en dit ook iddquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:01 schreef Lienekien het volgende:
Cola schijnt ook geweldig te werken.
Vergeet niet onder de rand schoon te maken. Ik raad handschoenen en een schuursponsje aan.
Helaas is dit een tijdelijke vorm van wonen. Ik kan er binnen enkele weken uit worden gezet en dan wil je niet 100 euro hebben uitgegeven aan een plee.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:41 schreef Zigger het volgende:
Nieuwe pot aanschaffen. Max. 100 euro moet al lukken.
http://www.beslist.nl/pro(...)itair_559438_559493/
Fuck dat. Na Saw ga ik dat spul nooit van mijn leven gebruiken voor iets.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:45 schreef exlurker het volgende:
Koop bij de bouwmarkt een fles zoutzuur en die giet je in dat bruinig onderwater gedeelte, even in laten trekken en dan kan je dat bruin er afsteken. ( ga niet tijdens het intrekken er met je gezicht boven de pot hangen, in verband met de vrijkomende dampen en trek een paar handschoenen aan tijdens het verwijderen)
Thanks!! Dit ga ik gelijk halen zo! Ook het water uit de pot halen is een super idee, dat had ik al een paar keer eerder gedaan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:49 schreef CMBianca het volgende:
Ik had dit probleem ook toen we in ons nieuwe huis, met minder nieuwe wc pot, kwamen wonen. Het hele gedeelte dat onder water staat was bruin. Van alles geprobeerd en uiteindelijk een wondermiddel gevonden! Bij de Appie verkopen ze kalkreiniger van hun eigen merk. wit met blauw/groenige fles. Ik heb de hele fles leeggespoten in de pot, uurtje laten trekken (dus niet de aanbevolen 5 minuten) en daarna kon ik de bruine aanslag zo met de wc borstel weghalen
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:01 schreef Lienekien het volgende:
Cola schijnt ook geweldig te werken.
Vergeet niet onder de rand schoon te maken. Ik raad handschoenen en een schuursponsje aan.
Werkte niet tegen het hardnekkige spul...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:17 schreef MdMa98 het volgende:
ohw en gewoon wc eend toiletblokje ophangen, niet duur en beter dan al die vloeibare of plakmeuk..
Gewoon 2x per week de wc goed schoonmaken, blijft ie fris van.. dat is inclusief de vloer trouwens
Zo lang kan ik niet zonder de WC, maar ik hou het in mijn achterhoofd! Thanks!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:19 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
In mijn vorige huis heb ik nachtjes weken in cola of azijn ook geprobeerd, maar dat werkte niet. Toen we eens een weekendje weg gingen heb ik een halve fles Glorix Anti kalk erin gespoten en toen we terugkwamen was de aanslag weg.
Hoe doe je dat eigenlijk?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:54 schreef CMBianca het volgende:
Oh trouwens... voor een nog beter en sneller resultaat, kan je ook eerst het water uit je pot halen en dan pas dat spul erop spuiten
ik denk zelf doorspoelen en zorgen dat het water er niet meer bij stroomt, maar heb hier geen verstand van...quote:
kraantje dichtdraaien denk ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:16 schreef Aloria het volgende:
[..]
ik denk zelf doorspoelen en zorgen dat het water er niet meer bij stroomt, maar heb hier geen verstand van...
Ik heb geen kraantjequote:
Dan maar de bekertjes-methodequote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:27 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Nee dat doe je door van die schrob handschoenen aan te doen en vervolgens het water daar beneden eruit te scheppen met een plastic bekertje. Dump het in een emmer en na het schoonmaken spoel je dit weer door.
En nee. Je kan niet doorspoelen zonder dat er water in de bak is, want dan zakt het water gewoon niet weg. De enige reden waarom er daar beneden water weggaat als je doorspoeld is door de toevoeging van nieuw water en de druk van het nieuwe water.
Precies. Zo deed ik het ook met de cola enzo, maar dat had bijna geen effect.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan maar de bekertjes-methodeLijkt me effectiever om het eerst leeg te maken dan het schoonmaakmiddel zo te verdunnen.
Dankje voor je reactie Liedetector.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:29 schreef liedetector het volgende:
Urine steen is inderdaad makkelijkste te verwijderen als een pot een tijd droog staat...
Ik heb ooit eens verhoogde toiletpot over genomen en die eerst een half jaar in de schuur gezet voor ik m plaatste... toen was het met een platte schroeven draaier en minimale kracht zo los gestoken...... het lijkt of kalk (wat urinesteen vast ook voor een gedeelte is) het verergert..... wel heb ik het toilet in kwestie voor ik m verving idd elke nacht (want dat was ook drama maar moest riool aanpassen en had geen prio toen ik er kwam wonen) elke nacht in een laag schoonmaak azijn gezet (hoe langer zonder doortrekken hoe beter...) en moet zeggen dat die pot er eigenlijk ook weer geheel toonbaar uitzag na een week of 3... en dat zonder extra moeite....
Ik begrijp wel dat TS er dus vanaf wil voor weekend over is..... ik zeg laat het vanacht weken ...neem een schuurspons op van die staal basis (ff geen idde hoe het heet, maar uit mn hoofd brillo sponsjes en voor je morgen naar de plee moet daar ff ermee over heen... minimale kans op krassen oid en maximale boen capaciteit
Kraantje dichtdraaien is de makkelijkste manier, maar dat gaat bij ons niet want manlief is zo slim geweest om de plek van het kraantje dicht te metselenquote:
Met een dweil die je erin steekt en in een externe emmer leegwringt, lukt het is circa 10 x.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:10 schreef CMBianca het volgende:
Kraantje dichtdraaien is de makkelijkste manier, maar dat gaat bij ons niet want manlief is zo slim geweest om de plek van het kraantje dicht te metselen![]()
Ik ga altijd in het gat raggen met de wc borstel, dan pomp je als het ware het water weg.
Lang leve de Appie kalkreinigerquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:37 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Het is bijna helemaal schoon.
Eventjes een foto ter indicatie:
[ afbeelding ]
Dat bruine gedeelte is het enige wat nog over is (voorheen was overal bruin nog donkerder als je daar ziet)
Wat ik heb gedaan: Hele flesh van AH ontkalker erin gedaan. 3 uur laten intrekken (toen moest ik naar de WC) daarna was het iets minder schoon dan nu en heb ik het met schoonmaak azijn gedaan, dit had ik alleen geen hele fles meer, dus was het wat minder geconcentreert. Er kwamen wel wat kleine stukjes af, maar dit hielp niet zoals de AH ontkalker, dat heeft namelijk echt alles doen oplossen in het niets!
Bedankt voor alle tips, het ruikt al gelijk een stuk beter!![]()
Ik schijt lavendelgeurtjes.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:58 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Mag ik aan de mensen vragen die geen toiletblokken gebruiken, hoe deze dan hun toilet naar bloemetjes laten ruiken?
Daar ben ik het mee eens. Maar het mag wel gewoon frist ruiken. Het ziet er (bijna) altijd 100% schoon uit. Heb ook allesreiniger in mijn toilet borstel houder. Dus elke keer na de grote boodschap eventjes erlangs gaan. Kleine moeite en dat is wel lekker fris.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik schijt lavendelgeurtjes.![]()
Nee serieus, ik poets de boel altijd na, en dan ziet het er spik-en-span uit. Hoeft niet naar een bloementuintje te ruiken toch? Ik vind die kunstmatige spuitbusgeurtjes persoonlijk echt vreselijk.
Ben je niet een beetje overgevoelig voor viezigheid/"vieze"luchtjes?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:39 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Het gaat mij erom dat door de inactiviteit af en toe er een onfris luchtje vanaf het donkere gedeelte naar boven komt. Maar dat is misschien nu niet meer zo na het verwijderen van de kalk
Haha het gaat hier niet om "niet doortrekken" maar om een standaard lucht die altijd aanwezig is.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ben je niet een beetje overgevoelig voor viezigheid/"vieze"luchtjes?
Af en toe een minder fris geurtje nadat iemand een bolus heeft doorgetrokken is niet levensbedreigend, hoor.
quote:Op zondag 23 juni 2013 00:01 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Haha het gaat hier niet om "niet doortrekken" maar om een standaard lucht die altijd aanwezig is.
Wacht even tot het er helemaal uit is en dan kijk (of ruik) ik wel even.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]- dan zou je wellicht een moeten (laten) nakijken of er soms wat mis is met de ontluchting/riool/standleiding etc.
Lijkt me wel in dit geval, normaal hoor je niet in de stank te blijven zitten.
Dat dus idd!quote:Op maandag 24 juni 2013 11:51 schreef klaarover het volgende:
Als een WC niet fris ruikt, hoeft dat niet perse uit de pot te komen.
Vloer, muur, deur en kieren kunnen ook behoorlijk gaan stinken - vooral als er mannen in het huis wonen.
Ken je die scene uit "Me, Myself and Irene?" Nuff said.
Inderdaad.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:51 schreef klaarover het volgende:
Als een WC niet fris ruikt, hoeft dat niet perse uit de pot te komen.
Vloer, muur, deur en kieren kunnen ook behoorlijk gaan stinken - vooral als er mannen in het huis wonen.
Ken je die scene uit "Me, Myself and Irene?" Nuff said.
Mannen moeten zitten plassen. mede ter voorkoming van Mictie Syncopé.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
![]()
![]()
Schijnt nog altijd moeilijk te zijn, goed mikken. Wellicht zo'n nepvlieg in de pot monteren TS?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |