Tja, het is dan wel gelijk duidelijk waar de prioriteiten van pa en ma liggen. Ik persoonlijk schroom niet om dergelijk gedrag als schadelijke verwaarlozing (= kindermishandeling) te bestempelen, maar gezien het feit dat er zo'n 600 leerlingen op Ibn Galdoun zitten, denken minstens 600 papa's en mama's daar kennelijk heel anders over.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
In het eerste geval zou men dan gerust ondertoezichtsstelling mogen overwegen.
En die papa's en mama's hebben massaal brieven geschreven aan iedereen om de school maar vooral open te laten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:02 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Tja, het is dan wel gelijk duidelijk waar de prioriteiten van pa en ma liggen. Ik persoonlijk schroom niet om dergelijk gedrag als schadelijke verwaarlozing (= kindermishandeling) te bestempelen, maar gezien het feit dat er zo'n 600 leerlingen op Ibn Galdoun zitten, denken minstens 600 papa's en mama's daar kennelijk heel anders over.
Dit zegt al genoeg. Ze interresseren zich niet in het onderwijs, het gaat ze alleen om het geloof. Je kunt toch ook na school naar de moskee gaan?quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
En die papa's en mama's hebben massaal brieven geschreven aan iedereen om de school maar vooral open te laten.
En de Samenwerkende Moslimsorganisaties RIjnmond hebben dat ook gedaan, als de school gesloten wordt, dan wordt de keuzevrijheid in het onderwijs aangetast.
Dit na het bericht dat de directeur van 4 islamitische basisscholen in Rotterdam zich ook al tegen sluiting heeft uitgesproken.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)d-ibn-ghaldounschool
quote:Redactie Rijnmond: In de laatste alinea stellen jullie dat de school pas in opspraak kwam na de examendiefstal.
Dat is niet waar. De school is al jaren in opspraak. Al minstens vanaf 2008, toen bekend werd dat er gesjoemeld (mooi woord!) werd met subsidiegelden. Dan was er in 2010 ook al een examenfraude en de school kwam ook pas geleden weer in opspraak toen bussen van die school door de politie van de weg werden gehaald wegens technische mankementen. Het lijkt wel alsof het bestuur weinig geeft om de toekomst én veiligheid van hun leerlingen. Ook weten jullie heus wel dat de school minstens een miljoen euro schuld heeft aan de gemeente. De school zou onder normale omstandigheden, wanneer ze niet continue de hand boven het hoofd zou worden gehouden allang failliet moeten zijn.
Heel vervelend, maar de school is al jaren in opspraak!
Ja dat is wel duidelijk voor de meesten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:46 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dit zegt al genoeg. Ze interresseren zich niet in het onderwijs, het gaat ze alleen om het geloof. Je kunt toch ook na school naar de moskee gaan?
Inderdaad. Ze doen net of een moslimschool verboden zou moeten worden. Nee, DEZE moslimschool zou verboden moeten wordenquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is wel duidelijk voor de meesten.
Maar de SMR kan altijd een nieuwe school oprichten, niets beperking van de keuzevrijheid. Iedereen staat vrij om een nieuwe school te beginnen.
Lijkt me ook aannemelijker ja, zeker omdat er eerder examenfraude is gepleegd en 1 van de leraren (die ook fraude had gepleegd) vader is van 1 van de examenkandidaten, als ik het goed hebt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ben wel benieuwd of de schoolexamens ook eindelijk meegenomen worden in het onderzoek.
En de rol van de docenten maar vooral die met een sleutel van de kluis. Lijkt mij nog steeds logischer dat 1 van hen heeft geholpen dan een inbraak via het dak.
Ik snap de gedachtengang van die mensen echt niet.. kan jij me helpen ?quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
En die papa's en mama's hebben massaal brieven geschreven aan iedereen om de school maar vooral open te laten.
En de Samenwerkende Moslimsorganisaties RIjnmond hebben dat ook gedaan, als de school gesloten wordt, dan wordt de keuzevrijheid in het onderwijs aangetast.
Dit na het bericht dat de directeur van 4 islamitische basisscholen in Rotterdam zich ook al tegen sluiting heeft uitgesproken.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)d-ibn-ghaldounschool
Haha nee ik begrijp het ook niet. Laat die organisatiesd bekwame mensen zoeken die een school kunnen runnen en zoek bekwame leraren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:10 schreef Grouch het volgende:
[..]
Ik snap de gedachtengang van die mensen echt niet.. kan jij me helpen ?
Dat ze graag willen dat er een Islamitische school voor voortgezet onderwijs is - fiat. Dat snap ik.
Maar waarom moet dat per se deze school zijn, die keer op keer heeft laten zien gerund te worden door idioten, waar men niet met geld kan omgaan, waar men slecht onderwijs biedt en waar grootschalig fraude wordt gepleegd ? Waarom niet een nieuwe school beginnen of een andere manier zoeken dan zich zo krampachtig aan dit gedrocht vast te klampen ? Ze zetten hiermee alleen maar de Islam voor lul.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:05 schreef macca728 het volgende:
Ben ook benieuwd of ze die 1 miljoen nog gaan terugbetalen.
Als de school open blijft moeten de gemeente gewoon budget korten over zeg 4 jaar zodat ze dan in totaal een miljoen minder hebben gekregen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:05 schreef macca728 het volgende:
Het zal wel weer met de gebruikelijke sisser aflopen. Het is per slot van rekening een islamitische school. Het moet en zal slagen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ben wel benieuwd of de schoolexamens ook eindelijk meegenomen worden in het onderzoek.
En de rol van de docenten maar vooral die met een sleutel van de kluis. Lijkt mij nog steeds logischer dat 1 van hen heeft geholpen dan een inbraak via het dak.
Echt? Ben je daar oprecht benieuwd naar? Het antwoord laat zich raden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:05 schreef macca728 het volgende:
Sociale druk lijkt mij ook een zeer bepalende factor.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
De school heeft net zoveel aanmeldingen voor nieuwe leerlingen als vorig jaar: 150.
Ouders kiezen er bewust voor om hun kind naar die school te laten gaan.
Tja, gegarandeerd overgaan en een diploma halen waarvoor je niet hoeft te leren spreekt sommige ouders blijkbaar aan, anders is dit niet te begrijpen.
Dat zal zeker meespelen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Sociale druk lijkt mij ook een zeer bepalende factor.
In Rotterdam zijn ze daar laatste jaren wel een stuk rechtlijniger in. Maar het ministerie en de inspectie spelen hier ook een rol en die zullen wel heel spastisch doen vanwege vrijheid van onderwijs enzo.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:28 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Het zal wel weer met de gebruikelijke sisser aflopen. Het is per slot van rekening een islamitische school. Het moet en zal slagen.
Van de paar allochtone vrienden/kennissen die ik heb hoor ik dat die sociale controledruk nog steeds erg verstikkend. Zij proberen er uit te komen en zijn dat voor een deel, maar moeten nog steeds vechten om dat te houden. Veel jongeren van dezelfde leeftijd die ze ter verantwoording roepen. Aan de ene kant mooi dat er jongeren zijn die zich losmaken, aan de andere kant net zo zorgwekkend dat er een grote groep jongeren nog steeds conservatief zijn. Misschien wel meer dan 20 jaar terug.quote:
Dan wordt het inderdaad moelijk, zoniet onmogelijk om je aan die sociale druk te onttrekken. Dan moet je heel sterk in je schoenen staan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Van de paar allochtone vrienden/kennissen die ik heb hoor ik dat die sociale controledruk nog steeds erg verstikkend. Zij proberen er uit te komen en zijn dat voor een deel, maar moeten nog steeds vechten om dat te houden. Veel jongeren van dezelfde leeftijd die ze ter verantwoording roepen. Aan de ene kant mooi dat er jongeren zijn die zich losmaken, aan de andere kant net zo zorgwekkend dat er een grote groep jongeren nog steeds conservatief zijn. Misschien wel meer dan 20 jaar terug.
Die schoolbestuurder die in KvdB zei dat er ook een emancipatiegolf gaande is binnen de gezinnen schetst wel een heel rooskleurig beeld. Op de erasmus universiteit zie je relatief veel jonge allochtone vrouwen, maar als je discussies hebt over vrijheid van onderwijs, godslastering of normen en waarden schrik je je kapot. Het gaat er dan niet om of sodem en gomorra beter is dan zwaar conservatisme, maar je merkt dat het verplaatsen in andere standpunten om een abstract niveau niet meer mogelijk is.
Het is een beetje offtopic misschien, maar het nu opdoeken van die school kan misschien weer een ontsnapping betekenen voor sommigen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan wordt het inderdaad moelijk, zoniet onmogelijk om je aan die sociale druk te onttrekken. Dan moet je heel sterk in je schoenen staan.
Dat een ander die beslissing voor ze neemt zodat niemand ze erop kan aanvallen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is een beetje offtopic misschien, maar het nu opdoeken van die school kan misschien weer een ontsnapping betekenen voor sommigen.
Tja, welke zichzelf respecterende ouders willen hun kinderen niet maar dit soort dubieuze bewaarplaatsen "scholen" sturen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
De school heeft net zoveel aanmeldingen voor nieuwe leerlingen als vorig jaar: 150.
Ouders kiezen er bewust voor om hun kind naar die school te laten gaan.
Tja, gegarandeerd overgaan en een diploma halen waarvoor je niet hoeft te leren spreekt sommige ouders blijkbaar aan, anders is dit niet te begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |