abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127787498
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:20:11 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127787605
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:16 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik vraag mij af hoe lang jij wil dat de chaos voortduurt en wat je denkt ermee te bereiken.
Doorgaan totdat Erdogan verdreven wordt. Een dictator geeft nooit de macht uit handen, dus verwacht ook niet dat hij daadwerkelijk een beslissing aan een rechter overlaat. De uitkomst van de rechtbank is allang beklonken en daarom de enige reden om deze toezegging te doen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127787714
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:20 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Doorgaan totdat Erdogan verdreven wordt. Een dictator geeft nooit de macht uit handen, dus verwacht ook niet dat hij daadwerkelijk een beslissing aan een rechter overlaat. De uitkomst van de rechtbank is allang beklonken en daarom de enige reden om deze toezegging te doen.
Erdogan is geen dictator. En hij gaat waarschijnlijk ook niet weg.
Dat is ook niet wat de meeste mensen in het park willen of demonstranten willen. Ze willen meer zeggenschap, invloed en respect voor hun levensstijl. Ze weten ook dat de AKP voorlopig de grootste partij is en dat velen hem steunen.

Jij bent nog een kleinere minderheid wat dat betreft. En ik begrijp dat jij het waard vindt om door te gaan tot er een Syrië achtige complete chaos ontstaat, waarna het alleen maar erger kan worden?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:25:36 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127787831
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:22 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Erdogan is geen dictator.
If it walks like a duck...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127787843
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

If it walks like a duck...
There we go again..
pi_127787914
Als Erdogan een dictator is dan zijn de de leiders in Hongarije, Griekenland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten dat ook.

Ik wil best de definitie oprekken hoor, daar niet van.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:28:40 #7
24533 ACT-F
pi_127787964
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:22 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Erdogan is geen dictator. En hij gaat waarschijnlijk ook niet weg.
Dat is ook niet wat de meeste mensen in het park willen of demonstranten willen. Ze willen meer zeggenschap, invloed en respect voor hun levensstijl. Ze weten ook dat de AKP voorlopig de grootste partij is en dat velen hem steunen.

Jij bent nog een kleinere minderheid wat dat betreft. En ik begrijp dat jij het waard vindt om door te gaan tot er een Syrië achtige complete chaos ontstaat, waarna het alleen maar erger kan worden?
Erdogan is absoluut een dictator, de reden juist dat hij niet weg wil. Hoeveel doden wil je nog op je geweten hebben voordat je aftreedt? Dat AKP verder gaat is het probleem niet, het probleem is Erdogan als individu. Hij is met zijn autoritaire trekjes niet geschikt om een democratisch land te leiden. Dat er Syrië-achtige taferelen ontstaan heeft Erdogan geheel aan zichzelf te danken. Hij mist elke vorm van diplomatie, een eigenschap wat hard nodig is om de rust te bewaren.
pi_127787993
Erdogan is nog geen dictator vind ik. Gaat wel die richting op.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:32:47 #9
24533 ACT-F
pi_127788165
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:29 schreef Ambipur het volgende:
Erdogan is nog geen dictator vind ik. Gaat wel die richting op.
Die richting zag ik 10 jaar geleden al. Eigenlijk 20 jaar geleden al, want van een Fazilet/Refah Parti kornuit had je dit natuurlijk kunnen verwachten.
pi_127788202
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Erdogan is absoluut een dictator, de reden juist dat hij niet weg wil. Hoeveel doden wil je nog op je geweten hebben voordat je aftreedt? Dat AKP verder gaat is het probleem niet, het probleem is Erdogan als individu. Hij is met zijn autoritaire trekjes niet geschikt om een democratisch land te leiden. Dat er Syrië-achtige taferelen ontstaan heeft Erdogan geheel aan zichzelf te danken. Hij mist elke vorm van diplomatie, een eigenschap wat hard nodig is om de rust te bewaren.
Erdoğan is absoluut geen dictator.

Waar was je toen Turkije al die jaren werd ondedrukt door het leger?

"De slang die mij met rust laat, mag 1000 jaar leven"
Dat is ongeveer jouw filosofie.

En heel absurd dat jij het hier om waard vindt om een land in complete chaos te storten.

Turkije is een land dat is aangesloten bij het EVRM en talloze internationale mensenrechtenverdragen. Dat Erdoğan een autoritaire stijl heeft (vooral in woorden) klopt, maar hij is alles behalve een dictator. Onder de AKP is juist die dictatuur uit Turkije verdreven, waardoor dit soort demonstraties überhaupt mogelijk zijn.
Maar goed, lekker overdrijven en olie op het vuur gooien vanwege je ideologische oorlog.
pi_127788277
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Die richting zag ik 10 jaar geleden al. Eigenlijk 20 jaar geleden al, want van een Fazilet/Refah Parti kornuit had je dit natuurlijk kunnen verwachten.
Dit zegt juist heel veel over je vertroebelde blik. Het zegt veel dat je zoiets pas ziet aankomen bij die partij, terwijl Koerden decennialang hun eigen taal niet eens mochten spreken. Over dictatuur gesproken. Jij moet alleen je biertje een uur vroeger kopen.
pi_127788404
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Erbakan had ook kritiek op Erdogan..
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:38:41 #13
24533 ACT-F
pi_127788405
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:33 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Erdoğan is absoluut geen dictator.

Waar was je toen Turkije al die jaren werd ondedrukt door het leger?

"De slang die mij met rust laat, mag 1000 jaar leven"
Dat is ongeveer jouw filosofie.

En heel absurd dat jij het hier om waard vindt om een land in complete chaos te storten.

Turkije is een land dat is aangesloten bij het EVRM en talloze internationale mensenrechtenverdragen. Dat Erdoğan een autoritaire stijl heeft (vooral in woorden) klopt, maar hij is alles behalve een dictator. Onder de AKP is juist die dictatuur uit Turkije verdreven, waardoor dit soort demonstraties überhaupt mogelijk zijn.
Maar goed, lekker overdrijven en olie op het vuur gooien vanwege je ideologische oorlog.
Persvrijheid?
Gevangen journalisten?
Twitter geblokkeerd?
3G geblokkeerd?

Moet ik verder gaan?

We hebben tig premiers gehad, maar nooit eerder is er zo luidruchtig en massaal een premier uitgemaakt voor dictator. Hoe zou dat komen?
pi_127788479
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Persvrijheid?
Gevangen journalisten?
Twitter geblokkeerd?
3G geblokkeerd?

Moet ik verder gaan?

We hebben tig premiers gehad, maar nooit eerder is er zo luidruchtig en massaal een premier uitgemaakt voor dictator. Hoe zou dat komen?
Omdat het nu KAN.
Omdat hiervoor het leger die dienst uitmaakte en je verdween als je kritiek had op de staat.
Omdat je de gevangenis in ging als je een Koerdisch liedje zong.

Maar daar merkte jouw omgeving natuurlijk niets van dus geen probleem.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:42:58 #15
24533 ACT-F
pi_127788580
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:35 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dit zegt juist heel veel over je vertroebelde blik. Het zegt veel dat je zoiets pas ziet aankomen bij die partij, terwijl Koerden decennialang hun eigen taal niet eens mochten spreken. Over dictatuur gesproken. Jij moet alleen je biertje een uur vroeger kopen.
Wat bazel je?

Dat Koerden hun eigen taal niet mochten spreken is iets waar ik ook een fel tegenstander van ben geweest. Het onzinnige gedoe om een (toen nog) cassettebandje van een Koerdische zanger onder de toonbank te moeten aanschaffen via een kraampje op de weg.

Er is altijd al illegale drankhandel geweest, letterlijk via kofferbakken op tijdstippen dat winkels al gesloten waren. Dat blijft gewoon doorgaan. Maar willen wij dit hele gedoe dat alles onder de toonbank verdwijnt? Daar was je toch ook tegenstander van toen de Koerden onderdrukt werden?

Doe een ander niet aan waarvan je niet wilt dat het je zelf geschiedt....
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:45:44 #16
24533 ACT-F
pi_127788701
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Omdat het nu KAN.
Omdat hiervoor het leger die dienst uitmaakte en je verdween als je kritiek had op de staat.

Wat? :D

Waarom bent u gevangen? Nou gewoon, omdat het KAN!

Wat is er met 3G en Twitter gebeurd? Uitgeschakeld, gewoon omdat het KAN!

Hilarisch _O-

Ik heb zo vaak Koerdische liedjes gedraaid in de auto, ik loop nog vrij rond hoor :')
pi_127788804
Ik wil zeker niet dat het onder de toonbank wordt geveegd. Ik vind het goed dat de jongeren van zich laten hebben en horen en duidelijk gemaakt dat niet alles zomaar even doorgedrukt kan worden.

Ik ben het ook niet eens met de stijl van Erdogan en het conservatieve van zijn partij.

Echter, hij is geen dictator. En de politieke realiteit is dat hij voorlopig nog aardig wat steun heeft en dus waarschijnlijk nog blijft.

Het meest verstandige is dat de Gezi beweging zich richt op meer lokale inspraak en minder autoritairisme. De huidige situatie maakt het in ieder geval geenszins legitiem om het land in de afgrond te willen storten of heel hard dictator! aftreden! Te roepen. Alleen maar schadelijk en gevaarlijk.
pi_127788872
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat? :D

Waarom bent u gevangen? Nou gewoon, omdat het KAN!

Wat is er met 3G en Twitter gebeurd? Uitgeschakeld, gewoon omdat het KAN!

Hilarisch _O-

Ik heb zo vaak Koerdische liedjes gedraaid in de auto, ik loop nog vrij rond hoor :')
Twitter en 3G doen het gewoon nog altijd.

En doe nou niet alsof voor de AKP in Oost-Turkije mensen niet zijn gearresteerd of aangeklaagd omdat ze Koerdisch hebben gesproken/gezongen.

Die vrijheden zijn allemaal vrij recent en pril.
pi_127789112
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Omdat het nu KAN.

Jouw omgeving merkt er dan zeker niets van dat er nu vaker, sneller journalisten worden gevangen gezet of ondervraagd?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:57:36 #20
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127789182
Hoe er met minderheden werd omgegaan voordat Erdogan er was is ongekend. En die regeringen waren ook allemaal 'vrijdenkenden'.

De meeste die hier nu anders beweren en juist Erdogan als onderdrukker zien, voeren gewoon een strijd tegen de Islam, aangezien ze de feiten negeren.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:58:40 #21
24533 ACT-F
pi_127789218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:48 schreef De_Guidance het volgende:

Ik ben het ook niet eens met de stijl van Erdogan en het conservatieve van zijn partij.

Echter, hij is geen dictator. En de politieke realiteit is dat hij voorlopig nog aardig wat steun heeft en dus waarschijnlijk nog blijft.

Het meest verstandige is dat de Gezi beweging zich richt op meer lokale inspraak en minder autoritairisme. De huidige situatie maakt het in ieder geval geenszins legitiem om het land in de afgrond te willen storten of heel hard dictator! aftreden! Te roepen. Alleen maar schadelijk en gevaarlijk.
Zoals jij het niet eens bent met de stijl van Erdogan was ik het niet eens met de stijl van CHP om de Koerden te onderdrukken of het straffen van mensen die zich tegen Atatürk keerden, zie hier de overeenkomsten.

Echter vind ik Erdogan volstrekt ongeschikt om een land te leiden. Turgut Özal was ook conservatief, maar ik vond hem verreweg één van de beste premiers tot nu toe omdat hij gematigd was in zijn opvattingen.

Er is maar één iemand die Turkije naar de afgrond helpt, en dat is de weerbarstigheid van Erdogan.
pi_127789230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:55 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jouw omgeving merkt er dan zeker niets van dat er nu vaker, sneller journalisten worden gevangen gezet of ondervraagd?
Zoals een journalist van Hurriyet (niet echt pro Erdogan) vorige week op Al Jazeera aangaf. Vroeger 'verdwenen' journalisten door geweldadige eenheden en niemand hoorde er ooit nog meer iets van.
'We came from a very dark place'. "It is not good now, but better than before this party came to rule. "
pi_127789256
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:57 schreef Che_ het volgende:

De meeste die hier nu anders beweren en juist Erdogan als onderdrukker zien, voeren gewoon een strijd tegen de Islam, aangezien ze de feiten negeren.
Hoe kom je hier eigenlijk bij?
Als dit in mijn ogen iets niet is, dan is het wel een strijd tegen de islam.
pi_127789271
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Zoals een journalist van Hurriyet (niet echt pro Erdogan) vorige week op Al Jazeera aangaf. Vroeger 'verdwenen' journalisten door geweldadige eenheden en niemand hoorde er ooit nog meer iets van.
'We came from a very dark place'. "It is not good now, but better than before this party came to rule. "
Gaan we weer op die tour...
  vrijdag 14 juni 2013 @ 14:00:31 #25
24533 ACT-F
pi_127789283
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Twitter en 3G doen het gewoon nog altijd.
Wanneer het uitkomt werken ze wel ja. Tijdens het begin van de protesten waren ze geblokkeerd, terwijl de grondwet dat toch echt verbiedt. EVRM?

quote:
En doe nou niet alsof voor de AKP in Oost-Turkije mensen niet zijn gearresteerd of aangeklaagd omdat ze Koerdisch hebben gesproken/gezongen.

Die vrijheden zijn allemaal vrij recent en pril.
Waar beweer ik dat? Citeer eens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')