abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2013 @ 19:50:12 #51
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_127871486
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:43 schreef larsvh12 het volgende:
Ja. Wat kost bij jullie een reisje new york in de herfstvakantie voor 5? Een week. 2 volwassene en drie kinderen.
Nou dat kun je echt zelf hoor :) Even een vliegreisje opzoeken, hotelletje en wat losse attracties en eten meerekenen. Eitje.
pi_127871882
ik denk dat voor jouw Orlando beter is.
pi_127872034
Roger, waarom?
pi_127872828
De pretparken uiteraard. En toch kun je nog eea mee krijgen van het space center, en een uitstapje naar de Everglades.
Ik kijk even terug naar de tijd dat ik 12 was (heel lang geleden) dan had ik helemaal geen geduld voor New York, is veel kijken, maar eigenlijk niets beleven voor iemand van 12.
Als je ouder bent zou ik je net New York aan raden, aks je tussen deze twee, de keuze had.
Maar als ik echt wat zou aan raden, dan zou ik net de West kust adviseren de "classic Best Of the West" route. LA , San Francisco, Yosemite, Death Valley, Vegas, Zion, Bryce, Antilope Canyon, Grand Canyon, stukje Route 66, LA
pi_127873278
Oke maar we hebben het nu over een stedentrip van een (kleine) week, geen hele rondreis van twee,drie weken. Maar ben je op je twaalfde in NY geweest?
pi_127878360
Houd er rekening mee dat de pretparken gerust al richting de 80 dollar p/p vragen...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_127878710
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:29 schreef larsvh12 het volgende:
Oke maar we hebben het nu over een stedentrip van een (kleine) week, geen hele rondreis van twee,drie weken. Maar ben je op je twaalfde in NY geweest?
Ja ook steden trip, van uit NewYork zou ik niet aanraden dat is tov. Florida erg saai, voor iemand van 12. Je kan in New York wel met een auto langs mooie plaatsen rijden, als de Niagara watervallen en prachtige bossen.
Maar in Florida is mee te zien, zoals gezegd de pretparken in Orlando, Space center, Everglades,

Ik ben zelf pas met mijn 30e naar New York geweest, en op dat moment zeggen de plaatsen wat meer, zoals central park, ground zero, etc etc . En je kan dan verder naar de Niagara watervallen gaan.
Ik denk dat als ik 12 jaar was geweest, en ik moest me dat drie weken aan zien, zou ik dat saai hebben gevonden.
pi_127879270
quote:
En je kan dan verder naar de Niagara watervallen gaan
sidenote: dit doe je niet in 1 dag ;)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_127879788
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:43 schreef larsvh12 het volgende:
Ja. Wat kost bij jullie een reisje new york in de herfstvakantie voor 5? Een week. 2 volwassene en drie kinderen.
In een cheap ass hotel in Chinatown misschien 100$ ppn zonder ontbijt en alles. Dus dat is pp meer dan 700$.
Maal 5 = 3500$.

Plus 5 retour-tickets a 800e ofzo.
= 4000e.

Dus dan zit je al op minstens 6500 euro zonder vreten, rondvaarten, bezoekjes etc.
I feel kinda Locrian today
pi_127891208
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:06 schreef starla het volgende:

[..]

In een cheap ass hotel in Chinatown misschien 100$ ppn zonder ontbijt en alles. Dus dat is pp meer dan 700$.
Maal 5 = 3500$.

Plus 5 retour-tickets a 800e ofzo.
= 4000e.

Dus dan zit je al op minstens 6500 euro zonder vreten, rondvaarten, bezoekjes etc.
TS kan natuurlijk altijd nog een Home Alone 2'tje doen, zijn ouders naar Griekenland, en Kevin euh Lars 'per ongeluk' in het vliegtuig naar NY _O-
En dan natuurlijk wel niet vergeten je vaders tas (mét creditcard) bij je te houden he! :+

:')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_127891372
Hahha slim plan.!
pi_127891608
De laatste keer in Orlando was ik voor 10 nachten hotel 180 euro kwijt. Was geen superdeluxe hotel natuurlijk, maar het had heerlijke grote bedden, was schoon en douche/toilet. Tickets voor de parken (wij hebben 6 parken bezocht en een waterpark) heb ik online geboekt met korting en kostte me toen volgens mij iets van 450 euro pp. Tickets waren iets van 700 pp. Dus voor 2 personen ongeveer 2600 euro. En dit was dus al redelijk goedkoop. 1300x5= 6500. Doe je minder parken en blijf je korter, wordt het wel goedkoper. Maar 5000 euro inclusief eten en drinken voor 5 personen wordt lastig hoor.
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 09:49:30 #63
45833 crew  Fogel
pi_127892989
Ik ben op mijn 12e naar Florida geweest.
De "standaard" route: Aankomst in Miami, hotel op Miami beach, beetje rondkijken en aan jet-lag wennen, strand op, lekker rustigaan.
Dag naar Everglades en daar met zo'n airboat naar onder andere een alligator farm geweest.
Met een bus naar Kennedy Space Center, vanaf daar verder naar Orlando.
Twee of drie dagen Disney, een dag Orlando zelf (Church Street Station staat me iets van bij) en dan weer naar huis vanaf Orlando.
Kan zijn dat ik ergens een dag/detail vergeten ben, maar dit was een reis van totaal 8 of 9 dagen inclusief reizen.

Prima reis voor een 12-jarige (maar ook je zussen) en naar mijn mening heb je hier als kind meer aan dan een reis naar NYC.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_127893300
Ik denk dat voor kinderen Orlando leuker is omdat het daar stikt van de pretparken. NYC is toch wat meer voor volwassenen (veel musea etc).
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_127912956
Maar mijn moeder houd zozo niet van pretparken dus 1 dag naar een pretpark en heel misschien dan nog een waterpark erbij is meer dan genoeg. Dn welk pretpark raden jullie aan voor kinderen van 12,13 en 15. Alledrie achtbanengek! Haha.
  maandag 17 juni 2013 @ 18:53:01 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127913142
Jij gaat zo op je neus kijken als je dit eindelijk aan je ouders voorstelt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_127913147
Mirannie zou je nog even kunnen natrekken welk hotel je zat? Leuk prijsje had je. :)
pi_127914024
Mirannie zou je me vraag willen beantwoorden en iemand die van de pretparken?
pi_127914499
Met twee tienerdochters is het leuk vertoeven in New York, maar dan hoop ik voor jouw ouders dat ze bovenmodaal verdienen of de dagtripjes zo plannen dat ze alle leuke (designer)winkeltjes ontwijken.. Beide steden zijn niet met elkaar te vergelijken. Waar New York uitnodigt om op pad te gaan (te voet, met de metro of de fiets..), daar wil je in Orlando zo snel mogelijk de auto, taxi of shuttle bus in om naar een pretpark of winkelcentrum (mall) te gaan.

De hotelprijzen in Manhattan liggen vele malen hoger dan in Orlando. Met een groot gezin is het in Orlando heel voordelig om een villa of appartement te huren. Wil je in het grote appeltje goedkoop overnachten, dan zul je al snel uitkomen op een hostel of een hotel buiten Manhattan.

Auto rijden in Manhattan zou ik zeker niet aanraden. Het is druk, er zijn veel 1-richtings wegen, de meeste chauffeurs zijn erg brutaal (ik heb in diverse Amerikaanse steden gereden en ik vind het verkeer in Manhattan echt verschrikkelijk), je betaalt je scheel aan parkeergeld (als je al een plekje kunt vinden) en je ziet zo minder van de omgeving dan wanneer je de benenwagen uit de garage haalt. De metro is ook een prima optie. Voor een Euro of 25 heb je een weekkaart en kun je onbeperkt meeliften. Het verkeer in Orlando is, vind ik, erg rustig en beleefd. De bewegwijzering naar de diverse parken is zeer overzichtelijk en ook zonder navigatiesysteem kun je je weg goed vinden (scheelt weer in de kosten). Je moet wel bij elk park parkeergeld betalen (vaak zo'n 10 USD).

Je moet jezelf (en overleg met de rest vh gezin) afvragen wat je liever doet. Genieten van de zon en attractieparken of jezelf het leplazerus lopen in een, naar Nederlandse maatstaven, gigantische stad met veel beton en legio mogelijkheden om jezelf te vermaken (restaurants, clubs, parken, winkels, musea, etc..).

Naast de pretparken is er in Orlando ook nog genoeg vertier voor volwassenen, dus als jouw pa en ma jullie een dag droppen bij 1 van de vele parken kunnen zij wat anders gaan doen. Stel je overigens niet al teveel voor van Disney. Parken als Universal en Busch Gardens (vanuit Orlando goed te bereiken) zijn voor de rollercoasterliefhebber veel interessanter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perenijsje op 17-06-2013 20:00:31 ]
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_127914747
Weten je ouders überhaupt al dat jullie naar de VS gaan?
Ja doei.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:30:24 #71
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_127914845
Mijn advies: kids knallen in universal, pa en ma chillen in Discovery Cove.
pi_127916200
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:53 schreef larsvh12 het volgende:
Mirannie zou je nog even kunnen natrekken welk hotel je zat? Leuk prijsje had je. :)
Travelodge bij de International Drive. Wij waren daar in oktober 2008.

Universal Studios is het leukste park, nou ja, dat vind ik.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:10:20 #73
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_127920172
Goedkoopste vluchten naar New York of Orlando komen echt niet onder de 500 a 700 euro. Maar niet in het begin weekend van de herfstvakantie.

Dus 5 tickets zijn al ongeveer 2500 tot 3500 euro. Hotel zal rond 50 euro per persoon per nacht worden en dus voor 5 dagen wat 3 nachten zijn dus 3750 euro worden.

In Orlando zijn de parken tussen de 80 en 100 euro per persoon dus 500 euro per dag om toegang te krijgen. In New York ben je ook al snel 20 euro per persoon kwijt aan "attracties" zoals musea, empire state, statue of liberty...enz enz.

Wij waren voor Orlando voor 8 dagen ongeveer 2500 euro per persoon kwijt voor vlucht, attracties, auto, hotel en eten.

In New York waren we 1300 euro kwijt voor 5 dagen inclusief hotel, eten, attracties maar geen auto.

Wel moet je duidelijk weten dat je 3 dagen kwijt bent voor reizen. 1 dag heen, 1 dag terug en 1 dag voor de tijdzone.

Als je budget voor 5 personen rond de 4500 euro is dan heb je 900 euro per persoon. Ongeveer de helft kan je uitgeven aan reizen en verblijf dus 450 euro.

Zoek je dus iets van 5 dagen in hotel moet je toch echte wel 200 euro rekenen voor verblijf en hou je dus 250 euro over voor de vlucht. Voor die prijs kom je toch echt niet verder dan Griekenland, Turkije, Eqypte, Spanje en dat soort bestemmingen.

http://www.arke.nl/zonvak(...)ler=TravelPartyPopup

Kijk zelf maar rond.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:25:12 #74
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_127921200
Op Arke is 6 dagen Orlando in herfstvakantie rond de 700 tot 750 euro per persoon...dan heb je nog geen huurauto (geen must) of toegangskaarten (3x) en die gaan ook 1250 dollar totaal kosten voor 3 parken. Dan kom je uit op 4500 tot 5000 dollar en dan heb je alleen vlucht, hotel en toegang.

New York is nog duurder dan Orlando.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_127940223
Wat ik al zei, we gaan echt niet naar 6 parken ofzo. Eentje is zat.. Ik ga maar is vragen wat we met vakantie gaan doe etc..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')