abonnement Unibet Coolblue
pi_130997575
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:54 schreef Dlocks het volgende:

[..]

En de usual suspects namen het maar al te graag -zonder ook maar één kritische vraag te stellen- direct voor waar aan. Zo ook bij het verhaal van Epyc.

Complotgelovers (niet alle) zijn kinderlijk eenvoudig te misleiden en zeer goedgelovig zolang de 'informatie' maar in hun straatje past.

Als mensen met concrete informatie komen die complot XYZ tegenspreken moeten ze met tientallen bronnen komen. En als een willekeurige voorbijganger een dubieus en oncontroleerbaar verhaaltje begint te vertellen wat aansluit bij complottheorie XYZ zijn bronnen ofwel feiten niet nodig en gelooft men het direct.
Dat is andersom toch ook zo :')

"alu-hoedjuuus"
"conspiracytheorie"
schermen vol met :') x 10000
Wie dit leest is een lezer van dit.
  maandag 9 september 2013 @ 20:09:31 #102
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_130997959
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:02 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Dat is andersom toch ook zo :')

"alu-hoedjuuus"
"conspiracytheorie"
schermen vol met :') x 10000
Op de FP misschien...
  maandag 9 september 2013 @ 21:14:22 #103
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131014720
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het waren slechts wat voorbeelden, het idee dat je bijzonder bent gekoppeld met mensen met hetzelfde leefpatroon als jijzelf zorgt er al snel voor dat je het idee hebt dat je gestalkt of bekeken wordt.

Koop een auto en vervolgens zie je hetzelfde model overal terugkomen, dat idee.
Maar zo is het niet.Ik weet van zeker dat er zijn groepen van rare enge mensen die dit soort dingen doen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_131014862
quote:
Ik heb dat geizen ja.
Hier nog een:
http://vocct.blogspot.nl/(...)urveillance-and.html

Er zijn heel veel van deze verhalen,sommige zijn echt gestoord en ik weet niet hoe waar ze zijn maaar sommige zijn imo, echt gebeuren.
Het wereld is 'n gekker plaats dan vele mensen denken.....bepaalde hi-tech surveillance apparatuur is verkrijgbaar en is ook in de handen van criminelen bendes.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_131015037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Maar zo is het niet.Ik weet van zeker dat er zijn groepen van rare enge mensen die dit soort dingen doen.
maar hoe dan?

Ik sta best voor veel open, maar ben wel sceptisch en wil niet van het slechtste scenario uitgaan. Dat houdt dus in dat ik, onder normale omstandigheden níet gauw zal denken dat ik in de gaten gehouden word. Óók niet als ik vaak dezelfde mensen tegenkom, de buren over me hoor praten of er welelijks meerdere pakketjes voor de andere buren bij mij bezorgd worden. Ik noem maar wat.
Nu valt het mij natuurlijk op dat dit gebeurt (we krijgen echt achterlijk veel pakketjes voor de buren), maar ik ga er dan vanuit dat ze gewoon veel bestellen en niet thuis zijn.
In het geval dat je wél van het slechte uitgaat, doen ze dat om te controleren of je wel thuis bent, zitten er chemische stoffen in om me volgzaam te houden, of hebben ze nog niet de kans gehad om afluisterapparatuur te plaatsen en zit dat daar in, t staat ook weleens twee dagen in onze gang...

Maar ik ben ooit overspannen geweest en toen dacht ik dat de man die op mijn werk altijd bij mijn raam stond te bellen sinds kort, me in de gaten hield en als er iemand in de stad te lang naar me keek, dacht ik dat ook. Toen stond ik meer open voor t slechtste scenario...

Dat lag dus aan míj en niet aan die mensen, althans, ik ga er vanuit dat ik niet écht in de gaten gehouden werd omdat ik nooit bewijs hiervan heb gehad...
compact en kleverig.
pi_131015445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Maar zo is het niet.Ik weet van zeker dat er zijn groepen van rare enge mensen die dit soort dingen doen.
O geheid, maar waarom ben jij zo interessant dan?
Feit is dat er veel data wordt verzameld over iedereen en dat het electronisch / automatisch verzamelen een stuk makkelijker, minder zichtbaar en kostenefficiënter is dan een man in een trenchcoat voor jouw voordeur.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik heb dat geizen ja.
Hier nog een:
http://vocct.blogspot.nl/(...)urveillance-and.html

Er zijn heel veel van deze verhalen,sommige zijn echt gestoord en ik weet niet hoe waar ze zijn maaar sommige zijn imo, echt gebeuren.
Het wereld is 'n gekker plaats dan vele mensen denken.....bepaalde hi-tech surveillance apparatuur is verkrijgbaar en is ook in de handen van criminelen bendes.
En er zijn ook heel veel mensen met psychische problemen ;)
Dat jij vindt dat ze echt gebeurt zijn maakt het nog niet zo.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131016136
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar hoe dan?

Want ik zelf ervaring ervan heb.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_131016275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O geheid, maar waarom ben jij zo interessant dan?
Je hoeft niet erg interessante te zijn. Het is ook mogelijk dat iemandje is niet blij met je voor wat-dan-ook en er zijn groepjes die doen dit soort dingen voor 'n beetje geld of zo.
Het is niet perse echte authoriteiten die dit doen maar ze weet wel dat het gebeurt.
Pestkoppen die gebruiken stalken taktieken vinden het gewoon leuk. Beetje 'real-life cat and mouse'spel.
Pesterij is ook verslavend voor sommige.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_131016338
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Want ik zelf ervaring ervan heb.
ja, maar wát voor ervaring?

Ik probeerde dat stukje in die link te lezen, aangezien ik het een interessant fenomeen vind, maar dat is bijna niet te doen omdat er zoveel aannames in staan, en dat is altijd zo.

Hij geeft aan dat een paar gebeurtenissen toeval kunnen zijn, maar zóveel niet, welke gebeurtenissen, hoeveel?
Wat ik verder beschrijf.. Als je al dénkt dat je in de gaten gehouden wordt, wordt alles opeens verdacht, het pakketje van de buren, de buurman die je naam noemt in een gesprek, een buurtbewoner die zijn tuin aan het sproeien is elke keer dat jij naar de winkel gaat, brieven met de naam van de vorige bewoner, tv-gidsen die niet kloppen... Weet ik t.
Dát is ookwaar het mis gaat.
Wat de een als toeval ziet, ziet de ander als meer dan dat, aan wie ligt dat dan, aan degene die denkt dat er meer aan de hand is dan toeval (zoals bij mij toen ik overspannen was) of aan de mensen die die persoon in de gaten houden? Of werd ik wel echt in de gaten gehouden en lag dat niet aan mijn oberspannenheid?
compact en kleverig.
pi_131016451
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:07 schreef ems. het volgende:
Psychoses worden door wel meer dingen veroorzaakt dan een gebrek aan zelfvertrouwen.
Het leren van 2 verschillende dingen, en dat heel veel wat voor verwarring zorgt. No biggy
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_131016826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Je hoeft niet erg interessante te zijn. Het is ook mogelijk dat iemandje is niet blij met je voor wat-dan-ook en er zijn groepjes die doen dit soort dingen voor 'n beetje geld of zo.
Het is niet perse echte authoriteiten die dit doen maar ze weet wel dat het gebeurt.
Pestkoppen die gebruiken stalken taktieken vinden het gewoon leuk. Beetje 'real-life cat and mouse'spel.
Pesterij is ook verslavend voor sommige.
Dus nog meer onzekerheden... iemand heeft de pik op je en besluit jou te pesten en waarom zouden de authoriteiten dit als interessant bestempelen (of überhaupt in de gaten houden)?

Een groepje wat jou lastig gaat vallen voor geld -> iemand bestempeld jou als interessant want anders loont het de moeite niet.

Pestkoppen die het gewoon leuk vinden -> waar leg je dan in godesnaam de grens van wat er onder de geheime dienst valt? Is die ook verantwoordelijk voor de buurkat die in mijn plantenbak schijt of de marokkaantjes die mijn portiek volgooien met rommel?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131017050
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:36 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, maar wát voor ervaring?

Het heeft toch niet zoveel nut om het te uitleggen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_131017333
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:06 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het heeft toch niet zoveel nut om het te uitleggen.
dat is idd wat ik steeds hoor van mensen die dit aangeven.

Ik word in de gaten gehouden/gestalkt door de overheid, maar ik ga niet vertellen hoe of wat, want dat heeft toch geen nut/je gelooft me toch niet.

Vind je het gek dat mensen sceptisch zijn met zo'n instelling? En wat vind je van mijn opmerking dat jeer al voor open moet staan, omdat je het anders eerder zal zien als toeval? Hoe weet ik of ik in de gaten gehouden word, of dat dingen toeval zijn en waarom willen mensen die dit gevoel hebben het niet uitleggen, of zijn ze niet duidelijk?
Ik kan er zo vaak geen wijs uit water nou precies gezegd wordt, ook die blogs zijn vaak onduidelijk.
Een stuk bv dat helemaal niet over organized stalking gaat, maar over een ex die misschien banden heeft met de mensen van 9/11 en Disney en een stel waarvan de vrouw geen interesse heeft in contact met de vrouw over wie het gaat, die haar kinderen met haar man opvoedt in een huis waarnaast pitbulls gefokt worden, waaruit dan weer blijkt dat ze daar zijn gaan wonen met een andere reden dan dat ze t een mooi huis vonden oid.
Dat klinkt toch gewoon wazig?
compact en kleverig.
pi_131017428
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is idd wat ik steeds hoor van mensen die dit aangeven.

Ik word in de gaten gehouden/gestalkt door de overheid, maar ik ga niet vertellen hoe of wat, want dat heeft toch geen nut/je gelooft me toch niet.

Vind je het gek dat mensen sceptisch zijn met zo'n instelling? En wat vind je van mijn opmerking dat jeer al voor open moet staan, omdat je het anders eerder zal zien als toeval? Hoe weet ik of ik in de gaten gehouden word, of dat dingen toeval zijn en waarom willen mensen die dit gevoel hebben het niet uitleggen, of zijn ze niet duidelijk?
Ik kan er zo vaak geen wijs uit water nou precies gezegd wordt, ook die blogs zijn vaak onduidelijk.
Een stuk bv dat helemaal niet over organized stalking gaat, maar over een ex die misschien banden heeft met de mensen van 9/11 en Disney en een stel waarvan de vrouw geen interesse heeft in contact met de vrouw over wie het gaat, die haar kinderen met haar man opvoedt in een huis waarnaast pitbulls gefokt worden, waaruit dan weer blijkt dat ze daar zijn gaan wonen met een andere reden dan dat ze t een mooi huis vonden oid.
Dat klinkt toch gewoon wazig?
Sommige verhalen zijn inderdaad wazig....misschien is dat wel psychose....en in sommige gevallen komt de psychose door het stalken en intimidatie.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_131017616
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:21 schreef Tingo het volgende:

[..]

Sommige verhalen zijn inderdaad wazig....misschien is dat wel psychose....en in sommige gevallen komt de psychose door het stalken en intimidatie.
ja, dát isdus juist mijn vraag.
Hoe weet ik dat? Hoe weet ik nou of het het een is of het ander en hoe weet ik nou ofdie man die buitenstond te roken me niet tóch in de gaten hield?
Ik bedoel, ik geloof niet dat er een reden is om mij te stalken, ik ben braaf enzo, maar ik heb wel een vervelende ex, in die tijd deed hij veel moeite om het mij moeilijk te maken, misschien had hij die man daar ookwel neergezet?

Hoe weet je of je in de gaten gehouden wordt door een hele groep mensen? Eentje is vrij gemakkelijk, maar een groep? Hoe kom je daarachter? Waar let je op?

Dat weet jij dus kennelijk wel, uit ervaring, maar je wil het niet zeggen.
compact en kleverig.
pi_131020046
Hij heeft geen ervaring. Het is gewoon spannend doen en dingen mysterieuzer maken dan het is.
Conscience do cost.
pi_131020403
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 09:20 schreef b4kl4p het volgende:

Weet iemand of dit waar is of dat het uit de duim is gezogen door een of andere psychoot?
COINTELPRO kende inderdaad ook een peiler in 'psychologische oorlogsvoering' tegen bepaalde personen en politieke groeperingen..

Die werden dan opzichtig achtervolgt en hen werd vaak duidelijk gemaakt dat ze onder observatie stonden.
Ook werden vaker informatie die verkregen was gedeeld om te laten merken hoe veel men van hen wist (zeker bij informatie die op illegale wegen verkregen was, bv door inbraken of illegale taps, was dat handiger omdat die informatie in een rechtszaak niet toegelaten zou worden).

COINTELPRO werd in de jaren zestig in Amerika vooral tegen de burgerrechtenbeweging en Studentenbeweging ingezet (welke ook enkele geweladige takken kende), maar evengoed tegen Latijns amerikaans tereurgroepen en bv ook tegen de Klu-Klux-Klan (tegen de KK was het zelfs uiterst effectief en wist succesvol de KKK terug te duwen in de politieke marge, terwijl de vroege jaren zestig men toch moest vrezen dat met het einde van de seggregatie de KK erg veel politieke macht had kunnen winnen)

Of het in Nederland actief toegepast wordt, betwijfel ik echter eerder.
En ik neem zeer sterk aan dat er geen enkele grond is te beweren dat die persoon ut Alphen a/d Rijn, die die schietpartij in dat winkelcentrum deed, onder zulk een programma viel... dat was gewoon een schizofreen persoon die aan achtervolgingswaan leidde, maar verder niet echt politiek actief of 'opvallend' voor inlichtingendiensten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_131021069
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:00 schreef ems. het volgende:
Hij heeft geen ervaring. Het is gewoon spannend doen en dingen mysterieuzer maken dan het is.
Jij weet niks .
Ik zou liever dat je niet op m'n posts reageren als je kom met je stomme opmerkingen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:41:05 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_131021121
Ik heb wel eens YT-filmpjes gezien van een man met webcam op zijn autodashboard. Letterlijk alles wat er rondom hem op straat en parkeerplaatsen gebeurde, redeneerde hij terug naar group stalking. Tot de vrouw die het vuilnis buitenzette toe. Bizar. Hoe belangrijk denk je dan dat je bent?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_131021210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:39 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jij weet niks .
Ik zou liever dat je niet op m'n posts reageren als je kom met je stomme opmerkingen.
Probeer eens op mijn vorige post te reageren dan, want ik ben toch echt wel benieuwd hoe jij het onderscheid maakt :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131021229
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:41 schreef Copycat het volgende:
Ik heb wel eens YT-filmpjes gezien van een man met webcam op zijn autodashboard. Letterlijk alles wat er rondom hem op straat en parkeerplaatsen gebeurde, redeneerde hij terug naar group stalking. Tot de vrouw die het vuilnis buitenzette toe. Bizar. Hoe belangrijk denk je dan dat je bent?
Daar zit hem de crux denk ik. Men waant zich belangrijk terwijl men dat in de meeste gevallen helemaal niet is .
pi_131021843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zit hem de crux denk ik. Men waant zich belangrijk terwijl men dat in de meeste gevallen helemaal niet is .
Nee hoor, dat was het niet alleen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Je hoeft niet erg interessante te zijn. Het is ook mogelijk dat iemandje is niet blij met je voor wat-dan-ook en er zijn groepjes die doen dit soort dingen voor 'n beetje geld of zo.
Het is niet perse echte authoriteiten die dit doen maar ze weet wel dat het gebeurt.
Pestkoppen die gebruiken stalken taktieken vinden het gewoon leuk. Beetje 'real-life cat and mouse'spel.
Pesterij is ook verslavend voor sommige.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131021857
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:41 schreef Copycat het volgende:
Hoe belangrijk denk je dan dat je bent?
Niet erg belangrijk.
Zoals ik al zei : Je hoef niet 'belangrijk'te zijn om dit te gebeuren.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_131021877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Probeer eens op mijn vorige post te reageren dan, want ik ben toch echt wel benieuwd hoe jij het onderscheid maakt :)
In a word: Nee.:)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')