Paypal aanmaken en met Ideal naar paypal overmaken (kan tegenwoordigquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:05 schreef sniel123 het volgende:
Kort vraagje: Hoe veilig is het overmaken met iDeal naar pandawill.com? Of kan ik dan beter een paar dagen wachten tot ik mijn PayPal kan gebruiken?
Wat ben je er dan in Euro's voor kwijt, voordat het toestel bij je thuis is?quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:43 schreef RDMKR het volgende:
hier is een deal waar ik jaloers op word:
NEO N003 Basic Smart Phone 5.0 Inch 1920*1080 IPS GOS MTK6589T 1.5GHz MHL OTG 1GB/4GB
http://www.chinapadmall.com/neo-n003-basice
$197.98, free shipping
De enige catch: pas verkrijgbaar 20 juli.
De advanced versie met extra geheugen etc is ook zeer betaalbaar: http://www.chinapadmall.com/neo-n003-advanced
$257.98, free shipping
Beide komen met 3000 mAh batterij.
Ik gebruik toch Engelsquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:20 schreef Boppos het volgende:
[..]
Heeft deze wel Nederlands want de F1 kan ik nergens vinden met Nederlands.... english, français, español, português, deutsch, italiano en nog wat chinese, thaise en japanse taal
ze communiceren vrij actief met klanten en posten videos van producten op youtube. ik vind ze er niet veel minder betrouwbaar uit zien dan de meeste van deze webshops. is tenminste zichtbaar dat er iemand continu achter zit en de service in stand houdt.quote:Accepteren ze überhaupt PayPal? Ik zie onderaan alleen CC-logo'tjes.
Lekker cashen en niks opsturen zeker. Die site komt me niet echt bekend voor, waar heb je die vandaan getoverd?
Altijd oppassen waar je wat haalt en je eerst goed inlezen of je die shop vertrouwen kunt...
Hmm, de features lijken op een iPhone. En dat valt hier positief.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:48 schreef Joosie200 het volgende:
ik zit te dubben tussen ofwel een Faea F1 of Cubot GT99 (beide in zwart/witte variant met kortingscode FFD20 of IXEOIZIV $150 i.c.m. free shipping = ~¤115)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De F1 is dikker maar compacter en de GT99 is iets groter maar dunner. En dan het verschil in accu: 1800mAh versus 2200mAh, niet vs wel NLse taal, Qualcomm MSM8225Q vs Mediatek MTK6589 SoC, NFC vs geen NFC, Android 4.1.2 vs Android 4.2.2. De GT99 valt zo te rooten met motochopper als enig andere reguliere MTK6589 phone, die F1 valt nog maar te bezien met die Qualcomm SoC aan boord (genoeg hits op MSM8225, maar niks op MSM8225Q) Daarnaast is Geekbuying een bekendere shop, hoe betrouwbaar die Faeamobile is (denk gelijk aan Jiayu-official/Jiayumobileshop aka ripoffs en geen originele resellers) valt nog te bezien. Verrekte first world problems ook [ afbeelding ]
Klinkt goed maar dan graag in meer kleurenquote:Early reports are claiming the Xiaocia X9 will measure 4.5-inch and will pack a 1.2Ghz quad-core MT6589 processor, 2GB RAM, 32GB memory, 5 mega-pixel front camera and 8 mega-pixel rear.
Naar mijn mening is Android (op dit moment) een stuk krachtiger/geavanceerder dan iOS. Maar dat is voor sommigen een bijna religieus standpunt, beide systemen heben absoluut hun voor- en nadelen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 01:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmm, de features lijken op een iPhone. En dat valt hier positief.
Zakelijk heb ik een iPhone, maar ik wil wat meer onderscheid aanbrengen tussen privé en zakelijk.
Het zou mij dus uitkomen als het qua bediening wat lijkt op een iPhone. Ik ken geen Androit e.d.
Is dit een alternatief voor een iPhone?
Apple blijft gewoon voordeel halen uit het feit dat hard- en software naar elkaar toe ontworpen zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Naar mijn mening is Android (op dit moment) een stuk krachtiger/geavanceerder dan iOS. Maar dat is voor sommigen een bijna religieus standpunt, beide systemen heben absoluut hun voor- en nadelen.
Als je kijkt naar de specs van de telefoon zelf is die inderdaad op veel vlakken beter dan een iPhone. Daar staat echter tegenover dat de ondersteuning wat minder zal zijn, als je bijvoorbeeld mensen zoekt die dezelfde telefoon hebben om je ergens mee te helpen, zul je echt wat beter moeten zoeken.
Dus, om je vraag te beantwoorden:
Ja, het is zeker een goed alternatief voor een iPhone
Nee, je moet niet verwachten dat je basically een goedkope iPhone aan het kopen bent.
Da's een voordeel qua stabiliteit en uniformiteit, maar een nadeel qua keuzevrijheid en ontwikkelsnelheid.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:50 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Apple blijft gewoon voordeel halen uit het feit dat hard- en software naar elkaar toe ontworpen zijn.
Dat kan geregeld wordenquote:Op donderdag 27 juni 2013 09:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Klinkt goed maar dan graag in meer kleuren
bedankt voor de tips maar ik ga toch voor de iocean x7. Simpelweg omdat ik alle andere chinese smartphones (op de oppo find 5 na) er verschrikkelijk uit vind zien.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:14 schreef RDMKR het volgende:
er was een paar dagen geleden een happy hour deal voor iocean X7, dus ik denk dat je die voor de iocean X7 niet snel nog een keer kan verwachten.
je kunt eventueel wachten tot de happy hour deals van volgende week zichtbaar worden; misschien zit er dan iets anders leuks tussen in dezelfde prijsklasse.
ik zou overwegen om de ThL W8 Beyond met deze deal te nemen: http://www.pandawill.com/thl-products-get-coupon
dan betaal je net wat meer maar heb je wel een MTK6589T 1.5Ghz processor en 32GB aan geheugen als je het gratis kaartje erin stopt. en een case cover van $6 en $10 korting coupon.
edit: je moet de $10 korting coupon INSISTON gebruiken om de telefoon te kopen... kan niet tegelijkertijd met een 5% kortings coupon. dus als je er nog zo een had en niet van plan was om hem later ergens anders voor te gebruiken ga je er wat dat betreft niet op vooruit. maar wel een gratis geheugen kaartje en case cover.
1 voordeel aan de pinguin is overigens dat ie (naar horen zeggen) een goed werkende GPS heeft, iets waar je bij MTK6589 apparaatjes niet van uit kan gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:48 schreef Joosie200 het volgende:
ik zit te dubben tussen ofwel een Faea F1 of Cubot GT99 (beide in zwart/witte variant met kortingscode FFD20 of IXEOIZIV $150 i.c.m. free shipping = ~¤115)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De F1 is dikker maar compacter en de GT99 is iets groter maar dunner. En dan het verschil in accu: 1800mAh versus 2200mAh, niet vs wel NLse taal, Qualcomm MSM8225Q vs Mediatek MTK6589 SoC, NFC vs geen NFC, Android 4.1.2 vs Android 4.2.2. De GT99 valt zo te rooten met motochopper als enig andere reguliere MTK6589 phone, die F1 valt nog maar te bezien met die Qualcomm SoC aan boord (genoeg hits op MSM8225, maar niks op MSM8225Q) Daarnaast is Geekbuying een bekendere shop, hoe betrouwbaar die Faeamobile is (denk gelijk aan Jiayu-official/Jiayumobileshop aka ripoffs en geen originele resellers) valt nog te bezien. Verrekte first world problems ook [ afbeelding ]
Verder blijkt de Faea ook 2000mAh accu te hebben, dus daarin heeft de GT99 niet langer een voordeel. Blijft over: - talen, - lastiger te rooten? (heb gezocht op Qualcomm MSM8225q root en vond alleen MSM8225 root en of dat nu 1 op 1 over te nemen valtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:07 schreef RDMKR het volgende:
[..]
1 voordeel aan de pinguin is overigens dat ie (naar horen zeggen) een goed werkende GPS heeft, iets waar je bij MTK6589 apparaatjes niet van uit kan gaan.
chinezen rijden doorgaans geen auto, dus dit is waar ze kosten op besparen. (zou ik gokken)quote:Hoe kan het toch dat sommige MTK telefoons zo'n brakke gps hebben?? Mijn HTC Legend heeft indoors binnen 3 seconden een positie. Telefoon van 3 jaar oud...
Dinsdag besteld, donderdag verzonden, vandaag in huis (afzender kwam uit Schiedam, invoice geeft Swizterland aan terwijl de website rept over UKquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:55 schreef shiznuts het volgende:
In any event... nog een tipje: kreeg een mailtje van MyMemory dat de SanDisk Ultra microSD 32GB class 10 UHS-I nu wel erg goedkoop te krijgen was (namelijk 15,99 GBP, excl), dus bij deze de melding voor de liefhebbers: http://www.mymemory.co.uk(...)UHS-1-%2B-SD-Adapter . Erg fijne kaartjes.
Niet alleen voor navigatie is gps handig. Apps als 9292 gebruiken het ook.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:40 schreef RDMKR het volgende:
[..]
chinezen rijden doorgaans geen auto, dus dit is waar ze kosten op besparen. (zou ik gokken)
Dit had ik helaas al verwacht... ga ik wel gewoon op wifi met m'n neo als ik er ben. Koop ik wel een prepaidje bij de wallmart ofzo.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:42 schreef shiznuts het volgende:
Moet je ff in de OP kijken onder frequentiebandenshizzle.
Staan mooie linkjes naar sites als: http://maps.mobileworldlive.com & http://www.worldtimezone.com/gsm.html .
Als je phone GSM 850/900/1800/1900MHz ondersteunt, quadband is dus, gaat bellen/sms'en gewoon werken. Een A&T, T-Mobile, Verizon zitten allemaal op 850/1900MHz in de States terwijl we hier in Europa eigenlijk juist 900/1800MHz kennen.
- hmmz, staat er niet bij: http://www.neomobile.com.cn/mobile.php?mob_id=46
De N003 schijnt GSM wel alleen 900/1800Mhz te zijn trouwens zie ik nu:
[ afbeelding ]
-- als ik zo een beetje listings van de N02-M/N002/N002i bekijk geldt daar hetzelfde voor.
Dan zou je in de USA eigenlijk alleen met 3G terecht kunnen met T-mobile op 2100MHz.
Zo goedkoop is dat niet; eerder een paar dollar te duur.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:22 schreef RDMKR het volgende:
@forsho
ik kom net deze kortingsdeal tegen voor de iocean X7 op Geekbuying: http://www.geekbuying.com(...)PS-White-315602.html
je kan hier misschien ook nog een coupon code bij gebruiken... hoorde ik daar joosie200 iets over zeggen in die post over cubot GT99 en F1 penguin..?
joosie200's coupon codes werken niet bij mij voor deze order...
Best een mooi toestel; spat waterdicht; goede specs. Leuke processor (o.a in Xperia T; One S en PadPhone als ik zo lees). Dus wellicht nog wat ports van CM of andere firmware! (zou in principe niet te lastig moeten zijn).quote:Op zondag 30 juni 2013 09:04 schreef RDMKR het volgende:
Nogmaals een pandawill happy hour deal die er interessant uit ziet:
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=monday
http://www.pandawill.com/(...)een-ip54-p65878.html
Voor $117 (zo'n $128 bij lagere korting?) zo'n beetje de goedkoopste 720p telefoon die je zult kunnen vinden. hij heeft een dual core processor, maar wel een snelle van 1.5Ghz die boven de negenduizend (hahah) op antutu neerzet.
Nee; A31 + die resolutie is niet zo'n hele goede combo. Het laat toch net iets te wensen over. Maar sommige mensen kunnen daar prima mee levenquote:tabletje op dinsdag ziet er ook leuk uit: http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=tuesday
http://www.pandawill.com/(...)mi-white-p70926.html
zeer scherpe resolutie en een processor die het best kan trekken.
de deal is beeindigd; hij stond er eerst voor $205 met free shipping. Ik zie hem maar zelden voor zo weinig met 2 batterijen te koop staan. Zelfs bij pandawill verspil je er een kortingscode aan als je hem voor $209 koopt.quote:Zo goedkoop is dat niet; eerder een paar dollar te duur.
Nexus 10 en zo halen ook lang niet zulke hoge benchmark scores; ik denk dat je bij tablets niet super veel behoort te verwachten van de processor. een quad core 1.8Ghz tablet processor haalt alweer +/- 17500 op antutu en deze is maar net wat langzamer. en er zijn hier zat mensen die $200 uitgeven aan smartphones die 11000 op +/- antutu halen.quote:Nee; A31 + die resolutie is niet zo'n hele goede combo. Het laat toch net iets te wensen over. Maar sommige mensen kunnen daar prima mee leven
ik dacht er over na om mijn Cubot GT99 aan een amerikaanse vriendin te geven, maar het gebrek aan 850/1900 2G support maakt dat lastig. kun je met alleen 3G bereik gewoon volwaardig telefoneren daar als je de juiste provider en abonnement kiest..? of is je ontvangst dan zwaar waardeloos ofzo?quote:Dan zou je in de USA eigenlijk alleen met 3G terecht kunnen met T-mobile op 2100MHz.
Jij kunt echt niet editten he RDMKRtje? Doe maar ekkes wisselen.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:05 schreef RDMKR het volgende:
[..]
ik dacht er over na om mijn Cubot GT99 aan een amerikaanse vriendin te geven, maar het gebrek aan 850/1900 2G support maakt dat lastig. kun je met alleen 3G bereik gewoon volwaardig telefoneren daar als je de juiste provider en abonnement kiest..? of is je ontvangst dan zwaar waardeloos ofzo?
Ah, zo sorryquote:Op zondag 30 juni 2013 16:49 schreef RDMKR het volgende:
[..]
de deal is beeindigd; hij stond er eerst voor $205 met free shipping. Ik zie hem maar zelden voor zo weinig met 2 batterijen te koop staan. Zelfs bij pandawill verspil je er een kortingscode aan als je hem voor $209 koopt.
Nee maar een Nexus 10 werkt wel soepel (ik had er één) waar de A31 processor echt moeite heeft met de resolutie (praktijkervaring). Benchmarks zijn hierbij dus volledig buiten beschouwing gelaten ik heb het dus alleen de soepelheid in het renderen van pagina's en animaties.quote:[..]
Nexus 10 en zo halen ook lang niet zulke hoge benchmark scores; ik denk dat je bij tablets niet super veel behoort te verwachten van de processor. een quad core 1.8Ghz tablet processor haalt alweer +/- 17500 op antutu en deze is maar net wat langzamer. en er zijn hier zat mensen die $200 uitgeven aan smartphones die 11000 op +/- antutu halen.
Gast wat denk je zelfquote:Op zondag 30 juni 2013 21:21 schreef RDMKR het volgende:
dit vage figuur biedt IOcean X7s en andere goeie chinaphones aan voor +/- 100 GBP (117 euro; 152 dollar):
https://www.facebook.com/isuppli.you
heb hem een paar vragen gesteld uit interesse... iemand zin on 117 eurotjes tegenaan te gooien en zien wat er gebeurt..?
Ik merk het.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:36 schreef RDMKR het volgende:
haha, ik speculeer maar wat uit verveling, tho.
Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:21 schreef RDMKR het volgende:
dit vage figuur biedt IOcean X7s en andere goeie chinaphones aan voor +/- 100 GBP (117 euro; 152 dollar):
https://www.facebook.com/isuppli.you
heb hem een paar vragen gesteld uit interesse... iemand zin on 117 eurotjes tegenaan te gooien en zien wat er gebeurt..?
quote:the tracking number is RB440901410CN. It will takes around 29 working days +/- .You could track it on http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp. sorry, as post office always update the shipping after 4 days dispatched, so plz wait for more days and check it by then.
iemand?? die het tracken snapt vanaf pandawill?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:14 schreef Memento-Mori het volgende:
ik heb ook iets van pandawill maar er wordt niets gevonden, tis al wel langer dan 4 dagen onderweg iemand die kan helpen? doe ik iets verkeerd?
[..]
Langer wachten, hij is simpelweg nog niet actief.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:48 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
iemand?? die het tracken snapt vanaf pandawill?
Hmm nu al bijna 2 weken onderweg.. mja ik zie t welquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:56 schreef rene90 het volgende:
[..]
Langer wachten, hij is simpelweg nog niet actief.
Nee, je hebt de tracking code al 2 weken, dat is een verschilquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:49 schreef Memento-Mori het volgende:
Hmm nu al bijna 2 weken onderweg.. mja ik zie t wel
ahquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:50 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nee, je hebt de tracking code al 2 weken, dat is een verschil
Nouja, hij staat dan op "collecting" bijvoorbeeld. Dat hij is aangemeld bij de post maar dat ze misschien wachten tot een grotere batch en dat ze hem dan pas de deur uit doen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:52 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ahweer wat geleerd dus
we have post.. met het nummer betekent dus neit dat t daadwerkelijk is gepost
Nou hier gaat het dusver ook ongeveer zo.. maand na bestelling nu.. na mailen bleek dat ie niet op voorraad was en opeens: wordt binnen nu en 5 dagen verzonden en de shipping mail maar verder doet de code niks, zal eens informerenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:42 schreef shiznuts het volgende:
Navragen kan geen kwaad, hè. Laatst ook met een pakketje waar wel een trackcode bij was die maar niks deed. Bij navraag deed 'ie het even later opeens. Was waarschijnlijk gewoon in een hoekje blijven liggen en vergeten. Echter waren er toen nog meer onnoemlijke logistieke problemen om een of andere reden en was 'ie uiteindelijk na drie maanden en een dag na de bestelling pas eens binnen.
Kan aan mij liggen maar over Star heb ik gemengde verhalen gehoord. En ook daadwerkelijk gezienquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:04 schreef RDMKR het volgende:
Ik zie hier de Tianhe H920+ staan onder de naam Star:
http://www.dracotek.com/s(...)gps-black-white.html
Over het algemeen wel een merk dat goed bekend staat. Misschien dat het toch niet zo slecht zit met dat C-Merk gehalte dan?
Camera; scherm; batterij; speakers; plastic; software zijn een paar van de dingen waar (veel) verschil in kan zitten. Maar zoveel mensen zoveel wensen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:24 schreef RDMKR het volgende:
voor een groot deel hebben al deze mobieltjes dezelfde interne hardware natuurlijk, vandaar dat ik soms skeptisch ben op mensen die zich heel erg veel aantrekken van wat voor merk het is alsof er wat dat betreft zulke sterke verschillen zijn. wat je krijgt is uiteindelijk een mediatek SoC met een schermpje en wat plastic eromheen. dus het merk bepaalt niet veel meer dan het uiterlijk van het ding, lijkt me.
Ja, want de SoC alleen bepaalt hoe goed een mobieltje is... Waar haal je deze wijsheden toch telkens vandaan?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:24 schreef RDMKR het volgende:
voor een groot deel hebben al deze mobieltjes dezelfde interne hardware natuurlijk, vandaar dat ik soms skeptisch ben op mensen die zich heel erg veel aantrekken van wat voor merk het is alsof er wat dat betreft zulke sterke verschillen zijn. wat je krijgt is uiteindelijk een mediatek SoC met een schermpje en wat plastic eromheen. dus het merk bepaalt niet veel meer dan het uiterlijk van het ding, lijkt me.
Er zou ook een nieuwe, krachtigere Oppo 5 binnenkort uitkomen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:47 schreef wolferl het volgende:
Op TeamHWW.nl werd vandaag de Oppo Find 5 even besproken.
En de heren zijn positief.
http://www.teamhww.nl/2013/07/oppo-find-5-review/
Is er trouwens al wat bekend over de release van Faea F2?
Ik zag wel dat je hem kon pre-orderen voor 230 dollar.
zelfs als het wat uitmaakt is het steeds koffiedik kijken welk merk het beter voor elkaar heeft. als een merk er "duur" uitziet betekent dat vaker gewoon dat ze hun prioriteiten bij marketing hebben liggen en niet bij het leveren van kwaliteit tegen een scherpe prijs. case in point: apple.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:51 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja, want de SoC alleen bepaalt hoe goed een mobieltje is... Waar haal je deze wijsheden toch telkens vandaan?
Geef verschillende automerken eens dezelfde motor om mee te werken... dan krijg je ook verschillende auto's, met verschillende chassis, overbrenging, wielophanging, uitvoeringen e.d. . Dus ga je cheapass een instapmodel van het Indiase Tata halen met die motor, zit je zonder elektrische ramen, centrale deurvergrendeling en airco. Haal je een Audi met die motor, betaal je wel wat meer, maar dan heb je ook een auto met betere looks, voorzien van alle comfort, enz et cetera. Weet je ook dat 'ie waarschijnlijk wat degelijker gebouwd is en je hem gewoon servicen kan laten in de buurt en er goed voorzien is qua onderdelen en kennis.
Dus I call BS dat een merk niet veel uitmaakt.
De overige hardware die erin gaat en de filosofie daarbij maakt wel degelijk uit. Mij in ieder geval.
Bij de specs staat 2800mAh accu, op de foto staat 3,7V 6,65Wh.quote:Op woensdag 3 juli 2013 02:35 schreef RDMKR het volgende:
.........
ps. hier is de H920+ lekker goedkoop http://www.oklot.com/tian(...)ne-black-p-1645.html
MTK6589 staat overigens wel bekend als zuinig voor een quad core chip, dus misschien is een bakbeest van een accu niet echt nodig zelfs bij FHD. ik kom zelf mij mijn huidige telefoon zelden in de buurt van energiegebrek dus denk dat ik wel met een krapper energie budget overweg zou kunnen. en ik krijg als het goed is straks een gratis energy bank bij mijn FD800 tablet.quote:1800mAh is wel te doen, maar wat weinig voor fhd
het was voor mij meer de overweging tussen IOcean X7 Basic (ook een budget merk) en IOcean X7 Elite, waarbij de Tianhe maar een schrijntje meer kostte dan de Basic en toch met een zeker stel belangrijke hardware upgrades kwam. en als ik toch $300 uit ging geven voor een chinaphone nam ik liever gewoon meteen de Lenovo K900. ik koop in eerste instantie een MTK telefoon om goedkoper uit te zijn en er komt een punt waarop dat doel voorbijgestreefd is als je kieskeuriger op kwaliteitsgaranties wordt.quote:Voor een duppie zit je nu eenmaal niet op de eerste rij. Tenzij je bij de achterste rij begint te tellen. Dus is je overweging: "ik wil niet veel uitgeven en wat ik dan aan concessies doe zal me een zorg wezen", tja, dan go ahead en haal die H920+ als je dat zonodig moet. Ook prima.
ik zie er al zat filmpjes van op internet en zo nu ie nog maar net uit is. zal wel goed zitten in dat opzicht.quote:Kun je van een C-merk op aan dat ze actief zijn om bugs glad te strijken en periodiek met firmware updates uitkomen? Zijn er überhaupt zelfstandige ontwikkelaars die custom ROMs uitbrengen en dat je zo altijd verzekerd bent van support/updates naar nieuwere Android versies? Is die internationale community er?
7,4 Wh/3.7 *1000= 2000mAh zoals op de blauwe X7 accu staat vermeld.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:39 schreef RDMKR het volgende:
is 3.7V niet de standaard bij smartphones? waarmee vergelijk je het nou?
ps. op de accu van mij huidige LG L7 telefoon staat 1700mAh 3.8V... is dus alweer anderhalf keer zo groot als dat.
iocean X7:
[ afbeelding ]
3.7 volt en 7.4 "Wh"? lijken me vrij soortgelijke getallen.
.....................
2800mAh =/= 6.65Wh; je kan je afvragen waarom ze over de 2800 zouden willen lieen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:39 schreef RDMKR het volgende:
is 3.7V niet de standaard bij smartphones? waarmee vergelijk je het nou?
ps. op de accu van mij huidige LG L7 telefoon staat 1700mAh 3.8V... is dus alweer anderhalf keer zo groot als dat.
iocean X7:
[ afbeelding ]
3.7 volt en 7.4 "Wh"? lijken me vrij soortgelijke getallen.
[..]
Hij wil wel leeg hoor; geloof me. Als die cores lekker branden gaat het nog niet heel langzaam. Meeste gaat toch naar het scherm; processor is relatief gezien een kleine verbruiker (naast het scherm).quote:MTK6589 staat overigens wel bekend als zuinig voor een quad core chip, dus misschien is een bakbeest van een accu niet echt nodig zelfs bij FHD. ik kom zelf mij mijn huidige telefoon zelden in de buurt van energiegebrek dus denk dat ik wel met een krapper energie budget overweg zou kunnen. en ik krijg als het goed is straks een gratis energy bank bij mijn FD800 tablet.
Eens, dat er een punt is waar het tij keert; maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Iocean is natuurlijk vrij nieuw op de markt en dus inderdaad een gok wat je koopt.quote:[..]
het was voor mij meer de overweging tussen IOcean X7 Basic (ook een budget merk) en IOcean X7 Elite, waarbij de Tianhe maar een schrijntje meer kostte dan de Basic en toch met een zeker stel belangrijke hardware upgrades kwam. en als ik toch $300 uit ging geven voor een chinaphone nam ik liever gewoon meteen de Lenovo K900. ik koop in eerste instantie een MTK telefoon om goedkoper uit te zijn en er komt een punt waarop dat doel voorbijgestreefd is als je kieskeuriger op kwaliteitsgaranties wordt.
Dat snap ik en ik zal je er verder niet op afrekenen. Ik (en Shiz) vertellen onze ervaring met de toestellen die we hebben gehad/gezien.quote:[..]
ik zie er al zat filmpjes van op internet en zo nu ie nog maar net uit is. zal wel goed zitten in dat opzicht.
de omvang van je "rant" is een beetje buiten proporties; ik heb me van begin af aan relativerend uitgedrukt over deze kwestie dus alles dat je hier zegt erken ik al. denk alleen dat mensen geneigd zijn die principes te overschatten dus ik zag behoefte aan een tegengeluid.
Gps van de G4 is prima zover ik heb gelezen. De MTK6589 is op dat gebied ook veel beter.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:18 schreef lmc_flyer het volgende:
Hier ook eens effe inspringen:
Ik loop het verhaal al een beetje te volgen vanaf het eerste G3 topic. Omdat het design van de g3 nu toch niet zo mijn ding was deze maar overgeslagen. Nu begint mijn oude Samsung Chat wel echt flink gedateerd te worden. Dus is mijn keuze gemaakt. Het wordt een Chinees avontuur en eveneens mijn eerste echte smartphone.
Nu doe ik graag dingen van de eerste keer goed, dus ligt mijn oog momenteel op 2 modellen,
Jiayu G4 black of de Zopo C2 black 16gb MTK6589T.
Pandawill heeft momenteel een actie op die 2e waarbij ze 20 dollar van de prijs doen.
Nadelen: maar 2000mah, 5inch => als eerste smartphone meteen een flinke brok.
Voordelen: gps werkt naar behoren, FHD, Turbo chip
Pros voor de G4:
Ietsje beter hanteerbaar en een dikke batterij waar ik met mijn startend smartphonegebruik hoop 2 daagjes mee rond te komenoverigens via Antelife deze week verkrijgbaar voor 237 dollar via coupon: GizjiayuG4
Cons: GPS heeft heel waarschijnlijk tweaks nodig.
Iemand nog tips of dingen waar ik moet op letten?
Hier in V&A of op Tweakers ben ik ze altijd snel kwijt voor een (voor de koper) nette prijs.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:25 schreef Vincent_vd het volgende:
Weet er iemand wat de beste plaats is om zo een china phone weer te verkopen? Ik vermoed dat dat niet hier rechtstreeks mag, maar vraag mij af hoeveel mensen er op ebay ofzo gaan zoeken naar een tweedehands china phone?
Wil mijn iOcean namelijk verkopen omdat ik toch wat aan het leunen ben naar een iets duurder krachtiger toestel als de Oppo Find 5 ofzo
Omdat er alleen 6,65Wh op de desbetreffende accu staat (=1800mAh) kan het zijn dat eea verkeerd is overgenomen na omrekenen (een 2 ipv een 1). Bewust of onbewust, maar het hoeft niet om liegen te gaan. Zoals je al opmerkt, is 1800 mAh, weliswaar bruikbaar maar wat krap bemeten, Als je de smartphone volgens specificatie met 2800mAh verwacht kan het enigszins teleurstellend zijn als je na wat intenser gebruik je accu moet wisselen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:49 schreef RobertNL het volgende:
[..]
2800mAh =/= 6.65Wh; je kan je afvragen waarom ze over de 2800 zouden willen lieen.
[..]
Hij wil wel leeg hoor; geloof me. Als die cores lekker branden gaat het nog niet heel langzaam. Meeste gaat toch naar het scherm; processor is relatief gezien een kleine verbruiker (naast het scherm).
Met mijn Iocean haal ik (lang) niet iedere dag het einde; dus met 1800 kan het wel eens krap gaan worden (helderheid staat niet volop).
............
De foto van de accu op de site kan natuurlijk ook verkeerd zijn, maar als er sprake is van 2 meegeleverde accu's en "thin body" moet je wel eea gaan afvragen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:30 schreef RDMKR het volgende:
er staat echt op vrijwel elke site die ik lees dat ie met 2 2800 mAh accus komt,......
Alleen voor een specifieke Chinese telco, niet compatibel met anderen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er zou ook een nieuwe, krachtigere Oppo 5 binnenkort uitkomen.
TD-CDMA?quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:43 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Alleen voor een specifieke Chinese telco, niet compatibel met anderen.
Jammerquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:37 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Details weet ik niet, vermoed haast van wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |