abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128077586
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128077663
Ik vind 150 gr echt wel genoeg hoor :o
compact en kleverig.
pi_128077666
Haha een liter :D Dat doe ik ook nooit. 500 gram vind ik vrij veel, maar ik eet alleen de magere variant. Soms wil het niet echt en dan doe ik er een klein scheutje citroen/druiven siroop door. Dan is het zo weg.
pi_128078042
Prob, als je wil kan ik je ook wel helpen?
Heb toch bijna vakantie!

Lekker getraind :D
Alles net wat weer gepakt dan normaal en t ging goed *O*
Be someone that makes you happy
pi_128078231
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind 150 gr echt wel genoeg hoor :o
Dat :Y

Voorlopig lijstje maar weer eens:

O1: aardbeien met wat poedersuiker
S: 20 min heen lopen naar yoga school, een uur en kwartier les en weer terug lopen
O2: rijstwafel met pindakaas
L: garnalen, guacamole, bloemkool, broccoli en een beetje chilisaus
T: pure chocolade en thee met soyamelk
D: spelt-spinazietaart :9
T: geen idee.
pi_128078523
Dat zijn 3 lepels... Van zo weinig zou ik alleen maar chagrijnig worden :') :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128078720
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Dat zijn 3 lepels... Van zo weinig zou ik alleen maar chagrijnig worden :') :P
4 :{w

En ik gooi er altijd een banaan en nog wat in.
compact en kleverig.
pi_128078788
Ik eet ook minstens een halve bak kwark ongeveer 250 gr. Van 150 gr. zou ik niet vol zitten.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128078838
Ik at eerst ook steeds 200gr met diepvriesfruit, maar sinds ik de almhof magere kwark eet (en mn diepvriesfruit op is) eet ik als ontbijt 500gr (met twee theelepeltjes appelstroop). Die van almhof is zo lekker! :) daar eet ik gewoon van en dan is ineens de bak leeg.. zelfs zonder appelstroop is ie al lekker, met al helemaal.
pi_128079654
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:34 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat :Y

Voorlopig lijstje maar weer eens:

O1: aardbeien met wat poedersuiker
S: 20 min heen lopen naar yoga school, een uur en kwartier les en weer terug lopen
O2: rijstwafel met pindakaas
L: garnalen, guacamole, bloemkool, broccoli en een beetje chilisaus
T: pure chocolade en thee met soyamelk
D: spelt-spinazietaart :9
T: geen idee.
mmm!

Heb je een recept van die taart?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_128080026
Standaard 500g magere Aldi kwark. :Y

Alle verslagen zijn voldoende van de deadline van afgelopen maandag. Nu de profielen verder aanscherpen en dan woensdag het gesprek in.

Mijn stagedocent aan de telefoon: Je weet wie je hebt?
Ik: "Yups!"
Stagedocent: Dat wordt wel pittig.

Vandaar dat ik hem stress en mijn profielen aan het dichtimmeren ben. :')
pi_128080626
Spannende dag woensdag dus!

Mufasa, kun jij de handclap pull up al?
Nieuwe MH workout van Arie Boomsma. Vond m zelf een beetje ziek. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128080934
Uhuh! :Y

Handclap push ups? Met mijn rechterpols? Naah, wil mijn werk nog kunnen uitvoeren straks na het afstuderen. :D

Kan wel push ups met 60KG in een rugzak. :+
pi_128081045
Pull ups doet ie. :D
Maar ik vind het geen mooie oefening.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128081135
Je hebt ook een push up waarbij er ook nog eens achter de rug geklapt wordt, die zijn echt baas om te zien.
pi_128081604
Planning:

O: kwark met 2 pruimen, havermout, chiazaadjes, pompoenpitten en kokos
S: 45 min KT, half uur cardio
L: 2 speltbh met tonijnsalade van 1 blikje tonijn, wat kwark, beetje mayo, kappertjes en augurk
T: ?
D: linzen met spinazie, tomaat en paprika, 2 gekookte eitjes
T: drankje in de stad

Nu ben ik moe :')
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:15:38 #17
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128082209
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:59 schreef Nallie het volgende:
Planning:

O: kwark met 2 pruimen, havermout, chiazaadjes, pompoenpitten en kokos
S: 45 min KT, half uur cardio
L: 2 speltbh met tonijnsalade van 1 blikje tonijn, wat kwark, beetje mayo, kappertjes en augurk
D: linzen met spinazie, tomaat en paprika, 2 gekookte eitjes
T: drankje in de stad

Nu ben ik moe :')
Vrije dag?

Ik heb net even boodschappen gedaan en ga nu voor de tweede ronde. En dan lekker Griekse yoghurt eten :9~. Voor morgen bruine bolletjes met kaas mee, hoe atletiekdag :').
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:26:08 #18
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128082606
Hallo! Ik zie de wereld iets zonniger vandaag. Gehoord van de directie dat ik niet meteen mijn baan kwijt ben als ik per 1 augustus nog niet bevoegd ben. Niet dat ik het expres ga uitstellen, wil voor de zomer sowieso alles hebben ingeleverd in eerste versie in elk geval.

Maandag weer bellen met de studieadviseur over hoe mijn begeleiding verder gaat, en door wie enzo. Kan een beetje ademen. Nog steeds heel druk maar geen imminent doom meer.
Kwak
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:26:55 #19
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128082636
Thanks voor de steun gisteren. En verder vind ik 0 gram kwark precies goed. :7 zuivel :r
Kwak
pi_128082691
Stage met een voldoende afgesloten *O* maandag nog een deadline en dan heb ik geen reden meer tot emo-eten dus dan ook geen smoesjes meer.
Er moet weer gezond geleefd gaan worden.
pi_128082902
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:26 schreef kwakz0r het volgende:
Hallo! Ik zie de wereld iets zonniger vandaag. Gehoord van de directie dat ik niet meteen mijn baan kwijt ben als ik per 1 augustus nog niet bevoegd ben. Niet dat ik het expres ga uitstellen, wil voor de zomer sowieso alles hebben ingeleverd in eerste versie in elk geval.

Maandag weer bellen met de studieadviseur over hoe mijn begeleiding verder gaat, en door wie enzo. Kan een beetje ademen. Nog steeds heel druk maar geen imminent doom meer.
Fijn!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:37:05 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128083056
Fijn kwak.

Wat een fijn hotel. Flesje Heineken kost wel 4 euro, damn.
Wij gaan niet wandelen het regent constant een waait hard. Straks wel 3 km naar de wok wandelen en weer terug.

Mc en vlinder, misschien zien we elkaar morgen. Vind het prima
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128083601
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:15 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Vrije dag?

Ik heb net even boodschappen gedaan en ga nu voor de tweede ronde. En dan lekker Griekse yoghurt eten :9~. Voor morgen bruine bolletjes met kaas mee, hoe atletiekdag :').
Thuiswerken :Y Had alleen vanochtend 1 afspraak buiten de deur. Volledig natgeregend, kom ik aan is mn afspraak ziek }:| communiceren was geen optie ofzo :')
pi_128083978
Versie 2 verslag ingeleverd; beetje jammer dat ik erachter kwam dat ik voor de verlenging van mijn stage (6EC) nog een verslagje moet maken. Met mijn begeleider afgesproken dat we maandag van alles overleggen, incl. de paper die hij wil gaan schrijven van mijn resultaten *O*.
Vandaag trouwens een interessant college gehad over leptin, van 1 van de professoren hier, weer beetje wijzer hoe het menselijke lichaam werkt :)

(vooral lekker :'))Lijstje:
O: Muesli met kwark
L: (volkoren) tosti met geitenkaas, walnoten, honing
D: Nog onbekend, we gaan ergens eten, veel groente.
Ts: Cappuccino, 3 mini-babybell light kaasjes, aardbeien, stukje pure choco, kiwi, misschien nog een beetje kwark

Ik wilde nog even een rondje hardlopen doen, maar mijn spierpijn is nog niet helemaal weg, morgen zeker! ( :')).
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128084068
Bewegen helpt tegen spierpijn ^O^
pi_128084129
Dat is waar, maar niet normaal kunnen wandelen lijkt me niet een goed voorteken voor een lekker rondje hardlopen _O-! Zo triest ;(
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:03:58 #27
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128084165
quote:

Dat is fijn, die directie snapt ook wel dat dit niet jouw schuld is en dat je hard genoeg je best doet :)

Griekse yoghurt met havermout en ananas :9~
And eternity in an hour.
pi_128084709
Ohai!

Lijstjes update
O: dubbele bth kaas, caffe latte
T: smoothie met yoghurt en meloen
L: 200 gr gestoomde gemengde groenten, kleine punt hartige taart, rauwe rode paprika
T: 50 gr studentenhaver
T: 150 gr yoghurt met ananas
D: restjesdag :9
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:33:57 #29
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128085442
Echt handig om boodschappen te doen en dan vervolgens niet genoteerd te hebben welke recepten je nu eigenlijk wilde gaan maken :') Faal!

Lijstje:

S: Jillian
O: 225 gram kwark, 30 gr, walnoten, wat havermout, theelepel honing
T: niets, volgens mij
L: twee bth roomboter, twee gekookte eitjes
T: 250 ml Griekse yoghurt met havermout en verse ananas :9~
T: blikje cola :@, stukje chorizo :@ slaat nergens op, maar goed.
B :schoonmaken
D: iets met spinazie en champignons, maar moet het recept weer even opsnorren dus :')
And eternity in an hour.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:59:59 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128086427
Lijstje
O. Bruine bol met ham, melk, salade met gekookt ei
T krentenbol met kaas, paar dropjes, cola berenburg, flesje bier, 2 appels, banaan
D. Wokken.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128086433
Whoopwhoop, net is eindelijk een bewerking gelukt die ik al lang probeerde te doen in dat fijne programma! Heeft maar een ruime week tijd gekost :') Maar nu tijd voor weekend!

@Uniek, ik ben morgen niet in zwolle..
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:16:37 #32
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128087029
Jammer mc...

Zo wij gaan naar de wok. . Nom
pi_128089290
wij zouden bbq'en, maar het regent bijna...

Nu ga ik wafels bakken. Ook lekker.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:42:40 #34
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128089864
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Jammer mc...

Zo wij gaan naar de wok. . Nom
Ik vond je lijstje al weinig, maar nu snap ik waarom :+.

Eet smakelijk! :9 ik ga eens uitvogelen welk recept ik nu wilde maken :P

Lekker dagje vandaag. Ben al zo goed als klaar met schoonmaken (ik zie er altijd zo tegenop en ben in een uurtje klaar :')), zo koken en dan lekker lezen. En morgen lekker de hele dag met O+ hardlopen O+ bezig zijn. Zal vast spierpijn hebben zondag :').
And eternity in an hour.
pi_128090038
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:09 schreef Skoap het volgende:

[..]

mmm!

Euhmmm nee, moet ik ff opzoeken wat ik er allemaal precies in gooi.

Maar helaas zijn de plannen gewijzigd. Freud heeft te weinig spinazie gehaald en het is al laat. Het wordt nu dus pizza :') Morgen de taart dan maar en dan zal ik ook even het receptje maken.
pi_128090123
quote:

Fijn *O*
pi_128090139
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:27 schreef Sarabi het volgende:
Stage met een voldoende afgesloten *O* maandag nog een deadline en dan heb ik geen reden meer tot emo-eten dus dan ook geen smoesjes meer.
Er moet weer gezond geleefd gaan worden.
Jeej! En je hebt nu ook geen reden tot emo eten :{w
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:58:57 #38
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_128090444
Ik heb mijn bilspier verrekt tijdens het autorijden. Vandaag wordt het trainen niks :p
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_128090525
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:58 schreef Grielen het volgende:
Ik heb mijn bilspier verrekt tijdens het autorijden. Vandaag wordt het trainen niks :p
:o hoe doe je dat dan?
pi_128090613
Ook góed nieuws dus *O*

Mijn lijstje

O: twee sneeen brood met boterhamworst en rucola
L: kwark met banaan en appel
T: koffie, radijsjes, twee frambozen bij de supermarkt, drie snoepjes, een rauwe champignon.
D: spaghetti met rode saus.
T: ijskoffie: koffie, melk, suiker en ijsklontjes.

Misschien nog een haring vanavond, of iets anders, maar geen idee wat nog.
compact en kleverig.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:06:11 #41
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_128090746
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:00 schreef An24 het volgende:

[..]

:o hoe doe je dat dan?
Ik zat denk ik verkeerd, en ik moest over de N302 naar lelystad = 100.000 keer de koppeling intrappen. En ineens schoot het er in
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_128091030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:50 schreef An24 het volgende:

[..]

Jeej! En je hebt nu ook geen reden tot emo eten :{w
I know!
Ik dacht ook echt dat ik geen emo-eter was maar kennelijk wel.
pi_128091079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

I know!
ik ook hoor. Als ik me rot voel, ga ik eten. Of het moet héél erg zijn, dan eet ik juist niks meer.
compact en kleverig.
pi_128091535
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:06 schreef Grielen het volgende:

[..]

Ik zat denk ik verkeerd, en ik moest over de N302 naar lelystad = 100.000 keer de koppeling intrappen. En ineens schoot het er in
Auw ;(
pi_128091548
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

I know!
:*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:39:25 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128092241
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik ook hoor. Als ik me rot voel, ga ik eten. Of het moet héél erg zijn, dan eet ik juist niks meer.
^^
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:40:07 #47
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128092275
Ik weet niet of ik een emo-eter ben. Wel de neiging leuke dingen te vieren met eten, ben je dan een emo-eter? Ben meer gevoelig voor de geur van lekker eten als ik honger heb.
And eternity in an hour.
pi_128092368
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:40 schreef _Dido_ het volgende:
Ik weet niet of ik een emo-eter ben. Wel de neiging leuke dingen te vieren met eten, ben je dan een emo-eter? Ben meer gevoelig voor de geur van lekker eten als ik honger heb.
ik liep in de supermarkt en daar rook ik in een bepaald gangpad zó iets lekkers... Zoetig, gewoon, heel erg lekker. Dus ik zoeken waar het vandaan kwam, kon ik het gewoon niet vinden :o
Eigenlijk maar goed ook :')
compact en kleverig.
pi_128092683
Kun je overheen komen dat emo-eten...
M'n ma had/heeft dat en heeft ze mij in m'n tienerjaren ook aangeleerd. Is niets waar ik meer aan gewerkt heb dan dat wegwerken :@
pi_128092790
Zo, de hele kantoorweek de koekjes weten te negeren. Misschien ten koste van een chocoladereep her of der, maar toch: geen koekjes.

Lijst van vandaag
• 12,5 km hardlopen 9,3 km/u
• gebakken ei: 3 ei, 2 ons shi take, schep cottage cheese
• kantoorfruit: 2 appels, 2 peer
• bakje 1: 2 gekookte eieren, stuk spekbokking, komkommer
• bakje 2: spinaziericottataart, komkommer
• bakje 3: geblenderde halve banaan, halve peer, karnemelk
• 1 nieuwe haring
• borrelhapjes: plak leverworst, worst met augurk, gevuld ei, stuk zeeuws spek
• avondeten: roerbakschotel halve bloemkool, ons lamsgehakt, halve paprika, knoflookolijven
• toe: chocoladecreme van cacao, creme fraiche en een beetje suiker, wat peer, banaan en druiven, paar schepjes 10% yoghurt, paar in rum geweekte pruimen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_128092820
Hoe is de nieuwe trouwens? Nog niet geprobeerd...
De haring dan.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:52:07 #52
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128092839
Njum, volkoren spaghetti met spinazie, champignons wat uitgebakken spek :9
And eternity in an hour.
pi_128093033
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef V1z0R het volgende:
M'n ma had/heeft dat en heeft ze mij in m'n tienerjaren ook aangeleerd. Is niets waar ik meer aan gewerkt heb dan dat wegwerken :@
ik ben blij dat ik het niet zo erg heb dat dat nodig is.
Bovendien ben ik gewoon heel gelukkig de laatste jaren :@ dus heb ik er niet zo'n behoefte aan.
Enige momenten dat ik echt de hele dag door kan eten zijn een week voor mn ongesteldheid twee dagen ongeveer en als ik migraine heb :X gelukkig niet vaak. Afgelopen half jaar 1x *O*
compact en kleverig.
pi_128093244
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:57 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik ben blij dat ik het niet zo erg heb dat dat nodig is.
Bovendien ben ik gewoon heel gelukkig de laatste jaren :@ dus heb ik er niet zo'n behoefte aan.
Enige momenten dat ik echt de hele dag door kan eten zijn een week voor mn ongesteldheid twee dagen ongeveer en als ik migraine heb :X gelukkig niet vaak. Afgelopen half jaar 1x *O*
De enabler wegnemen scheelt natuurlijk ook :D
Ging op gegeven moment een doos kipburgers door per maand. Zaten 30 in en ik was de enige die ze at.

Waarom hebben vrouwen eigenlijk meer last van dingen zoals migraine? Hormonen?
pi_128093366
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ging op gegeven moment een doos kipburgers door per maand. Zaten 30 in en ik was de enige die ze at.

Dat of nekproblemen :')
pi_128093545
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:03 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat of nekproblemen :')
Valt dat dan ook onder migraine? :@

Dat is wel het voornaamste waar ik me gelukkig om stem, ik heb eigenlijk nooit kopzeert.
pi_128093589
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

ik weet het eigenlijk niet. Ik heb het al vanaf mn twaalfde, en dan een paar keer per jaar, dus valt prima mee te leven. Ik krijg ook geen hoofdpijn, maar tintelingen in mn armen en mond, tunnelzicht en misselijkheid. Die misselijkheid zorgt dat ik wil eten, het voelt nl als misselijkheid omdat ik honger heb.

En ik had geen nekklachten, nu inmiddels wel, ook wat vaker hoofdpijn sindsdien heb ik het idee, maar gelukkig geen migraine.
compact en kleverig.
pi_128093613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:49 schreef V1z0R het volgende:
Ik weet niet echt hoe ik aan het emo-eten ga werken.
Wil vooral weer normaal doen en dan moet het denk ik wel goed komen.
pi_128093629
Nekproblemen als oorzaak van migraine ;)
Maar volgens mij is t niet alleen dat of hormonen.
Kan nogal gecompliceerd zijn. Vriendinnetje van mij heeft t erg heftig en die loopt ook bij een neuroloog ervoor.

Gelukkig heb ik alleen vaak 'gewone' hoofdpijn :')
pi_128093954
:@ die symptomen i.c.m. noodzaak om te eten lijkt mij een indicatie voor suikerziekte Janies...
Li?!
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik weet niet echt hoe ik aan het emo-eten ga werken.
Wil vooral weer normaal doen en dan moet het denk ik wel goed komen.
Heb zo'n 5jr bij elke neiging dat te doen het onderdrukt door een liter of meer water te drinken.
Is nog maar weinig trek over wanneer je rondloopt met een klotsende buik.
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2013 @ 20:23:46 #61
70532 loveli
N
pi_128094275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Valt dat dan ook onder migraine? :@

Dat is wel het voornaamste waar ik me gelukkig om stem, ik heb eigenlijk nooit kopzeert.
Migraine is geen hoofdpijn.
crap in = crap out
pi_128094287
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:16 schreef V1z0R het volgende:
:@ die symptomen i.c.m. noodzaak om te eten lijkt mij een indicatie voor suikerziekte Janies...
Li?!

[..]

Heb zo'n 5jr bij elke neiging dat te doen het onderdrukt door een liter of meer water te drinken.
Is nog maar weinig trek over wanneer je rondloopt met een klotsende buik.
bron

quote:
Kenmerken:

Flikkerscotoom in het gezichtsveld
Visueel aura: troebel zicht, lichtflitsen, gedeeltelijk verlies van het gezichtsvermogen door flikkerscotomen. Deze visuele gewaarwordingen kunnen zich door het gezichtsveld verplaatsen, en nemen vaak de vorm aan van trillende gekartelde of gebogen zigzaglijnen, of gekleurde driehoekjes. Deze visuele verschijnselen verdwijnen meestal binnen een uur, en komen meer bij oudere personen voor (>40) dan bij jonge personen. Zij kunnen soms alleen optreden, en worden soms door een hoofdpijnaanval gevolgd. Soms treden ook andere neurologische uitvalsverschijnselen (bijvoorbeeld verlamming van een arm, niet uit de woorden kunnen komen, gevoelsstoornissen) op in de voorafgaande (prodromale) fase. Soms blijft na deze prodromen een hoofdpijnaanval zelfs uit, dit noemt men dan "aura sans migraine" ook wel "migraine sans migraine".
Kloppende hoofdpijn, meestal aan één kant van het hoofd
Pijn die verergert bij lichamelijke inspanning, vooral door te bukken

Sterke overgevoeligheid voor licht (fotofobie) en geluid (fonofobie)
Misselijkheid
Overgevoeligheid voor bepaalde geuren.
Concentratieverlies
Droge mond
De aura, de pijn en het verlies van concentratievermogen kunnen enkele uren tot dagen aanhouden.
de dikgedrukte dingen heb ik last van.
Allemaal kenmerken van migraine.

Ik kan bv ook 'appel' willen zeggen ofzo en dan écht niet op het woord komen. Of ik zeg bv ipv 'appel' 'fles' ofzo, dat is echt een rare gewaarwording :')
compact en kleverig.
pi_128094371
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

bron

[..]

de dikgedrukte dingen heb ik last van.
Allemaal kenmerken van migraine.
Ah, veel overlapping dus.
Maat van me heeft suikerziekte en die krijgt precies ook de symptomen die jij beschreef, vandaar.
pi_128094453
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:26 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ah, veel overlapping dus.
Maat van me heeft suikerziekte en die krijgt precies ook de symptomen die jij beschreef, vandaar.
mijn vader ook :Y
Heb ook regelmatig mn bloed laten checken ^O^ ook omdat ik bloed wil gaan geven.
compact en kleverig.
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2013 @ 20:28:43 #65
70532 loveli
N
pi_128094471
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:51 schreef V1z0R het volgende:
De haring dan.
Volgens de radio niet heel vet (15%) en volgens de hamsters volgende week in de actie.
crap in = crap out
pi_128094677
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:47 schreef An24 het volgende:

[..]

Euhmmm nee, moet ik ff opzoeken wat ik er allemaal precies in gooi.

Maar helaas zijn de plannen gewijzigd. Freud heeft te weinig spinazie gehaald en het is al laat. Het wordt nu dus pizza :') Morgen de taart dan maar en dan zal ik ook even het receptje maken.
thnx O+
pi_128094738
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Volgens de radio niet heel vet (15%) en volgens de hamsters volgende week in de actie.
Maar is 'ie lekker? :D
C1000 in dorp waar ik werk word een Appie maar zelf nogal huiverig over haring uit de super. Zal misschien psychologisch zijn maar je haring die voor je ogen wordt schoon gemaakt doet toch iets :@
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

mijn vader ook :Y
Heb ook regelmatig mn bloed laten checken ^O^ ook omdat ik bloed wil gaan geven.
^O^
pi_128094806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maar is 'ie lekker? :D
C1000 in dorp waar ik werk word een Appie maar zelf nogal huiverig over haring uit de super. Zal misschien psychologisch zijn maar je haring die voor je ogen wordt schoon gemaakt doet toch iets :@

[..]

^O^
ik heb ook haring uit de supermarkt gehaald, normaal niet maar zag t nu liggen en had er zin in.
Dus straks een harinkje ^O^ of morgen.
compact en kleverig.
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2013 @ 22:30:24 #69
70532 loveli
N
pi_128100536
echo...
crap in = crap out
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:33:43 #70
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128100677
2 soep 8 borden vol met wok 2 met bakplaat. Garnalen op bakplaat Nog nooit zo lekker gehad.
4 bomen ijs 4x slagroom. Disco spekjes enz..Mijn lief had net foto's genomen en die kg mag ik er wel bij ha. Jetje
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:37:08 #71
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128100850
Lijstje
D. Turkse pizza met groente en saus
T. Stuk appelcake + bakje aardbeien met kwark
S. Jillian zonder gewichten
L. Half pak spinazie + zalm met sesam, olie, limoen en honing + 5 aardbeien, 12 kersen, 2 abrikozen
T. Havermout
O. Kwark met amandelen en pijnboompitten
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128101303
Zo, even flink losgegaan in de sportschool. Ik voel nu mn hamstrings al trekken :')
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:46:03 #73
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128101323
Oja lijstje:

M: ):O
O: (om 11:30)250 gr kwark, 2 el vlaaivulling, 2 el muesli
L: 3 bth: komkommersalade, hagelslag, pepercervelaat )
T: 1 beschuit met muisjes
D: 1/4e Spaanse tomatentaart, sla
T: 2 bonbons

No wonder dat die buik blijft :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:59:09 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128102017
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja lijstje:

O: (om 11:30)250 gr kwark, 2 el vlaaivulling, 2 el muesli
M: ):O best
L: 3 bth: komkommersalade, hagelslag, pepercervelaat )
T: 1 beschuit met muisjes
D: 1/4e Spaanse tomatentaart, sla
T: 2 bonbons

No wonder dat die buik blijft :').
Je eet best weinig voor iemand die bv geeft.

En je hebt een buik omdat je voorraden hebt aangelegd voor de bv periode en omdat je spieren zijn uitgerekt.
Niet gaan lijnen hoor. De afvalstoffen komen in de melk terecht.
pi_128103475
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je eet best weinig voor iemand die bv geeft.

En je hebt een buik omdat je voorraden hebt aangelegd voor de bv periode en omdat je spieren zijn uitgerekt.
Niet gaan lijnen hoor. De afvalstoffen komen in de melk terecht.
Ik vind dit geen lijnen....xm eet alleen bewerkte producten. Schuif er eens primair verse groenten en fruit in XM! Jij en je kleine hebben dat nodig :*
pi_128103569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstje
D. Turkse pizza met groente en saus
T. Stuk appelcake + bakje aardbeien met kwark
S. Jillian zonder gewichten
L. Half pak spinazie + zalm met sesam, olie, limoen en honing + 5 aardbeien, 12 kersen, 2 abrikozen
T. Havermout
O. Kwark met amandelen en pijnboompitten
Turkse pizza! My nemesis :9
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2013 @ 23:37:53 #77
70532 loveli
N
pi_128104144
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Spannende dag woensdag dus!

Mufasa, kun jij de handclap pull up al?
Nieuwe MH workout van Arie Boomsma. Vond m zelf een beetje ziek. :D
Kom ik met m'n halve pull-up *schijt ik ben een vrouw waarom zou ik een pull-up moeten kunnen doen* en dan doe ik 1 chin-up.
/she-hulk
crap in = crap out
  zaterdag 22 juni 2013 @ 00:03:13 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128105371
Ik hou van hotels. Straks ontbijten. .nom
  Vis een optie? zaterdag 22 juni 2013 @ 00:05:21 #79
70532 loveli
N
pi_128105464
Eerst slapen, toch?
crap in = crap out
pi_128108541
quote:
De haring dan.
Haha ik werd nog gevraagd voor de première
Worry is a misuse of imagination
pi_128109854
Mogge!
Ik heb de hardloopkledij al aan, nu nog vertrekken. Ben ook al wel buiten geweest, het is lekker.

quote:
De haring dan.
Och, dit was niet mijn favoriete haringkraam (maar ze hebben wel goeie spekbokking, daarom kom ik er toch). Haring uit de supermarkt heb ik nooit gegeten en dat ga ik ook echt niet doen :N.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 juni 2013 @ 06:50:33 #82
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128110150
Mogguh!

Zo irritant dat ik me niet even lekker kan uitrekken zonder dat het in m'n kuit schiet. Voel de kramp van gisteren nu nog steeds :{. En ik neem al magnesium- en calciumtabletten.
And eternity in an hour.
pi_128110178
Meer kalium?
pi_128110347
:D ik was al 7:30 wakker :D
  zaterdag 22 juni 2013 @ 08:05:56 #85
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128110377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:00 schreef Perruche het volgende:
Ik om half 6 al :P Maar sigme wint het :P

Mooi weer, zo lekker fietsen O+.
And eternity in an hour.
pi_128110415
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:00 schreef Perruche het volgende:
Iets na 5, wandeling gedaan, even in park gezeten. Nu naar kapper en straks sportschool. :)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 08:14:00 #87
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128110437
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Iets na 5, wandeling gedaan, even in park gezeten. Nu naar kapper en straks sportschool. :)
Op dat tijdstip? :o zal lekker rustig zijn geweest.

Hier is het fijn weer! *O* Hopelijk blijft dat de rest van de dag zo...
And eternity in an hour.
pi_128110474
Vandaag naar Bruce! Duimen jullie voor ons dat het droog blijft?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 08:22:18 #89
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128110494
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als jij ook voor mij duimt ;)

Bruce is dus buiten? Dat is wel tof :) Waar?
And eternity in an hour.
pi_128110567
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
:Y ken veel mensen die gaan en ik duim voor jullie allemaal! Vooral heel erg veel plezier O+

Vandaag ga ik ook maar haring halen voor mijn lunch *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128110576
Zo ontbijten, aankleden en op naar Keulen.. Met spierpijn!
pi_128110606
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo ontbijten, aankleden en op naar Keulen.. Met spierpijn!
En jij veel plezier bij Bon Jovi 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128110607
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:22 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Als jij ook voor mij duimt ;)

Bruce is dus buiten? Dat is wel tof :) Waar?
Goffertpark, Nijmegen.

We duimen voor elkaar!
pi_128110645
Jij ook veel plezier, Joycie! Is het in het Rhein Energie Stadion? Daar kun je als het mooi weer is van te voren nog heerlijk op het grasveld liggen.
pi_128110711
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jij ook veel plezier, Joycie! Is het in het Rhein Energie Stadion? Daar kun je als het mooi weer is van te voren nog heerlijk op het grasveld liggen.
Volgens mij wel.. alleen mijn vriend is er van overtuigt dat het overdekt is... niet dus? Wij gaan vanmiddag eerst lekker lunchen, de lush leegkopen en dan langzaam aan richting Bon Jovi, ben benieuwd!
pi_128110845
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:53 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Volgens mij wel.. alleen mijn vriend is er van overtuigt dat het overdekt is... niet dus? Wij gaan vanmiddag eerst lekker lunchen, de lush leegkopen en dan langzaam aan richting Bon Jovi, ben benieuwd!
Rond het stadion is een groot grasveld. Ik neem aan dat bij slecht weer het dak van het stadion wel dicht gaat, ja. Toen ik er was vorig jaar was het 30 graden, dus toen hoefde dat niet. :P.
pi_128110868
Hallo :W
Het is erg mooi hier. Maar ik begrijp dat het weer stukken beter is in nederland. Een paar dagen terug regende het zo hard dat er straten overstroomden, we moesten van de camping. En s nachts is het zeer koud. Lief wil nooit meer kamperen :P
pi_128110986
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hallo :W
Het is erg mooi hier. Maar ik begrijp dat het weer stukken beter is in nederland. Een paar dagen terug regende het zo hard dat er straten overstroomden, we moesten van de camping. En s nachts is het zeer koud. Lief wil nooit meer kamperen :P
Waar ben je op het moment? En hier heeft het de afgelopen 2 dagen ook enorm geregend hoor. Het is hier eindelijk droog.
pi_128110994
Mogguh!

Ik heb Belgische en Nederlandse haring op, ik vind ze lekker :Y)

Straks naar een bruiloft, maar eerst chocola inslaan O-)

Lijstje gister was raar:

O: Omelet
T: handje noten en wat cherry tomaatjes
T: 1/2 kokosmakroon
L: salade en 2 haringen
D: currry met rijst, naanbrood
T: nog honger dus 2 stukken gegrilde kip
T: 1/2 bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128111023
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waar ben je op het moment? En hier heeft het de afgelopen 2 dagen ook enorm geregend hoor. Het is hier eindelijk droog.
Pyreneeen. Ontieglijk mooi!
Het weekend was warmer dan hier in elk geval. En nog een paar dagen barcelona :)
pi_128111042
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

Pyreneeen. Ontieglijk mooi!
Het weekend was warmer dan hier in elk geval. En nog een paar dagen barcelona :)
Heerlijk! Ik hoop dat de weersverwachting nu een stuk beter is voor jullie.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:13:18 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128111426
Buikgriep ;(. Zeer arelaxed icm borstvoeding -O-. En niet met m'n meisje kunnen knuffelen :'(. Bah.
pi_128111861
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Buikgriep ;(. Zeer arelaxed icm borstvoeding -O-. En niet met m'n meisje kunnen knuffelen :'(. Bah.
:*

Morgen :W Niet zo goed geslapen hier....dus een stukje op internet zitten lezen. Mijn fitnessblad Oxygen stopt er mee. Het moeder bedrijf is failliet. Gelukkig had ik nog maar een paar maandjes abbo
pi_128111873
:W

O+ gaat ook naar Bruce! Niet naar binnen, maar gewoon buiten de hekken van het geluid genieten; we wonen op 8 minuten lopen van het Goffert :) helaas niet al te lang meer ;(. Soundcheck is al begonnen en de wind staat de goede kant op!

O+ is geaccepteerd op zijn master naar Keuze in Groningen *O* Jeej!!!

[ Bericht 8% gewijzigd door Californium op 22-06-2013 10:53:08 (Het is te vroeg! ) ]
pi_128113096
Ik was om half 6 thuis :')
Wel tof om op dat tijdstip door de stad te fietsen O+
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:00:51 #106
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128116576
Beterschap Xm.

Veel plezier bij Brucem

Wij zijn binnen, mensen te vertrouwen op Internet. Hier regent het erg bah maar eerste biertje zit er in
pi_128118032
Groningen is ook leuk hoor Californium :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:14 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Op dat tijdstip? :o zal lekker rustig zijn geweest.

Hier is het fijn weer! *O* Hopelijk blijft dat de rest van de dag zo...
:Y

XM beterschap!

Uniek en de Bruce-gangers veel plezier! ^O^
pi_128118161
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:58 schreef V1z0R het volgende:
Groningen is ook leuk hoor Californium :)

[..]

:Y

XM beterschap!

Uniek en de Bruce-gangers veel plezier! ^O^
Weet ik ook wel :D, maar heb hier 8 jaar gestudeerd dus even een omslag! Heb er wel erg veel zin in! Alleen kan ik er moeilijk van genieten want stage afsluiten en nog scriptie(tje) schrijven ;(

En idd, veel plezier voor de Bruce-gangers! Tis reeds weer droog *O* (helaas wel een donkere wolk).
pi_128118465
Klinkt bijna als een foute polka-bandnaam, Uniek en de Bruce-gangers met hun megahit "Weiße Tiroler nächte" :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:03 schreef Californium het volgende:

[..]

Weet ik ook wel :D, maar heb hier 8 jaar gestudeerd dus even een omslag! Heb er wel erg veel zin in! Alleen kan ik er moeilijk van genieten want stage afsluiten en nog scriptie(tje) schrijven ;(

En idd, veel plezier voor de Bruce-gangers! Tis reeds weer droog *O* (helaas wel een donkere wolk).
Komt vast goed :Y dan maar genieten met een biertje op de grote markt. :P
pi_128119280
Dat gaat zeker goedkomen! Je woont zelf in Groningen of je bent er bekend? Nog leuke /gezellige kroegjes met lekkere (speciaal) biertjes? En leuke restaurantjes waar je goed kan eten? Hebben ongeveer 2 weken voordat studie / werk begint dus dan moeten we even de stad verkennen :D
pi_128119603
Kwam er wel eens (vooral met Koninginnedag en op donderdagen toen ik zelf nog studeerde(mag je het zo noemen als je HBO deed? :@)) en wat kameraden wonen er. Maar zijn hier mensen die Grunn veel beter kennen dan ik en dus die vragen beter kunnen beantwoorden :D
pi_128119718
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:56 schreef V1z0R het volgende:
Kwam er wel eens (vooral met Koninginnedag en op donderdagen toen ik zelf nog studeerde(mag je het zo noemen als je HBO deed? :@)) en wat kameraden wonen er. Maar zijn hier mensen die Grunn veel beter kennen dan ik en dus die vragen beter kunnen beantwoorden :D
Ja, ik vind dat dat mag want ik heb ook eerst HBO gedaan en daarna verder met pre-master en master op de RU :) en op het HBO was het soms moeilijker dan op de uni.

Voor de mensen die in Grunn wonen; tips zijn welkom O-) *O* Thx!
pi_128120182
Ik heb nooit universiteit gedaan :@
Al heb ik het 'ooit' eens overwogen.

Wel VWO/havo, havo/mavo, mavo, MBO en HBO... Heb me breed georiënteerd :+
Ook zo'n beetje alles net iets langer dan nodig :')

Drie Gezusters vond ik trouwens altijd wel leuk maar was rond de 19 toen ik daar vaak kwam.
pi_128121041
Er iets nog steeds niets mis met een HBO opleiding hoor :P, of met breed oriënteren :+ maar ik wist dat ik een PhD wilde doen dus was een Master nodig :)

Drie Gezusters hebben we hier ook! Was idd leuk toen ik 19 was.... :+
pi_128121241
Wedstrijdje gerend weer vandaag. Is een race die 4 keer per jaar wordt gedaan, zelfde parcours. Dit was de tweede keer, en heb 3 minuut 43 van m'n tijd van vorige keer afgerend *O*

Daarna lekker 2 broodjes hummus gegeten en vanavond eten we burritos / volkorenwraps met gehakt/kidneybonen/verse salsa etc. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijstje dus:

O: 2 toast met boter
S: 7km trailrennen met 10km/uur
L: 2 harde broodjes met hummus
T: banaantje
D: burrito's met allerlei shizzle
T: wijntje met wat brood en camembert uit de oven
Ja doei.
pi_128121483
Leuk Mo!

Ben toch wel een beetje moe :P

Lijstje:

O: havermout, banaan, cacao
L: tom kha kai soep
D: ga zo tapas eten :9
T: koffie verkeerd, misschien nog een appel

Dus... :')
Gelukkig had ik gister veel groente!
pi_128122225
Mo _O_ Goede kop ook! :D
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 17:31:53 #118
18653 crew  D.
pi_128122371
In de 15 dagen dat ik nu level 3 van Jillian doe ben ik al aan de 4e uploader op Youtube toe :Y

Kennelijk worden ze steeds offline gehaald :P
pi_128122502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:26 schreef V1z0R het volgende:
Mo _O_ Goede kop ook! :D
Ja, charming as ever! :P
Ja doei.
pi_128122688
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:31 schreef D. het volgende:
In de 15 dagen dat ik nu level 3 van Jillian doe ben ik al aan de 4e uploader op Youtube toe :Y

Er zijn programma's waarmee je ze kunt downloaden ;)

En bedrijven willen nou eenmaal alleen zelf winst maken op dingen die in hun naam zijn ontwikkeld. Zo ben ik strafbaar voor een boete van rond de 30.000 wanneer ik bij ontslag of baanwisseling mijn inhoudelijke kennis gebruik om een ander bedrijf te verrijken.
Dat staat dus echt in mijn contract :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, charming as ever! :P
PR verbeteren en blijven lachen betekend dikke ^O^ van mijn kant :Y
pi_128122732
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:31 schreef D. het volgende:

http://www.vidtomp3.com/ doet het altijd prima (heb nog geen virussen opgelopen oid).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128122887
Ik heb jillian wel ergens staan, linkje hebben? :)
Ja doei.
pi_128122914
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:43 schreef V1z0R het volgende:

PR verbeteren en blijven lachen betekend dikke ^O^ van mijn kant :Y
Ben wel zeer content met de verbetering ja :+ Thanks O+
Ja doei.
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 18:01:47 #124
18653 crew  D.
pi_128123256
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:43 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Er zijn programma's waarmee je ze kunt downloaden ;)

En bedrijven willen nou eenmaal alleen zelf winst maken op dingen die in hun naam zijn ontwikkeld. Zo ben ik strafbaar voor een boete van rond de 30.000 wanneer ik bij ontslag of baanwisseling mijn inhoudelijke kennis gebruik om een ander bedrijf te verrijken.
Dat staat dus echt in mijn contract :@

Weet ik, maar met YT ging het net zo makkelijk :Y

En ook met geheimhouding ben ik bekend, je moest eens weten...maar dat mag ik dus niet vertellen :P
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 18:02:56 #125
18653 crew  D.
pi_128123283
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:44 schreef Chicolate het volgende:

[..]

http://www.vidtomp3.com/ doet het altijd prima (heb nog geen virussen opgelopen oid).
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb jillian wel ergens staan, linkje hebben? :)
Hij staat vooralsnog gewoon op YT, dus ik 'spring' gewoon verder :P
pi_128123910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 18:01 schreef D. het volgende:

[..]

Weet ik, maar met YT ging het net zo makkelijk :Y

En ook met geheimhouding ben ik bekend, je moest eens weten...maar dat mag ik dus niet vertellen :P
:D

Wel gek trouwens, stiekem zijn ICT'ers de mensen die tegenwoordig echt alles in hun handen hebben zonder al die massa's geld.
Scheelt dan weer dat 99,9999% van de ICT'ers moraliteit hoog in 't vaandel hebben :+
  zaterdag 22 juni 2013 @ 18:36:04 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128124034
Lijstje
O. Duits broodje met oude kaas + bakje met fruitsalade
S. Jillian3 zonder gewichten
L. Spinaziesalade met geitenkaas, abrikoos, cashew en dressing + 3 boterhammen bretonse boter
T. Nieuwe haring + 3 leonidasbonbons + 5 dropjes
D. Duits broodje met mierikswortelcreme, zalm en veldsla
pi_128124584
Mijn lijstje van vandaag:

O: twee sneeen brood, een met rambozenconfiture en een met stroop
S: crosstrainer, kt, fietsen, roeien
L: twee sneeen brood, een met gebakken ei met rucola en bosuitje en een met een plak rookkaas
T: halve volkoreneierkoek, wat over was van de ijskoffie van gisteren, stukje kip bij de supermarkt
D: broccoli, aardappelen, kipfilet
T: kwark met banaan, haring.

Misschien dat ik nog een glaasje witte chocoladelikeur pak :9 maar denk het niet, is niet zo'n goede combi met mn haring :')
compact en kleverig.
pi_128124653
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
Wedstrijdje gerend weer vandaag. Is een race die 4 keer per jaar wordt gedaan, zelfde parcours. Dit was de tweede keer, en heb 3 minuut 43 van m'n tijd van vorige keer afgerend *O*

Daarna lekker 2 broodjes hummus gegeten en vanavond eten we burritos / volkorenwraps met gehakt/kidneybonen/verse salsa etc. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wauw! Mooi resultaat! ^O^
compact en kleverig.
pi_128125017
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:09 schreef Skoap het volgende:

[..]

mmm!

SPOILER
Zo ongeveer :')

[ Bericht 3% gewijzigd door An24 op 22-06-2013 19:19:39 ]
pi_128125528
Ongeveer lijstje:

O: spelt zuurdesembrood met olijfolie, beker thee met soyamelk
S: een uurtje yoga
L: aspergesalade met ham, een eitje bieslook en wat kaas
T's: koffie, een paar M&M's, wat ham-kaas chips, een stukje kaas en olijfjes. Twee wijntjes (verjaardag)
D: spelt-spinazietaart
T: een magnum creme brulee

Weekendlijstje *O*

En vandaag lukte een nieuwe asana:

Mijn hoofd was dichter bij de grond (want ik mag nu mijn nek niet zo buigen) en de backbend was minder diep (handen minder dicht bij de voeten), maar het begin is er *O*
pi_128125698
Goed bezig Moblo :)
@An: Wow! :o überhaupt handen en voeten zo vind ik knap!
pi_128125792
De wind staat de goede kant op! *O* Meegenieten met Bruce!!
pi_128125843
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:36 schreef Californium het volgende:
Dank. Het is ook super zwaar voor mij. De schouders en bovenbenen moeten erg sterk zijn, anders kukkel je opzij :+
pi_128125865
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Dank. Het is ook super zwaar voor mij. De schouders en bovenbenen moeten erg sterk zijn, anders kukkel je opzij :+
Dat kan ik me voorstellen idd! :D
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:46:09 #136
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128125937
O hai! Ik ben weer terug en het was tof! Wel veel te leren nog, want ik loop veel te gespannen. Mag alleen m'n buikspieren nog aanspannen, de rest moet ontspannen zijn tijdens het lopen, best lastig. Wel jammer van de pijn onder de bal van m'n voet, waardoor ik niet lekker kon lopen. Wil toch iets te veel de laatste dagen: hardlopen, touwtje springen, voetversterkingsoefeningen. Nu even een paar dagen rust tot ik m'n grote teen weer kan strekken en dan gaan we weer verder ^O^ Ik mocht het niet opgeven van de instructrice :P Doe ik ook niet, maar ik moet wel geduld hebben :P Lastig! :P
And eternity in an hour.
pi_128126015
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:53 schreef motorbloempje het volgende:

SPOILER
Lijstje dus:

O: 2 toast met boter
S: 7km trailrennen met 10km/uur
L: 2 harde broodjes met hummus
T: banaantje
D: burrito's met allerlei shizzle
T: wijntje met wat brood en camembert uit de oven
Jij bent ook weer lekker bezig ^O^
pi_128126937
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:36 schreef Californium het volgende:
An is dan ook gewoon gestoord...
Zo je hakken aantikken hoort niet :{w

Alles doet ook zeer wanneer je het probeert. }:|

SPOILER
pi_128127317
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

An is dan ook gewoon gestoord...
Zo je hakken aantikken hoort niet :{w

Alles doet ook zeer wanneer je het probeert. }:|

SPOILER
Ik kan mijn hakken nog niet aantikken. Mijn hielen staat ter hoogte van haar tenen. Maar no worry's, I will get there :')
pi_128127506
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:11 schreef An24 het volgende:

[..]

SPOILER
Zo ongeveer :')
klinkt goed! :9 thnx!
pi_128128528
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik kan mijn hakken nog niet aantikken. Mijn hielen staat ter hoogte van haar tenen. Maar no worry's, I will get there :')
Ik kom nog niet eens halverwege en op je tenen kom je wel verder...../laatste keer dat ik hier uit het topic eens iets probeer
Dit heurt niet :{w
pi_128128835
:W vanuit Malmö.we zijn al halverwege! Lekker Indisch gegeten hier, en morgen door. Helaas wordt het kut weer in Berlijn de komende tijd..
pi_128128896
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:06 schreef Jagärtrut het volgende:
:W vanuit Malmö.we zijn al halverwege! Lekker Indisch gegeten hier, en morgen door. Helaas wordt het kut weer in Berlijn de komende tijd..
Indisch! Nom! :9

En da's wel kut -O-
Ja doei.
pi_128131370
Eindstand:

O. Veel kwark met blauwe besse, lepel jam en havermout
L. Volkoren kaascroissant en bth nutella
T. Dubbele rijstwafel pindakaas
T. Tomatensap
D. Varkenschop met spinazie, salade en gebakken aardappelen
T. Stroopwafel en een dinokoekje

S. Bodypump, huis heel erg schoonmaken, boodschappen, je kent het wel. Weinig stilgezeten vandaag!
pi_128133154
Duitse bruiloft overleefd, was leuk! Met spelletjes idd ^)

Nu lekker onderweg naar huis, eigen bedje slaapt het lekkerst O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:17:51 #146
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128133973
Goed bezig Mo, An en Dido!

Racoon was echt fantastisch!

Lijst
O 2 cappuccino, 2 bekers melk, 1 glas verse jus, 3 boterhammen, 1 pistolet, 1 krentenbol, 1 plak suikerbrood, danio kwark, salade, gebakken ei, gerookte zalm, rosbief, kaas, hagelslag, boter, suiker, ham, boursin.
T.. gekookt ei, 3 appels, sinaasappel, 2 peer, paar patatten, 1 vietnamese loempia, broodje hamburger speciaal, 12 biertjes, halve suikerspin.

Het kan morgen alleen maar beter
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:47:36 #147
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128135172
Kreeg zo goed nieuws! Ons woonplaats krijgt een wok! Ben er echt zo gelukkig mee
pi_128138508
Three fiddy?!
pi_128141572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:58 schreef _aurum_ het volgende:
Duitse bruiloft overleefd, was leuk! Met spelletjes idd ^)

Nu lekker onderweg naar huis, eigen bedje slaapt het lekkerst O+
Ik heb ook ooit een Duitse bruiloft gehad met spelletjes! :o Ik kan alleen het 'stok vangen' nog herinneren. Oh, en een soort kegelen. Wat voor soort spelletjes waren op de bruiloft waar jij was?

En An, ik kan alleen maar naar dat plaatje kijken en me afvragen hoe je weer overeind komt :+ Knap zeg _O_
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 09:00:38 #150
70532 loveli
N
pi_128141744
:O
crap in = crap out
  zondag 23 juni 2013 @ 09:02:11 #151
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128141750
Misschien een domme vraag, maar ik zag het in de topictitel staan...
Is kwark echt zo gezond dan?

Ik kreeg van een vriendin namelijk wel de tip om iedere morgen een bakje kwark te nemen, dus daar ben ik nu mee bezig.
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 09:07:13 #152
70532 loveli
N
pi_128141782
Het kan een bron van eiwitten voor je zijn, hoe gezond het is hangt ook af van de rest van je voedingspatroon.
crap in = crap out
  zondag 23 juni 2013 @ 09:39:59 #153
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128142018
Hee even een vraagje, misschien weten jullie het antwoord.

Stel dat een bedrijf veel klachten van klanten krijgt over de taalvaardigheid van medewerkers en het bedrijf stuurt de medewerkers verplicht op cursus. Mag je er dan consequenties aan verbinden als de medewerkers zakken voor de toets?
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 09:45:09 #154
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128142068
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:07 schreef loveli het volgende:
Het kan een bron van eiwitten voor je zijn, hoe gezond het is hangt ook af van de rest van je voedingspatroon.
's morgens dus alleen die kwark. Tussen de middag dan een paar boterhammen of soms een tosti en meestal een snackje (frikandel ofzo). En 's avond gewoon warm eten en dat kan verschillen van aardappelen, groente en vlees tot spaghetti of rijst en af en toe patat met een frikandel en kroket.

Kan ontbijten met een bakje/bak kwark dan wel? Ik vind gewone kwark niet zo lekker dus ik heb wel meestal straciatella of een andere smaak zoals aardbei, banaan of vanille.
  zondag 23 juni 2013 @ 09:50:33 #155
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128142124
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:45 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

's morgens dus alleen die kwark. Tussen de middag dan een paar boterhammen of soms een tosti en meestal een snackje (frikandel ofzo). En 's avond gewoon warm eten en dat kan verschillen van aardappelen, groente en vlees tot spaghetti of rijst en af en toe patat met een frikandel en kroket.

Kan ontbijten met een bakje/bak kwark dan wel? Ik vind gewone kwark niet zo lekker dus ik heb wel meestal straciatella of een andere smaak zoals aardbei, banaan of vanille.
Ja, aan smaakjes moet je dus niet beginnen :P Gewone kwark kun je heel lekker maken door er bijvoorbeeld noten of fruit aan toe te voegen. Zo eet ik mijn kwark: met verse ananas of diepvriesframbozen :)
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 09:51:58 #156
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128142150
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:50 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ja, aan smaakjes moet je dus niet beginnen :P Gewone kwark kun je heel lekker maken door er bijvoorbeeld noten of fruit aan toe te voegen. Zo eet ik mijn kwark: met verse ananas of diepvriesframbozen :)
Oké, dus zoals ik het nu eet is niet handig?
pi_128142228
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:51 schreef AdoraBelle het volgende:

Oké, dus zoals ik het nu eet is niet handig?
Als je altijd van die straciatellakwark eet niet nee :D Dat is gewoon snoep verpakt als toetje.
  zondag 23 juni 2013 @ 10:04:34 #158
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128142274
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je altijd van die straciatellakwark eet niet nee :D Dat is gewoon snoep verpakt als toetje.
Oh :o . Dat eet ik dus iedere dag, zo'n 500 gram bakje, soms de helft daarvan :@ .
pi_128142363
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:04 schreef AdoraBelle het volgende:

Oh :o . Dat eet ik dus iedere dag, zo'n 500 gram bakje, soms de helft daarvan :@ .
570 kcal alleen aan kwark en weinig andere gezonde stofjes (114 kcal daarvan zijn eiwit; enige nuttige in dat eten).

(dit zijn de getallen voor de Danio van Danone)
  zondag 23 juni 2013 @ 10:14:38 #160
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128142382
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

570 kcal alleen aan kwark en weinig andere gezonde stofjes (114 kcal daarvan zijn eiwit; enige nuttige in dat eten).

(dit zijn de getallen voor de Danio van Danone)
Oké. En is dat te doen denk je, als je het vergelijkt met wat ik voor de rest op een dag eet?
pi_128142397
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:14 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké. En is dat te doen denk je, als je het vergelijkt met wat ik voor de rest op een dag eet?
Dat moet je zelf bepalen, ik zou zoiets echt nooit als vervanging zien voor gezond eten. Topic heet ook 'gezond slank' hè ;) Het is snoepgoed. Het is voor heel af en toe lekker als toetje (en dan nog geen heel bakje). Maar dat is mijn mening.
pi_128142410
Lord :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128142562
quote:

[..]

Wat wil je?

Afvallen?
Gezond eten?
Aankomen?
Leren welke voedingsstoffen er in voedsel zit en welke jij daarvan nodig hebt?

Tip: je hebt geen suiker nodig. Sterker nog, suiker is slecht.
Tip 2: bekijk de voedingswaardelijst en ingredientenlijst van wat je opeet. Begin eens met die bak straciatellakwark. Vertel ons wat je ervan denkt.
  zondag 23 juni 2013 @ 10:39:13 #164
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128142657
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat wil je?

Afvallen?
Gezond eten?
Aankomen?
Leren welke voedingsstoffen er in voedsel zit en welke jij daarvan nodig hebt?

Tip: je hebt geen suiker nodig. Sterker nog, suiker is slecht.
Tip 2: bekijk de voedingswaardelijst en ingredientenlijst van wat je opeet. Begin eens met die bak straciatellakwark. Vertel ons wat je ervan denkt.
Ik wil eigenlijk afvallen.

Dankjewel voor de tips. Ik ben helaas door m'n bakjes heen, ik moet morgen weer naar de supermarkt. Dus ik kan nu even niet kijken wat daar in zit :{ .

Isabeau: nog bedankt voor je antwoord.
pi_128142980
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:17 schreef Novem het volgende:
_O-
pi_128143032
Planning:
O: croissantje, speltboterham met halve banaan
L: 2 of 3 speltbth met tomaat, mozzarella en basilicum
T: bakje kwark met bosbessen of een stuk meloen
D: ts met kip, sperzieboontjes, ofzo. Nog even kijken!
pi_128143218
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:17 schreef Novem het volgende:
^^
pi_128143305
quote:

[..]

Als je wilt afvallen, is het goed om eens naar je dag planning te kijken:

quote:

[..]

's morgens dus alleen die kwark. Tussen de middag dan een paar boterhammen wat voor boterhammen? wat zit er op? brood is overrated, eet er een lekkere salade of een goed gevulde soep bij bij, in plaats van een snackje.of soms een tosti en meestal een snackje (frikandel ofzo). En 's avond gewoon warm eten en dat kan verschillen van aardappelen, groente en vlees tot spaghetti of rijst en af en toe patat met een frikandel en kroket. Veel te veel koolhydraten, heb je helemaal niet nodig. Eet vooral groenten en iets van vlees of vis. Heb je het gevoel dat het niet compleet is, neem extra rauwkost erbij

Dussss :')
pi_128143602
Briljant die straciatella kwark :')

volgende keer dat ik een carrot cake bak wacht ik eerst even tot deze afgekoeld is voordat:

- ik hem uit de vorm haal
- De helft van de bodem blijft plakken
- Ik de cake omdraai om de bodem erop te plakken
- Alle fluffyness eruit gedrukt wordt door deze actie
- ik Martine Bijl mis om dit alles van commentaar te voorzien!
pi_128143627
* - Perr met haar vingertje van het glazuur loopt te smullen
pi_128143787
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:37 schreef anna82 het volgende:

volgende keer dat ik een carrot cake bak wacht ik eerst even tot deze afgekoeld is voordat:

_O-

Sorry, tis natuurlijk wel erg jammer ;(
pi_128143987
Ik snap niet dat er nu weer zo hatelijk gedaan moet worden :N . Ze stelt toch gewoon een vraag?

quote:

meestal een snackje (frikandel ofzo)

Dit lijkt me alleen niet zo'n goed idee als je wil afvallen.
pi_128144175
Frikandellen en hamburgers zijn qua voedingswaarde zo'n beetje het meest verschrikkelijke 'vlees' wat er is inderdaad.
Hamburger die je zelf maakt scheelt dan weer gigantisch en is vaak tienvoudig zo lekker.

Deze week hamburgers met habaneros er doorheen :9~

Denk trouwens ook dat ik bruine bonen met habanerosalsa erin houd, die was echt lekker :Y
  zondag 23 juni 2013 @ 12:03:53 #174
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128144187
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:37 schreef anna82 het volgende:

O+
And eternity in an hour.
pi_128144310
Mijn lijstje van gister:

O: 2x koffie verkeerd en aardappelomelet
L: 500 gram rode vruchtenkwark >:)
D: 2 zachte bruine bolletjes met vegaburgers en curry + een schaaltje augurken
T: 2 glazen cider

Niet mijn beste lijstje ooit :P . En ja, ik eet ook smaakjeskwark, maar ik mag van me zelf alleen in het weekend 1 bak, voor de rest eet ik braaf gewone magere kwark.

Planning vandaag:

O: koffie verkeerd + aardappelomelet
L: groentesoep en 2 bruine bolletjes
D: 2 volkoren pitabroodjes met pesto
pi_128144329
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:03 schreef V1z0R het volgende:
Frikandellen en hamburgers zijn qua voedingswaarde zo'n beetje het meest verschrikkelijke 'vlees' wat er is inderdaad.
Hamburger die je zelf maakt scheelt dan weer gigantisch en is vaak tienvoudig zo lekker.

Denk trouwens ook dat ik bruine bonen met habanerosalsa erin houd, die was echt lekker :Y
Ik maak vaak kipburgers....met havermout als 'paneermeel', met worteltjes er door. Door de havermout wordt de burger echt super krokant aan de buitenkant en sappig aan de binnenkant :9
pi_128144351
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:03 schreef V1z0R het volgende:

Ik heb gisteren zo'n lekkere burger op bij het hardrockcafé!
Zo lekker sappig!

En Bon Jovi was SUPER!! Nu gaan we lekker Keulen in.. Genieten met zijn tweetjes :)
pi_128144480
^O^
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:08 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik maak vaak kipburgers....met havermout als 'paneermeel', met worteltjes er door. Door de havermout wordt de burger echt super krokant aan de buitenkant en sappig aan de binnenkant :9
*die erin houd (minus de worteltjes :P )* Maar maak je dan gehakt van de kip of gebruik je hele filets?
  zondag 23 juni 2013 @ 12:17:25 #179
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128144536
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:15 schreef V1z0R het volgende:
^O^

[..]

*die erin houd (minus de worteltjes :P )* Maar maak je dan gehakt van de kip of gebruik je hele filets?
Je kunt de worteltjes vast wel vervangen door bruine bonen :P

* _Dido_ wegrent :P

Even eten! :9
And eternity in an hour.
pi_128145649
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:15 schreef V1z0R het volgende:
^O^

[..]

Kipgehakt inderdaad. Kan je zo kopen, of maken met de keukenmachine.

Overigens staan hier deze nu in de oven

http://greensageblog.com/(...)colate-chip-muffins/

Ik ben benieuwd *O*
pi_128145655
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Je kunt de worteltjes vast wel vervangen door bruine bonen :P

* _Dido_ wegrent :P

Even eten! :9
pi_128146127
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:56 schreef _mille-feuille_ het volgende:
Ik snap niet dat er nu weer zo hatelijk gedaan moet worden :N . Ze stelt toch gewoon een vraag?

[..]

Gezond en culi snob slank heet dit topic eigenlijk
Worry is a misuse of imagination
pi_128146530
quote:
12s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:05 schreef Probability het volgende:

Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 14:09:22 #184
70532 loveli
N
pi_128148554
quote:
Kon me niet voorstellen dat het geen BB-troll was in eerste instantie, begrijp de reacties wel.
crap in = crap out
pi_128151425
quote:
12s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:05 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik twijfel nog steeds of ik nog geen 2uur met je in dezelfde kamer kan uithouden of ik je gigantisch hilarisch vind. :P

Richie Hawtin liveset voor je ^O^
pi_128152651
Mijn muffins zijn lekker :9

Dat maakt mijn lijstje:

O: salade van twee eitjes, komkommer, bieslook, honing en mayo
L: stukje spelt-spinazietaart met een beetje ketchup en sla met tomaat en olie
T: een halve muffin
D: we denken BBQ op een verjaardag!
Ik hoop het daar netjes te kunnen houden, want ze eten iets anders dan ik ;(

En ik wilde nog yoga doen, maar geen tijd. Ik heb er afgelopen week ook vier sessies op zitten, dus dat is best netjes O+
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 15:43:35 #187
70532 loveli
N
pi_128153019
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:35 schreef An24 het volgende:
Mijn muffins zijn lekker :9

T: een halve muffin
:') een halve?
crap in = crap out
pi_128153121
O+ Culisnobisme O+

Mr.Mo houdt 't hardlopen goed vol. Net met 'm meegeweest op z'n 3e training. Held.
En nu lekker lunchen met vers gebakken brood :9
Ja doei.
pi_128153733
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Haha, Si! Het was kort na de lunch en ik kreeg hem niet op. Freud heeft hem opgegeten :P
  zondag 23 juni 2013 @ 16:16:00 #190
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_128154243
Jeej, heftig weekend achter de rug. Van raften tot bootcamp.. super w/ ben kapot :D Bootcamp werd gegeven door een PT uit Obese O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 23 juni 2013 @ 17:44:12 #191
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128157116
Grr, irritant als je er niet uitkomt met een opdracht en zo'n lijvig boekwerk erbij hebt dat je niet weet waar je moet beginnen :') Morgen maar even aan een collega vragen of ze me wil helpen, zij heeft dit vaker gedaan voor haar werk.

Net even een tukje gedaan. Voelde me ineens zó moe en koud :{. Zonde van m'n zondagmiddag eigenlijk, maar ja, hield m'n ogen niet open. Misschien had ik beter even naar buiten kunnen gaan. Goeie voor de volgende keer. Nu even paëlla maken: met fruits de mer :P

/liefdagboek
And eternity in an hour.
pi_128157234
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat! Hoe kan je nou niet eens een muffin op kunnen krijgen :')
pi_128157289
Lekker dido, paella!

Mijn lijstje
O: croissant en een bth met halve banaan
T: koffie!
S: combat
L: 2 bth met halve bol mozzarella, 1 tomaat en 3 plakjes rauwe ham er naast, glas tomatensap
T: kwart meloen
T: hema softijsje
D: kip, frietjes, rauwkost
  zondag 23 juni 2013 @ 18:27:02 #194
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128158441
quote:

[..]

Dankjewel voor je reactie :) .
Ik snap die reacties ook niet zo, ik stelde gewoon een vraag. En ik zat ook niet te trollen ofzo (dat beperk ik tot KLB). Ik was ook eigenlijk niet van plan om hier nog te posten, tot ik jouw reactie zag.

Maar ik ga dan maar proberen om met die snackjes te stoppen. Kan ik het ook nog beperken tot 2x of 1x per week, of is het gewoon beter om er helemaal mee te stoppen?
En ik ga zoeken naar een alternatief voor die kwark die ik als ontbijt eet.

Blijkbaar was het toch niet zo slim om het advies van die vriendin blindelings op te volgen :{ .
Ik vroeg me al af waarom het afvallen niet echt lukte.
  zondag 23 juni 2013 @ 18:42:20 #195
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128158973
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:02 schreef An24 het volgende:

[..]

Haha, Si! Het was kort na de lunch en ik kreeg hem niet op. Freud heeft hem opgegeten :P
Wahooow daar heb ik nou nooit last van, voor dingen als muffins *maak* ik ruimte :') Niet gek dat ik een spekkie ben _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 23 juni 2013 @ 18:48:15 #196
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128159131
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie :) .
Ik snap die reacties ook niet zo, ik stelde gewoon een vraag. En ik zat ook niet te trollen ofzo (dat beperk ik tot KLB). Ik was ook eigenlijk niet van plan om hier nog te posten, tot ik jouw reactie zag.

Maar ik ga dan maar proberen om met die snackjes te stoppen. Kan ik het ook nog beperken tot 2x of 1x per week, of is het gewoon beter om er helemaal mee te stoppen?
En ik ga zoeken naar een alternatief voor die kwark die ik als ontbijt eet.

Blijkbaar was het toch niet zo slim om het advies van die vriendin blindelings op te volgen :{ .
die vriendin raadde je kwark aan, geen kwark met een smaakje. Toch? Met kwark is niets mis.
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 18:48:43 #197
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128159146
Ik heb 150 gram vis op en het was best lekker 8-)
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 18:53:43 #198
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128159330
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

die vriendin raadde je kwark aan, geen kwark met een smaakje. Toch? Met kwark is niets mis.
Nee, ze heeft inderdaad niet gezegd dat het met een smaakje moest zijn. Maar dat heb ik ervan gemaakt omdat ik het zonder smaakje niet lekker vind. Ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakte.
  zondag 23 juni 2013 @ 18:55:36 #199
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128159401
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nee, ze heeft inderdaad niet gezegd dat het met een smaakje moest zijn. Maar dat heb ik ervan gemaakt omdat ik het zonder smaakje niet lekker vind. Ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakte.
dacht je serieus dat kwark met chocola net zo goed zou zijñ als kwark zonder? ;)

Tip: vergelijk de verpakkingen van de producten eens, dan zie je dat er veel meer toevoegingen zitten in kwark met een smaakje.
And eternity in an hour.
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 18:56:14 #200
70532 loveli
N
pi_128159425
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:39 schreef _Dido_ het volgende:
Hee even een vraagje, misschien weten jullie het antwoord.

Stel dat een bedrijf veel klachten van klanten krijgt over de taalvaardigheid van medewerkers en het bedrijf stuurt de medewerkers verplicht op cursus. Mag je er dan consequenties aan verbinden als de medewerkers zakken voor de toets?
Als taalvaardigheid een vereiste is voor je functie, kan ik me voorstellen dat de werkgever een inspanning mag verwachten van de medewerkers om dat niveau alsnog te bereiken. Als de medewerker het niveau dat voor het uitvoeren van zijn werkzaamheden ondanks redelijke inspanning niet haalt, is het tijd om met de werknemer in gesprek te gaan.

Klacht van klant - cursus gefaald - direct gevolgen lijkt me te kort door de bocht, verbetertraject lijkt me wel een optie.
crap in = crap out
  zondag 23 juni 2013 @ 18:57:09 #201
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128159460
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:55 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

dacht je serieus dat kwark met chocola net zo goed zou zijñ als kwark zonder? ;)

Tip: vergelijk de verpakkingen van de producten eens, dan zie je dat er veel meer toevoegingen zitten in kwark met een smaakje.
Eigenlijk wel ja :@ . Ik heb er niet echt over nagedacht om eerlijk te zijn.

En oké, dankje. Zal ik doen :) .
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 18:59:22 #202
70532 loveli
N
pi_128159554
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:27 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat vind je zelf van je eetpatroon?
quote:
crap in = crap out
  zondag 23 juni 2013 @ 19:05:09 #203
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128159772
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat vind je zelf van je eetpatroon?

[..]

Nou, ik vind het behalve die kwark (want dat weet ik nu) eigenlijk wel meevallen.
pi_128160091
Waar baseer je dat op?
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 19:20:27 #205
70532 loveli
N
pi_128160310
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:05 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nou, ik vind het behalve die kwark (want dat weet ik nu) eigenlijk wel meevallen.
Ik eigenlijk niet. Wat denk je dat je aan voeding nodig hebt op een dag om goed te kunnen functioneren en hoeveel daarvan krijg je daadwerkelijk binnen? Wat doe je naast eten aan beweging om af te vallen? Hier oud ben je, hoe lang, wat is je doel?

Met de info die je geeft kan ik niet zoveel.
crap in = crap out
  zondag 23 juni 2013 @ 19:25:33 #206
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128160520
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:14 schreef Mufasa208 het volgende:
Waar baseer je dat op?
Van wat ik heb begrepen mag ik dagelijks zo'n 2000 kcal hebben. Dus als ik wil afvallen moet ik daar een beetje onder blijven.
Volgens mij zit ik daar nog wel onder.
pi_128160586
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:25 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen mag ik dagelijks zo'n 2000 kcal hebben. Dus als ik wil afvallen moet ik daar een beetje onder blijven.
Volgens mij zit ik daar nog wel onder.
En kwaliteit van jouw eten doet er dan niet toe?
  zondag 23 juni 2013 @ 19:27:15 #208
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128160589
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik eigenlijk niet. Wat denk je dat je aan voeding nodig hebt op een dag om goed te kunnen functioneren en hoeveel daarvan krijg je daadwerkelijk binnen? Wat doe je naast eten aan beweging om af te vallen? Hier oud ben je, hoe lang, wat is je doel?

Met de info die je geeft kan ik niet zoveel.
Zoals ik al aangaf, 2000 kcal. En ik kan niet precies aangeven wat ik binnenkrijg, maar volgens mij is het wel ongeveer dat of minder als ik het zo bekijk.
Ik ga 3x per week naar de sportschool en daar vebrand ik nog eens 320 calorieën per keer.
Ik ben 25 en 1.84 lang. Mijn doel is om af te vallen tot ik tevreden ben over mijn lichaam. Ik heb niet een bepaald gewicht als streven.
  zondag 23 juni 2013 @ 19:27:59 #209
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128160626
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:27 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

En kwaliteit van jouw eten doet er dan niet toe?
De kwaliteit is op zich wel goed, lijkt me? Op die kwark na dan, maar dat heb ik net aangegeven dat ik dat dus niet wist toen ik het postte.
pi_128160696
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

De kwaliteit is op zich wel goed, lijkt me? Op die kwark na dan, maar dat heb ik net aangegeven dat ik dat dus niet wist toen ik het postte.
De kwaliteit van wat je dagelijks eet, zoals jij het beschrijft is naar mijn mening laag. Je bent ook (nog) niet voedingsbewust bezig, omdat je geen overzicht hebt over wat je dagelijks eet en je de daadwerkelijke kwaliteit van wat je eet ook niet kan beoordelen.

Je inlezen in literatuur hierover is dan wel aan te raden. :)
  zondag 23 juni 2013 @ 19:30:27 #211
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128160719
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:29 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

De kwaliteit van wat je dagelijks eet, zoals jij het beschrijft is naar mijn mening laag. Je bent ook (nog) niet voedingsbewust bezig, omdat je geen overzicht hebt over wat je dagelijks eet en je de daadwerkelijke kwaliteit van wat je eet ook niet kan beoordelen.
Oké, hoe beoordeel ik de kwaliteit dan? En waar baseer jij het op?
  zondag 23 juni 2013 @ 19:33:59 #212
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128160860
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:08 schreef _mille-feuille_ het volgende:
Mijn lijstje van gister:

O: 2x koffie verkeerd en aardappelomelet
L: 500 gram rode vruchtenkwark >:)
D: 2 zachte bruine bolletjes met vegaburgers en curry + een schaaltje augurken
T: 2 glazen cider

Niet mijn beste lijstje ooit :P . En ja, ik eet ook smaakjeskwark, maar ik mag van me zelf alleen in het weekend 1 bak, voor de rest eet ik braaf gewone magere kwark.

Planning vandaag:

O: koffie verkeerd + aardappelomelet
L: groentesoep en 2 bruine bolletjes
D: 2 volkoren pitabroodjes met pesto
Wel het recept om in spaarstand te schieten.. Niet goed dus
Waar zijn je groente en fruit en eiwitten?
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 19:35:07 #213
70532 loveli
N
pi_128160904
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:30 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Snacks, frikadellen kroketten patat. Veel troep, weinig voedingsstoffen.

Of je hebt de ballen verstand van eten, of je zit te trollen.
crap in = crap out
pi_128161097
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:30 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat doe je door kennis van zaken te hebben, middels literatuur over voedingsstoffen. Ik baseer het wetenschappelijk bewijs verkregen door literatuur erover en inmiddels al enkele jaren aan eigen kennis over hoe mijn lichaam reageert op wat voor een voedingsproducten.

Begin bij het begin en lees eens bijvoorbeeld iets van Ralph Moorman of een andere voedingsdeskundige. Of kijk eens rond bij boeken over voeding en dietitiek.
  zondag 23 juni 2013 @ 19:40:53 #215
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128161146
O:
kaiserbrood met gerookte zalm, boursin, sla
Volkoren pistolet met boter, ham, gekookt ei, tomaat, komkommer, sla
Vers suikerbrood met boter
geroosterde witte boterham met boter en kristalsuiker
ciabatta met boter, kaas, salade, mosterd
cracker gerookte zalm en boursin
beschuit met nutella
fruit (appel, meloen, ananas, druiven, banaan)
melk
cappuccino

T's: 500 gram aardbeien, vandaag geplukt :9 1 beschuit, paar dropjes, 150 gr kwark

D: Roergebakken groente met ketjap, kruiden, soja, knoflook, verse kropsla met verse kruiden e.d., tartaar

Dat was het wel :')

Nu gaan we een weekje op rantsoen :D
pi_128161150
Hai :W

Familiedagje... wel lekker eiwitrijk :P

O: yoghurt met appel, blauwe bessen, wat nootjes en mulberries
L: haring, paar stukjes wilde zalm met een sausje, pasteitje en paar frietjes, veel cherrytomaatjes
T: stukje taart, paar stukjes droge Spaanse worst :9
S: half uur hometrainer (heb ik toch nog wat gedaan.. :'))
D: grote kom tomaten-basilicumsoep met een grote speltcracker met geitenkaas
T: als ik nog trek heb misschien nog een beetje kwark
pi_128161202
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
O:
beschuit met nutella
fruit
(appel, meloen, ananas, druiven, banaan)
melk
cappuccino

T's: 500 gram aardbeien, vandaag geplukt :9 1 beschuit, paar dropjes, 150 gr kwark

D: Roergebakken groente met ketjap, kruiden, soja, knoflook, verse kropsla met verse kruiden e.d., tartaar

Ik las beschuit met fruitella :P
Lekker hoor Uniek! Was t leuk?
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 19:44:38 #218
70532 loveli
N
pi_128161333
Beschuit met nutella = crack.
crap in = crap out
  zondag 23 juni 2013 @ 19:48:38 #219
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128161530
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:44 schreef loveli het volgende:
Beschuit met nutella = crack.
nutella met zoute stokjes ook!
Hoe is het met jou drugsbehoefte?

Het was een fantastisch weekend Nallie :Y
Nu 3 week 6 dagen in de week werken...

Jij hebt het dus ook leuk gehad?
Lekker lijstje ook.
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 19:50:30 #220
70532 loveli
N
pi_128161639
Ben redelijk clean, alleen koffie met room en kandij.
crap in = crap out
pi_128161675
Hoe krijg je 't weg, uniek! :D!

Mèn!

Hier net groot bord volkorenpasta met vooral veel gegrilde groenten weg zitten prikken. Nom.
Ja doei.
pi_128161776
Maria, vond je het leuk? *O*.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:00:38 #223
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128162199
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
O:
beschuit met nutella
fruit (appel, meloen, ananas, druiven, banaan)
melk
cappuccino

klinkt alsof je hebt ontbeten als een keizer, geluncht als een koning en gedineerd als een zwerver. Relatief dan :P
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:09:40 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128162698
Volgens mij was Bruce echt heel leuk he??

Dido, heb je last van je voet? Doe je rustig aan?

Mo, kweet niet hoe ik het weg krijg maar nu ben ik er ook wel even klaar mee hoor. Wel weer zin om morgen weer normaal te doen.
Fijn dat mr. Mo weer lekker loopt.

Had ik al gezegd dat Racoon echt ongelooflijk tof is? wat zijn ze live GOED... Laura Jansen is ook een topper, veel beter dan Caro.
De opposites hadden een leuke show.
De 3js was een blamage, wat een sukkels
Kane had ik geen zin meer in :P
  zondag 23 juni 2013 @ 20:18:41 #225
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128163184
Lijst morgen staat al vast
O: bak kwark en vla met verse aardbeien
T's: 200 gr rauwe wortel, halve paprika, cup a soup kerrie, halve komkommer, gekookt ei
L: 2 boterhammen met roergebakken groente/tartaar/currysaus en tomaat. Kom soep met vlees, beker melk
T: appel, peer, sinaasappel, perzik, paar dropjes, blokje choco
D: bloemkool, salade, aardappelkroketten ut de oven, champignons uit de oven gevuld met verse kruiden en wat kaas. Kipfilet uit de oven (als die oven dan toch aan staat :P )
  zondag 23 juni 2013 @ 20:21:48 #226
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128163404
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Snacks, frikadellen kroketten patat. Veel troep, weinig voedingsstoffen.

Of je hebt de ballen verstand van eten, of je zit te trollen.
Ik eet alleen soms tussen de middag een snackje. Maar ik ga proberen om daarmee te stoppen. Die patat is hoogstens één keer per week, dat vind ik nog wel meevallen.

En ik ben serieus, ik snap niet waarom je het de hele tijd over trollen moet hebben. Ik stel hier gewoon een vraag en ik word hier bijna weggejaagd door jullie. Dat jullie zo serieus met eten bezig zijn betekent niet dat ik er ook van alles over weet.
pi_128163684
Bruce was zo leuk dat Baard en ik net kaartjes hebben gekocht voor een van zijn andere concerten.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:30:15 #228
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128163895
Wat wil je nog meer weten Adora?
Goed eten (bleeh, zeg ik :') ) kan alleen maar als je de juiste informatie hebt.
Je kan zelf wel inschatten dat een frikandel veel vetten, zout, suiker (ja echt) en andere meuk bevat.
Maar soms is het voor een leek niet te voorzien.
Vleeswaren bijvoorbeeld zitten vol met zout en suiker
Fruit zit vol met suiker
Cruesli zit vol met suiker
"gezonde" voedingsrepen, drankjes, toetjes.. zitten alleen maar suikers in

Probeer zo puur mogelijk te eten en dat zelf te combineren en te kruiden.
Lekkerder, hoeft niet meer tijd te kosten en je leert er alleen maar van.

Het belangrijkste: PLANNEN en vooruitdenken!
Wat wil je eten? heb genoeg ingredienten in huis, waar ben je de volgende dag ?
  zondag 23 juni 2013 @ 20:30:41 #229
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128163930
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bruce was zo leuk dat Baard en ik net kaartjes hebben gekocht voor een van zijn andere concerten.
Tof!! Fijn he zo genieten?
  zondag 23 juni 2013 @ 20:32:09 #230
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128164030
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgens mij was Bruce echt heel leuk he??

Dido, heb je last van je voet? Doe je rustig aan?

Mo, kweet niet hoe ik het weg krijg maar nu ben ik er ook wel even klaar mee hoor. Wel weer zin om morgen weer normaal te doen.
Fijn dat mr. Mo weer lekker loopt.

Had ik al gezegd dat Racoon echt ongelooflijk tof is? wat zijn ze live GOED... Laura Jansen is ook een topper, veel beter dan Caro.
Yep, ontstoken sesambeentjes in de bal van m'n voet. Hoera voor Jillian op blote voeten doen :') soms ben ik zo overmoedig :') komende twee weken even rustig aan idd :Y moet wel kunnen lopen in Rome. Misschien even langs huisarts en verder ijs, ijs, ijs en niet te veel belasten :)

Wat fijn dat je een fijn weekend had O+
And eternity in an hour.
pi_128164146
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik vond Racoon ook héél gaaf! Vond Laura Janssen wat minder, maar kwam ook doordat ik het koud had en haar eerste twee liedjes niet zo vond (single girls bv vind ik dan weer wél heel tof). Was na het tweede liedje weggegaan, was er al vanaf 13.30 en opposites/caro emerald hoefde ik niet per se heen en had geen zin om al die tijd op kane te wachten. Vond miss Montreal ook wel tof!

Mijn lijstjes van gister en vandaag slaan echt nergens op, met gister concert en vandaag hele dag hockey gekeken..
Gister:
O: bakje diepvriesfruit, bak magere kwark
L: bruine bol met brie, sla, wortel, komkommer, tomaat en een sausje
T: raket ijsje
D: patatje en 2 frikandellen (maar geen bier gedronken.. compenseert al haha)

Vandaag:
O: 1/3 meloen, halve bak magere kwark met theelepel appelstroop
T: appel
L: saucijzenbroodje, broodje unox
D: bak witte druiven, liter sinaasappelsap
T: halve bak magere kwark

Dus. Vanaf morgen weer normaal doen :).

[ Bericht 24% gewijzigd door vlindertje89 op 23-06-2013 20:40:19 ]
pi_128164336
Leuk voor iedereen dat Bruce zo leuk was ^O^

Er was geen BBQ dit keer, maar chinees. Niet fantastisch, maar wel ok gegeten. En zo'n klein postje vanilleroomijs.

Nu is het klaar met weekendlijstjes :9
  zondag 23 juni 2013 @ 20:39:32 #233
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128164444
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik vond Racoon ook héél gaaf! Vond Laura Janssen wat minder, maar kwam ook doordat ik het koud had en haar eerste twee liedjes niet zo vond (single girls bv vind ik dan weer wél heel tof). Was na het tweede liedje weggegaan, was er al vanaf 13.30 en opposites/caro emerald hoefde ik niet per se heen en had geen zin om al die tijd op kane te wachten. Vond miss Montreal ook wel tof!
Vond Miss Montreal juist wat tegenvallen.
Laura Jansen had live een heel prettige stem vond ik.
Jammer van het weer inderdaad maar voor de rest prima vermaakt. Wij waren er ook om 13.30 en zijn om 21.30 weer weggegaan, we moesten nog een 40 min, wandelen tot hotel.
Ben je maar gebleven tot 18.oo ofzo?
  zondag 23 juni 2013 @ 20:40:51 #234
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128164523
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:37 schreef An24 het volgende:
Leuk voor iedereen dat Bruce zo leuk was ^O^

Er was geen BBQ dit keer, maar chinees. Niet fantastisch, maar wel ok gegeten. En zo'n klein postje vanilleroomijs.

Nu is het klaar met weekendlijstjes :9
vanilleroomijs met slagroom is het meest lekkere toetje O+
En ik vind je zo knap met je rare houdingen :D
pi_128164567
Was om 18.35 richting het station gaan lopen. Was in mn eentje en had het koud en was moe haha. Had gelukkig pas aan het eind echt last van het weer, 's middags vond ik het ondanks de regen best lekker :)
  zondag 23 juni 2013 @ 20:41:48 #236
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128164572
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:32 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Yep, ontstoken sesambeentjes in de bal van m'n voet. Hoera voor Jillian op blote voeten doen :') soms ben ik zo overmoedig :') komende twee weken even rustig aan idd :Y moet wel kunnen lopen in Rome. Misschien even langs huisarts en verder ijs, ijs, ijs en niet te veel belasten :)

Wat fijn dat je een fijn weekend had O+
Meiske toch! :o
Leer eens te doseren. He tis bij jou echt hollen of stilstaan he?
X
pi_128164684
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:21 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik eet alleen soms tussen de middag een snackje. Maar ik ga proberen om daarmee te stoppen. Die patat is hoogstens één keer per week, dat vind ik nog wel meevallen.

En ik ben serieus, ik snap niet waarom je het de hele tijd over trollen moet hebben. Ik stel hier gewoon een vraag en ik word hier bijna weggejaagd door jullie. Dat jullie zo serieus met eten bezig zijn betekent niet dat ik er ook van alles over weet.
Je leest wat je wilt lezen, ze probeert je te helpen en ze geeft je een keus. Of dat je de ballen verstand hebt over eten of dat je aan het trollen bent.

In plaats van gepikeerd te zijn, kun je ook de aankomende tijd eens lijstjes gaan bijhouden wat je nou gedurende een dag eet. En begin met inlezen. :)

Iets vragen is makkelijk, dat je jezelf afvraagt of je kwarkvariant goed is is al een eerste stap. Maar wat voor een stappen ga je nu zetten? En beschouw dit draadje dan als iets waar je je kennis en gedrag aan kan spiegelen. Door middel van het posten van lijstjes en problemen waar je in je ontwikkeling tot gezond eten tegenaan loopt.

Met andere woorden, hoe veranderingsbereid ben je?
  zondag 23 juni 2013 @ 20:44:39 #238
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128164718
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maria, vond je het leuk? *O*.
Jaaa echt super! *O* Echt heel tof om The Boss gewoon eens live te zien, met de E Street Band O+ Ik ben nu nog een beetje youtubefilmpjes aan het terugkijken :D

Stond ergens waar ik enige personal space had en het scherm gelukkig goed kon zien, en wauw, wat een positieve energie vanuit de band zeg O+ Ik vond het HEEL tof *O*

Heb helaas Shout gemist (we gingen vast richting bus, want wilden niet de laatste treinen missen), maar ik was sowieso al helemaal in mn nopjes zodra ze The River hadden gedaan O+ En Sherry Darling en Pay Me My Money Down waren feestjes! En Born in the USA natuurlijk enzo :D Meebrullen *O*

Wat waren jouw favo nummers, en die van Baard? O+ *O*

Nog steeds blij dat ik via jou kaartjes heb gekocht, dus dank daarvoor! :*
pi_128164947
Was het niet erg nattig? :P
pi_128164969
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:40 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

vanilleroomijs met slagroom is het meest lekkere toetje O+
En ik vind je zo knap met je rare houdingen :D
Dank je :*
  zondag 23 juni 2013 @ 20:49:42 #241
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128164980
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:41 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Meiske toch! :o
Leer eens te doseren. He tis bij jou echt hollen of stilstaan he?
X
ja goed hè, van de ene in de andere blessure. En ik had de waarschuwingsverhalen nog wel zo goed gelezen :P leermomentje :Y
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:50:31 #242
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128165031
Wel tof dat Bruce The River deed. Moet heel mooi zijn geweest!
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:50:51 #243
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128165045
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:49 schreef Mufasa208 het volgende:
Was het niet erg nattig? :P
Bietje klammig hooguit, tot aan het einde, toen barstte het los :D

/care :D
  zondag 23 juni 2013 @ 20:51:54 #244
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128165105
Beterschaap, Didldido! En ja, was mooi O+ Woord voor woord meegezongen!

Uniekje O+ Goeie notendopjes-uitleg :Y En jij en Vlindert waren dus op hetzelfde concert, van Raccoon? Mooi dat het ook leuk was! *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door MariaEtcetera op 23-06-2013 21:11:47 ]
pi_128165130
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Bietje klammig hooguit, tot aan het einde, toen barstte het los :D

/care :D
Dan was het dus erg cewl. :D
pi_128165292
Bruce is echt geweldig! Goed om te horen dat t zo'n goed concert was! Ik wist niet dat ie in nederland was helaas. Ik vind I'm on fire echt een mooi nummer.
  zondag 23 juni 2013 @ 20:56:02 #247
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128165357
quote:

[..]

Probeer zo min mogelijk in de fabriek bewerkte producten te eten. Vind je kale kark niet lekker, dan kan je er bijvoorbeeld specerijen of fruit doorheen doen. Ikzelf vind limoen, of kaneel of munt met aardbeien bijvoorbeeld heel lekker.
Als je af wilt vallen is het een goed idee om meer groente te eten dan je normaal zou doen en bijvoorbeeld een boterham minder te eten.
Verder bij het koken zakjes vermijden.

Wb de rest; ik snap niet helemaal waarom jullie zo reageren. Een aantal nu meer reguliere posters hebben vroeger gekkere ragen gesteld.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:01:12 #248
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128165640
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:52 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Dan was het dus erg cewl. :D
Jaaa! ^___^

quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:55 schreef the85mc het volgende:
Bruce is echt geweldig! Goed om te horen dat t zo'n goed concert was! Ik wist niet dat ie in nederland was helaas. Ik vind I'm on fire echt een mooi nummer.
Ik had het ook niet geweten als DaDtje niet had gemeld dat ze kaartjes over had :D En ja, ik vond het wel echt tof om sowieso (minstens :+) een keer mee te maken! On Fire is idd ook mooi :Y Afgezien van The River vind ik zn upbeat nummers veelal het tofst!
  zondag 23 juni 2013 @ 21:02:06 #249
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128165706
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:56 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Probeer zo min mogelijk in de fabriek bewerkte producten te eten. Vind je kale kark niet lekker, dan kan je er bijvoorbeeld specerijen of fruit doorheen doen. Ikzelf vind limoen, of kaneel of munt met aardbeien bijvoorbeeld heel lekker.
Als je af wilt vallen is het een goed idee om meer groente te eten dan je normaal zou doen en bijvoorbeeld een boterham minder te eten.

Wb de rest; ik snap niet helemaal waarom jullie zo reageren. Een aantal nu meer reguliere posters hebben vroeger gekkere ragen gesteld.
Kuu Ef Tee trouwens! Toen ik hier kwam had ik alleen ervaring met het streepjesdieet van de Margriet die mn mamma altijd deed, waarbij je tussen de 1000 en 1200 moest eten oO<

Al postende/zoekende leert men, heel tof dat Uniekje altijd de moeite neemt om informatief te posten voor mensen O+
  zondag 23 juni 2013 @ 21:02:43 #250
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128165747
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat wil je nog meer weten Adora?
Goed eten (bleeh, zeg ik :') ) kan alleen maar als je de juiste informatie hebt.
Je kan zelf wel inschatten dat een frikandel veel vetten, zout, suiker (ja echt) en andere meuk bevat.
Maar soms is het voor een leek niet te voorzien.
Vleeswaren bijvoorbeeld zitten vol met zout en suiker
Fruit zit vol met suiker
Cruesli zit vol met suiker
"gezonde" voedingsrepen, drankjes, toetjes.. zitten alleen maar suikers in

Probeer zo puur mogelijk te eten en dat zelf te combineren en te kruiden.
Lekkerder, hoeft niet meer tijd te kosten en je leert er alleen maar van.

Het belangrijkste: PLANNEN en vooruitdenken!
Wat wil je eten? heb genoeg ingredienten in huis, waar ben je de volgende dag ?
Nouja, blijkbaar is er dus nog iets mis met mijn eetpatroon volgens jullie, naast die kwak. Maar ik weet niet wat. Dat zou ik wel graag willen weten.

En dat van die frikandel wist ik ja, maar ik dacht dat als het er maar eentje is het niet zoveel uitmaakt. Ik vind ze lekker :@ .

En dankjewel voor je uitleg, ik wist niet dat er echt bijna overal suikers in zitten en dat dingen waarvan je zou denken dat ze gezond zijn, dus eigenlijk niet zo gezond zijn.

En ja, bij plannen gaat het bij mij nog weleens mis :@ .
  zondag 23 juni 2013 @ 21:05:07 #251
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128165889
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:43 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Je leest wat je wilt lezen, ze probeert je te helpen en ze geeft je een keus. Of dat je de ballen verstand hebt over eten of dat je aan het trollen bent.

In plaats van gepikeerd te zijn, kun je ook de aankomende tijd eens lijstjes gaan bijhouden wat je nou gedurende een dag eet. En begin met inlezen. :)

Iets vragen is makkelijk, dat je jezelf afvraagt of je kwarkvariant goed is is al een eerste stap. Maar wat voor een stappen ga je nu zetten? En beschouw dit draadje dan als iets waar je je kennis en gedrag aan kan spiegelen. Door middel van het posten van lijstjes en problemen waar je in je ontwikkeling tot gezond eten tegenaan loopt.

Met andere woorden, hoe veranderingsbereid ben je?
Nouja, dit is wat ik eruit begrijp.

En ja, misschien ben ik wel een beetje gepikeerd want ik dacht dat ik gezond bezig was en dan blijkt nu dat dat niet zo is :{ .

Ik heb geen idee wat voor stappen ik nu zou moeten zetten.

Lijstjes bijhouden is wel een idee denk ik. Dat ga ik maar eens doen.

En hoe veranderingsbereid ik ben? Geen idee.
pi_128165987
Post ze anders hier dan ook en dan zijn er hier ook altijd wel mensen te vinden die feedback willen geven. :)
pi_128166105
quote:

[..]

Mjah, ik heb je een serieuze reactie gegeven, maar daar reageer je niet op. Sterker nog, nadat meerdere mensen aangeven dat je beter geen frikandellen kan eten, blijf je zeggen dat dit eens in de week wel kan. Dus logisch dat sommigen op een bepaalde manier reageren.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:09:28 #254
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128166107
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:56 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dankjewel, hier heb ik wat aan :) . Wel een goed idee om dan zelf wat door de kwark heen te doen. Misschien moet ik dat maar eens proberen. Maar geen suiker erdoor dan lijkt me :D .

Meer groente eten kan ik wel proberen. Een boterham minder eten weet ik niet of dat handig is. Dan houd ik één boterham over tussen de middag en dat is eigenlijk net niet genoeg voor me denk ik.

Koken met zakjes vermijden is nog wel een idee, dat ga ik proberen.

Ik vind het fijn dat jij zo vriendelijk reageert :) . Dankjewel.
pi_128166187
Fluwelen handschoentjes zijn voor mietjes.
Ja doei.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:11:24 #256
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128166202
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:02 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nouja, blijkbaar is er dus nog iets mis met mijn eetpatroon volgens jullie, naast die kwak. Maar ik weet niet wat. Dat zou ik wel graag willen weten.

En dat van die frikandel wist ik ja, maar ik dacht dat als het er maar eentje is het niet zoveel uitmaakt. Ik vind ze lekker :@ .

En dankjewel voor je uitleg, ik wist niet dat er echt bijna overal suikers in zitten en dat dingen waarvan je zou denken dat ze gezond zijn, dus eigenlijk niet zo gezond zijn.

En ja, bij plannen gaat het bij mij nog weleens mis :@ .
Probeer de switch te maken van kcal tellen naar voedingsstoffen checken, en dan een balans vinden tussen optimaal gezond en lekker eten :Y Is voor velen de uitdaging, maar wel een interessante :D

Je lichaam heeft sowieso voedingsstofjes nodig om goed te functioneren, of je nu 60 kilo weegt of 120 :Y
pi_128166228
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:09 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dankjewel, hier heb ik wat aan :) . Wel een goed idee om dan zelf wat door de kwark heen te doen. Misschien moet ik dat maar eens proberen. Maar geen suiker erdoor dan lijkt me :D .

Meer groente eten kan ik wel proberen. Een boterham minder eten weet ik niet of dat handig is. Dan houd ik één boterham over tussen de middag en dat is eigenlijk net niet genoeg voor me denk ik.

Koken met zakjes vermijden is nog wel een idee, dat ga ik proberen.

Ik vind het fijn dat jij zo vriendelijk reageert :) . Dankjewel.
Je gaat niet een boterham minder eten, maar je vervangt er eentje door groenten. Dan zit je net zo vol ;)
  zondag 23 juni 2013 @ 21:12:12 #258
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128166256
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Mjah, ik heb je een serieuze reactie gegeven, maar daar reageer je niet op. Sterker nog, nadat meerdere mensen aangeven dat je beter geen frikandellen kan eten, blijf je zeggen dat dit eens in de week wel kan. Dus logisch dat sommigen op een bepaalde manier reageren.
Het kwam meer over als dat je me belachelijk maakte. Helemaal met die :') smiley erachter. Daarom heb ik er niet op gereageerd. Ik snap ook niet wat je ermee bedoelde.

En dat van die frikandellen was een vraag, of ik daar helemaal mee moet stoppen of dat 1x of 2x per week ook voldoende is. Het gaat mij er niet om dat ik maar zo snel mogelijk afval, want als ik nooit eens iets lekkers mag of even wat ongezonds mag eten dan is er voor mij ook niet veel aan en ga ik het ook niet lang volhouden.
pi_128166346
Kijk ook naar de lijstjes van anderen voor inspiratie!
Ik eet bijvoorbeeld tussen de middag op werk meestal 2 boterhammen en een salade.
Voor mij is eentje ook te weinig...
pi_128166363
Gezond, lekker en verantwoord kan ook. Gezond != vies.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:15:24 #261
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128166458
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:13 schreef Mufasa208 het volgende:
Gezond, lekker en verantwoord kan ook. Gezond != vies.
En dat, uiteraard :Y

Al is het nog steeds een kwestie van balans vinden, in geval van yours truly :+
pi_128166625
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

En dat, uiteraard :Y

Al is het nog steeds een kwestie van balans vinden, in geval van yours truly :+
Voor mij is het vooral het lekker maken van mijn eten. _O- Ik at eerst echt smerige dingen... soms nog steeds. O-)

Maar dat is beter geworden door mijn lief. O+

Een voorbeeld van zo rond 2006 was het maken van kip, rijst en dan roerbakgroente in 2 van die grote curverbakken. Daar deed ik dan 2 dagen mee, om het dan ook droog op te eten. :X

De resultaten van toen vielen ook erg tegen in vergelijking met nu.
pi_128166769
Adorabella, vat t niet persoonlijk op. Iedere week komt iemand hier eens binnenvallen met slechte eetgewoonten, of mensen die allemaal light varianten eten en drinken die denken gezond te doen. Als er dan tips worden gegeven is het vaak: ja, maar... blabla. Dus uiteindelijk komt het erop neer dat veel goedbedoelde tips niet ter harte worden genomen. Als dat iedere week gebeurt worden sommigen wat cynisch/kritisch op nieuwkomers.
pi_128166774
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:12 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Het kwam meer over als dat je me belachelijk maakte. Helemaal met die :') smiley erachter. Daarom heb ik er niet op gereageerd. Ik snap ook niet wat je ermee bedoelde.

En dat van die frikandellen was een vraag, of ik daar helemaal mee moet stoppen of dat 1x of 2x per week ook voldoende is. Het gaat mij er niet om dat ik maar zo snel mogelijk afval, want als ik nooit eens iets lekkers mag of even wat ongezonds mag eten dan is er voor mij ook niet veel aan en ga ik het ook niet lang volhouden.
Die :') was omdat alles wat ik aan je lijstje aanpaste, ook in de openingspost kunt lezen. Veel mensen vallen hier vaak ook in herhaling als ze 'binnen vallen' zonder de openingspost te lezen. Dat vind ik soms jammer. Als je echt gezonder wilt, dan steek je daar energie in. Maar goed, dat is mijn instelling, ik snap ook dat dit bij iedereen anders werkt.

'Nooit iets lekkers' vind ik zelf ook apart. Als je gezond eet met veel groenten en fruit, zul je merken dat je niet eens meer behoefte krijgt aan 'crap'. Zo werkt je lijf nu eenmaal. Dus probeer het gewoon een tijdje zonder "ja maar" opmerkingen. Je zult zien dat je lijf dan heel anders gaat reageren.
pi_128166871
En dat niet alles te compenseren valt met 3x in de week te sporten. :)
  zondag 23 juni 2013 @ 21:23:21 #266
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128166987
Jongens, give her a break :D Ik ben nog niet vergeten dat ik ooit ook zo dacht als AdoraBelle. Het inzicht komt met de tijd :Y
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:23:40 #267
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128167015
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:17 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Voor mij is het vooral het lekker maken van mijn eten. _O- Ik at eerst echt smerige dingen... soms nog steeds. O-)

Maar dat is beter geworden door mijn lief. O+

Een voorbeeld van zo rond 2006 was het maken van kip, rijst en dan roerbakgroente in 2 van die grote curverbakken. Daar deed ik dan 2 dagen mee, om het dan ook droog op te eten. :X

De resultaten van toen vielen ook erg tegen in vergelijking met nu.
Brrr droog! :D

Fijn dat het nu beter is, jullie praten trouwens altijd zo leuk over elkaar O+
pi_128167107
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Brrr droog! :D

Fijn dat het nu beter is, jullie praten trouwens altijd zo leuk over elkaar O+
*knars knars* _O-

Hehe, thnx! Komt ook omdat ze zo leuk is. O+ /bevooroordeeld :D
pi_128167121
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef _Dido_ het volgende:
Jongens, give her a break :D Ik ben nog niet vergeten dat ik ooit ook zo dacht als AdoraBelle. Het inzicht komt met de tijd :Y
Dat is waar :Y
  zondag 23 juni 2013 @ 21:26:45 #270
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_128167251
:W vanuit Berlijn. Moe, maar goed aangekomen. 1500 km in 2 dagen zonder enige file. Ik ga hier m'n beweging wel krijgen, hebben een appartement op de zesde verdieping, 70 treden op en gelijk zoveel naar beneden..
  zondag 23 juni 2013 @ 21:29:16 #271
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128167426
Vandaag geweldig uit de natuur gegeten. Wisten jullie dat de blaadjes van afrikaantjes gewoon heel erg lekker smaken door een salade?
pi_128168394
Ik vind dat best apart Tink.. Sommige dingen herken ik wel in de natuur, zoals wilde munt of zuring in natuurgebieden in de buurt van mijn ouders. Toch ben ik wel huiverig om dat soort dingen te eten omdat je niet weet of er toch gif of iets anders schadelijks over heen zit. Waar haal jij dat soort dingen?
pi_128168652
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Jaaa echt super! *O* Echt heel tof om The Boss gewoon eens live te zien, met de E Street Band O+ Ik ben nu nog een beetje youtubefilmpjes aan het terugkijken :D

Stond ergens waar ik enige personal space had en het scherm gelukkig goed kon zien, en wauw, wat een positieve energie vanuit de band zeg O+ Ik vond het HEEL tof *O*

Heb helaas Shout gemist (we gingen vast richting bus, want wilden niet de laatste treinen missen), maar ik was sowieso al helemaal in mn nopjes zodra ze The River hadden gedaan O+ En Sherry Darling en Pay Me My Money Down waren feestjes! En Born in the USA natuurlijk enzo :D Meebrullen *O*

Wat waren jouw favo nummers, en die van Baard? O+ *O*

Nog steeds blij dat ik via jou kaartjes heb gekocht, dus dank daarvoor! :*
Wat tof dat je zo enthousiast bent! *O* . Stond je in het midden en wat achteraan? Tijdens Born in the USA nog iemand in een groene trenchcoat bij haar vriendje op de schouders zien zitten? :P.

Shout gemist? ;(. Wel goeie zet om wat eerder weg te gaan, wij hebben er 2,5 uur over gedaan om Nijmegen zelfs maar uit te komen...

Meeste nummers had ik wel al eens live gehoord, maar So young and in love en Factory waren nieuw en tof! Baard vond alles leuk. :+. Dit gaat ons nog heel veel geld kosten. :'( . En hij zou eigenlijk niet eens mee!
  zondag 23 juni 2013 @ 21:53:41 #274
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128169093
Benieuwd hoe Joycie het heeft gehad bij Bon Jovi in Keulen :D
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 21:55:17 #275
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128169208
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:42 schreef the85mc het volgende:
Ik vind dat best apart Tink.. Sommige dingen herken ik wel in de natuur, zoals wilde munt of zuring in natuurgebieden in de buurt van mijn ouders. Toch ben ik wel huiverig om dat soort dingen te eten omdat je niet weet of er toch gif of iets anders schadelijks over heen zit. Waar haal jij dat soort dingen?
Uit mijn eigen tuin of van velden waarvan ik weet dat ze niet bspoten zijn en niet langs een drukke weg liggen.
pi_128169577
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef An24 het volgende:

[..]

Je gaat niet een boterham minder eten, maar je vervangt er eentje door groenten. Dan zit je net zo vol ;)
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om iemand van haar lengte te adviseren maar 1 boterham te eten als lunch, ook al vervang je die door groenten. Dat is toch veel te weinig.

Adorabelle, wat Tink al zegt, als je aardbeien of ander zoet fruit in de kwark doet is het zoet genoeg. Ik zou ook eens wat verschillende soorten kwark proberen. Ze zijn niet allemaal even vies :P . Ik maak 's ochtends meestal een smoothie met magere yoghurt, banaan en diepvriesfruit. Misschien is dat iets?
  zondag 23 juni 2013 @ 22:02:35 #277
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128169730
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat tof dat je zo enthousiast bent! *O* . Stond je in het midden en wat achteraan? Tijdens Born in the USA nog iemand in een groene trenchcoat bij haar vriendje op de schouders zien zitten? :P.

Shout gemist? ;(. Wel goeie zet om wat eerder weg te gaan, wij hebben er 2,5 uur over gedaan om Nijmegen zelfs maar uit te komen...

Meeste nummers had ik wel al eens live gehoord, maar So young and in love en Factory waren nieuw en tof! Baard vond alles leuk. :+. Dit gaat ons nog heel veel geld kosten. :'( . En hij zou eigenlijk niet eens mee!
Wel midden en wat achterin (wel redelijk naar voren, maar zag alleen stipjes op het podium :D), maar heb niet op schouders van vriendje gezeten, da's vragen om ongelukken :@ :D Had wel een beige trenchcoat aan :+ Ik stond de hele tijd te wiebelen/bouncen en vriendje stond in alle rust te genieten zoals hij dat altijd doet :+

2,5 uur :o met auto zeker? Dat scheen idd een crime te zijn geweest!

En ach, geld is tijdelijk, herinneringen heb je altijd wat aan O+ Mooi dat Baard het ook zo geniaal vond, afhankelijk van de locatie willen wij later ook weer! :D Dus keep us posted als ie weer komt, hehe :+

Oe ja en So Young and in Love O+
  zondag 23 juni 2013 @ 22:06:09 #278
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128169928
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Probeer de switch te maken van kcal tellen naar voedingsstoffen checken, en dan een balans vinden tussen optimaal gezond en lekker eten :Y Is voor velen de uitdaging, maar wel een interessante :D

Je lichaam heeft sowieso voedingsstofjes nodig om goed te functioneren, of je nu 60 kilo weegt of 120 :Y
Dat is te lastig voor mij denk ik. ik denk niet dat me dat gaat lukken met voedingsstoffen. Ik houd het wel bij kcal tellen nu.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:06:32 #279
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128169961
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:11 schreef An24 het volgende:

[..]

Oké :) .
  zondag 23 juni 2013 @ 22:07:33 #280
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128170038
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:06 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat is te lastig voor mij denk ik. ik denk niet dat me dat gaat lukken met voedingsstoffen. Ik houd het wel bij kcal tellen nu.
Hmmh okay. Alles is te leren he!

En anders iig proberen veel groentjes te eten :Y En zo min mogelijk suiker. Da's al een prima uitgangspunt denk ik.

Niet dat ik een expert ben verder :+
  zondag 23 juni 2013 @ 22:08:44 #281
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128170135
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:20 schreef An24 het volgende:

[..]

Die :') was omdat alles wat ik aan je lijstje aanpaste, ook in de openingspost kunt lezen. Veel mensen vallen hier vaak ook in herhaling als ze 'binnen vallen' zonder de openingspost te lezen. Dat vind ik soms jammer. Als je echt gezonder wilt, dan steek je daar energie in. Maar goed, dat is mijn instelling, ik snap ook dat dit bij iedereen anders werkt.

'Nooit iets lekkers' vind ik zelf ook apart. Als je gezond eet met veel groenten en fruit, zul je merken dat je niet eens meer behoefte krijgt aan 'crap'. Zo werkt je lijf nu eenmaal. Dus probeer het gewoon een tijdje zonder "ja maar" opmerkingen. Je zult zien dat je lijf dan heel anders gaat reageren.
Ja, dat kan ik ook niet ruiken dat het daarom was natuurlijk.

En ik vind het toch wel fijn om zo af en toe wat ongezonds te eten wat lekker is. Maar goed, ik zal het proberen wat je zegt.
pi_128170226
An, ik vind het een beetje vreemd om gelijk te roepen "minder brood, meer groenten". Dat jij functioneert op een broccoli per dag (bij wijze van) wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, en AB moet eerst maar even gewoon normaal eten denk ik. Als je begrijpt wat ik bedoel.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:11:00 #283
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128170288
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:20 schreef the85mc het volgende:
Adorabella, vat t niet persoonlijk op. Iedere week komt iemand hier eens binnenvallen met slechte eetgewoonten, of mensen die allemaal light varianten eten en drinken die denken gezond te doen. Als er dan tips worden gegeven is het vaak: ja, maar... blabla. Dus uiteindelijk komt het erop neer dat veel goedbedoelde tips niet ter harte worden genomen. Als dat iedere week gebeurt worden sommigen wat cynisch/kritisch op nieuwkomers.
Tja, in die situatie begrijp ik het wel. Maar toch is het niet echt fijn om wanneer je hier iets post meteen afgesnauwd te worden of verweten te worden dat je aan het trollen bent. Zo zorg je ervoor dat het vooral de vaste clique is die hier kan posten en er geen ruimte is voor nieuwkomers.
pi_128170455
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:06 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/

Hoef je niet zelf te tellen. Ik vind het wel handig om te kijken of ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg.
pi_128170621
Anyway eindstand:

O: croissant en bth met halve banaan
T: koffie
S: bodycombat
L: 2 bh mozzarella/tomaat/basilcum
T: softijsje van de hema
T: kwart meloen
B: uurtje wandelen dit dat
D: kipfilet gevuld met kruiden en omwikkeld met spek, ovenaardappeltjes, salade met radijs/komkommer
T: zelfgemaakt citroencakeje

Ook niet het toonbeeld van perfectie maar ik kreeg wel de vraag in de sportschool, of i was afgevallen en ze zei dat ik er mooi uitzag, dat was leuk om te horen!
pi_128170647
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:02 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wel midden en wat achterin (wel redelijk naar voren, maar zag alleen stipjes op het podium :D), maar heb niet op schouders van vriendje gezeten, da's vragen om ongelukken :@ :D Had wel een beige trenchcoat aan :+ Ik stond de hele tijd te wiebelen/bouncen en vriendje stond in alle rust te genieten zoals hij dat altijd doet :+

2,5 uur :o met auto zeker? Dat scheen idd een crime te zijn geweest!

En ach, geld is tijdelijk, herinneringen heb je altijd wat aan O+ Mooi dat Baard het ook zo geniaal vond, afhankelijk van de locatie willen wij later ook weer! :D Dus keep us posted als ie weer komt, hehe :+

Oe ja en So Young and in Love O+
Die op de schouders was ik dus. :P.
pi_128170656
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:10 schreef Perruche het volgende:
An, ik vind het een beetje vreemd om gelijk te roepen "minder brood, meer groenten". Dat jij functioneert op een broccoli per dag (bij wijze van) wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, en AB moet eerst maar even gewoon normaal eten denk ik. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik zeg toch ook niet minder eten? Ik zeg alleen dat als je je vol stopt met andere dingen, dat je geen niet zo veel 'vullings' middelen hoeft te eten. Het gaat er om dat de verhoudingen zoek zijn. Wat mij betreft blijft AB net zo veel brood eten. Als ze maar begrijpt dat ze daar niet gezonder van wordt, maar dat ze meer voedingsstoffen nodig heeft. De voedingsmiddelen die er voornamelijk zijn om te vullen worden dan vanzelf minder.

En ik denk gewoon heel anders over voeding dan veel slankies hier. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik het advies van die mensen vreemd vind en dat doe ik niet. AB kan er uithalen wat ze zelf prettig vindt.
pi_128170847
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:00 schreef _mille-feuille_ het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar om iemand van haar lengte te adviseren maar 1 boterham te eten als lunch, ook al vervang je die door groenten. Dat is toch veel te weinig.

Adorabelle, wat Tink al zegt, als je aardbeien of ander zoet fruit in de kwark doet is het zoet genoeg. Ik zou ook eens wat verschillende soorten kwark proberen. Ze zijn niet allemaal even vies :P . Ik maak 's ochtends meestal een smoothie met magere yoghurt, banaan en diepvriesfruit. Misschien is dat iets?
Pff dan gooi je ook een kipfilet door je groenten. Brood is redelijk eenzijdig, niets mis mee, maar variatie is erg belangrijk. Je kan veel makkelijker ondervoed raken door boterhammen te eten, dan door je vol te stoppen met groenten, fruit en proteine.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:21:50 #289
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128170949
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:08 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

En ik vind het toch wel fijn om zo af en toe wat ongezonds te eten wat lekker is. Maar goed, ik zal het proberen wat je zegt.
Doe ik ook hoor. Zelf drink ik regelmatig schnaps en eet ik nog regelmatiger ijs. Het toverwoord bij mij is beweging.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:23:51 #290
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128171079
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:11 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Tja, in die situatie begrijp ik het wel. Maar toch is het niet echt fijn om wanneer je hier iets post meteen afgesnauwd te worden of verweten te worden dat je aan het trollen bent. Zo zorg je ervoor dat het vooral de vaste clique is die hier kan posten en er geen ruimte is voor nieuwkomers.
Ach, iedereen is hier nieuwkomer geweest :P
pi_128171192
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:08 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Joh, zelf eet ik ook niet perfect. Maar als je een tijd je best doet, kan je het ook makkelijker veroorloven om soms iets te eten dat minder goed voor je is. Zo kies ik een dag in het weekend om gewoon los te gaan als ik daar behoefte aan heb. Maar verder eet ik dan de hele week netjes.
  Vis een optie? zondag 23 juni 2013 @ 22:26:25 #292
70532 loveli
N
pi_128171256
:W :s) :z
crap in = crap out
  zondag 23 juni 2013 @ 22:29:19 #293
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128171477
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Doe ik ook hoor. Zelf drink ik regelmatig schnaps en eet ik nog regelmatiger ijs. Het toverwoord bij mij is beweging.
Oké, dan zou ik misschien nog wat meer aan beweging kunnen doen denk ik.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:30:23 #294
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128171549
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:26 schreef loveli het volgende:
:W :s) :z
Doeidoei, slaap lekker. En bedankt voor je advies, denk ik.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:30:54 #295
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128171575
Leuk dat Parkietje! O+ Ik vond je sowieso al een mooi figuur hebben :Y

quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:17 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Die op de schouders was ik dus. :P.
Oh lol :D Nee niet gezien toen!
  zondag 23 juni 2013 @ 22:31:44 #296
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128171639
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:25 schreef An24 het volgende:

[..]

Joh, zelf eet ik ook niet perfect. Maar als je een tijd je best doet, kan je het ook makkelijker veroorloven om soms iets te eten dat minder goed voor je is. Zo kies ik een dag in het weekend om gewoon los te gaan als ik daar behoefte aan heb. Maar verder eet ik dan de hele week netjes.
Oh, dat is wel een goed idee :) .

Maar ik denk dat ik het allemaal eerst maar even moet laten bezinken. Het is nu allemaal wat veel voor me.
En dan later kijken wat voor mij het beste is en wat bij me past.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:33:13 #297
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128171725
Ik vind het vooral raar en benauwend dat AB het advies krijgt zich in te lezen over voeding. Hallo, ze komt net kijken. Kleine stapjes enzo. Het hoeft niet meteen zo ingewikkeld.

Zoals al gezegd werd, AB: gewoon je lijstjes posten, dan krijg je feedback en kun je gaandeweg steeds meer gaan veranderen. Het is een proces dat veel tijd in beslag kan nemen, maar je zult zien dat steeds meer puzzelstukjes op hun plaats vallen en dat gezond eten ook heel lekker kan zijn :)

En nu ga ik slapen! Trusten, allen!
And eternity in an hour.
pi_128171737
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:31 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oh, dat is wel een goed idee :) .

Maar ik denk dat ik het allemaal eerst maar even moet laten bezinken. Het is nu allemaal wat veel voor me.
En dan later kijken wat voor mij het beste is en wat bij me past.
Veel succes!
pi_128171780
@an; ik bedoel dat zo'n advies nutteloos is zonder onderbouwing. Ze weet niet eens waarom straciatellakwark oid niet net zo gezond is als gewone. Ik denk dat ze meer heeft aan inzicht in wat wel en niet "werkt" en waarom ipv "loze beweringen".

Nou AB je hebt de discussie weer lekker op gang weten te brengen *O*
  zondag 23 juni 2013 @ 22:34:33 #300
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128171810
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:33 schreef An24 het volgende:

[..]

Veel succes!
^^
And eternity in an hour.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:39:42 #301
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128172122
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:33 schreef _Dido_ het volgende:
Ik vind het vooral raar en benauwend dat AB het advies krijgt zich in te lezen over voeding. Hallo, ze komt net kijken. Kleine stapjes enzo. Het hoeft niet meteen zo ingewikkeld.

Zoals al gezegd werd, AB: gewoon je lijstjes posten, dan krijg je feedback en kun je gaandeweg steeds meer gaan veranderen. Het is een proces dat veel tijd in beslag kan nemen, maar je zult zien dat steeds meer puzzelstukjes op hun plaats vallen en dat gezond eten ook heel lekker kan zijn :)

En nu ga ik slapen! Trusten, allen!
Slaap lekker Dido, en dankjewel voor je advies. Ik ga proberen m'n lijstjes hier te posten, als ik dat durf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')