Wie is er beter op dit moment?quote:Op zondag 16 juni 2013 15:59 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nounou, beetje overdreven denk of niet?
Wel grappig dat obama al het beleid wat je van bush afkeurt 2 x zo hard gebruikt.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:01 schreef whosvegas het volgende:
Obama vind ik een van de betere presidenten van de afgelopen tientallen jaren. Zeker vergelijken met Bush
Ik geloof ook niet dat de bevolking zit te wachten op toetreding tot de EU.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:00 schreef whosvegas het volgende:
Europa moet hier in een stand punt, in nemen.
Zolang vreedzame demostraties (volgens mij was het zo, dat die mensen (ook vrouwen en kinderen), alleen dat plein bezet hielden), op zo'n geweldadige manier beeindigt worden, kan van toetreding geen sprake zijn.
Is het niet zo, dat er tijd nodig is om dat beleid om te buigen, om Amerika een hele ander koers te laten in gaan?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:03 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Wel grappig dat obama al het beleid wat je vam bush afkeurt 2 x zo hard gebruikt.
Je lijkt die pro-Erdogan types wel... Standaard vraag geworden dit.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij doet zn best.
Wie is er op dit moment beter?
Ga ajb heen. Alsof het Turkse volk dat wil en de EU ook nog iets voorsteltquote:Op zondag 16 juni 2013 16:07 schreef donald_dick het volgende:
Mooi man, Turkije moet snel bij de EU komen
burgers afluisteren, burgers zomaar foileren, illegale oorlogen, enemy combatants zonder rechten etc etc etc grote paniek to Bush er op kleine schaal mee begon maar onder obama is het "normaal" beleid geworden.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:04 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Is het niet zo, dat er tijd nodig is om dat beleid om te buigen, om Amerika een hele ander koers te laten in gaan?
Ik weet redelijk wat over Ataturk en als één van de besten of de beste leider van dit moment een "klein beetje" in de buurt komt is dat een belediging voor Ataturk?quote:
Ik krijg de indruk dat er een soort paradox ontstaan is onder de demonstranten. Aan de ene kant bewonderen velen zijn leiderschap en de economische vooruitgang die het land onder zijn bewind boekt, terwijl men hem tegelijkertijd vreest voor zijn wens om een islamitische theocratie in te voeren.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
voor en tegenstanders van erdogan is lastig te pijlen lijkt me, laatste verkiezingen had de akp van erdogan tegen de 50% en ben een paar dagen terug een peiling gezien van een internationaal bedrijf, dat liet zien dat de akp in populariteit is gestegen, maarja wat dat dan weer zegt? wat ik wel zie en hoor is dat er binnen de akp er verdeeldheid is, (althans bij mij komt het zo over, kan ook poltieke theater zijn) over dit hele gebeuren, want aan de ene kant zie ik erdogan nog steeds de sterke onbuigzame leider uithangen, aan de andere kant zie ik zijn woordvoerders, ministers, de president veel gematigder praten en de woorden van erdogan nuanceren
Ja. Obama vergelijken met Ataturk is een belediging jaquote:Op zondag 16 juni 2013 16:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet bijna alles over Ataturk en als één van de besten of de beste leider van dit moment een "klein beetje" in de buurt komt is dat een belediging voor Ataturk?
Houd jij je gewoon bezig met Rutte oid, ik dacht je kent de Turkse geschiedenis enzo wel, blijkt dat hij niet eens te weten wie Ataturk is.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet redelijk wat over Ataturk en als één van de besten of de beste leider van dit moment een "klein beetje" in de buurt komt is dat een belediging voor Ataturk?
Volgens mij moet hij ook weer niet tot Godheid worden verheven.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja. Obama vergelijken met Ataturk is een belediging ja
Een democratie betekent niet: de meerderheid bepaalt alles.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:10 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat er een soort paradox ontstaan is onder de demonstranten. Aan de ene kant bewonderen velen zijn leiderschap en de economische vooruitgang die het land onder zijn bewind boekt, terwijl men hem tegelijkertijd vreest voor zijn wens om een islamitische theocratie in te voeren.
Persoonlijk vind ik het moeilijk om de situatie te beoordelen. Als de meerderheid van Turkije de ideologie van Erdogan steunt, dan heeft de oppositie dat maar gewoon te respecteren. De demonstraties lijken echter aan te tonen dat de steun voor de plannen van Erdogan niet bepaald groot is.
