Wow bedankt voor alle tips:
Allereerst, ik woon hier echt al een jaar en ik dacht: Dat zal zo hardnekkig zijn, dat moet er gewoon geleidelijk uit gaan. Dus telkens met bleek schrobben en alles, maar ik hoop dat het er dan toch eruit komt voor het einde van het weekend.
Even wat reacties beantwoorden:
quote:
Helaas is dit een tijdelijke vorm van wonen. Ik kan er binnen enkele weken uit worden gezet en dan wil je niet 100 euro hebben uitgegeven aan een plee.
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 11:45 schreef exlurker het volgende:Koop bij de bouwmarkt een fles zoutzuur en die giet je in dat bruinig onderwater gedeelte, even in laten trekken en dan kan je dat bruin er afsteken. ( ga niet tijdens het intrekken er met je gezicht boven de pot hangen, in verband met de vrijkomende dampen en trek een paar handschoenen aan tijdens het verwijderen)
Fuck dat. Na Saw ga ik dat spul nooit van mijn leven gebruiken voor iets.
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 11:49 schreef CMBianca het volgende:Ik had dit probleem ook toen we in ons nieuwe huis, met minder nieuwe wc pot, kwamen wonen. Het hele gedeelte dat onder water staat was bruin. Van alles geprobeerd en uiteindelijk een wondermiddel gevonden! Bij de Appie verkopen ze kalkreiniger van hun eigen merk. wit met blauw/groenige fles. Ik heb de hele fles leeggespoten in de pot, uurtje laten trekken (dus niet de aanbevolen 5 minuten) en daarna kon ik de bruine aanslag zo met de wc borstel weghalen

Thanks!! Dit ga ik gelijk halen zo! Ook het water uit de pot halen is een super idee, dat had ik al een paar keer eerder gedaan.
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 12:01 schreef Lienekien het volgende:Cola schijnt ook geweldig te werken.
Vergeet niet onder de rand schoon te maken. Ik raad handschoenen en een schuursponsje aan.
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 12:17 schreef MdMa98 het volgende:ohw en gewoon wc eend toiletblokje ophangen, niet duur en beter dan al die vloeibare of plakmeuk..
Gewoon 2x per week de wc goed schoonmaken, blijft ie fris van

.. dat is inclusief de vloer trouwens

Werkte niet tegen het hardnekkige spul...

Helaas. Anders was het wel mooi geweest
quote:
Op zaterdag 22 juni 2013 12:19 schreef pumpkin_Ruby het volgende:In mijn vorige huis heb ik nachtjes weken in cola of azijn ook geprobeerd, maar dat werkte niet. Toen we eens een weekendje weg gingen heb ik een halve fles Glorix Anti kalk erin gespoten en toen we terugkwamen was de aanslag weg.
Zo lang kan ik niet zonder de WC, maar ik hou het in mijn achterhoofd! Thanks!
Btw ik ga mijn WC echt niet 2x per week schoonmaken, voor mij alleen. Ik woon in mijn eentje en ik ben de enige die de WC gebruikt. Die wordt 2-3x per dag gebruikt tov de doorsnee 15x ofzo in een gemiddeld huishouden. Wanneer ik gasten krijg maak ik natuurlijk wel altijd even van te voren de WC schoon. (ook al is hij niet vies)
Bedankt voor alle reacties mensen :3 Ehmm iemand nog een tip voor goed schuimende/parfumerende toillet bloken (specifiek merk)?
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.