Heb je hem weer met zijn 'volgens mij'. En volgens mij niet, en nu? Voordat je iets roept zoek het even op, onderbouw het en zet er bronnen bij.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:23 schreef Theoden het volgende:
[..]
relevant deel is volgens mij wel in handen van Erdogan
Ik geloof verder ook niet dat de AKP 30 jaar zal blijven, een leider als Erdogan kom je niet zo snel tegen, ik geloof niet dat bijvoorbeeld Gul het even goed zal doen.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:25 schreef MouzurX het volgende:
Maar hoe zien de erdogan gezinde fokkers dan eigenlijk de toekomst? Je kan toch niet nog 30 jaar met 1 partij aan de macht?
Waarom niet? Als het land er beter op wordt en er vrijheid is voor iedereen zie ik geen probleem.
[quote]Misschien snap ik het allemaal gewoon niet zo omdat in nederland geen een partij met mijn wensen/gedachten overeenkomt(laat staan een coalitie) dus een situatie waar er een regering is die ook echt in mijn ogen iets goeds doet is nog niet voorgekomen.
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee dat lijkt me niet, om zoiets voor elkaar te krijgen heb je langer dan 10 jaar nodig lijkt me
bronquote:One in five generals of what is the second-strongest NATO army is now behind bars. Three of them were sentenced to life in prison in September, while prosecutors asked for life sentences against another 113 officers in April.
Crushed, demoralized, stripped of their prestige and their privileges, the generals have not so far reacted. But the backbone of the Turkish military remains fundamentally secular and Ataturkian. Many of them voted AKP in the last elections, not because of religious faith but because, as one high-ranking officer explained, Erdogan ''put the economy back on track, tripled per capita income, made Turkey the 17th world economy, a regional power''.
But the army's secular soul remains. ''If he tries to institute an Islamic republic, we will stop him'', the officer promised.
This is exactly what the demonstrators are denouncing: the risk of a slide towards an authoritarian Islamic regime. The army has kept silent, for now. But not all the protesters are unhappy about this.
Ergenekon.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Een tijdje terug waren er toch heel wat kopstukken uit het leger veroordeelt voor het beramen van een coup als ik het correct heb
Leider van het leger is een poppetje van AKP. Oude legerleiders zijn grotendeels opgepakt en zitten nog steeds vast.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Een tijdje terug waren er toch heel wat kopstukken uit het leger veroordeelt voor het beramen van een coup als ik het correct heb
"Erdogan zal eindigen zoals Menderes"quote:Kırca, açıklamasında "Tayyip Erdoğan'ın finali Adnan Menderes'in finali gibi olacaktır.Savaş bizim ve kazandık." dedi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op het moment dat erdogan stopt zullen we terugkeren naar de dramatische coalitie periodes van turkije, immers een sterke leider als erdogan die het grote midden van turkije onder een paraplu kan brengen kom je niet vaak tegen in de geschiedenis van turkije, als hij weg is zal ook de akp volledig uitelkaar vallen, althans dat verwacht ikquote:Op zondag 16 juni 2013 14:25 schreef MouzurX het volgende:
Maar hoe zien de erdogan gezinde fokkers dan eigenlijk de toekomst? Je kan toch niet nog 30 jaar met 1 partij aan de macht?
Misschien snap ik het allemaal gewoon niet zo omdat in nederland geen een partij met mijn wensen/gedachten overeenkomt(laat staan een coalitie) dus een situatie waar er een regering is die ook echt in mijn ogen iets goeds doet is nog niet voorgekomen.
En dan is turkije weer normaal? Net als nederland?quote:Op zondag 16 juni 2013 14:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
op het moment dat erdogan stopt zullen we terugkeren naar de dramatische coalitie periodes van turkije, immers een sterke leider als erdogan die het grote midden van turkije onder een paraplu kan brengen kom je niet vaak tegen in de geschiedenis van turkije, als hij weg is zal ook de akp volledig uitelkaar vallen, althans dat verwacht ik
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:46 schreef Triggershot het volgende:
Wat een kkvulmaarin is het ook.
[ afbeelding ]
[..]
"Erdogan zal eindigen zoals Menderes"alles zeggend dit, walgelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
wat bedoel je nirmaal?quote:Op zondag 16 juni 2013 14:50 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En dan is turkije weer normaal? Net als nederland?
Turkije zal nooit als Nederland worden maar t valt te proberen er iets beters van te maken.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:50 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En dan is turkije weer normaal? Net als nederland?
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:46 schreef Triggershot het volgende:
Wat een kkvulmaarin is het ook.
[ afbeelding ]
[..]
"Erdogan zal eindigen zoals Menderes"Gister zei hij tijdens canli yayin 'yarin Erdogan in maskesini takacagim .. .. cikartip uzerine basacagim'. Ona benzer laflar, tam hatirlamiyorum. Wat een ontzettende lul.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb je fout.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:00 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Gister zei hij tijdens canli yayin 'yarin Erdogan in maskesini takacagim .. .. cikartip uzerine basacagim'. Ona benzer laflar, tam hatirlamiyorum. Wat een ontzettende lul.
Op welke zender heb jij dat gehoord? Hij heeft er 100% gehad over maske af doen en erop staan.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:03 schreef Mercan het volgende:
[..]
Dat heb je fout.
Wat hij zei was: Ik ga morgen met mijn tentje naar Taksim. Ik ga verkleed als Erdogan.
Ik ga ff kijken of ik het terug kan vinden.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:06 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Op welke zender heb jij dat gehoord? Hij heeft er 100% gehad over maske af doen en erop staan.
deze gast strijd ook momenteel, tegen een dictatuur, voor de vrijheid van meningsuiting en komt op voor de democratie, daarnaast zegt hij dat erdogan zal eindigen als de premier van turkije die is opgehangen door het leger/chp in de jaren 60, menderes werd toen ook verweten dat hij een dictator zou zijn, aan de ene kant zeggen dat het leger moet ingrijpen en erdogan moet ophangen en aan de andere kant zogenaamd opkomen voor de democratie, daar gaan deze demonstraties niet over...quote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 15:03 schreef Mercan het volgende:
[..]
Dat heb je fout.
Wat hij zei was: Ik ga morgen met mijn tentje naar Taksim. Ik ga verkleed als Erdogan.
dank voor je uitleg,dingen als kemalisme en de waarde van Ataturk zijn niet altijd eenvoudig te plaatsen voor een buitenstaanderquote:Op zondag 16 juni 2013 15:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze gast strijd ook momenteel, tegen een dictatuur, voor de vrijheid van meningsuiting en komt op voor de democratie, daarnaast zegt hij dat erdogan zal eindigen als de premier van turkije die is opgehangen door het leger/chp in de jaren 60, menderes werd toen ook verweten dat hij een dictator zou zijn, aan de ene kant zeggen dat het leger moet ingrijpen en erdogan moet ophangen en aan de andere kant zogenaamd opkomen voor de democratie, daar gaan deze demonstraties niet over...
het gaat om dat er velen in turkije niet willen dat het land wordt geregeerd door een door het volk gekozen man, maar door een aan de staatsideologie gelieerde man, daar gaat deze hele discussie over, de naam ataturk is zojuist ook langs gekomen, maar erdogon is volgens velen niet ataturkcu genoeg en dat wringt, zoals een user zojuist zei, turkije = ataturk tot een zeker hoogte is dat ook (helaas) zo en erdogan wordt gezien als iemand die hun waardes ondermijnt, wat die waardes ook mogen zijn en dat doet pijn en wat we de laatste weken zien is een uitbarsting daarvan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |