ontmaagding en daar wijken we dus allemaal van af in deze discussie alleen de een iets meer dan de ander.

Dus je denigrerende opmerkingen maken maar dat heeft vrij weinig nut.
Deze hele discussie wordt gevoerd vanuit de gedachte dat de officiele definitie van maagdelijkheid wellicht ook niet klopt. Dus dat jij met je spuit 11 onzin denkt een valide punt te maken is wel licht irriterend.

Dat je daarnaast ook nog denkt dat homo's nooit penetreren is gewoon dom en eigenlijk onvergefelijk en komt als licht trollend over. Dus ja dan ga ik vervelend reageren.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:34:54 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128147207
quote:
15s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Deze hele discussie wordt gevoerd vanuit de gedachte dat de officiele definitie van maagdelijkheid wellicht ook niet klopt. Dus dat jij met je spuit 11 onzin denkt een valide punt te maken is wel licht irriterend.

Dat je daarnaast ook nog denkt dat homo's nooit penetreren is gewoon dom en eigenlijk onvergefelijk en komt als licht trollend over. Dus ja dan ga ik vervelend reageren.
Waar zeg ik dat ik denk dat homo's nooit penetreren? Niet iedere homo penetreert overigens maar dat voegt weinig toe aan de discussie.
Jij staart je zo blind op je eigen mening dat je niet eens meer in staat bent om te lezen wat er daadwerkelijk geschreven is.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:42:57 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128147476
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik denk dat homo's nooit penetreren?
quote:
Voor de mensen die ontmaagden alleen als penetratie zien, officieel is ontmaagden een penis in een vagina waarbij de vrouw zwanger zou kunnen worden,
...
dat wil dus zeggen dat een homofiel of lesbiene nooit ontmaagd kan worden.
Ik zie dat je het nu alleen maar bedoelde voor de officiele definitie. Niet als commentaar op beide definities.

quote:
Niet iedere homo penetreert overigens maar dat voegt weinig toe aan de discussie.
Penetreren of gepenetreerd worden.

Als je als homo beide niet doet dan ben je of een hele verlegen homo of een saaie scharende lesbienne. Ik vind het niet erg om tegen die mensen te zeggen dat ze nog maagd zijn. Net zoals ik het niet erg vind om tegen een jongen die alleen nog maar over een kutje heeft mogen wrijven met zijn handje te zeggen dat hij nog maagd is.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:58:14 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128148089
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[..]

Ik zie dat je het nu alleen maar bedoelde voor de officiele definitie. Niet als commentaar op beide definities.

[..]

Penetreren of gepenetreerd worden.

Als je als homo beide niet doet dan ben je of een hele verlegen homo of een saaie scharende lesbienne. Ik vind het niet erg om tegen die mensen te zeggen dat ze nog maagd zijn. Net zoals ik het niet erg vind om tegen een jongen die alleen nog maar over een kutje heeft mogen wrijven met zijn handje te zeggen dat hij nog maagd is.
Net als veel hetero's vinden ook veel homofielen het niet fijn om iets in hun anus te krijgen, het is niet dat als je homofiel bent je dat automatisch prettig vind.
  zondag 23 juni 2013 @ 13:59:08 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128148136
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Net als veel hetero's vinden ook veel homofielen het niet fijn om iets in hun anus te krijgen, het is niet dat als je homofiel bent je dat automatisch prettig vind.
Zeg ik dat? Pitching and catching heet het ook wel. En beide zijn wat mij betreft voor mannen een kwalificatie om jezelf als ontmaagd te bestempelen.

Er zijn homofielen die beide dingen niet prettig vinden en alleen maar pijpen en gepijpt worden. Sorry bro, dan ben je nog maagd. No hard feels, dawg.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:34:21 #107
279841 Avey
Blossom!
pi_128167816
Los van het feit wat nou een goede definitie is, maakt het echt wat uit? :P
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_128173711
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:34 schreef Avey het volgende:
Los van het feit wat nou een goede definitie is, maakt het echt wat uit? :P
Een ongetrouwde lesbiënne wil natuurlijk wel weten hoe ver ze mag gaan van God. 7.gif.
pi_128177320
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 24 juni 2013 @ 00:48:55 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128178237
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 00:24 schreef Messina het volgende:
Zie Chasing Amy. ;)
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 24 juni 2013 @ 00:52:10 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128178348
Die uitgespreide hand ook. _O-
pi_128178790
Dat kan hoor, als je eenmaal binnen bent :)
  maandag 24 juni 2013 @ 01:09:54 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128178864
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 01:07 schreef Messina het volgende:
Dat kan hoor, als je eenmaal binnen bent :)
Ik ga het eens proberen. Moet ik mijn vriendin inlichten of is het verrassingselement nou juist wat het bijzonder maakt?
pi_128179054
Deze discussie en de moeilijkheid van het überhaupt vinden van een eenduidige definitie van het begrip 'ontmaagd' roept bij mij wel de vraag op waarom men er eigenlijk zo'n belangrijk ijkpunt van maakt, dat moment van ontmaagding...
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:31:34 #115
400505 Seikcid
Since 1922
pi_128244898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:42 schreef erodome het volgende:
:') Das wel het hele idee van het breken van het maagdenvlies e.d.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_128245020
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:31 schreef Seikcid het volgende:

[..]

:') Das wel het hele idee van het breken van het maagdenvlies e.d.
Al die arme paardrijmeisjes... Al heel vroeg ontmaagd... En dat zonder seks te hebben gehad. ;(
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:37:00 #117
400505 Seikcid
Since 1922
pi_128245074
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:35 schreef Messina het volgende:

[..]

Al die arme paardrijmeisjes... Al heel vroeg ontmaagd... En dat zonder seks te hebben gehad. ;(
Das wat anders. Het idee van ontmaagding is het breken van het maagdenvlies door penetratie van een piemel. Dat het ook op andere manier kan is niet relevant. :')
pi_128245106
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:37 schreef Seikcid het volgende:

[..]

Das wat anders. Het idee van ontmaagding is het breken van het maagdenvlies door penetratie van een piemel. Dat het ook op andere manier kan is niet relevant. :')
Dat is jouw idee van ontmaagding. :s)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:38:28 #119
400505 Seikcid
Since 1922
pi_128245129
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:37 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee. :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:54:36 #120
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_128245624
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:37 schreef Messina het volgende:

[..]

En de rest vd wereld
pi_128246931
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:54 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

En de rest vd wereld
Dus niet. Dat had je zelf ook kunnen zien als je de moeite had genomen dit topic door te lezen ;)
pi_128248565
Wel erg dat zoveel mensen nog denken dat er zoiets is als het maagdenvlies dat je moet kapot maken met je lul.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:30:03 #123
406495 Ashley.
Life is hard,same as your dick
pi_128252139
Een lesbiënne kan niet ontmaagd worden. Dit kan enkel bij echte penetratie. Maagdenvlies jwz.
What doesn't kill you makes you stronger x'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')