quote:
Yes! Hangzhou it isquote:Op woensdag 19 juni 2013 19:06 schreef Ravarian het volgende:
Hangzhou? Ik herken de taxi's, maar wist zo snel even niet in welk van de twee steden die reden.
Tja.... weet ik niet...... vind ik moeilijk.....quote:
Nicequote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Chicago, herken het uit Microsoft flightsimulator
Wil geen spelbreker zijn, maar met een Flickr linkje is de plaats zo te achterhalen; Chongqing.quote:
Empirisch bewijs is geleverd; je mag een nieuwe plaatsen!quote:Op maandag 29 juli 2013 01:10 schreef St3fan het volgende:
[..]
Wil geen spelbreker zijn, maar met een Flickr linkje is de plaats zo te achterhalen; Chongqing.
Dat ben je dus wel, zo kun je elke foto wel door een zoekmachine halen.quote:Op maandag 29 juli 2013 01:10 schreef St3fan het volgende:
[..]
Wil geen spelbreker zijn, maar met een Flickr linkje is de plaats zo te achterhalen; Chongqing.
Is dit niet ook Stuttgart? Kort na een bombardement?quote:Op maandag 29 juli 2013 16:51 schreef quirigua het volgende:
ik kom er even in, met deze :
[ afbeelding ]
Stuttgart, zelfde plek als foto eerder (hierboven, met die zuil) ; mei 1945 ;quote:Op maandag 29 juli 2013 17:34 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Is dit niet ook Stuttgart? Kort na een bombardement?
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:02 schreef Shotty het volgende:
van de werf park in leiden?
google zegt dat ik gelijk heb, dus volgende:
bonuspunten als je weet wie de man op de foto is:
[ afbeelding ]
Rio de Janeiro en de kerel is Jorge Selaron. Of eigenlijk was, want hij is in januari overleden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:02 schreef Shotty het volgende:
van de werf park in leiden?
google zegt dat ik gelijk heb, dus volgende:
bonuspunten als je weet wie de man op de foto is:
[ afbeelding ]
het is lang geleden dat ik in leiden geweest ben. googelde de naam van het park, en kwam de grote versie van plaatje tegen. had dat mischien even achter een EDIT moeten zettenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:28 schreef De_Fietser het volgende:
[..]![]()
Je antwoord klopt, maar googlen...
serieus? dat wist ik niet :-(quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Rio de Janeiro en de kerel is Jorge Selaron. Of eigenlijk was, want hij is in januari overleden.
Bergamo.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:16 schreef Budapestenaar het volgende:
Nou, laat ik nog eens een hint geven: vlakbij deze stad ligt een luchthaven met een naam waarvan het eerste deel doet denken aan een bekend Amerikaans koekje.
Inkoppertje.
Nope.quote:
exact.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ah, het minder bekende kleine zusje: Chioggia
nieuwequote:Op donderdag 1 augustus 2013 00:46 schreef quirigua het volgende:
Telefon: (0 26 71) 2 55
Gratis anrufen
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 00:46 schreef quirigua het volgende:
Telefon: (0 26 71) 2 55
Gratis anrufen
Telefax: (0 26 71) 56 91
Reichsburg Cochem
Schloßstr. 56812 Cochem
Sommeröffnungszeiten 2013
16.03. - 03.11.2013
Burgführungen: täglich 9.00 – 17.00 Uhr
Burgschänke: täglich 10.00 – 18.00 Uhr
ook spookfeesten met en zonder roversmaaltijd, ook voor kinderen, mogelijk : kost wat maar dan heb je ook wat - en geen efteling kwaliteit hoor !
Geisterführung ohne Räuberessen für Gruppen ab 20 Personen
(Nur nach Voranmeldung)
Kindgerechte Führung, Führungsweg auch abseits des regulären Führungstrakts, inkl. Wehrgang, Strafgerätekammer, Schlafzimmer, Turm
Mindestpauschale...................................................................80,- ¤
Kinder......................................................................................4,- ¤
Erwachsene...........................................................................5,50 ¤
is immers een schone zaak, toch ? hierissiedan :quote:
neinquote:
nein, auch nichtquote:
Aan de overkant, dat is toch ook Cochum, of niet?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:35 schreef quirigua het volgende:
laatste hint : de geografische afstand tussen de laatste en voorlaatste foto is minder dan een kilometer, in vogelvlucht
Nee, het is de Moselpromenade, die onderlangs de Reichsburg loopt, langs de Moezel : van de Reichsburg (vorige foto) schuin omlaag, en je bent er :quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Aan de overkant, dat is toch ook Cochum, of niet?
Kotten, Ediger Eller, dat ligt ook op de linkeroever
Erg warm, maar niet dichtbij genoegquote:
Ja... en neequote:Op zondag 25 augustus 2013 12:29 schreef Straatklinker het volgende:
Afgaande op het verkeersbord gok ik dat het iig in Spanje is?
Dit is het denk ik:quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:44 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Erg warm, maar niet dichtbij genoeg
[..]
Ja... en neeZie hierboven.
Iets van Kitez? (volgens mij foute spelling...)quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:29 schreef quirigua het volgende:
allebei (werkman, straatklinker) nee ; t is in rusland, somewhere, en t staat ook op muziek
Ik dacht dat het juist de bedoeling was om dit zonder Google te doen, anders kan ik alles zo ook raden...quote:Op woensdag 4 september 2013 15:12 schreef Blik het volgende:
Was nou ook niet echt heel lastig met die restaurantnaam pontificaal in beeldtweede hit op Google
Doe je een nieuwe posten?quote:Op woensdag 4 september 2013 15:05 schreef werkman1 het volgende:
Dit is een leuke weggegver:
Vezelay zoeken we hier.
Vooral leuk als je er zelf eens door heen bent gefietst...
Is dat de hint?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:20 schreef werkman1 het volgende:
In deze stad heb ik enkele tijd gewoond maar welke is het?
Je maakt het wel erg makkelijk, beetje in je postgeschiedenis zoeken en je hebt het al...quote:Op donderdag 5 september 2013 09:20 schreef werkman1 het volgende:
[ afbeelding ]
In deze stad heb ik enkele tijd gewoond maar welke is het?
Hey, dit gebouw kwam ik een tijdje geleden tegen in een architectuur-tijdschrijft. Is dit niet in Helsinki?quote:
quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:50 schreef Straatklinker het volgende:
- RADEN OPDRACHT (PIC): Bij raden/gokken altijd plaatsnaam en land en vermelden, met een link naar het bewijs. [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url] *.
Vermeld jij dan met terugwerkende kracht nog even welke stad + land jij hebt geraden, okee? Daarna praten we verder.quote:
Je raadt het gewoon te snelquote:Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vermeld jij dan met terugwerkende kracht nog even welke stad + land jij hebt geraden, okee? Daarna praten we verder.
Ik had er in ieder geval nog bewijs bij gezet. Maar om compleet te zijn. Zwitserland, Biel/Biennequote:Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vermeld jij dan met terugwerkende kracht nog even welke stad + land jij hebt geraden, okee? Daarna praten we verder.
Oops!quote:Op donderdag 5 september 2013 15:24 schreef Blik het volgende:
Ik mis nog steeds je bewijs dat het Helsinki is
quote:Op donderdag 5 september 2013 15:29 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Oops!![]()
Helsinki, Finland
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Helsinki_Kiasma.jpg
Sanoma!quote:Op donderdag 5 september 2013 15:30 schreef Blik het volgende:
[..]![]()
Met erachter kantoor van mijn nieuwe werkgever
Helaas..quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:58 schreef moddermonster het volgende:
San Sebastian?
Ik vrees van niet maar t lijkt er wel op
Goed geraden!quote:Op zondag 8 september 2013 20:31 schreef iGiorni het volgende:
Scarborough, van Scarborough Fair
[ afbeelding ]
nee,quote:
nee ; verkeerd jaartal !quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Aan die bult te zien is het Waterloo (bij Brussel dus)
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:26 schreef quirigua het volgende:
[..]
off topic : jij kan goed rekenen zeg, op de lagere school geleerd ?
quote:
Echt? Begin oktober stond ik nog op de Kahlenberg.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:01 schreef quirigua het volgende:
;
eigenlijk Kahlenberg, bij Wenen, de Turkenslag, september 1683 - je ziet op de prent het Poolse leger in de aanval ;
als het toen anders was gelopen, waren we nu allemaal onderdanige mohammedaantjes achter sluiers, en bestond Fok niet -
Gokje dan maar: Cartagena (Spanje)?quote:
Norilsk, Noord-Siberie.quote:Op maandag 18 november 2013 16:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hierzo
Zonodig volgen er tips
[ afbeelding ]
Hoe ben je daar achter gekomenquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Norilsk, Noord-Siberie.
http://www.febc.org/first-radio-broadcast-in-norilsk
Ik meende aan de bouwstijl en het landschap te herkennen dat het hier om Rusland ging, googlede 'snow city russia', scrollde een beetje en daar kwam ik deze foto tegenquote:Op woensdag 20 november 2013 07:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe ben je daar achter gekomen
Hint: ik drink zo een lekker kopje thee.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:05 schreef Budapestenaar het volgende:
Nieuwe dan, een makkelijke:
[ afbeelding ]
u want some cream in it ?quote:Op woensdag 20 november 2013 11:59 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hint: ik drink zo een lekker kopje thee.
Londen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:05 schreef Budapestenaar het volgende:
Nieuwe dan, een makkelijke:
[ afbeelding ]
i quit, i dislike tesa with lemon : terrible stuffquote:Op woensdag 20 november 2013 16:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Actually no, this tea tastes better with lemon. Wat gelijk een nieuwe hint is.
Me too, but that's besides the point here. It's only a clue.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:13 schreef quirigua het volgende:
[..]
i quit, i dislike tesa with lemon : terrible stuff
Gettysburg!quote:Op zondag 24 november 2013 21:35 schreef Budapestenaar het volgende:
De hint voor zondag: een prima adres!
Het is in Duitsland, en de bergen zijn hoog genoeg om de toppen in de zomer wit te laten blijven.quote:Op zondag 24 november 2013 23:07 schreef El_jefe07 het volgende:
Dat lijkt op een bergdorpjeVerder geen idee..lijken die niet altijd veel op elkaar?
Volgens mij is een kennis van me daar net geweest maar ik ken de naam nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:37 schreef miro86 het volgende:
[ afbeelding ]
Vrij bekende ruines in het zuiden.
Plaatje doet het nietttquote:Op dinsdag 3 december 2013 23:37 schreef miro86 het volgende:
[ afbeelding ]
Vrij bekende ruines in het zuiden.
Ik heb het nagevraagd, is hetquote:Op woensdag 4 december 2013 23:31 schreef miro86 het volgende:
Hmm. Ik zie m prima. Nog een keer proberen dan maar... Wat onnodige shit eruitgecropt.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
quote:Op woensdag 4 december 2013 23:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb het nagevraagd, is hetJA!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
Vreemd toevalquote:
Het is geen zwart, en niet de NFLquote:Op donderdag 5 december 2013 00:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als ik "NFL cheerleaders" google zijn plaatjes van meisjes in het zwart-rood die uit Tampa
Er gaat een mythe dat deze universiteit ooit een wedstrijd had met Harvard en Yale. Toen naar de kleuren van deze universiteit gevraagd werd, reageerden ze dat ze Harvard en Yale zouden verslaan en daarom snel hun kleuren zouden dragen. Sindsdien zouden dit de officiele kleuren van de universiteit geworden zijn.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik vind het toch een lastige. Qua kleuren dacht ik aan Harvard. Maar dat wordt hem niet met die atletiekbaan.
quote:
Las Palmas in Spanje.quote:Op zondag 29 december 2013 23:32 schreef Szlie het volgende:
[..]
Beetje late vraag, maar was dit nou Napels of niet? Ik kan het antwoord maar niet vinden.
Oh dit topic was door mij het laatst een foto gepost.quote:
Bangkok is goed. Het Central World-complex om precies te zijn. De beurt is aan jou.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:41 schreef opreis het volgende:
aan de auto's te zien zou ik bangkok zeggen, of anders chiang mai
Kan ik hem doorspelen? Niet in staat foto's te zoeken nuquote:Op zondag 16 maart 2014 17:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Bangkok is goed. Het Central World-complex om precies te zijn. De beurt is aan jou.
quote:Op zondag 16 maart 2014 17:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Kan ik hem doorspelen? Niet in staat foto's te zoeken nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |