Jammer, fout. God schiep de aarde in zes dagen. En op de zesde dag heiligde hij de aarde na de mensheid zijn eerste gebod mee te geven "Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!".quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Ja good schiep de aarde in 7 dagen
als allerlaaste schiep hij de mens. daarom is zondag rust dag.
in hoofdstuk 1 van genesis schiep hij de mens inderdaad als laatste maar in hoofdstuk twee wordt dit alweer tegengesproken. Dan ben je nog maar op bladzijde 11 en beginnen de fouten al.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:32 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jammer, fout. God schiep de aarde in zes dagen. En op de zesde dag heiligde hij de aarde na de mensheid zijn eerste gebod mee te geven "Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!".
Lekkere katholiek ben je als dit verhaal niet eens kent.
Tja, de bijbel is door een comité geschreven. Je kunt verschillen vinden in de oude Testamenten als je kijkt naar bijbels van Katholieke, Orthodoxe en Protestantse kerken. En het nieuwe testament is helemaal een zooitje.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:39 schreef Pakspul het volgende:
[..]
in hoofdstuk 1 van genesis schiep hij de mens inderdaad als laatste maar in hoofdstuk twee wordt dit alweer tegengesproken. Dan ben je nog maar op bladzijde 11 en beginnen de fouten al.
Daarbij is het ook grappig dat atheïsten meestal de bijbel beter kennen dan de gros schijngelovigenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is zo mooi om te zien dat gristenen die wat tegen Darwin hebben geen idee hebben wat een wetenschappelijke theorie is, geen idee hebben wat de evolutie theorie inhoud en waarom de neuk hebben ze specifiek wat tegen Darwin, maar niet tegen Einstein of Niels Bohr, om maar twee andere wetenschappers te noemen wier theorie niet strookt met de bijbel.
Ik vind het nog erger als men zich christen noemt maar niet eens het scheppingsverhaal goed gelezen heeft.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is zo mooi om te zien dat gristenen die wat tegen Darwin hebben geen idee hebben wat een wetenschappelijke theorie is, geen idee hebben wat de evolutie theorie inhoud en waarom de neuk hebben ze specifiek wat tegen Darwin, maar niet tegen Einstein of Niels Bohr, om maar twee andere wetenschappers te noemen wier theorie niet strookt met de bijbel.
Inderdaad, al die mensen die roepen dat evolutie "maar een theorie" is, snappen niet wat een theorie inhoudt. Wat dat betreft vond ik dit plaatje wel een leuke:quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Diezelfde gelovigen die wel uit de bijbel weten dan flikkers zondig zijn maar wel mengvezel dragen of varkensvlees etenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:48 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Daarbij is het ook grappig dat atheïsten meestal de bijbel beter kennen dan de gros schijngelovigen
Dit. En daarnaast bestaan er momenteel letterlijk duizenden verschillende religieuze verhalen die de schepping, de diversiteit van het leven etc. etc. verklaren. Het Bijbelverhaal is daar slechts een van - maar toch zie ik Christenen nooit uitleggen waarom HUN verhaal beter is dan dat van de andere geloven. Het is altijd "evolutie is onzin want blabla, DUS Genesis !" - terwijl voor dat DUS geen enkel argument wordt gegeven.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef ems. het volgende:
Zelfs als er geen reet klopt van het hele evolutie gebeuren heeft dat geen enkele invloed op de geloofwaardigheid van bijgeloof.
Ik snap ook nooit zo goed dat ze zo tegenover elkaar worden afgezet of dat gelovigen evolutie zien als de grote 'concurrent'.
Ik geloof wel in evolutie maar ik twijfel zeer aan de theorie van Darwin.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:04 schreef Dlocks het volgende:
[..]
God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
Als evolutie niet zou bestaan, waar komen dan donkere, gele, witte mensen e.d. vandaan? Waar komen spleetogen vandaan?
Of geloof je wel in evolutie maar niet in de evolutie theorie van Darwin?
Als jij hem weet te falsificeren en met een betere komt win je een nobelprijs, dus, doe je bestquote:Op maandag 17 juni 2013 22:03 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik geloof wel in evolutie maar ik twijfel zeer aan de theorie van Darwin.
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .quote:Op maandag 17 juni 2013 19:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
En de rooms katholieke kerk heeft geen enkele moeite met de evolutietheorie.
Het heeft geeneens moeite met het idee dat er mensen bestonden naast Adam en Eva nadat Adam en Eva uit het paradijs werden gegooid.
Als ik de katholieke apologie mag geloven tenminste
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)quote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .
Ik geloof niet meer zo in dingen die zo zijn volgens de wetenschappers. Want wetenschappers worden beïnvloed door de elite.
De Darwin theorie zorgt ook voor meer ongelovig wel is over nagedacht?
Dat mag best, maar kom met goede argumentenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .
Omdat?quote:Ik geloof niet meer zo in dingen die zo zijn volgens de wetenschappers.
Vast wel, maar vertel, hoe word quantumfysica of celbiologie daardoor niet valide?quote:Want wetenschappers worden beïnvloed door de elite.
En?quote:De Darwin theorie zorgt ook voor meer ongelovig wel is over nagedacht?
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dit. En daarnaast bestaan er momenteel letterlijk duizenden verschillende religieuze verhalen die de schepping, de diversiteit van het leven etc. etc. verklaren. Het Bijbelverhaal is daar slechts een van - maar toch zie ik Christenen nooit uitleggen waarom HUN verhaal beter is dan dat van de andere geloven. Het is altijd "evolutie is onzin want blabla, DUS Genesis !" - terwijl voor dat DUS geen enkel argument wordt gegeven.
quote:Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)
Zelfde met alle natuurkundige verschijnselen.
Alsof de realiteit een tekenfilmwereld zou zijn als God bestaat.
Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)
Zelfde met alle natuurkundige verschijnselen.
Alsof de realiteit een tekenfilmwereld zou zijn als God bestaat.
Terwijl de bijbel precies het tegengestelde belooftquote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.
Mensen zijn bang voor de dood.
Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
niet iedereen is bang voor de doodquote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.
Mensen zijn bang voor de dood.
Zoals in de VS waar het gros van de mensen gelovig schijnt te zijn.quote:Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
gelovig zijn betekend niet dat je niet bang bent voor de dood. Je moet gelovig zijn in je hart en niet op papier.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:46 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
niet iedereen is bang voor de dood
[..]
Zoals in de VS waar het gros van de mensen gelovig schijnt te zijn.
de kerk zo'n, beetje iedere kerk maakt deel uit van "het systeem"
Daar is geen bijbel voor nodigquote:Op maandag 17 juni 2013 22:29 schreef Manke het volgende:
[..]
Terwijl de bijbel precies het tegengestelde belooft
zoals vrij van de angst voor de dood
Als je eenmaal gelovig bent wat maakt het dan uit of de Bijbel een letterlijke waarheid over probeert te brengen of een waarheid geschreven in een parabel, wie zegt dat een parabel niet waarder kan zijn dan een letterlijk verhaal.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:47 schreef tribalwars het volgende:
[..]
gelovig zijn betekend niet dat je niet bang bent voor de dood. Je moet gelovig zijn in je hart en niet op papier.
Inderdaad.quote:
Of het besef dat de dood niets is om bang voor te zijn, niet omdat het ergste al gebeurd is maar omdat het niets is.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad.
Daar kunnen andere dingen in je leven voor zorgen, bijv de dood van een geliefde broer of kind waardoor je bij jezelf denkt: iets ergers dan dit gebeurt er niet dus waar zou ik nog bang voor zijn? Het ergste is al gebeurd.
Idd. Niets om bang voor te zijn. We gaan allemaal die weg. Uiteindelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:01 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Of het besef dat de dood niets is om bang voor te zijn, niet omdat het ergste al gebeurd is maar omdat het niets is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |