unimog is een mooi model.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:24 schreef Klonk het volgende:
Volgende week een paar dagen vrij, iemand een suggestie voor een flinke Technisch Lego doos, loop zelf aan de Unimog te denken
oeh die ziet er ook wel tof uitquote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:24 schreef mschol het volgende:
[..]
unimog is een mooi model.
ik heb pas de 42009 gehaald, die is ook lekker groot
de 42009 heeft idd geen pneumatic, maar schijnt wel volledig te zijn gemoteriseerdquote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:42 schreef bleiblei het volgende:
Al blijf ik pneumatic wel baas vinden en zit dat geloof ik niet in de 42009.
filmpjes op youtube is idd te zien dat ie gemotoriseerd is, net als de graafmachine, ben typenummer even kwijtquote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:56 schreef mschol het volgende:
[..]
de 42009 heeft idd geen pneumatic, maar schijnt wel volledig te zijn gemoteriseerd
8043quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
filmpjes op youtube is idd te zien dat ie gemotoriseerd is, net als de graafmachine, ben typenummer even kwijt
Die brug is tof manquote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:25 schreef Faxie het volgende:
Jeuj hij's af
[ afbeelding ]
Ik had vier van deze over:
[ afbeelding ]
Dus die zaten er ipv de raampjes die ik had moeten hebben. Klein foutje van Lego.
heeft de graafmachine ook, zodra ik hem op iets anders laat rijden dan laminaat of parket begint ie te zeiken...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:00 schreef Faxie het volgende:
Gemotoriseerde compressor zat ook op de kraanwagen. Ik vond dat overigens niet helemaal super werken. Motor was gewoon te zwak om genoeg druk te leveren.
goeie vraag...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:49 schreef bleiblei het volgende:
8043, 8485 en de 8275 zijn de enige modellen die echt volledig gemotoriseerd zijn idd..
In mijn ogen is het niet volledig gemotoriseerd als je nog dingen met de hand moet doen.
En dan nog, de unimog heeft een gemotoriseerde compressor, wat een echt serieuze bazenfunctie is. En maar in 1 ander model uitgebracht ooit.
Edit: De spaceshuttle kan overigens ook in de buurt komen van alles gemotoriseerd bedenk ik mijn nu. Of zitten daar ook nog handmatige features op?
8485 stijgt niet uit zichzelfquote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:49 schreef bleiblei het volgende:
8043, 8485 en de 8275 zijn de enige modellen die echt volledig gemotoriseerd zijn idd..
In mijn ogen is het niet volledig gemotoriseerd als je nog dingen met de hand moet doen.
En dan nog, de unimog heeft een gemotoriseerde compressor, wat een echt serieuze bazenfunctie is. En maar in 1 ander model uitgebracht ooit.
Edit: De spaceshuttle kan overigens ook in de buurt komen van alles gemotoriseerd bedenk ik mijn nu. Of zitten daar ook nog handmatige features op?
de 8398, als dat volledig gemotoriseerd kon dan begeeft lego zich in de voedselmarkt:quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:08 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
8485 stijgt niet uit zichzelf
8398 is ook zo goed als volledig gemotoriseerd (alleen deuren gaan niet automatisch open).
Space shuttle de wielen gaan handmatig en de flaps (de stuur op de vleugels zeg maar) moet ook met de hand.
typfout, 9398 moest dat zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:10 schreef mschol het volgende:
[..]
de 8398, als dat volledig gemotoriseerd kon dan begeeft lego zich in de voedselmarkt:
[ link | afbeelding ]
sinds lego door zijn nummers heen aan het raken is.. waarom denk je dat de nieuwe nummers in de 42xxx reeks zitten?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:12 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
typfout, 9398 moest dat zijn.
Lol, ik wist niet eens dat dat 8398 was johsinds wanneer hebben dat soort lego zo'n hoge nummer
Ja, veel sets hebben ze ondertussen wel idd. Maar hoe random de nummers ook zijn, het viel me op dat alles wat met een 7 of (8 geloof ik zelfs) of hoger begint (dus 7xxx) altijd of bijna altijd technisch lego was en alles wat met een lager getal begon normale lego is. Duplo geloof ik zelfs in de 1xxx / 2xxx reeks. Maar ja, ook dat is dus weer niet zo. De lego express trein begint nu met 1 en de nieuwe technische lego van dit jaar met een 4. Lekker random, die nummers bij legoquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:14 schreef mschol het volgende:
[..]
sinds lego door zijn nummers heen aan het raken is.. waarom denk je dat de nieuwe nummers in de 42xxx reeks zitten?
lego gaat echt niet oude nummers herbruiken, ze lijken wel gek.. ze hebben een veels te grote product catalogus opgebouwd in al die jaren.. en met grotere nummers kan je meer modellen kwijt
Oh ja, die was ik vergeten.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:12 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
typfout, 9398 moest dat zijn.
Lol, ik wist niet eens dat dat 8398 was johsinds wanneer hebben dat soort lego zo'n hoge nummer
oh, je bedoelt de dinoquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh ja, die was ik vergeten.
En de Dino stijgt toch niet op?.
Als je de 8485 noemt, moet je ook de 8094 noemen hequote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:49 schreef bleiblei het volgende:
De voertuigjes zijn 2 nopjes breed zo te zien ?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:25 schreef Faxie het volgende:
Jeuj hij's af
[ afbeelding ]
Ik had vier van deze over:
[ afbeelding ]
Dus die zaten er ipv de raampjes die ik had moeten hebben. Klein foutje van Lego.
Kloptquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
De voertuigjes zijn 2 nopjes breed zo te zien ?
nicequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 06:21 schreef Faxie het volgende:
[..]
Klopt
Overigens nog complimenten voor de Lego Service; Stukjes zijn onderweg vanuit Denemarken. Kreeg nog een persoonlijke reply na mijn mailtje dat de stukjes niet misten, maar verkeerd waren.
Die modulars lijken me wel interessant om te bouwen of niet?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:51 schreef mschol het volgende:
[..]
nice
m'n palace cinema is af
geinige build weer, die letters blijven een kriem om mooi te maken, al die losse 1x1 stukjes bovenop elkaar
volgende wordt de winter post office, en daarna de kraan
er worden intressante bouwmanieren toegepast om zoveel mogelijk reguliere stukjes te gebruikenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:24 schreef Faxie het volgende:
[..]
Die modulars lijken me wel interessant om te bouwen of niet?
Dat lijkt me wel leuk dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:45 schreef mschol het volgende:
[..]
er worden intressante bouwmanieren toegepast om zoveel mogelijk reguliere stukjes te gebruiken
Vaak liggen ze wel erg voor de hand, maar vaak genoeg een "ohhh, zo doen ze dat" momentje gehad
dat risico is zeer groot ja, ik vind het toch wel een leuk straatje geworden, helaas kan ik de laatste 2 modellen er niet naast zetten..quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:58 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel leuk dus.
Zul je zien dat ik er een haal, en dan gelijk de hele serie wil hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |