abonnement Unibet Coolblue
pi_133024063
Gaaf concert geweest _O_ Super geregiseerd, vond het vele zwart-wit wel een beetje jammer.
pi_133027400
Ben ook net geweest!

Bioscoopervaring:

tja, je voelt je toch een beetje tweederangs publiek. Op het scherm gaat iedereen uit z'n plaat, en jij zit daar best wel suf naar een scherm te kijken :D Ook voelde ik me in het begin wat opgelaten om een beetje mee te knikken ofzo, maar dat ging later wel beter :P
Er waren mensen die blijkbaar vonden dat ze heel HARD mochten praten omdat het een concertfilm was. Maar oke.

Het concert:

Ja leuk! Superkwaliteit inderdaad, en wat kan Matt toch zingen, ongelooflijk. Doet niet onder voor de studioversies. Dominic zag er niet zo goed uit, ;( hij moet een extra boterhammetje.
De setlist vond ik mwa, waarom nu net al die ballads, Guiding Light enzo. :r
Oh, en misschien ligt het aan mij, maar waar ging dat nou over met dat vrouwtje en dat water tijdens Feeling Good? :@
Koel en donker bewaren
  donderdag 7 november 2013 @ 23:26:19 #78
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_133027771
Mooie herinnering aan een geweldig concert :) Mooie beelden, inderdaad jammer van die splitscreens en het zwart-wit. Stockholm Syndrome, MOTP, Blackout en Unintended skippen was iets te veel van het goede, helemaal als je daar dan Explorers en Guiding Light voor krijgt. Verder gaaf ^O^
pi_133028233
Undisclosed Desires vind ik ook echt een matig nummer, maar gelukkig was dat nog leuk doordat Matt toen langs het publiek ging.
Koel en donker bewaren
  donderdag 21 november 2013 @ 10:11:41 #80
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_133476161
Gisteren gezien in Ede. Erg leuk hoor, alhoewel ik het wel dramatisch vind dat ze Unsustainable/Stockholm Syndrome en al die andere skipten.

Ik stoorde me weinig aan het zwart-wit, Animals vond ik juist wel erg tof. En de momenten dat hij weer naar kleur springt waren daardoor des te toffer :)
pi_133481504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:11 schreef Jovatov het volgende:
Gisteren gezien in Ede. Erg leuk hoor, alhoewel ik het wel dramatisch vind dat ze Unsustainable/Stockholm Syndrome en al die andere skipten.

Ik stoorde me weinig aan het zwart-wit, Animals vond ik juist wel erg tof. En de momenten dat hij weer naar kleur springt waren daardoor des te toffer :)
Ja, vind ook erg jammer. snap ook niet waarom ze best veel nummers eruit geknipt hebben. ze staan dan wel als bonus op de dvd maar toch niet van de Rome gig helaas. (Las vegas geloof ik)
Maar eerst vond ik het zwart/wit ook niet zo, maar eigenlijk heeft het wel iets, en dan inderdaad, springt hij weer naar kleur en dan valt het meteen op hoe mooi de kleuren zijn. (dit is trouwens ook precies de bedoeling geweest van het zwart/wit naar kleur, zei Matt ;))
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:08:23 #82
156526 RMD
subbie Power
pi_133515649
Voorspelling: Volgende week 3fm megahit: Big Freeze.
Wordt straks in de Coen en Sander show bekend gemaakt.
From this moment, from this moment,
you'll never be alone.
We're bound together, now and forever,
the loneliness has gone.
pi_133516033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:08 schreef RMD het volgende:
Voorspelling: Volgende week 3fm megahit: Big Freeze.
Wordt straks in de Coen en Sander show bekend gemaakt.
Nieuwe Muse ofzo?
  vrijdag 22 november 2013 @ 15:36:43 #84
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_133516447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:22 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nieuwe Muse ofzo?
?
pi_133516451
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:22 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nieuwe Muse ofzo?
Nvm, staat gewoon op album ;(
pi_133517925
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:36 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nvm, staat gewoon op album ;(
hehe, the 2nd law! ;) ja, ik luister ook nooit naar het nummer hoor, ik vind het maar raar dat het ineens ''single'' is. zal wel soort promotie dingetje hier zijn.
  zaterdag 23 november 2013 @ 01:15:51 #87
156526 RMD
subbie Power
pi_133538237
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:08 schreef RMD het volgende:
Voorspelling: Volgende week 3fm megahit: Big Freeze.
Wordt straks in de Coen en Sander show bekend gemaakt.
Fail
From this moment, from this moment,
you'll never be alone.
We're bound together, now and forever,
the loneliness has gone.
pi_133747016
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 00:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Afgelopen weekend hebben ze gespeeld bij de Formule 1 in Abu Dhabi!
Daar was ik bij :)

Nu de Bluray aan het kijken van Live in Rome die ik net binnenkreeg. Ander podium hadden ze daar in ieder geval. En een iets andere sfeer dan met 40.000 mannen die het concert toevallig gratis kregen bij hun toegangskaartje voor de F1 en een bierprijs van 12 euro...
pi_133748893
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Daar was ik bij :)

Nu de Bluray aan het kijken van Live in Rome die ik net binnenkreeg. Ander podium hadden ze daar in ieder geval. En een iets andere sfeer dan met 40.000 mannen die het concert toevallig gratis kregen bij hun toegangskaartje voor de F1 en een bierprijs van 12 euro...
En hoe was het, nog iets bijzonders (al is het natuurlijk altijd bijzonder)? Was je daar voor de race naar toe gegaan en kon je dan ook naar Muse? Lijkt me wel vet daar hoor...
pi_133753863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:22 schreef bloodymary1 het volgende:
En hoe was het, nog iets bijzonders (al is het natuurlijk altijd bijzonder)? Was je daar voor de race naar toe gegaan en kon je dan ook naar Muse? Lijkt me wel vet daar hoor...
Nadat ik Muse in 2005 gezien had als openingsact voor het nieuwe Wembley Stadium in London (waar ook de dvd van is, die nauwelijks de grootsheid van die show laat zien, maar dat is een ander verhaal), wilde ik ze zoveel jaar later nog wel eens zien. Kaartjes in Europa kwamen op 80 euro minimaal inclusief reiskosten, dus toen ze aangekondigd werden als F1 after race concert ben ik daar maar eens voor kaartjes gaan kijken als F1 fan. Het idee van de F1 after race concerts is, dat ze de woestijnlocatie toch nog een beetje aantrekkelijk willen maken en aangezien de race toch 's avonds wordt verreden, sluit dat mooi aan.

Normaal gesproken beginnen de toegangskaartjes voor de F1 daar bij ruim 500 euro, maar dit jaar was besloten dat er ook publiek buiten de tribunes op de kunstheuvel in het middenterrein mag zitten. Die tickets waren maar 90 euro voor zaterdag en zondag inclusief de concerten van Muse en Depeche Mode in de naastgelegen DuArena. Dat je wel een polsbandje op moest halen op het circuit om toegang te krijgen voor de concerten zorgde er voor dat er ook niet F1 fans bij de race en kwalificatie waren en ook niet muziekfans bij de concerten. Maar dat was eigenlijk helemaal geen probleem.
Publiek was best wel enthousiast, maar de arena was lang niet vol, dus kon net zo makkelijk (achter de vrij lege golden circle voor prijswinnaars) even vooraan staan. Vooraf nog even gesproken met wat teamleden van Caterham over Giedo, toen nog wat Finnen gesproken en er liepen ook wat coureurs uit de andere klassen rond. Interactie met het publiek was er vanuit de band nauwelijks; deels omdat het ver weg stond en ook omdat er in precies twee uur een show afgewerkt moest worden en om 23.00 de Arena dicht moest... alhoewel dat waarschijnlijk niet is vanwege de buurtbewoners in de woestijn ;)

Het concert zelf... ja, eigenlijk is het meer een grote show met alle visuals en alle op-de-seconde getimede muziek. Leuk was het om te zien dat tussen de nummers altijd wel een bandlid even een langere outro of solo speelde om de tijd te doden en even niet in dat vaste kader van de show te zitten. (zo te zien zijn dat soort stukjes eruit geknipt bij de concertfilm?).
Geen Stockholm Syndrome en Unintended, maar dat was vooraf wel bekend dat ze niet meer zouden spelen.
De nieuwe(re) nummers en bijbehorende visuals maakten veel goed. Vooral zoals bij Survival waar alle mogelijke showelementen langskomen (en op dvd overigens wel erg tam lijkt, maar volgens mij het beste nummer van de show is), Isolated System als soort pauzefilm of voorprogramma voor de toegift) en het al wat oudere Uprising waarbij er de bandleden gekopieerd op de achtergrond verschijnen en een soort leger vormen.

Volgens de kenners was dit de setlist
quote:
The 2nd Law: Unsustainable
2. Supremacy
3. Supermassive Black Hole
4. Interlude
5. Hysteria (AC/DC's Back in Black outro)
6. Panic Station
7. Plug In Baby
8. Survival
9. Monty Jam
10. United States of Eurasia
11. Follow Me
12. Madness
13. Time Is Running Out
14. Unnatural Selection (Rage Against the Machine's Freedom outro)

Encore:

The 2nd Law: Isolated System
15. Uprising
16. Starlight
17. Knights of Cydonia (Ennio Morricone's Man with a Harmonica intro)
Al met al een erg goed geregisseerde show, waarbij je af en toe je echt moet realiseren dat de muziek ook nog eens live wordt gespeeld. En dat maakt het geheel een totale belevenis die ik zeker kan aanbevelen :)
pi_133768962
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, wat een ervaring. Lijkt me geweldig! Ik houd zowel van F1 als van Muse.
pi_133772661
Is die nieuwe live dvd ergens te downloaden?
pi_133772827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:30 schreef Vatta het volgende:
Is die nieuwe live dvd ergens te downloaden?
Hij is gisteren gereleased toch? Ik zie op torrentsites wel wat staan, maar nog niet geprobeerd of dat het wat is.
pi_133906129
Het concert staat nu wel volledig op Youtube.

  woensdag 4 december 2013 @ 13:40:50 #95
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_133906758
Nou, geef mij HAARP maar :P.
  woensdag 4 december 2013 @ 15:21:47 #96
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_133910082
Vind dit wel gaver dan HAARP hoor, misschien omdat ik er in de Arena bij was, maar de show met bankier enzovoorts vind ik wel erg gaaf. En die shots over de Walkway :9~
pi_133910461
Iedereen al de interviews gelezen de laatste tijd met de jongens(voornamelijk Matt) over het nieuwe album? :) it's quite interesting..

Hier is het artikel van Rolling Stone:
http://www.rollingstone.c(...)131202#ixzz2mKdxrCRT

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134045032
Klinkt goed, terug naar de basis. Nu ik The 2nd Law gewoon door en door ken, kan ik gewoon concluderen dat ik het verreweg de minste cd van Muse vind. Niet erg, tot The 2nd Law waren alle cd's eigenlijk gewoon erg goed en een wat mindere cd kan best eens gebeuren lijkt me :P.

Ook leuk om te lezen dat Matt heel bewust aan publieksparticipatie doet. Op de dvd komt het me erg geforceerd over. De grote gebaren, het dirigeren: Ik ken Muse niet zo. Maar je ziet het publiek wel reageren, enthousiast meedoen en het werkt dus. Ik kan me voorstellen dat het een meerwaarde is als je er bij bent. In Nederland en België deed Matt dit nog nauwelijks en was het publiek tamelijk tam. Kan uiteraard ook met de cultuur te maken hebben; Men zal in Italië wat fanatieker zijn bij concerten.

Heel benieuwd naar de Tokyo dvd waar jullie het over hebben! Afwachten!
pi_134070406
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:21 schreef Jovatov het volgende:
Vind dit wel gaver dan HAARP hoor, misschien omdat ik er in de Arena bij was, maar de show met bankier enzovoorts vind ik wel erg gaaf. En die shots over de Walkway :9~
HAARP, ofwel de show in Wembley waar ik bij was, was in het echt veel mooier, grootser en beter dan je op de DVD ziet. Zet de CD nog wel eens op, maar kijk de DVD bijna niet, omdat het maar zo'n klein deel van de hele show laat zien. Live in Rome, laat wel meer zien, door de splitscreens krijg je ook nog wat mee van de visual, waardoor het geheel er anders uitziet maar voor mij wel de show doet herbeleven. :)
pi_134070496
Gister gezien. Matige concert registratie. Zonde MUSE.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')