Hoe zit dat dan als ze net boodschappen zijn gaan halen voor pa/ma en daar zit een flesje wijn of kratje bier bij?quote:Ook wordt het in bezit hebben van alcohol op straat strafbaar. Sinds 1 januari zijn jongeren onder de 16 jaar strafbaar als ze in de openbare ruimte alcohol bij zich hebben.
Die mogen ze niet eens kopen voor pa en ma.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan als ze net boodschappen zijn gaan halen voor pa/ma en daar zit een flesje wijn of kratje bier bij?
Ik voorspel alvast weer een zooi boetes
Als de caissière goed controleert, dan wordt het niet aan hen meegegevenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan als ze net boodschappen zijn gaan halen voor pa/ma en daar zit een flesje wijn of kratje bier bij?
Ik voorspel alvast weer een zooi boetes
Op welk moment is dat eigenlijk zo erg geworden? Volgens mij dronk men vroeger niet veel meer of minder dan nu en van die generaties is toch ook het gros uiteindelijk goed terecht gekomen?quote:''Na zes jaar ploeteren is nu dan toch de finish bereikt om de alcoholleeftijd te verhogen naar 18 jaar. Tezamen met goede voorlichting en handhaving moet het lukken overmatig alcoholgebruik en dus onherstelbare hersenschade tegen te gaan."
Dat is weer goed voor de gezondheid, een beetje beweging voor de ouderen! win-winquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Die mogen ze niet eens kopen voor pa en ma.
Ik heb daar eigenlijk ook nooit echt iets van gemerkt. Ik ken er maar één die zich in coma heeft gezopen en dat is het wel weer. Maar die was toen nog 14.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op welk moment is dat eigenlijk zo erg geworden?
Nee, 18 is 18quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:58 schreef zwerty het volgende:
En mensen die nu 16 of 17 zijn? Mogen die het nog wel blijven drinken?
Gedestileerde dranken vooralquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:23 schreef Dimens het volgende:
Gewoon groots inslaan als 16 / 17 jarige op 31 december. Alcohol blijft toch wel lang goed.
Waarom zouden die cijfers hoger worden?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:34 schreef Dimens het volgende:
Ik denk dat ze er nog wel op terugkomen als blijkt dat het helemaal niet werkt en de cijfers van ongevallen hoger wordt.
Nu wordt het nog spannender en stoerder om alcohol te drinken. Nu gaan ze het juiste doen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Waarom zouden die cijfers hoger worden?
Moah ik geloof niet dat er nog heel veel meer gedronken kan worden door die generatie.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nu wordt het nog spannender en stoerder om alcohol te drinken. Nu gaan ze het juiste doen.
Vergeleken met Engeland, waar men 18 moet zijn om te drinken, zijn Nederlanders echt lievertjes.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Moah ik geloof niet dat er nog heel veel meer gedronken kan worden door die generatie.
Is waar, maar dat geldt voor de hele bevolking, niet alleen voor de 16/17-jarigen. (Waarmee ik wil aangeven dat dat niet specifiek door de leeftijdslimiet komt.)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Vergeleken met Engeland, waar men 18 moet zijn om te drinken, zijn Nederlanders echt lievertjes.
Zal wel mee vallen, de mensen van 16 en 17 mochten al drinken dus er zit niks spannends of stoers meer aan. Voor de 14- en 15-jarigen maakt het vrij weinig uit want het is en blijft illegaal voor ze.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nu wordt het nog spannender en stoerder om alcohol te drinken. Nu gaan ze het juiste doen.
Je vergeet wel dat de grens van rijlessen juist omlaag is gegaan hè, vanaf je 16,5e mag je al rijles nemen en vanaf je 17e je rijbewijs halen. Maar verder geef ik je groot gelijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef ElProf het volgende:
Je vergroot nu de groep van drinkers die het zonder toezicht doen naar mensen van 14, 15, 16 en 17. Jongeren gaan ook eerder sterke drank drinken, omdat het moeilijker wordt om aan veel drank te komen en dus dronken te worden, dus de kans is groot dat ze vaker aan de sterke drank gaan.
Je creëert alleen maar overlast doordat jongeren nu bij mensen thuis tot laat door gaan, omdat ze niet uit kunnen en doordat ze op schoolpleinen, in speeltuintjes en in parkjes gaan drinken. Ook denk ik dat ze eerder aan de drugs gaan doordat ze zich gaan vervelen wanneer ze niet naar feesten kunnen en dus maar manieren gaan zoeken om de spanning en lol er in te houden.
Een ander groot probleem is dat jongeren nu gaan rijden terwijl ze nog geen ervaring met alcohol hebben. Bij de grens van 16 hadden ze twee jaar om de alcohol uit te vinden en hiermee ervaring opdoen, waardoor ze zich al beter van de gevaren bewust zijn en hun eigen grens vaak al kennen. Nu ligt de leeftijd gelijk en kennen jongeren die op hun 18e gaan drinken hun eigen grens niet en hebben ze weinig ervaring met drank, dus dat zal de verkeersveiligheid niet ten goeden komen. Natuurlijk zijn er ook jongens van 16 en 17 die op hun 18e nog steeds niet met drank om kunnen gaan en geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben, maar die heb je er in elke leeftijdscategorie tussen lopen.
Botellón!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:46 schreef ElProf het volgende:
Je vergroot nu de groep van drinkers die het zonder toezicht doen naar mensen van 14, 15, 16 en 17. Jongeren gaan ook eerder sterke drank drinken, omdat het moeilijker wordt om aan veel drank te komen en dus dronken te worden, dus de kans is groot dat ze vaker aan de sterke drank gaan.
Je creëert alleen maar overlast doordat jongeren nu bij mensen thuis tot laat door gaan, omdat ze niet uit kunnen en doordat ze op schoolpleinen, in speeltuintjes en in parkjes gaan drinken. Ook denk ik dat ze eerder aan de drugs gaan doordat ze zich gaan vervelen wanneer ze niet naar feesten kunnen en dus maar manieren gaan zoeken om de spanning en lol er in te houden.
Een ander groot probleem is dat jongeren nu gaan rijden terwijl ze nog geen ervaring met alcohol hebben. Bij de grens van 16 hadden ze twee jaar om de alcohol uit te vinden en hiermee ervaring opdoen, waardoor ze zich al beter van de gevaren bewust zijn en hun eigen grens vaak al kennen. Nu ligt de leeftijd gelijk en kennen jongeren die op hun 18e gaan drinken hun eigen grens niet en hebben ze weinig ervaring met drank, dus dat zal de verkeersveiligheid niet ten goeden komen. Natuurlijk zijn er ook jongens van 16 en 17 die op hun 18e nog steeds niet met drank om kunnen gaan en geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben, maar die heb je er in elke leeftijdscategorie tussen lopen.
Moet het wel dit weer bliven. Met 5 graden en regen is er geen kont aan natuurlijk.quote:
Wat loop jij nou weer met moeilijke woorden te smijten?quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:41 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Als mensen zich naar de tyfus willen zuipen doen ze dat maar. Paternalisme ten top
Hoe zo is dat aan de regering?quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat loop jij nou weer met moeilijke woorden te smijten?het is juist aan de regering om mensen voor verslavingen, comazuipen etc. te behoeden. Wat is daar negatief aan?
Om het sociaal milieu in Nederland goed te houden, al dan niet te verbeterenquote:Op woensdag 19 juni 2013 16:50 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Hoe zo is dat aan de regering?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |