abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2013 @ 18:47:01 #126
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127799367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:42 schreef superworm het volgende:
Nog nieuws van het oostelijk front?
De demonstranten bivakkeren weer in Gezi Park. Erdogan wil dat ze weer vertrekken. Het wachten is op de volgende traangasaanvallen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127799386
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:37 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wacht. Even bijkomen. We zijn het eens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127799638
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is al 100.000x uitgelegd.

Persvrijheid
Twitter
3G
Neerslaan van demonstraties
Rechters vervangen
Eigen wil doordrukken

etc...etc....
Ja en op deze zaken is al 100.000x gereageerd door mij en anderen. :')

Als gebrek aan persvrijheid een schandvlek is op de democratie, zijn alle Turkse premier een schandvlek geweest. Dan is Erdogan er een van de zoveel, dat de eikel daarin snel mag hervormen.

Twitter / 3g bleek dubieus te zijn, gezien het voor een deel wel beschikbaar was en voor een ander deel niet, zegt men dat het ook kon komen vanwege over-capaciteit.

Ja joh, je moest eens in Europa / Amerika proberen om straten te vernielen, winkels te plunderen, kijk wat zij dan met je doen, notabene toen er een paar jaar geleden op museumplein door leerlingen werd geprotesteerd tegen de urennorm werd er geweldadig ingegrepen door de politie.

Rechters vervangen? Ten tijde van ieder partij worden rechters vervangen, zelfs Obama doet het, waarom is het oh fucking noes, wanneer Erdogan het doet :') ?

Eigen wil doordrukken, ga jij maar lekker protesteren tegen bouwplannen van de gemeente in je omgeving of tegen de belastingen die volgend jaar weer worden verhoogd, kijken wiens wil toch wordt doorgedrukt.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 18:56:49 #129
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_127799732
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De demonstranten bivakkeren weer in Gezi Park. Erdogan wil dat ze weer vertrekken. Het wachten is op de volgende traangasaanvallen.
Het wordt tijd dat Erdogan traangas krijgt toegediend zodra hij wakker wordt.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 18:58:04 #130
24533 ACT-F
pi_127799772
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:46 schreef Triggershot het volgende:

Dat is enkel als je de voorkeur hebt voor een gematigde houding, wat meer te maken heeft met wat je het liefst terugziet in een premier / leider.
Dus een radicale houding vind je prima, zolang degene maar voor jouw parochie preekt? Is dat niet erg hypocriet als diezelfde radicale houding tegen je keert door secularisten? Extremisme is nooit goed te praten, dat geldt voor beide partijen.
pi_127799789
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:45 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

De economische vooruitgang van Turkije is de verdienste van de Turken.
Ventje Erdogan heeft er alleen maar politiek van geprofiteerd.
Hou toch op.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 18:59:22 #132
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_127799822
Nee hoor.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_127799846
lol er worden rondjes gedraaid

Erdoğan is slecht dit dat... Wat pas echt betreurenswaardig is, is dat er geen fatsoenlijke alternatieven zijn. Hier is zoiets ondenkbaar.

En serieus jammer van de Mussolini/Stalin/Hitler-discussies.
pi_127799878
Doet me enigszins goed dat ze toch niet opgeven.. :) Ben eigenlijk verbaasd dat die demonstranten het zo lang volhouden.

Toch ben ik ervan overtuigd, het is nutteloos. Erdogan heeft een missie en daar zal hij niet van afwijken.
pi_127799888
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dus een radicale houding vind je prima, zolang degene maar voor jouw parochie preekt? Is dat niet erg hypocriet als diezelfde radicale houding tegen je keert door secularisten? Extremisme is nooit goed te praten, dat geldt voor beide partijen.
Het is niet zwart-wit, tegenover gematigd staat niet perse het tegenovergestelde, extreem / radicaal.
Standvastig, principeel zijn ook eigenschappen die ik graag terug zie in een leider. Tegenover de PKK hoeft geen enkel premier wmb gematigd te zijn, zo zijn er factoren en voorbeelden waarbij een ander benadering de voorkeur geniet, evenmin hoeft men tegenover dreigingen van Islamitisch / seculier kant niet gematigd te zijn, wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2013 19:05:07 ]
pi_127799892
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dit. Fucking hell, alles is opeens zo vanzelfsprekend; het is de verdienste van het Turkse volk!
pi_127799941
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:00 schreef Ambipur het volgende:
Doet me enigszins goed dat ze toch niet opgeven.. :) Ben eigenlijk verbaasd dat die demonstranten het zo lang volhouden.

Toch ben ik ervan overtuigd, het is nutteloos. Erdogan heeft een missie en daar zal hij niet van afwijken.
Een wake-up call is verre van nutteloos. Dat het überhaupt op deze manier kan is mooi om te zien. Verre van optimaal, maar wel hoopgevend.
pi_127799985
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, dit. Fucking hell, alles is opeens zo vanzelfsprekend; het is de verdienste van het Turkse volk!
pi_127799996
Zou er dan ooit een leider kunnen zijn die de Turken als één volk in het gareel kan krijgen, ondanks alle verschillen? Klinkt als een utopie.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een wake-up call is verre van nutteloos. Dat het überhaupt op deze manier kan is mooi om te zien. Verre van optimaal, maar wel hoopgevend.
Oh nee, de actie zelf is perfect! Ik vrees alleen dat Erdogan het toch niet zal zien. Ik begrijp zijn acties ook niet. Ik bedoel: meeten met Hulya Avsar?
pi_127800038
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:03 schreef Ambipur het volgende:
Zou er dan ooit een leider kunnen zijn die de Turken als één volk in het gareel kan krijgen, ondanks alle verschillen? Klinkt als een utopie.

[..]

Oh nee, de actie zelf is perfect! Ik vrees alleen dat Erdogan het toch niet zal zien. Ik begrijp zijn acties ook niet. Ik bedoel: meeten met Hulya Avsar?
Hij probeert iets te bewijzen die eikel, zij is nml Joods.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 19:12:45 #141
24533 ACT-F
pi_127800319
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja en op deze zaken is al 100.000x gereageerd door mij en anderen. :')

Als gebrek aan persvrijheid een schandvlek is op de democratie, zijn alle Turkse premier een schandvlek geweest. Dan is Erdogan er een van de zoveel, dat de eikel daarin snel mag hervormen.
Klassieke reactie.

De één doet iets kwaad. Laat ik een ander kwaad ertegenover zetten. Dan neutraliseert het wel.

Aan alle weldenkenden onder ons: Wat gebeurt er als je twee kwaden tegen elkaar opzet?

A. Het probleem neutraliseert
B. Het probleem wordt erger.

quote:
Twitter / 3g bleek dubieus te zijn, gezien het voor een deel wel beschikbaar was en voor een ander deel niet, zegt men dat het ook kon komen vanwege over-capaciteit.
Niks dubieus. Heb het met eigen ogen kunnen waarnemen. Waar was jij toen? Niet in Istanbul volgens mij, ik wel.
quote:
Ja joh, je moest eens in Europa / Amerika proberen om straten te vernielen, winkels te plunderen, kijk wat zij dan met je doen, notabene toen er een paar jaar geleden op museumplein door leerlingen werd geprotesteerd tegen de urennorm werd er geweldadig ingegrepen door de politie.
Het gros van de protesten in Istanbul is vreedzaam, en daar was ik eveneens zelf bij en zelf meegelopen. Waar was jij toen? De problemen beginnen pas als de politie ingrijpt en dat is precies de agressor van de gewelddadigheden. In Nederland worden vreedzame protesten niet neergeslagen met traangas en dat is wat Erdogan wel doet.

Oorzaak/gevolg liggen in jouw voorbeeld duidelijk anders. In Nederland is ingrijpen van de politie het gevolg van vernielingen. In Turkije is het ingrijpen van de politie de oorzaak van de vernielingen.

quote:
Rechters vervangen? Ten tijde van ieder partij worden rechters vervangen, zelfs Obama doet het, waarom is het oh fucking noes, wanneer Erdogan het doet :') ?
Klassieke reactie. Hunnie doen het ook, dus is het goed.

quote:
Eigen wil doordrukken, ga jij maar lekker protesteren tegen bouwplannen van de gemeente in je omgeving of tegen de belastingen die volgend jaar weer worden verhoogd, kijken wiens wil toch wordt doorgedrukt.
Doe ik. Ik kan op een briefje schrijven dat als de protesten groot genoeg zijn men water bij de wijn doet of afziet van de plannen. Erdogan popt gelijk met traangas. Zie daar het verschil tussen een democratie en een dictatuur.
pi_127800357
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij probeert iets te bewijzen die eikel, zij is nml Joods.
:@ Ik heb de toon niet door.. Saka of?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 19:16:34 #143
24533 ACT-F
pi_127800486
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is niet zwart-wit, tegenover gematigd staat niet perse het tegenovergestelde, extreem / radicaal.
Standvastig, principeel zijn ook eigenschappen die ik graag terug zie in een leider. Tegenover de PKK hoeft geen enkel premier wmb gematigd te zijn, zo zijn er factoren en voorbeelden waarbij een ander benadering de voorkeur geniet, evenmin hoeft men tegenover dreigingen van Islamitisch / seculier kant niet gematigd te zijn, wel?
Standvastig, zelfs als je partijgenoten niet meer steunen? Politieke zelfmoord noem ik dat :') Erdogan voelt niet aan wanneer hij standvastig moet zijn en wanneer gematigd. Het ontbreken van dit gevoel maakt hem ongeschikt als leider.
pi_127800750
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Klassieke reactie.

De één doet iets kwaad. Laat ik een ander kwaad ertegenover zetten. Dan neutraliseert het wel.

Aan alle weldenkenden onder ons: Wat gebeurt er als je twee kwaden tegen elkaar opzet?

A. Het probleem neutraliseert
B. Het probleem wordt erger.

Als je de kern van mijn reactie niet begrijpt, moet je de achterliggende gedachten niet voor je zelf invullen, er naar vragen zou je als weldenkend mens heel wat leed besparen. Het ging er mij namelijk om dat censuur en beperkingen op persvrijheid in Turkije geinstitutionaliseerd zijn. Hierop kan je alleen maar vooruitgang voor hopen en naar streven.

quote:
Niks dubieus. Heb het met eigen ogen kunnen waarnemen. Waar was jij toen? Niet in Istanbul volgens mij, ik wel.
Ik heb weinig inhoudelijks te vermelden over jouw anekdotische 'bewijsvoering', andere mensen, media etc spraken over een elders wel te bereiken Twitter. Voor mij is jouw getuigenis niet meer waard dan die van een ander.
[..]

quote:
Het gros van de protesten in Istanbul is vreedzaam, en daar was ik eveneens zelf bij en zelf meegelopen. Waar was jij toen? De problemen beginnen pas als de politie ingrijpt en dat is precies de agressor van de gewelddadigheden. In Nederland worden vreedzame protesten niet neergeslagen met traangas en dat is wat Erdogan wel doet.

Oorzaak/gevolg liggen in jouw voorbeeld duidelijk anders. In Nederland is ingrijpen van de politie het gevolg van vernielingen. In Turkije is het ingrijpen van de politie de oorzaak van de vernielingen.
Niemand praat het hardhandig ingrijpen van de politie goed, wel is het tot een climax gekomen toen beide kanten buitensporig gingen handelen, niet te vergeten dat vele valse berichten op Twitter / valse foto's verspreiden in de media er toe hebben bijgedragen aan het volkomen uit de hand laten lopen er van.

In Nederland moet men een schriftelijke toestemming vragen voor het houden van een demonstratie, In Turkije is dit geen vereiste. Als er in Nederland toestemming is gevaardigd voor een demonstratie dan voorzie ik ook geen problemen, maar ook in Nederland is er buitensporig veel geweld gebruikt tegen demonstranten en dat is het waar het mij om ging, maar wanneer Turkije het doet is het een schandvlek op de democratie, hou toch op. Traangas in je oog en een knuppel op je rug doet overal in de wereld pijn.

[..]

quote:
Klassieke reactie. Hunnie doen het ook, dus is het goed.
Andersom juist, wanneer Erdogan het ook doet, dan pas is het oh fucking nooees, democratie, wtf, nooooooooooo. Terwijl het wel de partij is die de meeste stemmen heeft gekregen. :')

[..]

quote:
Doe ik. Ik kan op een briefje schrijven dat als de protesten groot genoeg zijn men water bij de wijn doet of afziet van de plannen. Erdogan popt gelijk met traangas. Zie daar het verschil tussen een democratie en een dictatuur.
Er waren genoeg 'briefjes' en protesten tegenover de urennorm voor leerlingen, de politie had waarschijnlijk een overschot aan traangas ipv wijn. Weinig sprake van afzien van de plannen of water bij de wijn. Nederland is een dictatuur!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2013 19:28:10 ]
pi_127800783
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:@ Ik heb de toon niet door.. Sa(r)ka(sm) of?
pi_127800904
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Standvastig, zelfs als je partijgenoten niet meer steunen? Politieke zelfmoord noem ik dat :') Erdogan voelt niet aan wanneer hij standvastig moet zijn en wanneer gematigd. Het ontbreken van dit gevoel maakt hem ongeschikt als leider.
Who cares, laat Erdogan maar een politiek zelfmoord plegen, is dat niet meer in lijn met jouw wensen, dat dit het einde wordt van zijn politieke carriere? Komt hij er op terug of verdwijnt hij van het toneel, win-win zou je zeggen? Typisch gevalletje van beste stuurlui staat aan wal. Zoals Zargon al zei, kan ik mij geen fatsoenlijk alternatief voor Erdogan bedenken, waardoor hij mijn voorkeur geniet, dat betekent niet dat hij geen fouten maakt of altijd tactisch is.
pi_127801078
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Yep, hij heeft een leidersstijl die zijn nut heeft uitgediend. Ik geloof dat mensen die net doen alsof hij een onvervalste dictator is zijn verdiensten onderschatten. Maar de mensen die zijn huidige verdrag verdedigen omdat hij verdiensten heeft zitten net zo goed fout.

Het doel voor Turkije kan nooit zijn 'beter dan onder de dictatuur', het moet zijn een 'moderne democratie waar het recht voor iedereen op dezelfde manier werkt'. Daarin past geen autocraat.
pi_127801203
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Who cares, laat Erdogan maar een politiek zelfmoord plegen, is dat niet meer in lijn met jouw wensen, dat dit het einde wordt van zijn politieke carriere? Komt hij er op terug of verdwijnt hij van het toneel, win-win zou je zeggen? Typisch gevalletje van beste stuurlui staat aan wal. Zoals Zargon al zei, kan ik mij geen fatsoenlijk alternatief voor Erdogan bedenken, waardoor hij mijn voorkeur geniet, dat betekent niet dat hij geen fouten maakt of altijd tactisch is.
Het 'er is geen alternatief' verhaal is makkelijk op te lossen; de kiesdrempel moet weg of sterk verlaagd worden (ik persoonlijk vind een kiesdrempel wel wenselijk) en daarnaast moet er een wet komen die de interne partijdemocratie van partijen beter waarborgt.

De partijleider die zich niet kan gedragen als eigenaar van de partij is ook minder geneigd zich te gedragen als autocraat als hij in de regering komt.
pi_127801272
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het 'er is geen alternatief' verhaal is makkelijk op te lossen; de kiesdrempel moet weg of sterk verlaagd worden (ik persoonlijk vind een kiesdrempel wel wenselijk) en daarnaast moet er een wet komen die de interne partijdemocratie van partijen beter waarborgt.

De partijleider die zich niet kan gedragen als eigenaar van de partij is ook minder geneigd zich te gedragen als autocraat als hij in de regering komt.
Jouw pleidooi spreid zich volgens mij meer naar een collectief beleid, terwijl ik het heb over een persoonlijk voorkeur van mezelf, wanneer ik zeg dat er geen fatsoenlijk alternatief is. Veel CHP stemmers zullen dit in Kilicdaroglu natuurlijk wel zien, of Bahceli voor mijn part, derhalve vraag ik mij dan meer af wie / wat een beter alternatief is voor Erdogan op dit moment volgens jou?
pi_127801417
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jouw pleidooi spreid zich volgens mij meer naar een collectief beleid, terwijl ik het heb over een persoonlijk voorkeur van mezelf, wanneer ik zeg dat er geen fatsoenlijk alternatief is. Veel CHP stemmers zullen dit in Kilicdaroglu natuurlijk wel zien, of Bahceli voor mijn part, derhalve vraag ik mij dan meer af wie / wat een beter alternatief is voor Erdogan op dit moment volgens jou?
Gül is het voor de hand liggende antwoord; maar het probleem is dat je de 'alternatieven' niet in beeld krijgt, want binnen de Turkse partij-cultuur is elk alternatief dat ook als zodanig benoemd wordt iemand die aan de poten van de troon van de partij-leider zaagt en wordt weggewerkt. Dat speelt binnen de AKP nu net zo als het in de CHP speelde onder Baykal. Kroonprinsen hebben geen lang leven in de Turkse politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')