abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2013 @ 15:20:43 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_127862556
http://webwereld.nl/bevei(...)lgen-voor-melden-lek

Het bedrijf achter internetspel Habbo Hotel wilde een 15-jarige jongen die een beveligingslek had ontdekt strafrechtelijk vervolgd zien.

De 15-jarige Hans Schröder ontdekte vorig jaar dat hij via het help-systeem van het onder kinderen populaire Habbo Hotel toegang kon krijgen tot gegevens van duizenden gebruikers. Hij meldde dat aan Habbo Hotel, maar het bedrijf achter het spel, Sulake, deed vervolgens aangifte tegen hem, schrijft Nu.nl.

Sulake stapte uiteindelijk zelf naar de rechter toen het Openbaar Ministerie besloot geen strafrechtelijk onderzoek te doen. Via een zogeheten artikel 12-procedure hoopte het bedrijf achter Habbo Hotel alsnog de tiener vervolgd te krijgen. Schröder en een vriend werden als verdachten verhoord. Volgens Nu.nl is de aanklacht inmiddels 'om onduidelijke redenen teruggetrokken'.

Helptickets

Een half jaar nadat Schröder het lek had gemeld, werd de site gehackt, waarna er persoonsgegevens van kinderen online verschenen. Sulake stelt die hack nog te onderzoeken.

Volgens Schröder kon hij bij de data van 15 duizend mensen die een helpticket hadden aangemaakt, waarbij hij gebruikersnaam, e-mailadres, de titel en inhoud van het bericht kon zien. Sulake bleek slecht bereikbaar en pas na diverse telefoontjes en mails nam het bedrijf de melding van het beveiligingsprobleem serieus.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:22:02 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 16 juni 2013 @ 15:22:11 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_127862699
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:22 schreef TNA het volgende:
De Snowden van het Habbo Hotel _O_
Idd de wereld is weer een stukje beter..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127862799
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Precies om dit soort redenen zal ik altijd anoniem een melding doen.
Precies om die reden zal ik altijd openbaar melding doen. Om de grootst mogelijke rel te schoppen wanneer ze moeilijk doen.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:27:53 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_127862810
Zo kan hij alvast leren hoe het klokkenluiders in de echte wereld vergaat.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 16 juni 2013 @ 15:28:08 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127862817
Geen handige advocaat die dat bedrijf voor een Amerikaanse rechter sleept en er een paar miljoen schadevergoeding uittrekt? Wat een hufters zeg.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:53:30 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_127863630
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Precies om die reden zal ik altijd openbaar melding doen. Om de grootst mogelijke rel te schoppen wanneer ze moeilijk doen.
Als je er de tijd, energie, stress en geld voor over hebt vooral doen, ik denk zelf dat je er niets mee te winnen hebt en er alleen maar op kan verliezen.
  zondag 16 juni 2013 @ 16:48:12 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127865192
Waarschijnlijk was het een soort wroeging van ze na de Anonymous raid

:')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_127882623
quote:
Het bedrijf achter internetspel Habbo Hotel wilde een 15-jarige jongen die een beveligingslek had ontdekt strafrechtelijk vervolgd zien.

De 15-jarige Hans Schröder ontdekte vorig jaar dat hij via het help-systeem van het onder kinderen populaire Habbo Hotel toegang kon krijgen tot gegevens van duizenden gebruikers.
Dan kun je je ook afvragen of het wel een lek is of toch gewoon een feature van Habbo ten bate van hun sponsors. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator zondag 16 juni 2013 @ 23:38:24 #11
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_127885714
Ik heb eigenlijk nog nooit habbo hotel gespeeld :')
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_127886007
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit habbo hotel gespeeld :')
Het komt bij mij ook niet voor op de lijst van 1001 dingen die ik wil doen voor ik sterf. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_127892205
Het échte nieuws is natuurlijk dat het daadwerkelijk een 15-jarige jongen betrof, en niet een 48-jarige pedofiel die zich voordoet als tiener.
pi_127892789
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Jep. Voor dit soort zaken zijn sites als geenstijl uitgevonden.
pi_127892855
quote:
9s.gif Op maandag 17 juni 2013 08:58 schreef DonJames het volgende:
Het échte nieuws is natuurlijk dat het daadwerkelijk een 15-jarige jongen betrof, en niet een 48-jarige pedofiel die zich voordoet als tiener.
_O-

Ik ga even de koffie van mijn laptop afvegen.

Geeft wel te denken over het bedrijf achter Habbo Hotel. Een grof lek bewust open laten staan, niets doen tegen figuren met mindere bedenkingen...
pi_127895471
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:36 schreef Disorder het volgende:

[..]

Jep. Voor dit soort zaken zijn sites als geenstijl uitgevonden.
Jammer genoeg wel inderdaad. Zo lang dit soort bedrijven zich als verongelijkte kleuters blijven gedragen zit er weinig anders op.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127895752
Dus Sulake laat een bekend lek gewoon een half jaar open en als er dan gehackt wordt stappen ze naar de rechter?
Zou andersom moeten zijn. Bedrijven die niets aan de veiligheid verbeteren waardoor gegevens van gebruikers op straat komen te liggen moeten voor de rechter gesleept worden.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_127895944
Dit is absurd, ze zouden wakkere gebruikers dankbaar moeten zijn als ze een lek vinden en dit eerlijk melden.
pi_127905385
In plaats van hun shit voor elkaar te hebben, gaan ze een 15-jarige vervolgen die netjes een lek meldt. Ze moesten die jongen een bos bloemen en een waardebon sturen, ondankbare honden.

Consumenten zouden eens meer gebruik moeten maken van hun macht, namelijk massaal dit spel links laten liggen.
  maandag 17 juni 2013 @ 16:20:10 #20
386224 KLTZK
De Wijze
pi_127906846
Er zijn dus nog serieus mensen die dat spelen?!
Dat is pas nieuws.
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
  maandag 17 juni 2013 @ 17:03:21 #21
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_127908798
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:20 schreef KLTZK het volgende:
Er zijn dus nog serieus mensen die dat spelen?!
Dat is pas nieuws.
ach het kan nog gekker IMVU

http://nl.imvu.com/landin(...)%20imvu&imvu_target=
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')