abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128027487
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128027573
Lijstje:
O: 1 spelt met gerookte makreel. Koffie met melk.
T: 1 spelt met 30+ kaas. Glas water
L: Nog inspiratieloos.
T: Ligt aan mijn L.
D: BBQ (met groente en zelfgemaakte kipspiesjes) of courgette uit de oven, wat rosti en een kipfilet waar ik nog wat lekkers mee ga doen.
T: Rabarber :9
pi_128027688
Gerookte makreel als ontbijt :o Ik moet er niet aan denken! :D Wel lekker verder :9

Wat doe je met die rabarber, Lonaa? Mijn ervaring is dat gekookte rabarber gecombineerd wordt met enorm veel suiker...

En over suiker gesproken. Ik had nog een flesje Teriyaki woksaus staan, gekregen van iemand. En gisteren vroeg ik me af of ik dat ook zelf kon maken, dus wat zit er nou in zo'n flesje? Ingrediënt nr 1: water :') en op de tweede plaats: suiker.... :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128027768
Rabarber? Denk dat ik vanavond of morgen deze maar doe:

quote:
Rabarber met aardbeien
ingrediënten:
2 personen: per persoon 95 Kcal

250 gram rabarber
1/2 dl sinaasappelsap
witte basterdsuiker
100 gram aardbeien
bereiding:
Maak de rabarber schoon en snijd de stengels in stukjes van 2 cm. Kook de rabarber in het sinaasappelsap in enkele minuten gaar. Laat de rabarber afkoelen en maak het op smaak met basterdsuiker. Was de aardbeien, verwijder de kroontjes en snijd de aardbeien in vieren. Schep de aardbeien door de rabarber.
Verdeel het over 2 coupes.
Heb namelijk ook nog rabarber en aardbeien in huis :P
pi_128028183
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Gerookte makreel als ontbijt :o Ik moet er niet aan denken! :D Wel lekker verder :9

Wat doe je met die rabarber, Lonaa? Mijn ervaring is dat gekookte rabarber gecombineerd wordt met enorm veel suiker...

En over suiker gesproken. Ik had nog een flesje Teriyaki woksaus staan, gekregen van iemand. En gisteren vroeg ik me af of ik dat ook zelf kon maken, dus wat zit er nou in zo'n flesje? Ingrediënt nr 1: water :') en op de tweede plaats: suiker.... :o
Ene beetje gerookte makreel hoor, niet een halve ofzo.
Heb geen probleem met ontbijten. Ik eet ook niet direct als ik wakker ben, dat scheelt ook.

Die rabarber kook ik.
Mijn grote voordeel is dat ik niet zo van zoet hou. Dus er gaat bijna geen suiker bij in. En wat er aan zoet in gaat is half suiker half honing. :Y

Sinds ik van nog meer dingen de verpakking ben gaan lezen is het me enorm opgevallen in hoe ontzettend veel dingen suiker en aanverwanten zitten, echt bizar.
pi_128028271
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:59 schreef Lonaa het volgende:

Sinds ik van nog meer dingen de verpakking ben gaan lezen is het me enorm opgevallen in hoe ontzettend veel dingen suiker en aanverwanten zitten, echt bizar.
Ik vermijd kant en klare verpakkingen en dergelijke zo veel mogelijk, want idd echt overal gaat suiker in 8)7 Alles moet maar zoet in onze maatschappij!

En als je geen suiker wilt dan is het nog steeds moeilijk te vermijden. Bonen in blik? Gerookte zalm? Zit allemaal vaak suiker bij door...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128028359
Kant en klaar, pakjes en zakjes vermijdt ik al tijden.
Suikervrij is inderdaad lastig, maar ik doe mijn best.
Ik ga ook eens een poging wagen zelf brood (ik typte broot :')_) te bakken, aangezien zelfs in brood de nodige toevoegingen zit.
pi_128028449
In bijna al het brood zit ook suiker 8-) in de vorm van dextrose vaak.
Allinson heeft geen suiker toegevoegd, alleen volkorenmeel, water, zout en gist.
pi_128028485
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:06 schreef Isabeau het volgende:
In bijna al het brood zit ook suiker 8-) in de vorm van dextrose vaak.
Allinson heeft geen suiker toegevoegd, alleen volkorenmeel, water, zout en gist.
In mijn zelfgemaakte brood zit vaak ook geen suiker. Soms een beetje voor de gist, om die te voeren :P
pi_128028550
En dat is precies waarom ik mijn eigen brood wil bakken.

Plus ik hou van prutsen in de keuken. O+

Ik ga moed verzamelen om op de fiets te gaan zitten, benauwde bende hier.
pi_128029194
Zelf brood bakken begin ik voorlopig maar niet aan. Misschien over 20 kilo :D
Spoilers!
pi_128029532
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zelf brood bakken begin ik voorlopig maar niet aan. Misschien over 20 kilo :D
Ik nu ook nog niet, want dan eet ik weer veel te veel brood :9~
Maar tzt lijkt me dat ook wel leuk om te doen :Y
pi_128030739
Ik eet de laatste 2 weken toevallig helemaal geen brood. Alleen roggebrood en waldkorn beschuiten. Die zijn iets te lekker dus die mag ik niet meer.

Ik heb net lekker iig 1km gezwommen! Buiten! En het was op 1 of andere manier nog gratis ook!
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:08:09 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128033315
Ja, wij gingen er ook meer brood door eten, gewoon omdat het zo lekker ruikt. :D

Ik heb net nog even een eitje aan mijn lunch toegevoegd, merkte met hardlopen net dat ik toch wel echt op het randje zit qua wat ik eet en dat ik erg weinig energie over had. Sowieso merk ik het goed dat ik ook nog Jillian doe ernaast qua energieverbruik.
pi_128034384
Ik heb toevallig na het zwemmen net bij een vriendinnetje zelfgebakken brood gelunched, en het is wel écht heel erg lekker! Alleen het is duurder ook dan in de winkel kopen over het algemeen, en mij toch net wat teveel moeite.
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:20:04 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128036263
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:33 schreef Zeester het volgende:
Ik heb toevallig na het zwemmen net bij een vriendinnetje zelfgebakken brood gelunched, en het is wel écht heel erg lekker! Alleen het is duurder ook dan in de winkel kopen over het algemeen, en mij toch net wat teveel moeite.
Nee joh, echt niet duurder hoor! :o

http://www.frugallivingnw(...)step-by-step-recipe/

Dit is bloem, water, beetje gist, beetje zout.
pi_128036362
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee joh, echt niet duurder hoor! :o

http://www.frugallivingnw(...)step-by-step-recipe/

Dit is bloem, water, beetje gist, beetje zout.
Ow, ik heb juist weleens een berekening gezien waarmee, als je elektriciteits-kosten enzo meerekend het uiteindelijk duurder uitkomt dan brood uit de supermarkt. Maar goed, sowieso eet ik de laatste tijd dus vrijwel geen brood, dus het zou sowieso niet uitkunnen hier ;)!
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:24:06 #18
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128036426
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik nu ook nog niet, want dan eet ik weer veel te veel brood :9~
Maar tzt lijkt me dat ook wel leuk om te doen :Y
idd.

Vers brood :9~
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:24:10 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128036431
Ja, dat is mss ook wel zo, als je dat allemaal mee rekent idd. Zo ver denk ik dan weer niet. :+
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:39:21 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128039700
:o Net zo'n leuk rokje gezien: http://i1.ztat.net/large/ST/92/1B/01/L5/06/ST921B01L-506@1.1.jpg
Maar ja... alleen nog maar in 40 verkrijgbaar en om nu 70 euro uit te geven omdat het mss over 8 kg past... -O- Dat gaat me een tikje te ver. :')
maar hard mijn best doen, dan kan ik over een tijdje gewoon op 'in het mandje' klikken bij deze maat.
Hoewel het dan ook vast wel voor zal komen dat hij er dan alleen in 36 is. :D
pi_128041721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:39 schreef Brighteyes het volgende:
:o Net zo'n leuk rokje gezien: http://i1.ztat.net/large/ST/92/1B/01/L5/06/ST921B01L-506@1.1.jpg
Maar ja... alleen nog maar in 40 verkrijgbaar en om nu 70 euro uit te geven omdat het mss over 8 kg past... -O- Dat gaat me een tikje te ver. :')
maar hard mijn best doen, dan kan ik over een tijdje gewoon op 'in het mandje' klikken bij deze maat.
Hoewel het dan ook vast wel voor zal komen dat hij er dan alleen in 36 is. :D
Die is echt heel erg leuk! Goed ding om je voor je houden voor over 8 kilo. Over 8 kilo mag jij zonder aarzelen als beloning dit rokje! Vind ik ook!
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:13:53 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128051886
Net twee afleveringen west wing zitten kijken, season finale, en nu wil ik door ipv Jillian te gaan doen. :')

Maar ik kan dat! :Y Nu dus maar omkleden en op naar level 2!
pi_128052530
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
Net twee afleveringen west wing zitten kijken, season finale, en nu wil ik door ipv Jillian te gaan doen. :')

You go girl!

Rokje is inderdaad mooi. Maar volgens mij alleen maar mooi als je echt een slanke taille hebt. Ziet er ook uit als heel mooi materiaal.
Spoilers!
pi_128052908
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:13 schreef Brighteyes het volgende:

The West Wing! O+ O+
pi_128053219
Ik ben wat afgeweken van mijn lijstje vandaag. Vroeg gegeten dus vanmiddag mijn slmpie ijsje en paprika overgeslagen. Omdat het brood op was heb ik alleen de nicoise op maar dat was toch meer dan gedacht dus dat kwam niet slecht uit.
Vanavond asperges in plaats van gorgonzolaspinazie gegeten dus ook daar wat minder dan gepland op qua kcal.

En dat komt goed uit want ik heb mijn vriend en mij net getrakteerd op een Frozz O+ Frozen yogurt a 100 kcal per bakje met 3 toppings naar keuze uit een range van 30. Ik heb verstandig gedaan en ben voor aardbei, blauwe bes en pecannoten. Vriendje ging voor brownie, stroopwafel en witte chocolade.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')