Het heeft geen zin Dvm. Ze willen het niet begrijpen.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:07 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Vraag dat is aan de gemiddelde turk. Turkije = Atatürk.
welk fundament heeft hij veranderd de laatste decennium?quote:Op zondag 16 juni 2013 14:05 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, het gaat er om dat Erdogan het seculiere fundament van de Turkse staat beetje bij beetje probeert te verzwakken en dat pikt een groot deel van de Turkse samenleving niet. Atatürk zou zich omdraaien in zijn graf als hij het werk van Erdogan kon aanschouwen.
dit is letterlijk GODSLASTERING, voor sommige turken, ik denk dat heel veel niet-turken dat niet beseffenquote:Op zondag 16 juni 2013 14:06 schreef Hierro het volgende:
[..]
Wat Ataturk vindt, is niet zo relevant. Hij is al 70 jaar dood.
Dat weet ik. Ik ben daarom ook van mening dat Turkije niet verder komt op het gebied van vrijheid/democratie als men krampachtig blijft vasthouden aan de dogmatische ideologie van Ataturk. Bij kemalisten houdt vrijheid op zodra ik iets negatiefs zeg over Ataturk.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:07 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
niet lang meerquote:Op zondag 16 juni 2013 14:07 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijke mentaliteit, een collectieve verdwazing. Dat is net zoiets als Nederland gelijkstellen aan Thorbecke. Alsjeblieft, zeg.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:07 schreef Dvm86 het volgende:
Suggereer je nu dat Turkije haar seculiere beginselen moet opofferen voor een strenger Islamistisch regime?quote:Op zondag 16 juni 2013 14:10 schreef Hierro het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik ben daarom ook van mening dat Turkije niet verder komt op het gebied van vrijheid/democratie als men krampachtig blijft vasthouden aan de dogmatische ideologie van Ataturk
FEITquote:Op zondag 16 juni 2013 14:10 schreef Hierro het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik ben daarom ook van mening dat Turkije niet verder komt op het gebied van vrijheid/democratie als men krampachtig blijft vasthouden aan de dogmatische ideologie van Ataturk. Bij kemalisten houdt vrijheid op zodra ik iets negatiefs zeg over Ataturk.
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:05 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Atatürk zou zich omdraaien in zijn graf als hij het werk van Erdogan kon aanschouwen.
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:07 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Kut, je hebt me door.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:12 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat Turkije haar seculiere beginselen moet opofferen voor een strenger Islamistisch regime?
dit is wel een typische kemalistische reactie, nee dat wil (nagenoeg) niemand, ook in turkije niet, maar dat secularisme is niet gegarandeerd, door wat ataturk ooit heeft gedaan of gezegd nee secularisme is een garantie als het volk erachter blijft staanquote:Op zondag 16 juni 2013 14:12 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat Turkije haar seculiere beginselen moet opofferen voor een strenger Islamistisch regime?
Het zou al schelen als die idiote persoonsverheerlijking een keertje ophoudt. Dat zal lastig worden, het is blijkbaar een goede Ottomaanse traditie. Je ziet het aan deze nieuwe aap op de troon, Erdogan, die bewandelt dezelfde weg. Wil ook als Grote Aap in de hemel eindigen, en dat men hem eeuwig bananen toewerpt.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:12 schreef Dvm86 het volgende:
Wie weet is er voor Erdogan op termijn nog wel een plekje bij jou thuis danquote:Op zondag 16 juni 2013 14:13 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Kut, je hebt me door.
is dat relevant? het gaat erom, dat veel kemalisten, selectief zijn in hun ataturk "beleving" en dat deze leus heel licht wordt genomenquote:
hoewel in turkije alles mogelijk lijkt, maar dat het leger als geheel, openlijk tegen deze regering gaat staat is uitgesloten, lijkt mequote:Op zondag 16 juni 2013 14:14 schreef Dvm86 het volgende:
Opnieuw de vraag aan de Turken onder ons, is Ergenekon volledig opgerold of is het mogelijk dat legereenheden zich op termijn zullen aansluiten bij de demonstranten?
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het zou al schelen als die idiote persoonsverheerlijking een keertje ophoudt. Dat zal lastig worden, het is blijkbaar een goede Ottomaanse traditie. Je ziet het aan deze nieuwe aap op de troon, Erdogan, die bewandelt dezelfde weg. Wil ook als Grote Aap in de hemel eindigen, en dat men hem eeuwig bananen toewerpt.
Dus de legertop bestaat nu (vrijwel) volledig uit Erdogan-gezinden?quote:Op zondag 16 juni 2013 14:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoewel in turkije alles mogelijk lijkt, maar dat het leger als geheel, openlijk tegen deze regering gaat staat is uitgesloten, lijkt me
Ja, helaas wel.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:19 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dus de legertop bestaat nu (vrijwel) volledig uit Erdogan-gezinden?
nee dat lijkt me niet, om zoiets voor elkaar te krijgen heb je langer dan 10 jaar nodig lijkt mequote:Op zondag 16 juni 2013 14:19 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dus de legertop bestaat nu (vrijwel) volledig uit Erdogan-gezinden?
waaruit blijkt dat?quote:
relevant deel is volgens mij wel in handen van Erdoganquote:Op zondag 16 juni 2013 14:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee dat lijkt me niet, om zoiets voor elkaar te krijgen heb je langer dan 10 jaar nodig lijkt me
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |