abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127776666

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127776670
He bah, waarom geven jullie mij lapo ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:59 schreef Arcadia het volgende:
Trouwens, ik weet nog dat een van de Abi's zei dat een man 1400~ euro verdient en dat hij 200 euro sadaqqa gaf en dat hij dat een geweldige daad vond. Diezelfde abi betaalde met "sadaqqa" 240 euro voor een ontbijtje toen hij een tripje organiseerde naar Istanbul met dezelfde saddaqa
pi_127776697
welterusten iedereen :*
pi_127776698
Was al blij dat ik hem niet had.
pi_127776699
Ya Arcadia.. Ik snap het allemaal niet.. Het komt dus neer op een sekte?

quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:57 schreef Ayca het volgende:

[..]

Nja ik heb nooit echt een tijd van echte geloof gehad(wel dat ik geloofde ik god, maar er werd thuis ook verder bijna niets aan gedaan), dus misschien is het voor mij makkelijker.
Mijn ouders boeit het niet of ik wel/niet geloof. Ik weet het zelf niet heel erg.. Ik vind het makkelijker, want ik merk wel dat ik vaak denk, maar waar moet ik hoop uit putten als God niet bestaat? Hoop doet immers leven.
pi_127776703
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mja, het is den vast riedeltje he. Meisjes moeten als puber wel naar school, maar worden voornamelijk klaargestoomd voor het huwelijk. Jongens mogen zich zo los mogelijk gedragen, zolang er binnen het hs niet al te veel van merkbaar is. Dan lekker vroeg trouwen, binnen het jaar je kind werpen en elkaar de rest van je leven haten, als het tegenzit.

Ik weet ook dat lang niet alle Turken zo zijn, maar dit is zo'n beetje mijn omgeving

Ken een meisje die al 4 keer verloofd is geweest, puur omdat ze na göreme zijn verloofd en het al heel snel een klootzak bleek iedere keer. Dan vind ik daten toch een minder stressvolle optie.
Sjeez, telkens zo'n bruiloft organiseren. Klinkt vermoeiend.
pi_127776711
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:58 schreef Levolution het volgende:

[..]

Die tijden dat je in bed onrein lag te denken en toen spijt kreeg omdat je bang was voor God. :D

Nu gewoon alles durven te zeggen. _O_
Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad :') God had vast wel iets beters te doen dan mijn onreine gedachten :')

Echt alles durven zeggen zit er nog niet helemaal in, maar dat komt nog wel.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 01:02:29 #8
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_127776715
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:01 schreef Julis het volgende:

[..]

Sjeez, telkens zo'n bruiloft organiseren. Klinkt vermoeiend.
Hoe meer feesten, hoe beter. _O_
Tenzij het van die droge bruiloften zijn waar geen Raki geserveerd wordt natuurlijk.
This isn't even my final form.
pi_127776725
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:02 schreef Ayca het volgende:

[..]

Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad :')
Ik heb daar wel heel erg last van gehad :@ :').
pi_127776726
In principe kan iedereen die een greintje geloof in zijn hart heeft, rekenen op God's barmhartigheid en vergevingsgezindheid. Twee uitersten zijn een te dogmatische kijk op het geloof aan de ene kant (zoals in het voorbeeld gegeven door Arcadia) en een erg beperkte kennis van de islamitische filosofie en ethiek aan de andere kant (zoals in het voorbeeld van sylvesterrr) die bij een negatieve ervaring het geloof van diegene eenvoudig kunnen laten wankelen. Zaak is om hier een balans in weten te vinden en kennis op te doen zonder een bepaalde ideologische pad in te slaan, denk ik.
pi_127776727
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mja, het is den vast riedeltje he. Meisjes moeten als puber wel naar school, maar worden voornamelijk klaargestoomd voor het huwelijk. Jongens mogen zich zo los mogelijk gedragen, zolang er binnen het hs niet al te veel van merkbaar is. Dan lekker vroeg trouwen, binnen het jaar je kind werpen en elkaar de rest van je leven haten, als het tegenzit.

Ik weet ook dat lang niet alle Turken zo zijn, maar dit is zo'n beetje mijn omgeving

Ken een meisje die al 4 keer verloofd is geweest, puur omdat ze na göreme zijn verloofd en het al heel snel een klootzak bleek iedere keer. Dan vind ik daten toch een minder stressvolle optie.
Wanneer geloof een deel van je cultuur wordt, is het vatbaar voor verandering :')
  vrijdag 14 juni 2013 @ 01:03:17 #12
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_127776730
quote:

[..]

Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad :') God had vast wel iets beters te doen dan mijn onreine gedachten :')

Ben je bang voor een bliksemschicht ofzo? :D
pi_127776732
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:02 schreef Julis het volgende:

[..]

Ik heb daar wel heel erg last van gehad :@ :').
En nu?
pi_127776744
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:03 schreef TheMagnificent het volgende:
In principe kan iedereen die een greintje geloof in zijn hart heeft, rekenen op God's barmhartigheid en vergevingsgezindheid. Twee uitersten zijn een te dogmatische kijk op het geloof aan de ene kant (zoals in het voorbeeld gegeven door Arcadia) en een erg beperkte kennis van de islamitische filosofie en ethiek aan de andere kant (zoals in het voorbeeld van sylvesterrr) die bij een negatieve ervaring het geloof van diegene eenvoudig kunnen laten wankelen. Zaak is om hier een balans in weten te vinden en kennis op te doen zonder een bepaalde ideologische pad in te slaan, denk ik.
Ik zou hierdoor echt niet in ongeloof vervallen, het heeft mijn karakter wel geschaad helaas...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:01 schreef Ambipur het volgende:
Ya Arcadia.. Ik snap het allemaal niet.. Het komt dus neer op een sekte?

[..]

Mijn ouders boeit het niet of ik wel/niet geloof. Ik weet het zelf niet heel erg.. Ik vind het makkelijker, want ik merk wel dat ik vaak denk, maar waar moet ik hoop uit putten als God niet bestaat? Hoop doet immers leven.
Zoiets, hebben alle normen en waarden van islam verborgen onder de lezingen van een huilende bejaarde man.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 01:04:43 #15
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_127776747
Van die mensen die geen cin durven te zeggen omdat ze kunnen įarpilmak. _O-
Die mensen trollen door cin cin cin te roepen. _O_
pi_127776767
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:04 schreef Levolution het volgende:
Van die mensen die geen cin durven te zeggen omdat ze kunnen įarpilmak. _O-
Die mensen trollen door cin cin cin te roepen. _O_
Lololololo. Moet je eens bij de meet doen wanneer JFM er is :D
pi_127776781
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:00 schreef Arcadia het volgende:
He bah, waarom geven jullie mij lapo ;(

[..]

Je had die ''abi'' moeten wijzen op het belang van onderwerpen als ' israf' en '(verkwisting van) gemeenschapsgeld'. ;(
pi_127776785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:03 schreef Levolution het volgende:

[..]

Thuis bedoel ik. Ze zijn niet praktiserend maar ze zouden het toch niet fijn vinden...
Het is de afgelopen tijd wel een paar keer ter sprake gekomen (ongelovigen enz), dus ik denk dat ze ergens wel iets vermoedt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2013 01:07:04 ]
pi_127776787
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:03 schreef Ayca het volgende:

[..]

En nu?
zarGon sagolsun.
pi_127776789
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:03 schreef Levolution het volgende:

[..]

Op yurt hebben ze toen ik 11 of 12 was een verhaal verteld over meisjes die bezeten werden omdat ze iets slechts deden. Weet niet eens meer wat, maar waren echt heel knullige dingen. Ik heb echt nachtenlang doodsangsten uitgestaan dat ik bezeten zou worden en gek zou worden.
pi_127776793
quote:

[..]

Wil je dat? En vind je dat positief/negatief :P ?
pi_127776814
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:06 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Je had die ''abi'' moeten wijzen op het belang van onderwerpen als ' israf' en '(verkwisting van) gemeenschapsgeld'. ;(
De abi tegenspreken is uit den boze, heb het al wel gedaan hoor, zelfs degelijk onderbouwd op verschillende manieren en met argumenten, maar helaas lukt dat niet zo, want de abi's vinden dat als je veel geld investeert in de mensen die zijn meegekomen, dat ze zich dan hechter zullen voelen, aka mensen omkopen dus.

Om te verzekeren dat ik gegarandeerd meeging hadden ze zonder mijn weten mijn vliegtuigticket gekocht, "je moet mee, je kaartje is al betaald" :')
  vrijdag 14 juni 2013 @ 01:13:00 #23
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_127776866
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:06 schreef Ayca het volgende:

[..]

Thuis bedoel ik. Ze zijn niet praktiserend maar ze zouden het toch niet fijn vinden...
Het is de afgelopen tijd wel een paar keer ter sprake gekomen (ongelovigen enz), dus ik denk dat ze ergens wel iets vermoedt.
Ah zo. Ik bedoelde in je hoofd alles durven te zeggen. :P
Bij mij thuis weten ze het trouwens wel.
pi_127776869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:07 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Wil je dat? En vind je dat positief/negatief :P ?
Ja natuurlijk, bepaalde dingen hou ik nu voor mezelf in discussies. Ik wil daar ook gewoon met mijn ouders over kunnen spreken. :P En misschien kan het ook wel.. maar dat durf ik op dit moment niet helemaal aan. Zoals ik zei, het beīnvloedt mijn leven vrijwel niet, dus ik wil niet de relatie mijn ouders/familie hiermee riskeren.

Vind ik wat positief/negatief?
pi_127776873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 01:08 schreef Arcadia het volgende:

[..]

De abi tegenspreken is uit den boze, heb het al wel gedaan hoor, zelfs degelijk onderbouwd op verschillende manieren en met argumenten, maar helaas lukt dat niet zo, want de abi's vinden dat als je veel geld investeert in de mensen die zijn meegekomen, dat ze zich dan hechter zullen voelen, aka mensen omkopen dus.
http://igitur-archive.lib(...)20in%20Nederland.pdf

Wat vindt jij hiervan? Overwegend positief..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')