Daarom ook mijn ironische OPquote:Op maandag 17 juni 2013 18:37 schreef SherlockHolmes het volgende:
Elk jaar zeggen ze dat hij beter is dan de vorige
Geen idee, maar het was lang koud, dus volgens mij minder plankton dus een minder vette haringquote:Op maandag 17 juni 2013 20:06 schreef Erasmo het volgende:
Vlaggetjesdag was drukker dan ooit maar geen nieuwe haring te bekennen
Ben benieuwd hoe de smaak beïnvloed wordt door het feit dat de haringen al ouder zijn.
Waarschijnlijk zoals elk jaar 'lekker vet'.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:30 schreef Luigi het volgende:
Goede haring, altijd lekker. Ben benieuwd hoe hij dit jaar 'is'.
Ja, dat begint zo ondertussen wel een nieuwe culi-snob wereld an sich te worden he?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:16 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zoals elk jaar 'lekker vet'.
quote:
Dan zijn ze niet nieuw meerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Nou ja, je kan wel 'herring' krijgen bij de lokale visboer, maar da's niet de Hollandsche Nieuwe.
Helaasch! Dus moet wachten tot augustus!
Klopt. Al een jaar of 26.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:55 schreef Luigi het volgende:
Ook zo mooi. Iedereen heeft opeens een 'vismannetje' of iets wat daar op lijkt. Een gecertificeerde expert, zo in de omgeving.
Ja, dat is dus gewoon 2 euro per stuk. (3 voor 6)quote:
2 euro per stuk , of 5 voor 7. Geld overigens alleen voor aankomende zaterdag.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef golfer het volgende:
Heb er maar weer 2 gehaald bij mijn vismannetje. En ja, dat kwartiertje wachten, omdat ie alles ter plekke schoonmaakt en er enkele leifhebbers voor mij waren, dan neem ik dan maar op de koop toe.
Trouwens even een prijsvergelijking?
Ik betaal er 2 euro per stuk voor hier.
Wat kosten ze bij jullie (van de visstal of winkel, niet uit de supermarkt) ?
Welke visstal in amsterdam dan?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:51 schreef Hagelkaas het volgende:
Ik durf bijna nergens meer een haring te kopen omdat ik altijd teleurgesteld wordt. 'Vers van het mes' en dan van een schaal die er al een uur ligt. Gelukkig is mijn vaste visboer weer terug in de stad nadat hij tijdelijk op een ander filiaal zat. Twee jaar achter elkaar uitgeroepen tot beste haring van Amsterdam, behalve de dramatische score vorig jaar toen hij er dus even niet was
2 euro per stuk trouwens, 3 voor 6.
Haha oeps, 3 voor 5 moest dat zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, dat is dus gewoon 2 euro per stuk. (3 voor 6)
Jij woont in Groningen toch, waar klap je die dingen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:42 schreef RickoKun het volgende:
Ben ik de goedkoopste? 1,80 euro per stuk? Zijn superlekker die units en verst van t mes!
Ik weet de juiste periode niet maar er is dus een bepaalde periode waarin je maatjesharing Hollandse Nieuwe mag noemen. Daarbuiten heet het gewoon maatjesharing. Misschien was die periode al aangebroken.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:53 schreef Gravedigger het volgende:
Ze zijn er volgens mij nog niet eens, maar elke super verkoopt ze zogenaamd al
Net even ets anders:quote:Op zondag 23 juni 2013 23:02 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik weet de juiste periode niet maar er is dus een bepaalde periode waarin je maatjesharing Hollandse Nieuwe mag noemen. Daarbuiten heet het gewoon maatjesharing. Misschien was die periode al aangebroken.
quote:Rond half juni is de haring het vetste (dit jaar dus pas begin juli) en dus het best geschikt voor maatjesharing. De haring die het optimale vetgehalte bevatte en van een uitzonderlijke kwaliteit was ontving het predicaat Koninginneharing. Koninginneharing werd door de schipper van het schip dat de haring aanvoerde, of bij afwezigheid door zijn vrouw, aangeboden aan de koningin. Deze oude traditie is verdwenen doordat Hollandse Nieuwe bijna niet meer door Nederlandse schepen wordt aangevoerd.
In Leek klap ik die!quote:Op zondag 23 juni 2013 23:01 schreef MCH het volgende:
[..]
Jij woont in Groningen toch, waar klap je die dingen?
De Lekkerbek? Of Joke?quote:
Joke natuurlijk!quote:
Yup. Vond em ook goed te pruimen.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef Red_85 het volgende:
Vrij hard, niet vet, wel smaakvol.
Kan beter, maar wel lekker.
Mag van mij alleen wel een stukje vetter.quote:
van de super of de visboer?quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb er 1 in de koelkast liggen, durf het niet te eten... straks is ie niet lekker
Is best nog een lastig klusje om ze mooi en goed en helemaal graatvrij schoon te maken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:49 schreef FigureBirdStars het volgende:
Zijn er hier mensen die zelf hun haring schoonmaken, is dat een beetje makkelijk te doen?
Ik dacht, ik probeer ze.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:27 schreef ABundy het volgende:
Die van de AH zijn goed te doen nu ze in de bonus zijn! 1,50 voor 2 . Wel ff warm laten worden voordat je ze verorbert!
http://www.haringtest.com(...)-haring-schoonmaken/quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon eens bij een kraam gaan kijken en dan eens een emmertje opofferen om het te leren
Je moet gewoon de driedimensionale plaats van de graten wetenquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:43 schreef golfer het volgende:
[..]
http://www.haringtest.com(...)-haring-schoonmaken/
Visboer, vers geslacht en heeft hier maar 4 uur in een koude koelkast gelegen. Dat gaat het niet uitmaken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
van de super of de visboer?
Van de visboer is t lekkerst net schoongemaakt en gelijk opeten, niet in de koelkast zetten.
Ik heb in een vishandel gewerkt en kan haring schoonmaken, maar niet in het tempo van een ervaren visboer. Als je thuis haring wilt serveren is het wel een stuk lekkerder om zelf schoon te maken dan het laten doen, eenmaal schoongemaakt gaat 'ie heel snel achteruit.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:49 schreef FigureBirdStars het volgende:
Zijn er hier mensen die zelf hun haring schoonmaken, is dat een beetje makkelijk te doen?
Daarom eet ik ook haring aan een stand waar ze voor mijn neus worden schoongemaakt, haring die schoongemaakt klaar ligt mogen ze zelf opeten.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:04 schreef Erasmo het volgende:
Tijd is echt de belangrijkste factor ja, de vetten beginnen te oxideren(het ranzig worden) zodra ze in aanraking komen met zuurstof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |