abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:32:55 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127995119
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_127996681
Danic schattig O+ en supermooi kleed!
Suiker wil jij het niet meer hebben over Lilliputiens }:| ik kende het niet en ging googlen en nu wil ik het
Suiker je vroeg over slaapjes. Lang verhaal over slaapjes en ritme enzo. Niet iedereen zal zich erin kunnen vinden maar ik heb er een hele andere baby door gekregen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127997055
Lilliputiens O+ Daar heb ik van de familie Sjeen een mooie kip met kuikentjes van gehad O+
En een knijpkip O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127997172
Lilliputiens is inderdaad geweldig! O+

Fieder jouw stukje had ik vorige week kunnen schrijven. Ik denk dat we misschien iets te snel meer tijd tussen de flessen zijn gaan hanteren, en dat hij daardoor uit zijn hum is. Hij draaide wel zelf het ritme om: hij werd wakker een half uur voor de fles, en na de fles viel hij direct in slaap.
Ik ga nu even met hem in bad in de hoop hem te kalmeren (en hij heeft het bloedheet). Voor hij ging piepen hadden we wel een hoogtepunt qua lachen *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Suikertante op 19-06-2013 18:40:53 ]
pi_127997713
O+ Lekker ding
Als L een halfuur te vroeg wakker wordt geef ik hem zn flesje vaak gewoon. Of een halfuur later een enkele keer. Maar nooit meer dan een halfuur. En met dit weer is het ook gewoon niks met zo'n mini }:|
pi_127998002
Ohh lachbaby O+ niet stoppen met fotospam, ik vind het juist zo superleuk om foto's van alle kindjes te zien!
pi_127998342
Oooh wat een moppie is F toch Suiker! O+
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:00:54 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127998364
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:53 schreef L0t.. het volgende:
Ohh lachbaby O+ niet stoppen met fotospam, ik vind het juist zo superleuk om foto's van alle kindjes te zien!
Same here!! O+
pi_127998835
Ohh wat een goede, leuke, mooie speelkleed en mobile tips! Ik heb alweer tig tabbladen openstaan om straks/morgen/overmorgen rond te snuffelen!

LB O+ Ik vind jouw meisje echt zo lief elke keer, prachtige ogen en zo'n zachte blik O+

En Suiker O+ Ik smelt van F. die lachjes! Die hoop ik zondag live te kunnen bewonderen!

Danic, wat een tof kleed en wat ligt je meisje er lekker op O+

quote:
17s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:11 schreef Kyara het volgende:
Oooh die foto LB! O+
Leuk dat ze kleertjes aan heeft die jij nog gedragen hebt!

Zag trouwens ook nog een mooie foto op de vorige pagina van Belle. O+ Gebruik jij een filter? Jouw foto's hebben zo'n mooie dromerige sfeer.

Die mobiles zijn trouwens mooi!
Ik ben dan ook fotograaf he :D Dus ik heb een hele goede camera + lens + photoshop skills om nog wat extra te tweaken! Maar het is vooral de lens die ik gebruik (30mm f1.4, dus heel licht gevoelig, vandaar dat ik het licht heel mooi op de foto kan krijgen!)
pi_128000588
Ooooh wat worden baby's soms gelukkig van een bad O+ en als papa daarna de draagzak pakt gaan de ogen vanzelf heel snel dicht!

Ze zijn zo zoet je foto's belle O+

Fieder zo strak doe ik het ook niet hoor, als hij blijft slapen kijk ik t ook een klein half uurtje aan. Het is ook allemaal geen ramp, was gewoon benieuwd hoe dat bij andere baby's en ouders gaat!
pi_128000966
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:11 schreef bellelena het volgende:
Ohh wat een goede, leuke, mooie speelkleed en mobile tips! Ik heb alweer tig tabbladen openstaan om straks/morgen/overmorgen rond te snuffelen!

LB O+ Ik vind jouw meisje echt zo lief elke keer, prachtige ogen en zo'n zachte blik O+

En Suiker O+ Ik smelt van F. die lachjes! Die hoop ik zondag live te kunnen bewonderen!

Danic, wat een tof kleed en wat ligt je meisje er lekker op O+

[..]

Ik ben dan ook fotograaf he :D Dus ik heb een hele goede camera + lens + photoshop skills om nog wat extra te tweaken! Maar het is vooral de lens die ik gebruik (30mm f1.4, dus heel licht gevoelig, vandaar dat ik het licht heel mooi op de foto kan krijgen!)
Hoever heb jij je diafragma openstaan op dergelijke foto's?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:24:51 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128001977
Oh! Ik haak weer even goed getimed in; ik ga ook een digitale spiegelreflex kopen dus ben op zoek naar tips! Ik wil vooral mn baby fotograferen, maar op vakantie maak ik ook graag foto's van stadsgezichten en gebouwen.

Tips voor <600 euro?
pi_128002023
Tally: Wat lief die 2 *;
LB: wat een mooi popje ! *;
Danic: Wat een lekker moppie O+
F: Daaristiedanweerdelachebek *;
Belle: wat een sprookje *;
M en de meiden: _O_ :D

Wie vergeet ik ?

Super leuk om te zien *; Zeker met de verhalen erbij. Heb je een beeld. En ja Suiker, dat zijn dus de gekken waar ik het over had. Vandaar geen bl0ot in het park.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_128002380
Wat gaan jullie belachelijk snel, ik kan niet eens een dag werken...!

Ik las allerlei merken en dingen die ik op moest zoeken en niet had willen weten :X
goeie tip Danic, van dat Hema kleed! Wij hebben een oude slaapzak als speelkleed, niet erg bijzonder maar wel makkelijk. Kan prima overal liggen maar mijn hormonen willen misschien toch wel een keer een leuke/mooie/eigen... We gebruiken best wel veel spulletjes van onszelf van vroeger (kleertjes, idd Petit Bateau!, lakentjes, dekentjes, boekjes, speelgoed) en hoewel ik dat enerzijds superleuk vind en voor hergebruik ben (ook een reden waarom ik vaak tweedehands kleding koop) wil ik ook graag af en toe wel iets nieuws voor mijn jongetje. Dus dan laat ik mijn hormonen los. Gebeurt alleen te weinig.
Skip Hop is tof, die tasjes zijn ook superleuk!
Lamaze vond ik in eerste instantie ook te hysterisch, maar ik bedacht hetzelfde as LadyBlack, kleurtjes zijn goed en verschillende stofjes ook.

Mobile hebben wij een plastic ding van Prenatal, heeft meneer nooit naar omgekeken. Boven z'n bed wil ik nog wel iets maar weet nog niet wat. Blijft dat papier wel mooi? djeco heeft ook mooie lampen ook.

En verder zag ik mooie en lieve foto's, met een speciale vermelding voor de after baby shoot van Belle, de pruik van F van Kwisted, de lachjes van suikerF en M die een zusje opzij trekt :D

Zal ook mijn jongetje weer eens posten, eens zoeken...
pi_128002442
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:24 schreef LadyBlack het volgende:
Oh! Ik haak weer even goed getimed in; ik ga ook een digitale spiegelreflex kopen dus ben op zoek naar tips! Ik wil vooral mn baby fotograferen, maar op vakantie maak ik ook graag foto's van stadsgezichten en gebouwen.

Tips voor <600 euro?
Ik ben heel gelukkig met mijn Nikon en lenzen, maar dat is al een oudje dus geen tips voor nu. Alleen dat je even moet gaan voelen welk merk je lekker in de hand vind liggen,
pi_128002775
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoever heb jij je diafragma openstaan op dergelijke foto's?
Helemaal! Eigenlijk heb ik hem bijna altijd helemaal openstaan, soms wanneer ik bijv. kraambezoek met Nin op schoot fotografeer doe ik hem op 3.5 oid zodat ik net iets meer scherp heb. Maar ik ben fan van de scherpte-diepte en het licht dat naar binnen stroomt met het diafragma helemaal open!

Een goede tip voor een mooie lens bij een spiegelreflex (voor zowel Canon als Nikon bestaat ie in ieder geval) is de 50mm f1.8, goed betaalbaar en dus lekker lichtgevoelig!
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:43:04 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128002859
Suiker O+ lekker blijven doorspammen hoor, en anders even doorverwijzen naar het fototopic dan kijken we daar wel.

Belle, oh dat wist ik niet. Maar buiten de apparatuur en photoshopskills heb je ook de fotografieskills want het zijn echt prachtige fotos. Het sfeertje past ook echt bij hoe je hier overkomt en bij Nin haar naam vind ik. Weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het sluit zo mooi aan bij het beeld dat ik van je heb.

LB, Ik ben nog steeds blij met mijn Canon 400D met sigma lens (ik noem het altijd mijn reis lens omdat ie zoo'n groot bereik heeft en ik op reis niet met verschillende lenzen wil slepen. Maar misschien moet ik toch een keer een goede portretlens erbij hebben).
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:45:36 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128002976
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:41 schreef bellelena het volgende:
Een goede tip voor een mooie lens bij een spiegelreflex (voor zowel Canon als Nikon bestaat ie in ieder geval) is de 50mm f1.8, goed betaalbaar en dus lekker lichtgevoelig!
Thanx! Ik ga eens zoeken. Maak nu vooral foto's van de kinderen dus dan is zo'n lens wel fijn.
pi_128003177
Bedankt voor de lens tip, ik ga ook kijken! En wat Kyara zegt over sfeer en zo O+ Het past gewoon helemaal!
pi_128003792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:24 schreef LadyBlack het volgende:

Tips voor <600 euro?
Ik ben onwijs blij met mijn canon 450D uiteraard zijn er nu opvolgers dus die zullen wel nog beter zijn (hoop ik dan maar) maar ik vind het een onwijs fijne camera. O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_128004923
Suikertante ik heb Riley al heel snel onder de babygym gelegd. Toen ze een week of 6 was. Ze heeft het altijd erg leuk gevonden.

Tally wat een lieve foto O+

Belle wat een liefje heb je toch

Wat een mooie mobiles van Djeco. Wil ik hebben. Of eentje van Skip Hop. Allemaal merken die ik niet kende en ik weet nu al dat dat beter was voor mijn portemonnee.

Mijn moeder heeft een bril en net als Suikertantes F. herkende ze haar moeilijker. Wij vergeleken haar altijd met Lois Lane. Toen ze laatst mijn moeder wel goed herkende zonder bril hebben we gejuicht dat ze nu slimmer is.

Kyara. Echt geweldige foto's. En bedankt voor de waarschuwing. Hihi

Danic wat een lieve foto. Ze vermaakt zich echt prima zie je

Suiker ik vond dat in het begin ook lastig die moeheidssignalen te herkennen. Maar ze worden straks duidelijker hoor. :*

LadyBlack wat een scheetje O+

Suikertante niet stoppen met het spammen van F. Die foto's waarop hij lacht O+

En hier een foto van Riley met zomerhoedje

pi_128005000
:D *;
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:18:26 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128005042
O+

dat zomerhoedje hebben wij ook
pi_128005470
Ik heb een Nikon d40x oud beestje dus maar voldoet echt prima. Ik heb een gewone kitlens 18-55mm en de 55-200 lens. Maar m'n nieuwe lens 50mm 1.8 is wel een onwijs fijne aankoop. Ik wil er dan nog een lens bij. Maar nu twijfel ik weer of ik dan wel een vast brandpunt wil, met die meiden is het behoorlijk ruk. Die lopen iedere keer weg of staan stom te doen als ze de camera zien.
pi_128006182
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een Nikon d40x oud beestje dus maar voldoet echt prima. Ik heb een gewone kitlens 18-55mm en de 55-200 lens. Maar m'n nieuwe lens 50mm 1.8 is wel een onwijs fijne aankoop. Ik wil er dan nog een lens bij. Maar nu twijfel ik weer of ik dan wel een vast brandpunt wil, met die meiden is het behoorlijk ruk. Die lopen iedere keer weg of staan stom te doen als ze de camera zien.
Heb ik ook! Ben er nog steeds heel blij mee, en twijfel nu dus over die 50 mm lens. Wilde al langer eentje met vaste brandpunt maar was even naar de achtergrond verdwenen. Off topic, maar wat zou je er nu bij willen?
pi_128006227
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik ben onwijs blij met mijn canon 450D
Ik ook :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Maar m'n nieuwe lens 50mm 1.8 is wel een onwijs fijne aankoop. Ik wil er dan nog een lens bij. Maar nu twijfel ik weer of ik dan wel een vast brandpunt wil, met die meiden is het behoorlijk ruk. Die lopen iedere keer weg of staan stom te doen als ze de camera zien.
Vriend had bij mijn bevalling per ongeluk de 50mm te pakken, alle eerste foto's onscherp. ;(
pi_128006297
Omen, Riley verandert in haar gezichtje, of zie ik dat nu verkeerd? Ze heeft een heel ander koppie opeens! Leuke foto!
pi_128006450
Klopt wat je zegt Mineola. Ik hoor dat van veel mensen. Ze wordt ineens groot. Zondag alweer vijf maanden. Ik word er gewoon emotioneel van. :'(
pi_128006741
Helemaal over dat blije snoetje heen gelezen. :o Omen O+ O+ !
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:43:09 #30
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128006807
Leuk tuniek je ook omen! En idd, ik vind haar ook veranderd. Volgens mij een echt vrolijk meisje.
pi_128006846
Canon 400D + Sigma hier ook ;) O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128006873
Gaat hard hè! Ik heb sinds vandaag een zoon van acht maanden. Acht!!!
Een maand geleden werd hij geboren en nu klimt hij over me heen, eet boterhammen met appelstroop, drinkt watermeloensap en staat tegen de bank aan :'(
pi_128006910
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:33 schreef Mineola het volgende:

[..]

Heb ik ook! Ben er nog steeds heel blij mee, en twijfel nu dus over die 50 mm lens. Wilde al langer eentje met vaste brandpunt maar was even naar de achtergrond verdwenen. Off topic, maar wat zou je er nu bij willen?
30 - 110 mm denk ik.
pi_128007030
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:34 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik ook :Y

[..]

Vriend had bij mijn bevalling per ongeluk de 50mm te pakken, alle eerste foto's onscherp. ;(
Gelukkig had ik foto's met m'n telefoon!!! Foto's van de camera zijn allemaal mislukt omdat de zuster niet wist hoe het werkte.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:48:51 #35
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128007203
Belle even hier maar is de breast.flow fles nog aangekomen?
pi_128007323
Luuk had het zo warm vanavond. We krijgen zijn kamertje zo moeilijk koeler. Hij lag te zweten in zijn bedje. Zonder slaapzak slapen lukt m niet. Dus nu alleen in luier in een hele dunne slaapzak.
*poef* nu is het weg
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:52:44 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128007459
Omen wat een heerlijk blij en knap kind heb je! O+
pi_128007531
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig had ik foto's met m'n telefoon!!! Foto's van de camera zijn allemaal mislukt omdat de zuster niet wist hoe het werkte.
Oh das wel klote!
Bij Floris heeft de gyn foto's gemaakt O+ dat was echt wel heel fijn. Met elise helaas geen foto's met zn 3en ;(
Nooit aangedacht op dat moment :')
(sowieso baal ik van alle foto's die iki niet gemaakt heb...mn 'baby is bijna dreumes' hormonen kunnen daar niet zo goed tegen. Kan ik echt om huilen :')) zou die kraamweek sowieso soms wel over willen doen :')

Van lenzen heb ik geen verstand. Zou wel beter willen leren omgaan met onze camera...maar ben te ongeduldig daarvoor.

Riley, wat ben je leuk O+
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:55:17 #39
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128007626
Ja een liefie is het omen!

Bram rolt! Go for it bram.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:56:21 #40
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128007717
Ik heb ook die 50mm lens maar ik vergeet hem iedere keer. Toch maar eens tevoorschijn halen.
pi_128007783
Die foto met z'n drieën hebben wij ook niet Son. Pas toen hij een week oud was of zo. Baal ik ook erg van... Verpleging heeft geen enkele foto gemaakt geloof ik. Sowieso was man nogal overdonderd, ik heb hem op de camera gewezen na de bevalling 8)7
pi_128008078
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:57 schreef Mineola het volgende:
Die foto met z'n drieën hebben wij ook niet Son. Pas toen hij een week oud was of zo. Baal ik ook erg van... Verpleging heeft geen enkele foto gemaakt geloof ik. Sowieso was man nogal overdonderd, ik heb hem op de camera gewezen na de bevalling 8)7
Wij hebben helemaal geen foto van ons viertjes. Althans wel 1 in het ziekenhuis (hebben mn ouders moet nog.foto's deze kant op halen), maar das meer dat mn vriend Floris vast heeft en bij mij en Elise kijkt.
Maar.goed.mijn zoon wil nooit op de foto :') kind van zn vader :')
Ik vergeet dat soort dingen.
Hier was t idd ook,dat ik m echt even moest zeggen foto's te maken :D

Vind die foto's bij Floris echt wel waardevol O+ gyn vroeg zelf.of hij ze moest maken, anders hadden we ze niet gehad.
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:02:06 #43
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128008133
Tijdens de bevalling van Noortje geen foto's. Wel van doorknippen navelstreng. Alleen verkeerd gefocust door de verpleegkundige. Met Focus op mijn tepel.

Bij de ks van Isabel maar een gewone camera meegegeven en veel goede foto's!
pi_128008282
Vervelend KJ ! :{ :*

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:02 schreef becky27 het volgende:
Tijdens de bevalling van Noortje geen foto's. Wel van doorknippen navelstreng. Alleen verkeerd gefocust door de verpleegkundige. Met Focus op mijn tepel.

Sorry :D Ik moest lachen :D :@
pi_128008477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:04 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Sorry :D Ik moest lachen :D :@
+1
pi_128008598
Omen en Fieder, wat een schatjes!!

Ritmes zijn fijn! Hier nu ook een ritme waar ik helemaal blij mee ben.

Ik heb ook wat dingen genegeerd, want anders ga ik weer van alles kopen :) en camera's heb ik geen verstand van, heb ook nog steeds geen goedgekeurde foto met z'n drietjes.
Komt nog wel!
Iedereen al alvast weer een goede nacht toegewenst :)
pi_128008646
Tijdens de bevalling bij beide geen foto's hoor.
Alleen erna.
Nu ik er zo overna denk snap ik die geboortefotografie wel beter. Heb eigenlijk totaal geen beeld.bij wat ik tijdens mn bevallingen deed, hoe het om,me heen eraan toe.ging. Laat staan de geboortes zelf.
Kan me best voorstellen dat het bijzonder is dat soort foto's te hebben.
Nu in mn melancholische bui :')
pi_128008974
Even water drinken in het park *;

SPOILER
niet quoten enzo...

Son, ze worden echt groot :Y :*
pi_128009163
quote:

Prioriteiten...

KZ, wat is het toch een popje! Lekker in t park?
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:17:50 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128009190
Als mijn man moet fotograferen zet ik maar heel snel de camera op automatisch. Inmiddels weet hij ook zelf hoe dat moet. Van de eerste week ook weinig foto's. Sowieso omdat ik er niet aan dacht om te fotograferen. En veel zonder flits gefotografeerd dus onscherpe foto's. Bij M idem. Ook geen foto's van ons 3-en, 4-en of 5-en. Eigenlijk wel jammer
pi_128009230
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:17 schreef Mineola het volgende:

[..]

Prioriteiten...

KZ, wat is het toch een popje! Lekker in t park?
:* Lekker in het park :Y
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:19:23 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128009289
Jaaaaaa, ik heb een foto van KZ's meisje gezien! *O*

Mooi meisje en mooie foto. En ze wordt al echt een dreumes!
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:20:05 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128009330
die was wel heel snel weg KZ :D
pi_128009439
Ik heb dat ding altijd op automatisch staan. Ik heb een goede camera, kan er alleen niet mee omgaan.
Maar de foto's zijn altijd zoveel mooier dan met.ons simpele.fototoestel O+

Kz O+
pi_128009489
quote:
17s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:19 schreef Kyara het volgende:
Jaaaaaa, ik heb een foto van KZ's meisje gezien! *O*

Mooi meisje en mooie foto. En ze wordt al echt een dreumes!
Son: je steekt me aan O+
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door kleinzusje op 19-06-2013 22:28:03 ]
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:24:58 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_128009657
Nou , heb ik dan eindelijk een foto van het kleine meisje van KZ gezien.......dat was me nog nooit gelukt namelijk... :D

En dan ook mijn eigen kleine mupke.... O+
Hij heeft geen infuus meer, alleen nog een sonde voor de mamamelk en nog wat plakkertjes van de monitor waarmee ze hem in de gaten houden hartslag/ademhaling/zuurstofgehalte.

Dus ik kan nu zelfs een rondje met hem lopen op de arm en hij mag morgen of overmorgen/ net hoe het uitkomt in badje...
En vandaag voor het eerst een romper aan, maat 50. Maar dat is echt nog veel te groot, gelukkig heb ik wat kleertjes gekregen en ik ga morgen nog maar even wat voor hem kopen.

pi_128009739
Oh wat zoet ! O+
Het gaat goed !
pi_128010106
David O+
En kz die 5 dagen foto O+ (ik ben echt zo benieuwd naar haar naam he :@ kan me.gewoon geen naam bij haar bedenken haha)
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:32:08 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128010175
Juud wat goed! En wat fijn dat je met hem rond kan lopen *; lekker genieten!!
pi_128010219
Ik ook!!! Ik wil wel naam ruilen per PM?! O-)
Mag Ophelia ook meedoen, want daar ben ik ook benieuwd naar :+

En David O+ Hij doet me denken aan mijn eigen jongetje. fijn dat het zo goed gaat Juud!
pi_128010690
Weer de foto's van kleinzusje gemist. -O-

Wel de foto van David gezien. Wat een heerlijk mannetje. En fijn dat het zo goed met hem gaat
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:43:31 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128010998
Ik heb de 2e kz foto gemist -O-

David O+
Wat fijn dat het zo goed gaat. En kleertjes aan maakt zo'n verschil.
pi_128011077
Wat een leuke meid is Riley! O+

De tepel van Becky :D

De kartonnen mobiles van Djeco blijven wel mooi ja, het voelt aan als plastic, denk dat het een soort gelakt is?

Ennn ik heb juist speciaal naast de spiegelreflex (gewoon een eos 450D) een minicamera gekocht, ben er reuzeblij mee (Nikon s9500). En hoe dan ook ben ik megafan van het eye-fi kaartje, een SD kaartje dat alle foto's meteen automatisch upload naar m'n computer. *O*

F slaapt nu hier beneden op de bank, denk toch dat de hitte ook een rol speelde vandaag. Zijn handjes roken voor we in bad gingen ook helemaal naar oude sok van al dat gezweet :@

Juud, David is echt een jongetje vind ik om te zien! En wat fijn dat hij zo snel vooruit gaat :)
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:47:41 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128011297
Klein cameraatje voor erbij is ook wel handig dd om soms even in je zak te steken. Maar komt ook omdat ik een prehistorische smartphone heb met niet zo'n beste camera.
pi_128011641
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:47 schreef Kyara het volgende:
Klein cameraatje voor erbij is ook wel handig dd om soms even in je zak te steken. Maar komt ook omdat ik een prehistorische smartphone heb met niet zo'n beste camera.
Dat. Ik heb een onderwater olympos voor kano- en strandperikelen, maar vind de foto's zoveel minder dan met m'n oude vertrouwde Nikon dat ik die toch vaker pak.

Een goeie kleine staat nog op het lijstje, een ixus of zo.
pi_128011680
Ik maak er alsnog ook veel met mijn telefoon, maar eigenlijk is gewoon mijn lievelingslens kapot gegaan en toen is de relatie met de eos verslechterd :@
Deze nikon (wel echt een aanrader hoor, de s9500!) maakt easypeasy mooie foto's en ik ben eigenlijk instant lui geworden. Maar ik zie de meerwaarde van een fijne camera met een goede lens waar je lekker met de hand in kunt stellen zeker wel in.
pi_128012331
Die is vast goed, maar ik ben echt een zeikerd, ik vind 150 euro wel genoeg voor een compact erbij. Geef dat geld liever uit aan een extra lens. En ik ben vooral te lui om eens goed op jacht te gaan...
pi_128012373
Wij,hebben er idd ook een mini canon bij. Das echt wel heel fijn. Mn telefoon maakt nog slechtere foto's :P
Maar de spiegelreflex blijft het mooist, zelfs op de auto stand ;) (ik zou niet weten wat ik waar moet instellen. Veb blij dat mn foto's soms goed scherp zijn waar ik het wil :P)
pi_128012816
Vind ik niks zeikerigs aan hoor, wij hebben de digitale spiegelreflex in bruikleen van mijn ouders (onze Canon was een type ouder dus de lenzen konden gewoon mee) en de analoge spiegelreflex heb ik in een kringloopwinkel gekocht. Daardoor mochten we bij deze voor ons gevoel wel wat uitgeven.

Ik heb net van een collega van mijn moeder een easybase overgenomen, ben er nu al blij mee! *O* Wat een prutgordeltjes zeg in die Zweedse auto's. Wij hebben een Saab en mijn ouders een Volvo, denk dat zij de mc gewoon achterin laten staan want het is echt gek*t om dat ding erin en eruit te krijgen. Ik moest de mc dan echt verticaal houden om de gordel erom te krijgen en daarna met allerlei technieken dat ding weer kantelen en tegelijk F's koppie tegenhouden als hij er al in zit. En daarna de bijrijdersstoel weer normaal zetten want die moest telkens naar voren om dit voor elkaar te krijgen.
pi_128012892
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:18 schreef Fieder het volgende:
slaap. Speentje in zn mond, lekker strak tegen me aan, soms een doekje over zn ogen. Soms even protest maar hij valt dan wel in slaap en wordt blij wakker. Het gekke is dat ik eerst dacht dat ik een wakkere baby had maar nu blijkt hij juist een slaapkop te zijn. Sinds ik met een ritme werk heb ik een superblije baby. Zeker met kv is het gewoon zoveel handiger om te weten waar je aan toe bent. Het blijft natuurlijk een baby dus
Fieder, zo ging het hier ook! :)
Naarmate je kleintje ouder wordt, verlengt de 'wakkere' tijd zich. Let ook op signalen als gapen of wrijven in de ogen. Dat is hier de truc. Ooit nagedacht over inbakeren? Ik weet niet hoe oud je mini inmiddels is en of hij al kan draaien. In het laatste geval niet meer aan beginnen, levensgevaarlijk. Maar misschien dat dat nog een extraatje voor jullie kan zijn?
pi_128013262
Blije babies... we love O+
pi_128013304
Hier een buikslaper, op z'n rug blijft ie wel langer rustig ingebakerd, maar inslapen ho maar. In het begin hadden we er trouwens wel profijt van! Heb nu trouwens ook weer iets van iemand gekregen, en soort doek die je over de matras heenvouwt en dan om z'n middel zodat hij niet kan schuiven in bed. Schijnt ook rustgevend te kunnen zijn. Lijkt me trouwens ook niet de bedoeling dat hij dan op zijn buik ligt, maar goed, misschien verandert zijn voorkeur wel weer.

Even opgezocht: een safe t sleep sleepwrap (mijn hemel, wie verzint zo'n naam?!)

[ Bericht 17% gewijzigd door Suikertante op 19-06-2013 23:24:16 ]
pi_128015404
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:44 schreef Suikertante het volgende:

De kartonnen mobiles van Djeco blijven wel mooi ja, het voelt aan als plastic, denk dat het een soort gelakt is?

:@
Ik lurk normaal. Maar ik zag je een paar keer iets schrijven en afvragen over de mobiles van Djeco. En ik werk zeg maar in een 'houtenspeelgoedwinkel'. Dus kon het toch niet laten om me aan te melden en even mijn ervaringen over het merk te zeggen.
Dus niet om reclame te maken.. :@
De mobiles van Djeco zijn over het algemeen allemaal van plastic gemaakt. Net iets dikker dat je er net niet door heen kan kijken. De witte vogels die je liet zien zijn wel van karton. Wel redelijke stevig, maar van iets kwetsbaarder kwaliteit dan dat het van plastic is. Verder vind ik (eerlijk gezegd) de prijs/kwaliteitsverhouding erg goed.

Belle, voor een houten mobile zou je ook nog eventueel die van Skwish kunnen bekijken. Hij kan alleen niet ronddraaien en zoals wij hem in de winkel hebben is hij er in primaire kleuren.
Verder zijn er wel veel houten 'armen' los te koop waar je zelf een mobile aan zou kunnen knutselen. (Gezien jouw handigheid..)

* Nangie duikt weer weg.. :s)
pi_128016238
Oh joh :@ dan ging ik er te makkelijk vanuit dat het allemaal hetzelfde materiaal was! De mijne is dus wel van plastic dan. Vind ze inderdaad schappelijk geprijsd :Y
pi_128016464
:@ Ik bedoel het ook niet belerend hoor..! Ik ben gewoon enthousiast over de producten die we verkopen! En dacht; ik stap eens uit mijn lurkbestaan en boer ook eens in de microfoon :9
pi_128016841
Oh zo vatte ik het ook helemaal niet op hoor, fijn juist dat je er even op in haakt, straks gaat iemand er door mijn bericht vanuit dat het karton is en komt dan met plastic thuis.
Boeren in de microfoon :D
pi_128021854
Sinds Riley kan draaien is ze een zijslaper. Elke ochtend is nu een verrassing hoe ik haar aantref. Ze gebruikt alle kanten van haar wieg optimaal O+
pi_128022004
quote:

Ik heb er een gefocust op het rampgebied, zie nog net een schaar en een stukje baby, het hoofd van mijn vriend staat er ook niet op.

kleinzusje, waarom haal je die foto's eigenlijk zo snel weg steeds?
pi_128022037
Hier geen enkele foto want mijn vriend moest de hele bevalling mijn rechterbeen masseren.
Bij het navelstrengknippen gevraagd of een verpleegkundige de foto wilde maken, die heeft op de achtergrond het rampgebied gezet en van mijn vriend zie je alleen zijn hand, die komt dus niet op de voorkant van het album :')

Riley lekker de hele wieg aan het verkennen :D Ligt ze echt nog in een wieg of stel ik me daarbij ten onrechte zoiets schattigs kleins voor? Tot hoe lang past een baby daar eigenlijk in? Ik vind de reiswieg van de kinderwagen al klein worden om in te slapen (tis wel een Quinny Moodd dus hij is ook echt klein), thuis probeert hij ook te heersen over de volle oppervlakte van het ledikant O+
pi_128022148
Jeetje, A. komt sinds 2 nachten ineens weer elke 2 á 2,5 uur. Het ging zo goed. ;(
Zou het de warmte zijn? Iemand tips?
pi_128022149
's Ochtends voor zessen kan ik niet helder denken. Ik bedoelde ledikant :@

Gelukkig bijn weekend. Kan ik wat langer in bed blijven.
pi_128022180
Juud wat gaat het goed! O+ ben zo blij voor je! Mooie man

Twinkle ik heb in het begin een bakerzak geprobeerd maar mini kon er maar niet aan wennen. Nu is hij bijna 4 maanden dus vind ik het de moeite niet meer. Hij slaat zichzelf ook niet wakker gelukkig.

Wij hebben de gastouder nu echt geregeld, mijn man wilde nog kennismaken. Oh ik ben zo blij, een hele lieve vrouw, de kindjes noemen haar oma en ze bakt pannenkoeken en cakejes O+

Oh en nog Riley met zonnehoed gezien O+
pi_128022196
Ohhh Venco :* baaaaaalen. Is t erg heet op het kamertje? Misschien even tijdelijk verplaatsen?
Weet even niet of je bv of kv geeft... In t geval van kv is het misschien tijd om de flessen groter te maken? Even op t pak kijken qua gewicht.
pi_128022217
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 07:41 schreef Fieder het volgende:
Ohhh Venco :* baaaaaalen. Is t erg heet op het kamertje? Misschien even tijdelijk verplaatsen?
Weet even niet of je bv of kv geeft... In t geval van kv is het misschien tijd om de flessen groter te maken? Even op t pak kijken qua gewicht.
Verplaatsen kan dan alleen naar de gang, ook niks kijkt me. ;) Het is vooral heel klam hier en raam openzetten durf ik ook niet zo. Hij lijkt al beetje snotterig.
Ik geef borstvoeding.
pi_128022220
Mijn dochter heeft net een paar wankele stapjes gezet, schuifelend langs de rand van de box. Zag er niet uit :')
pi_128022241
Hmm dan ben ik uitgetipt :') :*

Coco wowwww :D alle begin is moeilijk :P

Ik ontdekte gister trouwens striae aan de binnenkant van mn liezen :o dat moet van de bevalling zijn :X
toen begon mn man te vertellen dat dat niet raar was want het was "zo'n gat!" met zn duimen en wijsvingers op elkaar }:| hij had beloofd niet te kijken :+
  donderdag 20 juni 2013 @ 08:11:25 #87
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128022422
Hoi!

KZ, ik mis je dame tegenwoordig steeds, en ze is zo leuk! Ik ben ook wel enorm benieuwd naar haar naam ja...Ruilen tegen de volledige naam :') van de mijne? En mijn naam ;)?!

Wat knap Coco! Hier wordt er op de bank langs de rugleuning gelopen. En dat gaat eigenlijk verrassend goed. Hopelijk krijgt ze snel het vertrouwen om dat ook op andere plekken te doen want ik zit nu de halve dag op de bank als vangnet te fungeren :')

Lastig Venco. Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar kan het geen regeldag zijn? Sprongetje? Of gewoon veel 'mamahonger'? Die warmte is ook maar niks voor die kleintjes, ze kunnen hun warmte nog niet zo goed verdelen. Was 'ie te warm of juist te koud aangekleed? Vervang je een voeding door kv? Misschien dat je productie wat terugloopt (kan ook door de hitte volgens mij)?

Ik zag wel Riley met hoedje, jeetje Omen, ze wordt echt groot O+

D. van Juud wilde op m'n telefoon niet laden. Wel enorm tof dat hij het zo goed doet Juud! Wat een schrik dat hij besloot zo vroeg al te komen he! Hij ziet er erg goed uit vind ik (wat ik had gezien op een eerdere foto).

Jullie gastouder klinkt lief, Fieder! Balen van de striae ;(

Wij hebben wel wat foto's met z'n 3en na de bevalling. Het zijn niet de mooiste foto's maar wel waardevol. Lieve verpleegkundige die eraan dacht, en die er ook nog aan dacht om te focussen op onze hoofden en geen tepels in beeld te brengen. Ook heb ik foto's van het doorknippen van de navelstreng en van de placenta... Ik heb ook foto's van tijdens het weeën opvangen en van de aankomst in het ziekenhuis. Waar ik énorm blij op het bed zit :'). Toen nog wel ;). We hebben niet veel foto's van ons drietjes maar wel een paar leuke. Op vakantie was er op het strand ook iemand zo lief een foto van ons drieën te maken. Fijn!

Zowel Elin als ik hebben een vriendje op het KDV O+. N. Hij is sowieso gek op m'n dochter, ze spelen (en slapen :o ;) ) altijd samen en gaan ook samen op avontuur. Vanochtend moest hij huilen toen zijn moeder wegging maar toen zag hij mij en kwam hij bij mij troost zoeken O+. Hij heeft wel 5 minuten mijn been geknuffeld (en mijn dochter ging achter hem staan van 'wat doe jij met mijn mama?!' O+)
pi_128022681
:D aach gos tante! Das wel heel schattig.

Ik ben vannacht voor de tweede keer tante geworden *O*
Zo leuk! Er zit exact 12 Weken tussen eva en haar oudste. En nu op 1 dag na weer 12 weken tussen Rosalie en mijn nichtje O+
pi_128022730
Ah Soesa wat lief O+
Danic gefeliciteerd, wat bijzonder! Wat zal ze klein lijken O+ (wat is de moeder van jou?)
  donderdag 20 juni 2013 @ 08:51:09 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128022917
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:35 schreef danic het volgende:
:D aach gos tante! Das wel heel schattig.

Ik ben vannacht voor de tweede keer tante geworden *O*
Zo leuk! Er zit exact 12 Weken tussen eva en haar oudste. En nu op 1 dag na weer 12 weken tussen Rosalie en mijn nichtje O+
Gefeliciteerd, wat leuk!

Bij ons zit er 1 jaar en 3 maanden tussen E. en haar neefje en tussen E. en haar nichtje zit 9 maanden :+
pi_128023017
Coco wat knap! O+ En ik vind Otje al zo snel gaan. :o

quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:32 schreef Mineola het volgende:
Ik ook!!! Ik wil wel naam ruilen per PM?! O-)
Mag Ophelia ook meedoen, want daar ben ik ook benieuwd naar :+
:D
Otje's naam is niet zo spannend hoor, vriend heeft een vrij algemene smaak.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoi!

Ruilen tegen de volledige naam :') van de mijne? En mijn naam ;)?!
En dat vriendje (en E.'s reactie!) O+

Over Kdv's gesproken. Ik haal gisteren op het kdv mijn meisje uit bed, zie ik dat het matras echt een centimeter of vier kleiner is dan het bedje. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen, of ben ik dan te kritisch?

Danic gefeliciteerd, wat leuk!
  donderdag 20 juni 2013 @ 08:58:30 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128023048
Wow, lopende baby's! :D Dat ziet er altijd zó schattig uit! O+

Tante, wat lief! :D

Danic gefeliciteerd! *O* En wat een toeval!
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:00:28 #93
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128023081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Coco wat knap! O+ En ik vind Otje al zo snel gaan. :o

[..]

Otje's naam is niet zo spannend hoor, vriend heeft een vrij algemene smaak.

[..]

En dat vriendje (en E.'s reactie!) O+

Over Kdv's gesproken. Ik haal gisteren op het kdv mijn meisje uit bed, zie ik dat het matras echt een centimeter of vier kleiner is dan het bedje. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen, of ben ik dan te kritisch?

Danic gefeliciteerd, wat leuk!
Oh, dat vind ik ook niet kunnen Ophelia!
En ook naar Otjes naam ben ik benieuwd O-)

Ja, haar reactie was lief. Ook omdat ze zich dus ging optrekken aan N's billen ( :') ) en hem toen bij z'n schouders vasthield O+. Soort polonaise :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Tante_Soesa op 20-06-2013 09:08:32 ]
pi_128023198
Venco, hier komt L. ook veel vaker de laatste dagen. Meer dorst door de warmte, gok ik. En hier slapen we standaard met het raam open, daar word een baby niet ziek van hoor :) L. slaapt bij ons, en dat is dus met raam open en gekleed in alleen een luier. En zijn temp was 37.3

Toen ik wakker werd op de IC hing er een foto van L. aan mijn nachtkastje, gemaakt door de verpleging. Dat vond ik zo enorm lief! O+ Ook stond er een kolf klaar, eigenlijk is dat best een heel goed ziekenhuis :)
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:17:56 #95
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128023398
Soesa wat lief!

Danic, gefeliciteerd!

Nathan is 15 maanden jonger dan de neven erboven. Tussen Nathan en Lauren zitten helaas geen levende neven/nichtjes maar in september verwachten mijn broer en schoonzus een kindje mee naar huis te nemen O+ . Dan zal er dus zo'n 7 maanden tussen Lauren en dat kindje zitten O+

Ik ben een ramp met foto's. Wil al jaren fotoboeken maken maar nog nooit gedaan :')
pi_128023454
quote:

Lastig Venco. Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar kan het geen regeldag zijn? Sprongetje? Of gewoon veel 'mamahonger'? Die warmte is ook maar niks voor die kleintjes, ze kunnen hun warmte nog niet zo goed verdelen. Was 'ie te warm of juist te koud aangekleed? Vervang je een voeding door kv? Misschien dat je productie wat terugloopt (kan ook door de hitte volgens mij)?

Hij is 2 mnd. :) Overdag gaat het vrij goed terwijl het dan net zo warm is. Iets zorgt ervoor dat ie 's nachts weer net zoveel vraagt. Hij draagt alleen een rompertje. Ik heb nu geen kv in huis, de laatst pot kon ik voor een deel weggooien omdat het niet voldoende werd gebruikt en hij leek het niet meer nodig te hebben.
Terugloop productie lijkt mij niet, ze lekken als ik te lang wacht. ;)
pi_128023506
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:07 schreef L-E het volgende:
Venco, hier komt L. ook veel vaker de laatste dagen. Meer dorst door de warmte, gok ik. En hier slapen we standaard met het raam open, daar word een baby niet ziek van hoor :) L. slaapt bij ons, en dat is dus met raam open en gekleed in alleen een luier. En zijn temp was 37.3

Ik denk ook meer dorst ja. Ik kan ook extra flesje water geven toch? Raam open misschien toch eens proberen. Dit is wel irritant ineens.
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:24:51 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128023550
8 weken is wel een sprongetje :Y. Misschien heeft ie gewoon veel behoefte om bij jou te zijn! Je weet t ook gewoon vaak niet en het kan morgen weer over zijn ;). Mijn dame slaapt altijd door maar eergisternacht werd ze 2x wakker. Niks nieuws, niks gewijzigd, het was bij ons binnen niet extreem warm ( niet warmer dan op vakantie vorige week bijv) en toch werd ze wakker. Even een knuffel en speen en ze sliep weer. Waarom dat nou was? Geen idee! Vannacht ging weer als vanouds :)
pi_128023593
Over foto's gesproken, wij maken echt overdreven veel foto's met onze telefoons en soms ook met een gewone camera. Tijdens mijn bevalling zijn er ook foto's gemaakt. Was ik op dat moment niet zo blij mee (want ja, moet dat nou tijdens weeën?) maar achteraf wel aardig om te zien. We hebben ook foto's van dat ik pers en zijn hoofdje te zien is. Die is wel via een spiegel genomen. Net beetje ander zicht dan direct erin. :P
En allerlei foto's van het personeel, zijn eerste onderzoekjes daar zoals het wegen etc. Ook enkele foto's van man en mij samen + baby. . Nu twijfel ik even of ik wel een foto heb dat de navelstreng wordt doorgeknipt...hm.. Zelfs foto van de placenta trouwens. :')
Al komen zulke natuurlijk niet gezellig in het album. :P
pi_128023682
quote:
Hoi!

KZ, ik mis je dame tegenwoordig steeds, en ze is zo leuk! Ik ben ook wel enorm benieuwd naar haar naam ja...Ruilen tegen de volledige naam :') van de mijne? En mijn naam ;)?!

Ah vandaar dat je dr naam niet gebruikt. Ordinair ruilmateriaal :P
Alle namen hier zijn bekend. Hoewel Floris zn 2e naam, die kan ik ruilen :P
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:34:29 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128023772
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:30 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ah vandaar dat je dr naam niet gebruikt. Ordinair ruilmateriaal :P
Alle namen hier zijn bekend. Hoewel Floris zn 2e naam, die kan ik ruilen :P
Ha! Jij snapt 'm ;)

Ik gebruik haar roepnaam trouwens wel steeds meer in z'n geheel, gemakszucht :'). Volgens mij weet ik Floris z'n 2e naam! Een naam met een J. toch? Of zit ik nu geheel mis :')

Bij nader inzien ben ik volgens mij in de war met een andere F. ofzo :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Tante_Soesa op 20-06-2013 09:48:16 ]
pi_128024010
Ons kind heeft 4 voornamen. :X :')
3 omdat wij dat mooi vonden, 1 omdat hij Hindoestaans is en deze ook mooi bleek te zijn (die is deels gekozen door een pandit. En we zijn er nog steeds blij mee. :) Al zullen anderen het wellicht overdreven vinden.
Overigens noem ik hem weinig bij zijn voornaam, ik gebruik eerder allerlei koosnamen. :P
pi_128024092
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:34 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ha! Jij snapt 'm ;)

Ik gebruik haar roepnaam trouwens wel steeds meer in z'n geheel, gemakszucht :'). Volgens mij weet ik Floris z'n 2e naam! Een naam met een J. toch? Of zit ik nu geheel mis :')

Bij nader inzien ben ik volgens mij in de war met een andere F. ofzo :')
Haha ik denk t niet hoor :D
Tis idd een naam met een J *lol*
Heb m in mn bevallingsverhaal staan en ook wel eens genoemd hehe.

Merkte ik idd :D in t begin noemde ik de namen van mn kinderen ook niet veel samen, tegenwoordig wel, idd gemakzucht.
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:59:29 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128024304
dat dacht ik ook al Son. Ik heb ook geen ruilmateriaal :(
pi_128024493
Son, ik weet hem hoor, die tweede naam! Had E nou maar een naam omdat jullie geen tweede konden vinden waarover jullie het eens waren? Of was dat een ander?

Het is voornamelijk vanwege herkenbaarheid dat ik mini z'n naam hier niet open noem, zo spannend of origineel is hij niet.
En idd goed ruilmateriaal :P

Coco, stapjes!!!!!

Venco, mijne heeft ook drie namen. Naam 2 is mijn keuze, naam 3 die van man. Beiden hebben we de naam van de ander geveto'd als eerste naam dus mooie oplossing zo!

[ Bericht 16% gewijzigd door Mineola op 20-06-2013 10:14:19 ]
  donderdag 20 juni 2013 @ 10:10:39 #106
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128024562
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:50 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Haha ik denk t niet hoor :D
Tis idd een naam met een J *lol*
Heb m in mn bevallingsverhaal staan en ook wel eens genoemd hehe.

Merkte ik idd :D in t begin noemde ik de namen van mn kinderen ook niet veel samen, tegenwoordig wel, idd gemakzucht.
ahh, dan heb ik die naam vast uit je bevallingsverhaal!

Mijn ruilmateriaal is niet zo spannend hoor. Hoewel, mijn eigen naam komt noooit voor dus als je mijn voornaam weet kun je mij zo opsporen :D.

Mineola, ook naar jouw mini's naam ben ik eigenlijk heul benieuwd!
pi_128024588
morning c_/

Coco: wat knap ! Die gaat rap nu. 8-)
Soesa: wat lief zeg zo'n vriendje O+
Danic: gefeliciteerd *O*
Troeta: Tsja ik ben gewoon een muts. :+ Steeds voer ik strijd met 2 stemmen: De trotsemoeder die haar kind wil tonen en de bezorgde ouder die haar kind eigenlijk niet op Inet/fok wil hebben. Beetje dubbel dus. Dan denk ik, dan maar kort voor even en weg. :@ :+
Ik blijf er ambivalent over :@

Oh en haar naam hou ik nog even voor mezelf :6
pi_128024649
Oeh nu ben ik benieuwd naar jouw naam Soesa ;)

Ik ga nu weer even verder werken (vandaar dat k nergens op reageer verder :P ben al illegaal)
pi_128024703
KZ, dat is precies ook mijn dilemma! Zet m ook niet op FB idd.
pi_128024717
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:11 schreef kleinzusje het volgende:

Troeta: Tsja ik ben gewoon een muts. :+ Steeds voer ik strijd met 2 stemmen: De trotsemoeder die haar kind wil tonen en de bezorgde ouder die haar kind eigenlijk niet op Inet/fok wil hebben. Beetje dubbel dus. Dan denk ik, dan maar kort voor even en weg. :@ :+

Ik heb dat ook. Ik wil jullie best mijn kind laten zien maar ik wil eigenlijk ook niet zijn foto online hebben. Niet eens op Facebook. De reacties zijn toch voorspelbaar, ook al meent men het niet. :P
  donderdag 20 juni 2013 @ 10:17:28 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128024744
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oeh nu ben ik benieuwd naar jouw naam Soesa ;)

Ik ga nu weer even verder werken (vandaar dat k nergens op reageer verder :P ben al illegaal)
:P

Ik ben ook aan t werk :D :')

En bummer KZ maar begrijpelijk hoor :)
pi_128024777
En ik ben aan het kolven tijdens m'n werk :)
pi_128024878
Ik ben ook niet van de foto's delen, zeker hier niet. Voelt gewoon heel onprettig, ik bewaak graag de privacy van mijn kinderen. Daarom ook geen namen hier. Ze zijn zo mooi, en ik ben zo trots, soms lastig idd. Dat herken ik :)

Al heb ik wel zojuist het hoofd van mijn baby van een foto gesneden, voor het wasbare luiertopic :')
pi_128024928
Fieder, het is het kindje van mijn zusje.
Mijn ouders zijn dus in 2 jaar tijd 4x opa en oma geworden.
pi_128025126
Wat bijzonder Danic O+
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:22 schreef L-E het volgende:
Al heb ik wel zojuist het hoofd van mijn baby van een foto gesneden, voor het wasbare luiertopic :')
pi_128025514
Mijn FB pagina is alleen voor vrienden, maar ik heb geen zin om continu bezig te zijn met virtuele dreigingen. Elke ransaap kan op straat foto's van ons/hem nemen en ik wil ook opa en oma niet verbieden een foto van hem te posten, dus ik pronk met liefde O+

Ik heb ook voornaamachternaam.nl voor F geclaimd, wilde er foto's opzetten maar denk dat ik dat toch in een beveiligde omgeving doe met een wachtwoord ofzo. Omdat anders iedereen die mij enigszins kent kan verzinnen dat ik zoiets online heb staan want mensen vragen er nu al naar :')

Wel onhandig dat ik zelf ook zo'n bijzondere naam heb want zodra die ergens op staat (boven mijn YouTubefilmpjes bijvoorbeeld) is alle anonimiteit weg, mijn gegevens zijn overal te te zien want ik heb een bedrijf dus het is wel zo handig als klanten weten waar ze me kunnen vinden. En F's naam is ook niet echt standaard (zijn naam staat één keer hier, gepost toen hij net geboren was, ohja en op het geboortekaartje). Nu heb ik wel een aantal Fokkers op FB maar andersom hoop ik niet dat iemand erachter kom dat ik hier post eigenlijk. Aan de andere kant ben ik in het echte leven ook best wel open en eerlijk dus het zou geen ramp zijn.

Ik snap trouwens het beschermende ook heel goed hoor, dus ook de mensen die ervoor kiezen geen foto's of namen te posten.

Tante ik vond dat verhaal over het kdv echt zo schattig met dat jongetje dat zich aan jouw been vast klampt O+ O+

Venco hier is F ook al drie dagen wat van slag, ik wijt het nu toch ook een beetje aan de warmte. Ook hij is twee maanden. Hij valt wel in slaap maar slaapt niet door. Bij ons juist overdag, 's nachts gelukkig nog wel. We knuffelen hem nu wat extra en hij slaapt dus meer in de doek.
pi_128025633
L schaterlacht O+ O+ O+ ben er helemaal emo van haha
pi_128025653
O+ Ik word nog steeds emo als F echt heel breed lacht, ik kan me niet eens voorstellen hoe leuk schateren moet zijn :D
pi_128025951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:47 schreef Fieder het volgende:
Omg, dat lijkt me zo tof! O+
pi_128025993
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:11 schreef kleinzusje het volgende:

Steeds voer ik strijd met 2 stemmen: De trotsemoeder die haar kind wil tonen en de bezorgde ouder die haar kind eigenlijk niet op Inet/fok wil hebben. Beetje dubbel dus. Dan denk ik, dan maar kort voor even en weg. :@ :+
Heb ik ook hoor. Ik deel hier alleen foto's per pm die ik ook vrij snel weer van photobucket verwijder. Wel wat foto's op facebook, maar ik ben vrij selectief in wie ik daar toevoeg.
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:17:33 #121
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_128026622
Oh foto's van mijn kinderen online boeit me eigenlijk niet zo. Namen ook niet. Ik ben (zonder dat ik zelf op een foto stond) al een keer voor dat ik kinderen had in K&W erkend door een collega. Geen idee hoe maar he, als ze willen komen ze er toch wel achter.

Mijn ouders zien hun kleinkinderen al niet dagelijks/wekelijks maar die kijken meer dan dagelijks op fb. Ik post foto's van mijn meiden vooral voor hen. Maar ik krijg ook vaak van kinderloze collega's en vrienden terug dat ze mijn foto's zo leuk vinden. Ik heb wel eens gevraagd of ze het irritant vonden maar dat dus eigenlijk vooral niet.
pi_128026924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:59 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor. Ik deel hier alleen foto's per pm die ik ook vrij snel weer van photobucket verwijder. Wel wat foto's op facebook, maar ik ben vrij selectief in wie ik daar toevoeg.
Ja weetje, ik kan wel selectief zijn wie ik op Facebook toevoeg maar mijn man is dat wat minder. En het is ook zowat dat ik dan wel foto's mag plaatsen en hij bijvoorbeeld niet. Dus dan maar helemaal niet. :P

Btw, ben laatst stom geweest zeg. :') Man en ik hadden 2 keer luiers gekocht. Ik had ze opgeruimd maar verder niet gekeken. Heb ik een hele week maat 3 gebruikt ipv de pakken maat 2 die in de kast stonden. Ik merkte wel dat ze groter waren maar ik las op het pak: 4-9 kilo. En hij is ruim 4.
En nu begint die maat 2 dus al te klein voor hem te worden. -O- 160 luiers die zsm op moeten. :P

Hij sabbelt de laatste anderhalve week als een tierelier op zijn vuistjes trouwens. O+
pi_128026981
Ik vind die maat 3 echt hilarisch groot, ik gebruik sinds een week maat 2 en hij is 5,5 kilo.
pi_128027077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:26 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind die maat 3 echt hilarisch groot, ik gebruik sinds een week maat 2 en hij is 5,5 kilo.
Ik vind ook echt dom van mezelf maar ik dacht dat het gewoon een klotemerk was ofzo. Of dat hij misschien op een tussenlengte zat. Ik had gewoon niet verder gekeken. Man viel het ook niet op.
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:30:32 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128027123
Ah, ik heb ook een pak Etosluiers nr 2 in huis, ben heel benieuwd hoe die gaan zitten. Ben niet onverdeeld tevreden over nr 1 namelijk :')

Maar goed om te lezen dat E's leeftijdgenootjes ook al overstappen. Zo fijn die herkenning :)
pi_128027191
Ik vind de maat 1 al groot vallen hier :') Maar goed, wij zijn nu over op wasbaar. Wegwerp is voor onderweg en weekendjes Limburg.

Wij hebben een photobucketaccount met wachtwoord voor een select groepje mensen. Daar staan ook foto's van L. in de couveuse, dat vind ik zo enorm intiem, dat zou ik nooit online zetten. Dat is echt heel erg 'van ons' en dat wil ik zo houden :)
pi_128027245
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:32 schreef L-E het volgende:
Ik vind de maat 1 al groot vallen hier :') Maar goed, wij zijn nu over op wasbaar. Wegwerp is voor onderweg en weekendjes Limburg.

Wij hebben een photobucketaccount met wachtwoord voor een select groepje mensen. Daar staan ook foto's van L. in de couveuse, dat vind ik zo enorm intiem, dat zou ik nooit online zetten. Dat is echt heel erg 'van ons' en dat wil ik zo houden :)
Photobucket is wel een idee ja. Gratis?
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:34:52 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128027252
Ohja, ik kan de wasbare luiers nu natuurlijk ook gaan gebruiken! Die zaten eerst veel te groot bij haar beentjes, maar juist daar knellen de wegwerpluiers nu 8)7
pi_128027275
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Photobucket is wel een idee ja. Gratis?
Ja! :)
pi_128027277
Ohja dat is natuurlijk ook nog een verschil, ik gebruik Pampers. Maar maat 3 komt echt tot zijn oksels (als hij nog niet vol is). Maat 2 zit nu net perfect.

Maat 3 kreeg ik van drie verschillende mensen toegestopt omdat ze blijkbaar overal in de aanbieding waren :) Die bewaren we dus even!
pi_128027366
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:35 schreef Suikertante het volgende:
Ohja dat is natuurlijk ook nog een verschil, ik gebruik Pampers. Maar maat 3 komt echt tot zijn oksels (als hij nog niet vol is). Maat 2 zit nu net perfect.

Maat 3 kreeg ik van drie verschillende mensen toegestopt omdat ze blijkbaar overal in de aanbieding waren :) Die bewaren we dus even!
Nou, die 3 was wat ruim bij zijn benen/kruis maar qua lengte ging dat prima. Maat 2 is juist vrij kort en prima bij zijn benen/kruis. :')
pi_128027519
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:47 schreef Fieder het volgende:
Wat tof! O+ Dat heb ik hier nog niet gehoord. Wel lachen met geluid, maar schaterlachen nog niet. Je bent nu vast steeds als een idioot proberen hem aan het lachen te krijgen, of niet?!
pi_128027531
En als hij dan vol zit wordt alles geplet :'( :D In mijn luiertas zaten nog eentjes, maar toen ik die na drie uur wilde verschonen was het gewoon zielig, oepsie!

Nog een rare tip voor jou Venco. Als hij wel in slaap valt maar heel licht slaapt kan het helpen om de ventilator ernaast te zetten (niet op hem richten natuurlijk) of iets anders wat geluid maakt. Vallen de andere geluiden niet zo op. Werkt hier best goed vandaag :Y
pi_128027683
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:42 schreef Suikertante het volgende:
En als hij dan vol zit wordt alles geplet :'( :D In mijn luiertas zaten nog eentjes, maar toen ik die na drie uur wilde verschonen was het gewoon zielig, oepsie!

Nog een rare tip voor jou Venco. Als hij wel in slaap valt maar heel licht slaapt kan het helpen om de ventilator ernaast te zetten (niet op hem richten natuurlijk) of iets anders wat geluid maakt. Vallen de andere geluiden niet zo op. Werkt hier best goed vandaag :Y
Stofzuiger helpt wel. :P Dan soest hij eerst en daarna valt hij dieper in slaap. En vaak helpt het als hij soest op mijn buik, als ik hem ook op zijn buik in bed leg. Eerst checkte ik nog elke 10 minuten of hij nog goed lag, nu vertrouw ik het al meer. :)
pi_128028033
Niet dat ik het aanraad want het is bewezen minder veilig en ik vind het bijv wel jammer dat ik nu niet meer kan inbakeren, maar ter geruststelling: F slaapt altijd op zijn buik. Ook 's nachts. Het lijkt wel of het fysiek onmogelijk is geworden zijn ogen dicht te doen als hij op zijn rug ligt :P
pi_128028208
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:41 schreef Mineola het volgende:
Wat tof! O+ Dat heb ik hier nog niet gehoord. Wel lachen met geluid, maar schaterlachen nog niet. Je bent nu vast steeds als een idioot proberen hem aan het lachen te krijgen, of niet?!
Ja :D maar het is nog niet gelukt :P hoop niet dat t een eenmalige actie was...

Hier werken de stofzuiger ed juist niet? Draagzak is hier ook geen succes. Ik heb een raar kind gebakken :') :+
pi_128028348
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:55 schreef Suikertante het volgende:
Niet dat ik het aanraad want het is bewezen minder veilig en ik vind het bijv wel jammer dat ik nu niet meer kan inbakeren, maar ter geruststelling: F slaapt altijd op zijn buik. Ook 's nachts. Het lijkt wel of het fysiek onmogelijk is geworden zijn ogen dicht te doen als hij op zijn rug ligt :P
Ik laat hem 's nachts niet op zijn buik slapen, hij slaapt op zijn rug ook goed. Maar het zijn ook maar korte dutjes overdag. Slaapt hij een uur op zijn buik, dan check ik ook extra. Waarom baker je niet meer in? Ik baker hem nog wel in! :o
pi_128028436
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:00 schreef Fieder het volgende:

[..]

Ja :D maar het is nog niet gelukt :P hoop niet dat t een eenmalige actie was...

Hier werken de stofzuiger ed juist niet? Draagzak is hier ook geen succes. Ik heb een raar kind gebakken :') :+
Ik stofzuig gewoon om hem heen. :P Eergisteren een draagzak gekocht voor 25 euro. Is vooral praktisch dat ik zelfstandig van mijn appartement op pad kan zonder 2 keer nar boven en beneden te moeten met kinderwagen etc.
Maar die moet ik nog testen, kijken hoe dat bevalt. Spannend wel.
pi_128028792
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik denk ook meer dorst ja. Ik kan ook extra flesje water geven toch? Raam open misschien toch eens proberen. Dit is wel irritant ineens.
Waarom water ipv extra aanleggen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128028887
Inderdaad, gewoon om hem heen stofzuigen of de wasmachine aanzetten ;)

Ik baker hem niet meer in omdat me dat nogal onveilig lijkt als hij op zijn buik ligt :D
Als hij op zijn rug ligt, ingebakerd of niet, doet hij van alles, behalve slapen.

De korte dutjes overdag, ik wil er eigenlijk nog niet aan :@ Ik vond het zo ideaal dat hij steeds 2 uur sliep en dan een uur wakker was. Hij wordt nu na drie kwartier wakker, maar ik lees ook wel dat dat de normale slaapcyclus is en dat je kunt proberen hem door te laten slapen. Deze cyclus probeer ik eens eerst een uurtje in bed, dan een uur in de draagzak en dan een uur wakker. Dit lijkt goed te gaan maar dan zit ik dus wel elke drie uur een uur met die draagzak (vind ik wel gezellig O+)
We hebben ook geprobeerd hem weer in slaap te krijgen in zijn eigen bed maar dat lukt ons niet echt.

Misschien is het gewoon zo en wil hij echt niet meer zo lang slapen maar zo met dat uurtje extra in de draagzak is hij wel erg vrolijk en lief en rustig dus ik denk eigenlijk dat hij het best kan gebruiken. O+

Niet om meteen te zeiken maar heb je een beetje een ergonomische draagzak op de kop weten te tikken? (voor meer info, zie het draagtopic.)
Ik ben echt zo blij met die draagzak. Ik heb hem echt veel om en mijn vriend ook. We wandelen en tuinieren ermee, we gaan ermee naar de wc en wassen ermee af. Ik fiets er zo nu en dan zelfs een stukje mee en dat is echt heerlijk. Als lopen net te ver is en met de auto irritant omdat ik midden in de stad woon. Niet twee keer in en uit die maxicosi hijsen, F blijft lekker slapen en wordt pas wakker als we weer thuis zijn. Niet iedereen hier beschouwt dat als veilig trouwens (ik zou er ook niet mee gaan wielrennen ofzo).
pi_128029724
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:14 schreef Morretje het volgende:

[..]

Waarom water ipv extra aanleggen?
Oh ik leg hem ook elke keer aan hoor. :) Maar ik vroeg het me af of water wellicht lekkerder is (ernaast) omdat hij met de warmte ook warme melk krijgt en hij met water misschien wat langer van eventuele dorst gelest is. :)
pi_128029850
SPOILER
Gisteren zo'n blij lachebekje O+
Sarcasme. Herken het.
pi_128029927
Wat lief! Blijft ook mooi he gewoon een wit rompertje, zo puur O+
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:45:23 #144
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128030016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:42 schreef Suikertante het volgende:
Wat lief! Blijft ook mooi he gewoon een wit rompertje, zo puur O+
:Y Het allermooist (na een blote baby *; )

Schattig, Spirit!
pi_128030018
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:37 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh ik leg hem ook elke keer aan hoor. :) Maar ik vroeg het me af of water wellicht lekkerder is (ernaast) omdat hij met de warmte ook warme melk krijgt en hij met water misschien wat langer van eventuele dorst gelest is. :)
Je verstoort er het vraag-aanbod principe mee ;)

http://www.borstvoeding.c(...)ven-bezig/zomer.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Morretje op 20-06-2013 13:06:52 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128030068
Hema overslagrompers O+ Ik ben zo'n prutser met rompers die over het hoofd moeten :')

Ik heb haar net voor het eerst wakker in bed gelegd. Gaat tegen alle verwachtingen in goed! Alleen sliep ze net bijna, krijgt ze de hik }:| Zag er best sneu uit, zo'n vermoeid koppie, oogjes bijna dicht, speen erin en maar schokken -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_128030157
Dorstlessen met water werkt bij mijn flessenlurker ook niet trouwens, dat vult een minuut of tien en dan heeft hij weer honger. Of hebben ze echt al een verschillende honger- of dorstsensatie?

Ik kan dus niks met overslagrompers. Het lijkt me niet lekker zitten zo'n dubbele buiklaag, dan ook nog al die knoopjes of dat strikje en helemaal als hij op zijn buik ligt lijkt me dat niet fijn. We hebben er best veel gekregen omdat het zo fijn zou zijn maar eerlijk gezegd trek ik ze telkens toch weer uit :@ Maar ik ben ook de koningin van over het hoofd aantrekken. 8-) En nu gaat F ook telkens lachen als ik iets over zijn hoofd aan trek dus dat vindt hij ook O+

Ik vind de hik ook stom.
pi_128030420
Ohh Coco, stappen, wat is ze snel joh! :o volgens mij dan, weet eigenlijk niet wat normaal is :P

Fieder dat lijkt me ook geweldig, een schaterlachende baby O+

Spirit O+! En wat heerlijk babybaby nog met zo'n kaal koppie :D vind die overslagrompers van de Hema ook superfijn idd.

Hier ook nog maat 2 luiers van Pampers, begint nu wel een beetje strak rond de beentjes te worden en net het laatste pak van opengemaakt dus binnenkort maar aan de maat 3 denk ik.. Ze is dan ook al ruim 6 kilo :P
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:59:39 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128030553
Ik vind overslag ook maar niks, totaal geen moeite ook met rompers over het hoofd aandoen :)

Oh en ik ben helemaal gelukkig met dit weer; ik kan eindelijk fatsoenlijk mijn baby knuffelen, in plaats van een omslagdoek O+
pi_128030801
Mijn baby vindt aan- en uitkleden sowieso een reden om te gillen alsof zijn bikinilijn wordt geharst, overslagromper of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')