Lezen!!!!!!!!!!!!!! We hadden het over Irkutsk.quote:Op maandag 21 juni 2004 10:14 schreef jeoren het volgende:
He, don't f*ck with Moskou! De meest geniale stad ter wereld.
Deze plaatjes geven een sfeerimpressie. (De 2 onderste foto's zijn gemaakt in 1980..)quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:48 schreef Andoire het volgende:
[..]
waarom heb je plaatjes van de meest lelijke stations in Moskou genomen?
Dit station bedoel je?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 20:10 schreef Sessy het volgende:
Ik weet de naam even niet meer, het zit ergens op de ring, de station met de glas-in-lood ramen? die zijn vorige zomer nog vernieuwd.
Misschien zijn ze schoongemaakt:quote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:45 schreef Sessy het volgende:
Eh nou ze hebben het volgens mij niet eens vernieuwd... of misschien wel. In elk geval is het nu veel sparkelender, en de geel-wit-groenige kleuren zijn veel feller, dus volgens mij hebben ze er ook nieuw glas in gezet. In elk geval lagen die panelen vorig jaar een tijdje leeg.
ben ik de enige die hem op die van Brest vindt lijken?quote:Op woensdag 14 juli 2004 19:20 schreef jeoren het volgende:
In Novosibirsk hebben ze zo'n ontzettend mooi mintgroen/wit station.
[afbeelding]
Zeker de moeite waard om te bekijken als de Trans Siberië Express
Het uitzicht schijnt geweldig te zijn. Maar ik vroeg het ook omdat 'ie sinds 2001 gesloten is vanwege een brand toen...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:23 schreef StickUpKid het volgende:
De stukken in de trein vielen mee. Het langst was het stuk van Irkutsk naar Chabarovsk, dat was 3 dagen en 2 nachten. Voor de reis zag ik daar wel tegen op, maar het valt reuze mee. Af en toe wat slapen, muziek luisteren, russisch leren, met mede passagiers praten en doerakken (russisch kaarten). En natuurlijk uit het raam kijken, maar dat is wel vaak hetzelfde. Toch kon ik er op een of andere manier niet genoeg van krijgen. Om de reis in 1x te doen, lijkt me erg zwaar. 7 dagen achter elkaar in de trein is pittig, af en toe uitstappen is goed voor de afwisseling.
Het rode plein was afgezet met hekken als het mausoleum geopend was. Dat was dus tot 1 uur (geloof ik) s' middags. Daarna kon je weer gewoon over het hele plein lopen en niet via het goem. Verder ben ik niet naar de televisietoren geweest, zou dat de moeite waard zijn geweest?
Er komen snel meer foto's!
Dat uitzicht zal ook niet verkeerd zijn nee..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:26 schreef StickUpKid het volgende:
Ja, dat heb ik gemist: een uitzichtpunt over moskou. Ik verbleef in het Rossia Hotel (dat enorme betonnenblok aan het rode plein) en ben daar op het dak geweest waarvan je wel een aardig uitzicht had. Verder weet ik niet of de televisietoren ivm de brand nog steeds afgesloten is.
Dit is dat gedenkteken aan de Angara:quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:30 schreef jeoren het volgende:
[..]
Dat uitzicht zal ook niet verkeerd zijn nee..
En hoe stond het ervoor met het gedenkteken van de Trans Siberië Express aan de rivier in Irkutsk? Zijn ze daar nog steeds aan bezig?
Denkend aan de kabelbaan in Praag zeg ik; dit is een halte waar men in en uit het kabelbaanwagentje kan stappen..quote:Op woensdag 1 september 2004 14:55 schreef Sessy het volgende:
Stickupkid, is het de bedoeling dat het busje daar op de trap staat?
Meestal steden die in het verleden alleen aangeduid werden door een postcode van de dichts bijzijnde grote stad. Stad +21,stad+40, stad+70.quote:Op donderdag 16 september 2004 10:41 schreef Sessy het volgende:
Gesloten wetenschapssteden waar een 100%ige controle van papieren plaatsvindt aan de grens van de stad.
Ik ben in de zomer van 2003 per vliegtuig naar Moskou gevlogen en na een hotelovernachting met de Transsiberië Express naar Vladivostok gereist en weer terug. Maar dan met tussenstops in Kabarovsk, Irkutsk, Jekaterinaburg en Moskou. Vervolgens via Murmansk naar St. Petersburg en vandaar met de trein naar Helsinki.quote:Op zondag 17 september 2006 23:52 schreef WRDA6 het volgende:
Ben je op reis geweest Jeoren? Ik ga 16 oktober wel delen van de TME doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |