abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128031533
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128031635
Als ik spytool op JB, kom ik altijd Justin Bieber tegen. Krijg je ook wel een crisis van ;(
compact en kleverig.
pi_128031639
Rel? Waar?
Ja doei.
pi_128031703
Rel *O*

Middag!
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:29:54 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128031795
Dayumn mevrouw Brownie, daar passen niet veel brownies in :D

*ar ie es pie ie sie tie*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128031969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dayumn mevrouw Brownie, daar passen niet veel brownies in :D

*ar ie es pie ie sie tie*
Ja doei.
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:45:36 #7
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128032380
Ik heb trouwens iets van dertig recepten inmiddels, waar ik uit kan kiezen voor volgende week :9 komt wel goed dus!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_128032462
He ik heb even een engelse grammaticale vraag. Wat is de juiste/correcte gebruik van het woord since en because als je het als vertaling van omdat wil gebruiken? Zijn het synoniemen? Of is since alleen tijdgerelateerd te gebruiken?
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:52:47 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128032639
Jemig wat een figuurtje JB. Nu voel ik me een überblob ;(.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128032641
Since gebruik je als de informatie 'oud' is en dus al bekend en het vooral gaat om het tweede deel van de zin, en because als de informatie (het waarom) 'nieuw' is. Zoiets.
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 20 juni 2013 @ 13:55:29 #11
70532 loveli
N
pi_128032759
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:47 schreef the85mc het volgende:
He ik heb even een engelse grammaticale vraag. Wat is de juiste/correcte gebruik van het woord since en because als je het als vertaling van omdat wil gebruiken? Zijn het synoniemen? Of is since alleen tijdgerelateerd te gebruiken?
Dat was geen engelse grammaticale vraag...
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 20 juni 2013 @ 13:58:21 #12
70532 loveli
N
pi_128032893
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hallo Blob. Misschien is het weer even tijd dat Tink uitlegt hoe een lichaam na de zwangerschap kan veranderen en dat je niet meteen na 2 weken weer hot bent?
crap in = crap out
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:07:40 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128033298
quote:
Janies heeft ook geen baby meer.
Denk eraan dat het zeker een jaar gaat duren voor je lijf weer in de buurt komt van normaal. Wat je in de media ziet is dat dus niet. Ik was pas 4 - 5 jaar na de geboorte van de kinderen weer echt in vorm. Acceptabel was het na een jaar.

Wat ook nog meespeelt is dat je nog veel hormonen in je lichaam hebt die samenhangen met babys ed. Ook als je geen borstvoeding mocht geven duurt het 9 maanden voor die uit je lichaam verdwenen zijn. Daarnaast zijn je heupen waarschijnlijk iets anders van vorm geworden en moet je voorzichtig met je buikspieren zijn, zeker de eerste maanden.
Phaidra geloof ik had laatst mooie plaatjes waarom.

Maar even serieus XM, verwachtte je werkelijk dat je binnen 2 maanden weer helemaal strak zou zijn of zelfs in de buurt van strak zou komen? Nee toch hoop ik?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:09:16 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128033351
quote:
Ieder mens is anders, hoe anderen eruit zien moet je dus niet betrekken op jezellefs he!

Geen idee hoe het met de blobfactor zit, maar jij hebt sowieso genoeg perks, waaronder mooie strakke wenkbrauwen, classy sassy uitstraling en weelderige krullies, zo heeft ieder wat O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? donderdag 20 juni 2013 @ 14:35:55 #15
70532 loveli
N
pi_128034469
Regen?! Ik wil m'n geld terug ;(
crap in = crap out
pi_128034649
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:52 schreef motorbloempje het volgende:
Since gebruik je als de informatie 'oud' is en dus al bekend en het vooral gaat om het tweede deel van de zin, en because als de informatie (het waarom) 'nieuw' is. Zoiets.
Dankje! Snap wel ongeveer wat je bedoelt.

Had de foto van JB bijna gemist, maar fietfieuw! En dat na kinderen?
Vanavond even stukje mtben denk ik. Heb wel weer zin in cardio.
pi_128034673
Ik heb ook maar een gekookt eitje bij mijn lunch gedaan. De koekjes roepen wel alweer. Ik merk dat ik ze prima kan weerstaan, tot ik een paar rotdagen heb op mijn werk, en dan lukt het echt niet. Zo stom. Ik ga maar vast een appel eten.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:54:51 #18
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128035194
Regen :r hopelijk is het na zessen droog, als ik moet fietsen.
And eternity in an hour.
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:56:59 #19
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_128035291
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:54 schreef _Dido_ het volgende:
Regen :r hopelijk is het na zessen droog, als ik moet fietsen.
Regen is goed! Extra zuurstof :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Vis een optie? donderdag 20 juni 2013 @ 14:58:20 #20
70532 loveli
N
pi_128035349
Uitgezakt haar :')
crap in = crap out
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:07:17 #21
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128035737
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:56 schreef Maraca het volgende:

[..]

Regen is goed! Extra zuurstof :7
Ja als ik direct naar huis kan en kan douchen vind ik het prima maar ik moet direct uit het werk naar de fysio :P
And eternity in an hour.
  Vis een optie? donderdag 20 juni 2013 @ 15:09:56 #22
70532 loveli
N
pi_128035840
Waarom extra douchen als het toch al regent?
crap in = crap out
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:10:42 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128035870
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
.

Maar even serieus XM, verwachtte je werkelijk dat je binnen 2 maanden weer helemaal strak zou zijn of zelfs in de buurt van strak zou komen? Nee toch hoop ik?
Nee hoor, ik had alleen gehoopt dat m'n buik iéts minder flubbyblubby zou zijn dan dat ie is. M'n moeder komt elke week haar kleindochter opeten zo ongeveer :'). En dan zit ze de hele tijd naar m'n buik te kijken en opmerkingen over corrigerend ondergoed, wanneer ik weer kan sporten, of ik al buikspieroefeningen mag doen, dat ze hoopt dat ik weer zo word als voor de bevalling, etc etc.

En dat is wel lastig en maakt me ook bewuster van m'n buik en lijf. En m'n heupen/bekken is idd breder geworden. Ik heb afscheid genomen van ca. 12 broeken.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128035895
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:07 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ja als ik direct naar huis kan en kan douchen vind ik het prima maar ik moet direct uit het werk naar de fysio :P
Is de fysio een lekker wijf?
Nee? Dan boeit het toch niet?
Ja? Zorg dat je tshirt ook nat is. Extra spannend. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128036024
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee hoor, ik had alleen gehoopt dat m'n buik iéts minder flubbyblubby zou zijn dan dat ie is. M'n moeder komt elke week haar kleindochter opeten zo ongeveer :'). En dan zit ze de hele tijd naar m'n buik te kijken en opmerkingen over corrigerend ondergoed, wanneer ik weer kan sporten, of ik al buikspieroefeningen mag doen, dat ze hoopt dat ik weer zo word als voor de bevalling, etc etc.

En dat is wel lastig en maakt me ook bewuster van m'n buik en lijf. En m'n heupen/bekken is idd breder geworden. Ik heb afscheid genomen van ca. 12 broeken.

He jakkes, dat is wel een beetje vervelend :{ Goed bedoeld hoop ik, maar toch niet bepaald fijn om aan te horen.

Ik las laatst over een website: www.theshapeofamother.com , waarin vrouwen hun verhaal en foto's kwijt kunnen over hoe hun lichaam is veranderd door de zwangerschap.
Weet niet of je een typ bent dat dat soort dingen leuk vindt, maar veel vrouwen schijnen zich er gesteund door te voelen dat anderen hetzelfde doormaken.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')