SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:59 schreef Arcadia het volgende:
Trouwens, ik weet nog dat een van de Abi's zei dat een man 1400~ euro verdient en dat hij 200 euro sadaqqa gaf en dat hij dat een geweldige daad vond. Diezelfde abi betaalde met "sadaqqa" 240 euro voor een ontbijtje toen hij een tripje organiseerde naar Istanbul met dezelfde saddaqa
Mijn ouders boeit het niet of ik wel/niet geloof. Ik weet het zelf niet heel erg.. Ik vind het makkelijker, want ik merk wel dat ik vaak denk, maar waar moet ik hoop uit putten als God niet bestaat? Hoop doet immers leven.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:57 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nja ik heb nooit echt een tijd van echte geloof gehad(wel dat ik geloofde ik god, maar er werd thuis ook verder bijna niets aan gedaan), dus misschien is het voor mij makkelijker.
Sjeez, telkens zo'n bruiloft organiseren. Klinkt vermoeiend.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja, het is den vast riedeltje he. Meisjes moeten als puber wel naar school, maar worden voornamelijk klaargestoomd voor het huwelijk. Jongens mogen zich zo los mogelijk gedragen, zolang er binnen het hs niet al te veel van merkbaar is. Dan lekker vroeg trouwen, binnen het jaar je kind werpen en elkaar de rest van je leven haten, als het tegenzit.
Ik weet ook dat lang niet alle Turken zo zijn, maar dit is zo'n beetje mijn omgeving
Ken een meisje die al 4 keer verloofd is geweest, puur omdat ze na göreme zijn verloofd en het al heel snel een klootzak bleek iedere keer. Dan vind ik daten toch een minder stressvolle optie.
Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehadquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:58 schreef Levolution het volgende:
[..]
Die tijden dat je in bed onrein lag te denken en toen spijt kreeg omdat je bang was voor God.
Nu gewoon alles durven te zeggen.
Hoe meer feesten, hoe beter.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:01 schreef Julis het volgende:
[..]
Sjeez, telkens zo'n bruiloft organiseren. Klinkt vermoeiend.
Ik heb daar wel heel erg last van gehadquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:02 schreef Ayca het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad![]()
Wanneer geloof een deel van je cultuur wordt, is het vatbaar voor veranderingquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja, het is den vast riedeltje he. Meisjes moeten als puber wel naar school, maar worden voornamelijk klaargestoomd voor het huwelijk. Jongens mogen zich zo los mogelijk gedragen, zolang er binnen het hs niet al te veel van merkbaar is. Dan lekker vroeg trouwen, binnen het jaar je kind werpen en elkaar de rest van je leven haten, als het tegenzit.
Ik weet ook dat lang niet alle Turken zo zijn, maar dit is zo'n beetje mijn omgeving
Ken een meisje die al 4 keer verloofd is geweest, puur omdat ze na göreme zijn verloofd en het al heel snel een klootzak bleek iedere keer. Dan vind ik daten toch een minder stressvolle optie.
Ben je bang voor een bliksemschicht ofzo?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:02 schreef Ayca het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehadGod had vast wel iets beters te doen dan mijn onreine gedachten
![]()
Echt alles durven zeggen zit er nog niet helemaal in, maar dat komt nog wel.
En nu?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:02 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik heb daar wel heel erg last van gehad![]()
.
Ik zou hierdoor echt niet in ongeloof vervallen, het heeft mijn karakter wel geschaad helaas...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:03 schreef TheMagnificent het volgende:
In principe kan iedereen die een greintje geloof in zijn hart heeft, rekenen op God's barmhartigheid en vergevingsgezindheid. Twee uitersten zijn een te dogmatische kijk op het geloof aan de ene kant (zoals in het voorbeeld gegeven door Arcadia) en een erg beperkte kennis van de islamitische filosofie en ethiek aan de andere kant (zoals in het voorbeeld van sylvesterrr) die bij een negatieve ervaring het geloof van diegene eenvoudig kunnen laten wankelen. Zaak is om hier een balans in weten te vinden en kennis op te doen zonder een bepaalde ideologische pad in te slaan, denk ik.
Zoiets, hebben alle normen en waarden van islam verborgen onder de lezingen van een huilende bejaarde man.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:01 schreef Ambipur het volgende:
Ya Arcadia.. Ik snap het allemaal niet.. Het komt dus neer op een sekte?
[..]
Mijn ouders boeit het niet of ik wel/niet geloof. Ik weet het zelf niet heel erg.. Ik vind het makkelijker, want ik merk wel dat ik vaak denk, maar waar moet ik hoop uit putten als God niet bestaat? Hoop doet immers leven.
Lololololo. Moet je eens bij de meet doen wanneer JFM er isquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:04 schreef Levolution het volgende:
Van die mensen die geen cin durven te zeggen omdat ze kunnen çarpilmak.
Die mensen trollen door cin cin cin te roepen.
Je had die ''abi'' moeten wijzen op het belang van onderwerpen als ' israf' en '(verkwisting van) gemeenschapsgeld'.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:00 schreef Arcadia het volgende:
He bah, waarom geven jullie mij lapo
[..]
Thuis bedoel ik. Ze zijn niet praktiserend maar ze zouden het toch niet fijn vinden...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:03 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ben je bang voor een bliksemschicht ofzo?
Op yurt hebben ze toen ik 11 of 12 was een verhaal verteld over meisjes die bezeten werden omdat ze iets slechts deden. Weet niet eens meer wat, maar waren echt heel knullige dingen. Ik heb echt nachtenlang doodsangsten uitgestaan dat ik bezeten zou worden en gek zou worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:03 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ben je bang voor een bliksemschicht ofzo?
Wil je dat? En vind je dat positief/negatiefquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:02 schreef Ayca het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehadGod had vast wel iets beters te doen dan mijn onreine gedachten
![]()
Echt alles durven zeggen zit er nog niet helemaal in, maar dat komt nog wel.
De abi tegenspreken is uit den boze, heb het al wel gedaan hoor, zelfs degelijk onderbouwd op verschillende manieren en met argumenten, maar helaas lukt dat niet zo, want de abi's vinden dat als je veel geld investeert in de mensen die zijn meegekomen, dat ze zich dan hechter zullen voelen, aka mensen omkopen dus.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je had die ''abi'' moeten wijzen op het belang van onderwerpen als ' israf' en '(verkwisting van) gemeenschapsgeld'.
Ah zo. Ik bedoelde in je hoofd alles durven te zeggen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:06 schreef Ayca het volgende:
[..]
Thuis bedoel ik. Ze zijn niet praktiserend maar ze zouden het toch niet fijn vinden...
Het is de afgelopen tijd wel een paar keer ter sprake gekomen (ongelovigen enz), dus ik denk dat ze ergens wel iets vermoedt.
Ja natuurlijk, bepaalde dingen hou ik nu voor mezelf in discussies. Ik wil daar ook gewoon met mijn ouders over kunnen spreken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:07 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wil je dat? En vind je dat positief/negatief?
http://igitur-archive.lib(...)20in%20Nederland.pdfquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:08 schreef Arcadia het volgende:
[..]
De abi tegenspreken is uit den boze, heb het al wel gedaan hoor, zelfs degelijk onderbouwd op verschillende manieren en met argumenten, maar helaas lukt dat niet zo, want de abi's vinden dat als je veel geld investeert in de mensen die zijn meegekomen, dat ze zich dan hechter zullen voelen, aka mensen omkopen dus.
Ik dacht hetzelfde als wat Levo dacht.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:13 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, bepaalde dingen hou ik nu voor mezelf in discussies. Ik wil daar ook gewoon met mijn ouders over kunnen spreken.En misschien kan het ook wel.. maar dat durf ik op dit moment niet helemaal aan. Zoals ik zei, het beïnvloedt mijn leven vrijwel niet, dus ik wil niet de relatie mijn ouders/familie hiermee riskeren.
Vind ik wat positief/negatief?
Hoe reageerden ze?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:13 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ah zo. Ik bedoelde in je hoofd alles durven te zeggen.
Bij mij thuis weten ze het trouwens wel.
En zo raken mensen dus bezeten, ze draaien gewoon door uit angst.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Op yurt hebben ze toen ik 11 of 12 was een verhaal verteld over meisjes die bezeten werden omdat ze iets slechts deden. Weet niet eens meer wat, maar waren echt heel knullige dingen. Ik heb echt nachtenlang doodsangsten uitgestaan dat ik bezeten zou worden en gek zou worden.
Te lang geleden, ik weet niet meer hoe het ging. Kwam ook niet van de ene op de andere dag natuurlijk.quote:
Oh.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:13 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde als wat Levo dacht.
Het is een "onder-de-radar"-beweging, alles wat mensen zien is echt prachtig hoor, zoeken van verzoening en dialoog tussen cemaat, geloven, Westen en Oosten. De "milde" islam, geen baarden, volgens hen zijn die trouwens haram, altijd vriendelijk met mensen omgaan, scholen bouwen voor kinderen. Maar die kids krijgen daar wel een doctrine op hun scholen, waarom denk je dat ze scholen bouwen in Afrika enzo, terwijl kids dat ook nodig hebben in Turkije? Nieuwe vorm van kolonialisme, voed de inheemse bevolking op met je doctrine, werkt veel beter dan dwingend hun spullen en geld aan je afstaan. In de normale sohbets krijg je te horen dat elke cemaat goed is om te volgen, maar als je in de kern zit, dan is het roddel en laster over "Milli Gorus" of "naqshbandi" en elke andere groepering in turkije. Ze gebruiken het systeem in hun voordeel, ze trekken beroemde politici naar hun scholen, maken daar foto's e.d. van, verspreiden dat in hun kranten en krijgen hierdoor veel reclame, ze krijgen op verschillende vlakken subsidiering door zich bijvoorbeeld in Belgie in te schrijven als een studentenvereniging, dan laten ze alle Turkse studenten daar inschrijven en als ze groot genoeg zijn (wat allang zo is), krijgen ze subsidiering om overheidsgebouwen te gebruiken voor meetings e.d.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
http://igitur-archive.lib(...)20in%20Nederland.pdf
Wat vindt jij hiervan? Overwegend positief..
Oke, mooi.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Te lang geleden, ik weet niet meer hoe het ging. Kwam ook niet van de ene op de andere dag natuurlijk.
Maar ze vatten het wel goed op hoor, nooit problemen mee gehad. Ook niet echt een praktiserende familie.
Maar wat is het doel? Slimme kindjes produceren, die op slimme banen zetten en de wereld overnemen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Het is een "onder-de-radar"-beweging, alles wat mensen zien is echt prachtig hoor, zoeken van verzoening en dialoog tussen cemaat, geloven, Westen en Oosten. De "milde" islam, geen baarden, volgens hen zijn die trouwens haram, altijd vriendelijk met mensen omgaan, scholen bouwen voor kinderen. Maar die kids krijgen daar wel een doctrine op hun scholen, waarom denk je dat ze scholen bouwen in Afrika enzo, terwijl kids dat ook nodig hebben in Turkije? Nieuwe vorm van kolonialisme, voed de inheemse bevolking op met je doctrine, werkt veel beter dan dwingend hun spullen en geld aan je afstaan. In de normale sohbets krijg je te horen dat elke cemaat goed is om te volgen, maar als je in de kern zit, dan is het roddel en laster over "Milli Gorus" of "naqshbandi" en elke andere groepering in turkije. Ze gebruiken het systeem in hun voordeel, ze trekken beroemde politici naar hun scholen, maken daar foto's e.d. van, verspreiden dat in hun kranten en krijgen hierdoor veel reclame, ze krijgen op verschillende vlakken subsidiering door zich bijvoorbeeld in Belgie in te schrijven als een studentenvereniging, dan laten ze alle Turkse studenten daar inschrijven en als ze groot genoeg zijn (wat allang zo is), krijgen ze subsidiering om overheidsgebouwen te gebruiken voor meetings e.d.
Dafuq...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:19 schreef Arcadia het volgende:
Ik noem trouwens geen namen, ik ben al een keer opgespoord geweest toen ik zelfs geen namen noemde en dat was écht eng
Elke leerling is een pion, ze plukken de beste studenten uit, zetten die op bepaalde posities, nemen een deel van hun geld als sadaqqa, creëeren zo politieke en economische macht. Als ze ooit een gunst nodig hebben en jouw beroep is daar geschikt voor, dan kloppen ze bij jou aan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:21 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Maar wat is het doel? Slimme kindjes produceren, die op slimme banen zetten en de wereld overnemen?
Zo slim. Ik herken er wel Erdogans acties in..quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:22 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Elke leerling is een pion, ze plukken de beste studenten uit, zetten die op bepaalde posities, nemen een deel van hun geld als sadaqqa, creëeren zo politieke en economische macht. Als ze ooit een gunst nodig hebben en jouw beroep is daar geschikt voor, dan kloppen ze bij jou aan.
Je begrijpt dat ik erg nieuwsgierig geworden ben nu naar wat ze hebben gedaan. Maar als je het niet wil delen, dan begrijp ik dat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:19 schreef Arcadia het volgende:
Ik noem trouwens geen namen, ik ben al een keer opgespoord geweest toen ik zelfs geen namen noemde en dat was écht eng![]()
Huge, ze zitten overal in de wereld. In Nederland hebben ze in elke stad wel een huis zitten waar studenten wonen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo slim. Ik herken er wel Erdogans acties in..![]()
Ik vind het wel engHoe groot is hun aanhang?
En een strak geleide organisatie kan een imago laten creëeren van wat het juist niet is.quote:Ieder internaat en dersane heeft een abi, boven deze staat een abi van de stad of regio, en
daarboven een abi voor het hele land. De hiërarchische abi-structuur is een van de meest
ondoorzichtige aspecten van de beweging, en de mate van gezag van de verschillende abis
over activiteiten in de instellingen van de beweging is niet duidelijk. Woordvoerders van de
instellingen stellen de abis voor als een soort informele godsdienstleraren en geestelijke
verzorgers en ontkennen dat er sprake is van een strak geleide organisatie.
De allerrijkste islamitische groepering in de wereld, miljoenen in het buitenland, miljoenen in Turkije.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo slim. Ik herken er wel Erdogans acties in..![]()
Ik vind het wel engHoe groot is hun aanhang?
Dit heb ik ook eens gehoord, weet niet of het dezelfde beweging was maar MBO'ers werden in zo'n yurt gewoon geweerd, alleen de WO'ers waren welkom.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:25 schreef xminator het volgende:
Dat is het punt wat ik ook wilde maken, als je een mbo'er bent die hulp nodig heeft zullen ze je niet eens aankijken. Als je een vwo'er bent omarmen ze je meteen.
Dat heb ik ook meegemaakt, ja. Van mensen die zaman-krant verkochten oid.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:25 schreef xminator het volgende:
Dat is het punt wat ik ook wilde maken, als je een mbo'er bent die hulp nodig heeft zullen ze je niet eens aankijken. Als je een vwo'er bent omarmen ze je meteen.
Je kan eigenlijk ook wel minstens een miljard zeggen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:26 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En een strak geleide organisatie kan een imago laten creëeren van wat het juist niet is.
[..]
De allerrijkste islamitische groepering in de wereld, miljoenen in het buitenland, miljoenen in Turkije.
Ik ben echt te naïef geloof ik.. Sinds wanneer zijn sektes en co zo slim geworden, dat ze het zo proberen. Maar wat enorm slim van ze om het op zo'n manier te doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Huge, ze zitten overal in de wereld. In Nederland hebben ze in elke stad wel een huis zitten waar studenten wonen.
Precies. De Turkse regering werkt hier overigens gretig aan mee door bijvoorbeeld initiatieven van de Gülen-beweging te steunen. Twee handen op een buik wat dat betreft, vanwege het wederzijdse belang.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Het is een "onder-de-radar"-beweging, alles wat mensen zien is echt prachtig hoor, zoeken van verzoening en dialoog tussen cemaat, geloven, Westen en Oosten. De "milde" islam, geen baarden, volgens hen zijn die trouwens haram, altijd vriendelijk met mensen omgaan, scholen bouwen voor kinderen. Maar die kids krijgen daar wel een doctrine op hun scholen, waarom denk je dat ze scholen bouwen in Afrika enzo, terwijl kids dat ook nodig hebben in Turkije? Nieuwe vorm van kolonialisme, voed de inheemse bevolking op met je doctrine, werkt veel beter dan dwingend hun spullen en geld aan je afstaan. In de normale sohbets krijg je te horen dat elke cemaat goed is om te volgen, maar als je in de kern zit, dan is het roddel en laster over "Milli Gorus" of "naqshbandi" en elke andere groepering in turkije. Ze gebruiken het systeem in hun voordeel, ze trekken beroemde politici naar hun scholen, maken daar foto's e.d. van, verspreiden dat in hun kranten en krijgen hierdoor veel reclame, ze krijgen op verschillende vlakken subsidiering door zich bijvoorbeeld in Belgie in te schrijven als een studentenvereniging, dan laten ze alle Turkse studenten daar inschrijven en als ze groot genoeg zijn (wat allang zo is), krijgen ze subsidiering om overheidsgebouwen te gebruiken voor meetings e.d.
Ik noem trouwens geen namen, ik ben al een keer opgespoord geweest toen ik zelfs geen namen noemde en dat was écht eng![]()
Allaha cok sukur nietquote:
Klopt. Ze hebben wel MBO-mensen enzo hoor, maar die hebben aparte meetings en krijgen zeker niet dezelfde privileges, er blijven geen MBO/VMBO-ers in de internatenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit heb ik ook eens gehoord, weet niet of het dezelfde beweging was maar MBO'ers werden in zo'n yurt gewoon geweerd, alleen de WO'ers waren welkom.
Erdogan krijgt de steun van deze beweging juist, anders zat hij nooit op zo'n hoog percentage.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Precies. De Turkse regering werkt hier overigens gretig aan mee door bijvoorbeeld initiatieven van de Gülen-beweging te steunen. Twee handen op een buik wat dat betreft, vanwege het wederzijdse belang.
Iyi geceler en succes morgen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:29 schreef Ayca het volgende:
Ik ben hier weer te lang blijven hangen, morgen tentamen, iyi geceler
Dat zullen hun wel zijn. De andere groeperingen zijn opzicht ook op geld berust, maar hun helpen de zwakkeren wel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit heb ik ook eens gehoord, weet niet of het dezelfde beweging was maar MBO'ers werden in zo'n yurt gewoon geweerd, alleen de WO'ers waren welkom.
Mensen die je daar een abonnement op proberen te smeren zijn leden van de Gulen beweging, er wordt vaak druk op ze uitgeoefend om die kranten te slijten (is wel zielig voor ze).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:27 schreef Julis het volgende:
[..]
Dat heb ik ook meegemaakt, ja. Van mensen die zaman-krant verkochten oid.
Erdogan zei een keer over "hodja effendi" nadat hij werd gevraagd door een journalist "zou je Gulen willen ontmoeten", "Zou de aarde nooit de hemel willen ontmoeten?"quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Precies. De Turkse regering werkt hier overigens gretig aan mee door bijvoorbeeld initiatieven van de Gülen-beweging te steunen. Twee handen op een buik wat dat betreft, vanwege het wederzijdse belang.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat zullen hun wel zijn. De andere groeperingen zijn opzicht ook op geld berust, maar hun helpen de zwakkeren wel.
[..]
Mensen die je daar een abonnement op proberen te smeren zijn leden van de Gulen beweging, er wordt vaak druk op ze uitgeoefend om die kranten te slijten (is wel zielig voor ze).
Bij mij op de universiteit zaten een paar Turken te discussieren erover, een tafel verder zat ik te praten/studeren met een andere Turk. Dus vroeg een zo een jongen van de andere tafel mijn opinie over zaman en of ik daar lid op zou worden (ik wist niet dat een gulenci daar aan tafel zat). Mijn antwoord: ik ben toch geen gulenci, wat moet ik met zo een krant. Sindsdien spreekt die Gulen-aanhanger niet meer met mij
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat zullen hun wel zijn. De andere groeperingen zijn opzicht ook op geld berust, maar hun helpen de zwakkeren wel.
[..]
Mensen die je daar een abonnement op proberen te smeren zijn leden van de Gulen beweging, er wordt vaak druk op ze uitgeoefend om die kranten te slijten (is wel zielig voor ze).
Bij mij op de universiteit zaten een paar Turken te discussieren erover, een tafel verder zat ik te praten/studeren met een andere Turk. Dus vroeg een zo een jongen van de andere tafel mijn opinie over zaman en of ik daar lid op zou worden (ik wist niet dat een gulenci daar aan tafel zat). Mijn antwoord: ik ben toch geen gulenci, wat moet ik met zo een krant. Sindsdien spreekt die Gulen-aanhanger niet meer met mij
quote:De Turkse islamitische geleerde Fethullah Gülen is door TIME Magazine opgenomen in de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen ter wereld in 2013. TIME erkent Gülen voor het verspreiden van een boodschap van tolerantie die hem vele bewonderaars in de hele wereld heeft opgeleverd.
Echt, wat een uitspraak voor een feilbare sterveling. Wat zegt de islam ook alweer over het idoliseren van mensen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:31 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Erdogan zei een keer over "hodja effendi" nadat hij werd gevraagd door een journalist "zou je Gulen willen ontmoeten", "Zou de aarde nooit de hemel willen ontmoeten?"
In diezelfde lijst is Abdullah Öcalan toch ook opgenomen met een positief verhaaltje erbij?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:36 schreef Ambipur het volgende:
Nou Arcadia.. Dat wordt een lange strijd dacht ik zo..
[..]
Ik ben maandenlang gestaakt door een verkoper via de telefoon. Mijn zus zit vuistdiep in de Nederlandse Gulen-community. Ik vrees ook het ergste voor haar zeer slimme zoontje.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:34 schreef Arcadia het volgende:
[..]![]()
Ik had onder druk mijn moeder abonnee gemaakt, maar daarna via de bank geen machtiging gegeven , daarna niks meer van gehoord
Klopt. Wist ik al. Mijn aspiraties zijn bijgeschaafd het afgelopen jaarquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:36 schreef Ambipur het volgende:
Nou Arcadia.. Dat wordt een lange strijd dacht ik zo..
[..]
TM, ik vraag me serieus af, van welke "geleerden" neem jij je kennis af?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Echt, wat een uitspraak voor een feilbare sterveling. Wat zegt de islam ook alweer over het idoliseren van mensen?
Dat is vrij klote, van wat ik hoor is dat mensen die in de Gulen-beweging zitten op een gegeven moment ook weggedreven worden van hun ouders/familie. Dat de beweging op nummer 1 komt en familie op nummer 2.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:38 schreef clumsy_clown het volgende:
en verkoper via de telefoon. Mijn zus zit vuistdiep in de Nederlandse Gulen-community. Ik vrees ook het ergste voo
Hoe oud is dat zoontje? Ik wil anders best met hem praten, na mij gaan er nu 2 anderen ook weg, derde ben ik nog mee bezig, maar is lastig als je hierin al 10 jaar zit...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:38 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik ben maandenlang gestaakt door een verkoper via de telefoon. Mijn zus zit vuistdiep in de Nederlandse Gulen-community. Ik vrees ook het ergste voor haar zeer slimme zoontje.
Ja, de broeder begon vorige keer over verhaal dat hij geloof (dus de organisatie) voor zette op de keuzes van de ouders, dus het recht van de beweging kwam boven de recht van de ouder te staan. Wat een ongelooflijke grote zonde om dit mensen wijs te maken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:39 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat is vrij klote, van wat ik hoor is dat mensen die in de Gulen-beweging zitten op een gegeven moment ook weggedreven worden van hun ouders/familie. Dat de beweging op nummer 1 komt en familie op nummer 2.
In Turkije, was de vader van een vriend meegenomen door hen toen hij klein was "we zullen hem opvoeden en geleerd maken, geef hem aan ons", de opa wilde natuurlijk contact houden met zijn zoon, dus stuurde hij brieven, maar kreeg nooit antwoord terug, dus hij spendeerde zijn gespaard geld om op onderzoek uit te gaan, nam hij de bus naar die stad waar zijn zoon zou studeren, werd hem verteld dat hij in Istanbul was, nam hij de bus daarnaartoe, kreeg hij daar gesprek met de abi's en bleek dus dat brieven van ouders niet bezorgd worden aan de kinderen - dit allemaal om de familieband af te breken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:40 schreef Levolution het volgende:
Arcadia shows us how deep the rabbit hole goes.
13. Maar ik heb geen contact meer met haar en daardoor helaas ook niet meer met haar kinderen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe oud is dat zoontje? Ik wil anders best met hem praten, na mij gaan er nu 2 anderen ook weg, derde ben ik nog mee bezig, maar is lastig als je hierin al 10 jaar zit...
Jammer, een mensenleven redden is heel erg waardevol voor me.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
13. Maar ik heb geen contact meer met haar en daardoor helaas ook niet meer met haar kinderen.
Nou ja, met al die positieve berichten is het tijd om naar bed te gaan. Wekker gaat om kwart voor 6
.
Arcadiaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:44 schreef Arcadia het volgende:
Jammer, een mensenleven redden is heel erg waardevol voor me.
Ik ben geen autoriteit of geleerd genoeg in de islamitische theologie om te wagen je een bepaalde richting op te sturen, maar zelf probeer ik zo veel mogelijk kennis mee te pikken van verschillende geleerden. Hamza Yusuf, Tariq Ramadan, Hassanain Rajabali (sjiiet) zijn bijvoorbeeld een paar namen die mij in meer of mindere mate wel aanspreken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
TM, ik vraag me serieus af, van welke "geleerden" neem jij je kennis af?
Huiswerkbegeleiding, strategische plekjes en daarna contacten verbreken?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:47 schreef xminator het volgende:
Arcadia heb je nog connecties binnen? Ik zou eigenlijk wel lid willen worden.
Ze mogen zoveel googlen als ze willen, ik ben hier binnen 2 weken weg, dus zoveel zal het niet meer uitmaken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:46 schreef Julis het volgende:
[..]
Arcadia. Fijn dat dit googlebaar is
, mwehehe.
Ik bedoelde meer dat jongeren die hier meer over willen weten in deze reeks terecht kunnen komenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:47 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ze mogen zoveel googlen als ze willen, ik ben hier binnen 2 weken weg, dus zoveel zal het niet meer uitmaken.
Hoge plekken kom je dankzij hun netwerkquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Huiswerkbegeleiding, strategische plekjes en daarna contacten verbreken?
Ja, als je rente mag vragen, muziek mag spelen, vrouwen en mannen mag mixen, sadaqa mag gebruiken als vakantie, dan zal liegen ook wel mogen.quote:
Hehe zo heb ik ook een anekdote van mijn vriendin en haar vriendin icm. de gulen bewegingquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:46 schreef Arcadia het volgende:
Iedereen wordt trouwens op zo'n bepaalde wijze geindoctrineerd dat kritiek niet aanvaard kan worden, met argumenten als "jij bent extremist", "dat is afhankelijk per madhab" (ze hebben allemaal geen weet wat dat inhoudt), "jij jouw mening, ik de mijne", en als je kritiek geeft, dan bellen ze de broeder op, waar ze telkens voor worden geadviseerd om te doen als iemand ze kritiek geeft en dan zeggen ze "abi bu kisi orta bozuyor", en dan krijg je 5 minuten na je gesprek een telefoontje van een boze abi
Pas wel op met van wie je je religie aanneemt, onderzoek altijd eerst alles. Mijn gouden tip.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ben geen autoriteit of geleerd genoeg in de islamitische theologie om te wagen je een bepaalde richting op te sturen, maar zelf probeer ik zo veel mogelijk kennis mee te pikken van verschillende geleerden. Hamza Yusuf, Tariq Ramadan, Hassanain Rajabali (sjiiet) zijn bijvoorbeeld een paar namen die mij in meer of mindere mate wel aanspreken.
Ahzo.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:49 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat jongeren die hier meer over willen weten in deze reeks terecht kunnen komen.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Pas wel op met van wie je je religie aanneemt, onderzoek altijd eerst alles. Mijn gouden tip.
Ze zijn nu bezig met vooral autochtone mensen in de bevolking binnen te halen a la ikhwan al muslimeen (muslim brotherhood) en via henzelf te profileren als een etiniciteitsvrije stroming.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:47 schreef xminator het volgende:
Arcadia heb je nog connecties binnen? Ik zou eigenlijk wel lid willen worden.
Ik leef toch als kafir. Kan ik er ook bij dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ze zijn nu bezig met vooral autochtone mensen in de bevolking binnen te halen a la ikhwan al muslimeen en via henzelf te profileren als een etiniciteitsvrije stroming.
Maak je geen zorgen! Wij staan achter je!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ahzo.
Ik mag binnenkort de knokploeg verwachten denk ik.
Als ze een voordeel uit jou kunnen behalen zeer zeker wel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik leef toch als kafir. Kan ik er ook bij dan?
Nee, aub niet. Ik leer je wel alles wat je moet weten, maar ik sterf liever eerlijk eerder dan dat ik iemand hiernaartoe uitnodigquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik leef toch als kafir. Kan ik er ook bij dan?
Achter me, heb je meer afstand om weg te rennen wanneer ze voor me staanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:53 schreef Julis het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen! Wij staan achter je!
Mik op hun strottenhoofd, zonder aarzelen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ahzo.
Ik mag binnenkort de knokploeg verwachten denk ik.
Hier gaat mijn bloed zó van koken. Geef mij liever een niet-moslim die mijn geloof belachelijk maakt uit onwetendheid in plaats van deze duivelsgebroeden die intern op deze manier veel destructiever bezig zijn voor het geloof en de moslimgemeenschap. Van de eerste weet je ten minste wat je kan verwachten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, de broeder begon vorige keer over verhaal dat hij geloof (dus de organisatie) voor zette op de keuzes van de ouders, dus het recht van de beweging kwam boven de recht van de ouder te staan. Wat een ongelooflijke grote zonde om dit mensen wijs te maken.
[..]
In Turkije, was de vader van een vriend meegenomen door hen toen hij klein was "we zullen hem opvoeden en geleerd maken, geef hem aan ons", de opa wilde natuurlijk contact houden met zijn zoon, dus stuurde hij brieven, maar kreeg nooit antwoord terug, dus hij spendeerde zijn gespaard geld om op onderzoek uit te gaan, nam hij de bus naar die stad waar zijn zoon zou studeren, werd hem verteld dat hij in Istanbul was, nam hij de bus daarnaartoe, kreeg hij daar gesprek met de abi's en bleek dus dat brieven van ouders niet bezorgd worden aan de kinderen - dit allemaal om de familieband af te breken.
Jij psycho? Na de afgelopen maanden kwalificeer jij zeker niet als psycho hoor.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:55 schreef Ambipur het volgende:
Ik bescherm je wel Arcadia.
Ik zou best wel bij zon beweging willen. Puur om te kijken wat ze doen met een psycho bitch als ik.
Sweet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:57 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij psycho? Na de afgelopen maanden kwalificeer jij zeker niet als psycho hoor.
En bedankt voor de bescherming![]()
In Turkije wel, ze hebben daar zelfs een familielid van mijn vaderskant een keer geslagen (vaderskant is rechtsextremist).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:58 schreef Levolution het volgende:
Arcadia, gebruikt deze beweging überhaupt geweld?
Daarom, de verborgen vijand van islam is erger dan de vijand die zich openlijk laat zienquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hier gaat mijn bloed zó van koken. Geef mij liever een niet-moslim die mijn geloof belachelijk maakt uit onwetendheid in plaats van deze duivelsgebroeden die intern op deze manier veel destructiever bezig zijn voor het geloof en de moslimgemeenschap.
Sorry zus, maar dit liet me beetje lachenquote:Op dinsdag 13 november 2007 00:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik hoop er naartoe te kunnen gaan.
"The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist."quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:58 schreef Arcadia het volgende:
[..]
In Turkije wel, ze hebben daar zelfs een familielid van mijn vaderskant een keer geslagen (vaderskant is rechtsextremist).
In België en Nederland kunnen ze zoiets nog niet op de been zetten, maar we spreken wel over tienduizenden volgers in NL en BE, dus wie weet in de toekomst...
[..]
Daarom, de verborgen vijand van islam is erger dan de vijand die zich openlijk laat zien
Had Xmin nog over gepostquote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:05 schreef Ambipur het volgende:
http://www.turkceyasagi.nl/
Zie ik nu pas.
Wel dikste trollen ooit, emel/bilmiyorem + burakiusquote:
Wat een engerds.. Die website dan..quote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:08 schreef Arcadia het volgende:
Voelt eigenlijk heel goed om met dit openbaar te gaan zo. De tasbihat na het gebed in de moskee, daar hebben zij een verlengde sufi-versie van, waarbij zij de naam van hun overleden imam erin verwerken.
Sekte-praktijken.
[..]
Had Xmin nog over gepost![]()
Kreeg vraag van een Marokkaanse zuster, een Turkse jongen kwam bij haar vriendin hand vragen, ik vroeg welke school hij ging enzo, blijkbaar zat hij op internaat, kwam ze 2 dagen later "ja hij mag niet meer van zijn abi's, ze hebben voor hem al iemand uitgekozen"quote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Wel dikste trollen ooit, emel/bilmiyorem + burakius![]()
Ze waren ook nog eens actief op hababam geloof ik ?
Tatli ruyalar.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:11 schreef Ambipur het volgende:
Half 3 zowat en ik ben Gulen googlende.. Slaap lekkers.
http://turkishinvitations(...)by-ex-gulenists.htmlquote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:11 schreef Ambipur het volgende:
Half 3 zowat en ik ben Gulen googlende.. Slaap lekkers.
Ja het kan ook zijn dat ze beiden actief waren voor de Gulen-beweging. In zaandam is de Gulen-beweging huge en hebben ze veel leden. Ook is hun stichting de witte tulp daar best groot.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:12 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Kreeg vraag van een Marokkaanse zuster, een Turkse jongen kwam bij haar vriendin hand vragen, ik vroeg welke school hij ging enzo, blijkbaar zat hij op internaat, kwam ze 2 dagen later "ja hij mag niet meer van zijn abi's, ze hebben voor hem al iemand uitgekozen"
En bij Burakius? Zouden ze bij hem geen probleem vormen?
Uit belofte kan ik hier niet op ingaan, vertrouwen schenden doe ik niet, maar je eigen vrouw kiezen binnen de organisatie mag je niet doen, je krijgt iemand voorgedragen, dus al zouden ze het van plan zijn, kleine kans...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:14 schreef xminator het volgende:
[..]
http://turkishinvitations(...)by-ex-gulenists.html
[..]
Ja het kan ook zijn dat ze beiden actief waren voor de Gulen-beweging. In zaandam is de Gulen-beweging huge en hebben ze veel leden. Ook is hun stichting de witte tulp daar best groot.
Ja dat weet ik, dat staat ook zo in de link die ik heb geplaatst. Dus dat ze beiden zijn voorgedragen aan elkander.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:16 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Uit belofte kan ik hier niet op ingaan, vertrouwen schenden doe ik niet, maar je eigen vrouw kiezen binnen de organisatie mag je niet doen, je krijgt iemand voorgedragen, dus al zouden ze het van plan zijn, kleine kans...
Ga slapen "shakirt", morgen tentamen voor jouquote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, dat staat ook zo in de link die ik heb geplaatst. Dus dat ze beiden zijn voorgedragen aan elkander.
Geen dank, goed dat het de juiste richting opgaat met je en mocht je een dezer dagen een aanslag op je leven krijgen weten de fokkers wie het gedaan heeft!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ga slapen "shakirt", morgen tentamen voor jou.
Trouwens klein bedankwoordje voor jou, de post die jij een tijdlang geleden plaatste, had wel degelijk effect op me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Geen dank, goed dat het de juiste richting opgaat met je en mocht je een dezer dagen een aanslag op je leven krijgen weten de fokkers wie het gedaan heeft!I died for a good cause. Martelaarschap vanwege op Fok! posten primeurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zoals ik al zei, er is veel veranderd de afgelopen 5 jaarquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:58 schreef Arcadia het volgende:
Sorry zus, maar dit liet me beetje lachen![]()
Het is geen taboe meer.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:27 schreef xminator het volgende:
Toen ik het er maanden geleden over had hoorde je niemand erover en nu is opeens iedereen naar een yurt geweest in het verleden
Herkenbaar! Helaas...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:52 schreef Levolution het volgende:
[..]
Belachelijk. Soms zijn Turken net tokkies. Ook gewoon quality time met het kind, zoals spelen (of spelenderwijs leren), communiceren of sociale vaardigheden opdoen, uitjes, dat soort dingen wat een kind nodig heeft, doen ze gewoon niet. Te veel moeite, ne var iste adam gibi yerinde otur toch?
Ze weten niet beter... Ze beginnen het pas door te krijgen op het moment dat de kinderen zeggen dat de kinderen een eigen mening beginnen te krijgen (als de kinderen dat durven..), maar dan is het vaak al te laat of willen de ouders het niet begrijpen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:54 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat sommige Turkse ouders veel meer tijd steken in o.a. huizen kopen in Turkije dan in hun kinderen.
"Vanmiddag hoorde ik van de buurvrouw dat haar zus van de imam heeft gehoord dat <iets> haram is. Jij mag <iets> dus niet meer doen!"quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Pas wel op met van wie je je religie aanneemt, onderzoek altijd eerst alles. Mijn gouden tip.
Wil je mijn fan ook worden als ik boeken schrijf ter verzoening van Oost en West?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 06:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Iyi sabahlar! Wat is het toch fucking vroeg.
[..]
Zoals ik al zei, er is veel veranderd de afgelopen 5 jaar. Ik was en ben een groot voorstander van interculturele bruggen slaan, en zag in Gulen een goed voorbeeld daarvan.
Interessante link.. Verontrustend dit alles. Ik vind ze eng.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 02:14 schreef xminator het volgende:
[..]
http://turkishinvitations(...)by-ex-gulenists.html
Nee, mag je niet. Waarom denken mensen dat praktiseren hand in hand moet gaan met dat je per definitie niet kan genieten van deze wereld?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:45 schreef zarGon het volgende:
Gisteren in slaap gedonderd, lees nu even bij. Slechts een kleine deel gelezen; verbazingwekkend. Ik ben blij voor je dat je op tijd alles hebt ingezien, Arcadia. Ik vond je als ik even eerlijk mag te fanatiek, hoop dat je nu wat meer kan genieten van het mooie leven. Al dat verbieden werkt toch alleen maar averechts, jammer dat ze zoveel invloed hebben (op de jeugd).
Er is praktiseren en er is praktiseren. Mensen die het zo goed mogelijk willen doen slaan meestal (net iets) te ver door, waardoor ik het eerder beklemmend en benauwend en tegenwerkend zie werken. Zo komt het over bij mij.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nee, mag je niet. Waarom denken mensen dat praktiseren hand in hand moet gaan met dat je per definitie niet kan genieten van deze wereld?
Ja hoor, ik word groupiequote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wil je mijn fan ook worden als ik boeken schrijf ter verzoening van Oost en West?
Die groepen heb ik ook kunnen identificeren binnen islam, verbaast me niet dat de hele islamwereld het zo slecht heeft. Geen zorgen hoor, ik neem zeker geen overdreven of verkeerde methodieken en ideëen over. Als ik zo bedreven erg was in mijn deen, dan zat ik zeker niet op Fok!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er is praktiseren en er is praktiseren. Mensen die het zo goed mogelijk willen doen slaan meestal (net iets) te ver door, waardoor ik het eerder beklemmend en benauwend en tegenwerkend zie werken. Zo komt het over bij mij.
Kom je dan ook naar mijn lezingenquote:
Ben benieuwd of je Weiss echt mee kunt slepen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:47 schreef IHaveAmnesia het volgende:
İk vind jullie leuk hahvolgende x kom ik met sylv en weiss mee jullie ontmoeten
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:49 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik zit hier niet om mensen over te halen ofzo![]()
![]()
De nieuwe Nieuwe Wereld Ordequote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:22 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Elke leerling is een pion, ze plukken de beste studenten uit, zetten die op bepaalde posities, nemen een deel van hun geld als sadaqqa, creëeren zo politieke en economische macht. Als ze ooit een gunst nodig hebben en jouw beroep is daar geschikt voor, dan kloppen ze bij jou aan.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb net uit verveling op m'n werk hechtingen gezet in het gaatje in m'n sok. Mensen, vermaak me.
Is het ookquote:
Meen je? Ik ook in mijn eentje. Ik maak er wel echt een rondreis van. Waarschijnlijk van Dublin naar Londen naar Birmingham.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:51 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Ben wel wat gewendheb weer een vlucht naar Londen geboekt in mijn eentje. Ben benieuwd wat voor mensen mijn pad op zullen komen hahaha
LOL, hij probeert zelfs nog een keer te dribbelen, like a boss.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij probeerde de bal ook nog te redden, dat werd zijn ondergang.
[..]
Is het ook
We kidnappen Weiss gewoon.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je Weiss echt mee kunt slepen.
Erdogan steunt het zei je?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Is het ook
De scholen waar jij het over hebt... Zijn dat ook de scholen waar de kinderen voor de Turkse Taal-olympiades van komen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Het is een "onder-de-radar"-beweging, alles wat mensen zien is echt prachtig hoor, zoeken van verzoening en dialoog tussen cemaat, geloven, Westen en Oosten. De "milde" islam, geen baarden, volgens hen zijn die trouwens haram, altijd vriendelijk met mensen omgaan, scholen bouwen voor kinderen. Maar die kids krijgen daar wel een doctrine op hun scholen, waarom denk je dat ze scholen bouwen in Afrika enzo, terwijl kids dat ook nodig hebben in Turkije? Nieuwe vorm van kolonialisme, voed de inheemse bevolking op met je doctrine, werkt veel beter dan dwingend hun spullen en geld aan je afstaan
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:30 schreef Levolution het volgende:
zarGon, ik zag je skelterfilmpje weer, wat een baas ben je toch ook.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als hij zin heeftquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je Weiss echt mee kunt slepen.
Vet! Wanneer ben je in Londen? Ik ga naar Luton en daar gewoon rond hahaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:49 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Meen je? Ik ook in mijn eentje. Ik maak er wel echt een rondreis van. Waarschijnlijk van Dublin naar Londen naar Birmingham.
Ja, niet alleen die olympiades, ook wiskunde olympiades e.d.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
De scholen waar jij het over hebt... Zijn dat ook de scholen waar de kinderen voor de Turkse Taal-olympiades van komen?
Van wat ik weet was in den beginne Erdogan iemand van Milli Gorus maar schakelde hij later over naar deze cemaat. Necmettin Erbakan noemde - kan dit zelf niet bevestigen of het waar is - hem dan ook een leugenaar.quote:
Hm, ik twijfel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:54 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, niet alleen die olympiades, ook wiskunde olympiades e.d.
Ik denk dat als je de late geschiedenis en verval van het Ottomaans rijk bestudeert, je geen van beiden zal willen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm, ik twijfel.
Liever de indoctrinatie die je jouw minder pijn zal doen (aanname) of toch overlaten aan anderen zodat zij invloed kunnen uitoefenen... Dus liever pro-Turkije/pro-Turks dan [onbekend]?
Al met al is het een heel pienter plan.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:24 schreef zarGon het volgende:
Bijgelezen, een hoop enge dingen, maar ook ouderwets gezellig..
HEMA?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Iemand enig idee waar ik vandaag of morgen nog een foto (15x20 of nog groter) kan laten afdrukken? Ik wil een fotocollage inlijsten en aan m'n pa geven.
Hmm, niet eens aan gedacht.quote:
Narcist.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hmm, niet eens aan gedacht.Morgen maar eens even naar HEMA gaan.
Mijn vader vindt dat ik te weinig langskom, dus krijgt hij een fotocollage (zie fobo) van me.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga morgen wel even naar het winkelcentrum.quote:Kijk even op de site &anders bellen![]()
Iemand moet zo zijn toch.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:33 schreef zarGon het volgende:
[..].
Jij hebt altijd wel van die opmerkelijke kwesties.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is ook een subtiel hintje.Trek je er dan niets van aan. Ouders hebben nou eenmaal motieven voor waarom ze op een bepaalde manier reageren. Heb je al geprobeerd om het ter sprake te brengen? Ontwijken is niet echt een goed idee op lange termijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik ga morgen wel even naar het winkelcentrum."Whatever I was looking for was always you."Rumi
Hardlopend heeft een ontspannend effect. Na afloop heb ik zelfs meer energie.quote:
Met hen valt niet echt te praten in verband. Generatiekloof enzo...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:43 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Trek je er dan niets van aan. Ouders hebben nou eenmaal motieven voor waarom ze op een bepaalde manier reageren. Heb je al geprobeerd om het ter sprake te brengen? Ontwijken is niet echt een goed idee op lange termijn.
Je kan toch net zo goed hardlopen dan dat je je gaat ontharen, daarna naar de sportschool gaat, gaat omkleden en dergelijke?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:55 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Zonder inspanning zei ik!
İk wil naar de spa maar daarvoor moet ik eerst ontharen(
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:53 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hardlopend heeft een ontspannend effect. Na afloop heb ik zelfs meer energie.
[..]
Met hen valt niet echt te praten in verband. Generatiekloof enzo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer maar eens met je opa/oma dit soort zaken uit te leggen. Mijn ouders zijn waarschijnlijk net zo oud als zij. Het is soms zo erg dat ik de hulp van mijn achterneven in Frankfurt en Istanbul heb moeten inroepen. Mijn ouders luisteren wel naar hen (zij zijn +/- 45 jaar, hebben huisje, boompje, beestje en kinderen). Toevallig kan ik goed opschieten met deze neven...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:59 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Dan kan je in ieder geval zeggen dat je het geprobeerd hebt. Straks krijg je spijt enzovoort. En nu hou ik op met dit praatje
Hommerson!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je kan toch net zo goed hardlopen dan dat je je gaat ontharen, daarna naar de sportschool gaat, gaat omkleden en dergelijke?
Of ¤ 10 verliezen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:14 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik ga zo maar eens langs. 1 euro in de roulette gooien. Eten drinken en weggaan haha. En die 1 euro terugwinnen of course
Nee hoor, acht euro.quote:
Met de twee euro die ik je gaf nadat je ¤ 10 kwijt was.quote:
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:33 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Row_0 is mijn soulmate haha. Komt uit mijn lieflingsstad en gaat ook naar LOndeb. Adamim benim!
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:33 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik keek net even op Mijn CZ naar mijn zorgverbruik. Ik heb dit jaar alweer ¤ 1353,18 aan zorg ontvangen.
quote:
Moet je eens je enkelbanden inscheuren terwijl je een misstap zet. Leuk manquote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:53 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hardlopend heeft een ontspannend effect. Na afloop heb ik zelfs meer energie.
[..]
Ouch.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:17 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Moet je eens je enkelbanden inscheuren terwijl je een misstap zet. Leuk man. Vooral als je het twee weken voor een vakantie doet.
Mja ik had allemaal toffe plannen om m'n hardloopschoenen mee te nemen en dan in Maleisië te gaan lopen maar die ruimte in m'n backpack ga ik maar gebruiken voor wat andersquote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ouch.
Ik heb een achillespeesontsteking gehad. Weliswaar niet zo erg als een gescheurde enkelband, maar toch kon ik twee maanden niet hardlopen. Daarna mocht ik weer vanaf 0 beginnen.Dit verklaart tevens de hoge zorgkosten, veel fysio gehad.
Dat is zuur.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja ik had allemaal toffe plannen om m'n hardloopschoenen mee te nemen en dan in Maleisië te gaan lopen maar die ruimte in m'n backpack ga ik maar gebruiken voor wat anders. Het is te hopen dat het zodanig geheeld is dat ik m'n duikcursus nog wel kan doen.
Ze hebben zojuist gemaild, duikcursus is afgelast.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja ik had allemaal toffe plannen om m'n hardloopschoenen mee te nemen en dan in Maleisië te gaan lopen maar die ruimte in m'n backpack ga ik maar gebruiken voor wat anders. Het is te hopen dat het zodanig geheeld is dat ik m'n duikcursus nog wel kan doen.
quote:http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=271900
Barbecueën in de Utrechtse parken is toegestaan mits je geen brandschade veroorzaakt aan de grasmat; gebruik dus uitsluitend barbecue-toestellen op poten of neem iets mee van huis om het gras te beschermen (stuk steen, plank). Zorg er voor dat je andere gebruikers van het park niet tot overlast bent (rook, lawaai). Laat geen rommel achter in het park en neem het afval mee naar huis.
Waarom geen iftar BBQ?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:58 schreef sylvesterrr het volgende:
zarGon en ik hebben er vanmiddag even kort over gehad. We willen een BBQ organiseren, ergens midden in het land (in/rond Utrecht). Volgens de website van de Gemeente Utrecht is het in de stadsparken toegestaan te barbecueën. Dat ga ik maandag nog even verifiëren, je weet maar nooit...
We zijn van plan om de BBQ in een weekend vóór 9 juli 2013 te organiseren. Doordeweeks zullen er mensen zijn die moeten doorwerken en/of studeren. Op 9 juli begint de Ramadan, dus...
Ik hoop dat er voldoende animo hiervoor is! De vaste posters ontvangen over enkele ogenblikken een DM met een linkje naar datumprikker.
[..]
In een park in Utrecht. Althans, dat is de bedoeling.quote:
Oh, dat is een andere vraag.quote:
refresh eens, ik drukte te snel op verzenden :pquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
In een park in Utrecht. Althans, dat is de bedoeling.
[..]
Oh, dat is een andere vraag.Volgens mij wordt het dan best laat.
eind juli rond 21:00 ofzo?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
In een park in Utrecht. Althans, dat is de bedoeling.
[..]
Oh, dat is een andere vraag.Volgens mij wordt het dan best laat.
http://www.diyanettakvimi.com/hollanda/amsterdam-imsakiye.htmlquote:
Ik zie je naam frequent langskomen in het topic...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Nu al als vaste poster worden beschouwd. Maar helaas, ik vertrek over twee weken en moet daarvoor nog zoveel voorbereiden dat ik wellicht een andere keer aanschuif.
Wat zijn die vines? Gewoon korte, grappige stukjesquote:
Ja blijkbaar, merkte het ook pas vandaagquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat zijn die vines? Gewoon korte, grappige stukjes? Zie ik voor het eerst pas.
Ga via Slovenië/Kroatië en niet via Hongarije.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:39 schreef xaban06 het volgende:
In september naar Servië met de auto. Nog tips voor in Servië of onderweg?
Soort van twitter met filmpjes.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat zijn die vines? Gewoon korte, grappige stukjes? Zie ik voor het eerst pas.
We gaan via Oostenrijk volgens mij?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ga via Slovenië/Kroatië en niet via Hongarije.
Waarom eigenlijk Servië?
Waarom Servie?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:39 schreef xaban06 het volgende:
In september naar Servië met de auto. Nog tips voor in Servië of onderweg?
dan is het Hongarijequote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:48 schreef Che_ het volgende:
Abi je moet sowieso door Hongarije of Slovenië/Kroatië. Laatste optie is veel beter. Is echt 100x zo mooi en mensen in Hongarije zijn koud.
Nu valt het wel mee/helemaal niet. 10/15 jaar geleden was wel beetje risico. Sowieso ga je veel Duitse/NL'se/Franse kentekens zien in die landen (veel Turken en Koerden). Misschien in september iets minder, maar in juni tot augustus zie je elke tankstation/rustplaats langs snelweg wel heleboel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:49 schreef xaban06 het volgende:
[..]
dan is het Hongarijeer staat mij nog iets bij dat een vriend zei 'via Europese landen' balkan vertrouw ik niet.
Maat van me is Servischquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Whut?
Wat heeft een Turk te zoeken op een bruiloft in Servie?
/yobazmodeoff
Een Servische vriend die daar gaat trouwen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Whut?
Wat heeft een Turk te zoeken op een bruiloft in Servie?
/yobazmodeoff
Ama nasil olur?quote:
Bende anlamadim, volgens mij is het neppe Serviër. Tulumba tatlisi felan yiyoquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ama nasil olur?
Grapje. Veel plezier. Ga op de terugweg even langs Bosnie voor een 'halal' Cevapi.
Tovbe tovbe.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:01 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Bende anlamadim, volgens mij is het neppe Serviër. Tulumba tatlisi felan yiyo
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:02 schreef xaban06 het volgende:
Het mooie is, ik neem mee een Pool en een Irakeesmulticulti
Lol, die maat van me reed in een yugo waarvan de motorkap onderweg de lucht in vloogquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:01 schreef Che_ het volgende:
Oh, als je een doorgetrokken streep ziet aan je rechterkant.. dat is geen vluchtstrook. Daar gaan de yugo's, trabants en lada's half overheen rijden zodat de normale auto's ze kunnen inhalen. Verder zou ik zelf wat eten meenemen tot je vrienden daar je restaurant aanraden of in Oostenrijk nog eten en dan in één keer door.
Ik geloof het bestquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:05 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Lol, die maat van me reed in een yugo waarvan de motorkap onderweg de lucht in vloogweet niet of het waar is
90% van hun cuisine hebben ze te danken aan ons. Sloveens eten is hoe Balkan eten eruit had gezien als wij er niet waren geweest.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:03 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik zei hoe ken jij tulumba nou weer, zegtie 'Osmanli imparatorlugu sagolsun'
Neeeeeequote:
Ik hoefde maar een minuutje of twee te wachten, prima service. Een foto van 15x20cm (groter kan niet direct geprint worden) is best klein, hahaha.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik hoop dat ik niet 2/3 uur hoef te wachten op één printje.
Turkish stylequote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:38 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ohoooo. Veel moeite dit. Kunnen we niet beter allemaal eten meenemen? Kleedje voor op t gras. Klaaar
Ik heb de fles raki die ik maanden geleden heb gekocht nog in m'n drankkast staan. De fles is nog voor 3/4 ofzo vol.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Turkish style, dan neem ik wel een flesje raki mee mits ik kom.
Xaban mot het gewoon betalen.
O o o, dit zal helemaal misgaan. Een ekte behaarde Turk dient wel het vlees te prepareren hè?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:52 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb de fles raki die ik maanden geleden heb gekocht nog in m'n drankkast staan. De fles is nog voor 3/4 ofzo vol.
Dus je komt? Gewoon om mij niet voor schut te laten staan?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:54 schreef xminator het volgende:
[..]
O o o, dit zal helemaal misgaan. Een ekte behaarde Turk dient wel het vlees te prepareren hè?
İk ga aan de ayran. Raki is niet caiz. İk ben moslim geworden na 50 euro kwijtgeraakt te hebben in de Casinoquote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Turkish style, dan neem ik wel een flesje raki mee mits ik kom.
Xaban mot het gewoon betalen.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:02 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
İk ga aan de ayran. Raki is niet caiz. İk ben moslim geworden na 50 euro kwijtgeraakt te hebben in de Casino
Je moet een big green egg meenemen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Wie van jullie kunnen er trouwens barbecuën? Ik organiseer de meet, maar ik heb 0,0 ervaring met het bij de barbecue staan.
Zijn er trouwens ook mensen die hun barbecuetoestel willen en kunnen meenemen? Of gaan we gewoon voor wegwerpbarbecues?
Sorry ik vergeet soms dingen.quote:
Een fles raki openen en niet opdrinkenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:52 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb de fles raki die ik maanden geleden heb gekocht nog in m'n drankkast staan. De fles is nog voor 3/4 ofzo vol.
Very easy to do.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Wie van jullie kunnen er trouwens barbecuën? Ik organiseer de meet, maar ik heb 0,0 ervaring met het bij de barbecue staan.
Zijn er trouwens ook mensen die hun barbecuetoestel willen en kunnen meenemen? Of gaan we gewoon voor wegwerpbarbecues?
Blijkbaar vind ik Whiskey, Vodka en zoete witte wijn lekkerder dan Raki. Sorry.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Een fles raki openen en niet opdrinken
Staan lukt mij ook wel.quote:
Daarom bril, bescherming voor je ogenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Blijkbaar vind ik Whiskey, Vodka en zoete witte wijn lekkerder dan Raki. Sorry.
[..]
Staan lukt mij ook wel.Of misschien ook niet, want rook + lenzen = slechte combinatie.
Zonnebril ftw!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Daarom bril, bescherming voor je ogen
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zonnebril ftw!Ik ga dood wanneer de zon in mijn ogen schijnt tijdens het fietsen...maar 99% van de zonnebrillen staan mij zo lelijk dat ik liever zonder doe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem kleur lenzenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ga dood wanneer de zon in mijn ogen schijnt tijdens het fietsen...maar 99% van de zonnebrillen staan mij zo lelijk dat ik liever zonder doe.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:58 schreef Arcadia het volgende:
Liever doodgaan dan iets op te doen wat niet staat.
[ afbeelding ]
Laten we het netjes houdenquote:
Ik snap dat plaatje niet eens man, leg eens uit man, mijn brein is daar niet macaber genoeg voorquote:
Was gewoon een random plaatje.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:06 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik snap dat plaatje niet eens man, leg eens uit man, mijn brein is daar niet macaber genoeg voor
Plaats maar, ben benieuwd nuquote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:06 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Was gewoon een random plaatje.
Als je het wilt kan ik er meer plaatsen
Onii chan, betekent broer in het japans. Doe eens google afbeelding zoekenquote:
Op ieder potje past een deksel, dus ik weet zeker er ook zonnebrillen zijn die jou goed staan. Goed zoeken dus.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ga dood wanneer de zon in mijn ogen schijnt tijdens het fietsen...maar 99% van de zonnebrillen staan mij zo lelijk dat ik liever zonder doe.
Ik ken genoeg Japans om dat ook te weten hoor otouto.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:08 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Onii chan, betekent broer in het japans. Doe eens google afbeelding zoeken
Baka,quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:09 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ken genoeg Japans om dat ook te weten hoor otouto
delenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:11 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr trekt een fles wijn open.
Het is te lang geleden dat ik thuis een wijntje heb gedronken.
Nee, maar ik heb geen genoeg geld voor benzine.quote:
Ja, en?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:13 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb geen genoeg geld voor benzine.
Dat is, net als sinterklaas en de kerstman, een onzinverhaal.quote:
Ja, en!?!?! alcohol verbrandt goed toch?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja, en?
[..]
Dat is, net als sinterklaas en de kerstman, een onzinverhaal.
Fairy tailquote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:20 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Ja, en!?!?! alcohol verbrandt goed toch?
Eerst bewijzen![]()
[ afbeelding ]
fairy tail best komt pas volgend jaar uitquote:
Ga iets beters doen met je leven joh, je gaat echt spijt van krijgen dat je je volwassen leven verziekt met deze nonsensquote:Op zondag 16 juni 2013 00:00 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
fairy tail best komt pas volgend jaar uit
Anime is mijn passie.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:10 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ga iets beters doen met je leven joh, je gaat echt spijt van krijgen dat je je volwassen leven verziekt met deze nonsens![]()
Zoals Berserk
Hehe, heb mn beschikbaarheid reeds ingevuld.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:56 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dus je komt? Gewoon om mij niet voor schut te laten staan?
Wat schuift het?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:43 schreef tonja het volgende:
Ah, hier zitten jullie
Zou iemand deze tekst voor mij in het Turks willen vertalen?
KOPIËREN EN PLAKKEN (NIET DELEN)
Er werd mij gevraagd deze voorspelling te verspreiden: veel mensen verwachten dat Erdogan vandaag in zijn speech deels het geweld van de manifestanten zal proberen te benadrukken - want er is gisteravond wellicht wel ergens met stenen gegooid als reactie op de gigantische hoeveelheid gas die is ingezet. Gouverneur Hüseyin Avni Mutlu sprak van twee gewonde politieagenten (over de honderden ernstig gewonden in het park voor wie alle medische hulp werd verhinderd werd uiteraard met geen woord gerept).
Onrustwekkender is echter dat er gisteren al enkele politici (onder meer Mutlu) beweerden dat manifestanten vuurwapens hebben gebruikt. Het doet een vermoeden rijzen dat na de raid gisterennacht wapens (en eventueel drugs en bezwarende documenten) zullen "gevonden" zijn. Erdogan is een sluwe, listige man, die op deze manier zou kunnen proberen zijn aanpak te rechtvaardigen. Een andere aanwijzing in die richting is de uitspraak van Turks EU-minister Egemen Bağış: "iedereen die het plein betreedt zal als een terrorist worden behandeld".
De activisten vragen om deze voorspelling te verspreiden, zodat deze interpretatie niet als een betwijfelbare verklaring achteraf zou komen, ná Erdogan's speech. Ik herhaal: kopiëren en plakken, NIET delen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |