abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2015 @ 23:46:46 #276
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149495841
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mooi topic voor jou Izzy ;)
Haha. Wie weet, alleen de titel is een beetje vreemd imo. :)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 8 februari 2015 @ 23:48:18 #277
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149495892
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:46 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Haha. Wie weet, alleen de titel is een beetje vreemd imo. :)
Waarom?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 9 februari 2015 @ 00:04:01 #278
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149496423
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waarom?
Dat heb ik al in een ander topic aangegeven. Jezus is de zon. Is alleen een menselijke figuur van gemaakt.
Onze vader die in de hemel zijt (de zon), is altijd bij ons. En geeft ons kracht.

Op 25 december vieren we de geboorte van Jezus (de zon), vanaf die dag worden de dagen weer langer.
Met Pasen vieren we de wedergeboorte van de zon. Vanaf die dag is er meer zonlicht dan nacht.
Pinksteren is altijd 7 weken na Pasen. En Hemelvaart is 10 dagen voor Pinksteren.
Nadat het licht de duisternis heeft gepasseerd met Pasen (het Passeerfeest), klimt de zon dagelijks hoger aan de hemel. Na 39 etmalen wordt deze opwaartse vaart in de hemel gevierd tijdens Hemelvaart.
Dit zijn precies 3 perioden van 13 etmalen. En na 49 etmalen (7 weken van ieder 7 etmalen) vieren we de (hernieuwde) kracht van het zonlicht. Met Pinksteren vieren we immers de uitstorting van de Heilige Geest, waarmee het zonlicht wordt bedoeld. Rond Pinksteren kunnen we weer goed de volle kracht van de uitstralingen van de zon voelen. :)

Dit is een duidelijke verklaring van de feestdagen, en nogmaals wil ik hiermee niemand beledigen die gelovig is.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  maandag 9 februari 2015 @ 00:07:05 #279
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149496517
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:04 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dat heb ik al in een ander topic aangegeven. Jezus is de zon. Is alleen een menselijke figuur van gemaakt.
Onze vader die in de hemel zijt (de zon), is altijd bij ons. En geeft ons kracht.

Op 25 december vieren we de geboorte van Jezus (de zon), vanaf die dag worden de dagen weer langer.
Met Pasen vieren we de wedergeboorte van de zon. Vanaf die dag is er meer zonlicht dan nacht.
Pinksteren is altijd 7 weken na Pasen. En Hemelvaart is 10 dagen voor Pinksteren.
Nadat het licht de duisternis heeft gepasseerd met Pasen (het Passeerfeest), klimt de zon dagelijks hoger aan de hemel. Na 39 etmalen wordt deze opwaartse vaart in de hemel gevierd tijdens Hemelvaart.
Dit zijn precies 3 perioden van 13 etmalen. En na 49 etmalen (7 weken van ieder 7 etmalen) vieren we de (hernieuwde) kracht van het zonlicht. Met Pinksteren vieren we immers de uitstorting van de Heilige Geest, waarmee het zonlicht wordt bedoeld. Rond Pinksteren kunnen we weer goed de volle kracht van de uitstralingen van de zon voelen. :)

Dit is een duidelijke verklaring van de feestdagen, en nogmaals wil ik hiermee niemand beledigen die gelovig is.
dat komt regelrecht uit Zeitgeist..
Geen grapje..

maar hoezo klopt de titel niet?
  maandag 9 februari 2015 @ 00:14:14 #280
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149496726
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:07 schreef theguyver het volgende:

[..]

dat komt regelrecht uit Zeitgeist..
Geen grapje..

maar hoezo klopt de titel niet?
Zeitgeist, daar had Beathoven me ook al op gewezen, zal het filmpje eens bekijken.
Niks mis met de titel, had ook Helios vs Darwin kunnen zijn. That's all.

[ Bericht 0% gewijzigd door Izzy73 op 09-02-2015 00:28:15 ]
  maandag 9 februari 2015 @ 00:30:29 #281
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149496994
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Zeitgeist, daar had Beathoven me ook al op gewezen, zal het filmpje eens bekijken.
zeitgeist, kleine opsomming.

Religie
9/11
en bankzaken vs

Een van de betere conspiracy docu's vind ik..
Maar wat jij er boven neer zetten komt er precies in voor, vandaar.

Er zitten best wel wat foute beweringen in maar verder valt deze goed te doen.

Dionysus mother was not a virgin, she was Semele and was seduced by Zeus numerous times. He was not born on 25th of December, he did not perform miracles, he only caused madness. He was not called "King of Kings". The symbol of Dionysus they present is ORPHEUS VAKHIKOS. This is a small artifact which dates back to 300 A.D. that shows a man tied on an anchor not crucified.
12 of 15 found this interesting | Share this
Attis was not born on 25th of December. Attis's mother, Nana (daughter of the river Sangarios) got pregnant when she cut a fruit from an almond tree that grown up for the organs of the demon Agdistis. He was not crucified. During a marriage song Agdistis appeared in front of him. Attis went mad, cut of his genitals and died. He was then reborn and not resurrected in an evergreen pine. (Pausanias, Greece 7.19)
9 of 11 found this interesting | Share this
According to Hindu texts, Krishna was not a carpenter - he was actually a herdsman.

[ Bericht 40% gewijzigd door theguyver op 09-02-2015 00:45:34 ]
pi_149529187
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Kan ik me niet herinneren.

Zeitgeist debunked ff kijken na Zeitgeist.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 00:21:17 #283
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149529430
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kan ik me niet herinneren.

Zeitgeist debunked ff kijken na Zeitgeist.
Ik zal je geheugen even verlichten .... BNW / Verlichting vs Verdonkering
  dinsdag 10 februari 2015 @ 00:32:19 #284
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149529617
Een cel met DNA is vele malen gecompliceerder dan de beste computer op aarde.
Het is een meesterwerk van complexiteit.
En volgens "Scientism" is dat per toeval ontstaan, is een beetje vergelijkbaar met de PC en de die we nu allemaal gebruiken, ook die is geprogrammeerd en niet door toeval ontstaan uit het niets.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 00:44:02 #285
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149529788
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:32 schreef Izzy73 het volgende:
En volgens "Scientism" is dat per toeval ontstaan, is een beetje vergelijkbaar met de PC en de die we nu allemaal gebruiken, ook die is geprogrammeerd en niet door toeval ontstaan uit het niets.
Zo werkt dat niet. Wat evolutietheorie zegt is dat het is ontstaan door een geleidelijke selectie van toevallig ontstane mutaties. Je kan het wat dat betreft best vergelijken met een moderne pc. Deze is ook niet in 1 keer ontstaan, maar heeft veel variaties gehad, via de eerste multimedia pc's, de relatief primitieve IBM PC, terug naar geautomatiseerde elektronische rekenmachines, mechanische rekenmachines, en analoge voorlopers van de computers (rekenliniaal, diverse hulpmiddelen voor navigatie etc.). Niemand vraagt je te geloven of accepteren dat soorten door toeval uit het niets ontstaan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 februari 2015 @ 00:55:30 #286
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149529899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. Wat evolutietheorie zegt is dat het is ontstaan door een geleidelijke selectie van toevallig ontstane mutaties. Je kan het wat dat betreft best vergelijken met een moderne pc. Deze is ook niet in 1 keer ontstaan, maar heeft veel variaties gehad, via de eerste multimedia pc's, de relatief primitieve IBM PC, terug naar geautomatiseerde elektronische rekenmachines, mechanische rekenmachines, en analoge voorlopers van de computers (rekenliniaal, diverse hulpmiddelen voor navigatie etc.). Niemand vraagt je te geloven of accepteren dat soorten door toeval uit het niets ontstaan.
De wetenschap zegt dat leven op aarde door toeval is ontstaan, het leven begint bij 1 cel.
De complexiteit van zo'n cel is dus ook door toeval ontstaan?
De apparaten die je opnoemt zijn allemaal door intelligentie tot stand gekomen, niet door toeval.
pi_149529925
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:55 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Yup.

Heb je The Origin of the Species ooit gelezen? Zo nee, doen. Leerzaam.
Hier in het NL.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 01:06:30 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149529974
quote:

[..]

De wetenschap zegt dat leven op aarde door toeval is ontstaan, het leven begint bij 1 cel.
De apparaten die je opnoemt zijn allemaal door intelligentie tot stand gekomen, niet door toeval.
Is dat zo, begint level bij 1 cel? Waarom kan leven niet bijvoorbeeld met een eiwit beginnen die zijn eigen creatie katalyseert? Aminozuren kunnen spontaan ontstaan, en dan is de stap naar een eiwit niet heel groot meer. Wat je nodig hebt is iets wat zichzelf kan reproduceren om het balletje aan het rollen te krijgen. Dat hoeft nog helemaal niet zo complex te zijn als een cel.

Dit valt overigens allemaal niet onder evolutie, maar onder abiogenesis, het ontstaan van leven. Evolutie omvat het ontwikkelen van leven in verschillende soorten.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 februari 2015 @ 01:18:33 #289
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149530049
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 01:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Is dat zo, begint level bij 1 cel? Waarom kan leven niet bijvoorbeeld met een eiwit beginnen die zijn eigen creatie katalyseert? Aminozuren kunnen spontaan ontstaan, en dan is de stap naar een eiwit niet heel groot meer. Wat je nodig hebt is iets wat zichzelf kan reproduceren om het balletje aan het rollen te krijgen. Dat hoeft nog helemaal niet zo complex te zijn als een cel.

Dit valt overigens allemaal niet onder evolutie, maar onder abiogenesis, het ontstaan van leven. Evolutie omvat het ontwikkelen van leven in verschillende soorten.
Dat is een beetje het verhaal van de kip of het bevruchte ei. Wat was er eerst?

Een hersenkrakertje voor je: :)

DNA cannot form without pre-existing protein. But proteins cannot form without pre-existing DNA!

How could the first proteins have been assembled without the help of genetic instructions?

"amino acids do not have the ability to order themselves into any biologically meaningful sequences"
  dinsdag 10 februari 2015 @ 01:30:18 #290
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149530122
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 01:18 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dat is een beetje het verhaal van de kip of het bevruchte ei. Wat was er eerst?

Een hersenkrakertje voor je: :)

DNA cannot form without pre-existing protein. But proteins cannot form without pre-existing DNA!

How could the first proteins have been assembled without the help of genetic instructions?

"amino acids do not have the ability to order themselves into any biologically meaningful sequences"
Daar heb je de foute aanname dat je per see de combinatie van DNA en eiwitten in 1 systeem nodig hebt. Daarom, alles wat je nodig hebt om het balletje te laten rollen is een eiwit die zichzelf maakt.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 februari 2015 @ 01:34:56 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149530148
http://en.wikipedia.org/wiki/Spiegelman_Monster

Voorbeeld van evolutie zonder een cel nodig te hebben.
Onikaan ni ov dovah
pi_149530568
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:32 schreef Izzy73 het volgende:
Gelul en je weet het.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149537281
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 00:21 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik zal je geheugen even verlichten .... BNW / Verlichting vs Verdonkering
Ah ok, dat was die over de economie.. die is inderdaad wel aardig. De andere over geloof is broddelwerk en een haastklus.
pi_149543713
quote:

[..]

De voornaamste reden waarom wij iets complex noemen is omdat we de werking ervan (nog) niet geheel begrijpen. Complexiteit is een menselijke constructie. Dat wij iets als complex ervaren betekent niet dat iets ook daadwerkelijk complex is.

Dus het is een beetje onzinnig om aan de hand van in hoeverre wij iets niet begrijpen maar te oordelen dat het complex is "en er dus meer aan de hand moet zijn". Dan krijg je weer hetzelfde verhaal als wat er door een oerman heenging op het moment dat hij voor het eerst onweer voor z'n kiezen kreeg.

Kernachtig samengevat:

Als je iets niet begrijpt betekent dat niet meteen dat het moeilijk, complex of ondoorgrondelijk is. Het enige wat het betekent is dat je het niet begrijpt.
Conscience do cost.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 18:40:22 #296
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149546093
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:09 schreef ems. het volgende:

[..]

De voornaamste reden waarom wij iets complex noemen is omdat we de werking ervan (nog) niet geheel begrijpen. Complexiteit is een menselijke constructie. Dat wij iets als complex ervaren betekent niet dat iets ook daadwerkelijk complex is.

Dus het is een beetje onzinnig om aan de hand van in hoeverre wij iets niet begrijpen maar te oordelen dat het complex is "en er dus meer aan de hand moet zijn". Dan krijg je weer hetzelfde verhaal als wat er door een oerman heenging op het moment dat hij voor het eerst onweer voor z'n kiezen kreeg.

Kernachtig samengevat:

Als je iets niet begrijpt betekent dat niet meteen dat het moeilijk, complex of ondoorgrondelijk is. Het enige wat het betekent is dat je het niet begrijpt.
Ik hoop dat jij in ieder geval begrijpt hoe tegenstrijdig je post is. ;(
En even ter uwer informatie. Een filmpje dat een impressie weergeeft hoe complex een cel is.
Omdat jij degene bent die er duidelijk niets van begrijpt.

What you see is just a simplification of the actual inner workings because, in reality, the elements within the cell are all packed together in a way that would make visualization impossible; and yet the video shows an amazing complexity.

http://ocrampal.com/node/141
pi_149546416
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:40 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij in ieder geval begrijpt hoe tegenstrijdig je post is. ;(
Nee? Leg uit.
quote:
Omdat jij degene bent die er duidelijk niets van begrijpt.
Ik begrijp er inderdaad heel weinig van. Verschil tussen ons is dat ik niet bang ben om dat toe te geven.
quote:
What you see is just a simplification of the actual inner workings because, in reality, the elements within the cell are all packed together in a way that would make visualization impossible; and yet the video shows an amazing complexity.

http://ocrampal.com/node/141
Wat moet ik hiermee :? Dat verandert niets aan het verhaal over complexiteit.
Conscience do cost.
pi_149546489
Omdat cellen complexer zijn dan aminozuren, kennen de huidige apen en wij geen gemeenschappelijke voorouder, maar is er een alien geland die de mens DNA heeft gegeven en een andere aap ook 95% van datzelfde DNA.

Juist.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149551499
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:52 schreef El_Matador het volgende:
Omdat cellen complexer zijn dan aminozuren, kennen de huidige apen en wij geen gemeenschappelijke voorouder, maar is er een alien geland die de mens DNA heeft gegeven en een andere aap ook 95% van datzelfde DNA.

Juist.
Jij zou dit toch moeten snappen, het lijkt ten slotten op je eigen logica mbt fysica en de maanlanding/9-11
pi_149551553
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Jij zou dit toch moeten snappen, het lijkt ten slotten op je eigen logica mbt fysica en de maanlanding/9-11
Het staat er lijnrecht tegenover, dus helaas.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')