Tja, 't is nog een beetje een onnozel baby'tje...

Net drie maand oud, ze begint eindelijk te snappen dat je dingen vast kan pakken om te bekijken en zo, maar dit was nog even een brug te ver. Toen de biggetjes pas geboren waren hebben we haar ook op de foto gezet met een biggetje (in een vergelijkbare setting, biggetje naast haar gehouden) maar daar stond ze zo dommig op dat ik de foto's niet online durfde te zetten

Volgend jaar zal ze er denk ik wel wat meer van mee krijgen, wie weet is ze dan wel net zo enthousiast als de hond nu is

En nog wat foto's van gisteren, wilde graag de camera van m'n nieuwe telefoon testen en ben er wel tevreden over

Varkens in de wei, het gevlekte biggetje naast Flappie is Hinkie, die inmiddels helemaal niet meer hinkt:
![Varkens1-7-131_zpsa78fe2f5.jpg]()
En nog wat bewegend beeld van de monsters; ze waren naar me toe gerend toen ik ze riep zodat ik een foto kon maken, maar toen ze door hadden dat er niets te halen viel crosten ze weer linea recta naar het hek vanwaar ze altijd de stal in gaan (daar krijgen ze voer). Filmpje:
![th_Varkensfilmpje1-7-132_zps1af83b18.jpg]()
Dus toen maar snel de arme diertjes naar binnen gelaten voor een hapje eten. Allemaal modderige biggenbillen op een rijtje

:
![Varkens1-7-133_zpsd3211ab9.jpg]()
Morgen moeten we even bellen met de kopers om een datum af te spreken wanneer ze opgehaald kunnen worden. We weten nog niet helemaal welke biggen blijven; we hebben twee geltjes op het oog waar we er eentje van zouden willen houden, en we zitten natuurlijk ook nog met Hinkie die waarschijnlijk minder geschikt is om voor het leven te verkopen (hoewel ze nu helemaal geen klachten meer heeft). We gaan denk ik met de kopers even overleggen hoe we dat gaan doen; zij wilden graag zelf 2 geltjes uitkiezen namelijk. Qua borgjes zijn er nog 2 over die op dit moment nog niet verkocht zijn, maar welke 2 er overblijven hangt af van wat de kopers kiezen.
Vandaag kwam trouwens de rekening van de dierenarts voor de biggen tot nu toe. Voor de ijzerinjectie die ze na de geboorte hebben gehad waren we ¤65 kwijt (voor alle biggen samen), en voor de castratie van de beertjes ¤123. Een visite van de dierenarts kost ¤20,50, de daadwerkelijke castratie kostte ¤5,50 per big en alle overige kosten zijn narcose, pijnstilling en antibiotica.
Met de geiten en schapen gaat het ook heel goed gelukkig, ze zijn tijdelijk verplaatst naar de kleine wei om daar het nieuw ingezaaide gras af te grazen (voordat de varkens daar weer in gaan en de boel vernielen).
Dora wilde wel even op de foto (ze lachte zelfs

)
![Dora1-7-133_zps2e7f1ba2.jpg]()
Josefien en Margo waren niet fatsoenlijk op de foto te krijgen. Ze bleven eerst binnen in het hokje en toen ik ze riep kwamen ze naar me toe en sprongen ze direct tegen me op. Niet zo handig dus, volgende keer beter.
Willow en Vita wilden wel, links Vita en rechts oude dame Willow:
![Schapen1-7-133_zps164b907e.jpg]()
En nog meer beestjes, de cavia's wilden ook wel eventjes poseren. Peruutje bleef liever binnen maar de andere 4 wilden wel even komen toen ik riep. Voorop Pepper, daar achter vlnr Jo, Hanna en Storm:
![Cavias1-7-133_zpsb0f5a88f.jpg]()
En Stormpje kwam zelfs eventjes héél dichtbij om een blaadje aan te pakken:
![Cavias1-7-136_zps7c167a9b.jpg]()
En de kippen nog! Kip3 hebben we in een voormalig caviahok geïnstalleerd om daar te broeden op haar eitjes:
![Kippen1-7-133_zpsf4059def.jpg]()
Ondernemende Kip die zich liever verstopte in de schuur:
![Kippen1-7-139_zpsf66335e2.jpg]()
Hier voormalig Kip2 (door ons uit de ouderlijke macht ontzet, haar kuikens zijn toen bij Kip1 in pleegzorg gedaan) met 4 kuikentjes van de huidige Kip2 (voorheen Kip3, om het makkelijk te maken). Deze in totaal 6 kuikentjes waren al vrij rap aan hun lot over gelaten door hun moeder en redden zichzelf inmiddels wel aardig, gelukkig. Het zou leuk zijn te denken dat deze kip haar eigen kuikentjes heeft gemist en daarom deze in de steek gelaten kuikens gezelschap houdt, maar helaas. Ze staat er alleen mee op de foto omdat ik daar voer neer had gegooid en ze honger had

![Kippen1-7-134_zps6dc326a3.jpg]()
En als afsluiter, een geheel herstelde Kip1 met een deel van haar 11 kuikens in de tuin (met op de achtergrond poes Savannah en hond Rani):
![Kippen1-7-137_zps6655f2b3.jpg]()
Dat was het weer voor nu!