Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge. Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 19-06-2013 10:19:55 ]
Pfff, half 8 buiten maar toch maar snel besloten om de interval naar vrijdag te verschuiven. Was behoorlijk benauwd en m'n benen voelde de 10EM van zondag nog wel.
Op woensdag 19 juni 2013 09:08 schreef Swetsenegger het volgende: Pfff, half 8 buiten maar toch maar snel besloten om de interval naar vrijdag te verschuiven. Was behoorlijk benauwd en m'n benen voelde de 10EM van zondag nog wel.
M'n dry fit is nu een wet baggy
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op woensdag 19 juni 2013 09:08 schreef Swetsenegger het volgende: Pfff, half 8 buiten maar toch maar snel besloten om de interval naar vrijdag te verschuiven. Was behoorlijk benauwd en m'n benen voelde de 10EM van zondag nog wel.
M'n dry fit is nu een wet baggy
Jij gebruikt zeker een wasverzachter..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op woensdag 19 juni 2013 08:21 schreef streamnl het volgende: Trailen in het harderbos. Jero had een idee geopperd om met een aantal mensen te gaan trailen in het harderbos. leuk initiatief!
In sommige dingen heb ik misschien wat autistische trekjes. Ik heb graag alle info bij elkaar staan. Dus heb ik de .gpx bestand van de site in afstandmeten.nl gezet en wat andere bekende informatie verzameld. Van MD wist ik dat ie twijfelde omdat hij dan misschien in de buurt is. Als je interesse hebt om mee te lopen, vul dan je naam in. Zo blijft het overzichtelijk wie er mee loopt.
Vet! Het is gewoon maar 12 km van mijn vakantieadres af Ik werk die week mee op een conferentie op dat terrein naast SixFlags/Walibi (of hoe het tegenwoordig mag heten ) Dus ik hoop dat mijn rooster het toelaat om erbij te zijn En dan kom ik wel op de fiets denk ik
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
20 of 21 juli - Trailen in het harderbos afstand 15km • Jero_nimo • Hatsaflats • Frsh • YUR • Streamnl • MaleDuck (ovb)
quote:
Op woensdag 19 juni 2013 09:19 schreef MaleDuck het volgende: Vet! Het is gewoon maar 12 km van mijn vakantieadres af Ik werk die week mee op een conferentie op dat terrein naast SixFlags/Walibi (of hoe het tegenwoordig mag heten ) Dus ik hoop dat mijn rooster het toelaat om erbij te zijn En dan kom ik wel op de fiets denk ik
Ik kom helemaal van Eindhoven af. Ik kan je dan ook daar eventueel oppikken. Dat is dan maar een stukje.
20 of 21 juli - Trailen in het harderbos afstand 15km • Jero_nimo • Hatsaflats • Frsh • YUR • Streamnl • MaleDuck (ovb)
[..]
Ik kom helemaal van Eindhoven af. Ik kan je dan ook daar eventueel oppikken. Dat is dan maar een stukje.
Fijn he, zo'n tankpas?
Ben zo blij dat ik vanochtend vroeg gegaan ben. Als je me een week of 8 geleden gezegd had dat ik om half zes 's ochtends zou gaan lopen had ik je voor gek verklaard. Maar het werkt zo verslavend...
Ik heb stiekem wat last van mijn schenen nog merk ik.. vanavond maar even kijken hoe het voelt en dan bepalen of ik nog ga lopen vandaag. Morgenochtend zou ook nog een optie zijn.. Vanaf vrijdag wil ik niet meer lopen tot zondag, dan mijn eerste 5km loopje!
Ben zo blij dat ik vanochtend vroeg gegaan ben. Als je me een week of 8 geleden gezegd had dat ik om half zes 's ochtends zou gaan lopen had ik je voor gek verklaard. Maar het werkt zo verslavend...
tankpas
Ik verklaar de mensen nog steeds voor gek, als ze zeggen dat ik de wekker om half 6 ga zetten om te gaan sporten Maar nogmaals, netjes dat dat jullie wel lukt.
Volgens mij is het onweer voorbij, dus ik ga mijn rondje doen.
Ik verklaar de mensen nog steeds voor gek, als ze zeggen dat ik de wekker om half 6 ga zetten om te gaan sporten Maar nogmaals, netjes dat dat jullie wel lukt.
Volgens mij is het onweer voorbij, dus ik ga mijn rondje doen.
Haha, nou ben in ieder geval op een goede manier gek dan. En inderdaad, tankpas:
Ik doe ook nog eventjes een (late) voor MoBlo, BE en Daywalker maar ook voor Guppy, Muis en Twinky! Zo vroeg of laat rennen heb ik ook nog nooit gedaan....knap hoor Sowieso is iedereen hier altijd goed bezig.
Ik mag, als ik merk dat ik minder last krijg, weer rustig beginnen met rennen. Geen idee nog waar ik zal beginnen, maar denk dat ik Evy maar weer even te voor schijn tover. Denk ik dat deze week nog een aantal keer gaan skeeleren en volgende week weer ga rennen.
SPOILER
Omg ik was doorweekt vanochtend! Stond om kwart voor zeven buiten in mijn lange broek . Toch maar even naar binnen gegaan om die om te wisselen voor een korte...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
Op woensdag 19 juni 2013 09:51 schreef Joooo-pi het volgende: Potmargerun Leeuwarden vanavond is afgelast en verplaatst naar volgende week 26 juni. (Ook ff voor de OP)
LEEUWARDEN - De Leeuwarder atletiekvereniging Lionitas heeft besloten de tweede Potmargerun wegens het tropische weer uit te stellen. De loop - met start en finish bij het gebouw van de Leeuwarder Courant - zou woensdagavond worden gehouden.
De temperaturen lopen woensdagmiddag op naar 25 tot 30 graden. In combinatie met een hoge luchtvochtigheid levert dat voor hardlopers een ongunstig weertype op. Bovendien bestaat de kans dat er aan het begin van de avond een stevig onweer losbarst.
De Potmargerun is nu verplaatst naar woensdag 26 juni. Informatie over de Potmargerun is te vinden op www.lopeninleeuwarden.nl.
[..]
Gebruik je de volgende keer de quote-tags?
quote:
Op woensdag 19 juni 2013 09:51 schreef Joooo-pi het volgende: Potmargerun Leeuwarden vanavond is afgelast en verplaatst naar volgende week 26 juni. (Ook ff voor de OP)
Op woensdag 19 juni 2013 08:21 schreef streamnl het volgende: Trailen in het harderbos. Jero had een idee geopperd om met een aantal mensen te gaan trailen in het harderbos. leuk initiatief!
In sommige dingen heb ik misschien wat autistische trekjes. Ik heb graag alle info bij elkaar staan. Dus heb ik de .gpx bestand van de site in afstandmeten.nl gezet en wat andere bekende informatie verzameld. Van MD wist ik dat ie twijfelde omdat hij dan misschien in de buurt is. Als je interesse hebt om mee te lopen, vul dan je naam in. Zo blijft het overzichtelijk wie er mee loopt.
hoe zwaar is trailrunnen eigenlijk vergeleken met op de weg rennen? Ik snap dat dat van het parcours afhangt en je het niet zomaar kan zeggen, maar hoeveel langzamer gaan jullie ongeveer? En hoeveel km moet je comfortabel op de weg kunnen om zeg 15 km te kunnen trailrunnen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
[..]
Lol, het wordt zo wel erg officieel met een plaats in de OP enzo! Het is maar een lekker trainingsrondje , maar vind het wel erg leuk dat je er zo mee bezig bent! Medeorganisator laat maar zeggen . Mijn vriendin zei al dat jullie ook bij mij thuis wel een drankje konden doen, ging ze wel wat hapjes maken. Maakt mij niet zo heel veel uit, terrasje is ook leuk! Iedereen kon op die zondag? En dan rond een uur of 12 ofzo?
Op woensdag 19 juni 2013 10:39 schreef La_Tramposa het volgende: hoe zwaar is trailrunnen eigenlijk vergeleken met op de weg rennen? Ik snap dat dat van het parcours afhangt en je het niet zomaar kan zeggen, maar hoeveel langzamer gaan jullie ongeveer? En hoeveel km moet je comfortabel op de weg kunnen om zeg 15 km te kunnen trailrunnen?
Geen idee, heb het ook nog nooit gedaan...maar volgens mij is het in dit geval gewoon hardlopen in het bos, dus klinkt het spannender dan dat het is.
Lol, het wordt zo wel erg officieel met een plaats in de OP enzo! Het is maar een lekker trainingsrondje , maar vind het wel erg leuk dat je er zo mee bezig bent! Medeorganisator laat maar zeggen. Mijn vriendin zei al dat jullie ook bij mij thuis wel een drankje konden doen, ging ze wel wat hapjes maken. Maakt mij niet zo heel veel uit, terrasje is ook leuk! Iedereen kon op die zondag? En dan rond een uur of 12 ofzo?
ik heb niets extra gedaan, ik heb alleen de info die ik toch verzamelde voor mijzelf, online gezet. Jij bent degene die alles regelt.
Op woensdag 19 juni 2013 10:39 schreef La_Tramposa het volgende: hoe zwaar is trailrunnen eigenlijk vergeleken met op de weg rennen? Ik snap dat dat van het parcours afhangt en je het niet zomaar kan zeggen, maar hoeveel langzamer gaan jullie ongeveer? En hoeveel km moet je comfortabel op de weg kunnen om zeg 15 km te kunnen trailrunnen?
Ik denk niet dat je van deze 'Trail '-run veel moet voorstellen. Heb niet het idee dat er hoogtemeters inzitten. Het zal dus gewoon een onverhard pad zijn denk ik. Misschien wat kleine smalle paadjes. Maar weet het ook niet zeker, ben er nog niet geweest . Als je nu 12/13km makkelijk kan lopen, dan moet dit ook wel lukken, we gaan gewoon rustig aan doen en gewoon rust pakken mocht het nodig zijn.
Geen idee, heb het ook nog nooit gedaan...maar volgens mij is het in dit geval gewoon hardlopen in het bos, dus klinkt het spannender dan dat het is.
Ik was weer eens te sloom, maar dit dus . We gaan ook wel een keer bij Doorwerth, dat is wel een stuk zwaarder! En ik hoop dat het bij de Sallandse heuvelrug ook nog doorgaat, daar is het ook wel heuvelachtig en mooi!
als ik mijn schema zo kijk zou het misschien net aan kunnen qua afstand. Het lijkt me superleuk om met een groepje Fok!kers door het bos te gaan rennen, maar ik houd dus nog even een slag om de arm. Moet mijn doel niet vergeten en geforceerd te snel een te lange afstand te gaan doen, hoe gezellig het dan ook is.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Ik denk niet dat je van deze 'Trail '-run veel moet voorstellen. Heb niet het idee dat er hoogtemeters inzitten. Het zal dus gewoon een onverhard pad zijn denk ik. Misschien wat kleine smalle paadjes. Maar weet het ook niet zeker, ben er nog niet geweest . Als je nu 12/13km makkelijk kan lopen, dan moet dit ook wel lukken, we gaan gewoon rustig aan doen en gewoon rust pakken mocht het nodig zijn.
Oke, ja ik loop nu ook al vaak door een bos of de duinen dus moet ook wel lukken hoor. Alleen wel veel te ver weg voor mij! :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik ben een paar dagen geleden door een weiland gelopen, omdat ik wilde kijken of ik mijn rondje kon uitbreiden. Over een soort tractor spoor was dat met allerlei kuilen en takken die je moest ontwijken (en halverwege een hek waar ik overheen ben geklommen haha). Ik heb daar alleen enorm stijve kuiten aan overgehouden, een steek in mijn knie en zere enkels. Deze klachten; op de stijve kuiten na, heb ik nog nooit gehad.
Het is nu al een stuk minder (ben vanochtend ook gaan lopen); maar kan het kloppen dat trailrunnen; voor zover het lopen door een weiland daarmee te vergelijken is dan, minder goed is voor de mensen met wat zwakkere enkels en knieën?
Ik heb het idee dat je op een verharde weg wat stabieler bent en dat ik daardoor geen last heb. Kan dat?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
Op woensdag 19 juni 2013 10:55 schreef yozd het volgende: Ik ben een paar dagen geleden door een weiland gelopen, omdat ik wilde kijken of ik mijn rondje kon uitbreiden. Over een soort tractor spoor was dat met allerlei kuilen en takken die je moest ontwijken (en halverwege een hek waar ik overheen ben geklommen haha). Ik heb daar alleen enorm stijve kuiten aan overgehouden, een steek in mijn knie en zere enkels. Deze klachten; op de stijve kuiten na, heb ik nog nooit gehad.
Het is nu al een stuk minder (ben vanochtend ook gaan lopen); maar kan het kloppen dat trailrunnen; voor zover het lopen door een weiland daarmee te vergelijken is dan, minder goed is voor de mensen met wat zwakkere enkels en knieën?
Ik heb het idee dat je op een verharde weg wat stabieler bent en dat ik daardoor geen last heb. Kan dat?
Hup, volgens mij heb ik terug tijd om hier mee te posten. Examens achter de rug... Dan wel flink blijven doorlopen, wel wat minder en rustiger want bezing met overschakelen op Kinvara's. Die lopen heerlijk, maar als ik echt op mijn landing let doet mijn rechterkuit wat pijn (al veel minder), dit denk ik vooral omdat mijn rechtervoet niet helemaal wil doen wat ik wil... En heb nu een blaar omdat ik ook anders loop met mijn Saucony Hurricanes. Volgende week zaterdag midzomernacht run, 10 km om 22 uur. Ik heb het in een feestjes concept gegoten en nu lopen er allemaal vrienden mee .
Ik reken iets van 10 tot 20% langzamer. Dus zou je in principe ook 10 tot 20% langer op de weg moeten kunnen rennen. Maar goed, wat is comfortabel hè? Misschien vind je trailrunnen mentaal veel makkelijker, dat zal ook per persoon verschillen.
Over Kinvara's gesproken... Nu de 4 uit is komen de 3's her en der in de aanbieding op internet. Ik zit eraan te denken om eens een paar te bestellen. Wat is jullie ervaring met de maatvoering? Vallen ze groot of klein?
Op woensdag 19 juni 2013 11:36 schreef Saysem het volgende: Over Kinvara's gesproken... Nu de 4 uit is komen de 3's her en der in de aanbieding op internet. Ik zit eraan te denken om eens een paar te bestellen. Wat is jullie ervaring met de maatvoering? Vallen ze groot of klein?
Bij mij vallen ze normaal. In het begin dacht ik dat ze een tikje aan de kleine kant waren, maar nu zitten ze zeker ruim genoeg.
Op woensdag 19 juni 2013 11:37 schreef hatsaflats het volgende: Bij mij vallen ze normaal. In het begin dacht ik dat ze een tikje aan de kleine kant waren, maar nu zitten ze zeker ruim genoeg.
Bij mijn normale trainingsloopjes doe ik geen warming up. Alleen als ik echt wil gaan knallen doe ik eerst een kilometertje rustig aan. Dat kan op zich nooit kwaad.