abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:07:22 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128230797
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

:D :')

Mijne heeft wel een talent om een net schoon aangetrokken pakje onder te blerken of te poepen :').

En thnx allen, toch normaal dus.
Vanmorgen ook he?

BRam ligt echt de hele tijd lekker te kirren op bed... Lekker te trappelen, helemaal druk en vrolijk... Blablabla... Papa pakt m op om mee te nemen naar beneden, loopt de slaapkamer uit, bram op de arm... en hoppa, tot op zn onderbroek onder de kots :')

Goedemorgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:25:47 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128231422
Lekker begin van je dag _O-

E spuugt eigenlijk heel zelden! De laatste week af en toe een mondje terug, maar meer niet. Alleen toen we haar aan het forcefeeden waren kwam er regelmatig een golf uit.

Ze kwijlt nu trouwens wel enorm, ook charmant. Had haar gisteren in de draagdoek en voelde het zo tussen mn borsten lopen :')
pi_128233174
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:30 schreef Piekie81 het volgende:
Bedankt voor de support! Soms zit ik er echt even doorheen. Fijn dat ik dan hier even van mij af kan schrijven.

Heeft er iemand hier trouwens ervaring met een baby die de fles niet snapt (gewpne speen trouwens ook niet. Hij sabbelt er aan en als er bij de fles melk uit druppelt door een groot gat, slikt hij dat netjes door, maar zuigen, ho maar) en de breastflow of calma? Zou dat een optie zijn?
Hier exact hetzelfde, dat is precies wat flesweigeren is. Calma snapte hij ook geen hol van. Ik ben trouwens net als SE bij de logopediste geweest ermee. De tips: lopend de fles geven, iemand anders een fles laten geven, andere speen, eerst even op je pink/tepel laten zuigen en dan snel de fles erin in de hoop dat hij doorzuigt (de mijne werd alleen nijdig daarvan, vooral met de borst ;) ). Verder elke dag even oefenen, nooit dwingen. Probeer het eens voor voeding, na een voeding, tussen twee voedingen in. Als hij niet wil, niet direct erna de borst geven, maar even wachten. Belangrijkste advies was trouwens: je kunt op je kop gaan staan, maar als ze niet willen, dan gaat het niet gebeuren ;) Klinkt moedeloosmakend, maar het is wel duidelijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128233317
Bitterend mooie curve!! Fijn dat ze het zo goed doet :)

Tico _O-

quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:03 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Meen je dat :o O+
Ik heb alles geteld en ik heb nu 5,4 liter bv in de vriezer :D Daar mag best iets van weg.

Bekers van september, oktober en november, moeten die nu weg? Lees verschillende bewaartijden. Als ik een half jaar aanhoud zouden ze weg moeten, maar lees ook 9 maanden tot een jaar? Ze zitten in een aparte vriezer die zelden opengaat (keer of 2 per week max) met 3 lades.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:23:15 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128233499
Wow Phaidra! :o :D
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:52:02 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128234504
OMG _O- een aflevering van Absolutely Fabulous waar Eddie de borstkolf van Saffy uitprobeert _O-

Lekker toevallig dat ik die uitgerekend had opgenomen :D Sowieso, al die babydingen, daar kijk je nu zó anders naar!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:55:49 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128234636
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:17 schreef Phaidra het volgende:
Bitterend mooie curve!! Fijn dat ze het zo goed doet :)

Tico _O-

[..]

Ik heb alles geteld en ik heb nu 5,4 liter bv in de vriezer :D Daar mag best iets van weg.

Bekers van september, oktober en november, moeten die nu weg? Lees verschillende bewaartijden. Als ik een half jaar aanhoud zouden ze weg moeten, maar lees ook 9 maanden tot een jaar? Ze zitten in een aparte vriezer die zelden opengaat (keer of 2 per week max) met 3 lades.
Pannenkoeken van maken...
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:04:56 #158
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_128234953
Phaidra, dan kom ik binnenkort graag eens met een koeltas bij je langs!

Tenzij je vandaag ineens besluit om aan de heroïne te gaan o.i.d. :P
Ik had het er vanmorgen over met m'n zusje en zij walgde van het idee, vond het echt niet kunnen om mijn baby andermans melk te laten drinken.

Oh, en koemelk kan dan wel? Dat komt toch ook gewoon uit de tepel van de koe?

Jaaaaa, maar dat is iets heel anders!

Hoe dan :? :?
.... met gevoel voor drama....
pi_128235340
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Pannenkoeken van maken...
Heb ik een maand geleden eens gedaan, maar hij vond het niets :N.

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:04 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, dan kom ik binnenkort graag eens met een koeltas bij je langs!

Tenzij je vandaag ineens besluit om aan de heroïne te gaan o.i.d. :P
Ik had het er vanmorgen over met m'n zusje en zij walgde van het idee, vond het echt niet kunnen om mijn baby andermans melk te laten drinken.

Oh, en koemelk kan dan wel? Dat komt toch ook gewoon uit de tepel van de koe?

Jaaaaa, maar dat is iets heel anders!

Hoe dan :? :?
Is goed! De heroïne laat ik dan nog even staan :+. Zelf zal ik ook eens wat verse melk gaan wisselen met de vriezervoorraad. Toch zonde als het weg zou moeten.

En je zusje :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128236259
ik heb 300ml in de aanbieding mocht iemand willen :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128239488
Gek he, hoever we van de natuur afstaan.. Koemelk drinken we bij de vleet met z'n allen, maar mensen melk van een ander aan je baby geven...
Tof trouwens dat er hier onderling gedoneerd wordt!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128239741
Phaidra, je pureert toch het eten voor je knul of je prakt het? Daar kun je toch ook wat bv ondermengen om het wat minder droog te maken. Wat drinkt I. Dan overdag als hij bij de opvang is?

Aparte reactie Kersjes. Het enige wat ik me afvroeg. Zal je jongetje dit wel drinken? Het is toch een beetje anders dan je eigen melk stel ik me zo voor.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:16:46 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128239776
Tof?

Houden jullie wel rekening met de risico's??

Bij informal milksharing worden van bovenaf geen protocols opgelegd inzake hygiënische behandeling van de melk en controle op mogelijke ziektekiemen, zoals HIV 1 en 2, hepatitis B en C, syfilis, HTLV en CMV , of andere giftige stoffen zoals medicatie of drugs. Informeel melkdelen gebeurt dan ook op basis van vertrouwen. Ben je donormoeder dan beslis je zelf of je ingaat op de vraag en de voorwaarden van een vraagmoeder en hoeveel melk je aanbiedt. Ben je vraagmoeder dan stel je je eigen voorwaarden op en beslis je zelf of je de gedoneerde melk pasteuriseert of niet.
pi_128240189
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:15 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, je pureert toch het eten voor je knul of je prakt het? Daar kun je toch ook wat bv ondermengen om het wat minder droog te maken. Wat drinkt I. Dan overdag als hij bij de opvang is?

Aparte reactie Kersjes. Het enige wat ik me afvroeg. Zal je jongetje dit wel drinken? Het is toch een beetje anders dan je eigen melk stel ik me zo voor.
Wat over is van de opvang, gaat inderdaad 's avonds door zijn prakje eten :Y. Op de opvang drinkt hij wel bv, maar eigenlijk nooit meer dan 120 ml. Daarnaast drinkt hij rijstmelk, dat vindt hij lekkerder. En hij krijgt water of diksap (weet ik eigenlijk niet precies :@) uit een tuitbeker.

Tico, er moet inderdaad wel vertrouwen zijn. Ik had me ook kunnen voorstellen dat Kersjes het liever niet zou doen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:28:51 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128240334
Ik zou niet snel melk van een andere moeder overnemen als ik niet weet hoe die moeder is met hygiene, leefstijl en dergelijke... tuurlijk is het onwijs lief bedoeld, maar melk is een bloedproduct. Er kleven gewoon risico's aan vast...

Ik bedoel je doet ook geen bloedtransfusie met ongescreend bloed.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:19:31 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_128242371
Tico, goed dat je me op de risico's wijst.

Maar ik heb Phaidra irl ontmoet. En de indruk die ik van d'r heb, in combinatie met wat ik al dik 1,5 jaar van d'r lees, maakt dat het wat vertrouwen betreft wel goed zit :)

Een voorstel van een wildvreemde zou ik echt niet zomaar accepteren.
Maar Phaidra heeft vroeger nog geknikkerd met mijn man. True story :P
.... met gevoel voor drama....
pi_128245553
:o Phaidra toch!
:D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:42:14 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128249816
Mijn kind ligt voor de tweede keer vandaag aan de borst dr luier vol te knallen... onder luid gekreun en gesteun :') O+
pi_128249998
Haha, LB, dat doet die van mij ook altijd... Net nog! Zat met mijn man te grappen dat ze minstens 95% van al haar poepluiers tot nu toe bij mij op schoot heeft vol geknetterd, lekker! :X
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:05:11 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128250914
En ik ben in het afgelopen uur ook 2x ondergespuugd _O-

Ik met mijn grote mond dat ze nooit spuugt :')
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:53:49 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128268941
:D

Ze kwamen vannacht weer om de 3 uur. Om 23.00 uur lief in slaap gevoed. Zo mooi als ze dan aan de borst in slaap vallen en dan met zo'n melkmondje loslaten en verder slapen naast je O+
3 uur later was het totaal anders: 2 krijsende baby's. Echt van slapen naar stand luchtalarm. Even geprobeerd te gelijk te voeden maar dat gaat niet half liggend in bed. Laat er 1 los is het huilen, probeer je te helpen maar beweeg je te veel, laat de ander ook los, ook huilen. Man 1 meisje gegeven, andere gevoed. Niet tevreden daarna. Man baby 1 mee naar beneden genomen voor flesje kv, ik andere baby gevoed, ook niet blij dus ook naar beneden voor kv. Daarna zijn ze lekker gaan slapen maar 3 uur later was het wel weer raak. Toen namen ze gelukkig wel even genoeg met alleen borst....

Duidelijk dat ik op dit moment niet meer kan voldoen aan hun vraag met alleen maar borst -O- Jammer maar misschien moet ik het gewoon accepteren dat ik na de borst toch weer flesjes moet gaan geven. Ik krijg het niet bijgeregeld, geclusterkolfd of wat dan ook. Sterker nog, om 3 uur dacht ik nog even dat ik na de 6 maanden misschien maar moet stoppen. Maar dat wil ik ook niet.

Is gewoon jammer, het ging zo goed vlak voordat ik ging werken, toe zaten ze zelfs een keer 36 uur op alleen bv. Nu hoop ik dat ze vannacht tevreden zijn met alleen bv zodat ik dan niet ook nog flesjes moet gaan maken.
pi_128269614
Is ouderschapsverlof een optie? Ik vind het zo jammer voor je, je doet zo je stinkende best elke keer! Of misschien toch domperidon?
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:57:12 #173
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128270440
@Kyara, ik vind het zo sneu voor je.... al helpt het wellicht dat ik wel vaker hoor dat de combi werk en bv gewoon lastig is bij sommige mama's. Laat staan als je er twee wil voeden. Ik zou als ik jou was goed bedenken wat je wil, als je wil blijven voeden en het liefst volledig borst dan medicatie proberen en gewoon met jezelf afspreken hoe lang je het de tijd geeft.
Het gaat natuurlijk iets makkelijker worden als ze bijvoeding krijgen, voor mij nam dat zoveel druk weg van 'het moeten/kunnen voldoen aan de vraag' het is fijn dat je dan een alternatief hebt en dat het dan geen kv is, dan kan je ze toch geven wat je het liefst wil, namelijk bijvoeding en bv.

Hier gaat het nog steeds goed, heb 2/3 dagen flink stuwing gehad, maar bedacht me dat je op dag 10/11/12 natuurlijk regeldagen hebt, doet je lijf dat ook zonder dat er een baby aan hangt??
Nu voelt het weer normal en kolf ik nog steeds meer als voor die dagen. Als ik 20/25 minuten in totaal kolf, heb ik een fles vol melk.

pi_128272828
Kyara, ik vind je zo'n held dat je nog steeds bv geeft aan de meiden en er zoveel moeite voor doet! Echt _O_

Goeie opbrengst Juud! Mag D al aan de borst?

Mijn (kolf)productie zakt in. Daarnet had ik een whopping 80 ml uit twee borsten, terwijl uit de ene sinds 1u vannacht niet meer gedronken was. -O- Gister was het met drie keer kolven op mn werk 100-90-40 ml. Kortom, die twee voedingen van 180 die ik nodig heb red ik niet. Er ligt wel wat voorraad in de diepvries maar geen Phaidra-hoeveelheid, en dat gaat op deze manier hard er doorheen. Aan kind zelf merk ik overigens niks, hij drinkt 's ochtends en avonds meestal goed en 's nachts altijd goed en meldt zich niet opeens vaker.

Ik wil wel graag blijven voeden, maar op werkdagen extra vaak gaan kolven om de productie op te hogen, daar heb ik eigenlijk geen tijd voor of zin in, ook omdat mijn kolfrecht over minder dan een maand afloopt. Plan was om dan nog een tijdje eens per dag in mijn lunchpauze te kolven en de rest in het weekend bij te kolven, om het zo nog even uit te zingen. Maar dat kan ik wel vergeten als het zo doorgaat.

Ik bekijk het maar per dag nu. Op zich zou ik het prima vinden (denk ik...) als ik op werkdagen gewoon 's ochtends, 's avonds en 's nachts blijf voeden, nu nog 2x maar straks 1x blijf kolven en dan de opbrengst aanvul met iets anders. Maar met wat dan? Fv heeft niet mijn eerste voorkeur, soja wordt onder 1 jr afgeraden en rijst/amandelmelk zou niet voldoende voedzaam zijn om een voeding te vervangen? Dus misschien maar toch fv, het is ten slotte ook geen vergif :D

En zou mijn productie dat trekken of is het dan helemaal snel klaar? Dat wil ik dus niet.
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:27:39 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128272929
Jup, dat mag ie, zo vaak als ik/hij wil. Maar....als ik hem al een de borst leg als ik er ben en daarna de fles geef, dan is ie zo moe dat ie die niet kan opdrinken. Dus borst heeft nu geen prio, dat komt thuis wel en is nu voor erbij of als troost. Flessen drinken moet ie kunnen om naar huis te mogen, dus dat vind ik nu het belangrijkste en dat gaat goed. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')