Met zo'n afslag kan het ook zo een bogey worden, ben erg benieuwd!quote:Op zondag 17 november 2013 12:51 schreef TheArt het volgende:
En daar is de fout van Dubuisson. Nu een par op 18 en Joost wordt gedeeld 3e.
Volgens mij blijft Joost sowieso 11e in de Race to Dubai, al maakt Dubuisson een bogey.quote:Op zondag 17 november 2013 12:57 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Met zo'n afslag kan het ook zo een bogey worden, ben erg benieuwd!
Waarschijnlijk nog Top10 ook van Race to Dubai, volgens mij betekend dat bonus geld of niet?!
Eerder een birdie nu.quote:Op zondag 17 november 2013 12:57 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Met zo'n afslag kan het ook zo een bogey worden, ben erg benieuwd!
Waarschijnlijk nog Top10 ook van Race to Dubai, volgens mij betekend dat bonus geld of niet?!
Inderdaad, maar toch een stuk liever zo dan omgekeerd. Denk dat het op deze manier psychologisch ook makkelijker is; vorig jaar stond Luiten er steeds erg goed voor, en dan heb je voor je gevoel echt wat te verliezen. Dat is met zo'n comeback minder, temeer daar hij ook nog eens net terug is van een blessure.quote:Op zondag 17 november 2013 12:33 schreef TheArt het volgende:
Geniale up and down
68, 65, 66. Jammer van die openingsronde.
quote:Mooier kon hij zijn seizoen niet eindigen. Met een foutloos weekeinde in Dubai en dertien birdies, nestelde Joost Luiten zich tussen de wereldtop. Waar alleen eindwinnaar Henrik Stenson met -25 boven iedereen uitstak, hield Luiten mondiale grootheden als Rory McIlroy en Luke Donald achter zich. "Dit weekend heb ik laten zien dat ik steeds meer in de buurt kom van de wereldtop”, aldus de 27-jarige Bleiswijker, die met -16 op een knappe vierde plaats eindigde.
Nederlands beste golfer incasseerde daarmee een cheque van 295.000 euro, waarmee hij op de 12e plaats eindigde in de Race to Dubai met een totaal van ruim 1,4 miljoen euro. Morgen zal hij volgens ruwe berekeningen van de 60e naar de 51e plaats stijgen op de wereldranglijst.
"Ik kom in ieder geval heel dicht in de buurt van mijn doel, de top vijftig van de wereld. Daar wil ik op 31 december van dit jaar staan, want dan mag ik volgend jaar alle majors spelen. Daarom speel ik op 5 december nog mee in de Nedbank Golf Challenge in Zuid-Afrika (een toernooi dat meetelt voor de European Tour van 2014, red). Daar speelt maar dertig man en als je laatste wordt, pak je al 100.000 euro. Na overleg met Ryder Cup-captain Paul McGinley, heb ik dat besloten. Zeker nu die schouderblessure over is, zou het stom zijn om dat toernooi te laten schieten.”
Hoewel hij dit jaar dus nog eenmaal de stokken uit de tas haalt, keek Luiten na het DP World Championship wel alvast tevreden terug naar 2013. ,,Dit was een droomseizoen. Ik heb twee toernooien gewonnen, waaronder het KLM Open in mijn eigen land. En om het seizoen dan zo te eindigen, maakt het nog mooier”, aldus Luiten, die na het toernooi meteen het vliegtuig naar huis pakte. ,,Want nu is het tijd om te rusten”, zo luister hij naar zijn lichaam.
Is er niemand in de top 50 die met pensioen gaat? En ben je als 51e eerste reserve?quote:Op zondag 8 december 2013 16:40 schreef Max23 het volgende:
Jammer, Luiten mist de top 50 op de ranglijst op 0.00018![]()
http://nos.nl/artikel/584184-luiten-slaagt-net-niet-in-opzet.html
quote:Op zondag 15 december 2013 11:37 schreef TheArt het volgende:
Jaja! Luiten schuift toch nog 2 plekken op en komt morgen terecht op plek 49. Aangezien de ranglijst van morgen telt, is hij rechtstreeks toegelaten tot The Masters.
Feestje
Hoe kan hij opschuiven zonder resultaat? Het is toch niet net als bij tennis dat je te maken hebt met te verdedigen punten?quote:Op zondag 15 december 2013 11:37 schreef TheArt het volgende:
Jaja! Luiten schuift toch nog 2 plekken op en komt morgen terecht op plek 49. Aangezien de ranglijst van morgen telt, is hij rechtstreeks toegelaten tot The Masters.
Feestje
Jep. Ranking gaat over het puntengemiddelde dat je haalt in de toernooien van de afgelopen 2 jaar (max 52 toernooien, minimaal 40). Voor hem zijn er schijnbaar 2 waarbij een redelijk goed resultaat wegvalt.quote:Op zondag 15 december 2013 20:25 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hoe kan hij opschuiven zonder resultaat? Het is toch niet net als bij tennis dat je te maken hebt met te verdedigen punten?
Ik haal dus blijkbaar Race to Dubai en wereldranglijst door elkaar. Die eerste gaat natuurlijk over het lopende boekjaar en ik hoor zojuist van je dat er bij golf naar 2 jaar toernooiresultaten gekeken wordt (op golf.nl staat zelfs 3 jaar lees ik net). Dank voor je uitlegquote:Op zondag 15 december 2013 20:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep. Ranking gaat over het puntengemiddelde dat je haalt in de toernooien van de afgelopen 2 jaar (max 52 toernooien, minimaal 40). Voor hem zijn er schijnbaar 2 waarbij een redelijk goed resultaat wegvalt.
Dan heeft golf.nl het fout, want het gaat wel degelijk om 2 jaar. Maar Race to Dubai gaat idd alleen om het slottoernooi van het jaar.quote:Op zondag 15 december 2013 20:31 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik haal dus blijkbaar Race to Dubai en wereldranglijst door elkaar. Die eerste gaat natuurlijk over het lopende boekjaar en ik hoor zojuist van je dat er bij golf naar 2 jaar toernooiresultaten gekeken wordt (op golf.nl staat zelfs 3 jaar lees ik net). Dank voor je uitleg
quote:Het grote gissen over de toekomst van Robert-Jan Derksen is begonnen. Vandaag heeft de 40-jarige golfer een persbericht verstuurd dat hij op 17 januari een belangrijke mededeling zal doen betreffende zijn carrière als prof op de European Tour.
Vooral wordt er gespeculeerd over de mogelijkheid dat hij een punt gaat zetten achter zijn loopbaan. Het is een publiek geheim dat de golfer niet nog jarenlang doorgaat.
Vorig seizoen bekende hij nog aan Telesport niet altijd meer gelukkig op de golfbaan te staan. "Ik speel om te winnen en dat is al een tijd geleden”, liet hij destijds weten. In 2005 won Derksen op Madeira en in 2003 zegevierde hij in Dubai. Zijn enige twee zeges op de European Tour.
Een andere mogelijkheid is wellicht dat Derksen aan het eind van het jaar zijn heil ergens anders gaat zoeken. De laatste jaren liet hij weleens vallen dat na veertien jaar European Tour wellicht een andere Tour (Japan) een nieuwe uitdaging zou bieden.
Dit is een Tournament of Champions. Alleen de golfers die vorig jaar een toernooi wonnen mogen nu deelnemenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:46 schreef Coelho het volgende:
Heeft er al iemand een live stream gevonden?
Waarom doen er overigens maar 36 deelnemers mee? Dat terwijl er toch aardig wat te verdienen valt. Of is dit een van die krenten uit de pap waar Luiten nu voor kan kiezen omdat hij zo hoog genoteerd staat op de ranking?
Da's weer een mooie voor de favorieten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:25 schreef ForumGek het volgende:
Voor livestreams kijk ik hier altijd: http://nl.vipboxeu.co/sports/golf.html.
Joost begon dramatisch met bogeys op de eerste twee holes. Toch staat hij nu maar 2 slagen van de kop.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:19 schreef borisz het volgende:
Zes holes gespeeld. Luiten op -8
Fleetwood blijft aan de leiding met -10
Oosthuizen heeft na die chip een hele goede kans.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:41 schreef Coelho het volgende:
Spannende wedstrijd. Joost heeft tot nu toe 3x birdie gemaakt op de 18e, Oosthuizen slechts 1x en lijkt wat minder te liggen. De kans is er nog steeds op een playoff met 3, maar voor hetzelfde geld wordt Joost 3e op 2 slagen van Oosthuizen en 1 slag van Grace...
Inderdaad, Joost heeft een eagle nodig. Anyway een goede wedstrijd van hem.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oosthuizen heeft na die chip een hele goede kans.
Joost lijkt 3e te gaan worden. Tenzij hij die putt maakt, dan wordt ie gedeeld 2e met Grace.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:43 schreef Coelho het volgende:
[..]
Inderdaad, Joost heeft een eagle nodig. Anyway een goede wedstrijd van hem.
Jup.quote:Op zondag 12 januari 2014 14:44 schreef Coelho het volgende:
Telt dit al mee voor de Race to Dubai 2014?
quote:
twitter:joostluiten twitterde op dinsdag 14-01-2014 om 17:19:06Here is the official invitation for the Masters, pretty cool!!! http://t.co/BN3hNV7SvZ reageer retweet
Het lijkt voorlopig toch geen slechte keuze. Vandaag toch ook weer easy -3 na 17 en keurig rond plek-20.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:27 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik snap nog niet helemaal waarom Joost hieraan meedoet. Tuurlijk, hij is in vorm, maar de baan ligt hem niet en het jaar wordt nog druk zat. Het enige argument dat ik gehoord heb was de wildcard voor de VS die pas na het weekend wordt vergeven, maar volgens mij moet ie bij de top 20 eindigen om zijn puntentotaal op peil te houden; onder de top 30 gaat zijn gemiddelde zelfs meteen naar beneden. Waarom dan toch van je plan afwijken?
Tof dat Rory weer op de weg terug is trouwens.
Luiten momenteel in het team trouwens. Maar er zijn nog wel wat toernooien te spelen.twitter:rydercupEUROPE twitterde op donderdag 06-03-2014 om 12:39:15Paul McGinley announces Irishman Des Smyth and Scotland's Sam Torrance as his first two Vice Captains for the 2014 #RyderCup reageer retweet
Netjes inderdaadquote:
Joost speelt straks de Eurasia Cup in Maleisië (eind maart) en daarna de Masters (10-13 apr)quote:Op maandag 10 maart 2014 09:27 schreef Coelho het volgende:
Was dit zijn laatste uitstapje in de USA, of staat er nog meer op de planning? Ik begreep trouwens dat zijn earnings van dit toernooi meetellen in de Race to Dubai. Dat is dan ook wel lekker wanneer je de Europese Tour achter je laat voor een aantal weken.
En dat vond hij qua schema niet ideaal, maar wel nuttig ivm Ryder Cupquote:Op maandag 10 maart 2014 09:31 schreef borisz het volgende:
[..]
Joost speelt straks de Eurasia Cup in Maleisië (eind maart) en daarna de Masters (10-13 apr)
twitter:joostluiten twitterde op zondag 23-03-2014 om 20:19:29On my way to Kuala Lumpur for the Eurasia cup. Looking forward to play for the European team again. #KLM #Eurasiacup reageer retweet
twitter:joostluiten twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 16:39:31Everybody is a winner this week!!! Looking forward to the next fight in the EurAsiaCup http://t.co/D7bt8eWneH reageer retweet
Voor het eerst in zijn carrière dat-ie Augusta aan zich voorbij moet laten gaan.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:05 schreef borisz het volgende:
Geen Tiger op de Masters
http://www.tigerwoods.com(...)ful-microdiscectomy/
Het record van totaal aantal majors?quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:03 schreef thijsdetweede het volgende:
Jammer, maar verwacht. Het record van Nicklaus lijkt me nu wel veilig. En Scott heeft aan top 10 notering oid genoeg om nr 1 te worden na de Masters (en anders is het ook een kwestie van tijd)
Tsja, naarmate je de kaap van veertig passeert zal het lastig worden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:11 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat record ja. Toen Nicklaus zo oud was als Woods won ie zijn 4 na laatste major, dus in dat vergelijk het kan precies.... maar inderdaad, dan moet Woods wel deze zomer er tenminste 1 winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |