abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2013 @ 18:25:04 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127955908
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 18 juni 2013 @ 18:40:04 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127956327
Fijn kwak :Y

Ik heb ongeveer 10 broeken weggedonderd waar ik écht nooit meer in ga passen. M'n bekken is echt breder geworden. Kreeg de meeste net over m'n knieën. Resultaat nu dat ik nog 1 broek heb (spijkerbroek waar ik vroeger in verzóóp en nu nog vrij strak zit ;( ) en maar een paar jurkjes. Dat wordt shoppen ;( -O- en ik vind shoppen niet leuk en vooral frustrerend, zeker als je veul maten groter moet gaan kopen.

Ik kan het meer accepteren dan als het zou komen door gevreet, maar tóch. Meh. ;(.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127956508
XM ik had hetzelfde, maar 30 dagen jillian heeft er voor gezorgd dat ik broek weer goed zit en een paar andere strakkere krijg ik tenminste weer dicht.

Geef het wat tijd :* Je meisje is nog maar een paar weken.

En ik was het ook zat dat ik geen kleding meer had. Heb online geshopt bij meerdere winkels en alles lekker thuis gepast. Voelde me gelijk meer zelfverzekerd toen ik weer goed zittende kleding had.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:03:31 #4
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127957102
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:24 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*O* nais!

Crap :')
:D

En ik bid niet veur brune bonen :{w.

Ik ga maar eens koken *O*

Soort brandwond van ijs op m'n been en ik heb maar 10 minuten gekoeld? :? Doet geen pijn, is wel rood en ruw.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_127957365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:03 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Soort brandwond van ijs op m'n been en ik heb maar 10 minuten gekoeld? :? Doet geen pijn, is wel rood en ruw.

Hoe ken jij Vik dan?!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:10:41 #6
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127957405
:')
And eternity in an hour.
pi_127957418
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:03 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Hoop dat je gekoeld hebt met een tussenlaag en niet rechtstreeks op de huid. :X
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:12:10 #8
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127957454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:11 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Hoop dat je gekoeld hebt met een tussenlaag en niet rechtstreeks op de huid. :X
Natuurlijk heb ik met een tussenlaag gekoeld :P er zat zo'n wit hoesje om. Zie nu trouwens dat er ijs aan de buitenkant zat, dus dat zal het zijn geweest. Volgende keer even op letten!
And eternity in an hour.
pi_127957498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:10 schreef _Dido_ het volgende:
:')
:P

Sowieso, Vik had lopen miepen over dat het hardlopende was :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127957573
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:12 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik met een tussenlaag gekoeld :P er zat zo'n wit hoesje om. Zie nu trouwens dat er ijs aan de buitenkant zat, dus dat zal het zijn geweest. Volgende keer even op letten!
Valt dit nu ook onder quirky? :P
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:52:06 #11
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127959122
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:P

Sowieso, Vik had lopen miepen over dat het hardlopende was :+
idd, wat een zeikerd was het soms ook.
And eternity in an hour.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:52:45 #12
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127959150
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:15 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Valt dit nu ook onder quirky? :P
what do you mean?

Valt iig in de categorie dingen die mij altijd overkomen :P
And eternity in an hour.
pi_127959456
Blij trouwens dat Mar op d'r plek is. Van niet kunnen lopen naar 110kg squats in minder dan een jaar :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:52 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

what do you mean?

Valt iig in de categorie dingen die mij altijd overkomen :P
Denk dat 'ie doelde op het feit dat je moet koelen of met je kleren aan of de icepack in een theedoek.
pi_127959514
:W
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_127959646
Hoi sig :W
Leuk gehad?
pi_127959764
Jaja! Ik ben bruin, de pick-up heeft zich goed gehouden en we hebben een kleine olijfboomgaard gekocht.

Hier nog bijzonderheden?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_127959851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:00 schreef V1z0R het volgende:
Blij trouwens dat Mar op d'r plek is. Van niet kunnen lopen naar 110kg squats in minder dan een jaar :')
Seriously? :D
quote:
[..]

Denk dat 'ie doelde op het feit dat je moet koelen of met je kleren aan of de icepack in een theedoek.
Dat lijkt mij bijzonder verstandig idd.
Wat trouwens ook erg goed werkt in de categorie koelen; gewoon een natte theedoek in de vriezer gooien en die als koel element gebruiken. Kun je nog handig vastknopen ook en dan kun je je ook nog bewegen tijdens het koelen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:11:13 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127959878
Lourdes is er niks bij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127960029
XM, zijn King Louie jurkjes niets voor jou? Zijn stretch, leuke motiefjes (alhoewel jij die misschien weer iets te hysterisch vindt, maar ze hebben ook gewoon gestippelde dingen), zitten fijn en als je de uitverkoopexemplaren koopt, zijn ze ook best leuk te betalen. :)

Tip die ik afgelopen weekend kreeg: op de Noordermarkt in Amsterdam verkopen ze oude collecties met 70% korting. Ik moet ineens dringend naar Amsterdam geloof ik. :9~
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:19:49 #20
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127960203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

ja Mar is een baas!

Wb het koelen: ik weet dat ik de icepack niet direct op de huid moet leggen maar er zit dus een soort gaasje bij. Ging tot nu toe altijd goed maar gaasje lag ook in vriezer en daar is ijs aan vast blijven plakken, wat ik te laat door had ;)
And eternity in an hour.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:21:05 #21
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127960251
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:02 schreef sigme het volgende:
:W
allemaal mensen die weer posten op de dag dat ik aan ze denk :P

Fijn dat je het leuk had!
And eternity in an hour.
pi_127960658
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Seriously? :D
Yup, squats vergelijkbaar met mufasa en 10kg hoger dan ik doe. Curls ook gelijk aan die van mij...

quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:08 schreef sigme het volgende:
Jaja! Ik ben bruin, de pick-up heeft zich goed gehouden en we hebben een kleine olijfboomgaard gekocht.

Hier nog bijzonderheden?
:o dus toch? ^O^ awesome!

Bij mij persoonlijk niet, knie bagger maar werk eindelijk weer eens leuk :)
Doe wel gekke dingen tussendoor als pull-ups en push-ups op 't werk...
Moet het nog even op Fito invoeren :@

A'dam crew is echt in hypermodus, Novem (geen A'dam meer maar a la) retegoed bezig, Perr boekt goede resultaten, Anna met dude in zichtbare buikspieren-race verwikkeld, Nallie helemaal baas (nog meer dan anders ja :o )

Coco dus weer aan de beweging ^O^

Dido hardlopen weer aan het oppakken en bezig met van die gekke schoentjes, daarnaast ook jillian. ^O^

Aurum lekker bezig, d'r dude heeft meer tijd dus die sleuren elkaar aan de beweging. ^O^

Q weer terug en die blijkt cardio-baas te zijn :Y

XMert hangt de mooie moeder uit O+

Chico druk-druk.

Billy heeft niets met iemand en dat moet vrij leuk zijn :)

Co op vacantie maar wel goed aan het bewegen :Y
Puff ook op vakantie :)

Mc aan de echte KT ^O^

Jagar in nieuwe huisje met de Duutser en kat O+ en waarschijnlijk publicatie in toonaangevend blad _O_

GB is ook helemaal in de sportvibe ^O^

En teveel om op te noemen eigenlijk :')
pi_127960903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Yup, squats vergelijkbaar met mufasa en 10kg hoger dan ik doe. Curls ook gelijk aan die van mij...
Hehheehe, wat een baas zeg. :D
Dit is een waar wonder van Lourdes proporties. :D
Doe wat je niet durft.
pi_127960925
Ik zit ook in de A'dam crew!
Worry is a misuse of imagination
pi_127961044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:36 schreef Probability het volgende:
Ik zit ook in de A'dam crew!
Jij wordt apart genoemd :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')