Je zegt dat Obama een van de besten zo niet de beste is die een volk bijelkaar kan houden, waarna ik vervolgens antwoord dat dit een beetje overdreven is. Onder Obama is de kloof tussen de rode en de blauwe alleen maar groter geworden, Obama's approval rating blijft maar zakken, de recente schandalen in de VS die de kloof tussen regering en burger alleen maar groter hebben gemaakt (Go Fast, Benghazi, IRS, NRA etc etc).quote:Op zondag 16 juni 2013 16:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet bijna alles over Ataturk en als één van de besten of de beste leider van dit moment een "klein beetje" in de buurt komt is dat een belediging voor Ataturk?
Rutte is meer iets voor jou, ik woon in Turkije.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Houd jij je gewoon bezig met Rutte oid, ik dacht je kent de Turkse geschiedenis enzo wel, blijkt dat hij niet eens te weten wie Ataturk is.
Ik vergelijk Atatürk niet met Obama, dus ik begrijp niet waarom je dat aan mij richt. Persoonlijk ben ik voorstander van democratie in haar puurste vorm. Wij hebben een schijn-democratie in Nederland.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:13 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een democratie betekent niet: de meerderheid bepaalt alles.
En obama met ataturk vergelijken, zelfs ik als niet-turk gaat daar een beetje van huilen.
Tweede zin was niet aan jouw quote gekoppeld. Excuses voor de verwarring.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:15 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik vergelijk Atatürk niet met Obama, dus ik begrijp niet waarom je dat aan mij richt. Persoonlijk ben ik voorstander van democratie in haar puurste vorm. Wij hebben een schijn-democratie in Nederland.
Dat weet ik, heb je hier al vijfhonderddrientachtig keer verteld, maar het blijkt dat je weinig kaas hebt gegeten van Turkije's geschiedenis.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rutte is meer iets voor jou, ik woon in Turkije.
Wat heeft Obama in hemelsnaam in zijn land veranderd? Niets. Wat iemand hier al zei, hij heeft het beleid van Bush voortgezet. Yes, he can.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Volgens mij moet hij ook weer niet tot Godheid worden verheven.
Waar zie jij geweld?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:18 schreef YazooW het volgende:
Terwijl wij het ondertussen over Obama hebben lijkt het geweld in Istanbul steeds verder te escaleren. Volgens mij is het tot op heden nog niet voorgekomen dat er zo vroeg op de dag zo hard werd gevochten. Nu Taksim en Gezi zijn leeggeruimd is het probleem alleen maar verplaatst naar de smalle straten van Istanbul, wat het voor de politie ook alleen maar moeilijker maakt.
Stream hier: http://www.dha.com.tr/dhayayin/
Omdat ik m niet met Jezus of Mohammed vergelijk oid?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat weet ik, heb je hier al vijfhonderddrientachtig keer verteld, maar het blijkt dat je weinig kaas hebt gegeten van Turkije's geschiedenis.
Die DHA stream schakelt steeds tussen verschillende camera's. Nu lijkt het rustig maar net ging het er behoorlijk hard aan toe.quote:
Het maakt het ook makkelijker om harder op te treden in smalle/kleine straten. Het is onmogelijk om overal een kamera te hebben. Alles werd opgenomen op Taksim en in Gezi Park, maar nu veranderd dat wel heel erg natuurlijk.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:18 schreef YazooW het volgende:
Terwijl wij het ondertussen over Obama hebben lijkt het geweld in Istanbul steeds verder te escaleren. Volgens mij is het tot op heden nog niet voorgekomen dat er zo vroeg op de dag zo hard werd gevochten. Nu Taksim en Gezi zijn leeggeruimd is het probleem alleen maar verplaatst naar de smalle straten van Istanbul, wat het voor de politie ook alleen maar moeilijker maakt.
Stream hier: http://www.dha.com.tr/dhayayin/
Wauw... Wat een walgelijkheid. Ik weet niet eens wat te zeggen. Terwijl het land in vuur en vlam staat houdt hij een heuse meeting.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:23 schreef YazooW het volgende:
DHA2 toont de pro Erodgan rally: http://www.dha.com.tr/dhayayin-2/
staat wat te gebeuren , troopenverplaatsing hugequote:Op zondag 16 juni 2013 16:22 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die DHA stream schakelt steeds tussen verschillende camera's. Nu lijkt het rustig maar net ging het er behoorlijk hard aan toe.
Doet mij meer denken aan zoietsquote:Op zondag 16 juni 2013 16:26 schreef Theoden het volgende:
Ik vraag me of er andere democratische landen zijn waar ze rally's houden waarbij er een mega grote portret van desbetreffende leider aanwezig is.
Zie je het al voor je? VDD bijeenkomst met een portret van Rutte
Of PVV en Wilders
Ataturk? Alleen die is al dood.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:26 schreef Theoden het volgende:
Ik vraag me of er andere democratische landen zijn waar ze rally's houden waarbij er mega grote portretten van de desbetreffende leider aanwezig zijn.
Dit is echt een heel serieuse vraag. Ik ken het alleen maar van dictaturen namelijk.
Zie je het al voor je? VDD bijeenkomst met een portret van Rutte
Of PVV en Wilders
Wat een contrast met het andere beeld op DHAquote:Op zondag 16 juni 2013 16:28 schreef Theoden het volgende:
Hahahahaha Besiktas spandoek op AKP meeting. Ik hoorde net al dat dit ging gebeuren op Twitter en ik dacht van ja sure .... zover zullen ze toch niet gaan, maar ja hoor
En niet bekogeld met traangasgranaten en chemische waterkanonnen maar beschermd door de politie, omdat ze vóór de regering demonstreren in plaats van tegen......quote:Op zondag 16 juni 2013 16:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wauw... Wat een walgelijkheid. Ik weet niet eens wat te zeggen. Terwijl het land in vuur en vlam staat houdt hij een heuse meeting.
Hoe kan zo iemand toch gewaardeerd worden?
Heb mijn mening over deze psycho al flink bijgesteld de afgelopen dagen. Wat een walgelijke man. Dat mensen in Turkije hier achter kunnen staan en er niets wordt gedaan aan deze schending van mensenrechten.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:29 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
En niet bekogeld met traangasgrantaten en chemische waterkanonnen maar beschermd door de politie, omdat ze vóór de regering demonstreren in plaats van tegen......
Ja, maar dat deed het volk. Ik bedoel leiders die dit zelf (laten) opzetten terwijl ze nog in leven zijn en zelfs aan de macht zijn. Het is toch werkelijk een schande ... Zelf verheerlijking ...quote:
Juist en dat bevestigt inderdaad mijn puntquote:Op zondag 16 juni 2013 16:33 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Poetin, Kim Yong Un en Ahmadinejad zijn de leiders van nu waar ik eerder aan denk.
Hoeveel invloed hebben zij?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:33 schreef YazooW het volgende:
17.09: [Istanbul] The syndicats and insitutions as KESK, DISK, TMMMOB, TTB and TDP will make a statement at 18.00.
Ze moeten het momentum nu gaande houden. Als ze nu verzwakken duurt het weer heel lang voordat het terug is.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:33 schreef YazooW het volgende:
17.16: [Istanbul] The crowd of people are walking in masses from Sisli towards Taksim. Photo
17.15: [Istanbul] Police forces are attacking people who have gathered in Ergenekon Street, with excessive usage of tear gas bombs.
17.10: [Istanbul] The police has blocked people around the Besiktas Kartal Statue and people shout Besiktas slogans
17.09: [Istanbul] The syndicats and insitutions as KESK, DISK, TMMMOB, TTB and TDP will make a statement at 18.00.
17.08: [Istanbul] The police targets people while throwing gas bombs in the clashes of Sisli. It has been found out that 3 people are injured from different places.
geluid had ik al uitgezet :dquote:Op zondag 16 juni 2013 16:37 schreef Theoden het volgende:
en al dat geschreeuw tijdens de toespraken en rally's van AKP maakt het ook niet geloofwaardig en geeft mij nog een link met al die dictaturen helaas
Vast weer fotosoepquote:Op zondag 16 juni 2013 16:37 schreef Theoden het volgende:
en al dat geschreeuw tijdens de toespraken en rally's van AKP maakt het ook niet geloofwaardig en geeft mij nog een link met al die dictaturen helaas
Pakje macaroni en een koelkast.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:38 schreef Ambipur het volgende:
Zouden die mensen daar voor iets hebben gekregen of staan ze daar echt uit liefde voor hun "leider".
quote:Op zondag 16 juni 2013 16:38 schreef Ambipur het volgende:
Zouden die mensen daar voor iets hebben gekregen of staan ze daar echt uit liefde voor hun "leider".
Het zou mij niet verbazen, Xaban.quote:
Haha, was het niet Gaddafi die mensen betaalde om pro-government demonstraties bij te wonen?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:38 schreef Ambipur het volgende:
Zitten best wel raakvlakken in he, iedereen houd van mijquote:Op zondag 16 juni 2013 16:40 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Haha, was het niet Gaddafi die mensen betaalde om pro-government demonstraties bij te wonen?
KESK heeft 240 duizend ledenquote:
Iedereen heeft hierop al gereageerd, maar ik moet nog. Dus bij dezen:quote:Op zondag 16 juni 2013 15:39 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat voor de buitenwereld 't samengevat wel ongeveer zo is dat Ataturk een beetje met Obama kan worden vergeleken, hoewel de tijd anders was.
je leest de rest nietquote:Op zondag 16 juni 2013 16:41 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Iedereen heeft hierop al gereageerd, maar ik moet nog. Dus bij dezen:
Jawel hoor, maar dit is gewoon te erg.quote:
Ze krijgen geld. Bij de rally van een paar dagen terug stond er zelfs een vrouw tussen die een verkeerde naam zat te roepen en geen idee had wat ze daar deed.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:38 schreef Ambipur het volgende:
Vay vay doet CHP aan omkoping?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:42 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ze krijgen geld. Bij de rally van een paar dagen terug stond er zelfs een vrouw tussen die een verkeerde naam zat te roepen en geen idee had wat ze daar deed.
Ze kreeg een vraag waarop ze antwoordde "ik wil alleen maar zeggen dat we achter Kilicdaroglu staan". Kilicdaroglu is de leider van CHP .....
proest..quote:Op zondag 16 juni 2013 16:42 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ze krijgen geld. Bij de rally van een paar dagen terug stond er zelfs een vrouw tussen die een verkeerde naam zat te roepen en geen idee had wat ze daar deed.
Ze kreeg een vraag waarop ze antwoordde "ik wil alleen maar zeggen dat we achter Kilicdaroglu staan". Kilicdaroglu is de leider van CHP .....
omdat je de rest niet leestquote:Op zondag 16 juni 2013 16:42 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar dit is gewoon te erg.
Ben benieuwdquote:Op zondag 16 juni 2013 16:41 schreef Theoden het volgende:
[..]
KESK heeft 240 duizend leden
DISK heeft 425 duizend leden
De andere twee weet ik niet ben ik nog even aan het uitzoeken
Washington was ook een mooiequote:Op zondag 16 juni 2013 16:46 schreef Mathemaat het volgende:
Kemal Mustafa was uniek in zijn soort. Hij was een militaire en politieke genie.
Als je hem wil vergelijken met iemand uit het westerse geschiedenis, dan is het Napoleon Bonaparte wel.
quote:
ik noemde m alleen maar als voorbeeld voor degenen die nu leven en die 't een beetje halen, maar laat dat 20% zijn. Daarom zei ik ook 'een beetje'. Niet voor de Turken bedoeld die hier zitten en wel weten wie hij is.quote:Omdat ik m niet met Jezus of Mohammed vergelijk oid?
Ataturk past in 't rijtje groten in de wereldgeschiedenis maar waar ik steeds "een beetje" bij Obama blijf herhalen lijkt dat vergeten en wordt t behandeld alsof ik ze 1:1 tegenoverelkaar zet
TMMMOB heeft ook 430 duizend leden, TBP ongeveer 90 duizend, dus dat is toch aardig wat bijelkaarquote:Op zondag 16 juni 2013 16:41 schreef Theoden het volgende:
[..]
KESK heeft 240 duizend leden
DISK heeft 425 duizend leden
De andere twee weet ik niet ben ik nog even aan het uitzoeken
Is niet veel in een land van 73 miljoen.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:47 schreef Theoden het volgende:
[..]
TMMMOB heeft ook 430 duizend leden, TBP ongeveer 90 duizend, dus dat is toch aardig wat bijelkaar
Meer dan een miljoen mensen die gaan staken in ieder geval
Of George Washington een militaire genie was, weet ik niet zo zeker.quote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 14:46 schreef Triggershot het volgende:
Wat een kkvulmaarin is het ook.
[ afbeelding ]
[..]
"Erdogan zal eindigen zoals Menderes"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 juni 2013 16:23 schreef YazooW het volgende:
DHA2 toont de pro Erodgan rally: http://www.dha.com.tr/dhayayin-2/![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |