Scholen kan je nog verklaren door te zeggen dat kinderen op vroege leeftijd met alcohol in aanraking zouden kunnen komen.quote:
quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:40 schreef aerdt het volgende:
[..]
Helemaal gelijk. Dat je geen alcohol in buurt van een moskee mag verkopen is om gezondheidsredenen toch?
quote:Turkse lira zakt naar laagste niveau ooit
De waarde van de Turkse lira is donderdag naar het laagste niveau ooit gezakt ten opzichte van de dollar, vooral door zorgen over de politieke onrust in Turkije.
Ook zijn er zorgen dat investeerders meer risicovolle beleggingen in opkomende markten zullen terugschroeven na de aankondiging van de Federal Reserve dat zijn steunbeleid dit jaar kan worden afgebouwd.
Een lira was donderdagmiddag 0,52 dollar waard. De Turkse munteenheid daalde daarmee voor de vierde dag op rij. De lira staat onder druk door de aanhoudende protesten in Turkije tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan. Daardoor zijn internationale investeerders onzeker geworden. Door die nervositeit stijgen ook de leenkosten voor de Turkse overheid. De rente op Turkse 2-jaarsleningen klom tot 7,4 procent, het hoogste niveau sinds oktober.
De Turkse aandelenbeurs heeft ook flink te lijden onder de spanningen in het land. Zo daalde de hoofdindex in Istanbul donderdag in de middaghandel 4,4 procent. Sinds de protesten tegen Erdogan uitbraken, is de index meer dan 12 procent in waarde gezakt.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-laagste-niveau-ooit
Nee, daar doel ik niet specifiek op, dit zijn allemaal dingen waarover te discussiëren valt. De regering kon dit onderbouwen en deed dit allemaal binnen 't democratische stelsel. Ik doelde op de nieuwe weg die men lijkt te willen inslaan. Ik doelde op de 5 miljoen tweets die men nu aan 't onderzoeken is en daarbij alle social media berichten die men met "terugwerkende" kracht strafbaar wil gaan stellen waarbij de daders vervolgd kunnen worden. Dat is niet helemaal zuivere koffie.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Welke wet doel je dan op? En waarom moet die per se een ruimtemaker voor geloof zijn? Omdat Erdogan een paar regels heeft afgeschaft die moslims beperkten in geloofsvrijheid?
Wat is er mis met cultuur en geloof respecteren in een overwegend moslimland? Alcohol veroorzaakt meestal problemen, is gewoon een feit. Je mag het gewoon drinken, waarom zou je huilen als het niet in de buurt van scholen of moskee mag? Wat je al wel niet kun verzinnen of zeiken om weer iets Islam af te schuiven.....quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:49 schreef aerdt het volgende:
[..]
Scholen kan je nog verklaren door te zeggen dat kinderen op vroege leeftijd met alcohol in aanraking zouden kunnen komen.
Maar jij zegt dat de nieuwe alcoholwet niets met geloof te maken heeft. Dan wil ik graag weten waarom er geen alcohol verkocht mag worden in de buurt van een moskee.
Overigens zijn er rond de 70.000 scholen in Turkije en meer dan 90.000 moskeeen.
Religie veroorzaakt meestal ook problemen, is gewoon een feit. Wat je al wel niet kunt verzinnen of zeiken om weer iets op alcohol af te schuiven.....quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Alcohol veroorzaakt meestal problemen, is gewoon een feit. Je mag het gewoon drinken, waarom zou je huilen als het niet in de buurt van scholen of moskee mag? Wat je al wel niet kun verzinnen of zeiken om weer iets Islam af te schuiven.....
Dus de rente-lobby heeft het doel bereikt?quote:
Nee. In feite zijn er veel meer scholen die deze cijfers zo onderuit halen. Een moskee mét basischool in Turkije wordt bijv. officieel als "moskee" gezien.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:49 schreef aerdt het volgende:
[..]
Scholen kan je nog verklaren door te zeggen dat kinderen op vroege leeftijd met alcohol in aanraking zouden kunnen komen.
Maar jij zegt dat de nieuwe alcoholwet niets met geloof te maken heeft. Dan wil ik graag weten waarom er geen alcohol verkocht mag worden in de buurt van een moskee.
Overigens zijn er rond de 70.000 scholen in Turkije en meer dan 90.000 moskeeen.
Ik snap wat je bedoelt..maar waarom je toch weer de Islamkant opgaat vind ik jammer. In veel landen gebeuren dergelijke dingen terwijl de verantwoordelijke partijen niets met Islam te maken hebben. Waarom moeten dit soort regels (ter bescherming van de bevolking) gelijk gelinkt worden aan radicalisme? Puur omdat AKP een Islamitische achtergrond heeft? Nogmaals, kan je mij vertellen op basis van welke dingen je denkt dat er geloofsregels komen? Dit soort dingen moeten te linken zijn uit gedane acties door de partij om die conclusie te trekken. Anders kun je wel alles linken aan de veranderingen die AKP wil doorvoeren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, daar doel ik niet specifiek op, dit zijn allemaal dingen waarover te discussiëren valt. De regering kon dit onderbouwen en deed dit allemaal binnen 't democratische stelsel. Ik doelde op de nieuwe weg die men lijkt te willen inslaan. Ik doelde op de 5 miljoen tweets die men nu aan 't onderzoeken is en daarbij alle social media berichten die men met "terugwerkende" kracht strafbaar wil gaan stellen waarbij de daders vervolgd kunnen worden. Dat is niet helemaal zuivere koffie.
Wetten instellen die met terugwerkende kracht gelden zouden de eerste 'echte' dictatoriale trekjes zijn en daarmee plaveit men ook de weg voor strenge en rare politiek toepasbare geloofsregels gezien we de kant waarop de AKP staat wel een beetje kunnen raden.
De kant van meer vrijheid voor "iedereen" zal het in elk geval niet uitgaan mochten dit soort wetten er komen.
Dus in NL hebben de alcoholwetten ook met de Gristenisering te maken?quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:50 schreef Capi het volgende:
[..]
Religie veroorzaakt meestal ook problemen, is gewoon een feit. Wat je al wel niet kunt verzinnen of zeiken om weer iets op alcohol af te schuiven.....
Het wetsvoorstel mbt het verhogen van de leeftijd van 16 naar 18 is door de Christenunie geïnitieerd ja, maar ik probeerde eigenlijk de onlogica in je redenering aan te geven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:55 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus in NL hebben de alcoholwetten ook met de Gristenisering te maken?
Oh dus NL wordt extreem radicaal en conservatief? De weg is nu immers open? Zoals dat andersom over Turkije werd beweerd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:59 schreef Capi het volgende:
[..]
Het wetsvoorstel mbt het verhogen van de leeftijd van 16 naar 18 is door de Christenunie geïnitieerd ja, maar ik probeerde eigenlijk de onlogica in je redenering aan te geven.
Dat zeg ik allemaal niet, grappig hoe jij meteen zulke vragen erbij betrekt, zonder dat ik ook maar iets anders erbij vermeld. Het gaat mij meer om de syllogisme 'alcohol veroorzaakt schade dus beperken is logisch' waarna je meteen lijkt te insinueren dat de kritiek die er is mbt het verbieden van alcoholverkoop in de buurt in de buurt van scholen/moskeeën een aanval is op de Islam.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oh dus NL wordt extreem radicaal en conservatief? De weg is nu immers open? Zoals dat andersom over Turkije werd beweerd.
Laat ze nog even direnmek tot midden augustus!quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus de rente-lobby heeft het doel bereikt?
Wel goedkoop shoppen van de zomer met de goedkope lira.
moslims islamieten noemen...quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:16 schreef Ambipur het volgende:
In discussie gaan met bepaalde islamieten is zo vermoeiend.
ook zon dooddoenerquote:
Ik zei dat werd andersom beweerd.. ik zei niet door jou. Vandaar die discussie ernaquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:15 schreef Capi het volgende:
[..]
Dat zeg ik allemaal niet, grappig hoe jij meteen zulke vragen erbij betrekt, zonder dat ik ook maar iets anders erbij vermeld. Het gaat mij meer om de syllogisme 'alcohol veroorzaakt schade dus beperken is logisch' waarna je meteen lijkt te insinueren dat de kritiek die er is mbt het verbieden van alcoholverkoop in de buurt in de buurt van scholen/moskeeën een aanval is op de Islam.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
is·la·miet (de; m,v; meervoud: islamieten) 1moslim
was wel beter geweest iddquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |