Heb je hiervan cijfers?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:28 schreef Veldkamp het volgende:
De Kemalisten in het Turkse leger zijn veelal (secularistische) soennitische moslims uit West-Turkije. Geen alevieten uit centraal Anatolië.
jij doet net zo hard mee, besef je dat?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zie hier de polarisatie door Erdogan. We noemen geen namen, maar het is wel jullie v.s. wij. Zie hier een schaap die haar leider nablaat. Zie hier een voedingsbodem voor een burgeroorlog. Fijne vent die Erdogan.
Vind je?quote:
Huiliequote:Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zie hier de polarisatie door Erdogan. We noemen geen namen, maar het is wel jullie v.s. wij. Zie hier een schaap die haar leider nablaat. Zie hier een voedingsbodem voor een burgeroorlog. Fijne vent die Erdogan.
Volgens jou zijn alle alevieten hippies. Jullie kunnen elkaar de handen schudden wat betreft blaten dan.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef Benhur het volgende:
[..]
Ja, in jou ogen zijn de hardwerkende teyzeler en amcalar uit Anadolu slechts apen natuurlijk en hebben alleen die linkse stinkhippies uit het westen van Turkije recht van spreken. Flikker toch op man.
Turkije is niet groot geworden door pianospelers en boomknuffelaars maar door de hardwerkende bevolking die een goede toekomst wil voor hun kroost.
Ik reageer helemaal niet op soennieten af.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:31 schreef Che_ het volgende:
[..]
Heb je hiervan cijfers?
En niet zo afreageren op soennieten, beetje generaliserend. Dit doe je al vaak genoeg in Syrië-topic, met je anti-Islam propaganda steeds.
daar zullen echt geen cijfers van zijn, maar dit is wel algemeen bekend hoorquote:Op zondag 16 juni 2013 19:31 schreef Che_ het volgende:
[..]
Heb je hiervan cijfers?
En niet zo afreageren op soennieten, beetje generaliserend. Dit doe je al vaak genoeg in Syrië-topic, met je anti-Islam propaganda steeds.
jaaaa, ik vind dat echt 10 keer niks, een senegalees, die een sezen aksu nummer zingt, ajb manquote:
Geloofsfundamentalisme? Erdogan is conservatief maar fundamentalistisch zou ik hem niet noemen. Of denk jij dat iedereen die op de AK-partij stemt fundamentalistisch is? Dat de AK-partij zoveel stemmen kreeg heeft niet alleen te maken het geloof, maar ook met de starre houding van kemalisten die niets moesten hebben van andersdenkenden. Maar dat is ook wel typisch voor kemalisten: vrijheid en democratie alleen als het strookt met Ataturks visie. De rest is eng en gevaarlijk! En laten we niet vergeten dat ze het land naar de verdoemenis hielpen, maar ach wat maakt het uit.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Helaas zie ik dat als een middel voor het tegengaan van fanatieke gelovigen. Ik zeg nadrukkelijk 'helaas', want ik beschouw beide als kwaden, maar ik zie minder gevaar in (afgedwongen) secularisme dan (gekozen) geloofsfundamentalisme.
Dat is geheel afhankelijk van je interpretatie. Ik ben tegen Erdogan en alles wat blindelings achter hem aan hobbelt. Ik neem het de blinde volgers overigens minder kwalijk dan Erdogan zelf.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
jij doet net zo hard mee, besef je dat?
Alevieten zijn tegenwoordig ook felle voorstanders van ataturk.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:32 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Ik reageer helemaal niet op soennieten af.
Ik zeg gewoon dat de meeste kemalisten ook soennitische moslims, maar secularisten zijn.
Alevieten zijn helemaal niet zulke secularistische Turkse nationalisten. Integendeel. Alevieten stemmen vaak heel links. Alevieten kwamen ook meermaals tegen Atatürks kemalisten en tegen radicaal-islamistische (soennitisch-radicale) Koerdische lokale clans in opstand.
Ik heb niets tegen Turkse soennitische moslims. Wel tegen sektarisme van extreme retoriek Erdogan.
Ja precies die mensen worden misleid door een Erdogan. Zij verdienen het om in een echte moderne democratie te leven, niet in een middeleeuwse ottomaanse samenleving gebaseerd op achterhaalde ideologie.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef Benhur het volgende:
[..]
Turkije is niet groot geworden door pianospelers en boomknuffelaars maar door de hardwerkende bevolking die een goede toekomst wil voor hun kroost.
Weet ik wel.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Alevieten zijn tegenwoordig ook felle voorstanders van ataturk.
Halloooooo, Alawieten zijn geen Alevieten.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:38 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Weet ik wel.
Turks-Arabische Hatay-Alawieten waren dat altijd al.
Door de Alawieten daar kwam Alexandretta (van Syrië) bij Turkije in 1938/1939. Syrië had toen nog de oude Ottomaanse soennitische (maar op zich wel gematigder) elite aan de macht. In Turkije konden alawieten ook officier en ambtenaar worden.
Daar ga je weer AKP v.s. Kemalisten. Polarisatie. Daar gaat het niet om. Ik heb het over Erdogan. Die vent is een fundamentalist in zijn hoofd, maar probeert gematigd naar buiten toe te treden. Daar slaagt hij steeds minder in, of beter gezegd, zijn ware aard komt steeds verder naar buiten. Dat komt sommige mensen misschien goed uit of hebben er geen problemen mee, maar zijn fanatieke gedrag zie je overal in terug, ook los van het geloofscomponent. En dat is iets wat ook de huidige Erdogan-stemmer gaat opbreken bij onderwerpen waar ze tegen zijn maar toch doorgedrukt gaat worden door Erdogan. AKP is nu lang niet zo favoriet als toen bij de stemmen.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:34 schreef Hierro het volgende:
Geloofsfundamentalisme? Erdogan is conservatief maar fundamentalistisch zou ik hem niet noemen. Of denk jij dat iedereen die op de AK-partij stemt fundamentalistisch is? Dat de AK-partij zoveel stemmen kreeg heeft niet alleen te maken het geloof, maar ook met de starre houding van kemalisten die niets moesten hebben van andersdenkenden. Maar dat is ook wel typisch voor kemalisten: vrijheid en democratie alleen als het strookt met Ataturks visie. De rest is eng en gevaarlijk! En laten we niet vergeten dat ze het land naar de verdoemenis hielpen, maar ach wat maakt het uit.
wat is dit?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:34 schreef tonja het volgende:
Zitten er hier Turken die dit zouden kunnen/willen vertalen in het Turks?
KOPIËREN EN PLAKKEN (NIET DELEN)
Er werd mij gevraagd deze voorspelling te verspreiden: veel mensen verwachten dat Erdogan vandaag in zijn speech deels het geweld van de manifestanten zal proberen te benadrukken - want er is gisteravond wellicht wel ergens met stenen gegooid als reactie op de gigantische hoeveelheid gas die is ingezet. Gouverneur Hüseyin Avni Mutlu sprak van twee gewonde politieagenten (over de honderden ernstig gewonden in het park voor wie alle medische hulp werd verhinderd werd uiteraard met geen woord gerept).
Onrustwekkender is echter dat er gisteren al enkele politici (onder meer Mutlu) beweerden dat manifestanten vuurwapens hebben gebruikt. Het doet een vermoeden rijzen dat na de raid gisterennacht wapens (en eventueel drugs en bezwarende documenten) zullen "gevonden" zijn. Erdogan is een sluwe, listige man, die op deze manier zou kunnen proberen zijn aanpak te rechtvaardigen. Een andere aanwijzing in die richting is de uitspraak van Turks EU-minister Egemen Bağış: "iedereen die het plein betreedt zal als een terrorist worden behandeld".
De activisten vragen om deze voorspelling te verspreiden, zodat deze interpretatie niet als een betwijfelbare verklaring achteraf zou komen, ná Erdogan's speech. Ik herhaal: kopiëren en plakken, NIET delen
Dit mag wel een rode kaart krijgen wat mij betreft.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:36 schreef Benhur het volgende:
[..]
Zet lekker een aluminium hoedje op grauwe kut
Nou hier is ie hoor mensen, het nieuwe mediumquote:Op zondag 16 juni 2013 19:42 schreef ACT-F het volgende:
Die vent is een fundamentalist in zijn hoofd, maar probeert gematigd naar buiten toe te treden.
Ben ik een medium, of mis jij de details? Vragen, vragen, vragen...quote:Op zondag 16 juni 2013 19:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nou hier is ie hoor mensen, het nieuwe medium
En andersom negeer jij die 'details' blijkbaar.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ben ik een medium, of mis jij de details? Vragen, vragen, vragen...
Noem eens paard en naam.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
En andersom negeer jij die 'details' blijkbaar.
is dat zo? wat ik wel weet is dat de recente turkse geschiedenis op zijn minst sinds erdogan bespreekbaar is geworden, over vrijheid van meningsuiting gesproken, iets als dersim (massa moord op koerden ten tijde van ataturk) was onbespreekbaar, de onrecht die de koerden was aangedaan was ondenkbaar, erdogan is de eerste premier geweest die het uit zijn strot heeft kunnen krijgen dat er een koerdische probleem was, dit was ondenkbaar, erdogan heeft het zelfs aangedurfd om de armeense kwestie te bespreken, maar dit bleek te gevoelig voor veel turken, veel leden van zijn partij ook en hij is toen ook door het leger teruggefloten omdat hij in de onderhandeling met armenie voor de normalisering van de relatie, dat hij zijn verontschuldigingen wilde aanbieden voor de onrecht dat de armeniers zijn aangedaan, hij heeft zo veel taboes doorbroken en nog zien mensen niet wat hij in die 10 jaar heeft aangedurfd/bereikt waar velen in hebben gefaald in 80 jaarquote:Op zondag 16 juni 2013 19:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Alevieten zijn tegenwoordig ook felle voorstanders van ataturk.
wat is sdp een party?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:45 schreef ACT-F het volgende:
Het gaat helemaal de verkeerde kant op![]()
http://www.dha.com.tr/dhayayin/
links radicalenquote:
Echte democratie dusquote:Op zondag 16 juni 2013 19:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Had 10 jaar geleden moeten gebeuren d.m.v. een staatsgreep
Omdat ze vals zingen of wegens cultuurimperialisme?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
jaaaa, ik vind dat echt 10 keer niks, een senegalees, die een sezen aksu nummer zingt, ajb man
Je had het over een twitterverbod, TS en Xaban bewezen dat je bewijsvoering ondeugdelijk was, waarna je opeens niet meer reageerde.quote:
Natuurlijk spreekt hij over Koerden. Weet je hoeveel er zijn in Turkije, dat levert stemmen op.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
is dat zo? wat ik wel weet is dat de recente turkse geschiedenis op zijn minst sinds erdogan bespreekbaar is geworden, over vrijheid van meningsuiting gesproken, iets als dersim (massa moord op koerden ten tijde van ataturk) was onbespreekbaar, de onrecht die de koerden was aangedaan was ondenkbaar, erdogan is de eerste premier geweest die het uit zijn strot heeft kunnen krijgen dat er een koerdische probleem was, dit was ondenkbaar, erdogan heeft het zelfs aangedurfd om de armeense kwestie te bespreken, maar dit bleek te gevoelig voor veel turken, veel leden van zijn partij ook en hij is toen ook door het leger teruggefloten omdat hij in de onderhandeling met armenie voor de normalisering van de relatie, dat hij zijn verontschuldigingen wilde aanbieden voor de onrecht dat de armeniers zijn aangedaan, hij heeft zo veel taboes doorbroken en nog zien mensen niet wat hij in die 10 jaar heeft aangedurfd/bereikt waar velen in hebben gefaald in 80 jaar
Zeker. Men kijkt om die dingen heen puur, omdat die normen & waarden van Islam hoog in acht neemt.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
is dat zo? wat ik wel weet is dat de recente turkse geschiedenis op zijn minst sinds erdogan bespreekbaar is geworden, over vrijheid van meningsuiting gesproken, iets als dersim (massa moord op koerden ten tijde van ataturk) was onbespreekbaar, de onrecht die de koerden was aangedaan was ondenkbaar, erdogan is de eerste premier geweest die het uit zijn strot heeft kunnen krijgen dat er een koerdische probleem was, dit was ondenkbaar, erdogan heeft het zelfs aangedurfd om de armeense kwestie te bespreken, maar dit bleek te gevoelig voor veel turken, veel leden van zijn partij ook en hij is toen ook door het leger teruggefloten omdat hij in de onderhandeling met armenie voor de normalisering van de relatie, dat hij zijn verontschuldigingen wilde aanbieden voor de onrecht dat de armeniers zijn aangedaan, hij heeft zo veel taboes doorbroken en nog zien mensen niet wat hij in die 10 jaar heeft aangedurfd/bereikt waar velen in hebben gefaald in 80 jaar
klinkt voor geen milimeterquote:Op zondag 16 juni 2013 19:56 schreef Bilge het volgende:
[..]
Omdat ze vals zingen of wegens cultuurimperialisme?
Mooi toch. Zolang die ze niet onderdrukt is daar niks mis mee?quote:Op zondag 16 juni 2013 19:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Natuurlijk spreekt hij over Koerden. Weet je hoeveel er zijn in Turkije, dat levert stemmen op.
Selectief citeren. Erdogan stylequote:Op zondag 16 juni 2013 19:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Echte democratie dus
terwijl hippies allemaal roepen dat ze voor democratie zijn
Hij heeft ook spijt betuigd/sorry gezegd voor Dersim.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
is dat zo? wat ik wel weet is dat de recente turkse geschiedenis op zijn minst sinds erdogan bespreekbaar is geworden, over vrijheid van meningsuiting gesproken, iets als dersim (massa moord op koerden ten tijde van ataturk) was onbespreekbaar, de onrecht die de koerden was aangedaan was ondenkbaar, erdogan is de eerste premier geweest die het uit zijn strot heeft kunnen krijgen dat er een koerdische probleem was, dit was ondenkbaar,
bedankt voor je bevestiging van mijn betoogquote:Op zondag 16 juni 2013 19:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Natuurlijk spreekt hij over Koerden. Weet je hoeveel er zijn in Turkije, dat levert stemmen op.
Ik bevestig jouw betoog over Koerden. Niet jouw betoog over Alevieten. Zijn aanpak over Alevieten heb ik reeds vele malen bespuugd.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
bedankt voor je bevestiging van mijn betoog
okay dat was me ontgaan, tuurlijk zeggen mensen "het past in zijn straatje, hij wil ataturk, de chp zwart maken", maar het zijn wel feiten die velen niet hebben aangedurfd om te benoemenquote:Op zondag 16 juni 2013 20:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij heeft ook spijt betuigd/sorry gezegd voor Dersim.
Moest lachenquote:Op zondag 16 juni 2013 20:04 schreef UpsideDown het volgende:
Ik zie het al voor me zoiets in Nederland.
Rutte die zijn opponenten monddood probeert te maken, Roemer, Wilders en Samson achter de tralies, het maliveld vol VVD'ers en Rutte die zichzelf de hemel in prijst en de wereldpers afschilderd als een complot en buitenlandse samenzwering tegen het Nederlandse volk.
welke aanpak?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik bevestig jouw betoog over Koerden. Niet jouw betoog over Alevieten. Zijn aanpak over Alevieten heb ik reeds vele malen bespuugd.
Hmm, de waarheid over ataturk mag best gezegd worden ondertussen. Er zijn zoveel Turken die kotsen op ataturk.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
okay dat was me ontgaan, tuurlijk zeggen mensen "het past in zijn straatje, hij wil ataturk, de chp zwart maken", maar het zijn wel feiten die velen niet hebben aangedurfd om te benoemen
Twitter was toen niet bereikbaar, dat is een vaststaand feit. Dat is echt niet langzaam maar zeker uitgestorven, iets wat bij drukte een signaal is, maar abrupt uitgegaan, en dat terwijl het buitenland totaal geen problemen heeft. Combineer dat met Erdogans uitspraken dat Twitter een kwaad is, dan weet je genoeg. Ik kan natuurlijk niet constateren dat Twitter onder bevel geblokkeerd is, want daar was ik niet bij. Maar als de rest van het jaar zoiets niet voorkomt en uitgerekend bij de rellen wel, dan is het 1+1. Xaban heeft het over een route die voor Turkije overbelast zou kunnen zijn, maar over een dergelijke route gaan talloze websites. De rest van de websites deden het prima. Aangezien censuur bij Erdogan de normaalste zaak van de wereld is, getuige de vele zenders in het begin geen verslag deden, is een censuur aannemelijker dan een vermeende overbelasting die abrupt begint en eindigt.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:56 schreef Bilge het volgende:
Je had het over een twitterverbod, TS en Xaban bewezen dat je bewijsvoering ondeugdelijk was, waarna je opeens niet meer reageerde.
Dit heb je gewoon verzonnen om erdogan in een kwaad daglicht te zetten.
Terwijl je anderen schapen noemt, vertoon je zelf alle kenmerken van een struisvogel.
was het maar zon feestquote:Op zondag 16 juni 2013 19:19 schreef RocketM het volgende:
[..]
Heeft Turkije zich eindelijk weer eens voor een groot voetbal toernooi geplaatst ofzo?
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:04 schreef UpsideDown het volgende:
Ik zie het al voor me zoiets in Nederland.
Rutte die zijn opponenten monddood probeert te maken, Roemer, Wilders en Samson achter de tralies, het malieveld vol VVD'ers en Rutte die zichzelf de hemel in prijst en de wereldpers afschilderd als een complot en buitenlandse samenzwering tegen het Nederlandse volk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |