abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127917922
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:

[..]

[..]

Ja good schiep de aarde in 7 dagen
als allerlaaste schiep hij de mens. daarom is zondag rust dag.
Jammer, fout. God schiep de aarde in zes dagen. En op de zesde dag heiligde hij de aarde na de mensheid zijn eerste gebod mee te geven "Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!".

Lekkere katholiek ben je als dit verhaal niet eens kent. ;)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_127918260
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:32 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Jammer, fout. God schiep de aarde in zes dagen. En op de zesde dag heiligde hij de aarde na de mensheid zijn eerste gebod mee te geven "Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!".

Lekkere katholiek ben je als dit verhaal niet eens kent. ;)
in hoofdstuk 1 van genesis schiep hij de mens inderdaad als laatste maar in hoofdstuk twee wordt dit alweer tegengesproken. Dan ben je nog maar op bladzijde 11 en beginnen de fouten al.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:46:00 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127918566
Het is zo mooi om te zien dat gristenen die wat tegen Darwin hebben geen idee hebben wat een wetenschappelijke theorie is, geen idee hebben wat de evolutie theorie inhoud en waarom de neuk hebben ze specifiek wat tegen Darwin, maar niet tegen Einstein of Niels Bohr, om maar twee andere wetenschappers te noemen wier theorie niet strookt met de bijbel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127918624
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:39 schreef Pakspul het volgende:

[..]

in hoofdstuk 1 van genesis schiep hij de mens inderdaad als laatste maar in hoofdstuk twee wordt dit alweer tegengesproken. Dan ben je nog maar op bladzijde 11 en beginnen de fouten al.
Tja, de bijbel is door een comité geschreven. Je kunt verschillen vinden in de oude Testamenten als je kijkt naar bijbels van Katholieke, Orthodoxe en Protestantse kerken. En het nieuwe testament is helemaal een zooitje.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_127918679
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is zo mooi om te zien dat gristenen die wat tegen Darwin hebben geen idee hebben wat een wetenschappelijke theorie is, geen idee hebben wat de evolutie theorie inhoud en waarom de neuk hebben ze specifiek wat tegen Darwin, maar niet tegen Einstein of Niels Bohr, om maar twee andere wetenschappers te noemen wier theorie niet strookt met de bijbel.
Daarbij is het ook grappig dat atheïsten meestal de bijbel beter kennen dan de gros schijngelovigen :')
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 20:48:53 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_127918704
quote:
Ik vind het nog erger als men zich christen noemt maar niet eens het scheppingsverhaal goed gelezen heeft.
Hoe kun je er dan in vredesnaam over discussieren ?
pi_127918716
quote:
Inderdaad, al die mensen die roepen dat evolutie "maar een theorie" is, snappen niet wat een theorie inhoudt. Wat dat betreft vond ik dit plaatje wel een leuke:

maandag 17 juni 2013 @ 20:49:37 #58
45206 Pietverdriet
pi_127918750
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:48 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Daarbij is het ook grappig dat atheïsten meestal de bijbel beter kennen dan de gros schijngelovigen :')
Diezelfde gelovigen die wel uit de bijbel weten dan flikkers zondig zijn maar wel mengvezel dragen of varkensvlees eten
pi_127918985
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef ems. het volgende:
Zelfs als er geen reet klopt van het hele evolutie gebeuren heeft dat geen enkele invloed op de geloofwaardigheid van bijgeloof.

Ik snap ook nooit zo goed dat ze zo tegenover elkaar worden afgezet of dat gelovigen evolutie zien als de grote 'concurrent'.
Dit. En daarnaast bestaan er momenteel letterlijk duizenden verschillende religieuze verhalen die de schepping, de diversiteit van het leven etc. etc. verklaren. Het Bijbelverhaal is daar slechts een van - maar toch zie ik Christenen nooit uitleggen waarom HUN verhaal beter is dan dat van de andere geloven. Het is altijd "evolutie is onzin want blabla, DUS Genesis !" - terwijl voor dat DUS geen enkel argument wordt gegeven.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:03:58 #60
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127924401
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:04 schreef Dlocks het volgende:

[..]

God schiep de mens naar zijn evenbeeld.

Als evolutie niet zou bestaan, waar komen dan donkere, gele, witte mensen e.d. vandaan? Waar komen spleetogen vandaan?

Of geloof je wel in evolutie maar niet in de evolutie theorie van Darwin?
Ik geloof wel in evolutie maar ik twijfel zeer aan de theorie van Darwin.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:09:03 #61
45206 Pietverdriet
pi_127924852
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:03 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ik geloof wel in evolutie maar ik twijfel zeer aan de theorie van Darwin.
Als jij hem weet te falsificeren en met een betere komt win je een nobelprijs, dus, doe je best
  maandag 17 juni 2013 @ 22:13:46 #62
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127925304
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:56 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

En de rooms katholieke kerk heeft geen enkele moeite met de evolutietheorie.
Het heeft geeneens moeite met het idee dat er mensen bestonden naast Adam en Eva nadat Adam en Eva uit het paradijs werden gegooid.
Als ik de katholieke apologie mag geloven tenminste
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .
Ik geloof niet meer zo in dingen die zo zijn volgens de wetenschappers. Want wetenschappers worden beïnvloed door de elite.
De Darwin theorie zorgt ook voor meer ongelovig wel is over nagedacht?
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:15:44 #63
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_127925496
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .
Ik geloof niet meer zo in dingen die zo zijn volgens de wetenschappers. Want wetenschappers worden beïnvloed door de elite.
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)
Zelfde met alle natuurkundige verschijnselen.

Alsof de realiteit een tekenfilmwereld zou zijn als God bestaat.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:17:57 #64
45206 Pietverdriet
pi_127925716
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dat mag best, maar kom met goede argumenten
quote:
Ik geloof niet meer zo in dingen die zo zijn volgens de wetenschappers.
Omdat?
quote:
Want wetenschappers worden beïnvloed door de elite.
Vast wel, maar vertel, hoe word quantumfysica of celbiologie daardoor niet valide?
quote:
En?
  maandag 17 juni 2013 @ 22:22:00 #65
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127926108
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dit. En daarnaast bestaan er momenteel letterlijk duizenden verschillende religieuze verhalen die de schepping, de diversiteit van het leven etc. etc. verklaren. Het Bijbelverhaal is daar slechts een van - maar toch zie ik Christenen nooit uitleggen waarom HUN verhaal beter is dan dat van de andere geloven. Het is altijd "evolutie is onzin want blabla, DUS Genesis !" - terwijl voor dat DUS geen enkel argument wordt gegeven.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.
Mensen zijn bang voor de dood.
Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:29:35 #66
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_127926722
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.
Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
Terwijl de bijbel precies het tegengestelde belooft
zoals vrij van de angst voor de dood
pi_127927806
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:

[..]

[..]

[..]

niet iedereen is bang voor de dood
quote:
Zoals in de VS waar het gros van de mensen gelovig schijnt te zijn.

de kerk zo'n, beetje iedere kerk maakt deel uit van "het systeem"
  maandag 17 juni 2013 @ 22:47:20 #68
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127927854
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:46 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

niet iedereen is bang voor de dood

[..]

Zoals in de VS waar het gros van de mensen gelovig schijnt te zijn.

de kerk zo'n, beetje iedere kerk maakt deel uit van "het systeem"
gelovig zijn betekend niet dat je niet bang bent voor de dood. Je moet gelovig zijn in je hart en niet op papier.
pi_127927925
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:29 schreef Manke het volgende:

[..]

Terwijl de bijbel precies het tegengestelde belooft
zoals vrij van de angst voor de dood
Daar is geen bijbel voor nodig
pi_127928134
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:47 schreef tribalwars het volgende:

[..]

gelovig zijn betekend niet dat je niet bang bent voor de dood. Je moet gelovig zijn in je hart en niet op papier.
Als je eenmaal gelovig bent wat maakt het dan uit of de Bijbel een letterlijke waarheid over probeert te brengen of een waarheid geschreven in een parabel, wie zegt dat een parabel niet waarder kan zijn dan een letterlijk verhaal.
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 22:55:42 #71
249559 crew  Lavenderr
pi_127928288
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:48 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Daar is geen bijbel voor nodig
Inderdaad.
Daar kunnen andere dingen in je leven voor zorgen, bijv de dood van een geliefde broer of kind waardoor je bij jezelf denkt: iets ergers dan dit gebeurt er niet dus waar zou ik nog bang voor zijn? Het ergste is al gebeurd.
  maandag 17 juni 2013 @ 23:00:47 #72
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_127928546
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad.
Daar kunnen andere dingen in je leven voor zorgen, bijv de dood van een geliefde broer of kind waardoor je bij jezelf denkt: iets ergers dan dit gebeurt er niet dus waar zou ik nog bang voor zijn? Het ergste is al gebeurd.
Of het besef dat de dood niets is om bang voor te zijn, niet omdat het ergste al gebeurd is maar omdat het niets is.
pi_127928553
Volgens mij kan je het best onafhankelijke wetenschappers get onderzoek laten doen..........
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 23:03:09 #75
249559 crew  Lavenderr
pi_127928638
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:01 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Of het besef dat de dood niets is om bang voor te zijn, niet omdat het ergste al gebeurd is maar omdat het niets is.
Idd. Niets om bang voor te zijn. We gaan allemaal die weg. Uiteindelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')