Ik woon in 073, dat is dichterbij.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:40 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee, maar deze kende je misschien al?
http://www.woodworking.nl(...)est-spiraalfrees-CMT
Oh, en maak graag een keer gebruik van je aanbod! Woon zelf in 040, maar daar rij ik wel een keer voor op neer.
Thanks! Zelf gedaan. Kost wat tijd, maar dan heb je er wel zeer veel gemak van.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:28 schreef Trimaform het volgende:
Erg netjes! Mooi ook de alu afwerking!! Zelf ingericht of laten doen?
Ik ookquote:
Daar zou ik nog ff over nadenken....quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:33 schreef bleiblei het volgende:
Dank jullie voor jullie aanbod! Ik heb net afgesproken dat ik vrijdag naar Arnhem rij, ik neem aan dat ze er daar wel 1 hebben staan om te demonstreren. Kan ik em gelijk meenemen als ie bevalt.
Van den Tillaard in Boxtel is ook een optie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:44 schreef bleiblei het volgende:
Hmmm, Zwolle is beetje ver weg, Arnhem is nog wel te doen.
iig. bedankt voor de tips! Ik ga sowieso vrijdag rond het middaguur, dus hopelijk staat de winkel dan niet vol. Eens kijken of ik die kerel dan kan mijden.
Maareh, wat voor gezeik heb je er gehad zoal? Valt mij wel tegen, was in de veronderstelling dat ze juist op service wel goed scoorden. Elektrisch gereedschap koop ik eigenlijk altijd bij Toolnation of hun fysieke winkel, Dirks. Ben daar wel onder de indruk van de service. Enige nadeeltje is dat ze niet ff een mailtje sturen als ze een paar dagen moeten wachten tot iets ook bij hun binnenkomt.
Met de hout winkel van Baptist is ook absoluut helemaal niks mis. Zeker de oude( de kale ) daar, die weet heel goed waar hij het over heeft en service is daar ook ok.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:44 schreef bleiblei het volgende:
Hmmm, Zwolle is beetje ver weg, Arnhem is nog wel te doen.
iig. bedankt voor de tips! Ik ga sowieso vrijdag rond het middaguur, dus hopelijk staat de winkel dan niet vol. Eens kijken of ik die kerel dan kan mijden.
Maareh, wat voor gezeik heb je er gehad zoal? Valt mij wel tegen, was in de veronderstelling dat ze juist op service wel goed scoorden. Elektrisch gereedschap koop ik eigenlijk altijd bij Toolnation of hun fysieke winkel, Dirks. Ben daar wel onder de indruk van de service. Enige nadeeltje is dat ze niet ff een mailtje sturen als ze een paar dagen moeten wachten tot iets ook bij hun binnenkomt.
Ik herken volgens mij deze Niels, een paar jaar terug de zaak binnen gegaan, om meer info te krijgen over een zaagtafel van festo. Ik was student en zat krap, dus ik wilde de best passende kopen. Heb hem uitgelegd dat ik die dag de info wilde halen en als ik dan de keuze had gemaakt, zou ik terugkomen om er een te kopen. Keer erop werd ik soort van genegeerd door die gast omdat ik alleen voor informatie zijn pand binnenkwam, maar niet om iets te kopen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:39 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Met de hout winkel van Baptist is ook absoluut helemaal niks mis. Zeker de oude( de kale ) daar, die weet heel goed waar hij het over heeft en service is daar ook ok.
Bij de electrisch gereedschap winkel van hun aan de overkant kom ik niet meer. Als je daar in een paar maanden tijd diverse grijs groene kistjes met inhoud koopt en dan bij een van de inhoud een probleem hebt en dat meld, dan verwacht je dat ze daar actie op nemen. Wat je NIET verwacht is dat de meneer Niels je dan meld dat je maar even met Festool zelf contact op moet nemen. Dat is zijn taak. Pas toen ik in een rechtstreeks mailtje naar Festool mijn probleem uitlegde en hun aangaf dat ik door de verkoper het maar met hun moest regelen reageerde hij als door een wesp gestoken... hij stond namelijk braaf op de cc... Ja , nou, dat had hij anders bedoeld... Ja me reet... Meneer N.'s grootste doel is je met een kistje de tent uit laten gaan. Of dat nu het beste is wat bij je past is wat anders.
Daarbij.. als je dan bij van Rossum komt merk je dat het ook heeeel anders kan. Machine die je koopt word uit magazijn gehaald. gecontroleerd op afstelling en eventueel op juiste werking gedemonstreerd. Zo kan het dus ook....
maar goed, das mijn mening en ervaring, meer niet.
betere ijzerzaag kopenquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:59 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou, van mijn ijzerzaag is anders weinig meer over na het zagen van een plank.
Doe die 4x40 schroef maar niet in die 8mm plug, dat zit veel te los.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:46 schreef bleiblei het volgende:
Nah, vind het maar een onzinlijstje eigenlijk.
Schroeven gewoon een doosje 4x40 en 8mm fischerpluggen en je bent klaar.
In woontijdschriften van m'n vriendin staan gelijkwaardige lijstjes.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Doe die 4x40 schroef maar niet in die 8mm plug, dat zit veel te los.
Dat zal jij als ervaren klusser wel snappen, maar je moet mensen niet op verkeerde ideen brengen.
Beetje vreemd lijstje inderdaad,
Zo staat bovenaan het lijstje een beitel, de beginnende klusser of mensen met 2 linkerhanden moet je niet gelijk met een beitel loslaten, zonde van het hout en van de beitel.
Nee dan bedoel ik zeker niet de prijs op de sitequote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:46 schreef bluemoon23 het volgende:
sowieso niet voor inustrieel gebruik, dan eerder voor de bouw.
Maar als je zegt goedkoop, dan neem ik aan dat je niet de prijs op de site bedoeld ?
Wat dat is voor particulier gebruik natuurlijk niet goedkoop.
Vergis je ook niet in de prijzen voor de diamant(kern)boren.
Duidelijk, dan is er altijd nog de optie tot doorverkoop, dat gaat vast wel lukken met mijn prijsquote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:50 schreef Drexciyan het volgende:
Voor thuisgebruik heb je daar niets aan.
Die machine is enkel en alleen voor het boren in beton / steen. Veelal grotere diameters en diepe gaten door betonvloeren en door gevels.
Die machines werken enkel met diamant boorkronen.
Dit is geen machine om een 8mm plugje in je wand te boren
Dit is dus wel een industriele machine. Industrieel als in bouw etc.
Let wel op dat dit niet echt iets voor particuliere markt is, en je met 25% korting praktisch op de ex. BTW prijs zit.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:54 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Duidelijk, dan is er altijd nog de optie tot doorverkoop, dat gaat vast wel lukken met mijn prijs
Dat ligt er nogal aan wat voor beitels het waren. Waarom zouden goede beitels 2e hands niet goed zijn?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:40 schreef bleiblei het volgende:
Weer een mooie les, 2de hands gereedschap is waardeloos.
Al ga ik nog wel een poging met ze wagen op de Tormek.
Goeie! (Gaf Pierre ook aan trouwensquote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:53 schreef betyar het volgende:
Een tip: Smeer de leren riem de eerste keer in met gewone naaimachineolie voordat je de pasta erop aanbrengt.
Een mishandelde beitel is natuurlijk weer goed te maken, als ik een setje lange nooitgedagt beitels voor weinig kan aankomen sla ik wel toe zonder ze eerst te keuren. Jammer dat die beitels tegenwoordig als antieke vazen worden verkocht.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:55 schreef bleiblei het volgende:
Omdat mishandelde beitels lastig te herkennen zijn op plaatjes maar wel allemachtig veel werk zijn om weer bruikbaar te krijgen. Dan kunnen ze best ooit goede beitels zijn geweest, maar nu niet meer.
En ik weet niet. Heb bij 2de hands marktplaats gereedschap wat ik niet irl heb kunnen keuren nog tot nu toe alleen missers mee gehad. En voor een paar beitels haalt het niets meer uit om naar timboektoe te rijden. Dan koop ik wel nieuw. Voelt ergens toch fijner om een rare reden.
Dat is correct. Gewoon lichtsmerende machineolie kopen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Goeie! (Gaf Pierre ook aan trouwens).
Moet ik dat nog wel ergens kunnen vinden hier. Dat is niet hetzelfde als fietskettingolie denk ik, of wel?
De beitel met een lichte druk op de steen houden, anders krijg je een ovale steen. Men zegt dat je de motor iets omhoog kunt zetten zodat de steen stopt, (of eerder gezegd slipt op de riem) als je te hard drukt, of dit waar is en goed voor je machine is durf ik niet te zeggen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Goeie! (Gaf Pierre ook aan trouwens).
Moet ik dat nog wel ergens kunnen vinden hier. Dat is niet hetzelfde als fietskettingolie denk ik, of wel?
ik bedoelde dat ik 25% van die in btw prijs moet betalenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Let wel op dat dit niet echt iets voor particuliere markt is, en je met 25% korting praktisch op de ex. BTW prijs zit.
Dan gelijk doorverkopen als hij nog nieuw en in de doos zit.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:17 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
ik bedoelde dat ik 25% van die in btw prijs moet betalen
Bouw valt bij mij niet onder industrieel, dan denk ik eerder aan fabrieken en staalconstructies.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:50 schreef Drexciyan het volgende:
Dit is dus wel een industriele machine. Industrieel als in bouw etc.
De houtwinkel niet hoor! Die heb ik afgelopen zaterdag nog aan de lijn gehad. Moest een Forstner boor hebben van 10mm maar moet 10 cm de diepte in en had dus ook de verlenging nodig. Ze hadden me het zo kunnen opsturen maar zijn eerst eens gaan uitzoeken of het zou lukken. Belde ze terug. Het idee is goed, maar het gaat niet lukken... door de verlenging kom je buiten je 10mm... Was duur boortje wat ze dus daardoor niet verkocht hebben...quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:42 schreef betyar het volgende:
Baptist, het is ze daar naar iets teveel naar hun bol gestegen.
Ik heb bij de Hornbach een tijdje terug een behoorlijk lading schroeven gekocht. Allemaal van dat Torckx spul in diverse maten. Dat wat op gaat heb ik nodig en vul ik weer aan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:46 schreef bleiblei het volgende:
Nah, vind het maar een onzinlijstje eigenlijk.
Voor een huis (geen auto) klusser gebruik je zelden bouten en moeren.
En juist de basics van fatsoenlijke kwaliteit kopen scheelt een hoop frustratie.
Dus een goeie:
Hamer
Schroevendraaierset
Ring/steeksleutelset
Zaag
Combinatietang
Waterpomptang en mes.
Schroeven gewoon een doosje 4x40 en 8mm fischerpluggen en je bent klaar.
De rest koop je wel incidenteel in de bouwmarkt als je het nodig hebt.
tweedehands beitel is niks mis mee hoor. Als je je beitels wegdoet zijn ze ook tweede hands maar zijn ze dan minder?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Let wel op dat dit niet echt iets voor particuliere markt is, en je met 25% korting praktisch op de ex. BTW prijs zit.
Hier vandaag een berg spaargeld richting Baptist gebracht (ja, sorry toch, overigens geholpen door Pierre).
Dus der staat nu een mooie T7, gelijk extra beugeltje, een blik olie en een 50mm brede beitel meegenomen. De brede beitels die ik tweedehands heb gekocht van marktplaats vind ik maar matig. 2 zijn onbruikbaar, en ipv. de rest te gebruiken grijp elke keer toch naar de veel kleinere Sweethearts. Weer een mooie les, 2de hands gereedschap is waardeloos.
Al ga ik nog wel een poging met ze wagen op de Tormek.
En met een echt thuisplaatje omdat plaatjes kijken leuk is.
[ afbeelding ]
Dat heb ik dus niet gedaan :-(quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:53 schreef betyar het volgende:
Een tip: Smeer de leren riem de eerste keer in met gewone naaimachineolie voordat je de pasta erop aanbrengt.
Bij de T7 is dit niet nodig... Ik heb als testje geprobeerd om de steen trager te laten lopen door druk. Dat kun je dus vergeten. Dat ding loopt gewoon stug door. Bij de T3 zou het wel kunnen maar die mag je maar 30 minuten achter elkaar laten draaien...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:08 schreef betyar het volgende:
[..]
De beitel met een lichte druk op de steen houden, anders krijg je een ovale steen. Men zegt dat je de motor iets omhoog kunt zetten zodat de steen stopt, (of eerder gezegd slipt op de riem) als je te hard drukt, of dit waar is en goed voor je machine is durf ik niet te zeggen.
Dus je bent nu wel blij,blei .quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:10 schreef bleiblei het volgende:
Zo, net voor het eerst twee beitels gewet, een verknalde Pfeil (laten vallen en hap eruit, vervolgens door de schoenmaker op de hoek even geslepen, naja was niets meer mee te beginnen) en een Stanley Sweetheart. Fenomenaal. Hoe makkelijk en snel je ze echt vlijmscherp krijgt. Pfeil was in no time weer netjes recht en in 30 graden geslepen. Ideaal. Had ik veel eerder moeten doen, die Tormek kopen.
Met de Veritas MKII kreeg ik ze trouwens wel om en nabij even scherp, maar dan was ik een uur per beitel bezig. Nu 5 a 10 minuten.
Zal wel een teringherrie maken, maar het vast doen. In het boekje staat wellicht een spec over de kwaliteit van de geleverde spanning.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:11 schreef quo_ het volgende:
Alle waar is naar zijn geld dus mijn verwachtingspatroon is realistisch. Om te beginnen wil ik wat meetapparatuur lenen om een goed beeld te krijgen van spanningskwaliteit van het apparaat.
Wat kost dat spul per meter?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:00 schreef usernaamvergeten het volgende:
[ afbeelding ]
Belden buitenkabel cat5e, een aantal netwerk kabels moeten worden omgelegd en een aantal nieuw worden aangelegd, en ik heb geen zin om weer te moeten kloten met buizen in de kruipruimte. Prijs viel mij reuze mee en dat was het argument de vorige keer om gewone kabel te gebruiken en deze in buizen te leggen.
60 euro exclusief verzenden, voor 100 meter.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat kost dat spul per meter?
Heb hier nu gewoon binnen kabel in de grond gestopt omdat ik dat buitenspul niet kende.
Is wellicht een goeie optie als blijkt dat de huidige kabel het niet doet.
Precies, dacht ook dat het heel duur zou zijn en had daarom met buizen lopen rommelen wat achteraf toch niet werkte. Moet nu worden omgelegd omdat er in de meterkast te weinig ruimte is om alle draden door te voeren en heb daarom besloten om alleen de laatste coax leiding nog in buis te leggen naar de meterkast en de netwerkkabels naar de leidingenkoof te trekken en daar heb ik een klein kastje met deurtje in gemaakt met een 8 poorts router erin. Kan nu lekker los dus ben veel minder lang bezig!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:15 schreef bleiblei het volgende:
Oh, dat valt nog best mee inderdaad.
Heb net een Makita 18v incl 3.0ah accu aangeschaft voor ¤150quote:Op donderdag 5 september 2013 20:56 schreef oinkoink12 het volgende:
Schaamteloze reclame voor mensen die vandaag nog een goeie schroefmachine met klopfunctie willen aanschaffen!
http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
topaanbieding!
Met klopboor en extra accu?quote:Op donderdag 5 september 2013 20:58 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Heb net een Makita 18v incl 3.0ah accu aangeschaft voor ¤150
Als je nou ook verteld waarquote:Op donderdag 5 september 2013 20:58 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Heb net een Makita 18v incl 3.0ah accu aangeschaft voor ¤150
Tja, een accutje kost 73 euroquote:
Marktplaatsquote:
quote:Platverzonken PZD-2 kop (tenzij anders vermeld), blauw verzinkt. Combikop met gepatenteerde freesribben voor eenvoudig verzinken. Voldraad (muv. 6x100) met veranderende schroefdraadspoed, puntgedeelte met vertande schroefdraad. Met 'plus'-punt voor direkt aangrijpen en inschroeven in pluggen en houtvezelmaterialen. HECO-UNIX-plus Universeelschroeven in assortiments-kist: 350x 3,5x15 280x 3,5x20 200x 3,5x25 160x 3,5x30 130x 3,5x35 100x 3,5x40 200x 4,0x20 130x 4,0x30 100x 4,0x35 80x 4,0x40 60x 4,5x50 50x 5,0x50 50x 5,0x60 30x 5,0x70 30x 6,0x60 20x 6,0x70 40x 6,0x100mm deeldraad 1x bit PZ2 en PZ3
Linkje?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:15 schreef betyar het volgende:
HECO-Unix Assortiments-Kist voor slechts 59 euri.
[..]
http://zuil.ez-base.nl/catalogi/Destil_S3/Destil/quote:
dat zie ik dan weer een dag te laatquote:Op donderdag 5 september 2013 20:56 schreef oinkoink12 het volgende:
Schaamteloze reclame voor mensen die vandaag nog een goeie schroefmachine met klopfunctie willen aanschaffen!
http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
topaanbieding!
Ik zal volgende keer wel een dagje eerder posten, hou de site in de gaten voor een makita sale volgende weekquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:14 schreef gateway het volgende:
[..]
dat zie ik dan weer een dag te laat
Das een mooie setquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:04 schreef betyar het volgende:
[..]
http://zuil.ez-base.nl/catalogi/Destil_S3/Destil/
Op het plaatje klikken, dan kom je bij Destil uit.
op het werk hadden we hitachi, beviel prima. Maar ook vrij prijzig. <Maar weet nu dus dat ze daar onderdelen hebbenquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:40 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Ik zal volgende keer wel een dagje eerder posten, hou de site in de gaten voor een makita sale volgende week
Geen idee, ik ben niet zo'n Festoolie.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Das een mooie set.
Zie nu ook dat Protool nu echt Festool is geworden in kleur en naam?
Wel een wazig gezicht zo.
1ste pagina van de folder.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet zo'n Festoolie.
http://www.protool.nl/Abo(...)e-mogelijkheden.aspxquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
1ste pagina van de folder.
Was dan ook een retorische vraag.
Mensen hier zijn gehypnotiseerd door groene sluitingen.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:58 schreef Drexciyan het volgende:
Ligt het aan mij of is Milwaukee niet zo "groot" in Nederland?
Zie het maar weinig eigenlijk.
Je kan ook overdrijven zegquote:Op woensdag 18 september 2013 19:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen hier zijn gehypnotiseerd door groene sluitingen.
Ik zie het steeds meer, je kan het zelfs al kopen bij bijv. toolstation.quote:Op woensdag 18 september 2013 18:58 schreef Drexciyan het volgende:
Ligt het aan mij of is Milwaukee niet zo "groot" in Nederland?
Zie het maar weinig eigenlijk.
Nee, een Kapex is een prima zaag, ik vind hem gewoon te duur. Ik zie werkelijk waar totaal geen voordelen die ik zou kunnen gebruiken voor dat extra geld.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven zeg.
Je zou willen dat je voor de prijs van die zaag een Kapex had kunnen kopen.
Wil niet zeggen dat het een mooi ding is natuurlijk.
Maareh, heb je bewust voor 216 gekozen? Ben je niet bang dat je zaaghoogte gaat missen?
DeWalt is behoorlijk op zijn retour aan het gaan heb ik zo het idee.quote:Op woensdag 18 september 2013 19:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zie het steeds meer, je kan het zelfs al kopen bij bijv. toolstation.
En hier op de hoek heb bij de Ivana hadden ze Bosch, Milwaukee en Festool.
Geen DeWalt en ook geen Makita. Dat vond ik dan ook wel weer apart.
hij lijkt anders verdacht veel op een DeWalt,quote:Op woensdag 18 september 2013 20:47 schreef betyar het volgende:
[..]
DeWalt is behoorlijk op zijn retour aan het gaan heb ik zo het idee.
Correct, je punt?quote:Op woensdag 18 september 2013 23:10 schreef sybsyb het volgende:
[..]
hij lijkt anders verdacht veel op een DeWalt,
ja dat is het. Nog geen baan weer op het moment. Wel bij veel detacheringsburo's aangemeldt. dus hoop dat het niet lang meer duurt!quote:
Graag! Ik wil in de lente een keer een BBQ bouwen en het rooster is een van de dingen waar ik nog niet over uit was hoe ik dat aan moet pakken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:04 schreef densmee het volgende:
Bbq aan het maken, rooster is net klaar.
Volledig rvs frame van 12*12 staf en spijlen 4 mm rondstaf.
Bbq zelf wordt van corten staal, 4mm en wordt 8 kantig
Met rvs poten
Wanneer het klaar is zal ik wel wat foto's posten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |