Dit is het enige wat je maar hoefde te vertellen nu je het ook al daadwerkelijk hebt geboden.quote:180.000,- was het bedrag wat we zelf voor ogen hadden om voor het huis te betalen
Zou je je glazen bol willen raadplegen voor mij en dan antwoorden of ik nog kinderen krijg en of mijn auto door de APK komt volgende maand? Dank je wel alvast.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:14 schreef PaulieWalnuts het volgende:
De huizenprijzen gaan de komende paar jaar nog dalen dus zitten jullie in een luxe positie. Als ik jullie was zou ik gewoon even wachten totdat hij zakt of over een half jaar gewoon een ander huis op de kop tikken van rond de 180.000.
Ik zou de verschillende aanbieders in die omgeving ook tegen elkaar uitspelen.
Als mensen onzeker zijn over hun baan dan gaan ze zeker geen huis kopen en de werkloosheid loopt de komende jaren op dus dan weet je wel wat er met de huizenprijzen gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:19 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zou je je glazen bol willen raadplegen voor mij en dan antwoorden of ik nog kinderen krijg en of mijn auto door de APK komt volgende maand? Dank je wel alvast.
Alsjeblieft beantwoord mijn vragen, ik zit er dringend mee namelijk. En jouw glazen bol kijkt jaren vooruit en kan mij helpen. Dank je wel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:23 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als mensen onzeker zijn over hun baan dan gaan ze zeker geen huis kopen en de werkloosheid loopt de komende jaren op dus dan weet je wel wat er met de huizenprijzen gaat gebeuren.
Beste tip die ik ook kan geven, je hebt er alleen zo weinig aanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:22 schreef Herkauwer het volgende:
Ik denk dat er maar weinig mensen jou een goed advies kunnen geven. Het huis is het waard wat jij er voor over hebt. Als jij nu het huis wil hebben dan ga je akkoord met zijn laatste bod. Als je het risico wil nemen dat je misgrijpt en dan hou je je poot stijf als de prijs een principe kwestie is. En daar tussen zijn ook nog een legio mogelijkheden.
Succes!
Leuk als je over een paar jaar een huis wil kopen, TS heeft een huis gevonden wat hij graag wil hebben en een prijs in gedachte wat hij er voor over heeft.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:23 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als mensen onzeker zijn over hun baan dan gaan ze zeker geen huis kopen en de werkloosheid loopt de komende jaren op dus dan weet je wel wat er met de huizenprijzen gaat gebeuren.
Officieel mag je maar met 1 partij onderhandelen, maar wie kan dat controleren? En als het gebeurd is het als je het al weet toch nooit te bewijzen. Je moet die fijne makelaar op zijn blauwe/grijze/bruine/groene ogen gelovenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:25 schreef Deetch het volgende:
[..]
Beste tip die ik ook kan geven, je hebt er alleen zo weinig aan.
Een beetje bedenktijd kan vaak geen kwaad maar je loopt idd het risico dat er iemand anders ook gaat bieden. Ik weet trouwens niet of dat tegenwoordig wel mag, inbreken op onderhandeling?
En bedoel je met hetzelfde bedrag waarvoor andere huizen te koop staan die 200.000 of 180.000?
Psssst leidt hem even niet af, hij is voor mij in zijn glazen bol aan het kijken!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:28 schreef Deshain het volgende:
[..]
Leuk als je over een paar jaar een huis wil kopen, TS heeft een huis gevonden wat hij graag wil hebben en een prijs in gedachte wat hij er voor over heeft.
Dit inderdaad en dan ook bedenken of je er wel wil wonen met eventuele gezinsuitbreiding. Vaak genoeg gezien dat mensen dan toch plots het huis te klein vinden, of de buurt niet kind-vriendelijk genoeg....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:24 schreef Tha_Duck het volgende:
Er zijn 2 opties;
1. Dit is jullie droomhuis en je wil het hebben. In dat geval en mocht je het kunnen betalen bied je 187.500 en zeg je dat dat het is, klaar einde basta. Ik schat de kans dat je het kan kopen op 95%.
2. Het is niet jullie droomhuis en je wil niet mee dan 180k uitgeven. Meld dan dat dit je eindbod is en kom er ook niet meer op terug. Kijk dan over 2 a 3 maanden nog eens of dit te koop is mocht je nog niks anders gevonden hebben.
Persoonlijk advies erbij:
Als dit ECHT je droomhuis is, pak het dan. Die paar duizend euro is vervelend, maar kom op die zullen de kop niet kosten. Het is stom om voor 2 of 5 duizend euro een perfect huis te laten lopen. Maar doe dit alleen als je zeker van je zaak bent en er de komende 10 tot 15 jaar wil wonen.
Officieel met een partij onderhandelen, maar een andere partij mag wel een eindbod uitbrengen waarover niet onderhandeld wordt. Ligt dit hoger dan de onderhandeling kan het zomaar overgaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Officieel mag je maar met 1 partij onderhandelen, maar wie kan dat controleren? En als het gebeurd is het als je het al weet toch nooit te bewijzen. Je moet die fijne makelaar op zijn blauwe/grijze/bruine/groene ogen geloven
Daar moet je proberen mee vooruit te denken. Voor zover mogelijk. Wij bijvoorbeeld kochten ons huis met het idee dat we 2 kinderen zouden willen. Tot op heden is het er 1, maar als je besluit voor een 2de te gaan dan moet je niet de pech hebben dat het een 2 of 3 drieling wordt. Dan heb je op termijn wel een probleem namelijkquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:36 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Dit inderdaad en dan inderdaad ook bedenken of je er wel wil wonen met eventuele gezinsuitbreiding. Vaak genoeg gezien dat mensen dan toch plots het huis te klein vinden, of de buurt niet kind-vriendelijk genoeg....
Biedingen heen en weer sturen is gewoon toegestaan, tot elkaar komen en vervolgens ingaan op nieuwe biedingen is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Officieel mag je maar met 1 partij onderhandelen, maar wie kan dat controleren? En als het gebeurd is het als je het al weet toch nooit te bewijzen. Je moet die fijne makelaar op zijn blauwe/grijze/bruine/groene ogen geloven
Dat zijn inderdaad zaken die je voor jezelf moet meewegen, (maar wel al te vaak worden vergeten). Wie weet wil TS wel lekker wat aan de vergrijzing doen en min. 5 kinderen laterquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Daar moet je proberen mee vooruit te denken. Voor zover mogelijk. Wij bijvoorbeeld kochten ons huis met het idee dat we 2 kinderen zouden willen. Tot op heden is het er 1, maar als je besluit voor een 2de te gaan dan moet je niet de pech hebben dat het een 2 of 3 drieling wordt. Dan heb je op termijn wel een probleem namelijkMaar dat soort zaken kan je simpelweg niet voorzien, dus moet je ook niet meenemen in je overwegingen wat mij betreft.
Je mag met zoveel partijen tegelijk onderhandelen als je wilt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:37 schreef peasant het volgende:
[..]
Officieel met een partij onderhandelen, maar een andere partij mag wel een eindbod uitbrengen waarover niet onderhandeld wordt. Ligt dit hoger dan de onderhandeling kan het zomaar overgaan.
Zolang er geen getekend koopcontract ligt kun je gewoon doen wat je wilt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:37 schreef Deshain het volgende:
[..]
Biedingen heen en weer sturen is gewoon toegestaan, tot elkaar komen en vervolgens ingaan op nieuwe biedingen is een ander verhaal.
Volgens mij mag je maar met 1 partij onderhandelen. Je mag wel biedingen ontvangen van andere partijenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zolang er geen getekend koopcontract ligt kun je gewoon doen wat je wilt.
Wijs even aan in welk wetsartikel dat staat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:43 schreef peasant het volgende:
[..]
Volgens mij mag je maar met 1 partij onderhandelen. Je mag wel biedingen ontvangen van andere partijen
http://www.uwvbomakelaar.nl/actie.asp
Dus mondelinge overeenkomst kan je wel storneren?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wijs even aan in welk wetsartikel dat staat.
Geen idee, maar dit is hoe het staat op bijna alle makelaars of tussenpersoon sites. Tevens had de verkopende makelaar mij dit verteld toen wij een huis kochten. Waarschijnlijk een overeenkomst tussen makelaars die niet in de wet staat?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het kopen van een huis is niet vormvrij en moet schriftelijk gebeuren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:49 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus mondelinge overeenkomst kan je wel storneren?
Wicked..
De voorwaarden van de NVM lijken me in dit geval afdoende:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bron: http://www.nvm.nl/wonen/v(...)gestelde_vragen.aspxquote:2. Mag een makelaar doorgaan met bezichtigingen als er al over een bod onderhandeld wordt?
Ja, dat mag. Een onderhandeling hoeft namelijk nog niet tot een verkoop te leiden. Bovendien kan het zijn dat de verkoper graag wil weten of er meer belangstelling is. Overigens mag ook met meer dan één gegadigde tegelijk worden onderhandeld. Een NVM-makelaar moet dit wel duidelijk melden. Vaak zal de verkopende NVM-makelaar aan belangstellenden vertellen dat een pand, zoals dat heet, ‘onder bod’ is. Als belangstellende mag u dan wel een bod uitbrengen, maar de makelaar mag dan pas met u in onderhandeling treden als de onderhandeling met de eerste geïnteresseerde beëindigd is. De NVM-makelaar doet geen mededelingen over de hoogte van biedingen. Dit zou namelijk overbieden kunnen uitlokken.
Uiteindelijke koop wel, maar een bod kan je wel per telefoon of email uitbrengen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het kopen van een huis is niet vormvrij en moet schriftelijk gebeuren.
Bedankt voor de nutteloze toevoeging.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:05 schreef peasant het volgende:
[..]
Uiteindelijke koop wel, maar een bod kan je wel per telefoon of email uitbrengen.
Maar je neemt als het een beetje goed gaat een normaal hypotheek product waarbij je maandlasten een X bedrag zijn waarbij je ook hier en daar nog wat aflost. Uitgaande van 11 jaar hypotheek en een aflossing van 100 euro per maand (wat vrij karig is), zou je op een schuld kunnen zitten die wel zo'n 15k lager ligt. 188k schuld zou betekenen dat er helemaal niks is afgelost (wat natuurlijk ook een mogelijkheid is...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:24 schreef Tha_Duck het volgende:
Snel gerekend zal de verkoper niet onder de 188.650 willen uitkomen. Simpelweg omdat het huis hem dat gekocht heeft: 171.500 + 10% KK (in 2002 was het nog hoog, 10% is naar boven afgerond overiges) is 188.650.
eind van de middag ben ik weer gebeld door de makelaar. hij vroeg of 180 nou ons bod was en eventueel eindbod. Dus ik zeg ja. zegt hij wanneer kan je erin? Ik zei dagelijks,aangezien we beide nog thuiswonen. Vervolgens vroeg hij heb je financiering al rond,dus ik zeg ja dit bedrag krijgen we gegarandeerd. Hierop vroeg hij of we al een offerte hadden. Ik vertelde hem dat we deze bij de hypotheekverstrekker hebben laten opstellen. Vraagt hij heb je de financiering al aangevraagd,waarop ik antwoordde nee want dat kan pas als we huis hebben gekocht. Hij oké ik ga dit doorgeven aan de verkopers en bel u dan terug.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:43 schreef GSbrder het volgende:
In deze markt zal de verkopende partij ook wel uitgelegd worden dat als hij snel het huis uit wil, hij niet zo één-twee-drie een alternatieve koper vindt die het huis voor een vergelijkbare prijs wil overnemen. Het is een kopersmarkt en ik zou persoonlijk bij de 180k blijven. Droomhuizen bestaan niet.
Overigens, als ik de makelaar zo hoor, is hij diegene die de koop "rond"wil maken (begrijpelijk) en nu bij de verkopers z'n best gat doen om jouw bod erdoor te douwen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:36 schreef oodaantjeoo het volgende:
Zou dit betekenen dat de verkopers overwegen ons bod te accepteren en kiezen voor een snellere verkoop voor minder geld?
Dat was dus niet zo'n slimme opmerking.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:36 schreef oodaantjeoo het volgende:
zegt hij wanneer kan je erin? Ik zei dagelijks,aangezien we beide nog thuiswonen.
laten we het hopen,morgen hopelijk meer nieuwsquote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:22 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Verkocht, slotje.
Als die verkopers niet meegaan met die 180k zijn ze wel erg naief.
Ben enorm benieuwd of je het krijgt! Ziet er goed uit als ik het zo lees. Wordt dit een fokfeestje bij jouw thuis?quote:Op zondag 16 juni 2013 10:50 schreef oodaantjeoo het volgende:
[..]
laten we het hopen,morgen hopelijk meer nieuws
Vaak zat gaat het ook goed, en alleen op deze manier kun je voorkomen dat je teveel betaalt voor een woning.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:22 schreef MBRK het volgende:
Echt weer classic dit. Allerlei zelfbenoemde onderhandelexperts in het topic denken het wel te weten, en uiteindelijk gaat het hele verhaal weer niet door
Jammer! Op naar je volgende droomhuis.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:20 schreef oodaantjeoo het volgende:
Ben zojuist gebeld door de makelaar met slecht nieuws.
Het huis gaat niet door. De verkoper heeft de onderhandelingen ook gestaakt, omdat iemand anders zich had gemeld en hij denkt daar meer geld uit te kunnen halen.
Zeer jammer!
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:20 schreef oodaantjeoo het volgende:
Het huis gaat niet door. De verkoper heeft de onderhandelingen ook gestaakt, omdat iemand anders zich had gemeld en hij denkt daar meer geld uit te kunnen halen.
Zeer jammer!
I.d.d. klassieke makelaarstruc: over een week of wat belt ie op "of je nog belangstelling hebt, de andere kopers boden hoger, maar kregen de financiering niet rond"..quote:
Dit vermoeden heb ik ook een beetje. We zullen het over een week of twee wel horen.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:38 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
I.d.d. klassieke makelaarstruc: over een week of wat belt ie op "of je nog belangstelling hebt, de andere kopers boden hoger, maar kregen de financiering niet rond"..
DAn zeg jij natuurlijk: kan wel, maar nu bied ik 175k¤
Gebeurd deze truc vaak?quote:Op maandag 17 juni 2013 19:50 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dit vermoeden heb ik ook een beetje. We zullen het over een week of twee wel horen.
Ik weet niet precies hoe vaak het gebeurd. Ik hoor hem sowieso weleens hier (op FOK!) voorbij komen en ik heb het zelf ook meegemaakt een jaar of acht geleden.quote:
Lijkt me wel, anders zou de makelaar die vragen niet stellenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:36 schreef oodaantjeoo het volgende:
[..]
Zou dit betekenen dat de verkopers overwegen ons bod te accepteren en kiezen voor een snellere verkoop voor minder geld?
Zonde! Niets aan te doenquote:Op maandag 17 juni 2013 12:20 schreef oodaantjeoo het volgende:
Zeer jammer!
Ja. Meer dan 2x.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |