quote:Op zondag 16 juni 2013 21:41 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, maar bijna 50% van de stemmen bla bla bla ......
Verkiezingen afwachten. Referendum. Oordeel van de rechter.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die zijn me bekend en ik ben er echt niet trots op. Maar de Erdogan-adepten hebben geen concrete oplossing voor deze rellen, of wel?
Wie het steunt? Kennelijk diegenen die tegen de protesten zijn. De demonstranten uiten namelijk hun ongenoegen over de koers die Erdogan heeft ingezet naar een strenger islamitisch beleid, niet over de welvaart die onder Erdogan is teweeg gebracht.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:31 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wie steunt het?
Waarom steun jij het secularisme/wat-dan-ook-isme waarin ook vrijheden worden beperkt?
Noem eens een land met volledige vrijheid.
bronquote:“I want youth, especially, to understand this. We … as individuals, and as political generations, have passed through some difficult periods,” he said, addressing Istanbul’s Gezi Park protesters. “Many of our people’s lives have been darkened because of their beliefs. Why? In a country whose population is 99% Muslim, our girls could not go to universities with their headscarves. They were forced to go abroad for education. … Does a girl have no right to education because she wears a headscarf? Won’t she get educated? As a father who has gone through this [experience] I know this well.”
What the prime minister does not know is that those protesters at Gezi Park and elsewhere would not disagree with him on this point. Erdogan is giving the Gezi Park protests a meaning they do not have. “These protesters don’t care about freedom as they’re stepping on the freedoms of others,” he said, apparently forgetting all the protests held for decades after Friday prayers in condemnation of those then in power. The government then, although its legitimacy could have been open to question, did not use such force to disperse the protesters.
The Gezi Park protesters are mostly the younger generation, who have really grown up only knowing the Erdogan government officials ruling the country — and their wives, who almost all wear headscarves. He could therefore at least give them a break about this issue, as they have shown since the protests started May 27 that as practicing and non-practicing Muslims, neither side really has an issue with the other. They’re all hand in hand, united against a government that constantly claims to know the whole truth and nothing less.
But it seems that hyping religious sensitivity is a priority of AKP members. They seem to be still relying on playing the religious victimhood card, focusing on the mistakes of previous governments, to win votes.
....
Last but not least, it has been more than a decade since the AKP came to power. Seriously, when will be the time for the Erdogan government to turn the page over the headscarf issue — will it be when all women are forced to cover themselves? If not, let’s please not overuse this topic just to get more votes out of victimhood. Enough of it!
Tot die tijd de demonstraties accepteren?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Verkiezingen afwachten. Referendum. Oordeel van de rechter.
Mensen die denken 50% van Turkije.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:37 schreef Theoden het volgende:
Mensen die geloven dat dit nog steeds maar 4-5 duizend protesteerder zijn
Er waren een miljoen bij de milli irade-meeting van Erdoğan. Trek jij jouw getallen maar af van die miljoen.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ga maar naar Istanbul en begin maar te tellen. En als je tijd over hebt de andere grote steden.
Hou maar op, hou maar op.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:44 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Wie het steunt? Kennelijk diegenen die tegen de protesten zijn.
Zijn de rellen met jouw rekensom opgelost, of geeft deze rekensom juist het potentieel van de ongeregeldheden aan?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er waren een miljoen bij de milli irade-meeting van Erdoğan. Tel jij jouw getallen maar af van die miljoen.
Hij weet dat zijn politieke einde nadert....quote:Op zondag 16 juni 2013 21:49 schreef Bilge het volgende:
Erdogan speecht weer:
http://www.trt.net.tr/anasayfa/canli.aspx
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:51 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Hij weet dat zijn politieke einde nadert....
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:52 schreef Theoden het volgende:
Iemand die 7x per week, 3x per dag twee uur lang aan het speechen is weet inderdaad dat zijn einde nadert.
Oke, allereerst, ik ben geen vertegenwoordiger van Alevieten.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet er idd vrij weinig over, wat ik erover weet/mijn observatie is dat het heel breed is en dat aleviler onderling onwijs veel verschillen over wat het alevitisme nou eigenlijk inhoud, de rode lijn is de filosofie van haci bektas, en daarnaast wordt ali, de schoonzoon van de profeet, als voorbeeld genomen althans dat wordt beweerd, maarja ik als soennitisch moslim weet dat ali's voorbeeld de profeet was en ik weinig alewieten ken die de profeet als voorbeeld nemen
laat het dus niet gaan
een soort van idd
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:52 schreef Theoden het volgende:
Iemand die 7x per week, 3x per dag twee uur lang aan het speechen is weet inderdaad dat zijn einde nadert.
We hebben de potentie gezien de afgelopen 2,5 weken.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zijn de rellen met jouw rekensom opgelost, of geeft dit rekensom juist het potentieel van de ongeregeldheden aan?
Jij denkt in partijen, ik heb het over individuen. Ik heb met eigen ogen gezien, de sfeer geproefd hoe miljoenen individuen ziedend zijn op Erdogan. Vertel me hoe dat gaat stoppen.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
We hebben de potentie gezien de afgelopen 2,5 weken.
Je mag het best groter maken dan het is hoor, maar dan moet je niet aankomen met rekensommen. De MHP steunde Erdoğan tijdens zo'n bijeenkomst, samen zijn ze goed voor zo'n 63%.
Maar wel 35-40 miljoen demonstranten volgens jou...quote:Op zondag 16 juni 2013 21:51 schreef Theoden het volgende:
Miljoen? hahahahahaha. Yok 10 milyon ...
Max 300, misschien 350, maar miljoen? hahahaha
Dat zullen we de komende dagen zien. Het ging mij puur om 'rekensommen'. De meerderheid vindt het prima zo, blijkbaar.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jij denkt in partijen, ik heb het over individuen. Ik heb met eigen ogen gezien, de sfeer geproefd hoe miljoenen individuen ziedend zijn op Erdogan. Vertel me hoe dat gaat stoppen.
Erg duidelijk filmpje.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:58 schreef Ambipur het volgende:
https://www.facebook.com/(...)01037&type=2&theater
Goh. Burgeroorlog potentie dit..
Mooi woord he. Ik zou 1000 keer nadenken voor ik zo'n woord in mijn mond neem.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:58 schreef Ambipur het volgende:
https://www.facebook.com/(...)01037&type=2&theater
Goh. Burgeroorlog potentie dit..
Jij bent bekend met het begrip potentie I assume?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mooi woord he. Ik zou 1000 keer nadenken voor ik zo'n woord in mijn mond neem.
Ik begrijp heel goed wat potentie betekent.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij bent bekend met het begrip potentie I assume?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |