Wat ik al dacht. Je hebt geen oplossing en wil afwachten om ondertussen de getallen te laten oplopen. Als deze getallen jouw staatsgreep van 1980 gaan overtreffen, dan zal ik je herinneren aan je post. Waan jij je maar veilig met je meerderheidsgeneuzel. Ondertussen staat het land in brand en jij kijkt toe. Chapeau.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zullen we de komende dagen zien. Het ging mij puur om 'rekensommen'. De meerderheid vindt het prima zo, blijkbaar.
Ik beweer nergens dat het een eerlijk gevecht is. Ik wil alleen nadrukken dat als je het puur over de cijfers wil hebben, de pro-Erdoğan-kamp in de meerderheid is.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:59 schreef Theoden het volgende:
En sowieso, een officiële rally vergelijken met opstand van een deel van het volk
Rally:
1)Gratis OV
2)Voorrang op weg
3)Deel krijgt betaald
4)Alles is georganiseerd voor je, het is een festival
5)Geen politie die je met traangas zit te bekogelen
Demonstraties:
1)OV wordt platgelegd om te voorkomen dat mensen bijelkaar kunnen komen
2)Mensen worden onderweg op verschillende punten tegengehouden
3)Komen zelfstandig in actie, niks is georganiseerd
4)24/7 traangas, rubberen kogels en waterkannonen op je ass
Zie ook foto's van mannen met coplar. Ik plaats niet zomaar dingen hier.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:02 schreef De_Guidance het volgende:
Zo'n filmpje kan makkelijker zelf maken. Wazig en manipuleerbaar.
zoekt 4 kapi 40 marifet op is wel interessant, maar ik lees nu de eerste kapi, seriat kapisi, daar staat onder andere Peygamberin emirlerine uymak, maar als je de hadith verwerpt dan kan je 1 van deze makam nooit naleven, tenzij je een andere bron hebt van de emirler van peygamber, netzoals de sjiieten, dan kan het weer wel, want de sjiieten hebben zo ongeveer dezelfde hadith, alleen net ff andersquote:Op zondag 16 juni 2013 21:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oke, allereerst, ik ben geen vertegenwoordiger van Alevieten.
Alevieten zijn wel moslim, ze geloven immers in Allah en getuigen dat Muhammed hun profeet is. Dit al is voldoende je als moslim te beschouwen. Wat de alevieten onderscheidt van soennieten is de beleving van hun geloof en wie zij als rechtmatige opvolger van de Profeet zien. Soennieten accepteren Hz. Ali niet als rechtmatiger opvolger van de profeet en Alevieten zien Hz. Ali dus wel zo.
Hierna wordt het idd lastig... Want er zijn zoveel verschillen (net als bij soennieten).
De ene stroming richt zich op Haci Bektas Veli, de ene weer op anderen.
Wat bij ons voorop staat is 4 kapi, 40 makam. "regels" die ervoor zorgen dat de mens sneller tot God komt. Vragen als waarom bidden Alevieten niet zoals een Soenniet dat doet, waarom gaan ze niet naar de moskee is simpel te beantwoorden: Wij verwerpen de Hadiths.
Alevieten hebben niets tegen de profeet. Degene die zich als alevi voorstelt bij jou en toch kwaad spreekt over de Profeet is een onwetend.
Nu ik een logisch verhaal probeer neer te tikken bedenk ik mij dat dat niet zomaar kan, omdat ik zelf ook verward raakIk ken de belangrijkste begrippen, maar vraag mij niets over de geschiedenis, want die ken ik niet zo goed.
Als er na afloop niets overtroffen is... ga je dan ook je excuses aanbieden?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat ik al dacht. Je hebt geen oplossing en wil afwachten om ondertussen de getallen te laten oplopen. Als deze getallen jouw staatsgreep van 1980 gaan overtreffen, dan zal ik je herinneren aan je post. Waan jij je maar veilig met je meerderheidsgeneuzel. Ondertussen staat het land in brand en jij kijkt toe. Chapeau.
Hoor jij op die foto's wat ze roepen? Knap.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zie ook foto's van mannen met coplar. Ik plaats niet zomaar dingen hier.
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:59 schreef Theoden het volgende:
En sowieso, een officiële rally vergelijken met opstand van een deel van het volk
Rally:
1)Gratis OV
2)Voorrang op weg
3)Deel krijgt betaald
4)Alles is georganiseerd voor je, het is een festival
5)Geen politie die je met traangas zit te bekogelen
Demonstraties:
1)OV wordt platgelegd om te voorkomen dat mensen bijelkaar kunnen komen
2)Mensen worden onderweg op verschillende punten tegengehouden
3)Komen zelfstandig in actie, niks is georganiseerd
4)24/7 traangas, rubberen kogels en waterkannonen op je ass
twitter:istanbulbld twitterde op zondag 16-06-2013 om 16:02:10Miting için, 3 Şehir Hatları Vapuru da yine bedeli mukabilinde kiralanmıştır. Bedelsiz tahsis sözkonusu değildir. reageer retweet
twitter:istanbulbld twitterde op zondag 16-06-2013 om 21:30:25@benalpii @Kadir__Topbas miting alanına yolcu taşıyan otobüsler bedeli mukabilinde kiralandı, bedelsiz taşıma yapılmadı Sn Dinç. reageer retweet
twitter:zeykurvalekov twitterde op zondag 16-06-2013 om 16:30:08Polis aracı yak, otobüs yak, iş makinesi yak, sonra otobüsle mitinge gidildiğinde BENİM VERGİM diye zırla. Siktirtme vergini. reageer retweet
Nee, je probeert het ene kwaad tegen de andere op te zetten, dat lost niks op.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als er na afloop niets overtroffen is... ga je dan ook je excuses aanbieden?
Ik weet het niet, moeilijk in te schatten. Pro-Erdogan kamp is groot dat kan niemand ontkennen. Ik weet echter ook zeker dat er AKP stemmers zijn die hier echt niet mee eens zijn. Het zou me niet verbazen als de komende verkiezingen een ongekend laag opkomst gaat krijgen. Wat weer in het voordeel van AKP zou zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik beweer nergens dat het een eerlijk gevecht is. Ik wil alleen nadrukken dat als je het puur over de cijfers wil hebben, de pro-Erdoğan-kamp in de meerderheid is.
En jij bage... bagi.. tali... overdrijft. Met niets meer dan aannames.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, je probeert het ene kwaad tegen de andere op te zetten, dat lost niks op.
simdiye kadar sustu bu millet en hayirlisini yapti, het lijkt wel alsof sommigen verlangen naar de jaren 80quote:Op zondag 16 juni 2013 21:58 schreef Ambipur het volgende:
https://www.facebook.com/(...)01037&type=2&theater
Goh. Burgeroorlog potentie dit..
Dat is toch gewoon gratis voor het volk dat er op af komt? Gemeente huurt de bussen van de maatschappijen en achterban mag er gratis mee reizen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef Bilge het volgende:
[..]twitter:istanbulbld twitterde op zondag 16-06-2013 om 16:02:10Miting için, 3 Şehir Hatları Vapuru da yine bedeli mukabilinde kiralanmıştır. Bedelsiz tahsis sözkonusu değildir. reageer retweet
twitter:istanbulbld twitterde op zondag 16-06-2013 om 21:30:25@benalpii @Kadir__Topbas miting alanına yolcu taşıyan otobüsler bedeli mukabilinde kiralandı, bedelsiz taşıma yapılmadı Sn Dinç. reageer retweet
twitter:zeykurvalekov twitterde op zondag 16-06-2013 om 16:30:08Polis aracı yak, otobüs yak, iş makinesi yak, sonra otobüsle mitinge gidildiğinde BENİM VERGİM diye zırla. Siktirtme vergini. reageer retweet
Ons enige bron is de Koran. Alles wat daarna komt wordt verworpen. Dat is wat ik weet, maar pin mij er niet op vast. Ik zal het eens aan oma vragenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
zoekt 4 kapi 40 marifet op is wel interessant, maar ik lees nu de eerste kapi, seriat kapisi, daar staat onder andere Peygamberin emirlerine uymak, maar als je de hadith verwerpt dan kan je 1 van deze makam nooit naleven, tenzij je een andere bron hebt van de emirler van peygamber, netzoals de sjiieten, dan kan het weer wel, want de sjiieten hebben zo ongeveer dezelfde hadith, alleen net ff anders
Dan moeten ze maar luisteren naar hun leider...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
simdiye kadar sustu bu millet en hayirlisini yapti, het lijkt wel alsof sommigen verlangen naar de jaren 80
Verder probeer ik dát helemaal niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, je probeert het ene kwaad tegen de andere op te zetten, dat lost niks op.
En ondertussen blijven de rellen doorgaan en jij kijkt toe. Met een beetje extrapoleren weet je waar dit naar toe gaat. Maar dat kun je niet zien als voor het karretje gespannen bent en oogkleppen op hebt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
En jij bage... bagi.. tali... overdrijft. Met niets meer dan aannames.
Wat is je punt nou?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En ondertussen blijven de rellen doorgaan en jij kijkt toe. Met een beetje extrapoleren weet je waar dit naar toe gaat. Maar dat kun je niet zien als voor het karretje gespannen bent en oogkleppen op hebt.
Ik denk dat dit nog verder gaat escaleren, omdat het volk geen stap terug zal doen en Erdogan ook niet.quote:
De gemeente verhuurt, de huurder ken ik niet (wss een lokale AKP-vertegenwoordiger), maar dat doet er ook niet toe: overheidsmiddelen worden iig niet voor private doeleinden gebruikt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:06 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon gratis voor het volk dat er op af komt? Gemeente huurt de bussen van de maatschappijen en achterban mag er gratis mee reizen.
Kom dan niet telkens met manke vergelijkingen dat het ene getal groter is dan de andere, dus beter conclusies. Het land staat in brand en jij kijkt toe. Makke schappengedrag noem ik dat.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Verder probeer ik dát helemaal niet.
Even voor de duidelijkheid. Knap dat je dat uit mijn post heb kunnen halen.
Ik vind het vooral vreemd dat je er bij staat te juichen. En je weet ook wel dat Erdogan ook een heel groot deel van het volk vertegenwoordigd.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik denk dat dit nog verder gaat escaleren, omdat het volk geen stap terug zal doen en Erdogan ook niet.
Dank je wel dat je mij uitmaakt voor het karretje gespannen te zijn en ook bedankt dat je mij wijst op mijn oogkleppen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En ondertussen blijven de rellen doorgaan en jij kijkt toe. Met een beetje extrapoleren weet je waar dit naar toe gaat. Maar dat kun je niet zien als voor het karretje gespannen bent en oogkleppen op hebt.
Jochie,quote:Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:
Kaderin cilvesi ...
AKP wilde niet meer dat de leger kon ingrijpen, maar nu doen juist zij precies hetzelfde, maar nu met de politie.
[ afbeelding ]
Dan blijft mijn punt nog steeds staan dat de burgers gratis naar een rally kunnen gaan terwijl de demonstraten op alle manieren worden tegengehouden. Het vergelijken van aantallen gaat dan niet op.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Bilge het volgende:
[..]
De gemeente verhuurt, de huurder ken ik niet (wss een lokale AKP-vertegenwoordiger), maar dat doet er ook niet toe: overheidsmiddelen worden iig niet voor private doeleinden gebruikt.
Dat gevoel heb ik ook bij Soennieten, maar dat is een andere discussie niet?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Lijkt me zeer sterk als de Alevieten de Koran volledig naleven.
"Het land staat in brand"... Oh ja, ik vergeet "burgerloorlog!!!11" nog.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kom dan niet telkens met manke vergelijkingen dat het ene getal groter is dan de andere, dus beter conclusies. Het land staat in brand en jij kijkt toe. Makke schappengedrag noem ik dat.
De Erdogan-adepten hebben geen oplossing voor de rellen. Het aantal slachtoffers blijft toenemen. Kennelijk is dat goed voor een land. Ik erger me aan de domheid van de Erdogan-volgers.quote:
Wanneer heb je mij zien juichen? Ik wil dat dit stopt, liever gisteren dan morgen. Echter snap ik ook dat het volk nu geen stap terug kan zetten. Als dat wel gebeurt dan denkt Erdogan al helemaal dat hij god is. Hier zal voorlopig geen einde aan komen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vreemd dat je er bij staat te juichen. En je weet ook wel dat Erdogan ook een heel groot deel van het volk vertegenwoordigd.
Het is wel degelijk relevant, het begrip alevi komt vaker voor bij de AKP regering en als hij daar iets over wil weten, wil ik dat best verduidelijken.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef De_Guidance het volgende:
Kunnen jullie die theologische discussie niet ergens anders doen?
Het is totaal irrelevant wat soennieten en Alevieten in hun gebedshuizen doen, dat doe je daar maar lekker, je hoeft elkaar niet te overtuigen van je eigen gelijk.
Jij hebt het nu over individuen. Ik heb het over wat de religie/stroming voorschrijft.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook bij Soennieten, maar dat is een andere discussie niet?
Hoeft niet, kennelijk vind je het prima zo. Laat maar branden. Dat is goed voor een land.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dank je wel dat je mij uitmaakt voor het karretje gespannen te zijn en ook bedankt dat je mij wijst op mijn oogkleppen.
Want iedereen moet het maar eens met je zijn.
ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar zoals ik zeg susmak en hayirlisi, sabir etmek en hayirlisi ik was ook niet blij toen deze twee demonstraties werden aangekondigd, ik dacht "hoop niet dat het een opmaat wordt naar een confrontatie van burgers onderling" maar ik denk dat het misschien ook goed is datnu ook de akp lui een uitlaatklep hebben gehad, want ook bij de akp aanhang is er veel frustratie, daar hoor/lees je weinig overquote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar luisteren naar hun leider...Democratie, je mening toon je bij de verkiezingen
Oké, bedankt voor je punt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De Erdogan-adepten hebben geen oplossing voor de rellen. Het aantal slachtoffers blijft toenemen. Kennelijk is dat goed voor een land. Ik erger me aan de domheid van de Erdogan-volgers.
quote:Erdogan's confrontational style, his divisive rhetoric and the extreme force used by the police on victims including young children, with one pregnant woman losing her baby on Saturday evening, have tarnished his credentials internationally as a reformist Muslim leader.
But the strong-arm tactics do not appear to have closed down the protests and have sown dismay among many non-political Turks.
One policeman guarding the entrance to Gezi Park said he was not happy with the way things were going: "The government is working against the people, and they are using the police to do it. They are handling it very badly. I hate doing this."
Ik ook! Kap maar.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:13 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jij hebt het nu over individuen. Ik heb het over wat de religie/stroming voorschrijft.
Doe wat aan je discussievermogen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoeft niet, kennelijk vind je het prima zo. Laat maar branden. Dat is goed voor een land.
Precies. Mensen vergeten dat de AKP-aanhang ook een keer boos kan worden.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar zoals ik zeg susmak en hayirlisi, sabir etmek en hayirlisi ik was ook niet blij toen deze twee demonstraties werden aangekondigd, ik dacht "hoop niet dat het een opmaat wordt naar een confrontatie van burgers onderling" maar ik denk dat het misschien ook goed is datnu ook de akp lui een uitlaatklep hebben gehad, want ook bij de akp aanhang is er veel frustratie, daar hoor/lees je weinig over
Ga je lekker op iemand anders afreageren.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoeft niet, kennelijk vind je het prima zo. Laat maar branden. Dat is goed voor een land.
Kijk eens kritisch naar je eigen manke vergelijkingen en de afwezigheid van een oplossing.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
"Het land staat in brand"... Oh ja, ik vergeet "burgerloorlog!!!11" nog.
Ik weet niet of je het herinnert, maar het vergelijken begon bij het plaatje van Theoden. Ik wijs alleen maar aan dat die vergelijking mank is.
Ik vroeg jou om een oplossing net.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk eens kritisch naar je eigen manke vergelijkingen en de afwezigheid van een oplossing.
Het probleem verergert dus. Erdogan moet aftreden om de rust terug te laten keren.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Oké, bedankt voor je punt.
Veel mensen denken wat jij denkt over de mensen die protesteren. Ook miljoenen.
Wat nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |