quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:43 schreef exelletor het volgende:
[..]
Bij mij werkt deze link ook:
z
https://plaza.ah.nl/cgi-bin/final.pl
P.S. Je kan volgende keer ook gewoon uitloggen.
[..]
Wij hebben hier een tijd terug een vulnorm van 60 colli per uur incl actie. Stel: je had 120 colli koek(waarvan een groot deel FIFO) waarvan 60 actie, moest je dus in een uur klaar zijn. En dan moest je het officieel ook nog broertje-zusje gevuld hebben en ook alle restanten nagelopen hebben.![]()
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:44 schreef d4v1d het volgende:
Werk inmiddels weer, op magische wijze.. Heb er zelf niks aan gedaan
[..]
Ik kon nergens op uitloggen drukken. Zag alleen de tekst die ik eerder zei..
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:47 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Die tekst zie je inderdaad vaker. Meestal als je zonder uit te loggen een tabblad sluit en vervolgens weer opnieuw gaat inloggen.
Bizar!quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:43 schreef exelletor het volgende:
Wij hebben hier een tijd terug een vulnorm van 60 colli per uur incl actie. Stel: je had 120 colli koek(waarvan een groot deel FIFO) waarvan 60 actie, moest je dus in een uur klaar zijn. En dan moest je het officieel ook nog broertje-zusje gevuld hebben en ook alle restanten nagelopen hebben.
Achja,quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:47 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Die tekst zie je inderdaad vaker. Meestal als je zonder uit te loggen een tabblad sluit en vervolgens weer opnieuw gaat inloggen.
Ook dan ben je niet goed uitgelogd en heeft het systeem een time-out toegepast ;-)quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:53 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Achja,
Wat ik ook echt irritant vind, ik log na een tijdje weer in -> "User XXX is uitgelogd". Vraag me af waar dat voor nodig is
Het blijft gewoon een kut systeemquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:54 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ook dan ben je niet goed uitgelogd en heeft het systeem een time-out toegepast ;-)
Ja, maar deze melding krijg je NA dat je opnieuw inlogtquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:54 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ook dan ben je niet goed uitgelogd en heeft het systeem een time-out toegepast ;-)
Gelukkig is het alweer afgeschaft, want ja, al die 16-jarigen halen het toch niet en als je iedereen alleen tot zijn eindtijd uitbetaalt(officieel mag dit ook niet eens), krijg je heel wat ontslagbrieven en ander gezeik. Nu is het wel lekker rustig, hoewel 80 colli op fris inclusief veel bulk restanten(wel exclusief actie) ook aardig aanpoten kan zijn. En opwu halen we alsnog niet dusja....quote:
Stond laatst iets over op - hoe kan het ook anders - AH Plaza (onder het tabblad Persoonlijk) maar die mededeling is verdwenen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:57 schreef d4v1d het volgende:
He, ik verdien meer
(Is er nog een reden dat deze is aangepast?
Vulnormen bij ons zijn gelukkig inclusief het vullen van actie en zijn per pad verschillend.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook nog de norm. Wordt nooit gehaald.
Vraag me af waar dat vandaan komt.. Ik heb nu dat hele ding weg gestopt met adblock, ik hoor nogsteeds geluidenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:00 sc[quote]
[b]Op vrijdag 14 juni 2013 00:00 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Weet iemand hoe je dat vreselijke geluid bij het tabblad persoonlijk kan uitzetten? Sowieso vind ik de optie om een avatar te maken en de mogelijkheid om op je werk te "gamen" echt helemaal niets toevoegen aan Plaza. Investeer de tijd die daarin is gestoken lekker aan de werking van het systeem.
Alleen de vulnormen bij vers zijn verschillend en zijn ~60-~150 colli. Bij houdbaar is alles rond de 60, drog 70 volgens mij en bier/fris 80.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:06 schreef Schuimpjes het volgende:
Vulnormen bij ons zijn gelukkig inclusief het vullen van actie en zijn per pad verschillend.
Ik gebruik het persoonlijke tabblad niet dus hier nergens last vanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:07 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vraag me af waar dat vandaan komt.. Ik heb nu dat hele ding weg gestopt met adblock, ik hoor nogsteeds geluiden
Dat geluid komt van die avatar ontwerperquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:07 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vraag me af waar dat vandaan komt.. Ik heb nu dat hele ding weg gestopt met adblock, ik hoor nogsteeds geluiden
Die is geblokt dusquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:10 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat geluid komt van die avatar ontwerper
Hoe kom jij bij je loonstrook en werkrooster dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:10 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik gebruik het persoonlijke tabblad niet dus hier nergens last van
Je hoopt op overuren?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:10 schreef exelletor het volgende:
Het zijn trouwens de hamsters volgende week:
http://www.ah.nl/appie/bonus/volgende-week
Had verwacht dat het hardlopers zouden worden en dan hamsters aan het einde van de zomer, maar ja... Wordt wel lekker veel overuren maken, althans dat hoop ik.
Gaat niet via Plazaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:10 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe kom jij bij je loonstrook en werkrooster dan?
Ben jij ff blij..quote:
Als ik tot negen uur sta ingepland en ik ga om half elf weg, krijg ik gewoon tot kwart over tien betaald.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:11 schreef d4v1d het volgende:
Je hoopt op overuren?Snap ik nou even niet hoe iets werkt binnen de AH of ben je gek?
(Ik krijg overuren niet uitbetaald dan he..)
Volgens mij had de TT moeten zijn:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:13 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ben jij ff blij..
edit: Net nu ik dit zeg valt plaza weer dood
quote:
En die 15 minuten tussen 22.15 en 22.30 dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:14 schreef exelletor het volgende:
[..]
Als ik tot negen uur sta ingepland en ik ga om half elf weg, krijg ik gewoon tot kwart over tien betaald.En met beetje geluk ga ik even rustig over de 12 uur/week heen, zodat ik op zaterdag avond lekker 150% kan trekken.
Ik gok dat dat inmiddels zo standaard isquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:15 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Volgens mij had de TT moeten zijn:
[..]
Vraag ik mij ook af. Ook het "afwerkkwartiertje" moet betaald zijn, aldus de werkgeversbelofte.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:16 schreef mujentas het volgende:
[..]
En die 15 minuten tussen 22.15 en 22.30 dan?
Jaa, maar het is altijd naar beneden afronden bij ons. En wachten op de teamleider met afsluiten(wanneer je dus rustig dubbelfris zit te drinken) hoeft officieel ook niet betaald te worden... Ik vind het allemaal prima, zolang ik maar tot net zo laat als de teamleider word opgeschreven.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:17 schreef Schuimpjes het volgende:
Vraag ik mij ook af. Ook het "afwerkkwartiertje" moet betaald zijn, aldus de werkgeversbelofte.
Oh oke, het leek even alsof je tot half 11 had gewerkt zeg maar ;-).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:21 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jaa, maar het is altijd naar beneden afronden bij ons. En wachten op de teamleider met afsluiten(wanneer je dus rustig dubbelfris zit te drinken) hoeft officieel ook niet betaald te worden... Ik vind het allemaal prima, zolang ik maar tot net zo laat als de teamleider word opgeschreven.
Ik pas het netjes aan op de planning en hij past het aan in het systeem om alles netjes uit te betalen aan het eind van de periode. Zo gaat dat bij ons in ieder gevalquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:22 schreef OudeBok het volgende:
Ik was vandaag klaar om 22:00 (sluit winkel) maar kon pas om 22:45 weg met alles opruimen en dergelijke. Vraag me af of ik dat uitbetaald krijg. Zo niet, ben ik snel weer weg denk ik..
Als het je eigen schuld is dat je moet overwerken kan ik dat begrijpen, maar als ik zou moeten overwerken en het ligt niet aan mij en ik krijg niet betaald dan zou ik nog geen product vullen. Af en toe iets langer blijven is tot daar aan toe, maar ik zal nooit onbetaald werken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:11 schreef d4v1d het volgende:
(Ik krijg overuren niet uitbetaald dan he..)
Ben je 1e medewerker? Volgens mij wordt het bij ons niet betaald namelijk. Nou, zodra ik daar achter ben en als het over een maand nog steeds zo lang duurt ( gisteren open gegaan in nieuw filiaal, dus alles is nog even wennen!) pik ik dat echt niet. drie kwartier en dat misschien 5x per maand. Dat is 225 minuten = bijna 4 uur = (4,75x1,5)x4 = flink wat centen misquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:27 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik pas het netjes aan op de planning en hij past het aan in het systeem om alles netjes uit te betalen aan het eind van de periode. Zo gaat dat bij ons in ieder geval
Wat bedoel je met 1e medewerker? Wij krijgen de daadwerkelijk gewerkte uren gewoon uitbetaald. Ook doen wij mee aan de personeelskorting.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:37 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ben je 1e medewerker? Volgens mij wordt het bij ons niet betaald namelijk. Nou, zodra ik daar achter ben en als het over een maand nog steeds zo lang duurt ( gisteren open gegaan in nieuw filiaal, dus alles is nog even wennen!) pik ik dat echt niet. drie kwartier en dat misschien 5x per maand. Dat is 225 minuten = bijna 4 uur = (4,75x1,5)x4 = flink wat centen mis.
Het kutte is dat wij ook een franchise zijn en dus bepaalde dingen net iets anders gaan. We hebben bijvoorbeeld geen Plaza en voordeelpas, gierig dat ze zijn.
Mja, eerste dag, stond alleen bij delikaas te vullenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:33 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Als het je eigen schuld is dat je moet overwerken kan ik dat begrijpen, maar als ik zou moeten overwerken en het ligt niet aan mij en ik krijg niet betaald dan zou ik nog geen product vullen. Af en toe iets langer blijven is tot daar aan toe, maar ik zal nooit onbetaald werken.
Nou, je zegt dat jij het op de planning aanpast. Klinkt alsof je roosters maakt e.d.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 1e medewerker? Wij krijgen de daadwerkelijk gewerkte uren gewoon uitbetaald. Ook doen wij mee aan de personeelskorting.
Nee hoor, ik maak de roosters niet. Ik pas ze wel aan als iemand overwerkt of eerder naar huis gaat. Ik vind dat je de daadwerkelijke gewerkte tijd gewoon uitbetaald moet krijgen, daar heb je ook recht op.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:46 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nou, je zegt dat jij het op de planning aanpast. Klinkt alsof je roosters maakt e.d.
Jup. Sta tot kwart voor elf te dweilen en lades leeg te halen en emballagebonnen op te ruimen in mapjes en krijg het waarschijnlijk niet uitbetaald. Is schandalig. Namelijk geen zelf veroorzaakt overwerk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:00 schreef mujentas het volgende:
[..]
Nee hoor, ik maak de roosters niet. Ik pas ze wel aan als iemand overwerkt of eerder naar huis gaat. Ik vind dat je de daadwerkelijke gewerkte tijd gewoon uitbetaald moet krijgen, daar heb je ook recht op.
Pas het zelf aan of vraag of ze het willen aanpassen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Jup. Sta tot kwart voor elf te dweilen en lades leeg te halen en emballagebonnen op te ruimen in mapjes en krijg het waarschijnlijk niet uitbetaald. Is schandalig. Namelijk geen zelf veroorzaakt overwerk.
Ik vroeg m'n eerste medewerker of we het betaald kregen. Ze wist het niet, want daar gaat ook weer een ander mannetje over. Volgens mij hebben wij een Tomra, zag het op die bonnen staan. En we mogen ze dus niet weggooien, maar moeten ze in een speciaal bakje 'afromen'.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:13 schreef mujentas het volgende:
[..]
Pas het zelf aan of vraag of ze het willen aanpassen?
Overigens gooien wij de emballagebonnen direct in de prullenbak. Je hebt er niets meer aan tenzij je nog een antieke tomra hebt zonder irs link.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:20 schreef ikbenschipper het volgende:
Een extra Hamsterthema, altijd leukwordt weer lekker druk
Hopelijk dit keer voldoende klavertje 4 krasloten.
Lijkt mij dat degene die beslist dat er nog even doorgewerkt moet worden ook wel weet of er wel of niet uitbetaald gaat worden?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:18 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik vroeg m'n eerste medewerker of we het betaald kregen. Ze wist het niet, want daar gaat ook weer een ander mannetje over. Volgens mij hebben wij een Tomra, zag het op die bonnen staan. En we mogen ze dus niet weggooien, maar moeten ze in een speciaal bakje 'afromen'.
De C1000 was zoveel beter, beste supermarkt ooit, maar AH is een zeer goede tweede.
Jumbo staat wel stijf onderaan, ga daar nooit werken en blijf dan beter bij de AH!
Eerste medewerkers bij ons hebben er nog een fuckzooi aan mannetjes boven. Iets met Nederland en bureaucratiequote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:23 schreef mujentas het volgende:
[..]
Lijkt mij dat degene die beslist dat er nog even doorgewerkt moet worden ook wel weet of er wel of niet uitbetaald gaat worden?
Beetje een vreemde gang van zaken. Iemand die niet kan beslissen of er wel of niet uitbetaald gaat worden, die beslist of er doorgewerkt moet worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:24 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Eerste medewerkers bij ons hebben er nog een fuckzooi aan mannetjes boven. Iets met Nederland en bureaucratie.
Allebei. Denk daar maar over naquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:28 schreef d4v1d het volgende:
Even een vraag die mij nu net te binnen schiet, hele stomme vraag waarschijnlijk..
Als er bijvoorbeeld in de bonusfolder staat 'tweede frikandelbroodje gratis' en je verpakt ze per twee. Is dan de tweede verpakking gratis of het tweede broodje?
Beide zoals mujentas al zegtquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:28 schreef d4v1d het volgende:
Even een vraag die mij nu net te binnen schiet, hele stomme vraag waarschijnlijk..
Als er bijvoorbeeld in de bonusfolder staat 'tweede frikandelbroodje gratis' en je verpakt ze per twee. Is dan de tweede verpakking gratis of het tweede broodje?
Als je ze per twee verpakt moet je er ook twee aandrukken op dat label apparaat ('dat' had een naam.. Ik ben hem ff kwijtquote:
2de broodje is gratis.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:31 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Als je ze per twee verpakt moet je er ook twee aandrukken op dat label apparaat ('dat' had een naam..)
Ik ben in de war
Klinkt logish.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
2de broodje is gratis.Hoe je ze verpakt maakt i.d.d. niet uit.
Doe je er 6 in 1 verpakking zijn er 3 gratis.
Ter info: je hebt ook grotere perfozakken waar er makkelijk 5 pistolets in gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Klinkt logish.
Die pistoletjes die nu per 5 in de bonus zijn passen ook amper in het zakjeUiteindleijk maar per 2 verpakt.. Verder ook maar een persoon die daarom vroeg, op het moment dat ze nog in de oven zaten
Het was het idee van mijn college om ze maar per twee te verpakkenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:35 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ter info: je hebt ook grotere perfozakken waar er makkelijk 5 pistolets in gaan.
Digi?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:31 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Als je ze per twee verpakt moet je er ook twee aandrukken op dat label apparaat ('dat' had een naam.. Ik ben hem ff kwijt)
Er zou misschien een handleiding op plaza kunnen staan maar ik zit mobiel dus ik schrijf het even voor je uit.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:39 schreef d4v1d het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een lijst met foto's en de naam van het brood erbij? Vooral voor liefde&passie broden, al die namen...Kan Liefde&Passie broden niet op ah.nl/appie vinden.
Daar heeft helemaal niemand wat over te beslissen, dat moet gewoon worden uitbetaald. Urennormeringen halen moet je op een andere manier doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:28 schreef mujentas het volgende:
[..]
Beetje een vreemde gang van zaken. Iemand die niet kan beslissen of er wel of niet uitbetaald gaat worden, die beslist of er doorgewerkt moet worden.
Wij hebben een lijstje met foto's op de afdeling hangen volgens mij. Als ik morgen weer werk zal ik even een foto voor je maken als ik er aan denk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:39 schreef d4v1d het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een lijst met foto's en de naam van het brood erbij? Vooral voor liefde&passie broden, al die namen...Kan Liefde&Passie broden niet op ah.nl/appie vinden.
Worpje wasmiddelen/kantoor/grab&co (wijkwinkel), moet te doen zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:16 schreef Hallyu het volgende:
Was opeens maandag de 24e de hele dag ingepland om de WORP te gaan doen die dag. Terwijl ik niet eens vakantie heb. Heb toevallig vrij, dus kan wel. Krijg ik pas laat op de dag de vraag of ik eigenlijk wel kon.Naja. Laatste keer dat ik worp heb gedaan, was vorige zomervakantie dus ben er nu helemaal uit. Hopelijk is het niet te veel haha.
Dat sowieso natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heeft helemaal niemand wat over te beslissen, dat moet gewoon worden uitbetaald. Urennormeringen halen moet je op een andere manier doen.
Je hoort het gewoon uitbetaald te krijgen, je krijgt niet voor niks een uurloon. Als je nou loopt te slacken is er wat voor te zeggen, maar dat idee krijg ik niet van je. Je kan overwegen een mailtje naar de vakbond te sturen als je bereid bent er wat mee te doen. En vervolgens eens goed in overleg gaan met je manager, want je hebt natuurlijk gewoon een CAO waar ze zich aan moeten houden en waarin staat dat ze gewoon de uren die je maakt moeten uitbetalen. In de CAO staat ook dat het kwartiertje overwerken om dingen af te maken gecompenseerd zou moeten worden in geld/pauze/vakantie trouwens. Dat dat vaak niet wordt gedaan is overkomelijk, maar als het om structureel langere tijd overwerken gaat zou ik er wel achteraan proberen te gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:16 schreef Hallyu het volgende:
Bij ons krijgen we tegenwoordig niks meer uitbetaald dat we overwerken... Helemaal noppes. En dat terwijl we op zaterdagavonden tegenwoordig met gemak een half uur uitlopen omdat er dus met die nieuwe manager uren zijn gekort en we nog steeds niet helemaal gewend zijn. Vind het echt zo'n onzin. Met onze ouwe manager krijgen we dan tenminste nog een kwartier extra uitbetaald ofzo. Maar nu is de regel, moet je het binnen te tijd kunnen halen en doe je dat niet? Dan werk je in je eigen tijd over. Omdat de vullers wat harder moesten werken. Maar ik die op zaterdag avonden niet eens vul ben daar dus ook de dupe van.
Als ik al mijn overuren van die drie jaar opeens uitbetaald zou krijgen, zou ik volgensmij in een klap rijk zijn.
Ik heb trouwens ook het gevoel dat de norm per gang opeens hoger is sinds we die nieuwe manager hebben. Kan dat? De TL'ers ontkennen het, maar ik geloof er niks van.
Was opeens maandag de 24e de hele dag ingepland om de WORP te gaan doen die dag. Terwijl ik niet eens vakantie heb. Heb toevallig vrij, dus kan wel. Krijg ik pas laat op de dag de vraag of ik eigenlijk wel kon.Naja. Laatste keer dat ik worp heb gedaan, was vorige zomervakantie dus ben er nu helemaal uit. Hopelijk is het niet te veel haha.
Nee, ik heb in FMAS alle opties (had account voor plaza er was).. Je kan eventueel met een account waarmee je wel in FMAS komt FMAS aan jouw account toevoegen. Misschien heeft de sm nog een oud account?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:04 schreef UncleSam het volgende:
Nog ff over dat FMAS, ik krijg dat programma wel opgestart, maar het gebruikersmenu (gebruikers toevoegen/wijzigen) is greyed out, als je begrijpt wat ik bedoel. De tekst is niet zwart gedrukt. Dit heb ik zowel bij het medewerkers account als het managersaccount op de pc. Hebben jullie dat ook?
De reactie op mijn vraag voor aanpassen stickersolgorde. Had dit antwoord helaas al verwacht.quote:wij hebben bij bss vk een wensenlijst meest gesteld vanuit onze winkels
Ik zet deze bij de stickerwensen.
Er wordt een top 5 gemaakt van deze lijst.
Aan de hand van prioriteit en budget wordt er daadwerkelijk aktie op ondernomen.
Dank dat je de moeite hebt genomen dit ons te laten weten.
Zal morgen even kijken wat wij moeten doen, maar hoeveel food koppen hebben jullie dat lindemans op een vrije plek moet belanden? Als wij dat ook moeten, ga ik wel voor een soort van waterval opstelling die ik altijd met sappen doe... Het ziet er dan weliswaar niet heel mooi uit, maar wel redelijk overzichtelijk en past wel mooi aan het uiteinde van onze actiestraat. Je zou bijvoorbeeld ook heineken/coca-cola van de bulkkoppen(Baarn 2 hier hehequote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:45 schreef Fivel het volgende:
Wat een lelijke schetsen! Willen ze lindemans op een vrije plek in de winkel presenteren. Hoe gaan jullie dit doen? Ik vind die vrij plekken (vaak met fusten) altijd zo lelijk. Waarschijnlijk wordt dit weer even wat schuiven met kop artikelen.. Leuk die hamsterweken
Serieus? Oooh, dat is zeker wel te doen. Kan me nog herinneren dat ik vorige zomervakantie die 4 meter kaas moest doen. Dat was een hel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:19 schreef Fivel het volgende:
[..]
Worpje wasmiddelen/kantoor/grab&co (wijkwinkel), moet te doen zijn
Ja, ik weet niet of het echt door onze vullers komt of niet, maar we zijn de laatste paar maanden gewoon vaak niet op tijd klaar. En omdat de tijden van half 9 tot half 11 zijn, kan je je voorstellen dat overwerken sowieso geen pretje is. Ik ga binnenkort eens navragen bij de manager, over hoe en wat. En als het echt nodig is toch maar een mail naar de vakbond. Want het is gewoon niet grappig meer. De redenering "je zou het gewoon moeten kunnen halen, dus als je niet om half 11 klaar bent is het je eigen schuld" is niet bepaald leuk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:38 schreef bigbass het volgende:
[..]
Je hoort het gewoon uitbetaald te krijgen, je krijgt niet voor niks een uurloon. Als je nou loopt te slacken is er wat voor te zeggen, maar dat idee krijg ik niet van je. Je kan overwegen een mailtje naar de vakbond te sturen als je bereid bent er wat mee te doen. En vervolgens eens goed in overleg gaan met je manager, want je hebt natuurlijk gewoon een CAO waar ze zich aan moeten houden en waarin staat dat ze gewoon de uren die je maakt moeten uitbetalen. In de CAO staat ook dat het kwartiertje overwerken om dingen af te maken gecompenseerd zou moeten worden in geld/pauze/vakantie trouwens. Dat dat vaak niet wordt gedaan is overkomelijk, maar als het om structureel langere tijd overwerken gaat zou ik er wel achteraan proberen te gaan.
In het begin heb ik SRP producten wel uit de doos laten halen. Vond het niet mooi. Doordat laatste weken wat rommelig zijn qua bezetting heb ik wel laatste weken SRP wel aangehouden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Zal morgen even kijken wat wij moeten doen, maar hoeveel food koppen hebben jullie dat lindemans op een vrije plek moet belanden? Als wij dat ook moeten, ga ik wel voor een soort van waterval opstelling die ik altijd met sappen doe... Het ziet er dan weliswaar niet heel mooi uit, maar wel redelijk overzichtelijk en past wel mooi aan het uiteinde van onze actiestraat. Je zou bijvoorbeeld ook heineken/coca-cola van de bulkkoppen(Baarn 2 hier hehe) af kunnen gooien, paar planken ertussen hangen en daar dan lindemans op pleuren. Pakken jullie de SRP wijn trouwens uit of niet? Hier moeten wij echt aan de schetsen houden en wordt er niks uitgepakt(en ook niet met de koppen geschoven)....
Inderdaad de half lege doos in het schap bijvullen. SRP is er niet alleen voor dat er sneller gevuld kan worden, maar ook voor netheid van het schap. Kijk bijv. naar de muaties luchtverfrissers van een paar week geleden. Hier is ook SRP ingevoerd, maar dan om er voor te zorgen dat producten niet omvallen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:32 schreef Hallyu het volgende:
Ik snap dat nog steeds niet waarom we voortaan steeds meer SRP in de vakken moeten.
Zet je doos in het vak. Doos is half leeg. Krijg je een nieuwe doos binnen. Wat doe je? De helft van de nieuwe doos in de ouwe doos zetten die al in het schap staat? Want dan slaat dat hele SRP gebeuren nergens meer op, dat het sneller zou zijn enzo, want dan ben je weer gewoon aan het vullen.
Dat is waar. En dat is ook wel fijn. Maar het grootste gedeelte van de tijd zijn de vakken niet leeg en zit je dus met de situatie die ik beschreef.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:39 schreef Fivel het volgende:
[..]
Inderdaad de half lege doos in het schap bijvullen. SRP is er niet alleen voor dat er sneller gevuld kan worden, maar ook voor netheid van het schap. Kijk bijv. naar de muaties luchtverfrissers van een paar week geleden. Hier is ook SRP ingevoerd, maar dan om er voor te zorgen dat producten niet omvallen.
Meestal levert SRP inderdaad wel wat tijdswinst op, jouw voorbeeld zal dan iets langer duren dan wanneer het vak leeg is.
Ik ben zo geen voorstander van SRP, maar dat zit er goed uit.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:13 schreef UncleSam het volgende:
Stel je voor hoe snoep er uit zou kunnen zien
[ afbeelding ]
Hopelijk duurt snoep niet lang meer
Hallo Aldi. Spuuglelijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:13 schreef UncleSam het volgende:
Stel je voor hoe snoep er uit zou kunnen zien
[ afbeelding ]
Hopelijk duurt snoep niet lang meer
Je hebt dmquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:14 schreef einschtein het volgende:
Iemand trouwens een linkje naar het iCafe?
Plaza > Organisatie > AH > Over AH > Innovatiequote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:14 schreef einschtein het volgende:
Iemand trouwens een linkje naar het iCafe?
Bedankt voor de beschrijving, ik ga toch nog even kijken of ik foto's kan vindenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:09 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Er zou misschien een handleiding op plaza kunnen staan maar ik zit mobiel dus ik schrijf het even voor je uit.
Rustique; kleine ronde witte, platte bol. Zitten strepen op de bovenkant.
Campagnard; lijkt op rustique in formaat, is bruin en vierkant
Honing-noten; vierkant en redelijk plat met zichtbaar rozijntjes en noten
Cereal; donker neergehangen met noten en pitten, langwerpig van vorm.
Tradition; bruinig langwerpig met moutkorrels aan de bovenzijde
Boulot; licht meergranen, langwerpig met driehoekachtige verdikking in het midden
Boule beurre; groot rond wit (om in te pakken is er zelfs een grotere zak beschikbaar), bloem aan de bovenzijde
Dat zou top zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:52 schreef bigbass het volgende:
[..]
Wij hebben een lijstje met foto's op de afdeling hangen volgens mij. Als ik morgen weer werk zal ik even een foto voor je maken als ik er aan denk.
Wat die pistolets betreft, ze kunnen ook gecombineerd worden (bijv. 3 wit en 2 bruin), dus ik verpak met dit soort acties vaak ik zakjes van 2 en zakjes van 1. En ik zeg het even tegen alle klanten die pistolets pakken, want vaak weten ze het toch niet.
EIN-DE-LIJK.quote:Vanaf a.s. dinsdag is het dan zover: de TIB Webshop wordt landelijk uitgerold!
Winkels kunnen vanaf openingstijd de TIB Webshop raadplegen via de TIB applicatie op Plaza.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:04 schreef Fivel het volgende:
[..]
EIN-DE-LIJK.
Ik had ergens al keer demo gezien, zag er goed uit. Alsof je in een normale webshop dingen koopt. Weet de link helaas niet meer.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:04 schreef Fivel het volgende:
[..]
EIN-DE-LIJK.
Ik had ergens al keer demo gezien, zag er goed uit. Alsof je in een normale webshop dingen koopt. Weet de link helaas niet meer.
Half uur eetpauze.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:23 schreef UncleSam het volgende:
17-21 welke pauzes heb je dan ook al weer?
Volgens mij ook. Volgens Plaza:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:28 schreef Fivel het volgende:
[..]
Is het niet een kwartiertje? Doorbetaald.
quote:De VGL CAO bepaalt dat als je op een dag meer dan 4½ uur werkt en na 19.00 uur doorwerkt, recht hebt op een maaltijd.
Bij het inroosteren wordt hiermee rekening gehouden door tijd te reserveren voor het eten van de maaltijd. De maaltijd eet je tijdens de dinerpauze.
Ah dan volgt ons filiaal niet de CAO op.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:28 schreef Fivel het volgende:
[..]
Is het niet een kwartiertje? Doorbetaald.
Ik vind dat je aardig blij ermee kan zijn. Als je vanaf 19 tot 22 staat ingeroosterd, heb je niet eens recht op pauze, hoewel het wel fijn is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:40 schreef Hallyu het volgende:
Kwartier?
Als ik van 18/19 tot 22.30 werk krijg ik volgensmij maar 10 minuten in ons filiaal, wat nu vaak betekend met zijn allen in vijf minuten wat drinken en eten (koekje ofzo) achterover douwen en verder om het werk af te krijgen.
Naja, origineel was het ook niet om 19 uur beginnen (was toevallig vanaf twee weken geleden) en we werken eigenlijk altijd door tot 23.00. Is inderdaad aardig. Bij de vorige managers was het inderdaad gewoon een bekertje water drinken en verder. Dus wel verbetering haha.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:45 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik vind dat je aardig blij ermee kan zijn. Als je vanaf 19 tot 22 staat ingeroosterd, heb je niet eens recht op pauze, hoewel het wel fijn is.En 15 minuten is inclusief de tijd dat je nodig hebt om van je afdeling naar de kantine en weer terug te lopen, dus heb je ongeveer 10 minuten om de kantine vies te maken.
Dat jullie wat drinken en eten krijgen vind ik wel aardig van jullie baas(ook wel logisch als je zo laat moet werken), maar het is geen verplichting he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |