Ik denk dat je daarvan schriktquote:Op maandag 17 juni 2013 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
The Vaccines mag toch niet veel kosten hoop ik
Ik heb niet het idee dat dat nu een heel populaire band is. Ik denk dat het nog niet eens 1/50 kost van de kosten van 1 van de headliners.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:45 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Denk dat je daar nog van schrikt. Al hoewel ik totaal niet met
[..]
Ik denk dat je daarvan schriktAl hoewel ik natuurlijk ook niet de prijzen weet.
Ja klopt. Maar het is wel gewoon feest. Als ik kwaliteits muziek wil ga ik wel ergens anders kijken. Bij QOTSA of i.i.gquote:Op maandag 17 juni 2013 16:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beetje door de mand gevallen hoor. Ik snap niet waar de hype hier vandaan komt terwijl het op de rest van de wereld voor vijf man en een paardekut speelt. Zeker als ik zie hoe onzuiver het allemaal is.
La Pegatina scoort ook goedkoop maar speelt wel strak en stevig.
Altijd hetzelfde trucje he?
Ja, alleen is er op Pinkpop geen vervanger en teerden ze teveel op one hit wondertjes op de fucking mainstage. Minstens de helft van die bands hoorde gewoon op de 3fm thuis (en vooruit, QotSA en Triggerfinger hoorden op de main)quote:Op maandag 17 juni 2013 16:47 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar het is wel gewoon feest. Als ik kwaliteits muziek wil ga ik wel ergens anders kijken. Bij QOTSA of i.i.g
De opkomst van metalfestivals? Alle Waldrocks en Dynamo's zijn wijlenquote:Op maandag 17 juni 2013 16:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Komt ook door de opkomst van specifieke metalfestivals. Ook electro op dit soort festivals lijdt onder de 5 days off-jes van deze wereld.
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De opkomst van metalfestivals? Alle Waldrocks en Dynamo's zijn wijlen
Mja ik moet heel eerlijk toegeven dat dat niet helemaal waar is.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De opkomst van metalfestivals? Alle Waldrocks en Dynamo's zijn wijlen
Maarja wat wil je er anders neerzetten?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, alleen is er op Pinkpop geen vervanger en teerden ze teveel op one hit wondertjes op de fucking mainstage. Minstens de helft van die bands hoorde gewoon op de 3fm thuis (en vooruit, QotSA en Triggerfinger hoorden op de main)
Will and the People, Passenger, La Pegatina, leuk en aardig, maar wat doet dat op de mainstage?
Het muziekklimaat is gewoon ontzettend veranderd. Ik zou heel graag naar pinkpop in de jaren 90 gaan... die tijd is voorbij.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja ik moet heel eerlijk toegeven dat dat niet helemaal waar is.Waar het dan aan ligt weet ik niet
Tis gewoon bagger.
Ik heb dit jaar wel een paar hele fijne doorbraak-CD's gehoord. Alleen de mainstage is toch niet voor bandjes die net komen kijken? Mika stond in 2007 ook op de 3fm kan ik me herinneren, nadat Grace Kelly toch een grote hit was.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:50 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maarja wat wil je er anders neerzetten?
Zegt denk ik ook genoeg over de tijd waarin we leven. Hoeveel goede bands breken er nog door die complete goede CD's uitbrengen. Denk gewoon dat het concept Pinkpop verouderd is.
Tijdgeest. Livenation die alles overneemt en inkapselt in een veilige programmering. Grote radiozenders die geen ruwe randjes meer opnemen in de programmering. Opkomst van internet. Verdwijnen van jeugdsubcultuurtjes. Opkomst van de dance. Pick your poison.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja ik moet heel eerlijk toegeven dat dat niet helemaal waar is.Waar het dan aan ligt weet ik niet
Nouja een best kept secret heeft een portishead en een sigor ros die zouden op pinkpop niet misstaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:50 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maarja wat wil je er anders neerzetten?
Zegt denk ik ook genoeg over de tijd waarin we leven. Hoeveel goede bands breken er nog door die complete goede CD's uitbrengen. Denk gewoon dat het concept Pinkpop verouderd is.
Tsja.. over 3 jaar maar eens naar Roadburn gaan, als ik daar eindelijk een keer niet midden in mijn tentamens zitquote:Op maandag 17 juni 2013 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het muziekklimaat is gewoon ontzettend veranderd. Ik zou heel graag naar pinkpop in de jaren 90 gaan... die tijd is voorbij.
Eens, maar krijgen ook geen mainstage aan de gang. Portishead werd in 2011 erg negatief ontvangen op Rock Werchter.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja een best kept secret heeft een portishead en een sigor ros die zouden op pinkpop niet misstaan.
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja.. over 3 jaar maar eens naar Roadburn gaan, als ik daar eindelijk een keer niet midden in mijn tentamens zit
Maar dat is ook ouwe meuk. Wat je ook steeds terugziet op Pinkpop: liever herkauwen van gouwe ouwen en wat veilige 3fm-favorietjes programmeren voor de versheid.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja een best kept secret heeft een portishead en een sigor ros die zouden op pinkpop niet misstaan.
Als ik alleen al hoor dat Manu Chao voor nop in Rotterdam speelt - ok, dat is ook wel een feestband maar toch wel gevestigd, hoewel oud. Van Anouk word ik ook niet bepaald vrolijk als mainstage act maar ja dat is ook een grote naam.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
voor aan de gang hadden ze vorig jaar kyussquote:Op maandag 17 juni 2013 16:53 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Eens, maar krijgen ook geen mainstage aan de gang. Portishead werd in 2011 erg negatief ontvangen op Rock Werchter.
Oh en natuurlijk gaan ook altijd de onverwachte hitbandjes van Lowlands het jaar erop in de herhaling bij Pinkpop.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar dat is ook ouwe meuk. Wat je ook steeds terugziet op Pinkpop: liever herkauwen van gouwe ouwen en wat veilige 3fm-favorietjes programmeren voor de versheid.
quote:
Ja dat is echt het meest irritante ja. Zie La Pegatina en C2Cquote:Op maandag 17 juni 2013 16:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Oh en natuurlijk gaan ook altijd de onverwachte hitbandjes van Lowlands het jaar erop in de herhaling bij Pinkpop.
En kom nog maar eens aan met je verwassen bandshirtje en je spijkerbroek met gaten die niet komen door een hippe stonewash van de fabriekquote:Op maandag 17 juni 2013 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Als ik tegenwoordig op een dansvloer begin te pogoën kijken de 20-igers van tegenwoordig me aan met een blik van "doe eens rustig ouwe hippie" terwijl hij zijn hipster 'footwork' uitprobeerd.
Qua prijs wel 1 of 2 klassen hoger, maar zelfs als je een paar dingetjes schrapt prima te doen ja. Beter dan dit.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Vrijdag:
15:00 - 15:30 = Pinkpop Talent (Brand Bier Stage)
15:30 - 16:15 = The Opposites (Main Stage)
16:15 - 17:05 = Mark Lanegan (Brand Bier Stage) vs. Blaudzun (3FM Stage)
17:05 - 18:05 = Gogol Bordello (Main Stage)
18:05 - 19:00 = Charles Bradley (Brand Bier Stage) vs. Of Monsters And Men (3FM Stage)
19:00 - 20:00 = The National (Main Stage)
20:00 - 21:15 = Netsky (Brand Bier Stage) vs. Vampire Weekend (3FM Stage)
21:15 : 22:30 = Blur (Mainstage)
Zaterdag
13:00 - 13:40 = Palma Violets (Brand Bier Stage)
13:40 - 14:30 = The Gaslight Anthem (Main Stage)
14:30 - 15:25 = C2C (Brand Bier Stage) vs. Stone Sour (3FM Stage)
15:25 - 16:15 = Kensington (Main Stage)
16:15 - 17:15 = Bastille (Brand Bier Stage) vs. Miles Kane (3FM Stage)
17:15 - 18:15 = Stereophonics (Main Stage)
18:15 - 19:15 = Alt-J (Brand Bier Stage) vs. The Vaccines (3FM Stage)
19:15 - 20:15 = Queens Of The Stoneage (Main Stage)
20:15 - 21:15 = James Blake (Brand Bier Stage) vs. Limp Bizkit (3FM Stage)
21:15 - 22:30 = Rammstein (Main Stage)
Zondag
12:00 - 12:50 = Imagine Dragons (Brand Bier Stage) vs. Die Antwoord (3FM Stage)
12:50 - 13:40 = Airbourne (Main Stage)
13:40 - 14:40 = The Black Angels (Brand Bier Stage) vs. Fun. (3FM Stage)
14:40 - 15:40 = Bush (Main Stage)
15:40 - 16:40 = Gary Clark Jr. (Brand Bier Stage) vs. Band Of Horses (3FM Stage)
16;40 - 17:30 = Triggerfinger (Main Stage)
17:30 - 18:30 = Kate Nash (Brand Bier Stage) vs. Ben Howard (3FM Stage)
18:30 - 19:30 = The Killers (Main Stage)
19:30 - 20:30 = The Bloody Beetroots (Brand Bier Stage) vs. Bloc Party (3FM Stage)
20:30 - 22:30 = Green Day (Main Stage)
Dit had mijn line-up geweest :p. Maar geen idee of dat prijstechnisch mogelijk was. Wel bijna allemaal bands die nu touren. Een mix van de bekende mainstream acts. En toch ook wat nieuwere bands erdoor.
Dit had de Werchter line-up kunnen zijn. Zou Jan ook wel willen, maar Livenation geeft hem daar niet genoeg geld voor.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:57 schreef indiaantje89 het volgende:
-knip-
Dit had mijn line-up geweest :p. Maar geen idee of dat prijstechnisch mogelijk was. Wel bijna allemaal bands die nu touren. Een mix van de bekende mainstream acts. En toch ook wat nieuwere bands erdoor.
Ja klopt, 1996 is daarom ook vaak een fout aangehaald voorbeeld. Maar het is wel het meest vernieuwende genre wat toch wat meer houvast lijkt te bieden. Alles wat geen electro is lijkt toch te teren op oude namen die niets nieuws meer uitbrengen..quote:Op maandag 17 juni 2013 17:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Jep anno 2013 moet je gewoon dance te bieden hebben op je festival. Maar niet te veel want dan gaat het weer een "dance festival" worden en dat moet je voorkomen.
Of het wordt zo'n vlees noch vis-verhaal a la Indian Summer.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Jep anno 2013 moet je gewoon dance te bieden hebben op je festival. Maar niet te veel want dan gaat het weer een "dance festival" worden en dat moet je voorkomen.
Blur en the National op een dag, ik zou d'r keihard voor gegaan zijn, allebei fantastische acts, maar voor die twee alleen al mag je flink extra dokken.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Vrijdag:
15:00 - 15:30 = Pinkpop Talent (Brand Bier Stage)
15:30 - 16:15 = The Opposites (Main Stage)
16:15 - 17:05 = Mark Lanegan (Brand Bier Stage) vs. Blaudzun (3FM Stage)
17:05 - 18:05 = Gogol Bordello (Main Stage)
18:05 - 19:00 = Charles Bradley (Brand Bier Stage) vs. Of Monsters And Men (3FM Stage)
19:00 - 20:00 = The National (Main Stage)
20:00 - 21:15 = Netsky (Brand Bier Stage) vs. Vampire Weekend (3FM Stage)
21:15 : 22:30 = Blur (Mainstage)
Zaterdag
13:00 - 13:40 = Palma Violets (Brand Bier Stage)
13:40 - 14:30 = The Gaslight Anthem (Main Stage)
14:30 - 15:25 = C2C (Brand Bier Stage) vs. Stone Sour (3FM Stage)
15:25 - 16:15 = Kensington (Main Stage)
16:15 - 17:15 = Bastille (Brand Bier Stage) vs. Miles Kane (3FM Stage)
17:15 - 18:15 = Stereophonics (Main Stage)
18:15 - 19:15 = Alt-J (Brand Bier Stage) vs. The Vaccines (3FM Stage)
19:15 - 20:15 = Queens Of The Stoneage (Main Stage)
20:15 - 21:15 = James Blake (Brand Bier Stage) vs. Limp Bizkit (3FM Stage)
21:15 - 22:30 = Rammstein (Main Stage)
Zondag
12:00 - 12:50 = Imagine Dragons (Brand Bier Stage) vs. Die Antwoord (3FM Stage)
12:50 - 13:40 = Airbourne (Main Stage)
13:40 - 14:40 = The Black Angels (Brand Bier Stage) vs. Fun. (3FM Stage)
14:40 - 15:40 = Bush (Main Stage)
15:40 - 16:40 = Gary Clark Jr. (Brand Bier Stage) vs. Band Of Horses (3FM Stage)
16;40 - 17:30 = Triggerfinger (Main Stage)
17:30 - 18:30 = Kate Nash (Brand Bier Stage) vs. Ben Howard (3FM Stage)
18:30 - 19:30 = The Killers (Main Stage)
19:30 - 20:30 = The Bloody Beetroots (Brand Bier Stage) vs. Bloc Party (3FM Stage)
20:30 - 22:30 = Green Day (Main Stage)
Beetje gejat van Rock Am Ring, Beetje gejat van Werchter. Beetje eigen inbreng, en je komt al een heel eind. En misschien toch eens gaan overwegen om meer geld te vragen voor een ticket. Die paar euro maakt voor een festival liefhebber echt niet uit zeker als wat grotere namen kan boeken.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dit had de Werchter line-up kunnen zijn. Zou Jan ook wel willen, maar Livenation geeft hem daar niet genoeg geld voor.
Dat wordt helemaal lastig gok ikquote:Op maandag 17 juni 2013 16:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hopelijk blijft de sfeer van dat festival nog een paar jaar vast. Ik zou er graag Electric Wizard eens aanzien
Jawel hoorquote:
Ja ik weet het. Maar ik mag hoop hebben toch?quote:Op maandag 17 juni 2013 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal lastig gok ikdie treden niet zo vaak op
en dan te bedenken dat ik ze in 2006 nog in een vrij lege tivoli heb gezien
maarja op Roadburn trekken zelfs bandjes die normaal voor 5 man spelen in schubbekutjeveen nog volle zalen
Toen was het nog een stuk goedkoper, gages van bands verdubbelen bij kans per jaar tegenwoordig.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar als ik zie wat er in 2007 stond.. hadden ze toen veel meer budget, was alles toen zoveel goedkoper, of.. what happened?
waar en wanneer? zie niks in de gids...alleen de belangrijke wedstrijd Tahiti-Nigeriaquote:
Er is geen maandag dit jaar dus is de tv uitzending op zondag geweestquote:Op maandag 17 juni 2013 17:08 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
waar en wanneer? zie niks in de gids...alleen de belangrijke wedstrijd Tahiti-Nigeria
Dus de scheefgroei. Er zijn geen 'middenklasse' bands meer? Het is of kneitertjeduur of het is een bandje dat net is doorgebroken?quote:Op maandag 17 juni 2013 17:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Toen was het nog een stuk goedkoper, gages van bands verdubbelen bij kans per jaar tegenwoordig.
En dingen als Muse en Snow Patrol waren toen nog geen stadionvullers.
o verrekquote:Op maandag 17 juni 2013 17:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is geen maandag dit jaar dus is de tv uitzending op zondag geweest4 uurtjes.
Er zullen vast middenklassers zijn, maar de headliners zijn gigantisch duur geworden. Wat je toen voor Pearl Jam betaalde ben je nu kwijt voor QOTSA. Waarschijnlijk compenseren ze door middenklassers buitenland te vervangen door bovenklasse Nederlandse/Belgische bands (die zijn stukken goedkoper, want die hebben geen enkele marktwaarde in het buitenland).quote:Op maandag 17 juni 2013 17:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus de scheefgroei. Er zijn geen 'middenklasse' bands meer? Het is of kneitertjeduur of het is een bandje dat net is doorgebroken?
Ja maar QotSA kon je vroeger wel als 'middenklasse' zien denk ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Er zullen vast middenklassers zijn, maar de headliners zijn gigantisch duur geworden. Wat je toen voor Pearl Jam betaalde ben je nu kwijt voor QOTSA. Waarschijnlijk compenseren ze door middenklassers buitenland te vervangen door bovenklasse Nederlandse/Belgische bands (want die zijn stukken goedkoper, want die hebben geen enkele marktwaarde in het buitenland).
En dat zijn ze eigenlijk nog steeds natuurlijk, die gaan echt niet een Glastonbury headlinen. Maar bij gebrek aan euro's worden dat wel semi-headliners in Nederland.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja maar QotSA kon je vroeger wel als 'middenklasse' zien denk ik.
Glastonbury heeft dit jaar op Rolling Stones na ook geen bijzonder grote headliners met Arctic Monkeys en Mumford & Sons imo. Die hoeven hier in NL echt niet te headlinen hoor.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En dat zijn ze eigenlijk nog steeds natuurlijk, die gaan echt niet een Glastonbury headlinen. Maar bij gebrek aan euro's worden dat wel semi-headliners in Nederland.
Zie je ook terug op Lowlands, de Alpha-afsluiters zijn al jaren niet meer dezelfde als de afsluiters op de grote buitenlandse festivals.
Wat dat betreft deed Pinkpop het dit jaar goed met Green Day KoL en the Killers. Die zijn nog net wel die categorie.
Zit net te kijken. Het is dit jaar overal bar en boos. Slipknot als headliner op Roskildequote:Op maandag 17 juni 2013 17:17 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Glastonbury heeft dit jaar op Rolling Stones na ook geen bijzonder grote headliners met Arctic Monkeys en Mumford & Sons imo. Die hoeven hier in NL echt niet te headlinen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |