abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2013 @ 19:31:07 #201
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127870681
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:28 schreef Veldkamp het volgende:

De Kemalisten in het Turkse leger zijn veelal (secularistische) soennitische moslims uit West-Turkije. Geen alevieten uit centraal Anatolië.

Heb je hiervan cijfers?

En niet zo afreageren op soennieten, beetje generaliserend. Dit doe je al vaak genoeg in Syrië-topic, met je anti-Islam propaganda steeds.
pi_127870692
quote:
13s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Zie hier de polarisatie door Erdogan. We noemen geen namen, maar het is wel jullie v.s. wij. Zie hier een schaap die haar leider nablaat. Zie hier een voedingsbodem voor een burgeroorlog. Fijne vent die Erdogan.
jij doet net zo hard mee, besef je dat?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 juni 2013 @ 19:31:50 #203
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127870707
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

;( Oh hou ajb eens op.
Met mijn mening geven?
pi_127870724
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is zooooo suf :')
Vind je? :P
quote:
13s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Zie hier de polarisatie door Erdogan. We noemen geen namen, maar het is wel jullie v.s. wij. Zie hier een schaap die haar leider nablaat. Zie hier een voedingsbodem voor een burgeroorlog. Fijne vent die Erdogan.
Huilie :')
  zondag 16 juni 2013 @ 19:32:29 #205
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127870733
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef Benhur het volgende:

[..]

Ja, in jou ogen zijn de hardwerkende teyzeler en amcalar uit Anadolu slechts apen natuurlijk en hebben alleen die linkse stinkhippies uit het westen van Turkije recht van spreken. Flikker toch op man :').

Turkije is niet groot geworden door pianospelers en boomknuffelaars maar door de hardwerkende bevolking die een goede toekomst wil voor hun kroost.
Volgens jou zijn alle alevieten hippies. Jullie kunnen elkaar de handen schudden wat betreft blaten dan.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:32:37 #206
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127870741
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:31 schreef Che_ het volgende:

[..]

Heb je hiervan cijfers?

En niet zo afreageren op soennieten, beetje generaliserend. Dit doe je al vaak genoeg in Syrië-topic, met je anti-Islam propaganda steeds.
Ik reageer helemaal niet op soennieten af.
Ik zeg gewoon dat de meeste kemalisten ook soennitische moslims, maar secularisten zijn.

Alevieten zijn helemaal niet zulke secularistische Turkse nationalisten. Integendeel. Alevieten stemmen vaak heel links. Alevieten kwamen ook meermaals tegen Atatürks kemalisten en tegen radicaal-islamistische (soennitisch-radicale) Koerdische lokale clans in opstand.

Ik heb niets tegen Turkse soennitische moslims. Wel tegen sektarisme van extreme retoriek Erdogan.
pi_127870742
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:31 schreef Che_ het volgende:

[..]

Heb je hiervan cijfers?

daar zullen echt geen cijfers van zijn, maar dit is wel algemeen bekend hoor
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127870783
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef Bilge het volgende:

[..]

Vind je? :P

jaaaa, ik vind dat echt 10 keer niks, een senegalees, die een sezen aksu nummer zingt, ajb man
-Rabia Al-Basri
pi_127870810
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Helaas zie ik dat als een middel voor het tegengaan van fanatieke gelovigen. Ik zeg nadrukkelijk 'helaas', want ik beschouw beide als kwaden, maar ik zie minder gevaar in (afgedwongen) secularisme dan (gekozen) geloofsfundamentalisme.
Geloofsfundamentalisme? Erdogan is conservatief maar fundamentalistisch zou ik hem niet noemen. Of denk jij dat iedereen die op de AK-partij stemt fundamentalistisch is? Dat de AK-partij zoveel stemmen kreeg heeft niet alleen te maken het geloof, maar ook met de starre houding van kemalisten die niets moesten hebben van andersdenkenden. Maar dat is ook wel typisch voor kemalisten: vrijheid en democratie alleen als het strookt met Ataturks visie. De rest is eng en gevaarlijk! En laten we niet vergeten dat ze het land naar de verdoemenis hielpen, maar ach wat maakt het uit.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:34:50 #210
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_127870811
Zitten er hier Turken die dit zouden kunnen/willen vertalen in het Turks?

KOPIËREN EN PLAKKEN (NIET DELEN)

Er werd mij gevraagd deze voorspelling te verspreiden: veel mensen verwachten dat Erdogan vandaag in zijn speech deels het geweld van de manifestanten zal proberen te benadrukken - want er is gisteravond wellicht wel ergens met stenen gegooid als reactie op de gigantische hoeveelheid gas die is ingezet. Gouverneur Hüseyin Avni Mutlu sprak van twee gewonde politieagenten (over de honderden ernstig gewonden in het park voor wie alle medische hulp werd verhinderd werd uiteraard met geen woord gerept).

Onrustwekkender is echter dat er gisteren al enkele politici (onder meer Mutlu) beweerden dat manifestanten vuurwapens hebben gebruikt. Het doet een vermoeden rijzen dat na de raid gisterennacht wapens (en eventueel drugs en bezwarende documenten) zullen "gevonden" zijn. Erdogan is een sluwe, listige man, die op deze manier zou kunnen proberen zijn aanpak te rechtvaardigen. Een andere aanwijzing in die richting is de uitspraak van Turks EU-minister Egemen Bağış: "iedereen die het plein betreedt zal als een terrorist worden behandeld".

De activisten vragen om deze voorspelling te verspreiden, zodat deze interpretatie niet als een betwijfelbare verklaring achteraf zou komen, ná Erdogan's speech. Ik herhaal: kopiëren en plakken, NIET delen
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 16 juni 2013 @ 19:35:06 #211
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127870818
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij doet net zo hard mee, besef je dat?
Dat is geheel afhankelijk van je interpretatie. Ik ben tegen Erdogan en alles wat blindelings achter hem aan hobbelt. Ik neem het de blinde volgers overigens minder kwalijk dan Erdogan zelf.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 16 juni 2013 @ 19:35:37 #212
24533 ACT-F
pi_127870838
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef Bilge het volgende:

Huilie :')
Wees er maar trots op zolang het kan.
pi_127870872
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 16-06-2013 22:21:29 ]
  zondag 16 juni 2013 @ 19:36:44 #214
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127870876
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Ik reageer helemaal niet op soennieten af.
Ik zeg gewoon dat de meeste kemalisten ook soennitische moslims, maar secularisten zijn.

Alevieten zijn helemaal niet zulke secularistische Turkse nationalisten. Integendeel. Alevieten stemmen vaak heel links. Alevieten kwamen ook meermaals tegen Atatürks kemalisten en tegen radicaal-islamistische (soennitisch-radicale) Koerdische lokale clans in opstand.

Ik heb niets tegen Turkse soennitische moslims. Wel tegen sektarisme van extreme retoriek Erdogan.
Alevieten zijn tegenwoordig ook felle voorstanders van ataturk.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:37:00 #215
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_127870888
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef Benhur het volgende:

[..]

Turkije is niet groot geworden door pianospelers en boomknuffelaars maar door de hardwerkende bevolking die een goede toekomst wil voor hun kroost.
Ja precies die mensen worden misleid door een Erdogan. Zij verdienen het om in een echte moderne democratie te leven, niet in een middeleeuwse ottomaanse samenleving gebaseerd op achterhaalde ideologie.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:38:14 #216
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127870939
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:36 schreef Che_ het volgende:

[..]

Alevieten zijn tegenwoordig ook felle voorstanders van ataturk.
Weet ik wel.

Turks-Arabische Hatay-Alawieten waren dat altijd al.

Door de Alawieten daar kwam Alexandretta (van Syrië) bij Turkije in 1938/1939. Syrië had toen nog de oude Ottomaanse soennitische (maar op zich wel gematigder) elite aan de macht. In Turkije konden alawieten ook officier en ambtenaar worden.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:39:52 #217
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127871011
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:38 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Weet ik wel.

Turks-Arabische Hatay-Alawieten waren dat altijd al.

Door de Alawieten daar kwam Alexandretta (van Syrië) bij Turkije in 1938/1939. Syrië had toen nog de oude Ottomaanse soennitische (maar op zich wel gematigder) elite aan de macht. In Turkije konden alawieten ook officier en ambtenaar worden.
Halloooooo, Alawieten zijn geen Alevieten.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:42:20 #218
24533 ACT-F
pi_127871141
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:34 schreef Hierro het volgende:

Geloofsfundamentalisme? Erdogan is conservatief maar fundamentalistisch zou ik hem niet noemen. Of denk jij dat iedereen die op de AK-partij stemt fundamentalistisch is? Dat de AK-partij zoveel stemmen kreeg heeft niet alleen te maken het geloof, maar ook met de starre houding van kemalisten die niets moesten hebben van andersdenkenden. Maar dat is ook wel typisch voor kemalisten: vrijheid en democratie alleen als het strookt met Ataturks visie. De rest is eng en gevaarlijk! En laten we niet vergeten dat ze het land naar de verdoemenis hielpen, maar ach wat maakt het uit.
Daar ga je weer AKP v.s. Kemalisten. Polarisatie. Daar gaat het niet om. Ik heb het over Erdogan. Die vent is een fundamentalist in zijn hoofd, maar probeert gematigd naar buiten toe te treden. Daar slaagt hij steeds minder in, of beter gezegd, zijn ware aard komt steeds verder naar buiten. Dat komt sommige mensen misschien goed uit of hebben er geen problemen mee, maar zijn fanatieke gedrag zie je overal in terug, ook los van het geloofscomponent. En dat is iets wat ook de huidige Erdogan-stemmer gaat opbreken bij onderwerpen waar ze tegen zijn maar toch doorgedrukt gaat worden door Erdogan. AKP is nu lang niet zo favoriet als toen bij de stemmen.
pi_127871148
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:34 schreef tonja het volgende:
Zitten er hier Turken die dit zouden kunnen/willen vertalen in het Turks?

KOPIËREN EN PLAKKEN (NIET DELEN)

Er werd mij gevraagd deze voorspelling te verspreiden: veel mensen verwachten dat Erdogan vandaag in zijn speech deels het geweld van de manifestanten zal proberen te benadrukken - want er is gisteravond wellicht wel ergens met stenen gegooid als reactie op de gigantische hoeveelheid gas die is ingezet. Gouverneur Hüseyin Avni Mutlu sprak van twee gewonde politieagenten (over de honderden ernstig gewonden in het park voor wie alle medische hulp werd verhinderd werd uiteraard met geen woord gerept).

Onrustwekkender is echter dat er gisteren al enkele politici (onder meer Mutlu) beweerden dat manifestanten vuurwapens hebben gebruikt. Het doet een vermoeden rijzen dat na de raid gisterennacht wapens (en eventueel drugs en bezwarende documenten) zullen "gevonden" zijn. Erdogan is een sluwe, listige man, die op deze manier zou kunnen proberen zijn aanpak te rechtvaardigen. Een andere aanwijzing in die richting is de uitspraak van Turks EU-minister Egemen Bağış: "iedereen die het plein betreedt zal als een terrorist worden behandeld".

De activisten vragen om deze voorspelling te verspreiden, zodat deze interpretatie niet als een betwijfelbare verklaring achteraf zou komen, ná Erdogan's speech. Ik herhaal: kopiëren en plakken, NIET delen
wat is dit?
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 juni 2013 @ 19:42:56 #220
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_127871162
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:36 schreef Benhur het volgende:

[..]

Zet lekker een aluminium hoedje op grauwe kut
Dit mag wel een rode kaart krijgen wat mij betreft.
Kom eens met een argument.
Je bent je naam niet waard.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:45:36 #221
24533 ACT-F
pi_127871278
Het gaat helemaal de verkeerde kant op -O-

http://www.dha.com.tr/dhayayin/
  zondag 16 juni 2013 @ 19:46:47 #222
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127871329
quote:
9s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:42 schreef ACT-F het volgende:

Die vent is een fundamentalist in zijn hoofd, maar probeert gematigd naar buiten toe te treden.
Nou hier is ie hoor mensen, het nieuwe medium :')
  zondag 16 juni 2013 @ 19:47:41 #223
24533 ACT-F
pi_127871370
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:46 schreef Che_ het volgende:

[..]

Nou hier is ie hoor mensen, het nieuwe medium :')
Ben ik een medium, of mis jij de details? Vragen, vragen, vragen...
  zondag 16 juni 2013 @ 19:48:43 #224
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127871419
quote:
9s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ben ik een medium, of mis jij de details? Vragen, vragen, vragen...
En andersom negeer jij die 'details' blijkbaar.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:49:58 #225
24533 ACT-F
pi_127871470
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:48 schreef Che_ het volgende:

[..]

En andersom negeer jij die 'details' blijkbaar.
Noem eens paard en naam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')