Niet zo gek, wel een beetje dus. Weer een beetje, het zoveelste beetje, op een gegeven moment wordt dat wel een probleem.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bekijk de koopkrachtkgrafiekjes in het rapport eens. De uitkeringsgerechtigden springen er niet zo gek uit. En het grootste voordeel voor hen is dat er meer werkgelegenheid door komt.
Oké, ik ga eens de details lezen en dan zal ik er op terug komen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Pas vanaf de tweede schijf en dan krijg je dus weer de HRA-correctie.
Het overgrote deel van de wolk zit boven de lijn. Een positief koopkracht effect dus gemiddeld genomen voor die groep...quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet zo gek, wel een beetje dus. Weer een beetje, het zoveelste beetje, op een gegeven moment wordt dat wel een probleem.
Mee eens maar dan nog blijf ik het raar vinden dat het lage btw tarief omhoog gaat.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:22 schreef GSbrder het volgende:
Dit vond ik wel een interessante tabel over het toeslagenstelsel:
[ afbeelding ]
Zoals de commissie zelf schrijft:
[ afbeelding ]
Het zijn dus al die tijd goedbedoelde, maar fout uitgepakte vestzak-broekzak maatregelen geweest. De toeslagen verhogen door meer IB te rekenen, is natuurlijk een nodeloze complicatie.
Het is al langer de tendens de IB te verlagen en de belasting op consumptie te verhogen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens maar dan nog blijf ik het raar vinden dat het lage btw tarief omhoog gaat.
Door juist die laag te houden help je met name de armeren.
CONSUMINDEREN!!!!quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens maar dan nog blijf ik het raar vinden dat het lage btw tarief omhoog gaat.
Door juist die laag te houden help je met name de armeren.
Dat dat een nutteloze optie is hebben die commissies dan wel weer meer dan duidelijk gemaaktquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:47 schreef Morendo het volgende:
En dat geldt al helemaal voor eventuele invoering van een vlaktaks.
Dat sleutelen begint al voordat het ingevoerd wordt natuurlijk. Iedereen wil z'n (al dan niet gruwelijk misplaatste) voordeeltjes behouden. Altijd weer een mooi achterhoedegevecht.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:47 schreef Morendo het volgende:
Het praktisch nut van dergelijke commissies is altijd nihil. Stel: de voorstellen worden in zijn geheel overgenomen, hoe lang zou het dan duren voordat politici aan het nieuwe beleid gaan sleutelen? En dat geldt al helemaal voor eventuele invoering van een vlaktaks.
Achterhoedegevecht waartegen? Tegen de neoliberale kongsi?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:10 schreef waht het volgende:
[..]
Dat sleutelen begint al voordat het ingevoerd wordt natuurlijk. Iedereen wil z'n (al dan niet gruwelijk misplaatste) voordeeltjes behouden. Altijd weer een mooi achterhoedegevecht.
Hoezo 'weer'? Vanwaar dat 'weer'? Wanneer bestond dat tarief ook?quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is al langer de tendens de IB te verlagen en de belasting op consumptie te verhogen.
Als dit op den duur helpt de IB van 37 weer terug te brengen naar 32 zou het 't wel waard zijn.
Tegen de onvermijdelijke realisatie dat voor niets de zon op gaat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Achterhoedegevecht waartegen? Tegen de neoliberale kongsi?
Idd, dat is wel wat de kongsi probeert. Fictief geld scheppen, alsof het aan de bomen groeit. Lekker stelen en jatten. Cijfers vervalsen. Inflatiecijfers manipuleren door mandjes aan te passen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:22 schreef waht het volgende:
[..]
Tegen de onvermijdelijke realisatie dat voor niets de zon op gaat.
Top Tarief is momenteel 67% 15% 'tijdelijke' crisisheffingquote:Op donderdag 20 juni 2013 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Idd, dat is wel wat de kongsi probeert. Fictief geld scheppen, alsof het aan de bomen groeit. Lekker stelen en jatten. Cijfers vervalsen. Inflatiecijfers manipuleren door mandjes aan te passen.
Voor niets gaat de zon op.
Het zijn gewoon boeven. Iedereen wijst stelselmatig een 60% tarief voor de top af maar ze hebben wel de onderste schijven verhoogd.
Wat levert het op?quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Iedereen wijst stelselmatig een 60% tarief voor de top af maar ze hebben wel de onderste schijven verhoogd.
Oh? Hoe kom je hierbij?quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:58 schreef arjan1212 het volgende:
ik denk dat een vlaktaks van 25% evenveel oplevert als het huidige systeem mensen gaan meer werken enz als de belasting lager is
T/M vorig jaarquote:Op donderdag 20 juni 2013 16:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Achterhoedegevecht waartegen? Tegen de neoliberale kongsi?
[..]
Hoezo 'weer'? Vanwaar dat 'weer'? Wanneer bestond dat tarief ook?
Werken aantrekkelijker maken en als gunstig bijkomend effect mensen meer laten nadenken over hun consumptie, dat heeft wat voordelen vanuit duurzaamheidsoogpunt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als we even alle partijdigheid en politieke meningen buiten beschouwing laten, wat zijn de objectiveerbare redenen om de belastingsdruk wat te willen verplaatsen van inkomen naar aankopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |