Ga naar de Marinedagen, dan naar de stand van W&S en leef je uit. Daar zijn ze voorquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:15 schreef DavidOwns het volgende:
@elan waar zou ik dit kunnen doen? Rondvragen bij de marinedagen? Zijn er bepaalde voorlichtingsdagen specifiek voor (aspirant)officiers?
En wat denk jij dat er aan de baan van een officier zit wat ik niet zou verwachten van de baan?
Mijn halve familie zit bij de Marine je kunt je gewoon inschrijven voor een kennismakingsgesprek als zijnde sollicitatie dan krijg je daarna eerst een psychologische test die zeer zwaar is. En een fysieke test. Je mag niet te lang zijn voor veel functies en ook geen bril dragen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:15 schreef DavidOwns het volgende:
@elan waar zou ik dit kunnen doen? Rondvragen bij de marinedagen? Zijn er bepaalde voorlichtingsdagen specifiek voor (aspirant)officiers?
En wat denk jij dat er aan de baan van een officier zit wat ik niet zou verwachten van de baan?
Wie wil dat nou niet als je de keuze hebt?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 08:37 schreef Comasso het volgende:
Dit is omdat ze alleen nog de best van de beste willen.
Vind ik wel, als er 100 man zich aanmelden voor 1 vacature ben je gek als je niet de beste aanneemt. En als die onverhoopt uitvalt dan neem je de next in line aan.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:12 schreef Comasso het volgende:
Laat ik voorop stellen dat de selectie zeer pittig is en als je deze behaalt al tot de top van de top hoort. Als ik 1 jaar eerder had gesolliciteerd kon ik gewoon aan de slag met cluster 2. Dus zo vanzelfsprekend is het niet dat ze van de top, weer een selectie gaan maken van de beste!
Ik denk dat ik het prima begrijp, maar je het verkeerd uitlegt. Je moet meerdere mensen goedkeuren en de opleiding laten starten. Want gedurende de opleiding heb je een bepaalde uitval.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:25 schreef Comasso het volgende:
Je begrijpt het verkeerd. Aanmelden is wat anders dan goedgekeurd worden. Van de 100 mensen die zich aanmelden worden er naar verhouding meestal 2 a 3 goedgekeurd (ze hebben op dat moment dus al duizenden euro's in je gestoken). In mijn geval hotelovernachtingen, km vergoedingen, vlieguren, simulator uren en lunchbonnen ect.
Van de mensen die zijn goedgekeurd wordt weer een selectie gemaakt. Ik zeg dan, maak in eerste instantie de selectie strenger zodat er geen mensen worden goedgekeurd die toch niet aan de bak kunnen! Dus zorg ervoor dat er geen mensen ''onnodig'' worden goedgekeurd.
Volgens mij werkt het defensiebreed zo dat je ingedeeld wordt in één van de 4 clusters, namelijk zo:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 08:37 schreef Comasso het volgende:
Ik zou er niet aan denken om '' zomaar '' even vlieger te worden. Als je gemotiveerd bent moet je het zeker proberen maar wees niet teleurgesteld als het niet door gaat!
Zelf ben ik 2 jaar geleden volledig goedgekeurd voor de functie van vlieger bij de luchtmacht. Er zijn tegenwoordig 3 clusters waar je wordt ingedeeld als je bent goedgekeurd. Als je Cluster 1 bent mag je met 99% zekerheid naar de KMA gaan, cluster 2 kom je op een reservelijst en kun je misschien aan de slag bij de luchtmacht/marine en cluster 3 heb je eigenlijk geen kans. Dit is omdat ze alleen nog de best van de beste willen. Zelf was ik cluster 2 en heb ik tot op heden niks meer van de luchtmacht gehoord.
Succes!
Jij hebt het over clusters wat betreft kracht en conditie. Vliegers vallen daarbij ook onder cluster 4. Cluster is gewoon een woord dat hier dus ook gebruikt wordt voor de mensen die goedgekeurd zijn. Ze hadden ook overal 'Groep' ipv 'Cluster' kunnen zetten.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:44 schreef vlasakker het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het defensiebreed zo dat je ingedeeld wordt in één van de 4 clusters, namelijk zo:
cluster 1: administratie etc.
cluster 2: logistiek, artillerie etc.
cluster 3: kan zo geen eenheid bedenken
cluster 4: infanterie en verkenning etc.
Hier ben ik vrij zeker van, ik loop namelijk zelf de FIT-4 en zit bij de verkenners.
ok, dat is nieuw voor mijquote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:46 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Jij hebt het over clusters wat betreft kracht en conditie. Vliegers vallen daarbij ook onder cluster 4. Cluster is gewoon een woord dat hier dus ook gebruikt wordt voor de mensen die goedgekeurd zijn. Ze hadden ook overal 'Groep' ipv 'Cluster' kunnen zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |