quote:
Op zondag 23 juni 2013 18:44 schreef Che_ het volgende:[..]
Maar ik ben het wel met zijn laatste zin eens: "Ik schaam me echt dood".
Hij moet zich inderdaad dood schamen voor dit soort posts. Een kind van 12 kan nog concluderen op wat voor manier het bedoeld wordt in het filmpje. Maar dan ondertussen wel hier iedereen maar beschuldigen van het alles goedpraten (totale lucht overigens, want bijna niemand praat hier alles goed). Hoe zit het dan met alles slechtpraten? En Beathoven, jouw 'nuchtere' kijk erop is dus ook gewoon al die tijd drijfzand geweest.
Gedraag jullie een beetje man.
Ik vond wat de politie deed in lijn met wat Erdogan uitsprak wel degelijk kwalijk. Ik las dat iemand hier ons van stemmingmakerij beschuldigde maar dat is wat Erdogan nog eens een paar keer in 't kwadraat doet. Onterecht Inspelen op klotegevoelens tegen andere groepen. Problemen creeeren met onterechte beschuldigingen in plaats van ze op te lossen. En dat van de politie, sorry maar dat is niet Turks. Los van elkaar is het wellicht allemaal te bagatelliseren maar bij elkaar opgeteld vind ik het allemaal van 't zelfde niveau wat Wilders doet met het wegzetten van de Islam maar dan omgekeerd. En ik hoop ook niet dat Wilders ooit het bewind krijgt in NL.
Zoals ik al eens aangaf sta ik achter Fethullah Gulen z'n visie op de Islam. Ik heb niets tegen het geloof en respect voor mensen die geloven. Ik ben verscheidene keren in de moskee geweest en als alle gelovigen zo zouden zijn als daar zou de wereld er een stuk beter uitzien. Tussen mn beste vrienden zitten conservatieven en AKP stemmers waar ik ook geen probleem mee heb. Moeten ze allemaal mooi zelf weten, maar die worden nooit persoonlijk in een discussie over politiek.
Een politiek leider die God in de mond neemt (Bush was er ook zo een) om een onterecht schuldgevoel aan te praten of een fout van zichzelf ermee probeert te compenseren vaart imho niet de juiste koers voor een land, het zijn strohalmen en hij brengt het land alleen maar verder in de problemen. Deze weken na gezi zijn qua ontwikkeling al verspilde weken b.v.
De demonstranten zijn niet anti-geloof, slechts anti-beleid en anti-Erdogan, juist omdat hij er maar wat doorheen klootvioolt en op persoonlijk vlak alle verbinding met het volk mist. Hij is niet de man die de intellectuelen aanspreekt en als hij de boel met gemak bijelkaar kon houden was 't nog wat geweest maar hij wil het toch wel 't liefst laten breken heb ik het idee.
Zoals ik in de post hierboven schreef zou ik weleens willen zien dat het echt goed gaat met Turkije ipv met deze koers de zeepbel nog jaren de lucht te houden tot we nog verder van huis zijn. Het zou mooi zijn als we eens flink wat posities omhoog schieten en met een seculier / islamitische identiteit nog democratischer worden dan Israel. Van positie 55 naar 30 moet makkelijk kunnen gezien de landen ertussenin en 'daar' zal Israel pas echt een hekel aan hebben. Maar dan moet Turkije niet maanden of jaren stilstaan in een patstelling tussen volk en politie. Je wil toch niet dat we ergens in de laatste divisie landen ter wereld eindigen puur vanwege Erdogan? Als je in de wereld een sterk land wil zijn moet je je op een positieve manier met andere landen verbinden en we kunnen ons straks alleen maar met de zwakste schakels verbinden (want de rest van het midden-oosten zit onder Turkije qua niveau).
Zitten er niet wat competentere lui bij de AKP met een wat humanere koers en die progressiever zijn om het land vooruit te kunnen helpen?
[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 23-06-2013 22:50:04 ]