abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20144221
quote:
Op maandag 21 juni 2004 10:14 schreef jeoren het volgende:
He, don't f*ck with Moskou! De meest geniale stad ter wereld.
Lezen!!!!!!!!!!!!!! We hadden het over Irkutsk.

Moskou een dorp noemen................
dan is Amsterdam niet meer dan een steegje
Black out the windows, it's party time!
pi_20159314
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 19:48 schreef Andoire het volgende:

[..]

waarom heb je plaatjes van de meest lelijke stations in Moskou genomen?
Deze plaatjes geven een sfeerimpressie. (De 2 onderste foto's zijn gemaakt in 1980..)

pi_20188389
Nou zo ziet de metro er tegenwoordig echt niet uit hoor. Ten eerste is er ALTIJD een zee van mensen, tenzij je na de slutingstijd van de perifere stations (na middernacht) gaat fotograferen. Maar zo lang moet je niet in de stad blijven, want dat is gewoon gevaarlijk, je hoort van echt iedereen dat ze er wel een keer inelkaar geslagen en beroofd zijn na die tijd.

En anders is er een zee van mensen, het is super gerestaureerd tegenwoordig, en met de nieuwe wet worden de zwervers ook naar zwerverstehuizen in de buitenwijken van Moskou en omgeving vervoerd. (waar ze tegen tuberculose en vlooien behandeld worden en ze tenminste niet doodvriezen)

Ik weet de naam even niet meer, het zit ergens op de ring, de station met de glas-in-lood ramen? die zijn vorige zomer nog vernieuwd.
pi_20279081
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 20:10 schreef Sessy het volgende:

Ik weet de naam even niet meer, het zit ergens op de ring, de station met de glas-in-lood ramen? die zijn vorige zomer nog vernieuwd.
Dit station bedoel je?

Wat hebben ze er precies vernieuwd dan? Elektronische borden met vertrektijden of iets in de richting?
  woensdag 30 juni 2004 @ 20:21:35 #205
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_20317267
Wow, hoe heet dit station? Hier moet ik zeker langs!
Ik kick meer shit dan een blinde op het voetpad!
pi_20341120
Het heet Novoslobodskaya..
pi_20370349
Eh nou ze hebben het volgens mij niet eens vernieuwd... of misschien wel. In elk geval is het nu veel sparkelender, en de geel-wit-groenige kleuren zijn veel feller, dus volgens mij hebben ze er ook nieuw glas in gezet. In elk geval lagen die panelen vorig jaar een tijdje leeg.
pi_20391662
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:45 schreef Sessy het volgende:
Eh nou ze hebben het volgens mij niet eens vernieuwd... of misschien wel. In elk geval is het nu veel sparkelender, en de geel-wit-groenige kleuren zijn veel feller, dus volgens mij hebben ze er ook nieuw glas in gezet. In elk geval lagen die panelen vorig jaar een tijdje leeg.
Misschien zijn ze schoongemaakt:

Meer foto's op
http://www.metrowalks.ru/moscow/station-5-9
pi_20393571
http://www.metrowalks.ru/moscow/station-1-16

Vorobievi gori is trouwens weer geopend. Op een brug. Nou heb je in Wenen ook een metrostation op een brug, maar daar is het een vies tunneltje. Dit is echt sparkelend glas dus.

En deze openden ze vorige zomer
http://www.metrowalks.ru/moscow/station-3-13

Deze is het dichtst bij oma's huis nu. Hij is schitterend. Superschoon, en er is gewoon nooit iemand, behalve als er festiviteiten zijn natuurlijk, want alle festiviteiten zijn altijd bij de Park Pobedi (overwinningspark)

Annino en Bulvar-Dmitria-Donskovo herken ik eerlijk gezegd niet - lijn 9 - zijn die nieuw?

En de aanslag was toen tussen deze twee:
http://www.metrowalks.ru/moscow/station-2-12
http://www.metrowalks.ru/moscow/station-2-13
  dinsdag 6 juli 2004 @ 12:17:55 #210
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_20436959
even een vraagje over tips geven in Rusland:
Waar en hoeveel?
bijv. hotels, restaurants etc
  vrijdag 9 juli 2004 @ 22:39:53 #211
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_20521041
Ik ga morgen vroeg naar Schiphol. Hoop veel moois te zien

Ik wil iedereen nog ff bedanken voor de adviezen!

Enne ultra_ivo, ik zie je in Novosibirsk
pi_20624879
In Novosibirsk hebben ze zo'n ontzettend mooi mintgroen/wit station.

Zeker de moeite waard om te bekijken als de Trans Siberië Express er stopt.
pi_20624952
dat bruine gebouw rechts is een leuk museum
Black out the windows, it's party time!
pi_20625695
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 19:20 schreef jeoren het volgende:
In Novosibirsk hebben ze zo'n ontzettend mooi mintgroen/wit station.

[afbeelding]

Zeker de moeite waard om te bekijken als de Trans Siberië Express
ben ik de enige die hem op die van Brest vindt lijken?
  zondag 18 juli 2004 @ 18:16:33 #215
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_20704498
Ben gisteren op het station van Novosibirsk aangekomen. Idd een erg mooi station. Vandaag nog ff langs geweest om het bij daglicht te bekijken. Vooral de hal is erg mooi. Die busjes op de foto zijn hier zo overweldigend veel aanwezig! Alleen zijn ze vaak nog wat ouder en stinken ze meer!! Ik zal morgen eens kijken in het museum rechts van het station. Thanx voor de tip iig. Ik vond het operagebouw heel erg mooi (van buiten), helaas zijn ze de zomer gesloten (evenals het marinsky en het bolstoi). Hoop morgen toch nog even in het operagebouw te kunnen gluren. Moskou en Peterburg waren enorm indrukwekkend en de reis ook! Twee dagen en nachten viel nog niet mee! Morgennacht weer op de trein naar Irkutsk, weer een lange prachtige reis. Alhoewel het wel vaak hetzelfde landschap is
  FOK!fotograaf maandag 26 juli 2004 @ 06:21:21 #216
73911 ultra_ivo
pi_20860431
Ik was maar heel kort in Novosibirsk. Een dag te lang in Nizhnij gebleven, en 's avonds direkt doorgefietst naar een esperantobijeenkomst zo'n 40km buiten Novosibirsk. Eigenlijk alleen maar gweinkeld in Novosibirsk, er waren nog wat noodzakelijke dingen te kopen. Nu ben ik in Gorno-Altajsk, vooral bij de MVD gezeten vandaag

Ivo
  woensdag 18 augustus 2004 @ 02:19:55 #217
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21363799
Hier dan eindelijk mijn verhaal (uiteraard verkort). Ik zal jullie niet vervelen met 1800 foto's, maar een kleine selectie :

Trip 1: Amsterdam - St. Petersburg

De Kazan Kathedraal

De Neva met de Hermitage

De Peter & Paul vesting

St. Petersburg is een prachtige stad, met ontzettend veel grote panden met brede straten. Helaas was het holland viertel gesloten, maar waarschijnlijk gaat die over een aantal jaar gerenoveerd en al weer open. En dacht je dat de metro in Londen diep was? Dat is een lachertje bij de metro hier!

Trip 2: St. Petersburg - Moskou

De Basili Kathedraal

Het Goem

Graf van de onbekende soldaat

Metro Station "Komsomolskaya-Kolzewaja"

Moskou is een mooie stad, maar erg groot en niet altijd even gezellig. Het mausoleum van Lenin was indrukwekkend en het Kremlin erg mooi (kleiner dat verwacht).

Trip 3: Moskou - Novosibirsk

Uitzicht onderweg

20 minuten op een station: eten en drinken kopen!

Het opera gebouw

Het opera gebouw van binnen

Nikolai Kapel

Straat verkopers

Novosibirsk bestaat ong 100 jaar en dat is wel te zien ook! Overal nieuwe gebouwen en wegen (voor zover je van nieuwe wegen kan spreken in Rusland). Het gebouw naast het station (van de tip) was overigens geen museum, maar goed. Verder was het opera gebouw dus gesloten wegens verbouwing, maar d.m.v. een vriendelijk woordje met de aannemer mochten we een kijkje nemen binnen.

Trip 4: Novosibirsk - Irkutsk

Het Baikal meer

Markt

Kerk van onze verlosser

Muziekgebouw

Het Baikalmeer was een heerlijke rust na zoveel drukte. De weg erheen is al een ervaring opzich. Irkutsk was een mooie stad, veel oude houten Russische huizen en een leuke gezellige sfeer. Op de markt staan dus echt 20 vrouwen met hetzelfde product naast elkaar, erg grappig op te zien.

Binnenkort deel 2 van de compacte samenvatting van mijn trip!
pi_21365386
Leuk!
Hoe lang waren de stukken dat je in de trein zat?
pi_21367123
Mooie foto's!
Is het Rode Plein weer opengesteld voor toeristen? Is het niet meer afgezet met hekken?
En ben je nog naar de Televisietoren geweest? Is die al weer opengesteld?
  woensdag 18 augustus 2004 @ 14:23:48 #220
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21371966
De stukken in de trein vielen mee. Het langst was het stuk van Irkutsk naar Chabarovsk, dat was 3 dagen en 2 nachten. Voor de reis zag ik daar wel tegen op, maar het valt reuze mee. Af en toe wat slapen, muziek luisteren, russisch leren, met mede passagiers praten en doerakken (russisch kaarten). En natuurlijk uit het raam kijken, maar dat is wel vaak hetzelfde. Toch kon ik er op een of andere manier niet genoeg van krijgen. Om de reis in 1x te doen, lijkt me erg zwaar. 7 dagen achter elkaar in de trein is pittig, af en toe uitstappen is goed voor de afwisseling.

Het rode plein was afgezet met hekken als het mausoleum geopend was. Dat was dus tot 1 uur (geloof ik) s' middags. Daarna kon je weer gewoon over het hele plein lopen en niet via het goem. Verder ben ik niet naar de televisietoren geweest, zou dat de moeite waard zijn geweest?

Er komen snel meer foto's!
pi_21378748
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 14:23 schreef StickUpKid het volgende:
De stukken in de trein vielen mee. Het langst was het stuk van Irkutsk naar Chabarovsk, dat was 3 dagen en 2 nachten. Voor de reis zag ik daar wel tegen op, maar het valt reuze mee. Af en toe wat slapen, muziek luisteren, russisch leren, met mede passagiers praten en doerakken (russisch kaarten). En natuurlijk uit het raam kijken, maar dat is wel vaak hetzelfde. Toch kon ik er op een of andere manier niet genoeg van krijgen. Om de reis in 1x te doen, lijkt me erg zwaar. 7 dagen achter elkaar in de trein is pittig, af en toe uitstappen is goed voor de afwisseling.

Het rode plein was afgezet met hekken als het mausoleum geopend was. Dat was dus tot 1 uur (geloof ik) s' middags. Daarna kon je weer gewoon over het hele plein lopen en niet via het goem. Verder ben ik niet naar de televisietoren geweest, zou dat de moeite waard zijn geweest?

Er komen snel meer foto's!
Het uitzicht schijnt geweldig te zijn. Maar ik vroeg het ook omdat 'ie sinds 2001 gesloten is vanwege een brand toen...
  donderdag 19 augustus 2004 @ 12:26:52 #222
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21395524
Ja, dat heb ik gemist: een uitzichtpunt over moskou. Ik verbleef in het Rossia Hotel (dat enorme betonnenblok aan het rode plein) en ben daar op het dak geweest waarvan je wel een aardig uitzicht had. Verder weet ik niet of de televisietoren ivm de brand nog steeds afgesloten is.
pi_21404583
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 12:26 schreef StickUpKid het volgende:
Ja, dat heb ik gemist: een uitzichtpunt over moskou. Ik verbleef in het Rossia Hotel (dat enorme betonnenblok aan het rode plein) en ben daar op het dak geweest waarvan je wel een aardig uitzicht had. Verder weet ik niet of de televisietoren ivm de brand nog steeds afgesloten is.
Dat uitzicht zal ook niet verkeerd zijn nee..
En hoe stond het ervoor met het gedenkteken van de Trans Siberië Express aan de rivier in Irkutsk? Zijn ze daar nog steeds aan bezig?
pi_21408376
Ik ben net terug uit Moskou.

Shit zeg, ze hebben de gehele illegale-software handel op de gorbushka zo goed als opgerold.

En de nieuwe bussysteem met de tourniketten waar je een pasje doorheen moet halen voordat je de bus in mag is ook vet kut, nou staat de bus 10 minuten aan iedere busstop.

Luzjkov heeft wel z'n woord gehouden trouwens, van de politiemensen in burger in de metro! Nouja een mevrouw daar die overigens wel iets politieachtigs in zich had heb ik daar op 1 dag driemaal gezien en iedere keer in een andere jas. Dat bestaat dus normaal gesproken niet.

Tenminste, ik denk dat het dus die politie in burger was. We waren te gast bij een voormalige ex-KGBer, het kan zijn dat ze nieuwgierig waren naar wat voor gasten hij dan wel niet had. Maar ik zit meer aan de eerste versie te denken eerlijk gezegd.

Ahh wat een hoop freaks trouwens weer... Types met visgezichten in volledig leren kleding met stoppelhaar die je doodeng vijf minuten aanstaren zonder ook maar een spier te vertrekken!

Enneh zooooooo'n lekker ding in de metro gezien he Jammer dat ik er op de volgende stop al uit moest. Jammer dat we uit Moskou weg moesten. Maar ik blijf aan hem denken hoor
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2004 @ 20:03:41 #225
73911 ultra_ivo
pi_21471188
Vandaag ben ik maar weer eens teruggekomen in Nederland, morgen moet ik weer werken, dus het moest wel
Veel gezien, vooral gebieden die niet normaal niet door westerse toeristen bezocht worden. Mijn foto's ga ik de komende tijd inscannen, maar dat duurt nog wel wat weken eer de hele serie online is.

Ivo
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:31:22 #226
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21488238
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 18:30 schreef jeoren het volgende:

[..]

Dat uitzicht zal ook niet verkeerd zijn nee..
En hoe stond het ervoor met het gedenkteken van de Trans Siberië Express aan de rivier in Irkutsk? Zijn ze daar nog steeds aan bezig?
Dit is dat gedenkteken aan de Angara:

Niet erg bijzonder dus, en ook niet echt duidelijk dat het om de TSE gaat. Het is Alexander de ... die de TSE mogelijk heeft gemaakt.
  woensdag 1 september 2004 @ 02:04:32 #227
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21676100
We waren gebleven in Irkutsk.

Trip 5: Irkutsk - Chabarovsk

3 dagen in de trein

3 dagen in de trein

3 dagen in de trein

Orthodoxe kerk in Khabarovsk

Oude sovjetters!

Monument ter ere aan de slachtoffers uit het verre oosten die gevallen zijn in de strijd.

Die russen bouwen gewoon een nieuwe kerk!

De 3 km lange brug over de Amur (boven autoverkeer beneden treinverkeer)

Khabarovsk was een mooie stad, maar het viel toch tegen. Erg westers en redelijk klein, met 1 dag kan je alles gezien hebben. De Amur was wel erg indrukwekkend, helaas geen tijd gehad om een tocht te maken, maar een boottocht naar Komsomolsk zou ik graag nog eens doen!

Trip 6: Khabarovsk - Vladivostok

Station met het monument voor het eindpunt van de TSE

Vladivostok view

Vladivostok was het einde! Niet dat het er geweldig was, maar wel het einde van de TSE. De stad stinkt en er is veel smog. De haven ligt midden in de stad en zorgt voor veel vervuiling. De mensen zijn er ook minder vriendelijk dan in de rest van rusland.

Trip 7: Vladivostok - Tokyo

De Japanse zee

Toyama, de plaats waar de boot aankwam

Met de trein naar Tokyo (wat een wereld van verschil met Rusland!)

Stukje Shinkansen

Wel een andere metro dan St. Petersburg of Moskou

Het koninklijk paleis in Tokyo

Fantastische constructies

Akasuka tempel

Ginza

Uitzicht over tokyo

De bootreis was bijzonder. Er waren alleen mar Russische mannen aan boord die in 2e hands auto's handelden. De treinreis en het landschap zijn zo anders dan Rusland. Denk je dat je bent bijgekomen op de boot, snel je weer half Japan door. Ook Tokyo was misschien daarom wel zo indrukwekkend. Tokyo is een echt wereldstad en een mooie ook! Japan is net als Rusland een zeer vriendelijk land en zeker de moeite waard je reis te eindigen.

Trip 8: Tokyo - Amsterdam

De afstand van Tokyo naar Amsterdam door de lucht is bijna even groot als de TSE!!

En we vlogen ook nog over St. Petersburg!!!

Weer lekker in ons kleine landje, waar een treintripje naar Arnhem opeens niks meer is!

Spasieba!
pi_21677912
Wat een mooie foto's.
Was de kabelbaan in Vladivostok alweer in bedrijf..?
  woensdag 1 september 2004 @ 13:37:45 #229
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21682621
Nee, ze waren m nog steeds aan t renoveren. Het beneden station is wel af, maar het bovenstation en het wisselspoor nog niet.

pi_21684340
Stickupkid, is het de bedoeling dat het busje daar op de trap staat?
pi_21684440
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:55 schreef Sessy het volgende:
Stickupkid, is het de bedoeling dat het busje daar op de trap staat?
Denkend aan de kabelbaan in Praag zeg ik; dit is een halte waar men in en uit het kabelbaanwagentje kan stappen..
  woensdag 1 september 2004 @ 18:22:27 #232
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21688722
Dat is idd de wagen die heen en weer rijdt. Boven staat een zelfde en halverweg rijden ze langs elkaar heen. Wat je op de foto ziet is de instaphalte beneden. De wagen is trouwens super luxe:

pi_21958202
Ik las in de Lonely Planet dat het openbaar vervoer in Vladivostok gratis is..
Toen ik er was, moest ik echter gewoon betalen in de tram..
Wat waren jouw ervaringen hiermee, StickUpKid?
pi_21959626
OV is toch alleen gratis in de "wetenschapssteden" ?
  donderdag 16 september 2004 @ 06:19:38 #235
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21986484
In Vladivostok moest ik gewoon betalen voor het OV. Ik moet wel zeggen dat het 'bijna' gratis was (maar je das niet hetzelfde). Vladivostok was de goedkoopste OV stad in Rusland waar ik ben geweest. Overigens weet ik niet welke wetenschapssteden Sessy bedoeld maar in bijv Academiegorok (bij Novosibirsk) moest je ook gewoon betalen.
pi_21988586
Gesloten wetenschapssteden waar een 100%ige controle van papieren plaatsvindt aan de grens van de stad.
pi_21991229
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:41 schreef Sessy het volgende:
Gesloten wetenschapssteden waar een 100%ige controle van papieren plaatsvindt aan de grens van de stad.
Meestal steden die in het verleden alleen aangeduid werden door een postcode van de dichts bijzijnde grote stad. Stad +21,stad+40, stad+70.
pi_22001623
Ja precies die ja.
Kijk bij Moskou heb je bijv. de Sterrenstad (Zviozdni Gorodok) waar al die astronauten in leven (leefden) maar die heeft officieel de status van Moskou, je hebt er ook een Moskouse registratienummer als je er woont en het recht om zo naar Moskou te verhuizen als je wilt en het pensioen komt ook uit Moskous budget en ziekenhuizen en zo ook. Dat soort steden daar zijn er wel meer van en die hebben natuurlijk geen gratis OV want dat zijn in feite gewoon steden in de gemeente Moskou/Novosibirsk/etc
pi_25184210
Ik vond een zeer welkome link:

http://www.waytorussia.net/TransSiberian/

De moeite waard
  FOK!fotograaf donderdag 29 september 2005 @ 21:09:05 #241
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_31039324
Mijn reis verslag van de door mij genoten Trans Mongolie Expres is op onderstaande link te vinden.

link

Onderaan de tekst staan nog foto's e.d.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_31042325
Blijft facineren die TSE! Als ik die foto's zie krijg ik weer zin dat ooit gaan te doen. Als ik nog eens meer geld heb dan nu. Alleen de stations in Moskou vindt ik achterlijk. Een land waar zoveel mensen in armoede leven en dan zoveel geld besteden aan dat soort dingen....
pi_39763581
Om een indruk te geven van wat je onderweg zoal ziet als je de Trans Siberië Express van Moskou naar Peking neemt, onderstaand een serie foto's.

wordt vervolgd!
pi_39830154

De grens van Europa met Azië!

pi_40283607
Nog Nederlanders op reis met de Trans Siberie Express deze zomer?
pi_41907229
Ben je op reis geweest Jeoren? Ik ga 16 oktober wel delen van de TME doen.
pi_41951140
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:52 schreef WRDA6 het volgende:
Ben je op reis geweest Jeoren? Ik ga 16 oktober wel delen van de TME doen.
Ik ben in de zomer van 2003 per vliegtuig naar Moskou gevlogen en na een hotelovernachting met de Transsiberië Express naar Vladivostok gereist en weer terug. Maar dan met tussenstops in Kabarovsk, Irkutsk, Jekaterinaburg en Moskou. Vervolgens via Murmansk naar St. Petersburg en vandaar met de trein naar Helsinki.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:58:19 #248
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_50122560
TVP. Leuk topic.

Al jaren op mn to-do-befor-I-die list.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')