abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128144539
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:41 schreef Fascination het volgende:
Ik vind dat ontmaagding gelijk staat aan de eerste keer seks en aangezien er bij de seks tussen twee vrouwen geen echte penis beschikbaar is, vind ik dat je als lesbienne ontmaagd bent wanneer je vagina op seksuele wijze wordt beroerd.
Wat versta je daaronder?
  zondag 23 juni 2013 @ 12:17:32 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144540
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja.
Dat lijkt me onzin. Ik denk dat "ontmaagding" een abstract concept is geworden en niet meer iets te maken heeft met maagdenvliesjes. Ook mannen kunnen ontmaagd zijn/worden.

De vraag is dan, zijn er bij ontmaagdingen per definitie echte vleespiemels betrokken? Of mogen andere hulpmiddelen ook.

Als het eerste zo is dan zijn lesbiennes (die nog nooit ge-experimenteerd hebben met mannen) nog maagd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_128144609
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin. Ik denk dat "ontmaagding" een abstract concept is geworden en niet meer iets te maken heeft met maagdenvliesjes. Ook mannen kunnen ontmaagd zijn/worden.

De vraag is dan, zijn er bij ontmaagdingen per definitie echte vleespiemels betrokken? Of mogen andere hulpmiddelen ook.

Als het eerste zo is dan zijn lesbiennes (die nog nooit ge-experimenteerd hebben met mannen) nog maagd.
als je het als abstract concept ziet en mannen ook ontmaagd kunnen worden, waarom dan lesbiennes niet?
zo bekeken, is het gewoon de eerste keer dat je sex hebt. dus voor lesbos is ontmaagding dan de eerste keer lesbische sex.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:21:26 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128144640
Naar mijn mening ben je ontmaagd wanneer je voor het eerst seks hebt gehad, of dat nu met een man of een vrouw is maakt niks uit.
Ik heb seks gehad met een vrouw en met mannen, ben ik dan twee keer ontmaagd. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 23 juni 2013 @ 12:21:30 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144642
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je het als abstract concept ziet en mannen ook ontmaagd kunnen worden, waarom dan lesbiennes niet?
zo bekeken, is het gewoon de eerste keer dat je sex hebt. dus voor lesbos is ontmaagding dan de eerste keer lesbische sex.
Ik stel 2 opties voor. eentje expliciet, eentje impliciet. Je "leest" over de impliciete optie heen. Namelijk "als het eerste niet zo is". Ik neem op dit moment namelijk nog niks aan.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:21:58 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144648
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef snakelady het volgende:
naar mijn men ing ben je ontmaagd wanneer je voor het eerst seks hebt gehad, of dat nu met een man of een vrouw is maakt niks uit.
Wanneer is het rotzooien en wanneer is het seks?
pi_128144650
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:42 schreef erodome het volgende:
Als ze seks hebben gehad, ik vind het hele idee van voor ontmaagding moet er gepenetreerd worden nogal onzin...
Waarom? Dat is de definitie van het woord, toch? Geslachtsgemeenschap...
pi_128144678
Ik begrijp die penis-fixatie nooit zo. Seks is seks, ik neem aan dat hetero's ook wel eens seks hebben op andere manieren dan alleen penis-vagina. Of vind je anale seks dan ook geen seks? Je weet als lesbienne zelf precies wanneer je ontmaagd bent, gewoon omdat dat wat je doet op een gegeven moment aanvoelt als seks, en het voor jou en haar duidelijk is wat er is gebeurd.
pi_128144680
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik stel 2 opties voor. eentje expliciet, eentje impliciet. Je "leest" over de impliciete optie heen. Namelijk "als het eerste niet zo is". Ik neem op dit moment namelijk nog niks aan.
ja okee, maar ik bedoel maar.. voor een lesbische vrouw is een eerste keer sex net zo goed een mijlpaal (phun intended)
pi_128144682
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef snakelady het volgende:
Naar mijn mening ben je ontmaagd wanneer je voor het eerst seks hebt gehad, of dat nu met een man of een vrouw is maakt niks uit.
Ik heb seks gehad met een vrouw en met mannen, ben ik dan twee keer ontmaagd. :P
Seks is een enorm ruim begrip.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:24:30 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128144726
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wanneer is het rotzooien en wanneer is het seks?
Dat kan ieder voor zichzelf invullen, ontmaagding moet je niet letterlijk nemen. Het is een figuurlijk begrip, aangezien het maagdenvlies bij meisjes al gescheurd kan zijn en er bij jongens niets scheurt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 23 juni 2013 @ 12:26:27 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144791
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat kan ieder voor zichzelf invullen,ontmaagding moet je niet letterlijk nemen. Het is een figuurlijk begrip, aangezien het maagdenvlies bij meisjes al gescheurd kan zijn en er bij jongens niets scheurt.
Ik ga er vanuit dat het een "figuurlijk begrip" is als je mijn eerdere posts leest. Dat neemt niet weg dat jouw definitie te vaag is. Als ik voor mezelf mag invullen wat seks is dan zeg ik nu... de dag dat ik per ongeluk omviel en een meisje in de bus bij haar borst greep was voor mij seks. Ik ben dus ontmaagd door een meisje in de bus toen ik 14 was.

Je ziet zelf ook wel dat dat onzin is toch?

Hoe of wat je met je lichaam doet mag je zelf beslissen maar welke namen/labels we er aan hangen is weldegelijk binnen het gemeenschappelijke domein.
pi_128144897
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom dan er zo'n stom woord aan vast plakken?

Noem het dan gewoon de eerste keer seks.
pi_128144912
Ik vind het maar politiek-correct gedoe om het verschil tussen man-vrouw en vrouw-vrouw te verwaarlozen. Wat mij betreft is ontmaagd worden geslachtsgemeenshap hebben en dat kan nou eenmaal niet bij vrouw-vrouw. Het is dan ook heus niet dat er onrecht aangedaan wordt door het niet te zien als een ontmaagding, het is gewoon hoe het werkt.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:30:21 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128144923
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Omdat ontmaagding misschien iets anders betekent dan "eerste keer seks"? Ik ben er nog niet uit.
pi_128144934
Ach het is allemaal weer zweverig gedoe, lijkt wel een religie :P
  zondag 23 juni 2013 @ 12:30:59 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128144942
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat het een "figuurlijk begrip" is als je mijn eerdere posts leest. Dat neemt niet weg dat jouw definitie te vaag is. Als ik voor mezelf mag invullen wat seks is dan zeg ik nu... de dag dat ik per ongeluk omviel en een meisje in de bus bij haar borst greep was voor mij seks. Ik ben dus ontmaagd door een meisje in de bus toen ik 14 was.

Je ziet zelf ook wel dat dat onzin is toch?
Het hebben van seks is een subjectief begrip en zodoende niet eenduidig te definiëren. Voor ieder is dat anders, dus als jij het gevoel hebt dat de borst van een 14 jarig meisje vast grijpen seks is dan is dat seks voor jou,voor een ander is het pas seks als er kans is op voortplanting.
Hoewel mijn mening is dat om seks te hebben, beide een actieve rol moeten spelen in het geheel.
pi_128144956
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Als je iemand pijpt of beft, heb je seks. Ben je dan ontmaagd? Ik vind van niet.

Er is een gewoon een duidelijke scheiding tussen de vage 'seks' en de eenduidige 'ontmaagding' (geslachtsgemeenschap).
pi_128144996
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het hebben van seks is een subjectief begrip en zodoende niet eenduidig te definiëren. Voor ieder is dat anders, dus als jij het gevoel hebt dat de borst van een 14 jarig meisje vast grijpen seks is dan is dat seks voor jou,voor een ander is het pas seks als er kans is op voortplanting.
Hoewel mijn mening is dat om seks te hebben, beide een actieve rol spelen in het geheel.
En dat subjectieve is er bij een ontmaagding niet... Leuk dat het als een "penis-fixatie" wordt gezien, maar het is zoals het is.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:34:39 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128145054
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je iemand pijpt of beft, heb je seks. Ben je dan ontmaagd? Ik vind van niet.

Er is een gewoon een duidelijke scheiding tussen de vage 'seks' en de eenduidige 'ontmaagding' (geslachtsgemeenschap).
Natuurlijk valt pijpen en beffen onder seks, net als aftrekken en anaal, seks is meer dan je penis in een vagina stoppen.
Ontmaagding is officieel wanneer een man en een vrouw geslachtsgemeenschap hebben, maar ik persoonlijk vind dat een nogal achterhaalde statement.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:35:10 #46
37769 erodome
Zweefteef
pi_128145067
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom? Dat is de definitie van het woord, toch? Geslachtsgemeenschap...
Je kan dus gerust beffen, pijpen en vanalles doen om seksueel genot te beleven, maar je bent dan nog maagd? Maagd staat voor niet aangeraakt seksueel, het zogenaamde "puur" zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:38:41 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128145193
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan dus gerust beffen, pijpen en vanalles doen om seksueel genot te beleven, maar je bent dan nog maagd? Maagd staat voor niet aangeraakt seksueel, het zogenaamde "puur" zijn.
Dus als een vieze man in de bus (misschien heb ik iets met bussen?) zijn hand op de schouder van een 16 jarige legt met de intentie seksueel genot te beleven. Dan is die 16 jarige volgens jou ontmaagd? Want seks is immers subjectief. Of moet de ontvanger seksueel genot beleven? Ok... Dus die 16 jarige vond het opwindend die hand op zijn/haar schouder. Ontmaagd?
pi_128145202
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk valt pijpen en beffen onder seks, net als aftrekken en anaal, seks is meer dan je penis in een vagina stoppen.
Klopt. Daarom heb je wel seks als je ontmaagd bent, maar heb je geen ontmaagding als je seks hebt.

quote:
Ontmaagding is officieel wanneer een man en een vrouw geslachtsgemeenschap hebben, maar ik persoonlijk vind dat een nogal achterhaalde statement.
Het is geen statement, het is een definitie. Je kunt het achterhaald vinden, maar verandert dat wat aan de definitie? Ik vind van niet.

Ik wil er best ruim naar kijken hoor, maar zoals ik net zei vind ik het maar politiek-correct gedoe uiteindelijk.
pi_128145227
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Seksueel genot staat toch niet gelijk aan niet-maagd zijn? :{.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:41:49 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128145297
Ik ben in ieder geval blij dat erodome geen hoge functie heeft bij de Nederlandse Taal Unie want voor je het weet kan je geen normale gesprekken meer voeren zonder over ELK woord een filosofische discussie te moeten uitdiepen omdat alles "maar subjectief is" en ieders mening is even waardevol en moet eerst helemaal worden vastgelegd en vertaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')