Datquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind 150 gr echt wel genoeg hoor
4quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Dat zijn 3 lepels... Van zo weinig zou ik alleen maar chagrijnig worden![]()
mmm!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:34 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat![]()
Voorlopig lijstje maar weer eens:
O1: aardbeien met wat poedersuiker
S: 20 min heen lopen naar yoga school, een uur en kwartier les en weer terug lopen
O2: rijstwafel met pindakaas
L: garnalen, guacamole, bloemkool, broccoli en een beetje chilisaus
T: pure chocolade en thee met soyamelk
D: spelt-spinazietaart![]()
T: geen idee.
Vrije dag?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:59 schreef Nallie het volgende:
Planning:
O: kwark met 2 pruimen, havermout, chiazaadjes, pompoenpitten en kokos
S: 45 min KT, half uur cardio
L: 2 speltbh met tonijnsalade van 1 blikje tonijn, wat kwark, beetje mayo, kappertjes en augurk
T: ?
D: linzen met spinazie, tomaat en paprika, 2 gekookte eitjes
T: drankje in de stad
Nu ben ik moe
Fijn!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:26 schreef kwakz0r het volgende:
Hallo! Ik zie de wereld iets zonniger vandaag. Gehoord van de directie dat ik niet meteen mijn baan kwijt ben als ik per 1 augustus nog niet bevoegd ben. Niet dat ik het expres ga uitstellen, wil voor de zomer sowieso alles hebben ingeleverd in eerste versie in elk geval.
Maandag weer bellen met de studieadviseur over hoe mijn begeleiding verder gaat, en door wie enzo. Kan een beetje ademen. Nog steeds heel druk maar geen imminent doom meer.
Thuiswerkenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:15 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Vrije dag?
Ik heb net even boodschappen gedaan en ga nu voor de tweede ronde. En dan lekker Griekse yoghurt eten. Voor morgen bruine bolletjes met kaas mee, hoe atletiekdag
.
Dat is fijn, die directie snapt ook wel dat dit niet jouw schuld is en dat je hard genoeg je best doetquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:26 schreef kwakz0r het volgende:
Hallo! Ik zie de wereld iets zonniger vandaag. Gehoord van de directie dat ik niet meteen mijn baan kwijt ben als ik per 1 augustus nog niet bevoegd ben. Niet dat ik het expres ga uitstellen, wil voor de zomer sowieso alles hebben ingeleverd in eerste versie in elk geval.
Maandag weer bellen met de studieadviseur over hoe mijn begeleiding verder gaat, en door wie enzo. Kan een beetje ademen. Nog steeds heel druk maar geen imminent doom meer.
Ik vond je lijstje al weinig, maar nu snap ik waaromquote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Jammer mc...
Zo wij gaan naar de wok. . Nom
Euhmmm nee, moet ik ff opzoeken wat ik er allemaal precies in gooi.quote:
Fijnquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:26 schreef kwakz0r het volgende:
Jeej! En je hebt nu ook geen reden tot emo etenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:27 schreef Sarabi het volgende:
Stage met een voldoende afgeslotenmaandag nog een deadline en dan heb ik geen reden meer tot emo-eten dus dan ook geen smoesjes meer.
Er moet weer gezond geleefd gaan worden.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:58 schreef Grielen het volgende:
Ik heb mijn bilspier verrekt tijdens het autorijden. Vandaag wordt het trainen niks :p
Ik zat denk ik verkeerd, en ik moest over de N302 naar lelystad = 100.000 keer de koppeling intrappen. En ineens schoot het er inquote:
I know!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:50 schreef An24 het volgende:
[..]
Jeej! En je hebt nu ook geen reden tot emo eten
ik ook hoor. Als ik me rot voel, ga ik eten. Of het moet héél erg zijn, dan eet ik juist niks meer.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
I know!
Ik dacht ook echt dat ik geen emo-eter was maar kennelijk wel.
Auwquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:06 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik zat denk ik verkeerd, en ik moest over de N302 naar lelystad = 100.000 keer de koppeling intrappen. En ineens schoot het er in
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
I know!
Ik dacht ook echt dat ik geen emo-eter was maar kennelijk wel.
^^quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ook hoor. Als ik me rot voel, ga ik eten. Of het moet héél erg zijn, dan eet ik juist niks meer.
ik liep in de supermarkt en daar rook ik in een bepaald gangpad zó iets lekkers... Zoetig, gewoon, heel erg lekker. Dus ik zoeken waar het vandaan kwam, kon ik het gewoon niet vindenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:40 schreef _Dido_ het volgende:
Ik weet niet of ik een emo-eter ben. Wel de neiging leuke dingen te vieren met eten, ben je dan een emo-eter? Ben meer gevoelig voor de geur van lekker eten als ik honger heb.
ik ben blij dat ik het niet zo erg heb dat dat nodig is.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef V1z0R het volgende:
Kun je overheen komen dat emo-eten...
M'n ma had/heeft dat en heeft ze mij in m'n tienerjaren ook aangeleerd. Is niets waar ik meer aan gewerkt heb dan dat wegwerken
De enabler wegnemen scheelt natuurlijk ookquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ben blij dat ik het niet zo erg heb dat dat nodig is.
Bovendien ben ik gewoon heel gelukkig de laatste jarendus heb ik er niet zo'n behoefte aan.
Enige momenten dat ik echt de hele dag door kan eten zijn een week voor mn ongesteldheid twee dagen ongeveer en als ik migraine hebgelukkig niet vaak. Afgelopen half jaar 1x
Dat of nekproblemenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:01 schreef V1z0R het volgende:
[..]
De enabler wegnemen scheelt natuurlijk ook
Ging op gegeven moment een doos kipburgers door per maand. Zaten 30 in en ik was de enige die ze at.
Waarom hebben vrouwen eigenlijk meer last van dingen zoals migraine? Hormonen?
Valt dat dan ook onder migraine?quote:
ik weet het eigenlijk niet. Ik heb het al vanaf mn twaalfde, en dan een paar keer per jaar, dus valt prima mee te leven. Ik krijg ook geen hoofdpijn, maar tintelingen in mn armen en mond, tunnelzicht en misselijkheid. Die misselijkheid zorgt dat ik wil eten, het voelt nl als misselijkheid omdat ik honger heb.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:01 schreef V1z0R het volgende:
[..]
De enabler wegnemen scheelt natuurlijk ook
Ging op gegeven moment een doos kipburgers door per maand. Zaten 30 in en ik was de enige die ze at.
Waarom hebben vrouwen eigenlijk meer last van dingen zoals migraine? Hormonen?
Ik weet niet echt hoe ik aan het emo-eten ga werken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef V1z0R het volgende:
Kun je overheen komen dat emo-eten...
M'n ma had/heeft dat en heeft ze mij in m'n tienerjaren ook aangeleerd. Is niets waar ik meer aan gewerkt heb dan dat wegwerken
Heb zo'n 5jr bij elke neiging dat te doen het onderdrukt door een liter of meer water te drinken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weet niet echt hoe ik aan het emo-eten ga werken.
Wil vooral weer normaal doen en dan moet het denk ik wel goed komen.
Migraine is geen hoofdpijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:07 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Valt dat dan ook onder migraine?
Dat is wel het voornaamste waar ik me gelukkig om stem, ik heb eigenlijk nooit kopzeert.
bronquote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:16 schreef V1z0R het volgende:
die symptomen i.c.m. noodzaak om te eten lijkt mij een indicatie voor suikerziekte Janies...
Li?!
[..]
Heb zo'n 5jr bij elke neiging dat te doen het onderdrukt door een liter of meer water te drinken.
Is nog maar weinig trek over wanneer je rondloopt met een klotsende buik.
de dikgedrukte dingen heb ik last van.quote:Kenmerken:
Flikkerscotoom in het gezichtsveld
Visueel aura: troebel zicht, lichtflitsen, gedeeltelijk verlies van het gezichtsvermogen door flikkerscotomen. Deze visuele gewaarwordingen kunnen zich door het gezichtsveld verplaatsen, en nemen vaak de vorm aan van trillende gekartelde of gebogen zigzaglijnen, of gekleurde driehoekjes. Deze visuele verschijnselen verdwijnen meestal binnen een uur, en komen meer bij oudere personen voor (>40) dan bij jonge personen. Zij kunnen soms alleen optreden, en worden soms door een hoofdpijnaanval gevolgd. Soms treden ook andere neurologische uitvalsverschijnselen (bijvoorbeeld verlamming van een arm, niet uit de woorden kunnen komen, gevoelsstoornissen) op in de voorafgaande (prodromale) fase. Soms blijft na deze prodromen een hoofdpijnaanval zelfs uit, dit noemt men dan "aura sans migraine" ook wel "migraine sans migraine".
Kloppende hoofdpijn, meestal aan één kant van het hoofd
Pijn die verergert bij lichamelijke inspanning, vooral door te bukken
Sterke overgevoeligheid voor licht (fotofobie) en geluid (fonofobie)
Misselijkheid
Overgevoeligheid voor bepaalde geuren.
Concentratieverlies
Droge mond
De aura, de pijn en het verlies van concentratievermogen kunnen enkele uren tot dagen aanhouden.
Ah, veel overlapping dus.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
bron
[..]
de dikgedrukte dingen heb ik last van.
Allemaal kenmerken van migraine.
mijn vader ookquote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ah, veel overlapping dus.
Maat van me heeft suikerziekte en die krijgt precies ook de symptomen die jij beschreef, vandaar.
Volgens de radio niet heel vet (15%) en volgens de hamsters volgende week in de actie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:51 schreef V1z0R het volgende:
Hoe is de nieuwe trouwens? Nog niet geprobeerd...
De haring dan.
thnxquote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:47 schreef An24 het volgende:
[..]
Euhmmm nee, moet ik ff opzoeken wat ik er allemaal precies in gooi.
Maar helaas zijn de plannen gewijzigd. Freud heeft te weinig spinazie gehaald en het is al laat. Het wordt nu dus pizzaMorgen de taart dan maar en dan zal ik ook even het receptje maken.
Maar is 'ie lekker?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens de radio niet heel vet (15%) en volgens de hamsters volgende week in de actie.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mijn vader ook![]()
Heb ook regelmatig mn bloed laten checkenook omdat ik bloed wil gaan geven.
ik heb ook haring uit de supermarkt gehaald, normaal niet maar zag t nu liggen en had er zin in.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:35 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Maar is 'ie lekker?
C1000 in dorp waar ik werk word een Appie maar zelf nogal huiverig over haring uit de super. Zal misschien psychologisch zijn maar je haring die voor je ogen wordt schoon gemaakt doet toch iets
[..]
Je eet best weinig voor iemand die bv geeft.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja lijstje:
M:![]()
M:
O: (om 11:30)250 gr kwark, 2 el vlaaivulling, 2 el muesli
M:best
L: 3 bth: komkommersalade, hagelslag, pepercervelaat )
T: 1 beschuit met muisjes
M:
D: 1/4e Spaanse tomatentaart, sla
T: 2 bonbons
M:
No wonder dat die buik blijft.
Ik vind dit geen lijnen....xm eet alleen bewerkte producten. Schuif er eens primair verse groenten en fruit in XM! Jij en je kleine hebben dat nodigquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je eet best weinig voor iemand die bv geeft.
En je hebt een buik omdat je voorraden hebt aangelegd voor de bv periode en omdat je spieren zijn uitgerekt.
Niet gaan lijnen hoor. De afvalstoffen komen in de melk terecht.
Turkse pizza! My nemesisquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstje
D. Turkse pizza met groente en saus
T. Stuk appelcake + bakje aardbeien met kwark
S. Jillian zonder gewichten
L. Half pak spinazie + zalm met sesam, olie, limoen en honing + 5 aardbeien, 12 kersen, 2 abrikozen
T. Havermout
O. Kwark met amandelen en pijnboompitten
Kom ik met m'n halve pull-up *schijt ik ben een vrouw waarom zou ik een pull-up moeten kunnen doen* en dan doe ik 1 chin-up.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Spannende dag woensdag dus!
Mufasa, kun jij de handclap pull up al?
Nieuwe MH workout van Arie Boomsma. Vond m zelf een beetje ziek.
Haha ik werd nog gevraagd voor de premièrequote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:51 schreef V1z0R het volgende:
De haring dan.
Och, dit was niet mijn favoriete haringkraam (maar ze hebben wel goeie spekbokking, daarom kom ik er toch). Haring uit de supermarkt heb ik nooit gegeten en dat ga ik ook echt niet doenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:51 schreef V1z0R het volgende:
De haring dan.
Ik om half 6 alquote:
Iets na 5, wandeling gedaan, even in park gezeten. Nu naar kapper en straks sportschool.quote:
Op dat tijdstip?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:11 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Iets na 5, wandeling gedaan, even in park gezeten. Nu naar kapper en straks sportschool.
Als jij ook voor mij duimtquote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vandaag naar Bruce! Duimen jullie voor ons dat het droog blijft?
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vandaag naar Bruce! Duimen jullie voor ons dat het droog blijft?
En jij veel plezier bij Bon Joviquote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo ontbijten, aankleden en op naar Keulen.. Met spierpijn!
Goffertpark, Nijmegen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:22 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Als jij ook voor mij duimt
Bruce is dus buiten? Dat is wel tofWaar?
Volgens mij wel.. alleen mijn vriend is er van overtuigt dat het overdekt is... niet dus? Wij gaan vanmiddag eerst lekker lunchen, de lush leegkopen en dan langzaam aan richting Bon Jovi, ben benieuwd!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jij ook veel plezier, Joycie! Is het in het Rhein Energie Stadion? Daar kun je als het mooi weer is van te voren nog heerlijk op het grasveld liggen.
Rond het stadion is een groot grasveld. Ik neem aan dat bij slecht weer het dak van het stadion wel dicht gaat, ja. Toen ik er was vorig jaar was het 30 graden, dus toen hoefde dat niet.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Volgens mij wel.. alleen mijn vriend is er van overtuigt dat het overdekt is... niet dus? Wij gaan vanmiddag eerst lekker lunchen, de lush leegkopen en dan langzaam aan richting Bon Jovi, ben benieuwd!
Waar ben je op het moment? En hier heeft het de afgelopen 2 dagen ook enorm geregend hoor. Het is hier eindelijk droog.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hallo
Het is erg mooi hier. Maar ik begrijp dat het weer stukken beter is in nederland. Een paar dagen terug regende het zo hard dat er straten overstroomden, we moesten van de camping. En s nachts is het zeer koud. Lief wil nooit meer kamperen
Pyreneeen. Ontieglijk mooi!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar ben je op het moment? En hier heeft het de afgelopen 2 dagen ook enorm geregend hoor. Het is hier eindelijk droog.
Heerlijk! Ik hoop dat de weersverwachting nu een stuk beter is voor jullie.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Pyreneeen. Ontieglijk mooi!
Het weekend was warmer dan hier in elk geval. En nog een paar dagen barcelona
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Buikgriep. Zeer arelaxed icm borstvoeding
. En niet met m'n meisje kunnen knuffelen
. Bah.
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:14 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Op dat tijdstip?zal lekker rustig zijn geweest.
Hier is het fijn weer!Hopelijk blijft dat de rest van de dag zo...
Weet ik ook welquote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:58 schreef V1z0R het volgende:
Groningen is ook leuk hoor Californium
[..]
XM beterschap!
Uniek en de Bruce-gangers veel plezier!
Komt vast goedquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:03 schreef Californium het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar heb hier 8 jaar gestudeerd dus even een omslag! Heb er wel erg veel zin in! Alleen kan ik er moeilijk van genieten want stage afsluiten en nog scriptie(tje) schrijven
En idd, veel plezier voor de Bruce-gangers! Tis reeds weer droog(helaas wel een donkere wolk).
Ja, ik vind dat dat mag want ik heb ook eerst HBO gedaan en daarna verder met pre-master en master op de RUquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:56 schreef V1z0R het volgende:
Kwam er wel eens (vooral met Koninginnedag en op donderdagen toen ik zelf nog studeerde(mag je het zo noemen als je HBO deed?)) en wat kameraden wonen er. Maar zijn hier mensen die Grunn veel beter kennen dan ik en dus die vragen beter kunnen beantwoorden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje dus:
O: 2 toast met boter
S: 7km trailrennen met 10km/uur
L: 2 harde broodjes met hummus
T: banaantje
D: burrito's met allerlei shizzle
T: wijntje met wat brood en camembert uit de ovenJa doei.
Er zijn programma's waarmee je ze kunt downloadenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:31 schreef D. het volgende:
In de 15 dagen dat ik nu level 3 van Jillian doe ben ik al aan de 4e uploader op Youtube toe
Kennelijk worden ze steeds offline gehaald
PR verbeteren en blijven lachen betekend dikkequote:
http://www.vidtomp3.com/ doet het altijd prima (heb nog geen virussen opgelopen oid).quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:31 schreef D. het volgende:
In de 15 dagen dat ik nu level 3 van Jillian doe ben ik al aan de 4e uploader op Youtube toe
Kennelijk worden ze steeds offline gehaald
Ben wel zeer content met de verbetering jaquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:43 schreef V1z0R het volgende:
PR verbeteren en blijven lachen betekend dikkevan mijn kant
Weet ik, maar met YT ging het net zo makkelijkquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Er zijn programma's waarmee je ze kunt downloaden
En bedrijven willen nou eenmaal alleen zelf winst maken op dingen die in hun naam zijn ontwikkeld. Zo ben ik strafbaar voor een boete van rond de 30.000 wanneer ik bij ontslag of baanwisseling mijn inhoudelijke kennis gebruik om een ander bedrijf te verrijken.
Dat staat dus echt in mijn contract
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:44 schreef Chicolate het volgende:
[..]
http://www.vidtomp3.com/ doet het altijd prima (heb nog geen virussen opgelopen oid).
Hij staat vooralsnog gewoon op YT, dus ik 'spring' gewoon verderquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb jillian wel ergens staan, linkje hebben?
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:01 schreef D. het volgende:
[..]
Weet ik, maar met YT ging het net zo makkelijk
En ook met geheimhouding ben ik bekend, je moest eens weten...maar dat mag ik dus niet vertellen
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
Wedstrijdje gerend weer vandaag. Is een race die 4 keer per jaar wordt gedaan, zelfde parcours. Dit was de tweede keer, en heb 3 minuut 43 van m'n tijd van vorige keer afgerend
Daarna lekker 2 broodjes hummus gegeten en vanavond eten we burritos / volkorenwraps met gehakt/kidneybonen/verse salsa etc.wauw! Mooi resultaat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
compact en kleverig.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer
[ Bericht 3% gewijzigd door An24 op 22-06-2013 19:19:39 ]
Dank. Het is ook super zwaar voor mij. De schouders en bovenbenen moeten erg sterk zijn, anders kukkel je opzijquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:36 schreef Californium het volgende:
Goed bezig Moblo
@An: Wow!überhaupt handen en voeten zo vind ik knap!
Dat kan ik me voorstellen idd!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Dank. Het is ook super zwaar voor mij. De schouders en bovenbenen moeten erg sterk zijn, anders kukkel je opzij
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
Wedstrijdje gerend weer vandaag. Is een race die 4 keer per jaar wordt gedaan, zelfde parcours. Dit was de tweede keer, en heb 3 minuut 43 van m'n tijd van vorige keer afgerend
Daarna lekker 2 broodjes hummus gegeten en vanavond eten we burritos / volkorenwraps met gehakt/kidneybonen/verse salsa etc.Jij bent ook weer lekker bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje dus:
O: 2 toast met boter
S: 7km trailrennen met 10km/uur
L: 2 harde broodjes met hummus
T: banaantje
D: burrito's met allerlei shizzle
T: wijntje met wat brood en camembert uit de oven![]()
An is dan ook gewoon gestoord...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:36 schreef Californium het volgende:
Goed bezig Moblo
@An: Wow!überhaupt handen en voeten zo vind ik knap!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef V1z0R het volgende:
[..]
An is dan ook gewoon gestoord...
Zo je hakken aantikken hoort niet
Alles doet ook zeer wanneer je het probeert.Ik kan mijn hakken nog niet aantikken. Mijn hielen staat ter hoogte van haar tenen. Maar no worry's, I will get thereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:11 schreef An24 het volgende:
[..]klinkt goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveerthnx!
Life is what happens while you are busy making other plans...
Ik kom nog niet eens halverwege en op je tenen kom je wel verder...../laatste keer dat ik hier uit het topic eens iets probeerquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:29 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik kan mijn hakken nog niet aantikken. Mijn hielen staat ter hoogte van haar tenen. Maar no worry's, I will get there
Indisch! Nom!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:06 schreef Jagärtrut het volgende:
vanuit Malmö.we zijn al halverwege! Lekker Indisch gegeten hier, en morgen door. Helaas wordt het kut weer in Berlijn de komende tijd..
Ik heb ook ooit een Duitse bruiloft gehad met spelletjes!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:58 schreef _aurum_ het volgende:
Duitse bruiloft overleefd, was leuk! Met spelletjes idd![]()
Nu lekker onderweg naar huis, eigen bedje slaapt het lekkerst
's morgens dus alleen die kwark. Tussen de middag dan een paar boterhammen of soms een tosti en meestal een snackje (frikandel ofzo). En 's avond gewoon warm eten en dat kan verschillen van aardappelen, groente en vlees tot spaghetti of rijst en af en toe patat met een frikandel en kroket.quote:Op zondag 23 juni 2013 09:07 schreef loveli het volgende:
Het kan een bron van eiwitten voor je zijn, hoe gezond het is hangt ook af van de rest van je voedingspatroon.
Ja, aan smaakjes moet je dus niet beginnenquote:Op zondag 23 juni 2013 09:45 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
's morgens dus alleen die kwark. Tussen de middag dan een paar boterhammen of soms een tosti en meestal een snackje (frikandel ofzo). En 's avond gewoon warm eten en dat kan verschillen van aardappelen, groente en vlees tot spaghetti of rijst en af en toe patat met een frikandel en kroket.
Kan ontbijten met een bakje/bak kwark dan wel? Ik vind gewone kwark niet zo lekker dus ik heb wel meestal straciatella of een andere smaak zoals aardbei, banaan of vanille.
Oké, dus zoals ik het nu eet is niet handig?quote:Op zondag 23 juni 2013 09:50 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ja, aan smaakjes moet je dus niet beginnenGewone kwark kun je heel lekker maken door er bijvoorbeeld noten of fruit aan toe te voegen. Zo eet ik mijn kwark: met verse ananas of diepvriesframbozen
Als je altijd van die straciatellakwark eet niet neequote:Op zondag 23 juni 2013 09:51 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, dus zoals ik het nu eet is niet handig?
Ohquote:Op zondag 23 juni 2013 09:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je altijd van die straciatellakwark eet niet neeDat is gewoon snoep verpakt als toetje.
570 kcal alleen aan kwark en weinig andere gezonde stofjes (114 kcal daarvan zijn eiwit; enige nuttige in dat eten).quote:Op zondag 23 juni 2013 10:04 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh. Dat eet ik dus iedere dag, zo'n 500 gram bakje, soms de helft daarvan
.
Oké. En is dat te doen denk je, als je het vergelijkt met wat ik voor de rest op een dag eet?quote:Op zondag 23 juni 2013 10:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
570 kcal alleen aan kwark en weinig andere gezonde stofjes (114 kcal daarvan zijn eiwit; enige nuttige in dat eten).
(dit zijn de getallen voor de Danio van Danone)
Dat moet je zelf bepalen, ik zou zoiets echt nooit als vervanging zien voor gezond eten. Topic heet ook 'gezond slank' hèquote:Op zondag 23 juni 2013 10:14 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké. En is dat te doen denk je, als je het vergelijkt met wat ik voor de rest op een dag eet?
Wat wil je?quote:Op zondag 23 juni 2013 10:14 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké. En is dat te doen denk je, als je het vergelijkt met wat ik voor de rest op een dag eet?
Ik wil eigenlijk afvallen.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat wil je?
Afvallen?
Gezond eten?
Aankomen?
Leren welke voedingsstoffen er in voedsel zit en welke jij daarvan nodig hebt?
Tip: je hebt geen suiker nodig. Sterker nog, suiker is slecht.
Tip 2: bekijk de voedingswaardelijst en ingredientenlijst van wat je opeet. Begin eens met die bak straciatellakwark. Vertel ons wat je ervan denkt.
Als je wilt afvallen, is het goed om eens naar je dag planning te kijken:quote:Op zondag 23 juni 2013 10:14 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dussssquote:Op zondag 23 juni 2013 09:45 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
's morgens dus alleen die kwark. Tussen de middag dan een paar boterhammen wat voor boterhammen? wat zit er op? brood is overrated, eet er een lekkere salade of een goed gevulde soep bij bij, in plaats van een snackje.of soms een tosti en meestal een snackje (frikandel ofzo). En 's avond gewoon warm eten en dat kan verschillen van aardappelen, groente en vlees tot spaghetti of rijst en af en toe patat met een frikandel en kroket. Veel te veel koolhydraten, heb je helemaal niet nodig. Eet vooral groenten en iets van vlees of vis. Heb je het gevoel dat het niet compleet is, neem extra rauwkost erbij
Kan ontbijten met een bakje/bak kwark dan wel? Ik vind gewone kwark niet zo lekker dus ik heb wel meestal straciatella of een andere smaak zoals aardbei, banaan of vanille.
quote:Op zondag 23 juni 2013 11:37 schreef anna82 het volgende:
Briljant die straciatella kwark
volgende keer dat ik een carrot cake bak wacht ik eerst even tot deze afgekoeld is voordat:
- ik hem uit de vorm haal
- De helft van de bodem blijft plakken
- Ik de cake omdraai om de bodem erop te plakken
- Alle fluffyness eruit gedrukt wordt door deze actie
- ik Martine Bijl mis om dit alles van commentaar te voorzien!
Dit lijkt me alleen niet zo'n goed idee als je wil afvallen.quote:
quote:Op zondag 23 juni 2013 11:37 schreef anna82 het volgende:
Briljant die straciatella kwark
volgende keer dat ik een carrot cake bak wacht ik eerst even tot deze afgekoeld is voordat:
- ik hem uit de vorm haal
- De helft van de bodem blijft plakken
- Ik de cake omdraai om de bodem erop te plakken
- Alle fluffyness eruit gedrukt wordt door deze actie
- ik Martine Bijl mis om dit alles van commentaar te voorzien!
Ik maak vaak kipburgers....met havermout als 'paneermeel', met worteltjes er door. Door de havermout wordt de burger echt super krokant aan de buitenkant en sappig aan de binnenkantquote:Op zondag 23 juni 2013 12:03 schreef V1z0R het volgende:
Frikandellen en hamburgers zijn qua voedingswaarde zo'n beetje het meest verschrikkelijke 'vlees' wat er is inderdaad.
Hamburger die je zelf maakt scheelt dan weer gigantisch en is vaak tienvoudig zo lekker.
Deze week hamburgers met habaneros er doorheen
Denk trouwens ook dat ik bruine bonen met habanerosalsa erin houd, die was echt lekker
Ik heb gisteren zo'n lekkere burger op bij het hardrockcafé!quote:Op zondag 23 juni 2013 12:03 schreef V1z0R het volgende:
Frikandellen en hamburgers zijn qua voedingswaarde zo'n beetje het meest verschrikkelijke 'vlees' wat er is inderdaad.
Hamburger die je zelf maakt scheelt dan weer gigantisch en is vaak tienvoudig zo lekker.
Deze week hamburgers met habaneros er doorheen
Denk trouwens ook dat ik bruine bonen met habanerosalsa erin houd, die was echt lekker
*die erin houd (minus de worteltjesquote:Op zondag 23 juni 2013 12:08 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik maak vaak kipburgers....met havermout als 'paneermeel', met worteltjes er door. Door de havermout wordt de burger echt super krokant aan de buitenkant en sappig aan de binnenkant
Je kunt de worteltjes vast wel vervangen door bruine bonenquote:Op zondag 23 juni 2013 12:15 schreef V1z0R het volgende:
[..]
*die erin houd (minus de worteltjes)* Maar maak je dan gehakt van de kip of gebruik je hele filets?
Kipgehakt inderdaad. Kan je zo kopen, of maken met de keukenmachine.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:15 schreef V1z0R het volgende:
[..]
*die erin houd (minus de worteltjes)* Maar maak je dan gehakt van de kip of gebruik je hele filets?
quote:Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Je kunt de worteltjes vast wel vervangen door bruine bonen![]()
* _Dido_ wegrent
Even eten!
Gezond en culi snob slank heet dit topic eigenlijkquote:Op zondag 23 juni 2013 11:56 schreef _mille-feuille_ het volgende:
Ik snap niet dat er nu weer zo hatelijk gedaan moet worden. Ze stelt toch gewoon een vraag?
[..]
Dit lijkt me alleen niet zo'n goed idee als je wil afvallen.
quote:Op zondag 23 juni 2013 13:05 schreef Probability het volgende:
Gezond en culi snob slank heet dit topic eigenlijk
Kon me niet voorstellen dat het geen BB-troll was in eerste instantie, begrijp de reacties wel.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:56 schreef _mille-feuille_ het volgende:
Ik snap niet dat er nu weer zo hatelijk gedaan moet worden. Ze stelt toch gewoon een vraag?
quote:Op zondag 23 juni 2013 13:05 schreef Probability het volgende:
[..]
Gezond en culi snob slank heet dit topic eigenlijk
Dankjewel voor je reactiequote:Op zondag 23 juni 2013 11:56 schreef _mille-feuille_ het volgende:
[..]
Dit lijkt me alleen niet zo'n goed idee als je wil afvallen.
Wahooow daar heb ik nou nooit last van, voor dingen als muffins *maak* ik ruimtequote:Op zondag 23 juni 2013 16:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, Si! Het was kort na de lunch en ik kreeg hem niet op. Freud heeft hem opgegeten
die vriendin raadde je kwark aan, geen kwark met een smaakje. Toch? Met kwark is niets mis.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie.
Ik snap die reacties ook niet zo, ik stelde gewoon een vraag. En ik zat ook niet te trollen ofzo (dat beperk ik tot KLB). Ik was ook eigenlijk niet van plan om hier nog te posten, tot ik jouw reactie zag.
Maar ik ga dan maar proberen om met die snackjes te stoppen. Kan ik het ook nog beperken tot 2x of 1x per week, of is het gewoon beter om er helemaal mee te stoppen?
En ik ga zoeken naar een alternatief voor die kwark die ik als ontbijt eet.
Blijkbaar was het toch niet zo slim om het advies van die vriendin blindelings op te volgen.
Ik vroeg me al af waarom het afvallen niet echt lukte.
Nee, ze heeft inderdaad niet gezegd dat het met een smaakje moest zijn. Maar dat heb ik ervan gemaakt omdat ik het zonder smaakje niet lekker vind. Ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakte.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:48 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
die vriendin raadde je kwark aan, geen kwark met een smaakje. Toch? Met kwark is niets mis.
dacht je serieus dat kwark met chocola net zo goed zou zijñ als kwark zonder?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee, ze heeft inderdaad niet gezegd dat het met een smaakje moest zijn. Maar dat heb ik ervan gemaakt omdat ik het zonder smaakje niet lekker vind. Ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakte.
Als taalvaardigheid een vereiste is voor je functie, kan ik me voorstellen dat de werkgever een inspanning mag verwachten van de medewerkers om dat niveau alsnog te bereiken. Als de medewerker het niveau dat voor het uitvoeren van zijn werkzaamheden ondanks redelijke inspanning niet haalt, is het tijd om met de werknemer in gesprek te gaan.quote:Op zondag 23 juni 2013 09:39 schreef _Dido_ het volgende:
Hee even een vraagje, misschien weten jullie het antwoord.
Stel dat een bedrijf veel klachten van klanten krijgt over de taalvaardigheid van medewerkers en het bedrijf stuurt de medewerkers verplicht op cursus. Mag je er dan consequenties aan verbinden als de medewerkers zakken voor de toets?
Eigenlijk wel jaquote:Op zondag 23 juni 2013 18:55 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dacht je serieus dat kwark met chocola net zo goed zou zijñ als kwark zonder?
Tip: vergelijk de verpakkingen van de producten eens, dan zie je dat er veel meer toevoegingen zitten in kwark met een smaakje.
Wat vind je zelf van je eetpatroon?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:27 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik vroeg me al af waarom het afvallen niet echt lukte.
quote:Op zondag 23 juni 2013 09:45 schreef AdoraBelle het volgende:
's morgens dus alleen die kwark. Tussen de middag dan een paar boterhammen of soms een tosti en meestal een snackje (frikandel ofzo). En 's avond gewoon warm eten en dat kan verschillen van aardappelen, groente en vlees tot spaghetti of rijst en af en toe patat met een frikandel en kroket.
Nou, ik vind het behalve die kwark (want dat weet ik nu) eigenlijk wel meevallen.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat vind je zelf van je eetpatroon?
[..]
Ik eigenlijk niet. Wat denk je dat je aan voeding nodig hebt op een dag om goed te kunnen functioneren en hoeveel daarvan krijg je daadwerkelijk binnen? Wat doe je naast eten aan beweging om af te vallen? Hier oud ben je, hoe lang, wat is je doel?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:05 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nou, ik vind het behalve die kwark (want dat weet ik nu) eigenlijk wel meevallen.
Van wat ik heb begrepen mag ik dagelijks zo'n 2000 kcal hebben. Dus als ik wil afvallen moet ik daar een beetje onder blijven.quote:
En kwaliteit van jouw eten doet er dan niet toe?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Van wat ik heb begrepen mag ik dagelijks zo'n 2000 kcal hebben. Dus als ik wil afvallen moet ik daar een beetje onder blijven.
Volgens mij zit ik daar nog wel onder.
Zoals ik al aangaf, 2000 kcal. En ik kan niet precies aangeven wat ik binnenkrijg, maar volgens mij is het wel ongeveer dat of minder als ik het zo bekijk.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet. Wat denk je dat je aan voeding nodig hebt op een dag om goed te kunnen functioneren en hoeveel daarvan krijg je daadwerkelijk binnen? Wat doe je naast eten aan beweging om af te vallen? Hier oud ben je, hoe lang, wat is je doel?
Met de info die je geeft kan ik niet zoveel.
De kwaliteit is op zich wel goed, lijkt me? Op die kwark na dan, maar dat heb ik net aangegeven dat ik dat dus niet wist toen ik het postte.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:27 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
En kwaliteit van jouw eten doet er dan niet toe?
De kwaliteit van wat je dagelijks eet, zoals jij het beschrijft is naar mijn mening laag. Je bent ook (nog) niet voedingsbewust bezig, omdat je geen overzicht hebt over wat je dagelijks eet en je de daadwerkelijke kwaliteit van wat je eet ook niet kan beoordelen.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
De kwaliteit is op zich wel goed, lijkt me? Op die kwark na dan, maar dat heb ik net aangegeven dat ik dat dus niet wist toen ik het postte.
Oké, hoe beoordeel ik de kwaliteit dan? En waar baseer jij het op?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:29 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
De kwaliteit van wat je dagelijks eet, zoals jij het beschrijft is naar mijn mening laag. Je bent ook (nog) niet voedingsbewust bezig, omdat je geen overzicht hebt over wat je dagelijks eet en je de daadwerkelijke kwaliteit van wat je eet ook niet kan beoordelen.
Wel het recept om in spaarstand te schieten.. Niet goed dusquote:Op zondag 23 juni 2013 12:08 schreef _mille-feuille_ het volgende:
Mijn lijstje van gister:
O: 2x koffie verkeerd en aardappelomelet
L: 500 gram rode vruchtenkwark![]()
D: 2 zachte bruine bolletjes met vegaburgers en curry + een schaaltje augurken
T: 2 glazen cider
Niet mijn beste lijstje ooit. En ja, ik eet ook smaakjeskwark, maar ik mag van me zelf alleen in het weekend 1 bak, voor de rest eet ik braaf gewone magere kwark.
Planning vandaag:
O: koffie verkeerd + aardappelomelet
L: groentesoep en 2 bruine bolletjes
T: ?
D: 2 volkoren pitabroodjes met pesto
Snacks, frikadellen kroketten patat. Veel troep, weinig voedingsstoffen.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:30 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, hoe beoordeel ik de kwaliteit dan? En waar baseer jij het op?
Dat doe je door kennis van zaken te hebben, middels literatuur over voedingsstoffen. Ik baseer het wetenschappelijk bewijs verkregen door literatuur erover en inmiddels al enkele jaren aan eigen kennis over hoe mijn lichaam reageert op wat voor een voedingsproducten.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:30 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, hoe beoordeel ik de kwaliteit dan? En waar baseer jij het op?
Ik las beschuit met fruitellaquote:Op zondag 23 juni 2013 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
O:
kaiserbrood met gerookte zalm, boursin, sla
Volkoren pistolet met boter, ham, gekookt ei, tomaat, komkommer, sla
Vers suikerbrood met boter
geroosterde witte boterham met boter en kristalsuiker
ciabatta met boter, kaas, salade, mosterd
cracker gerookte zalm en boursin
beschuit met nutella
fruit (appel, meloen, ananas, druiven, banaan)
melk
cappuccino
T's: 500 gram aardbeien, vandaag geplukt1 beschuit, paar dropjes, 150 gr kwark
D: Roergebakken groente met ketjap, kruiden, soja, knoflook, verse kropsla met verse kruiden e.d., tartaar
Dat was het wel
Nu gaan we een weekje op rantsoen
nutella met zoute stokjes ook!quote:
klinkt alsof je hebt ontbeten als een keizer, geluncht als een koning en gedineerd als een zwerver. Relatief danquote:Op zondag 23 juni 2013 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
O:
kaiserbrood met gerookte zalm, boursin, sla
Volkoren pistolet met boter, ham, gekookt ei, tomaat, komkommer, sla
Vers suikerbrood met boter
geroosterde witte boterham met boter en kristalsuiker
ciabatta met boter, kaas, salade, mosterd
cracker gerookte zalm en boursin
beschuit met nutella
fruit (appel, meloen, ananas, druiven, banaan)
melk
cappuccino
T's: 500 gram aardbeien, vandaag geplukt1 beschuit, paar dropjes, 150 gr kwark
D: Roergebakken groente met ketjap, kruiden, soja, knoflook, verse kropsla met verse kruiden e.d., tartaar
Dat was het wel
Nu gaan we een weekje op rantsoen
Ik eet alleen soms tussen de middag een snackje. Maar ik ga proberen om daarmee te stoppen. Die patat is hoogstens één keer per week, dat vind ik nog wel meevallen.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Snacks, frikadellen kroketten patat. Veel troep, weinig voedingsstoffen.
Of je hebt de ballen verstand van eten, of je zit te trollen.
Tof!! Fijn he zo genieten?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bruce was zo leuk dat Baard en ik net kaartjes hebben gekocht voor een van zijn andere concerten.
Yep, ontstoken sesambeentjes in de bal van m'n voet. Hoera voor Jillian op blote voeten doenquote:Op zondag 23 juni 2013 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgens mij was Bruce echt heel leuk he??
Dido, heb je last van je voet? Doe je rustig aan?
Mo, kweet niet hoe ik het weg krijg maar nu ben ik er ook wel even klaar mee hoor. Wel weer zin om morgen weer normaal te doen.
Fijn dat mr. Mo weer lekker loopt.
Had ik al gezegd dat Racoon echt ongelooflijk tof is? wat zijn ze live GOED... Laura Jansen is ook een topper, veel beter dan Caro.
De opposites hadden een leuke show.
De 3js was een blamage, wat een sukkels
Kane had ik geen zin meer in
Ik vond Racoon ook héél gaaf! Vond Laura Janssen wat minder, maar kwam ook doordat ik het koud had en haar eerste twee liedjes niet zo vond (single girls bv vind ik dan weer wél heel tof). Was na het tweede liedje weggegaan, was er al vanaf 13.30 en opposites/caro emerald hoefde ik niet per se heen en had geen zin om al die tijd op kane te wachten. Vond miss Montreal ook wel tof!quote:Op zondag 23 juni 2013 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Had ik al gezegd dat Racoon echt ongelooflijk tof is? wat zijn ze live GOED... Laura Jansen is ook een topper, veel beter dan Caro.
De opposites hadden een leuke show.
De 3js was een blamage, wat een sukkels
Kane had ik geen zin meer in
Vond Miss Montreal juist wat tegenvallen.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik vond Racoon ook héél gaaf! Vond Laura Janssen wat minder, maar kwam ook doordat ik het koud had en haar eerste twee liedjes niet zo vond (single girls bv vind ik dan weer wél heel tof). Was na het tweede liedje weggegaan, was er al vanaf 13.30 en opposites/caro emerald hoefde ik niet per se heen en had geen zin om al die tijd op kane te wachten. Vond miss Montreal ook wel tof!
vanilleroomijs met slagroom is het meest lekkere toetjequote:Op zondag 23 juni 2013 20:37 schreef An24 het volgende:
Leuk voor iedereen dat Bruce zo leuk was![]()
Er was geen BBQ dit keer, maar chinees. Niet fantastisch, maar wel ok gegeten. En zo'n klein postje vanilleroomijs.
Nu is het klaar met weekendlijstjes
Meiske toch!quote:Op zondag 23 juni 2013 20:32 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Yep, ontstoken sesambeentjes in de bal van m'n voet. Hoera voor Jillian op blote voeten doensoms ben ik zo overmoedig
komende twee weken even rustig aan idd
moet wel kunnen lopen in Rome. Misschien even langs huisarts en verder ijs, ijs, ijs en niet te veel belasten
Wat fijn dat je een fijn weekend had
Je leest wat je wilt lezen, ze probeert je te helpen en ze geeft je een keus. Of dat je de ballen verstand hebt over eten of dat je aan het trollen bent.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:21 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik eet alleen soms tussen de middag een snackje. Maar ik ga proberen om daarmee te stoppen. Die patat is hoogstens één keer per week, dat vind ik nog wel meevallen.
En ik ben serieus, ik snap niet waarom je het de hele tijd over trollen moet hebben. Ik stel hier gewoon een vraag en ik word hier bijna weggejaagd door jullie. Dat jullie zo serieus met eten bezig zijn betekent niet dat ik er ook van alles over weet.
Jaaa echt super!quote:
Dank jequote:Op zondag 23 juni 2013 20:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
vanilleroomijs met slagroom is het meest lekkere toetje
En ik vind je zo knap met je rare houdingen
ja goed hè, van de ene in de andere blessure. En ik had de waarschuwingsverhalen nog wel zo goed gelezenquote:Op zondag 23 juni 2013 20:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Meiske toch!
Leer eens te doseren. He tis bij jou echt hollen of stilstaan he?
X
Bietje klammig hooguit, tot aan het einde, toen barstte het losquote:
Dan was het dus erg cewl.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Bietje klammig hooguit, tot aan het einde, toen barstte het los![]()
/care
Probeer zo min mogelijk in de fabriek bewerkte producten te eten. Vind je kale kark niet lekker, dan kan je er bijvoorbeeld specerijen of fruit doorheen doen. Ikzelf vind limoen, of kaneel of munt met aardbeien bijvoorbeeld heel lekker.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:21 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik eet alleen soms tussen de middag een snackje. Maar ik ga proberen om daarmee te stoppen. Die patat is hoogstens één keer per week, dat vind ik nog wel meevallen.
En ik ben serieus, ik snap niet waarom je het de hele tijd over trollen moet hebben. Ik stel hier gewoon een vraag en ik word hier bijna weggejaagd door jullie. Dat jullie zo serieus met eten bezig zijn betekent niet dat ik er ook van alles over weet.
Jaaa! ^___^quote:
Ik had het ook niet geweten als DaDtje niet had gemeld dat ze kaartjes over hadquote:Op zondag 23 juni 2013 20:55 schreef the85mc het volgende:
Bruce is echt geweldig! Goed om te horen dat t zo'n goed concert was! Ik wist niet dat ie in nederland was helaas. Ik vind I'm on fire echt een mooi nummer.
Kuu Ef Tee trouwens! Toen ik hier kwam had ik alleen ervaring met het streepjesdieet van de Margriet die mn mamma altijd deed, waarbij je tussen de 1000 en 1200 moest etenquote:Op zondag 23 juni 2013 20:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Probeer zo min mogelijk in de fabriek bewerkte producten te eten. Vind je kale kark niet lekker, dan kan je er bijvoorbeeld specerijen of fruit doorheen doen. Ikzelf vind limoen, of kaneel of munt met aardbeien bijvoorbeeld heel lekker.
Als je af wilt vallen is het een goed idee om meer groente te eten dan je normaal zou doen en bijvoorbeeld een boterham minder te eten.
Verder bij het koken zakjes vermijden.
Wb de rest; ik snap niet helemaal waarom jullie zo reageren. Een aantal nu meer reguliere posters hebben vroeger gekkere ragen gesteld.
Nouja, blijkbaar is er dus nog iets mis met mijn eetpatroon volgens jullie, naast die kwak. Maar ik weet niet wat. Dat zou ik wel graag willen weten.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat wil je nog meer weten Adora?
Goed eten (bleeh, zeg ik) kan alleen maar als je de juiste informatie hebt.
Je kan zelf wel inschatten dat een frikandel veel vetten, zout, suiker (ja echt) en andere meuk bevat.
Maar soms is het voor een leek niet te voorzien.
Vleeswaren bijvoorbeeld zitten vol met zout en suiker
Fruit zit vol met suiker
Cruesli zit vol met suiker
"gezonde" voedingsrepen, drankjes, toetjes.. zitten alleen maar suikers in
Probeer zo puur mogelijk te eten en dat zelf te combineren en te kruiden.
Lekkerder, hoeft niet meer tijd te kosten en je leert er alleen maar van.
Het belangrijkste: PLANNEN en vooruitdenken!
Wat wil je eten? heb genoeg ingredienten in huis, waar ben je de volgende dag ?
Nouja, dit is wat ik eruit begrijp.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:43 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Je leest wat je wilt lezen, ze probeert je te helpen en ze geeft je een keus. Of dat je de ballen verstand hebt over eten of dat je aan het trollen bent.
In plaats van gepikeerd te zijn, kun je ook de aankomende tijd eens lijstjes gaan bijhouden wat je nou gedurende een dag eet. En begin met inlezen.
Iets vragen is makkelijk, dat je jezelf afvraagt of je kwarkvariant goed is is al een eerste stap. Maar wat voor een stappen ga je nu zetten? En beschouw dit draadje dan als iets waar je je kennis en gedrag aan kan spiegelen. Door middel van het posten van lijstjes en problemen waar je in je ontwikkeling tot gezond eten tegenaan loopt.
Met andere woorden, hoe veranderingsbereid ben je?
Mjah, ik heb je een serieuze reactie gegeven, maar daar reageer je niet op. Sterker nog, nadat meerdere mensen aangeven dat je beter geen frikandellen kan eten, blijf je zeggen dat dit eens in de week wel kan. Dus logisch dat sommigen op een bepaalde manier reageren.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:21 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dankjewel, hier heb ik wat aanquote:Op zondag 23 juni 2013 20:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Probeer zo min mogelijk in de fabriek bewerkte producten te eten. Vind je kale kark niet lekker, dan kan je er bijvoorbeeld specerijen of fruit doorheen doen. Ikzelf vind limoen, of kaneel of munt met aardbeien bijvoorbeeld heel lekker.
Als je af wilt vallen is het een goed idee om meer groente te eten dan je normaal zou doen en bijvoorbeeld een boterham minder te eten.
Verder bij het koken zakjes vermijden.
Wb de rest; ik snap niet helemaal waarom jullie zo reageren. Een aantal nu meer reguliere posters hebben vroeger gekkere ragen gesteld.
Probeer de switch te maken van kcal tellen naar voedingsstoffen checken, en dan een balans vinden tussen optimaal gezond en lekker etenquote:Op zondag 23 juni 2013 21:02 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nouja, blijkbaar is er dus nog iets mis met mijn eetpatroon volgens jullie, naast die kwak. Maar ik weet niet wat. Dat zou ik wel graag willen weten.
En dat van die frikandel wist ik ja, maar ik dacht dat als het er maar eentje is het niet zoveel uitmaakt. Ik vind ze lekker.
En dankjewel voor je uitleg, ik wist niet dat er echt bijna overal suikers in zitten en dat dingen waarvan je zou denken dat ze gezond zijn, dus eigenlijk niet zo gezond zijn.
En ja, bij plannen gaat het bij mij nog weleens mis.
Je gaat niet een boterham minder eten, maar je vervangt er eentje door groenten. Dan zit je net zo volquote:Op zondag 23 juni 2013 21:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dankjewel, hier heb ik wat aan. Wel een goed idee om dan zelf wat door de kwark heen te doen. Misschien moet ik dat maar eens proberen. Maar geen suiker erdoor dan lijkt me
.
Meer groente eten kan ik wel proberen. Een boterham minder eten weet ik niet of dat handig is. Dan houd ik één boterham over tussen de middag en dat is eigenlijk net niet genoeg voor me denk ik.
Koken met zakjes vermijden is nog wel een idee, dat ga ik proberen.
Ik vind het fijn dat jij zo vriendelijk reageert. Dankjewel.
Het kwam meer over als dat je me belachelijk maakte. Helemaal met diequote:Op zondag 23 juni 2013 21:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, ik heb je een serieuze reactie gegeven, maar daar reageer je niet op. Sterker nog, nadat meerdere mensen aangeven dat je beter geen frikandellen kan eten, blijf je zeggen dat dit eens in de week wel kan. Dus logisch dat sommigen op een bepaalde manier reageren.
En dat, uiteraardquote:Op zondag 23 juni 2013 21:13 schreef Mufasa208 het volgende:
Gezond, lekker en verantwoord kan ook. Gezond != vies.
Voor mij is het vooral het lekker maken van mijn eten.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En dat, uiteraard![]()
Al is het nog steeds een kwestie van balans vinden, in geval van yours truly
Diequote:Op zondag 23 juni 2013 21:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het kwam meer over als dat je me belachelijk maakte. Helemaal met diesmiley erachter. Daarom heb ik er niet op gereageerd. Ik snap ook niet wat je ermee bedoelde.
En dat van die frikandellen was een vraag, of ik daar helemaal mee moet stoppen of dat 1x of 2x per week ook voldoende is. Het gaat mij er niet om dat ik maar zo snel mogelijk afval, want als ik nooit eens iets lekkers mag of even wat ongezonds mag eten dan is er voor mij ook niet veel aan en ga ik het ook niet lang volhouden.
Brrr droog!quote:Op zondag 23 juni 2013 21:17 schreef Mufasa208 het volgende:
[..]
Voor mij is het vooral het lekker maken van mijn eten.Ik at eerst echt smerige dingen... soms nog steeds.
Maar dat is beter geworden door mijn lief.
Een voorbeeld van zo rond 2006 was het maken van kip, rijst en dan roerbakgroente in 2 van die grote curverbakken. Daar deed ik dan 2 dagen mee, om het dan ook droog op te eten.
De resultaten van toen vielen ook erg tegen in vergelijking met nu.
*knars knars*quote:Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Brrr droog!
Fijn dat het nu beter is, jullie praten trouwens altijd zo leuk over elkaar
Dat is waarquote:Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef _Dido_ het volgende:
Jongens, give her a breakIk ben nog niet vergeten dat ik ooit ook zo dacht als AdoraBelle. Het inzicht komt met de tijd
Wat tof dat je zo enthousiast bent!quote:Op zondag 23 juni 2013 20:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jaaa echt super!Echt heel tof om The Boss gewoon eens live te zien, met de E Street Band
Ik ben nu nog een beetje youtubefilmpjes aan het terugkijken
Stond ergens waar ik enige personal space had en het scherm gelukkig goed kon zien, en wauw, wat een positieve energie vanuit de band zegIk vond het HEEL tof
![]()
Heb helaas Shout gemist (we gingen vast richting bus, want wilden niet de laatste treinen missen), maar ik was sowieso al helemaal in mn nopjes zodra ze The River hadden gedaanEn Sherry Darling en Pay Me My Money Down waren feestjes! En Born in the USA natuurlijk enzo
Meebrullen
Wat waren jouw favo nummers, en die van Baard?![]()
![]()
Nog steeds blij dat ik via jou kaartjes heb gekocht, dus dank daarvoor!
Uit mijn eigen tuin of van velden waarvan ik weet dat ze niet bspoten zijn en niet langs een drukke weg liggen.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:42 schreef the85mc het volgende:
Ik vind dat best apart Tink.. Sommige dingen herken ik wel in de natuur, zoals wilde munt of zuring in natuurgebieden in de buurt van mijn ouders. Toch ben ik wel huiverig om dat soort dingen te eten omdat je niet weet of er toch gif of iets anders schadelijks over heen zit. Waar haal jij dat soort dingen?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om iemand van haar lengte te adviseren maar 1 boterham te eten als lunch, ook al vervang je die door groenten. Dat is toch veel te weinig.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef An24 het volgende:
[..]
Je gaat niet een boterham minder eten, maar je vervangt er eentje door groenten. Dan zit je net zo vol
Wel midden en wat achterin (wel redelijk naar voren, maar zag alleen stipjes op het podiumquote:Op zondag 23 juni 2013 21:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat tof dat je zo enthousiast bent!. Stond je in het midden en wat achteraan? Tijdens Born in the USA nog iemand in een groene trenchcoat bij haar vriendje op de schouders zien zitten?
.
Shout gemist?. Wel goeie zet om wat eerder weg te gaan, wij hebben er 2,5 uur over gedaan om Nijmegen zelfs maar uit te komen...
Meeste nummers had ik wel al eens live gehoord, maar So young and in love en Factory waren nieuw en tof! Baard vond alles leuk.. Dit gaat ons nog heel veel geld kosten.
. En hij zou eigenlijk niet eens mee!
Dat is te lastig voor mij denk ik. ik denk niet dat me dat gaat lukken met voedingsstoffen. Ik houd het wel bij kcal tellen nu.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Probeer de switch te maken van kcal tellen naar voedingsstoffen checken, en dan een balans vinden tussen optimaal gezond en lekker etenIs voor velen de uitdaging, maar wel een interessante
Je lichaam heeft sowieso voedingsstofjes nodig om goed te functioneren, of je nu 60 kilo weegt of 120
Okéquote:Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef An24 het volgende:
[..]
Je gaat niet een boterham minder eten, maar je vervangt er eentje door groenten. Dan zit je net zo vol
Hmmh okay. Alles is te leren he!quote:Op zondag 23 juni 2013 22:06 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat is te lastig voor mij denk ik. ik denk niet dat me dat gaat lukken met voedingsstoffen. Ik houd het wel bij kcal tellen nu.
Ja, dat kan ik ook niet ruiken dat het daarom was natuurlijk.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:20 schreef An24 het volgende:
[..]
Diewas omdat alles wat ik aan je lijstje aanpaste, ook in de openingspost kunt lezen. Veel mensen vallen hier vaak ook in herhaling als ze 'binnen vallen' zonder de openingspost te lezen. Dat vind ik soms jammer. Als je echt gezonder wilt, dan steek je daar energie in. Maar goed, dat is mijn instelling, ik snap ook dat dit bij iedereen anders werkt.
'Nooit iets lekkers' vind ik zelf ook apart. Als je gezond eet met veel groenten en fruit, zul je merken dat je niet eens meer behoefte krijgt aan 'crap'. Zo werkt je lijf nu eenmaal. Dus probeer het gewoon een tijdje zonder "ja maar" opmerkingen. Je zult zien dat je lijf dan heel anders gaat reageren.
Tja, in die situatie begrijp ik het wel. Maar toch is het niet echt fijn om wanneer je hier iets post meteen afgesnauwd te worden of verweten te worden dat je aan het trollen bent. Zo zorg je ervoor dat het vooral de vaste clique is die hier kan posten en er geen ruimte is voor nieuwkomers.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:20 schreef the85mc het volgende:
Adorabella, vat t niet persoonlijk op. Iedere week komt iemand hier eens binnenvallen met slechte eetgewoonten, of mensen die allemaal light varianten eten en drinken die denken gezond te doen. Als er dan tips worden gegeven is het vaak: ja, maar... blabla. Dus uiteindelijk komt het erop neer dat veel goedbedoelde tips niet ter harte worden genomen. Als dat iedere week gebeurt worden sommigen wat cynisch/kritisch op nieuwkomers.
https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/quote:Op zondag 23 juni 2013 22:06 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat is te lastig voor mij denk ik. ik denk niet dat me dat gaat lukken met voedingsstoffen. Ik houd het wel bij kcal tellen nu.
Die op de schouders was ik dus.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wel midden en wat achterin (wel redelijk naar voren, maar zag alleen stipjes op het podium), maar heb niet op schouders van vriendje gezeten, da's vragen om ongelukken
![]()
Had wel een beige trenchcoat aan
Ik stond de hele tijd te wiebelen/bouncen en vriendje stond in alle rust te genieten zoals hij dat altijd doet
![]()
2,5 uurmet auto zeker? Dat scheen idd een crime te zijn geweest!
En ach, geld is tijdelijk, herinneringen heb je altijd wat aanMooi dat Baard het ook zo geniaal vond, afhankelijk van de locatie willen wij later ook weer!
Dus keep us posted als ie weer komt, hehe
Oe ja en So Young and in Love![]()
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik zeg toch ook niet minder eten? Ik zeg alleen dat als je je vol stopt met andere dingen, dat je geen niet zo veel 'vullings' middelen hoeft te eten. Het gaat er om dat de verhoudingen zoek zijn. Wat mij betreft blijft AB net zo veel brood eten. Als ze maar begrijpt dat ze daar niet gezonder van wordt, maar dat ze meer voedingsstoffen nodig heeft. De voedingsmiddelen die er voornamelijk zijn om te vullen worden dan vanzelf minder.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:10 schreef Perruche het volgende:
An, ik vind het een beetje vreemd om gelijk te roepen "minder brood, meer groenten". Dat jij functioneert op een broccoli per dag (bij wijze van) wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, en AB moet eerst maar even gewoon normaal eten denk ik. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Pff dan gooi je ook een kipfilet door je groenten. Brood is redelijk eenzijdig, niets mis mee, maar variatie is erg belangrijk. Je kan veel makkelijker ondervoed raken door boterhammen te eten, dan door je vol te stoppen met groenten, fruit en proteine.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:00 schreef _mille-feuille_ het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om iemand van haar lengte te adviseren maar 1 boterham te eten als lunch, ook al vervang je die door groenten. Dat is toch veel te weinig.
Adorabelle, wat Tink al zegt, als je aardbeien of ander zoet fruit in de kwark doet is het zoet genoeg. Ik zou ook eens wat verschillende soorten kwark proberen. Ze zijn niet allemaal even vies. Ik maak 's ochtends meestal een smoothie met magere yoghurt, banaan en diepvriesfruit. Misschien is dat iets?
Doe ik ook hoor. Zelf drink ik regelmatig schnaps en eet ik nog regelmatiger ijs. Het toverwoord bij mij is beweging.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik ook niet ruiken dat het daarom was natuurlijk.
En ik vind het toch wel fijn om zo af en toe wat ongezonds te eten wat lekker is. Maar goed, ik zal het proberen wat je zegt.
Ach, iedereen is hier nieuwkomer geweestquote:Op zondag 23 juni 2013 22:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Tja, in die situatie begrijp ik het wel. Maar toch is het niet echt fijn om wanneer je hier iets post meteen afgesnauwd te worden of verweten te worden dat je aan het trollen bent. Zo zorg je ervoor dat het vooral de vaste clique is die hier kan posten en er geen ruimte is voor nieuwkomers.
Joh, zelf eet ik ook niet perfect. Maar als je een tijd je best doet, kan je het ook makkelijker veroorloven om soms iets te eten dat minder goed voor je is. Zo kies ik een dag in het weekend om gewoon los te gaan als ik daar behoefte aan heb. Maar verder eet ik dan de hele week netjes.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik ook niet ruiken dat het daarom was natuurlijk.
En ik vind het toch wel fijn om zo af en toe wat ongezonds te eten wat lekker is. Maar goed, ik zal het proberen wat je zegt.
Oké, dan zou ik misschien nog wat meer aan beweging kunnen doen denk ik.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor. Zelf drink ik regelmatig schnaps en eet ik nog regelmatiger ijs. Het toverwoord bij mij is beweging.
Oh lolquote:Op zondag 23 juni 2013 22:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Die op de schouders was ik dus..
Oh, dat is wel een goed ideequote:Op zondag 23 juni 2013 22:25 schreef An24 het volgende:
[..]
Joh, zelf eet ik ook niet perfect. Maar als je een tijd je best doet, kan je het ook makkelijker veroorloven om soms iets te eten dat minder goed voor je is. Zo kies ik een dag in het weekend om gewoon los te gaan als ik daar behoefte aan heb. Maar verder eet ik dan de hele week netjes.
Veel succes!quote:Op zondag 23 juni 2013 22:31 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, dat is wel een goed idee.
Maar ik denk dat ik het allemaal eerst maar even moet laten bezinken. Het is nu allemaal wat veel voor me.
En dan later kijken wat voor mij het beste is en wat bij me past.
^^quote:
Slaap lekker Dido, en dankjewel voor je advies. Ik ga proberen m'n lijstjes hier te posten, als ik dat durf.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:33 schreef _Dido_ het volgende:
Ik vind het vooral raar en benauwend dat AB het advies krijgt zich in te lezen over voeding. Hallo, ze komt net kijken. Kleine stapjes enzo. Het hoeft niet meteen zo ingewikkeld.
Zoals al gezegd werd, AB: gewoon je lijstjes posten, dan krijg je feedback en kun je gaandeweg steeds meer gaan veranderen. Het is een proces dat veel tijd in beslag kan nemen, maar je zult zien dat steeds meer puzzelstukjes op hun plaats vallen en dat gezond eten ook heel lekker kan zijn
En nu ga ik slapen! Trusten, allen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |