abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 21:07:19 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127919980
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127920068
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:07 schreef laziness het volgende:

[..]

O. zit soms op het potje maar doet er nooit wat en aangeven dat hij moet plassen of poepen doet hij nog helemaal niet.
Dat aangeven vind ik al best knap van Ean hoor!
Zou dat het verschil jongens/meisjes zijn?

Maar Ean gaat absoluut niet alleen in een draaimolen oid. En is heel erg gehecht aan structuur.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:09:45 #3
244125 laziness
pi_127920137
O. is ook een watje hoor. Die draaimolen durft hij nu maar dat was een aantal maanden geleden nog te eng :')

Hij heeft geen moeite met afwijken van dingen. Nu hij goed kan praten benoemt hij het wel als papa hem opeens komt halen ipv ik. Het houdt hem bezig maar hij gaat zo bij vrienden in een tentje slapen als we daar een feestje hebben.
We slepen best wat met hem en hij is daar heel makkelijk in.
pi_127920265
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:09 schreef laziness het volgende:
O. is ook een watje hoor. Die draaimolen durft hij nu maar dat was een aantal maanden geleden bij nog te eng :')
Ik vond jouw O zo veel losser dan mijn Ean. Die gaat als er "vreemde" mensen langskomen helemaal nergens heen dan hang bij mij. Ook ergens anders speelt ze niet.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:12:52 #5
244125 laziness
pi_127920342
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:11 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik vond jouw O zo veel losser dan mijn Ean. Die gaat als er "vreemde" mensen langskomen helemaal nergens heen dan hang bij mij. Ook ergens anders speelt ze niet.
Ja Olivier ouwehoert wel met iedereen :') Die staat in een restaurant het liefst bij elke tafel even voor een praatje :')
Is gewoon karakter verschil denk ik. En het kan allemaal ook zo weer veranderen.
pi_127920353
Anne vindt de draaimolen al saai :D Die is meer van de meer spannende attracties. De bobbaan in de Efteling is haar favoriet :)

Maar zindelijkheid is hier ook nog niet gaande hoor, terwijl ik dat eigenlijk al wel had verwacht. Als ik haar op het potje/wc zet, plast ze braaf, maar ze lijkt het nog totaal niet aan te voelen. Laat gewoon alles lopen. In de meivakantie was ik het na een paar dagen beu. Nieuwe poging in de zomervakantie.
pi_127920473
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:13 schreef Fannetje het volgende:
Anne vindt de draaimolen al saai :D Die is meer van de meer spannende attracties. De bobbaan in de Efteling is haar favoriet :)

Maar zindelijkheid is hier ook nog niet gaande hoor, terwijl ik dat eigenlijk al wel had verwacht. Als ik haar op het potje/wc zet, plast ze braaf, maar ze lijkt het nog totaal niet aan te voelen. Laat gewoon alles lopen. In de meivakantie was ik het na een paar dagen beu. Nieuwe poging in de zomervakantie.
Gaaf van Anne daar zie ik Ean echt nog niet ingaan hoor. Terwijl ik dol op achtbanen ben. En ik durf ik veel attracties wel maar word alleen heel snel ziek in bepaalde dingen en ga er daarom niet in.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:18:07 #8
244125 laziness
pi_127920711
Wij gaan morgen naar de efteling. Ik vrees dat de bobbaan ook nog te hard is voor O.

Plaatje bij het praatje:

Knuffels voor de sier. Hij doet er niks mee :P
pi_127920788
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:18 schreef laziness het volgende:
Wij gaan morgen naar de efteling. Ik vrees dat de bobbaan ook nog te hard is voor O.

Plaatje bij het praatje:
[ link | afbeelding ]

Knuffels voor de sier. Hij doet er niks mee :P
Dat ziet er goed uit.
Veel plezier morgen neem genoeg te drinken mee. En wel even zwaaien he?
pi_127920873
En als hij dan gewend is aan het bedje, kun je je niet meer voorstellen dat je grote kind in zo'n klein ledikantje lag :P
pi_127920902
de bob is geweldig! behalve die stang in je buik

dat ziet er goed uit o
veel plezier in efteling!

eva gekalmeerd ?
pi_127921126
Oooooke. Even vergadert hier en we hebben 1 speen terug gegeven. Daar moet ze het mee doen. Was nog even protest, maar nu is het oké. We zijnn nu van 7 :@ naar 1 speen.
Die laatste komt over een tijdje wel. Laat haar eerst maar hier aan wennen.

Eva heeft hem alleen in bed trouwens.

Zindelijkheid, eva doet heel af en toe een plasje op de wc. Het wordt de komende 2 dagen heel warm dus ik wil haar lekker on haar blote kont laten lopen en het potje erbij. We zien wel.

Hier is poep momenteel het onderwerp van de dag.
Ze heeft de hele afgelopen week last van obstipatie gehad. Poepte soms, maar dan was het heel hard. Ze raakte dan ook in paniek can de druk en pijn en we moesten om de 5 minuten kijken omdat ze gepoept zou hebben. Soms liep ze zelfs raar, beetje wijdbeens alsof ze een broek vol had.
Echt heel zielig en man, wat voelde ik me bezorgd en vol onmacht.

Uiteindelijk vrijdagavond naar de hap gegaan. Daar lactulose en een paar klysma's gekregen . Die laatste waren voor de zekerheid.
Ze is er nu vanaf en hopelijk heeft ze het niet meer nodig, want ze poepte altijd 2x per dag.
Het boek over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept is dan ook favoriet momenteel.
Ze wil nu wel steeds naar de wc om te poepen maar ze wil dan eigenlijk alleen maar zitten, een papiertje en vegen. Alles en iedereen die naar de wc gaat, gaat poepuh volgens eva, dus ik neem haar hierin nog niet al te serieus.
pi_127921336
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef danic het volgende:
Oooooke. Even vergadert hier en we hebben 1 speen terug gegeven. Daar moet ze het mee doen. Was nog even protest, maar nu is het oké. We zijnn nu van 7 :@ naar 1 speen.
Die laatste komt over een tijdje wel. Laat haar eerst maar hier aan wennen.

Eva heeft hem alleen in bed trouwens.

Zindelijkheid, eva doet heel af en toe een plasje op de wc. Het wordt de komende 2 dagen heel warm dus ik wil haar lekker on haar blote kont laten lopen en het potje erbij. We zien wel.

Hier is poep momenteel het onderwerp van de dag.
Ze heeft de hele afgelopen week last van obstipatie gehad. Poepte soms, maar dan was het heel hard. Ze raakte dan ook in paniek can de druk en pijn en we moesten om de 5 minuten kijken omdat ze gepoept zou hebben. Soms liep ze zelfs raar, beetje wijdbeens alsof ze een broek vol had.
Echt heel zielig en man, wat voelde ik me bezorgd en vol onmacht.

Uiteindelijk vrijdagavond naar de hap gegaan. Daar lactulose en een paar klysma's gekregen . Die laatste waren voor de zekerheid.
Ze is er nu vanaf en hopelijk heeft ze het niet meer nodig, want ze poepte altijd 2x per dag.
Het boek over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept is dan ook favoriet momenteel.
Ze wil nu wel steeds naar de wc om te poepen maar ze wil dan eigenlijk alleen maar zitten, een papiertje en vegen. Alles en iedereen die naar de wc gaat, gaat poepuh volgens eva, dus ik neem haar hierin nog niet al te serieus.
Hopelijk valt ze nu snel in slaap. En auw obstipatie kan echt heel zeer doen. Zo sneu als je kind zo'n pijn heeft. Enig idee wat de reden is geweest?

Ik ga Ean ook woensdag in d'r blote derriere buiten laten lopen met een potje erbij. Eens zien wat er gebeurt. Ze wil wel telkens een wc papiertje als een van ons naar de wc gaat en wil die dan persoonlijk in de wc gooien. Ook wil ze zelf een billendoekje om te poetsen dus die interesse is er wel.
pi_127921428
Wat sneu van dat poepen zeg. En van 7 naar 1 speen is al een hele stap. Wij hebben er altijd maar 1 tegelijk gehad. Ik moest er toen ze kleiner was dus 's nachts ook nog weleens uit om haar speen te zoeken :')

O in zijn grote bed O+ Lief zeg! En heel veel plezier in de Efteling morgen! Jammer dat ik moet werken, anders kwam ik even naar O. spieken hoor :D
pi_127921679
Ohh Wat een trots bekkie Lazi! Leuk!

Mijn O. is ook een enorme snelheidsduivel :D
Achtbaan bij Walibi is ze wel 6x in geweest...
En met schoenen aan was ze precies 1 meter en mocht dus in de sombrero's... Die gingen enorm hard en ze genoot..
Ze kan ook enorm verlegen doen... maar tegelijk ouwehoert ze ook tegen iedereen..
Verlegen dan vooral in bekende situaties die ineens anders zijn (dus verjaardagen met ineens wel heel veel bekenden bij elkaar)... maar een serveerster of iemand achter de kassa kan altijd op een praatje rekenen.

Zindelijk is ze nu ook een tijdje (Alleen snachts nog niet)... ging ineens hier van alles tegelijk
Speen weg, Zindelijk, niet meer slapen overdag..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_127921928
Wat een lieve foto lazi O+

F_r, de obstipatie komt denk ik omdat ze de week ervoor ziek is geweest. Hele week grieperig dus ander eet- en drinkpatroon gehad. Ze had echt heel veel pijn, ze stond me af en toe met een vuurrood hoofd en de tranen in haar ogen me aan te kijken tijdens het persen. Dan sprongen bij mij ook de tranen in mijn ogen. Wat voelde ik me ellendig zeg, dat mijn meisje zo'n pijn had ;(

Fannetje, dat is dus de reden dat eva er meerdere had. Als ze 's nachts haar speen n8et kon vinden lag er altijd wel een andere in de buurt. 7 is ook wel achterlijk natuurlijk. Ik schrok er zelf van toen ik merkte dat het er zoveel waren. Beetje zo gegroeid onbewust denk ik.
pi_127922074
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:33 schreef danic het volgende:
Wat een lieve foto lazi O+

F_r, de obstipatie komt denk ik omdat ze de week ervoor ziek is geweest. Hele week grieperig dus ander eet- en drinkpatroon gehad. Ze had echt heel veel pijn, ze stond me af en toe met een vuurrood hoofd en de tranen in haar ogen me aan te kijken tijdens het persen. Dan sprongen bij mij ook de tranen in mijn ogen. Wat voelde ik me ellendig zeg, dat mijn meisje zo'n pijn had ;(

Fannetje, dat is dus de reden dat eva er meerdere had. Als ze 's nachts haar speen n8et kon vinden lag er altijd wel een andere in de buurt. 7 is ook wel achterlijk natuurlijk. Ik schrok er zelf van toen ik merkte dat het er zoveel waren. Beetje zo gegroeid onbewust denk ik.
Gelukkig perste ze wel door want er zijn ook mensen die dan stoppen met alle gevolgen van dien.
Ik ben zo blij dat ean een goede stoelgang heeft. Ik zit ook regelmatig met tranen in mijn ogen op de wc.
pi_127922340
Slapen jullie peuters een beetje door 's avonds en 's nachts?

Vervelend zeg die obstipatie, zo sneu ;(
  maandag 17 juni 2013 @ 21:41:30 #19
244125 laziness
pi_127922566
Ja, ik hoor hem als het lichter wordt zo tegen de ochtend wel wat meer draaien en kreunen maar hij slaapt wel.
Hij slaapt nu ook zonder een kik in zijn grote bed *O*
pi_127922662
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:38 schreef Solagratia het volgende:
Slapen jullie peuters een beetje door 's avonds en 's nachts?

Vervelend zeg die obstipatie, zo sneu ;(
Ja op zich wel. Ze werd laatst wel van mijn gekots wakker :@
Wel is ze heel vroeg 's ochtends wakker ik hoop dat dat straks met nieuw kozijn en rolluik over is.
pi_127923187
Sola, mijnes is wel eerder wakker nu het 's morgens vroeg licht is, zo rond 8 uur. En doordeweeks maak ik haar rond hakf 7 wakker want dan moeten we vroeg de deur uit allemaal. We hebben haar kamertje niet verduisterd, dus ondanks dat de gordijnen wel wat licht tegenhouden is het toch aardig licht 's morgens. En nu het 's avonds lang licht is duurt het ook langer voor ze slaapt. Doorslapen doet ze eigenlijk al sinds ze pas geboren was. Natuurlijk hebben we ook wel eens een fase waarin ze ineens midden in de nacht wakker is, maar door gewoon vol te houden dat het nacht is en ze moet gaan slapen lukt het meestal wel. Als we eenmaal een keer toegeven aan tussen ons in slapen plukken we daar nog een week de vruchten van, dan wil ze niet meer in haar eigen bed. Maar gelukkig gaat het dus over het algemeen goed.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:49:22 #22
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_127923215
Wij moeten nog steeds 2x per dag Forlax geven anders raakt Larissa zekers verstopt.
Elke keer als de Forlax op is proberen we het even zonder, maar dat gaat dus nog niet goed.

En doorslapen, wat is dat? :P Madam heeft zelfs een nieuw spelletje bedacht. Het "Ik-wil-persee-thee-of-appeldiksap-maar-toch-weer-niet-spel" Alles klaargemaakt en wat zegt ze dan? "Nee, slapen" :')

Vandaag naar de kinderpsycholoog geweest. We hebben het even gehad over Jeugdzorg,want daar staan we nu op de wachtlijst voor Ambulante begeleiding. Helaas denk ik niet dat we snel aan de beurt zijn. Vandaar dat we nu alvast wat tips hebben gekregen van de kinderpsycholoog. Larissa schopt en slaat als ze haar zin niet krijgt (o.a. met verschonen). Als ze na de eerste waarschuwing nog een keer schopt/slaat, dan moeten we haar of op een stoeltje zetten, of op de grond en even negeren.

Ik zit wel volop te genieten van haar, de kleine draak :) ze is zo bijdehand. Als ze nu niet haar zin krijgt, denkt ze dat het d.m.v. vragen wel lukt.
"Mama, isse koekie pakken?" :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_127923971
Ze slaapt!

Normaal heeft Eva een hele goeie stoelgang, maar ik denk dat het ziek zijn roet in het eten heeft gegooid.

Sola, eva ligt om 19.30 uiterlijk op bed maar ze slaapt pas rond 21.00 meestal. Ze slaapt dan goed en wordt tussen 08.00 en 09.00 wakker. Af en toe hoor ik een rul uit dr kamer maar dat gaat in haar slaap.
pi_127924202
Wat goed Danic! Voor een eerste avond met 6 spenen minder is het best goed gegaan toch?
pi_127924669
Het slapen ging hier heel goed, maar het is weer prut. Ze wordt vaak heel hard huilend wakker. Meestal 's avonds een keer en 's nachts een keer (op goede avonden). Dus het campingbedje staat er nog steeds. Ze slaapt niet meer 's nachts tussen ons in (tenzij ze om half 7 wakker wordt en we willen nog even verder slapen)
Dusse, doorslapen wat is dat inderdaad :P Als we haar in haar bed 's nachts verder laten slapen dan wordt ze daarna nog 6 keer huilend wakker. Dus 's nachts gaat ze in het campingbedje. 'S avonds troosten we haar in haar eigen bed. Nog een reden dat we nog niet heel actief met de speen bezig zijn.

Tankgirl, ik heb wel vaker wat dingen gelezen over kinderpsychologen enzo.Volgens mij hebben jullie een heel pittig meisje of niet? Wordt het nog pittiger nu ze in de peuterpuberteit komt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')