Hm... Lastig, ik eet best wel wat groente, minder rood vlees wel... Lever wil ik graag! Maar moet naar de Jumbo daarvoor denk ik. Spinazie heb ik gisteren een berg gehad, toch nog te weinig volgens de eetmeterquote:In tussendoortjes niet zoveel. Wel in groene groenten en rood vlees. Ijzer wordt beter opgenomen in combi met vitamine C. Melk remt juist ijzeropname.
o, ik vond het vrij veel! Vergeleken bij wat ik verder had gegeten de dagen dat ik stroop at dan dus kennelijkquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Ijzer dus...
Groene groente (spinazie, broccoli), Vlees (vooral lever en rood vlees), tonijn, brood. Stroop valt best tegen
Shhhhtt, dat laatste wilde JB vast niet horenquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Ijzer dus...
Groene groente (spinazie, broccoli), Vlees (vooral lever en rood vlees), tonijn, brood. Stroop valt best tegen
Leuk! Yoga is tofquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb btw spierpijn! Dinsdagavond body combat gedaan (voelde ik in mn armen én benen) en vanmorgen yoga. Merk ik nu ook![]()
Ik merk óók dat ik het bij yoga érg prettig vind als de lerares me goed in de houding 'duwt', ik wil het gewoon persé goed doenen ik merk dat ik nú al beter mn evenwicht kan bewaren, als ik op mijn ademhaling let, dat vind ik wel erg leuk!
Ik moet eens ophouden met die é, ó, á's
zó erg vind ik het niet hoorquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:04 schreef An24 het volgende:
[..]
Shhhhtt, dat laatste wilde JB vast niet horen
Kip trouwens ook. Je kan ook roosvice Ferro drinken, bevat ook veel ijzer en schijnt echt te helpenquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
o, ik vond het vrij veel! Vergeleken bij wat ik verder had gegeten de dagen dat ik stroop at dan dus kennelijk
Dank je, daar ga ik sowieso op letten tegen de tijd dat ik zou moeten doneren danzou het zonde vinden als het niet mag...
En tonijn
Ja kappuh met die aigu. Het is net alsof je schreeuwt en daar krijg ik hoofdpijn van.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb btw spierpijn! Dinsdagavond body combat gedaan (voelde ik in mn armen én benen) en vanmorgen yoga. Merk ik nu ook![]()
Ik merk óók dat ik het bij yoga érg prettig vind als de lerares me goed in de houding 'duwt', ik wil het gewoon persé goed doenen ik merk dat ik nú al beter mn evenwicht kan bewaren, als ik op mijn ademhaling let, dat vind ik wel erg leuk!
Ik moet eens ophouden met die é, ó, á's
ik vind het ook echt heel leuk! Had ik niet verwacht (de meditatie hoeft van mij niet zoquote:
sorryquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:10 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ja kappuh met die aigu. Het is net alsof je schreeuwt en daar krijg ik hoofdpijn van.
o, das ook wel een goede tip! Dank u, moet goedkomen dan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:08 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Kip trouwens ook. Je kan ook roosvice Ferro drinken, bevat ook veel ijzer en schijnt echt te helpen
Ook pushen zonder te ver te gaan is niet goed. Het gaat er om dat je het lijf 'voelt' en dat naar je lijf leert luisteren in een houding en dat je door ademt. Je ademhaling zorgt er straks vanzelf voor dat de houding mooier wordt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:11 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind het ook echt heel leuk! Had ik niet verwacht (de meditatie hoeft van mij niet zoal merk ik wel dat dat rust geeft voor mn ademhaling) ik wil die houdingen gewoon graag goed doen en probeer mezelf steeds verder te pushen (zonder te ver te gaan uiteraard)
Ik heb ook gevraagd aan de lerares of ze me wil helpen met de zonnegroet, omdat dat best snel gaat en ik niet weet of ik het goed doe.
Valt me wel heel erg op dat ik heel jong ben vergeleken bij de rest. Die zijn allemaal 55/60+ vorige keer zat er 1 vrouw van in de 40 tussen, maar die was er vandaag niet.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, fulltime aan het moederen. En tevergeefs aan het proberen daar een ritme in aan te brengen
![]()
. Kuki ligt nu op m'n borst te slapen
.
dat ademen merk ik idd, dat scheelt zoveel! Zolang dat goed gaat, sta ik stil, als ik even niet oplet, donder ik omquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:33 schreef An24 het volgende:
[..]
Ook pushen zonder te ver te gaan is niet goed. Het gaat er om dat je het lijf 'voelt' en dat naar je lijf leert luisteren in een houding en dat je door ademt. Je ademhaling zorgt er straks vanzelf voor dat de houding mooier wordt.
En ik heb even zonnegroet a en b opgezocht voor je!
http://m.youtube.com/watch?v=gpUhpJBZdhg
Er was een betere, maar daar moet je voor betalen tegenwoordig
Ahwwwww!quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
En dit was even voor ze in slaap viel![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]
dat bedoel ik, in brood zit veel ijzer en dat heb ik wel nodig! En dan zitten er in brood weer niet genoeg andere voedingsstoffenquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:52 schreef _aurum_ het volgende:
Cute XM!
JB: carbs zijn niet slecht. Maar qua voedingsstoffen is brood niet alles![]()
Lekker getraind! Zonder lief, dus minder gezellig
Het is toch niet zo moeilijk? Je wil meer ijzer, eet meer vlees. Of spinazie of die ferro meuk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat bedoel ik, in brood zit veel ijzer en dat heb ik wel nodig! En dan zitten er in brood weer niet genoeg andere voedingsstoffen![]()
Ik vind het best ingewikkeld allemaal hoor
aan vlees zitten ook weer negatieve kanten en spinazie valt ook wel mee qua ijzer (zou je echt heel veel van moeten eten) en die ferro meuk ga ik idd maar halenquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:03 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Het is toch niet zo moeilijk? Je wil meer ijzer, eet meer vlees. Of spinazie of die ferro meuk.
Brood kan ook, maar er zijn betere carbs opties.
maak je niet te drukquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vandaag best netjes weer gegeten
Broodjes met kipfilet, smoothies, melk, biefstuk (a la Gordon Ramsay, als ik M. moet geloven), heel veel verse boontjes, sap, wat dropjes.
Als ik het zo terug zie, valt het ineens tegenTerwijl ik geen honger heb gehad, en vrij weinig 'slecht' gegeten heb. Maja, grootte van porties zie je zo niet terug he? Dat maakt het beeld ook scheef, denk ik.
Wel te weinig tussendoortjes; ongepland enorm veel (spoed)overleg gehad. Dus.
Ja, dat is het planquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:52 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
maak je niet te druk
Binnenkort vakantie toch? Kan je dan puntjes op de i zetten.
Zeker die van mijn buurman (traiteur)quote:
Bij mij ook. En ik had al honger.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:07 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Zeker die van mijn buurman (traiteur). Heerlijk gemarineerd, je trekt het vleesch zo van het bot. Huisgemaakte frietjes erbij, zurige (Franse?) mayonaise! Water loopt me nu al in de mond
Gaat je lukken! Gewoon af en toe even gaan zitten en een planning maken wat je de komende dagen wil eten (inclusief tussendoortjes en dergelijk) en dat ook gewoon echt meenemen en opeten?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, dat is het planAls ik na die 6 weken terug kom op school dan ben ik de slanke deerne die ik ooit was
![]()
(seriously though: dan wil ik inderdaad echt heel goed weer op ritme en eetpatroon gaan letten, incl. voldoende lichaamsbeweging. Op zich moet dat makkelijk te doen zijn, vind het sowieso -nu met Saartje dan- makkelijker om de deur uit te gaan en te wandelen. Nu heb ik een doel (goed/leuk voor S.), en dat had ik eerst niet/veel minder.)
Wow goed bezig!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:55 schreef _Dido_ het volgende:
Hoi![]()
Ik heb al gejilliand vanochtend![]()
![]()
En ik ga toch maar niet voor de tenenschoenen, maar voor deze:
[ afbeelding ]
Krijgt goeie reviews en de fivefingers vind ik te duur en te lelijk. Misschien probeer ik die later nog eens, als ze de hardloopvariant ook in fatsoenlijke kleurtjes produceren
Vanochtend thuiswerken, ook wel eens lekker
Klopt, maar Vibram doet wel erg z'n best de schoenen zo lelijk mogelijk te makenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:14 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Wow goed bezig!
Ik vind deze wel erg mooi, maar ik vind ook dat het bij loopschoenen daar eigenlijk niet over gaat.
Kanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:18 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ken iemand die constant op die five finger dingen looptMaar hij is volgens mij ook een attention whore
misschien snap ik niet wat die dingen doen, maar voor mij zag het er gewoon uit als een sokje voor over je CI. Dat maak je als je een beetje handig bent toch gewoon zelf? /n00bquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:18 schreef _Dido_ het volgende:
Ik postte gisteren over sokjes voor mijn CI, waardoor ik gewoon kan sporten met CI, maar die krengen kosten 32 euro per 2! Omg! En dan heb je ook nog twee in dezelfde kleur
Ja, zou je denken hèquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:22 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
misschien snap ik niet wat die dingen doen, maar voor mij zag het er gewoon uit als een sokje voor over je CI. Dat maak je als je een beetje handig bent toch gewoon zelf? /n00b
Mijn vriend is een kei in slapen, op zijn vrije dagen haalt hij alle slaap in die die door de weeks heeft gemistquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:25 schreef Perruche het volgende:
Nu nog aan het slapen? Wow. Ik kon vandaag om acht uur op en dat vond ik al uitslapen!
Gaat hij doordeweeks niet op tijd naar bed dan? Of slaapt 'ie gewoon onrustig?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:27 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Mijn vriend is een kei in slapen, op zijn vrije dagen haalt hij alle slaap in die die door de weeks heeft gemist
Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en slaapt sowieso 2 nachten op de vrachtwagen en is 2 dagen laat thuis. En staat vroeg op wanneer hij moet werken. Soms is hij wel 21 uur wakker.. Dus vandaar het slaap inhalen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:32 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Gaat hij doordeweeks niet op tijd naar bed dan? Of slaapt 'ie gewoon onrustig?
Ik zorg dat ik elke nacht 8 uur slaap (in principe dan), dan ben ik in het weekend ook gewoon fris en fruitig. Juist van een wisselend ritme word ik moe. Moet ook gewoon elke dag op hetzelfde tijdstip opstaan.
Lekker we'llquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:33 schreef Perruche het volgende:
Ja ik merk ook dat mijn lichaam moe i van al het sportenlekker wel.
Ah, dat verklaartquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:35 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en slaapt sowieso 2 nachten op de vrachtwagen en is 2 dagen laat thuis. En staat vroeg op wanneer hij moet werken. Soms is hij wel 21 uur wakker.. Dus vandaar het slaap inhalen.
Oeh herkenning, maar ik ben een sissy en heb alleen gisteren een klein rondje hardgelopen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:30 schreef _aurum_ het volgende:
Vandaag nog ff rondje rennen en morgen rustdag. Die heb ik ook wel nodigConstant spierpijn in mijn benen en vooral lekker gaan rennen. Adapt or die
![]()
Maar spierpijn in mijn benen vind ik niet eens zo erg, dan heb ik vermoeide benen zeg maar. Maar bovenlichaam is echt naar. Arm uitsteekt *spierpijn* rug gaat helemaal vastzitten en het duurt 3 dagen voor het beter wordtmaar ik heb wel een mini spierbal
![]()
Je weet zeker dat we niet dezelfde vriend hebben, toch?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:27 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Mijn vriend is een kei in slapen, op zijn vrije dagen haalt hij alle slaap in die die door de weeks heeft gemist
Daarom doe je de zwaarste oefeningen ook eerst.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:56 schreef the85mc het volgende:
Morgen!
Gisteravond nog getraind dus wat spierpijn hier en daar. Komende week even trainingsschema maken met een trainer. Ik heb t gevoel dat ik sommige dingen misschien niet goed doe. Leg extension en rug strekken doe ik op apparaten nu al bijna op zn zwaarst. Nu is mn rug ook wel sterker dan gemiddeld, maar ik kan nu nog maar 25 kg erbij en dan zit ik op het apparaat zn max. Dus nog 2 weken ofzo![]()
Yay! Over 2 weken losse gewichten zonder zijwieltjes!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:56 schreef the85mc het volgende:
Morgen!
Gisteravond nog getraind dus wat spierpijn hier en daar. Komende week even trainingsschema maken met een trainer. Ik heb t gevoel dat ik sommige dingen misschien niet goed doe. Leg extension en rug strekken doe ik op apparaten nu al bijna op zn zwaarst. Nu is mn rug ook wel sterker dan gemiddeld, maar ik kan nu nog maar 25 kg erbij en dan zit ik op het apparaat zn max. Dus nog 2 weken ofzo![]()
Ik heb er ook nog nooit op gelopen en denk ook niet dat het geschikt is voor mijn kromme teentjesquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:19 schreef _Dido_ het volgende:
KanZe zijn geschikt voor dagelijks gebruik
Ik had er nog nooit iemand op zien lopen irl
Die heb ik op de vorige pagina gepostquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog nooit op gelopen en denk ook niet dat het geschikt is voor mijn kromme teentjesDie kunnen al niet echt in van die vingersokken, dus ik denk ook niet dat ze in schoenen kunnen. Wat voor type schoen neem je nu, Dido?
Je zit beetje voorover op dat apparaat met een bar tegen je schouderbladen. Die druk je naar achter tot je rug recht/gestrekt is. Nu zit ik op 125 kg daarmee. Maar wel met katrollen ertussen enzo, geen flauw idee hoeveel je echt wegdrukt. Maar de max is dus 150kg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:09 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Daarom doe je de zwaarste oefeningen ook eerst.
Weet trouwens niet wat je met rug strekken bedoelt?
Maar als dat seated row is kun je dan daarvoor BOR doen...
En je doet de oefeningen wel goed?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:04 schreef the85mc het volgende:
[..]
Je zit beetje voorover op dat apparaat met een bar tegen je schouderbladen. Die druk je naar achter tot je rug recht/gestrekt is. Nu zit ik op 125 kg daarmee. Maar wel met katrollen ertussen enzo, geen flauw idee hoeveel je echt wegdrukt. Maar de max is dus 150kg.
Ja dat betwijfel ik dus. Al zie ik niet zo goed wat je fout kunt doen, het is geen squat/deadlift ofzo waarbij je zelf erg goed op vorm moet blijven letten. Zal het volgende week eens vragen.quote:
Die oefening na het deadliften -> lat pulldown -> BOR/Pendlay -> seated row, is dan al een stuk lastiger. Klinkt namelijk als een vrij geïsoleerde oefening.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:20 schreef the85mc het volgende:
Ik ben liever iets te voorzichtig vooral met mijn rug voor ik mezelf sloop. En ik was nogal verbaasd omdat een paar andere behoorlijk grote kerels diezelfde oefening veel lichter deden. Dus toen dacht ik: hier klopt iets niet of ik doe wat fout.
nee, scheelde 3 puntjesquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:02 schreef the85mc het volgende:
Schattig XM!
En zit je ver van de ondergrens JB? Je hb kan best veel varieren, maar als je van nature al lage Hb hebt dan is het lastig. Mocht anders eten echt niet helpen, dan kun je altijd nog gaan rokenHelpt ook. Ik mag volgende week weer geven geloof ik.
Welke zon?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:32 schreef Perruche het volgende:
Ohai!
Ik ben vrolijk en de zon schijnt en en en ik heb een vakantiegevoel!
Ik weet het bijna zeker! Hij zit nu voor mijn neus :dquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je weet zeker dat we niet dezelfde vriend hebben, toch?
Gaaf Joyce!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:38 schreef J0ycie88 het volgende:
Net gesport, en ik barstte bijna in tranen uit, zo zwaar en confronterend voelde het. Dat heb ik nog nooit gehad. Zo eens lekker douche
Heb zowaar 3 sets opgedrukt (vanaf de knieen) eerste 15x 2e 10x 3e 8x.. ik dacht dat ik nog geen 2 keer zo halen. Zo trots!
Ja, die van mij is weg, dus dat zegt niks.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:39 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik weet het bijna zeker! Hij zit nu voor mijn neus :d
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, die van mij is weg, dus dat zegt niks.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, die van mij is weg, dus dat zegt niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |